IPTPP1/443-900/13-4/IG - Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług artystycznego wykonania koncertów oraz obsługi technicznej koncertów.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 27 lutego 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-900/13-4/IG Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług artystycznego wykonania koncertów oraz obsługi technicznej koncertów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 26 listopada 2013 r. (data wpływu 4 grudnia 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 lutego 2014 r. (data wpływu 21 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy, usług artystycznego wykonania koncertów - jest prawidłowe.

* zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy, obsługi technicznej koncertów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy, usług realizacji koncertów.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 19 lutego 2014 r. (data wpływu 21 lutego 2014 r.) w zakresie doprecyzowania opisanego zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą jako artysta muzyk. Wykonuje koncerty jako artysta wykonawca w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Z organizatorem koncertu zawiera umowę na całościową realizację koncertu wraz z obsługą techniczną. Za zrealizowane koncerty otrzymuje wynagrodzenie w formie honorarium. Do realizacji koncertu zatrudnia inne osoby: muzyków i realizatorów nagłośnienia i oświetlenia na podstawie umów o dzieło z przeniesieniem praw autorskich lub osoby wykonujące te czynności w ramach ich własnej działalności gospodarczej. Z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą rozlicza się na podstawie rachunku.

Wnioskodawca sam jest solistą, liderem i frontmanem, jak również autorem tekstów i głównym kompozytorem muzyki Jest również przedstawicielem wizerunku powyższej działalności artystycznej w mediach.

Wnioskodawca uważa, że koncerty w opisanych formach są usługami, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż będąc artystą wykonawcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych występuje jako strona umowy i solista zespołu wykonujący koncert z towarzyszeniem zatrudnianych przez Wnioskodawcę muzyków.

Potwierdzenie zwolnienia z VAT takiej usługi Wnioskodawca znalazł w interpretacji z 27 czerwca 2012 r. nr IPTPP2/443-302/12-4/JS.

W uzupełnieniu wniosku wskazano, iż Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, ani podatnikiem zarejestrowanym zwolnionym.

Dotychczas w ramach działalności gospodarczej Wnioskodawca nie wykonywał czynności opodatkowanych na kwotę przekraczającą 150.000 zł w skali roku od chwili rozpoczęcia działalności, w związku z czym wedle przepisów prawa nie jest zobligowany do rejestrowania się jako podatnik VAT.

Usługi świadczone przez Wnioskodawcę są usługami kulturalnymi, ściśle związanymi z działalnością kulturalną poprzez:

a.

formę, której materią są piosenki o tekstach poetyckich do muzyki rockowej bądź alternatywnej oraz poetyckiej,

b.

wykonanie w formie koncertów mających również cechy widowiska teatralnego (scenariusz, oprawa graficzna, kostiumy, charakteryzacja, scenografia, wizualizacje, recytacje),

c.

wykonywanie tych usług w miejscach powszechnie uznawanych za miejsca usług kulturalnych czyli: teatry, domy kultury, sale widowiskowe, kluby muzyczne i specjalne tymczasowe sceny zbudowane na potrzeby wydarzeń kulturalnych jakimi są festiwale muzyczne, koncerty plenerowe i inne wydarzenia kulturalne, którym towarzyszy muzyka.

Każdorazowo bez wyjątku Wnioskodawca jest uczestnikiem wydarzeń artystycznych (koncertów) jako nieodłączny twórca i artysta, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, obecny na scenie podczas owego wydarzenia, co więcej, bez udziału Zainteresowanego koncerty nie są w stanie się odbyć, Wnioskodawca jest głównym ich wykonawcą, frontmanem, liderem i wokalistą, w wypadku niedyspozycji Wnioskodawcy koncerty są odwoływane lub przekładane na inny termin. Zainteresowany zaznaczył również, że jego obecność nie jest jedynym składnikiem występu. Koncert jest złożonym przedsięwzięciem. Dla jego organizacji Wnioskodawca podejmuje działania marketingowe, reklamowe, pozyskuje współwykonawców i realizatorów technicznych, organizuje zaplecze, przejazdy, nagranie (utrwalenie) koncertu.

Koncerty mają cel zarobkowy i Wnioskodawca dąży do tego, by było ich dużo, co jest łatwiejsze, gdy zawiera umowę jako firma mająca zaplecze organizacyjne. Poprzez koncerty również uzyskuje promocję i umacnianie swojej pozycji artystycznej w polskiej i europejskiej kulturze.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy realizując koncerty w tej formie Wnioskodawca wykonuje usługi zwolnione z VAT, zaliczające się do usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, koncerty w opisanych formach są usługami, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż będąc artystą wykonawcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych występuje jako strona umowy i solista zespołu wykonujący koncert z towarzyszeniem zatrudnianych przez Wnioskodawcę muzyków.

Potwierdzenie zwolnienia z VAT takiej usługi Wnioskodawca znalazł w interpretacji z 27 czerwca 2012 r. nr IPTPP2/443-302/12-4/JS.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest:

* prawidłowe w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy, usług artystycznego wykonania koncertów,

* nieprawidłowe w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy, obsługi technicznej koncertów.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Z treści art. 41 ust. 1 cyt. ustawy wynika, że stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Ustawodawca jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki lub zwolnienie od podatku. Jako odstępstwo od zasady powszechności i równości opodatkowania, zastosowanie obniżonej stawki podatku lub zwolnienia od podatku możliwe jest jedynie w przypadku wykonywania czynności ściśle określonych w ww. ustawie oraz w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie jej upoważnienia.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy, zwalnia się od podatku usługi kulturalne świadczone przez:

a.

podmioty prawa publicznego lub inne podmioty uznane na podstawie odrębnych przepisów za instytucje o charakterze kulturalnym lub wpisane do rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez organizatora będącego podmiotem tworzącym instytucje kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną,

b.

indywidualnych twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

Jak stanowi art. 43 ust. 17 ustawy zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a, nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

1.

nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a lub

2.

ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

Zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18a, 23, 26, 28, 29 i 33 lit. a, mają zastosowanie do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, dokonywanych przez podmioty świadczące usługi podstawowe (art. 43 ust. 17a ustawy).

W świetle art. 43 ust. 18 ustawy zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 31, 32 i 33 lit. a, stosuje się, pod warunkiem że podmioty wykonujące czynności, o których mowa w tych przepisach, nie osiągają w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług.

Natomiast w myśl, art. 43 ust. 19 ustawy zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, nie ma zastosowania do:

1.

usług związanych z filmami i nagraniami na wszelkich nośnikach;

2.

wstępu:

a.

na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego,

b.

do wesołych miasteczek, parków rozrywki, cyrków, dyskotek, sal balowych,

c.

do parków rekreacyjnych, na plaże i do innych miejsc o charakterze kulturalnym;

3.

wstępu oraz wypożyczania wydawnictw w zakresie usług świadczonych przez biblioteki, archiwa, muzea i innych usług związanych z kulturą;

4.

usług związanych z produkcją filmów i nagrań na wszelkich nośnikach;

5.

działalności agencji informacyjnych;

6.

usług wydawniczych;

7.

usług radia i telewizji, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 34;

8.

usług ochrony praw.

Zwolnienie określone w przepisie art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy, ma charakter przedmiotowo-podmiotowy, co oznacza, że zwolnieniu od podatku podlega określony rodzaj usług wykonywanych przez ściśle zdefiniowany krąg podmiotów, wykonujących te usługi.

Powyższe unormowanie odsyła wprost do przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zatem należy zauważyć, iż stosownie do art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.) przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

Z kolei jak stanowi art. 1 ust. 2 pkt 1-9 ww. ustawy w szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory: wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe); plastyczne; fotograficzne; lutnicze; wzornictwa przemysłowego; architektoniczne, architektoniczno - urbanistyczne i urbanistyczne; muzyczne i słowno - muzyczne; sceniczne, sceniczno - muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne; audiowizualne (w tym filmowe).

W myśl art. 8 ust. 1-3 cyt. ustawy, prawo autorskie przysługuje twórcy, o ile ustawa nie stanowi inaczej. Domniemywa się, że twórcą jest osoba, której nazwisko w tym charakterze uwidoczniono na egzemplarzach utworu lub której autorstwo podano do publicznej wiadomości w jakikolwiek inny sposób w związku z rozpowszechnianiem utworu. Dopóki twórca nie ujawnił swojego autorstwa, w wykonywaniu prawa autorskiego zastępuje go producent lub wydawca, a w razie ich braku - właściwa organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi.

Jak stanowi art. 85 ust. 1 ww. ustawy - każde artystyczne wykonanie utworu lub dzieła sztuki ludowej pozostaje pod ochroną niezależnie od jego wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia.

Zgodnie z art. 85 ust. 2, artystycznymi wykonaniami, w rozumieniu ust. 1, są w szczególności: działania aktorów, recytatorów, dyrygentów, instrumentalistów, wokalistów, tancerzy i mimów oraz innych osób w sposób twórczy przyczyniających się do powstania wykonania.

Z powołanych powyżej przepisów można wywieść, iż twórcą w rozumieniu ustawy jest każda osoba prowadząca faktycznie działalność twórczą, czyli działalność, której efektem jest powstanie utworu w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Użyte w tym przepisie określenie "przejaw działalności twórczej", należy rozumieć jako uzewnętrzniony rezultat działalności człowieka o charakterze kreacyjnym.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą jako artysta muzyk. Wykonuje koncerty jako artysta wykonawca w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Z organizatorem koncertu zawiera umowę na całościową realizację koncertu wraz z obsługą techniczną. Za zrealizowane koncerty otrzymuje wynagrodzenie w formie honorarium. Do realizacji koncertu zatrudnia inne osoby: muzyków i realizatorów nagłośnienia i oświetlenia na podstawie umów o dzieło z przeniesieniem praw autorskich lub osoby wykonujące te czynności w ramach ich własnej działalności gospodarczej. Z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą rozlicza się na podstawie rachunku.

Wnioskodawca sam jest solistą, liderem i frontmanem, jak również autorem tekstów i głównym kompozytorem muzyki Jest również przedstawicielem wizerunku powyższej działalności artystycznej w mediach.

Usługi świadczone przez Wnioskodawcę są usługami kulturalnymi, ściśle związanymi z działalnością kulturalną poprzez:

a.

formę, której materią są piosenki o tekstach poetyckich do muzyki rockowej bądź alternatywnej oraz poetyckiej,

b.

wykonanie w formie koncertów mających również cechy widowiska teatralnego (scenariusz, oprawa graficzna, kostiumy, charakteryzacja, scenografia, wizualizacje, recytacje),

c.

wykonywanie tych usług w miejscach powszechnie uznawanych za miejsca usług kulturalnych czyli: teatry, domy kultury, sale widowiskowe, kluby muzyczne i specjalne tymczasowe sceny zbudowane na potrzeby wydarzeń kulturalnych jakimi są festiwale muzyczne, koncerty plenerowe i inne wydarzenia kulturalne, którym towarzyszy muzyka.

Każdorazowo bez wyjątku Wnioskodawca jest uczestnikiem wydarzeń artystycznych (koncertów) jako nieodłączny twórca i artysta, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, obecny na scenie podczas owego wydarzenia, co więcej, bez udziału Zainteresowanego koncerty nie są w stanie się odbyć, Wnioskodawca jest głównym ich wykonawcą, frontmanem, liderem i wokalistą, w wypadku niedyspozycji Wnioskodawcy koncerty są odwoływane lub przekładane na inny termin. Zainteresowany zaznaczył również, że jego obecność nie jest jedynym składnikiem występu. Koncert jest złożonym przedsięwzięciem. Dla jego organizacji Wnioskodawca podejmuje działania marketingowe, reklamowe, pozyskuje współwykonawców i realizatorów technicznych, organizuje zaplecze, przejazdy, nagranie (utrwalenie) koncertu.

Odnosząc powołane na wstępie przepisy do opisu sprawy stwierdzić należy, iż skoro Wnioskodawca działa jako indywidualny artysta wykonawca i otrzymuje wynagrodzenie w formie honorarium, to świadczone przez niego usługi realizacji koncertów, korzystają ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy. Z okoliczności sprawy wynika, że Wnioskodawca jest stroną umowy zobowiązującej do realizacji koncertu, na którym będzie występował osobiście. Zatem podmiotem świadczącym w rzeczywistości opisane usługi na rzecz organizatora koncertu jest Wnioskodawca. W związku z powyższym, świadczone przez Wnioskodawcę usługi polegające na artystycznym wykonaniu koncertu będą korzystały ze zwolnienia od podatku VAT.

Natomiast, mając na uwadze powołane regulacje prawne stwierdzić należy, iż świadczone przez Wnioskodawcę usługi w zakresie obsługi technicznej koncertu nie korzystają ze zwolnienia od podatku od towarów i usług w oparciu o cyt. art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy. Jak podkreślono powyżej, zwolnienie usług kulturalnych świadczonych przez enumeratywnie określone podmioty ma charakter przedmiotowo-podmiotowy. Wnioskodawca, chociaż spełniający przesłankę podmiotową (jako indywidualny twórca) nie świadczy w tym przypadku usług kulturalnych. Czynności zapewnienia obsługi technicznej w ramach koncertów nie mogą być uznane za czynności w zakresie kultury. Usługi obsługi technicznej świadczone przez Wnioskodawcę są czynnościami technicznymi, a nie artystycznymi, zatem nie korzystają ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie przepisów art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług.

Należy w tym miejscu również zaznaczyć, że stosownie do art. 5 ustawy, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatne świadczenie usług, tym samym ze zwolnienia z opodatkowania mogą korzystać jedynie usługi, a nie wynagrodzenie (honorarium) za te usługi.

Zatem ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT, jak już wskazano powyżej, będzie korzystała wyłącznie świadczona przez Wnioskodawcę usługa polegająca na osobistym, artystycznym wykonaniu koncertu razem z innymi członkami zespołu, w ramach organizowanego koncertu, w zamian za honorarium.

W świetle powyższego, w przypadku, gdy Wnioskodawca świadczyć będzie wyłącznie usługi kulturalne polegające na osobistym, artystycznym wykonaniu utworów razem z innymi członkami zespołu, w ramach organizowanego koncertu, w zamian za honorarium, to ze zwolnienia od podatku na podstawie przepisu art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o podatku od towarów i usług, będzie korzystała cała usługa objęta umową z organizatorem koncertu.

Natomiast gdy z umowy zawartej z organizatorem koncertu wynika, że Wnioskodawca oprócz usług kulturalnych, świadczy jeszcze usługi polegające na zapewnieniu obsługi technicznej tego koncertu, to zwolniona z podatku VAT, na podstawie przepisu art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o podatku od towarów i usług będzie wyłącznie usługa kulturalna polegająca na osobistym artystycznym wykonaniu utworów w ramach koncertu, a usługa obsługi technicznej koncertu nie będzie korzystała ze zwolnienia.

Jak stanowi art. 113 ust. 1 i 2 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2014 r., zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku. Do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się odpłatnej dostawy towarów oraz odpłatnego świadczenia usług zwolnionych od podatku, a także towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Tym samym mając na uwadze fakt, iż Wnioskodawca nie jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, to obrót osiągnięty z tytułu świadczenia ww. usług zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT, nie ma wpływu na wartość sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ww. ustawy. Należy podkreślić, że do czasu przekroczenia kwoty wartość sprzedaży opodatkowanej, o której mowa w art. 113 bądź do chwili rezygnacji ze zwolnienia, sprzedaż dokonywana przez podatnika korzysta ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem VAT.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tutejszy Organ informuje ponadto, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa - rozpatrzone.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na opisie przedstawionego zdarzenia przyszłego. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Odnośnie powołanej przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnej nr IPTPP2/443-302/12-4/JS, należy zauważyć, że interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane są w indywidualnych sprawach podatników i niewątpliwie kształtują sytuację prawną tych podatników w sprawach będących przedmiotem rozstrzygnięcia, jednakże dotyczą konkretnych stanów faktycznych i nie mają mocy prawa powszechnie obowiązującego co oznacza, że należy je traktować indywidualnie. Należy wskazać, iż powołana interpretacja dotyczy odmiennego zdarzenia przyszłego od stanu w niniejszej sprawie, tj. tylko grania koncertu.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl