IPTPP2/443-121/12-4/JN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 17 maja 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-121/12-4/JN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Jawnej, przedstawione we wniosku z dnia 30 stycznia 2012 r. (data wpływu 6 lutego 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 kwietnia 2012 r. (data wpływu 30 kwietnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur (faktur korygujących, dokumentów celnych) otrzymanych w dniu lub po dniu dokonania aportu, a wystawionych przed dniem aportu na podatnika dokonującego aportu przedsiębiorstwa - jest prawidłowe,

* prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur, faktur korygujących otrzymanych po dniu dokonania aportu i wystawionych po dniu aportu na podatnika dokonującego aportu przedsiębiorstwa - jest nieprawidłowe,

* złożenia deklaracji przez Spółkę Jawną - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lutego 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z dokumentów otrzymanych w dniu lub po dniu nabycia aportu oraz złożenia deklaracji przez Spółkę Jawną.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 23 kwietnia 2012 r. o doprecyzowanie stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Umowa Spółki Jawnej została zawarta 23 listopada 2011 r. Rejestracja Spółki w KRS nastąpiła 2 grudnia 2011 r. Jeden ze wspólników Spółki postanowił aportować do Spółki całe swoje przedsiębiorstwo. Wspólnik ten działalność gospodarczą prowadził jako osoba fizyczna będąc czynnym podatnikiem podatku VAT. Jego działalność była w pełnym zakresie tym podatkiem opodatkowana. Zgodnie z ustawą o rachunkowości ewidencję księgową prowadził w postaci ksiąg rachunkowych. W dniu 30 grudnia 2011 r. całe swoje przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 551 ustawy - Kodeks Cywilny wniósł aportem do Spółki Jawnej. W zamian za wniesiony aport w postaci przedsiębiorstwa objął w tej Spółce nowe udziały. Spółka jawna otrzymała całe jego przedsiębiorstwo aktem notarialnym Umowa o zmianę umowy spółki jawnej i oświadczenie o podwyższeniu wkładów oraz umowa przeniesienia własności sporządzonym w dniu 30 grudnia 2011 r. Koszty sporządzenia aktu notarialnego i związane z nim opłaty (wynagrodzenie notariusza, podatek p.c.c., wypisy akt) poniosła Spółka. Przejście praw do przedsiębiorstwa nastąpiło z dniem 30 grudnia 2011 r. Z chwilą tą przeszły na Spółkę wszelkie ciężary i ryzyka związane z przejmowanymi składnikami majątkowymi. W tym dniu Spółka jawna dokonała pierwszej sprzedaży w ramach prowadzonej do tej pory przez tego wspólnika działalności. Sprzedaż ta odbyła się na rzecz podmiotu prowadzącego działalność i udokumentowana została fakturą VAT. Spółka także prowadzi działalność wyłącznie opodatkowaną podatkiem VAT i na potrzeby tej działalności wybrała dobrowolnie ewidencję w postaci ksiąg rachunkowych.

W dniu 29 grudnia 2011 r. Spółka nabyła kasę fiskalną i zgłosiła pisemnie do US z dniem 30 grudnia 2011 r. rozpoczęcie ewidencjonowania obrotu, o którym mowa w art. 111 ustawy o VAT. Z dniem 31 grudnia 2011 r. wspólnik, który dokonał aportu swojego przedsiębiorstwa zlikwidował prowadzoną na własne nazwisko działalność gospodarczą i wyrejestrował się z tym dniem, także jako czynny podatnik VAT. Po dniu 30 grudnia 2011 r. wpłynęły do Spółki Jawnej faktury dotyczące wydatków za usługi takie jak: woda, energia, gaz ziemny, telefony, remont budynku, korekty zakupu materiałów dotyczące otrzymanych rabatów itp. Faktury te dotyczą okresu przed 30 grudnia 2011 r. tj. prowadzenia działalności indywidualnie przez wspólnika, który wniósł do Spółki aport. Nabywcą na tych fakturach jest również prowadzona przez niego wówczas firma. Faktury te wystawione są po dacie przekazania aportu, a także wystawione przed datą przekazania aportu, a otrzymane w dniu przekazania aportu lub po tej dacie.

W piśmie z dnia 23 kwietnia 2012 r. stanowiącym uzupełnienie wniosku Wnioskodawca wskazał, że jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług od momentu rozpoczęcia działalności gospodarczej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Spółka Jawna jako następca prawny aportowanego przedsiębiorstwa ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego VAT o kwotę podatku naliczonego VAT z faktur (faktur korygujących VAT, dokumentów celnych), otrzymanych w dniu lub po dniu nabycia aportu, a wystawionych na aportowane przedsiębiorstwo zarówno przed, jak i po dniu nabycia aportu, czy też prawo to ma Wspólnik jako osoba fizyczna w ramach dotychczas prowadzonego przedsiębiorstwa, które zostało aportowane do Spółki.

Czy za miesiąc grudzień 2011 r. winny być złożone dwie deklaracje VAT-7 przez Wspólnika, który wniósł do spółki aport w postaci całego przedsiębiorstwa oraz przez Spółkę Jawną.

Zdaniem Wnioskodawcy, będąc podatnikiem VAT jako nabywca w drodze aportu przedsiębiorstwo osoby fizycznej jest traktowany jako następca prawny dotychczas prowadzonej działalności przez osobę fizyczną zbywającej swoje przedsiębiorstwo. A zatem Spółka ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego VAT o kwotę podatku naliczonego VAT od faktur VAT (faktur korygujących, dokumentów celnych), otrzymanych po dniu nabycia, a wystawionych na osobę fizyczną zarówno przed, jak i po dniu nabycia aportu.

Za miesiąc grudzień winny być złożone dwie deklaracje VAT-7 tj. przez osobę fizyczną oraz przez Spółkę Jawną.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się w zakresie:

* prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur (faktur korygujących, dokumentów celnych) otrzymanych w dniu lub po dniu dokonania aportu, a wystawionych przed dniem aportu na podatnika dokonującego aportu przedsiębiorstwa - jest prawidłowe,

* prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur, faktur korygujących otrzymanych po dniu dokonania aportu i wystawionych po dniu aportu na podatnika dokonującego aportu przedsiębiorstwa - jest nieprawidłowe,

* złożenia deklaracji przez Spółkę Jawną - jest prawidłowe.

Zagadnienie sukcesji podatkowej w polskim prawie regulują przepisy zawarte w art. 93-93e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.). W przepisach tych ustawodawca przedstawił katalog sytuacji, w których zachodzi sukcesja podatkowa, tj. sukcesja praw i obowiązków następców prawnych oraz podmiotów przekształcanych.

Zgodnie z art. 93 § 1 ww. ustawy, osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku łączenia się:

1.

osób prawnych,

2.

osobowych spółek handlowych,

3.

osobowych i kapitałowych spółek handlowych,

- wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek.

W myśl art. 93 § 2 ww. ustawy, przepis § 1 stosuje się odpowiednio do osoby prawnej łączącej się przez przejęcie:

1.

innej osoby prawnej (osób prawnych);

2.

osobowej spółki handlowej (osobowych spółek handlowych).

Natomiast w świetle art. 93a § 1 ww. ustawy, osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku:

1.

przekształcenia innej osoby prawnej,

2.

przekształcenia spółki niemającej osobowości prawnej

- wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej osoby lub spółki.

Zgodnie z treścią art. 93a § 2 wskazanej ustawy, powołany wyżej przepis § 1 stosuje się odpowiednio do:

1.

osobowej spółki handlowej zawiązanej (powstałej) w wyniku przekształcenia:

a.

innej spółki niemającej osobowości prawnej,

b.

spółki kapitałowej;

2.

spółki niemającej osobowości prawnej, do której osoba fizyczna wniosła na pokrycie udziału wkład w postaci swojego przedsiębiorstwa.

Z przywołanych przepisów wynika, iż następstwo prawne polega na przejściu z jednego podmiotu na drugi określonych praw i obowiązków. W przypadku prawa podatkowego mamy do czynienia z pochodnym nabyciem praw, kiedy to następca prawny nabywa prawa i obowiązki przysługujące jego poprzednikowi prawnemu. Jest to nabycie translatywne, gdyż dotyczy praw poprzednio już istniejących. W prawie podatkowym z reguły ma miejsce następstwo prawne pod tytułem ogólnym (sukcesja uniwersalna), kiedy to mocą jednego zdarzenia prawnego dochodzi do nabycia całego lub części majątku, a nabywca wchodzi zarówno w prawa jak i w obowiązki swego poprzednika prawnego.

Zgodnie z definicją zawartą w art. 22 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm. - określanego w dalszej części skrótem k.s.h.), spółka jawna jest spółką osobową, która prowadzi przedsiębiorstwo pod własną firmą, a nie jest inną spółką handlową. Stosownie do postanowień art. 8 § 1 k.s.h., spółka osobowa może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność nieruchomości i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywana. Spółka jawna jest zatem jednostką organizacyjną posiadającą zdolność prawną, nie posiada jednak osobowości prawnej.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług od momentu rozpoczęcia działalności gospodarczej. Umowa Spółki Jawnej została zawarta 23 listopada 2011 r. Rejestracja Spółki w KRS nastąpiła 2 grudnia 2011 r. Jeden ze wspólników Spółki postanowił aportować do Spółki całe swoje przedsiębiorstwo. Wspólnik ten działalność gospodarczą prowadził jako osoba fizyczna będąc czynnym podatnikiem podatku VAT. Jego działalność była w pełnym zakresie tym podatkiem opodatkowana. W dniu 30 grudnia 2011 r. całe swoje przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55 #185; ustawy - Kodeks Cywilny wniósł aportem do Spółki Jawnej. W zamian za wniesiony aport w postaci przedsiębiorstwa objął w tej Spółce nowe udziały. Przejście praw do przedsiębiorstwa nastąpiło z dniem 30 grudnia 2011 r. Z chwilą tą przeszły na Spółkę wszelkie ciężary i ryzyka związane z przejmowanymi składnikami majątkowymi. W tym dniu Spółka jawna dokonała pierwszej sprzedaży w ramach prowadzonej do tej pory przez tego wspólnika działalności. Sprzedaż ta odbyła się na rzecz podmiotu prowadzącego działalność i udokumentowana została fakturą VAT. Spółka także prowadzi działalność wyłącznie opodatkowaną podatkiem VAT i na potrzeby tej działalności wybrała dobrowolnie ewidencję w postaci ksiąg rachunkowych.

Z dniem 31 grudnia 2011 r. wspólnik, który dokonał aportu swojego przedsiębiorstwa zlikwidował prowadzoną na własne nazwisko działalność gospodarczą i wyrejestrował się z tym dniem, także jako czynny podatnik VAT. Po dniu 30 grudnia 2011 r. wpłynęły do Spółki Jawnej faktury dotyczące wydatków za usługi takie jak: woda, energia, gaz ziemny, telefony, remont budynku, korekty zakupu materiałów dotyczące otrzymanych rabatów itp. Faktury te dotyczą okresu przed 30 grudnia 2011 r. tj. prowadzenia działalności indywidualnie przez wspólnika, który wniósł do Spółki aport. Nabywcą na tych fakturach jest również prowadzona przez niego wówczas firma. Faktury te wystawione są po dacie przekazania aportu, a także wystawione przed datą przekazania aportu, a otrzymane w dniu przekazania aportu lub po tej dacie.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują terminu "przedsiębiorstwo". Dlatego też posłużyć należy się definicją sformułowaną w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.). Na mocy art. 55 #185; Kodeksu cywilnego, przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników niematerialnych i materialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Obejmuje ono w szczególności:

1.

oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorstwo lub jego wyodrębnione części (nazwa przedsiębiorstwa);

2.

własność nieruchomości lub ruchomości, w tym urządzeń, materiałów, towarów i wyrobów, oraz inne prawa rzeczowe do nieruchomości lub ruchomości;

3.

prawa wynikające z umów najmu i dzierżawy nieruchomości lub ruchomości oraz prawa do korzystania z nieruchomości lub ruchomości wynikające z innych stosunków prawnych;

4.

wierzytelności, prawa z papierów wartościowych i środki pieniężne;

5.

koncesje, licencje i zezwolenia;

6.

patenty i inne prawa własności przemysłowej;

7.

majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne;

8.

tajemnice przedsiębiorstwa;

9.

księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 552 Kodeksu cywilnego, czynność prawna, mająca za przedmiot przedsiębiorstwo, obejmuje wszystko, co wchodzi w skład przedsiębiorstwa, chyba, że co innego wynika z treści czynności prawnej albo z przepisów szczególnych.

Przedsiębiorstwo, jako przedmiot zbycia, musi zatem stanowić całość pod względem organizacyjnym i funkcjonalnym. Składniki materialne i niematerialne wchodzące w skład przedsiębiorstwa powinny pozostawać ze sobą we wzajemnych relacjach w ten sposób, iż można mówić o nich jako o zespole, a nie zbiorze pewnych elementów. Istotne jest, aby w zbywanym przedsiębiorstwie zachowane zostały funkcjonalne związki pomiędzy poszczególnymi składnikami, tak żeby przekazana masa mogła posłużyć kontynuowaniu określonej działalności gospodarczej.

Ze względu na fakt, iż w przedmiotowej sprawie osoba fizyczna wniosła na pokrycie udziałów wkład w postaci swojego przedsiębiorstwa do spółka niemającej osobowości prawnej (spółki jawnej), mają zastosowanie powołane wyżej przepisy ustawy - Ordynacja podatkowa, przewidujące zasadę sukcesji podatkowej.

Podstawowe zasady dotyczące odliczenia podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą. Zgodnie z tym przepisem, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Przepisy art. 86 ust. 10 i ust. 11 ustawy wskazują na terminy, w jakich podatnik może z tego uprawnienia skorzystać. I tak, zgodnie z treścią art. 86 ust. 10 pkt 1 prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-5 oraz ust. 11, 12, 16 i 18. Jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych (art. 86 ust. 11 ustawy). Z kolei, w myśl ust. 13 powołanego artykułu, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w terminach, o których mowa w ust. 10, 11, 12, 16 i 18, może on obniżyć kwotę podatku należnego przez dokonanie korekty deklaracji podatkowej za okres, w którym wystąpiło prawo do obniżenia podatku należnego, nie później jednak niż w ciągu 5 lat, licząc od początku roku, w którym wystąpiło prawo do obniżenia podatku należnego.

Stosownie do treści art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje w określonych w ustawie terminach i tylko wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powołane przepisy należy stwierdzić, iż Wnioskodawca będący następcą prawnym osoby fizycznej, która wniosła aportem do Spółki Jawnej całe swoje przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55 #185; ustawy - Kodeks cywilny, ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur (faktur korygujących, dokumentów celnych) - otrzymanych w dniu lub po dniu nabycia aportu, a wystawionych na podatnika dokonującego aportu przedsiębiorstwa przed dniem dokonania aportu - zgodnie z ogólnymi zasadami wynikającymi z art. 86 ust. 1 ustawy, jeżeli istnieje związek dokonanych zakupów z czynnościami opodatkowanymi, z uwzględnieniem wyłączeń z prawa do odliczenia, o których mowa w art. 88 ustawy.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie jest prawidłowe.

Z kolei odnosząc się do faktur, faktur korygujących wystawionych na podatnika dokonującego aportu przedsiębiorstwa po dniu dokonania aportu oraz otrzymanych przez Spółkę po dniu aportu należy podkreślić, iż powyższe prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przysługuje - jeżeli istnieje związek dokonanych zakupów z czynnościami opodatkowanymi i nie wystąpią przesłanki wymienione w art. 88 ustawy - pod warunkiem uprzedniego skorygowania tych dokumentów w drodze wystawienia faktur korygujących w zakresie nabywcy.

Faktycznym bowiem nabywcą jest Wnioskodawca, gdyż Wspólnik w związku z wniesieniem przedsiębiorstwa do Spółki Jawnej w drodze aportu, dokonał likwidacji prowadzonej działalności gospodarczej i wyrejestrował się jako czynny podatnik VAT.

Stosownie zaś do art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Biorąc pod uwagę, iż stanowisko Wnioskodawcy nie uwzględnia obowiązku korygowania faktur wystawionych na podmiot dokonujący aportu, zatem należało uznać je nieprawidłowe.

Jednocześnie tut. Organ wyjaśnia, iż nie jest właściwy do dokonania oceny prawidłowości dokumentu celnego wystawionego na podmiot, którego działalność gospodarcza na dzień wystawienia tego dokumentu, była zlikwidowana.

Odnosząc się natomiast do obowiązku złożenia deklaracji VAT-7 należy zauważyć, iż stosownie do art. 99 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133.

W myśl art. 99 ust. 7 ustawy, przepisu ust. 1 nie stosuje się do podatników zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 oraz podmiotów wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub na podstawie przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, chyba że przysługuje im zwrot różnicy podatku lub zwrot podatku naliczonego zgodnie z art. 87 lub przepisami wydanymi na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 3 albo są obowiązani do dokonania korekty podatku odliczonego, o której mowa w art. 90a lub art. 91.

W świetle powyższego, Wnioskodawca będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zobowiązany jest do złożenia deklaracji VAT-7 za miesiąc grudzień 2011 r., stosownie do art. 99 ust. 1 ustawy.

Stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Końcowo informuje się, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek wyłącznie w części dotyczącej stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur otrzymanych w dniu lub po dniu nabycia aportu oraz złożenia deklaracji VAT przez Spółkę Jawną. Natomiast, interpretacja nie rozstrzyga kwestii dotyczącej stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie, prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur otrzymanych w dniu lub po dniu nabycia aportu oraz złożenia deklaracji VAT przez Wspólnika - osobę fizyczną. Kwestia ta została załatwiona odrębnym rozstrzygnięciem.

Ponadto wniosek w części dotyczącej stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących przez Spółkę Jawną, jak również w części dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych został załatwiony odrębnymi rozstrzygnięciami.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach, ul. Prosta 10, 25-366 Kielce po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn. Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl