IPTPP1/443-74/13-2/IG - Prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 25 lutego 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-74/13-2/IG Prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2013 r. (data wpływu 1 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "..."- jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "...".

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest Zakładem Opieki Zdrowotnej działającym na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 112, poz. 654). Organem założycielskim jest Samorząd Województwa, w imieniu którego działa Zarząd Województwa. Siedzibą Szpitala jest miasto X, a obejmuje swym zasięgiem działania województwo. Świadczenia zdrowotne udzielane są na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 210, poz. 2135 z późn. zm.). Szpital świadczy usługi (PKWiU 86.1) na podstawie umów z Narodowym Funduszem Zdrowia. Szpital będzie ubiegał się o środki w postaci dotacji na zadanie pn. "..." z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wymagalnym załącznikiem do wniosku jest przedłożenie indywidualnej interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej dotyczącej prawnej możliwości odzyskania podatku od towarów i usług (VAT) od planowanych zakupów urządzeń, prac modernizacyjnych (roboty budowlane) i instalacyjnych na obiektach zaplecza technicznego i w budynku głównym Szpitala.

Szpital jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach swojej działalności na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 112, poz. 654, art. 54.1 ustawy) wydzierżawia pomieszczenia odpłatnie zgodnie z zasadami gospodarowania mieniem ruchomym ustalonym przez podmiot, który utworzył zakład.

Szpital dodatkowo obciąża dzierżawców kosztami zużytej energii zgodnie z art. 28 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. Od 1 kwietnia 2011 r. dodano do ustawy art. 8 ust. 2a, który stanowi: "W przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że ten podatnik sam otrzymał i wyświadczył te usługi".

Po uzyskaniu koncesji na wytwarzanie energii Szpital będzie przedstawiał Urzędowi Regulacji Energetyki świadectwa pochodzenia energii celem uzyskania opłat za ich umorzenia. Przewidywana wielkość wpływów z tego tytułu nie przekroczy wg audytu energetycznego 215.000,00 zł rocznie (ceny z giełdy energii 09.2012 r.).

Podnajemcy posiadają lub będą posiadać indywidualne podliczniki poboru energii elektrycznej i cieplnej po przeprowadzeniu prac modernizacyjnych.

W związku z powyższym planowana inwestycja będzie służyła działalności zwolnionej, a także w części działalności opodatkowanej. Wnioskodawca zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) i PKWiU 86 ma możliwość przyporządkować dokonane zakupy towarów i usług w związku z realizacją przedmiotowego projektu do czynności zwolnionych z podatku VAT, jako wydatki poniesione w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz dostaw towarów i świadczeniu usług ściśle z tymi usługami związanych. Jest to działalność podstawowa Szpitala. Zgodnie z art. 90 ustawy, proporcja określona zgodnie z ust. 2-8 za 2012 r. nie przekracza 2%. Szpital w związku z tym nie dokonuje obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Obiekty zaplecza technicznego przewidywane do przebudowy:

* główny węzeł cieplny,

* centrale klimatyzacyjne i instalacje wentylacyjne,

* instalacje elektryczne,

* instalacja wody użytkowej w budynku głównym,

* instalacje gazu ziemnego,

* zakup i uruchomienie jednostek kogeneracyjnych,

* zakup i uruchomienie agregatu wody lodowej dla potrzeb klimatyzacji i wentylacji.

Uzyskana energia elektryczna i cieplna będzie w całości zużyta na potrzeby własne Szpitala i zabezpieczy około 25% zapotrzebowania. Pozostałą część energii Szpital zakupuje i będzie kupował od zewnętrznych dostawców. Nie przewiduje się wprowadzania uzyskanej energii i wody lodowej do innych sieci niż wewnętrzne. Moc zainstalowanych modułów kogeneracyjnych jest mniejsza niż 1 MW (70/110 i 140/207 moc elektryczna/moc termiczna). Nośnikiem energii do ich napędu będzie gaz ziemny zakupiony z sieci miejskiej.

Faktury dokumentujące poniesione wydatki będą wystawiane na Szpital.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w opisanym powyżej stanie faktycznym Szpital będzie mógł odliczyć podatek od towarów i usług (VAT) od wykonanych prac i dostarczonych urządzeń.

Zdaniem Wnioskodawcy, wobec objęcia projektem obiektów i instalacji technicznych służących do świadczenia usług, które są zwolnione z podatku od towarów i usług (VAT) na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) nie będzie miał zastosowania art. 86 ust. 1 umożliwiający podatnikowi odliczenie podatku z uwagi na niewykorzystywanie tych obiektów do czynności opodatkowanych w proporcji przekraczającej wartość określoną w ustawie.

Zgodnie z art. 90 ustawy, proporcja określona zgodnie z ust. 2-8 za 2012 r. nie przekracza 2% i zgodnie ze zmianą art. 90 ustawy wprowadzoną od 1 kwietnia 2011 r., w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8 nie przekracza 2%, podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 0% i nie musi dokonać odliczenia podatku naliczonego w części związanej z wykonywaniem czynności opodatkowanej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy (art. 87 ust. 1 ustawy).

Ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest wykorzystywanie zakupionych towarów lub usług do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 4 ustawy, zgodnie z którym obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (wyłączenie w przypadku Wnioskodawcy nie ma zastosowania).

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego przez podmiot niebędący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

W przypadku, gdy podatnik dokonuje zakupów związanych zarówno z czynnościami w związku, z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i z czynnościami w związku, z którymi takie prawo nie przysługuje, zastosowanie znajdą przepisy art. 90 ustawy.

Przepis art. 90 ust. 1 ustawy, stanowi, że w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Jednocześnie, według ust. 2 ww. artykułu, jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

Zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy, proporcję, o której mowa w ust. 2, ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

Proporcję, o której mowa w ust. 3, określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja. Proporcję tę zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej (art. 90 ust. 4 ustawy).

Zgodnie z art. 90 ust. 6 ustawy, do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego z dostawy towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, oraz gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli są zaliczane do środków trwałych podatnika - używanych przez podatnika na potrzeby jego działalności.

W świetle art. 90 ust. 8 ustawy, podatnicy, którzy w poprzednim roku podatkowym nie osiągnęli obrotu, o którym mowa w ust. 3, lub u których obrót ten w poprzednim roku podatkowym był niższy niż 30.000 zł, do obliczenia kwoty podatku naliczonego podlegającej odliczeniu od kwoty podatku należnego przyjmują proporcję wyliczoną szacunkowo, według prognozy uzgodnionej z naczelnikiem urzędu skarbowego, w formie protokołu.

Przepis ust. 8 stosuje się również, gdy podatnik uzna, że w odniesieniu do niego kwota obrotu, o której mowa w tym przepisie, byłaby niereprezentatywna (art. 90 ust. 9 ustawy).

Ponadto art. 90 ust. 10 ustawy określa, iż w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2 -8:

* przekroczyła 98% oraz kwota podatku naliczonego niepodlegająca odliczeniu, wynikająca z zastosowania tej proporcji, w skali roku, była mniejsza niż 500 zł - podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 100%;

* nie przekroczyła 2% - podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 0%.

Zatem, dokonując analizy cyt. wyżej przepisów stwierdzić należy, iż na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy, występuje obowiązek wyodrębnienia podatku naliczonego związanego z czynnościami, w stosunku do których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego oraz kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami w związku z którymi takie prawo nie przysługuje.

Natomiast w sytuacji, gdy nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot podatku związanego z czynnościami, w stosunku do których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego oraz kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do proporcjonalnego rozliczenia podatku naliczonego, zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy.

Z opisanego stanu sprawy wynika, iż Szpital jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca będzie ubiegał się o środki w postaci dotacji na zadanie pn. "..." z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W ramach swojej działalności na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej wydzierżawia pomieszczenia odpłatnie zgodnie z zasadami gospodarowania mieniem ruchomym ustalonym przez podmiot, który utworzył Zakład. Szpital dodatkowo obciąża dzierżawców kosztami zużytej energii zgodnie z art. 28 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. Po uzyskaniu koncesji na wytwarzanie energii Szpital będzie przedstawiał Urzędowi Regulacji Energetyki świadectwa pochodzenia energii celem uzyskania opłat za ich umorzenia. Przewidywana wielkość wpływów z tego tytułu nie przekroczy wg audytu energetycznego 215.000,00 zł rocznie. Podnajemcy posiadają lub będą posiadać indywidualne podliczniki poboru energii elektrycznej i cieplnej po przeprowadzeniu prac modernizacyjnych. W związku z powyższym planowana inwestycja będzie służyła działalności zwolnionej, a także w części działalności opodatkowanej. Wnioskodawca ma możliwość przyporządkować dokonane zakupy towarów i usług w związku z realizacją przedmiotowego projektu do czynności zwolnionych z podatku VAT, jako wydatki poniesione w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz dostaw towarów i świadczeniu usług ściśle z tymi usługami związanych. Jest to działalność podstawowa Szpitala. Zgodnie z art. 90 ustawy, proporcja określona zgodnie z ust. 2-8 za 2012 r. nie przekracza 2%.

Obiekty zaplecza technicznego przewidywane do przebudowy:

* główny węzeł cieplny,

* centrale klimatyzacyjne i instalacje wentylacyjne,

* instalacje elektryczne,

* instalacja wody użytkowej w budynku głównym,

* instalacje gazu ziemnego,

* zakup i uruchomienie jednostek kogeneracyjnych,

* zakup i uruchomienie agregatu wody lodowej dla potrzeb klimatyzacji i wentylacji.

Uzyskana energia elektryczna i cieplna będzie w całości zużyta na potrzeby własne Szpitala i zabezpieczy około 25% zapotrzebowania. Pozostałą część energii Szpital zakupuje i będzie kupował od zewnętrznych dostawców. Nie przewiduje się wprowadzania uzyskanej energii i wody lodowej do innych sieci niż wewnętrzne. Faktury dokumentujące poniesione wydatki będą wystawiane na Szpital.

Jak wyżej wskazano, istotne dla odliczenia podatku naliczonego jest przeznaczenie nabywanego towaru lub usługi, w tym wystarczający jest do przyznania prawa do odliczenia podatku naliczonego zamiar lub intencja odnośnie wykorzystania w przyszłości danego towaru lub usługi.

Zamiar i sposób wykorzystania nabywanych na potrzeby realizacji projektu towarów i usług jest jasno określony. Wnioskodawca będzie wykorzystywał nabywane na potrzeby realizacji projektu towary i usługi do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT oraz do wykonywania czynności zwolnionych, przy czym Wnioskodawca wskazał, iż ma możliwość przyporządkować dokonane zakupy towarów i usług w związku z realizacją przedmiotowego projektu do czynności zwolnionych z podatku VAT. Tym samym, skoro Wnioskodawca ma możliwość przyporządkowania danego zakupu do określonego rodzaju sprzedaży, to zainteresowanemu będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z realizacją projektu w części w jakiej wykorzystywany jest on do czynności opodatkowanych. Przepis art. 90 ust. 2 ustawy, ma zastosowanie w sytuacji, gdy brak jest możliwości wyodrębnienia całości lub części kwot podatku naliczonego dotyczącego czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje. W rozpatrywanej sprawie taka sytuacja nie występuje.

Reasumując, w świetle przepisów art. 86 ust. 1 ustawy, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu pn. "...", w części, w jakiej poniesione wydatki będą służyły do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Dodatkowo tut. Organ zwraca uwagę, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Należy zatem zaznaczyć, iż niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii zwolnienia od podatku VAT usług świadczonych przez Zainteresowanego, gdyż nie było to przedmiotem wniosku oraz nie zadano pytania w tym zakresie. Wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na opisie sprawy. Powyższe zostało przyjęte jako element przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu zdarzenia przyszłego i nie było przedmiotem oceny.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl