IPTPP1/443-99/14-7/RG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 maja 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-99/14-7/RG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 7 lutego 2014 r. (data wpływu 10 lutego 2014 r.), uzupełnionym pismami z dnia 16 kwietnia 2014 r. (data wpływu 18 kwietnia 2014 r.) i z dnia 5 maja 2014 r. (data wpływu 8 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku rozpoznania importu dla nabywanych usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 lutego 2014 r. (data wpływu 10 lutego 2014 r.) został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* zwolnienia z podatku VAT organizacji kursu językowego w Wielkiej Brytanii;

* zwolnienia z podatku VAT usług wypożyczania klientom za dodatkową opłatą książek napisanych w języku angielskim wraz z płytami zawierającymi wersję audio książek;

* braku obowiązku rozpoznania importu dla nabywanych usług.

Wniosek uzupełniono pismami z dnia 16 kwietnia 2014 r. (data wpływu 18 kwietnia 2014 r.) i z dnia 5 maja 2014 r. (data wpływu 8 maja 2014 r.) w zakresie doprecyzowania zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 5 maja 2014 r.)

Wnioskodawczyni jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą polegającą na nauczaniu języka angielskiego. Usługa ta sklasyfikowana została w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu 85.59.11 - usługi nauczania języków obcych. Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 ustawy o VAT ww. działalność jest przedmiotowo zwolniona z VAT. Korzystając z zapisu art. 96 ust. 3 ustawy o VAT (podmioty wymienione w art. 15, zwolnione od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 i art. 82 ust. 3, mogą złożyć zgłoszenie rejestracyjne) Wnioskodawczyni nie złożyła zgłoszenia rejestracyjnego.

W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawczyni zamierza podjąć następujące działania:

1. Odpowiadając na zapotrzebowanie klientów postanowiła zorganizować kurs języka angielskiego w Wielkiej Brytanii w środowisku anglojęzycznym. Na potrzeby organizacji kursu będzie musiała od podmiotów brytyjskich zakupić następujące usługi: wynajem sali, usługa hotelowa, usługa gastronomiczna. Koszty transportu i ubezpieczenia każdy z uczestników będzie pokrywał we własnym zakresie. W kursie wg założeń mogą uczestniczyć dzieci, młodzież, osoby dorosłe. W odniesieniu do dzieci i młodzieży szkolnej Wnioskodawczyni dokona zgłoszenia faktu organizacji kursu stosownie do zapisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania. Zainteresowana jest magistrem filologii angielskiej z przygotowaniem pedagogicznym oraz posiada stopień nauczyciela kontraktowego (akt nadania z dnia 22 sierpnia 2007 r.). Wg założeń biznesowych zyskiem z organizacji kursu językowego ma być opłata uczestnika kursu za zajęcia dydaktyczne. Udokumentowane koszty poniesione przez Zainteresowaną w związku z organizacją kursu, w kalkulacji ceny za usługę pozostaną bez marży.

2. W celu wzbogacenia prowadzonych w siedzibie firmy zajęć dydaktycznych Wnioskodawczyni zamierza wypożyczać klientom za dodatkową opłatą książki napisane w języku angielskim waz z płytami zawierającymi wersję audio książek. Treść tych książek będzie omawiana na zajęciach co wzbogaci i urozmaici proces dydaktyczny. Opłatę za wypożyczenie książek Zainteresowana chce wprowadzić w celu zdobycia środków na wzbogacenie księgozbioru.

Wnioskodawczyni nie jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, ponieważ wykonuje czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy o VAT. Nauka języka jest głównym celem wyjazdu do Wielkiej Brytanii.

Organizacja kursu języka angielskiego w Wielkiej Brytanii zdaniem Wnioskodawczyni jest usługą inną, niż wymienione w art. 43 ust. 1 pkt 26, pkt 27 i pkt 29 ustawy o VAT.

Kurs będzie zorganizowany dla klientów, którzy uczą się języka angielskiego na potrzeby osobiste i w celu podniesienia kwalifikacji zawodowych. Niektórzy z nich w związku z faktem, iż prowadzą działalność gospodarczą, mogą być z tego tytułu podatnikami podatku od towarów i usług.

Miejsce siedziby działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawczynię znajduje się....

Zdaniem Wnioskodawczyni wypożyczanie książek w języku angielskim wraz z płytami zawierającymi wersję audio książek za dodatkową opłatą, o których mowa we wniosku będzie stanowiło usługę ściśle związaną z usługą nauczania języka angielskiego, ponieważ przeczytane książki będą omawiane na zajęciach dydaktycznych.

Jak wskazała Zainteresowana wypożyczanie książek napisanych w języku angielskim wraz z płytami nie jest niezbędne do wykonywania usługi podstawowej (organizacji kursu języka angielskiego), do tej pory nauczała języka stosując inne środki dydaktyczne. Omawianie przeczytanych książek ma wzbogacić i urozmaicić zajęcia.

Głównym celem organizacji kursu w Wielkiej Brytanii i wypożyczania książek jest urozmaicenie i uatrakcyjnienie działalności dydaktycznej. Wg założeń biznesowych przychodem z organizacji kursu językowego w Wielkiej Brytanii ma być opłata uczestnika kursu za zajęcia dydaktyczne. Opłata ta powinna pokryć koszty związane z organizacją kursu w Wielkiej Brytanii, zysk zostanie skalkulowany na możliwie najniższym poziomie. Opłata za wypożyczanie książek ma na celu zdobycie środków na wzbogacenie księgozbioru.

W uzupełnieniu z dnia 5 maja 2014 r. Wnioskodawczyni wskazała, iż planowany wyjazd do Wielkiej Brytanii ma na celu nauczanie języka angielskiego jako języka obcego.

Wyjazd dzieci i młodzieży organizowany w celu nauczania języka angielskiego zgodnie z przepisami o systemie oświaty zostanie zgłoszony do Kuratorium Oświaty.

Firma Wnioskodawczyni świadczyć będzie usługę nauczania języka obcego, pozostałe usługi zostaną zakupione od innych podmiotów.

Zapłata uiszczana przez uczestników kursu będzie dotyczyła wydatków które są niezbędne dla pobytu w Wielkiej Brytanii: transport, zakwaterowanie, wyżywienie, wynajem, sali dydaktycznej, opłata za naukę języka angielskiego, pokrycie kosztów transportu i zakwaterowania wykładowcy języka. Wg założeń biznesowych zyskiem z organizacji kursu językowego ma być opłata za zajęcia dydaktyczne.

Na rzecz uczestników kursu Wnioskodawczyni będzie świadczyła usługę nauczania języka obcego.

Na własny rachunek Zainteresowana będzie nabywała następujące usługi: transportu, hotelowa, gastronomiczna, wynajmu sali dydaktycznej. Uczestnicy kursu naukę języka wykorzystują na potrzeby osobiste i mają stałe miejsce zamieszkania na terytorium RP.

Podmioty brytyjskie, od których Wnioskodawczyni będzie nabywała usługi są podatnikami niemającymi siedzib działalności gospodarczej oraz stałych miejsc prowadzenia działalności gospodarczej i miejsc świadczenia usług na terytorium RP

Podmioty brytyjskie, od których Wnioskodawczyni będzie nabywała usługi (hotele, restauracje) nie będą zarejestrowane w Polsce jako podatnicy VAT czynni lub podatnicy VAT zwolnieni od podatku VAT.

Nie wszystkie osoby uczestniczące w szkoleniu obowiązane będą do wypożyczenia od Wnioskodawczyni książek napisanych w języku angielskim wraz z płytami.

Usługi będące przedmiotem wniosku mieszczą się w grupowaniu PKWiU 85.59.11 - usługi nauczania języków obcych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

(we wniosku nr 2) Czy z tytułu nabycia usług od podmiotów świadczących usługi na terytorium Wielkiej Brytanii Wnioskodawczyni będzie musiała dokonać zgłoszenia rejestracyjnego w podatku VAT i rozliczyć nabywane usługi jako import usług (w miejscu gdzie posiadam siedzibę).

Zdaniem Wnioskodawcy, usługi nabywane od podmiotów brytyjskich, w warunkach opisanych powyżej, nie będą stanowiły importu usług, ponieważ Wnioskodawczyni nie jest zarejestrowanym podatnikiem. Zgodnie z art. 28c ustawy o VAT, usługi świadczone na rzecz nie podatników - co do zasady - opodatkowane są w miejscu, gdzie usługodawca posiada siedzibę działalności.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów na terytorium kraju;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Z powyższego przepisu wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia (określanym na podstawie przepisów ustawy) jest terytorium kraju, przez które - stosownie do definicji zawartej w art. 2 pkt 1 ustawy - rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.

Z art. 7 ust. 1 ww. ustawy wynika, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, należy rozumieć każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zagadnienia związane z określeniem miejsca świadczenia przy świadczeniu usług regulują przepisy od art. 28a do 28o ustawy.

Stosownie do art. 28a ustawy, na potrzeby stosowania niniejszego rozdziału:

1.

ilekroć jest mowa o podatniku - rozumie się przez to:

a.

podmioty, które wykonują samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2, lub działalność gospodarczą odpowiadającą tej działalności, bez względu na cel czy rezultat takiej działalności, z uwzględnieniem art. 15 ust. 6,

b.

osobę prawną niebędącą podatnikiem na podstawie lit. a, która jest zidentyfikowana do celów podatku lub podatku od wartości dodanej;

2.

podatnika, który prowadzi również działalność lub dokonuje transakcji nieuznawanych za podlegające opodatkowaniu dostawy towarów lub świadczenia usług zgodnie z art. 5 ust. 1, uznaje się za podatnika w odniesieniu do wszystkich świadczonych na jego rzecz usług.

Wskazany powyżej art. 28a ustawy, wprowadza drugą definicję podatnika do ustawy. Definicja ta ma zastosowanie tylko w przypadku ustalenia miejsca świadczenia usług. Podatnikiem według tej regulacji jest osoba wykonująca samodzielnie działalność gospodarczą. Ustawodawca odwołuje się w tym celu do definicji działalności gospodarczej ustalonej w art. 15 ust. 2 ustawy. Za podatników są uznawane również podmioty wykonujące działalność gospodarczą zgodnie z regulacjami innych państw członkowskich oraz państw trzecich.

Zgodnie z ogólną zasadą wyrażoną w art. 28b ust. 1 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013 r., miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 2-4 oraz art. 28e, art. 28f ust. 1 i 1a, art. 28g ust. 1, art. 28i, art. 28j ust. 1 i 2 oraz art. 28n.

Jak stanowi ust. 2 art. 28b ustawy w przypadku, gdy usługi są świadczone dla stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej podatnika, które znajduje się w innym miejscu niż jego siedziba działalności gospodarczej, miejscem świadczenia tych usług jest to stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.

Natomiast w przypadku, gdy podatnik będący usługobiorcą nie posiada siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, miejscem świadczenia usług jest miejsce, w którym posiada on stałe miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu (art. 28b ust. 3 ustawy).

Jednakże od ogólnej zasady zawartej w powyższych przepisach, ustawodawca przewidział szereg odstępstw, na podstawie których miejsce świadczenia pewnych usług, ściśle określonych w przepisach ustawy, ustala się w sposób szczególny.

Jednym z nich jest art. 28e ustawy, zgodnie z którym miejscem świadczenia usług związanych z nieruchomościami, w tym usług świadczonych przez rzeczoznawców, pośredników w obrocie nieruchomościami, usług zakwaterowania w hotelach lub obiektach o podobnej funkcji, takich jak ośrodki wczasowe lub miejsca przeznaczone do użytku jako kempingi, użytkowania i używania nieruchomości oraz usług przygotowywania i koordynowania prac budowlanych, takich jak usługi architektów i nadzoru budowlanego, jest miejsce położenia nieruchomości.

W myśl art. 28f ust. 1 ustawy, miejscem świadczenia usług transportu pasażerów jest miejsce, gdzie odbywa się transport, z uwzględnieniem pokonanych odległości.

Natomiast, zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 1656), w przypadku świadczenia, środkami transportu morskiego lub lotniczego, usług międzynarodowego transportu:

1.

osób lub

2.

towarów na rzecz podmiotów niebędących podatnikami w rozumieniu art. 28a ustawy - miejscem świadczenia tych usług jest terytorium kraju.

Zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia przepis ust. 1 nie narusza przepisów obowiązujących w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej.

Stosownie do art. 28i ust. 1 miejscem świadczenia usług restauracyjnych i cateringowych jest miejsce, w którym usługi są faktycznie wykonywane, z zastrzeżeniem ust. 2.

Stosownie do art. 6 ww. rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r., ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE. L 77 z 23 marca 2011 r. str. 1) usługi restauracyjne i cateringowe oznaczają usługi polegające na dostarczaniu gotowej lub niegotowej żywności lub napojów albo żywności i napojów, przeznaczonych do spożycia przez ludzi, wraz z odpowiednimi usługami wspomagającymi pozwalającymi na ich natychmiastowe spożycie. Dostarczanie żywności lub napojów lub żywności i napojów stanowi jedynie element większej całości, w której muszą przeważać usługi. Usługi restauracyjne polegają na świadczeniu takich usług w lokalu należącym do usługodawcy, podczas gdy usługi cateringowe polegają na świadczeniu takich usług poza lokalem usługodawcy. Za usługi cateringowe i restauracyjne w rozumieniu rozporządzenia nie uznaje się dostawy gotowej lub niegotowej żywności lub napojów albo dostawy gotowej lub niegotowej żywności i napojów, wraz z ich transportem lub bez niego, ale bez żadnych innych usług wspomagających.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawczyni nie jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Miejsce siedziby działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawczynię znajduje się:.

W ramach prowadzonej działalności Zainteresowana zamierza zorganizować kurs języka angielskiego w Wielkiej Brytanii w środowisku anglojęzycznym. Na potrzeby organizacji kursu będzie musiała od podmiotów brytyjskich zakupić następujące usługi: wynajem sali, usługa hotelowa, usługa gastronomiczna. Zapłata uiszczana przez uczestników kursu będzie dotyczyła wydatków które są niezbędne dla pobytu w Wielkiej Brytanii; transport, zakwaterowanie, wyżywienie, wynajem sali dydaktycznej, opłata za naukę języka angielskiego, pokrycie kosztów transportu i zakwaterowania wykładowcy języka. Podmioty brytyjskie, od których Wnioskodawczyni będzie nabywała usługi są podatnikami niemającymi siedzib działalności gospodarczej oraz stałych miejsc prowadzenia działalności gospodarczej i miejsc świadczenia usług na terytorium RP. Podmioty brytyjskie, od których Wnioskodawczyni będzie nabywała usługi (hotele, restauracje) nie będą zarejestrowane w Polsce jako podatnicy VAT czynni lub podatnicy VAT zwolnieni od podatku VAT.

Wątpliwości Wnioskodawczyni dotyczą kwestii rozpoznania importu usług z tytułu nabywanych usług od podmiotów świadczących usługi na terytorium Wielkiej Brytanii, takich jak: transport, zakwaterowanie, wyżywienie, wynajem sali dydaktycznej.

Biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz powołane powyżej przepisy stwierdzić należy, iż w przypadku nabywanych przez Wnioskodawcę poza granicami kraju, dla bezpośredniej korzyści turysty, usług transportowych zastosowanie znajdzie art. 28f ust. 1 ustawy, zgodnie z którym miejscem świadczenia tych usług jest kraj, gdzie odbywa się transport, czyli poza terytorium Polski.

Miejsce opodatkowania nabywanych przez Zainteresowanego usług hotelowych i parkingowych znajduje się natomiast na terytorium państw, gdzie te hotele się znajdują w myśl art. 28e ustawy, zatem poza terytorium Polski.

Z kolei miejscem opodatkowania usług gastronomicznych jest, w myśl art. 28i ustawy, kraj, w którym te usługi są faktycznie wykonywane, czyli poza terytorium kraju.

Natomiast w związku z wynajmem sali dydaktycznej miejscem opodatkowania wynajmu jest zgodnie z art. 28e ustawy miejsce położenia nieruchomości.

Stosownie natomiast do art. 2 pkt 9 ustawy, przez import usług rozumie się świadczenie usług, z tytułu wykonania których podatnikiem jest usługobiorca, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające usługi, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

a.

usługodawcą jest podatnik nieposiadający siedziby działalności gospodarczej oraz stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, a w przypadku usług, do których stosuje się art. 28e, podatnik ten nie jest zarejestrowany zgodnie z art. 96 ust. 4,

b.

usługobiorcą jest:

* w przypadku usług, do których stosuje się art. 28b - podatnik, o którym mowa w art. 15, lub osoba prawna niebędąca podatnikiem, o którym mowa w art. 15, zarejestrowana lub obowiązana do zarejestrowania zgodnie z art. 97 ust. 4,

* w pozostałych przypadkach - podatnik, o którym mowa w art. 15, posiadający siedzibę działalności gospodarczej lub stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju lub osoba prawna niebędąca podatnikiem, o którym mowa w art. 15, posiadająca siedzibę na terytorium kraju i zarejestrowana lub obowiązana do zarejestrowania zgodnie z art. 97 ust. 4.

Zgodnie z art. 17 ust. 1a ustawy, przepisy ust. 1 pkt 4 i 5 stosuje się również w przypadku, gdy usługodawca lub dokonujący dostawy towarów posiada stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, przy czym to stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej lub inne miejsce prowadzenia działalności gospodarczej usługodawcy lub dokonującego dostawy towarów, jeżeli usługodawca lub dokonujący dostawy towarów posiada takie inne miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, nie uczestniczy w tych transakcjach.

Jak stanowi art. 17 ust. 2 ustawy w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

Jeżeli zatem w przypadku nabywanych przez Wnioskodawcę poza terytorium kraju, dla bezpośredniej korzyści turysty, usług transportowych, hotelowych, gastronomicznych i wynajmu sali, miejscem świadczenia ww. usług nie jest terytorium Polski, to tym samym nie występuje import usług.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawczyni, iż usługi nabywane od podmiotów brytyjskich, w warunkach opisanych powyżej, nie będą stanowiły importu usług należało uznać za prawidłowe, jednak należy wyjaśnić, iż tut. Organ dokonał oceny tego stanowiska w oparciu o inne argumenty niż wskazała Zainteresowana we wniosku.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach zdarzenia przyszłego podanego przez Wnioskodawczynię. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego zdarzenia przyszłego.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej braku obowiązku rozpoznania importu dla nabywanych usług. Natomiast wniosek w pozostałej części został załatwiony odrębnym rozstrzygnięciem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl