IPTPP1/443-94/11-5/RG - Prawo do dokonania korekty deklaracji VAT-7 przez gminę dotyczącej okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był urząd miasta i gminy.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 25 kwietnia 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-94/11-5/RG Prawo do dokonania korekty deklaracji VAT-7 przez gminę dotyczącej okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był urząd miasta i gminy.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 5 stycznia 2012 r. (data wpływu 1 lutego 2012 r.) uzupełnionym pismami z dnia 8 lutego 2012 r. (data wpływu 13 lutego 2012 r.) i z dnia 13 lutego 2012 r. (data wpływu 16 lutego 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty deklaracji VAT-7 przez Gminę dotyczącej okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd Miasta i Gminy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lutego 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie w zakresie prawa do dokonania korekty deklaracji VAT-7 przez Gminę dotyczącej okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd Miasta i Gminy oraz wstąpienia Gminy we wszelkie prawa i obowiązki podatkowe, które wcześniej przysługiwały Urzędowi Miasta i Gminy.

W dniu 13 lutego 2012 uzupełniono wniosek o przedłożenie dowodu opłaty za interpretację indywidualną, natomiast w dniu 16 lutego 2012 r. Wnioskodawca skorygował treść złożonego wniosku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina jest zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług zobowiązana jako podatnik do uiszczania podatku od towarów i usług. Do dnia 31 grudnia 2010 r. jedynie Urząd Miasta i Gminy był zarejestrowanym podatnikiem VAT i składał w imieniu Gminy miesięczne deklaracje VAT-7 do właściwego Urzędu Skarbowego. Urząd Miasta i Gminy jest jednostką gminy powołaną na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym do realizacji zadań organu wykonawczego, jakim jest Burmistrz Miasta-Gminy. Urząd Miasta i Gminy posiadający nr NIP w dniu 18 grudnia 2010 r. złożył do właściwego urzędu Skarbowego zgłoszenie NIP-Z tj. zgłoszenie o zaprzestaniu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Od dnia 1 stycznia 2011 r. zarejestrowanym podatnikiem VAT jest Gmina posiadając nr NIP. Gmina w swoim imieniu od początku 2011 r. składa miesięczne deklaracje VAT-7.

Przed rejestracją Gminy jako podatnika VAT, tj. do 31 grudnia 2010 r. większość faktur zakupowych, jak i sprzedażowych była wystawiana z podaniem danych Urzędu Miasta i Gminy. Mając jednakże na uwadze, iż gminy i miasta a nie obsługujące je urzędy posiadają osobowość prawną dokonano zmiany podmiotu dokonującego rozliczeń z tytułu podatku od towarów i usług z urzędu na gminę.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy Gmina ma prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd Miasta i Gminy w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd Miasta i Gminy.

2.

Czy Gmina ma prawo do złożenia korekty (z podaniem nr NIP Gminy i wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd Miasta i Gminy w przypadku:

* wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd;

* wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd.

Zdaniem Wnioskodawcy, w doktrynie oraz praktyce powstało wiele sporów przy interpretacji art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej ustawa o VAT) oraz art. 15 ust. 6 ww. ustawy.

Zgodnie z powyższymi przepisami podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, bez wzglądu na cel lub rezultat takiej działalności. Art. 15 ust. 6 ustawy o VAT stanowi zarazem, że nie uważa się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych działań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Co więcej, zgodne z § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 136, poz. 798), nie podlegają podatkowi czynności związane z wykonałem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Nadto, zgodnie z art. 2 ust. 1 oraz ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność, gmina posiada osobowość prawną

Rozbieżności interpretacyjne nie pozwalały przez długi czas na określenie, czy właściwym do rozliczaniu podatku VAT w imieniu Gminy była Gmina, czy też Urząd Gminy. Wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego - Ośrodek Zamiejscowy we Wrocławiu, z 23 stycznia 2003 r., sygn. akt. I SA/Wr 183/01, wyrażono stanowisko, że tylko gmina (jako osoba prawna) jest podatnikiem podatku od towarów i usług, a nie może nim być urząd gminy, będący tylko aparatem pomocniczym jednostki i jej organów. Powyższy pogląd podzielił Naczelny Sąd Administracyjny wyrokiem z dnia 23 marca 2010 r. (sygn. akt) I FSK 273/2009 stwierdzając kategorycznie, iż: "Urząd gminy nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), będąc jednostką pomocniczą organu wykonawczego gminy jakim jest wójt (burmistrz, prezydent miasta), gdyż wykonując w imieniu i na rzecz gminy zadania tegoż organu, nie jest jednostką organizacyjną nie mającą osobowości prawnej, wykonującą samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2 tego artykułu.

Z tytułu realizacji tych czynności - jeżeli są one wykonywane na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych - podatnikiem podatku od towarów i usług w rozumieniu art. 15 ust. 1 i 6 u.p.t.u. jest gmina będąca osobą prawną, która stosownie do art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) jest uprawniona do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie określonym w art. 7 i art. 10 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43 z późn. zm.).

Mając na uwadze powyższe należy uznać, iż w zakresie czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych to Gmina może być tylko zarejestrowanym i czynnym podatnikiem VAT, a nie urząd miasta z uwagi na fakt, iż urząd miasta nie posiada osobowości prawnej.

Należy zatem stwierdzić, że w zakresie wypełniania obowiązków z tytułu podatku od towarów i usług właściwym podmiotem tych czynności jest Gmina. W opinii Wnioskodawcy, mimo późniejszej rejestracji gminy zachowana jest ciągłość podatnika VAT ze względu na tożsamość, gdyż Urząd Miasta i Gminy działał jako reprezentant gminy. Tym samym kwestia rejestracji Miasta dla celów VAT na miejscu Urzędu ma jedynie charakter technicznej czynności mającej uporządkować rozliczenia z tytułu VAT.

Oznacza to, iż w chwili obecnej Gmina posiada prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd Miasta i Gminy.

Mając na uwadze powyższe zasadnym jest uznanie prawa Gminy do skorygowania okresów rozliczeniowych, gdy czynnym i zarejestrowanym podatnikiem był jedynie Urząd Miasta i Gminy w zakresie ewentualnej konieczności korekty podatku należnego, możliwości skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego lub konieczności skorygowania stosownych informacji zawartych w fakturach, w tym wystawienia i przyjmowania faktur korygujących i not korygujących.

Mając na uwadze interpretację indywidualną tut. Dyrektora Izby Skarbowej w sprawie o sygn. akt IPTPP1/443-517/11-2/ MS z dnia 14 września 2011 r., w której podzielono tezę Wnioskodawcy, iż; "status miasta, jako podatnika VAT jest kategorią obiektywną i konstytutywną wynikającą z faktu wykonywania czynności opodatkowanych przez miasto, a nie deklaratoryjną - nie zależy bowiem od faktu dokonania formalnej rejestracji. Rejestracja dla celów VAT jest natomiast konieczna, aby skorzystać z prawa do odliczania podatku naliczonego. W konsekwencji w momencie złożenia zgłoszenia rejestracyjnego Miasto spełniało warunek formalny i od tego momentu może realizować uprawnienia do odliczania podatku naliczonego...", należy stwierdzić, że w sprawie doszło do generalnej sukcesji wszelkich praw i obowiązków podatkowych wcześniej przysługujących Urzędowi Miasta i Gminy na Gminę, albowiem Urząd dokonywał wszelkich rozliczeń podatku od towarów i usług w imieniu Gminy.

Powyższa interpretacja zgodna jest z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 4 sierpnia 2009 r. (sygn. III SA/Wa 3376/08), w której stwierdzono, iż: "status danego podmiotu, jako podatnika VAT jest kategorią obiektywną i nie jest on zależny od dokonania rejestracji. Warunkiem bycia podatnikiem nie jest bowiem czynność formalna zarejestrowania w tym charakterze, a czynność faktyczna - czyli wykonywanie działalności gospodarczej o której mowa w art. 2 ustawy o VAT. W świetle powyższego wskazać należy, iż organy podatkowe wydając decyzję określającą podatek od towarów i usług winny brać pod uwagę podatek naliczony, gdyż uwzględnienie tylko podatku należnego narusza zasadę neutralności podatku VAT. Możliwym jest więc dokonanie nawet wstecznej korekty za okres sprzed zarejestrowania się jako podatnik VAT.

Reasumując, w świetle ww. argumentów należy pozytywnie odpowiedzieć na pytania zawarte w rubryce 69 niniejszego wniosku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do przepisu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Przy czym, w myśl art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Gmina, stosownie do art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, wykonującą zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność.

W celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi (art. 9 ust. 1 cyt. ustawy).

Zgodnie z art. 11a ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy o samorządzie gminnym, organami gminy są rada gminy i wójt (burmistrz, prezydent).

Jak stanowi natomiast art. 11a ust. 3 tej ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o wójcie, należy przez to rozumieć także burmistrza oraz prezydenta miasta.

W myśl art. 33 ust. 1, wójt wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy. Jak wynika z powyższego, urząd gminy nie jest jednostką organizacyjną w rozumieniu ww. art. 9 ustawy o samorządzie gminnym. Jest wyłącznie zorganizowanym zespołem osób i środków służących do pomocy organowi administracyjnemu.

Urząd gminy jest jednostką pomocniczą służącą do wykonywania zadań gminy oraz obsługi techniczno-organizacyjnej gminy. Biorąc pod uwagę nierozerwalne i niepodzielne powiązania podmiotowe gminy i urzędu gminy, również na gruncie podatku od towarów i usług należy stwierdzić, iż nie występuje odrębna od podmiotowości gminy podmiotowość urzędu gminy. Zatem Urząd działając w imieniu Gminy realizuje zadania własne Gminy. Natomiast zdolność prawną i zdolność do dokonywania czynności prawnych ma Gmina, nie zaś Urząd.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128, poz. 861) urząd gminy nie ma możliwości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, dotyczącej rozliczeń podatku od towarów i usług dla samorządowych osób prawnych oraz dla ich urzędów, obsługujących od strony techniczno - organizacyjnej te osoby prawne.

Urząd jest więc aparatem pomocniczym organu wykonawczego, który nie posiada podmiotowości prawnej. Powyższe oznacza, że podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności może być wyłącznie Gmina, w żadnym zaś przypadku Urząd.

Należy zauważyć, iż z wyżej przedstawionych przepisów jednoznacznie wynika, iż nie występuje odrębna od podmiotowości gminy podmiotowość urzędu gminy. Gmina i Urząd Gminy nie mogą być odrębnymi (odrębnie zarejestrowanymi) podatnikami podatku od towarów i usług, gdyż są to ściśle ze sobą związane podmioty.

Zatem podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności jest wyłącznie Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną. Dlatego też dla celów podatku od towarów i usług Gmina i Urząd powinny składać jedno rozliczenie deklaracyjne w podatku od towarów i usług.

Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że do dnia 31 grudnia 2010 r. jedynie Urząd Miasta i Gminy był zarejestrowanym podatnikiem VAT i składał w imieniu Gminy miesięczne deklaracje VAT-7. Urząd Miasta i Gminy jest jednostką gminy powołaną na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym do realizacji zadań organu wykonawczego, jakim jest Burmistrz Miasta-Gminy.

Od dnia 1 stycznia 2011 r. Gmina Stryków jest zarejestrowanym podatnikiem VAT i w swoim imieniu od początku 2011 r. składa miesięczne deklaracje VAT-7. Przed rejestracją Gminy jako podatnika VAT, tj. do 31 grudnia 2010 r. większość faktur zakupowych, jak i sprzedażowych była wystawiana z podaniem danych Urzędu Miasta i Gminy.

Wnioskodawca ma więc wątpliwości, czy może złożyć korekty deklaracji VAT-7 za okres w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd Miasta i Gminy w przypadku:

* wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji;

* wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego.

Mając na uwadze powyższe przepisy należy uznać, iż w zakresie wypełniania wszelkich obowiązków z tytułu podatku od towarów i usług właściwym podmiotem dla tych czynności będzie jedynie Gmina. Mimo późniejszej rejestracji Gminy zachowana jest ciągłość podatnika VAT ze względu na tożsamość, gdyż Urząd działa jako reprezentant Gminy. Tym samym kwestia rejestracji Gminy dla celów VAT na miejsce Urzędu ma jedynie charakter technicznej czynności mającej uporządkować rozliczenia z tytułu VAT. Jednocześnie, taka ocena sytuacji pozwala na zachowanie ciągłości rozliczeń podatkowych z tytułu VAT i nie będzie miała wpływu na ocenę poprawności rozliczeń.

Dotyczyć to będzie również przysługującego Gminie prawa do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd. Tym samym Gmina ma prawo do skorygowania okresów rozliczeniowych, gdy czynnym i zarejestrowanym podatnikiem był jedynie Urząd.

Jak wskazano powyżej należy uznać, iż zmiana podatnika VAT z Urzędu na Gminę w momencie rejestracji Gminy dla celów VAT i jednocześnie przejęcie i kontynuowanie przez Gminę rozliczeń z tytułu tego podatku jest czynnością techniczną, porządkującą i neutralną m.in. dla prawa do korygowania deklaracji VAT-7 w sytuacji wystąpienia różnych zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT, w szczególności w przypadku konieczności korekty podatku należnego jak i korekty podatku naliczonego.

Odnośnie korekty deklaracji VAT-7 wystawionych przez Urząd Gminy należy zauważyć, że w myśl art. 81 § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.

Przepis § 2 tego przepisu stanowi, iż skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.

Zgodnie z art. 81b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, uprawnienie do skorygowania deklaracji:

1.

ulega zawieszeniu na czas trwania postępowania podatkowego lub kontroli podatkowej - w zakresie objętym tym postępowaniem lub kontrolą,

2.

przysługuje nadal po zakończeniu:

a.

kontroli podatkowej,

b.

postępowania podatkowego - w zakresie nieobjętym decyzją określającą wysokość zobowiązania podatkowego.

Artykuł 81b § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa stanowi, iż korekta złożona w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 1, nie wywołuje skutków prawnych.

Korekta deklaracji ma zatem na celu poprawienie błędu, który został popełniony przy poprzednim jej sporządzeniu i może dotyczyć każdej jej pozycji - o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej. Skorygowanie deklaracji polega więc na ponownym - poprawnym już - wypełnieniu formularza z zaznaczeniem, że w tym przypadku mamy do czynienia z korektą uprzednio złożonej deklaracji, z wynikającym z przepisu prawa obowiązkiem dołączenia pisemnego uzasadnienia przyczyn korekty. Skorygowane zeznanie (deklaracja) zastępuje zeznanie (deklarację) złożone uprzednio.

Mając na uwadze opisany przez Wnioskodawcę stan faktyczny i treść przytoczonych przepisów należy zauważyć, iż nie ulega wątpliwości, że dokonywane przez Urząd Gminy wszystkie rozliczenia w podatku VAT są rozliczeniami Gminy - jako podatnika.

Tym samym Gmina będzie miało prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniem własnego NIP oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) zarówno w sytuacji wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku należnego jak i konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego, za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd. Przy czym należy zaznaczyć, iż Wnioskodawca dokonując ww. korekty winien mieć na uwadze zasady i terminy dokonywania korekt zawarte w przepisach ustawy o podatku od towarów i usług.

Reasumując:

1.

Gmina ma prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd Miasta i Gminy w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd Miasta i Gminy

2.

Gmina ma prawo do złożenia korekty (z podaniem nr NIP Gminy i wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd Miasta i Gminy w przypadku:

* wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd;

* wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytań) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Jednocześnie należy wskazać, że powołana we wniosku interpretacja zostały wydana w indywidualnej sprawie, w której indywidualnie oceniano opis zaistniałego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i stanowisko wnioskodawcy. Powołana interpretacja nie stanowi źródła prawa.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej prawa do dokonania korekty deklaracji VAT-7 przez Gminę dotyczącej okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd Miasta i Gminy. Natomiast wniosek w części dotyczącej wstąpienia Gminy we wszelkie prawa i obowiązki podatkowe, które wcześniej przysługiwały Urzędowi Miasta i Gminy zostanie załatwiony innym rozstrzygnięciem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl