IPTPP1/443-334/12-4/MG - Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 1 sierpnia 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-334/12-4/MG Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 kwietnia 2012 r. (data wpływu 25 kwietnia 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 lipca 2012 r. (data wpływu 25 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "...".

Pismem z dnia 23 lipca 2012 r. (data wpływu 25 lipca 2012 r. uzupełniono wniosek w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego ze 100% kapitałem Miasta i prowadzi działalność w zakresie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej.

Zainteresowany jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Działalność Spółki jest opodatkowana, sprzedaż zwolniona nie ma miejsca.

Spółka wspólnie z Uniwersytetem realizuje projekt "...". Projekt jest współfinansowany ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, instrumentu finansowego LIFE + Polityka i zarządzanie w zakresie środowiska (II komponent tematyczny).

Zadania Spółki w ramach Projektu polegają na technicznym wykonaniu zadań Projektu, tj. realizacji inwestycji "...". Prace te nie będą obejmować wytworzenia nowej infrastruktury, ale będą to prace adaptacyjne na istniejących systemach, bez zmiany ich obrysu i wprowadzania stałych elementów tradycyjnej inżynierii hydrotechnicznej.

Prace polegać będą na:

a.

oczyszczeniu górnego zbiornika z nagromadzonych osadów dennych,

b.

utworzenie w górnej części zbiornika strefy sedymentacyjnej,

c.

utworzenie stref nasilonych procesów biogeochemicznych,

d.

utworzenie w górnej części czaszy zbiornika stref roślinności tzw. biostruktur (mat szuwarowych).

Zadania te realizowane będą poprzez zakup robót budowlanych zad. A 2.5, usług projektowania i nadzór inwestorski, oddelegowanych pracowników do realizacji powierzonego zadania.

Usługi budowlane będą wykonywane na majątku niebędącym własnością Spółki. Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług niezbędnych do realizacji inwestycji będą wystawiane na Spółkę.

Efektem końcowym przedsięwzięcia będzie polepszenie jakości wody w zbiornikach, tj. ograniczenie intensywności zakwitów sinicowych, redukcja stężenia toksyn sinicowych.

W ramach promocji projektu zostaną stworzone tablice informacyjne, strony internetowe na portalach, broszury, film informacyjny oraz artykuły o charakterze naukowo-technicznym.

Mienie wytworzone w ramach realizacji projektu nie będzie służyło żadnej czynności wykonywanej przez Spółkę i nie będzie przynosiło Spółce żadnych dodatkowych dochodów.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że właścicielem obiektu będącego przedmiotem projektu zbiornika górnego jest Skarb Państwa.

Spółka, na rzecz Uniwersytetu, który jest jednostką wiodącą w projekcie oraz właściciela obiektu, będzie świadczyła następujące usługi:

a.

nadzór inwestorski, usługi reklamowe, usługi modernizacyjne,

b.

oddelegowanie pracowników do obsługi projektu.

Rozliczanie świadczonych usług odbędzie się na podstawie:

a.

usług - wystawionych na Spółkę faktur VAT,

b.

oddelegowanie pracowników - na podstawie timeshift - zawierających rozliczenie ilości przepracowanych godzin przez wyznaczonego pracownika na rzecz projektu.

Przekazanie nakładów:

a.

usług - Spółka w części otrzyma zwrot poniesionych kosztów z Unii Europejskiej, pozostała część będzie przekazana bezpłatnie,

b.

oddelegowanie pracowników - będzie bezpłatne.

Nieodpłatne przekazanie nakładów nie ma związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością, która polega na wynajmie urządzeń wodno - kanalizacyjnych, ich budowę i modernizację.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w zaistniałym stanie faktycznym Spółka ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od nabycia towarów i usług związanych z udziałem w projekcie i osiągnięciem celów projektu.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług z 11 marca 2004 r. (Dz. U. Nr 54 z 2004 r., poz. 535 z późn. zm.), podatnik ma prawo do odliczenia podatku VAT zawartego w cenie nabycia towarów i usług w takim zakresie, w jakim zostały one wykorzystane do wykonania czynności opodatkowanych.

Z treści przepisu wynika jednoznacznie, że w przypadku braku takiego związku prawo do odliczenia nie przysługuje.

Efektem końcowym projektu nie będzie produkt przeznaczony na sprzedaż, gdyż głównym celem jest rekultywacja ekohydrologiczna zbiornika, broszury i film o charakterze informacyjnym.

Wobec powyższego zdaniem Wnioskodawcy, Spółka nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupów służących realizacji projektu, gdyż zakupy te nie służą sprzedaży opodatkowanej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (przypadek ten nie ma zastosowania w rozpatrywanej sprawie).

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje czynny zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego ze 100% kapitałem Miasta i prowadzi działalność w zakresie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej. Zainteresowany jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Działalność Spółki jest opodatkowana, sprzedaż zwolniona nie ma miejsca. Spółka wspólnie z Uniwersytetem realizuje projekt "...". Projekt jest współfinansowany ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, instrumentu finansowego LIFE + Polityka i zarządzanie w zakresie środowiska (II komponent tematyczny). Zadania Spółki w ramach Projektu polegają na technicznym wykonaniu zadań Projektu, tj. realizacji inwestycji "...". Prace te nie będą obejmować wytworzenia nowej infrastruktury, ale będą to prace adaptacyjne na istniejących systemach, bez zmiany ich obrysu i wprowadzania stałych elementów tradycyjnej inżynierii hydrotechnicznej. Zadania realizowane będą poprzez zakup robót budowlanych zad. A 2.5, usług projektowania i nadzór inwestorski, oddelegowanych pracowników do realizacji powierzonego zadania. Usługi budowlane będą wykonywane na majątku będącym własnością Skarbu Państwa. Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług niezbędnych do realizacji inwestycji będą wystawiane na Spółkę. Efektem końcowym przedsięwzięcia będzie polepszenie jakości wody w zbiornikach, tj. ograniczenie intensywności zakwitów sinicowych, redukcja stężenia toksyn sinicowych. W ramach promocji projektu zostaną stworzone tablice informacyjne, strony internetowe na portalach, broszury, film informacyjny oraz artykuły o charakterze naukowo-technicznym. Mienie wytworzone w ramach realizacji projektu nie będzie służyło żadnej czynności wykonywanej przez Spółkę i nie będzie przynosiło Spółce żadnych dodatkowych dochodów.

Spółka, na rzecz Uniwersytetu, który jest jednostką wiodącą w projekcie oraz właściciela obiektu, będzie świadczyła następujące usługi:

a.

nadzór inwestorski, usługi reklamowe, usługi modernizacyjne,

b.

oddelegowanie pracowników do obsługi projektu.

Rozliczanie świadczonych usług odbędzie się na podstawie:

a.

usług - wystawionych na Spółkę faktur VAT,

b.

oddelegowanie pracowników - na podstawie timeshift - zawierających rozliczenie ilości przepracowanych godzin przez wyznaczonego pracownika na rzecz projektu.

Przekazanie nakładów:

a.

usług - Spółka w części otrzyma zwrot poniesionych kosztów z Unii Europejskiej, pozostała część będzie przekazana bezpłatnie,

b.

oddelegowanie pracowników - będzie bezpłatne.

Nieodpłatne przekazanie nakładów nie ma związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością, która polega na wynajmie urządzeń wodno - kanalizacyjnych, ich budowie i modernizacji.

W związku z faktem, iż jak wskazał Wnioskodawca, nakłady zostaną przekazane nieodpłatnie, należy rozważyć czy w przedmiotowej sprawie będziemy mieć do czynienia z sytuacją, w której przekazanie to będzie opodatkowane czy też nie.

Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w szczególności:

1.

przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2.

wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części.

Zatem opodatkowaniu podatkiem VAT podlega generalnie każde nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tego towaru, z wyjątkiem przekazania towarów stanowiących drukowane materiały reklamowe i informacyjne bądź spełniających warunki do uznania je za prezenty o małej wartości lub próbki. Jeżeli natomiast podatnik nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego, to nieodpłatne przekazanie towarów pozostaje neutralne podatkowo (podatnik nie musi dokonać ich opodatkowania).

Natomiast stosownie do postanowień art. 8 ust. 1 ww. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy, za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:

1.

użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów;

2.

nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Powołane wyżej przepisy wskazują, iż pojęcie świadczenia usług ma bardzo szeroki zakres, gdyż nie obejmuje wyłącznie działań podatnika, lecz również zobowiązanie do powstrzymania się od dokonywania czynności lub do tolerowania czynności bądź sytuacji. Pojęcie usługi, według ustawy, jest bowiem szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych. Oznacza to, że w definicji tej mieszczą się również określone zachowania, które nie zostały sklasyfikowane w PKWiU, o której mowa w art. 5a ustawy. Przez świadczenie usług należy zatem rozumieć każde zachowanie się podatnika - nie będące dostawą towarów - na rzecz innego podmiotu.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Z powyższego jednoznacznie wynika, iż opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez podatników w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Zgodnie z unormowaniami zawartymi w ww. przepisach w pewnych, ściśle określonych przypadkach, również nieodpłatne świadczenie usług należy uznać za spełniające definicję odpłatnego świadczenia usług, które na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.

Dla ustalenia czy konkretne nieodpłatne świadczenie usług podlega opodatkowaniu na mocy cytowanego wyżej art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy, istotne jest ustalenie celu takiego świadczenia. Jeżeli nieodpłatne świadczenie wpisywało się będzie w cel prowadzonej działalności gospodarczej, wtedy przesłanka uznania takiej nieodpłatnej czynności za odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu nie zostanie spełniona. Stwierdzenie takie uzależnione jednak jest od konkretnych okoliczności jakie w danej sprawie występują.

Wypełnienie warunku określonego w art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy, jest podstawą do traktowania nieodpłatnej usługi jako podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Należy zatem stwierdzić, iż opodatkowaniu podlegają te nieodpłatne usługi, które nie mają związku z prowadzoną działalnością. Za usługi niezwiązane z prowadzeniem przedsiębiorstwa należy uznać wszelkie usługi, których świadczenie odbyło się bez związku z potrzebami prowadzonej działalności gospodarczej. Niedopełnienie warunku określonego w art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy jest podstawą do traktowania nieodpłatnej usługi jako niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Jak wskazał Wnioskodawca, w ramach realizacji ww. projektu będzie świadczył na rzecz Uniwersytetu, który jest jednostką wiodącą w projekcie oraz właściciela obiektu, określone usługi. Przekazanie nakładów z tytułu świadczonych usług będzie bezpłatne. Nieodpłatne przekazanie nakładów nie ma związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością.

Mając powyższe na uwadze, należy stwierdzić, że nieodpłatne przekazanie nakładów nie będzie spełniać przesłanek wskazanych w art. 7 ust. 2 oraz 8 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy. Będzie natomiast - jako nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika - spełniać przesłanki art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy i tym samym będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Biorąc powyższe pod uwagę wskazać należy, iż w przypadku, gdy od przekazywanych nieodpłatnie nakładów, Wnioskodawca będzie obowiązany naliczyć VAT należny, nabędzie prawo do odliczenia podatku naliczonego, stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy, z uwagi na związek z czynnościami opodatkowanymi.

Zgodnie bowiem z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ponadto art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia zostaną spełnione, gdyż towary i usługi nabywane w ramach realizacji projektu będą związane z czynnościami opodatkowanymi tym podatkiem (tj. nieodpłatnym przekazaniem poniesionych nakładów podlegającym opodatkowaniu podatkiem VAT) oraz Zainteresowany jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zatem, Wnioskodawca będzie miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z zakupów towarów i usług związanych z realizacją projektu.

Reasumując, Wnioskodawca będzie miał prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "...", ponieważ nabyte towary i usługi w ramach ww. realizacji będą miały związek z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Tym samy stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl