IPTPP1/443-298/12-5/MS - Możliwość odliczenia przez gminę podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 28 czerwca 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-298/12-5/MS Możliwość odliczenia przez gminę podatku VAT w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 5 kwietnia 2012 r. (data wpływu 11 kwietnia 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 czerwca 2012 r. (data wpływu 14 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją zadania pn. "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją zadania pn. "...".

Pismem z dnia 11 czerwca 2012 r. (data wpływu 14 czerwca 2012 r.) uzupełniono wniosek w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina w partnerstwie z 5 gminami województwa przystąpiła do realizacji projektu pn. "e...". Głównym celem projektu jest poprawa stanu istniejącej infrastruktury teleinformatycznej na obszarze 6 gmin województwa. Ww. gminy, zwane partnerami, podpisały umowę partnerską określającą zasady współdziałania oraz zasady i warunki realizacji i rozliczania projektu. Jednocześnie na Lidera partnerstwa wyznaczono Gminę.

Realizacja projektu będzie współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013 w ramach Osi Priorytetowej 2. Wsparcie innowacyjności, budowa społeczeństwa informacyjnego oraz wzrost potencjału inwestycyjnego regionu, Działania 2.2 Budowa infrastruktury społeczeństwa informacyjnego. Zgodnie z podpisanymi porozumieniami Gmina jest Liderem Partnerstwa, wobec czego wystąpiła z wnioskiem o dofinansowanie projektu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

Uchwałą Zarządu Województwa nr 2957/10 z dnia 27 października 2010 r. wyżej wymieniony projekt znalazł się na liście projektów wstępnie wybranych do wsparcia w ramach konkursu zamkniętego nr 2.2.1 w ramach Działania 2.2 Budowa infrastruktury społeczeństwa informacyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

Zakres inwestycji obejmuje zaprojektowanie, wykonanie projektu i budowę sieci światłowodowej na terenie, w której to skład wchodzi budowa kanalizacji teleinformatycznej jedno i dwuotworowej oraz budowa kabli światłowodowych łączących obiekty na terenie miasta z punktem centralnym w Miejskim Centrum Kultury, zarządzanie projektem, nadzór Inżyniera Kontraktu oraz promocję projektu.

Głównym celem zadania jest poprawa jakości infrastruktury teleinformatycznej w mieście i zapewnienie sprawnej wymiany informacji pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego oraz innych placówek użyteczności publicznej. Budowa sieci jest planowana w oparciu o jednostki organizacyjne oraz obiekty użyteczności publicznej. Rozwiązanie to pozwoli na zintegrowanie wszystkich jednostek we wspólnej sieci, a przez to lepszą jakość i efektywność oraz wzrost ilości usług z zakresu administracji publicznej dostępnych drogą elektroniczną. Projekt będzie przeznaczony na potrzeby realizacji zadań własnych Gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3a ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).

Ponadto na potrzeby realizacji inwestycji zostały wykonane koncepcja programowo - przestrzenna, program funkcjonalno - użytkowy oraz studium wykonalności.

Powstała sieć teleinformatyczna będzie własnością Gminy. Instytucją zarządzającą siecią będzie spółka z o.o., której stuprocentowym udziałowcem jest Gmina. W okresie trwałości projektu (5 lat) towary i usługi nabyte w związku z realizacją projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Gmina jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Wszystkie faktury związane z realizacją opisywanej inwestycji będą wystawione na Gminę. Płatności związane z wykonaniem projektu realizowane będą z budżetu Gminy, a następnie refundowane ze środków RPOW.

W ramach RPOW podatek od towarów i usług może być uznany za wydatek kwalifikowalny tylko wtedy, gdy: został faktycznie poniesiony przez beneficjenta, oraz beneficjent nie ma prawnej możliwości odzyskania podatku VAT. Beneficjent zobowiązany jest załączyć do wniosku o dofinansowanie oświadczenie, w którym zadeklaruje, czy w ramach realizowanego projektu będzie miał możliwość odzyskania podatku VAT poniesionego w związku z realizacją projektu. Realizowany projekt nie ma związku z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Gmina jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Wszystkie faktury związane z realizacją opisywanej inwestycji będą wystawione na Gminę.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że obowiązki Lidera, jego odpowiedzialność oraz obowiązki partnerów zostały określone w umowach partnerskich zawartych pomiędzy Liderem i każdym z partnerów indywidualnie, identycznych dla każdego z partnerów.

Obowiązki Lidera obejmują koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i realizacją Projektu, a w szczególności: złożenie wniosku o dofinansowanie Projektu w ramach RPOW wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami; zapewnienie, aby dokumentacja projektowa była zgodna z zakresem rzeczowym Projektu, określonym w zbiorczym studium wykonalności; udzielania pisemnych odpowiedzi na zapytania Partnera w możliwie najkrótszym terminie lub w terminie określonym w tych zapytaniach (jednocześnie Lider zobowiązany jest do przekazywania partnerowi na każde jego uzasadnione wezwanie informacji i wyjaśnień na temat stanu prac nad przygotowaniem i realizacją Projektu, w tym także do przedkładania wymaganych dokumentów lub ich poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii); niezwłocznego informowania partnera o wszystkich zagrożeniach w przygotowaniu i realizacji Projektu, nieprawidłowościach; udostępniania Partnerowi i Instytucji Zarządzającej wszelkich informacji i dokumentów związanych ze stanem przygotowania i realizacji Projektu, prowadzenia w sposób przejrzysty wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji Projektu, tak aby możliwa była identyfikacja poszczególnych operacji księgowych; aktualizacji harmonogramu płatności dla Projektu; sporządzania wniosków o płatność na podstawie cząstkowych wniosków o płatność otrzymywanych od Partnerów i przekazywania zbiorczych wniosków o płatność do Instytucji Zarządzającej. Ponadto Lider projektu zobowiązany jest do wykonywania wszelkich innych czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu. Co więcej, Lider jako pełnoprawny partner projektu zobowiązany jest do wykonywania obowiązków ciążących na pozostałych partnerach projektu.

Dodatkowo Lider w ramach odrębnego porozumienia został zobowiązany do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wybór Inżyniera Kontraktu - doradcy technicznego o prawnego dla wszystkich uczestników projektu.

Każdy partner zobowiązany jest do przygotowania i realizacji projektu w jego zakresie przedmiotowym, zgodnie z najwyższą możliwą starannością oraz obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a w szczególności do: zapewnienia, aby zakres rzeczowy Projektu określony w zbiorczym studium wykonalności w zakresie dotyczącym danego Partnera był zgodny z dokumentacją projektową; udzielania pisemnych odpowiedzi na zapytania Lidera w możliwie najkrótszym terminie lub w terminie określonym w tych zapytaniach. Jednocześnie Partner zobowiązany jest do przekazywania Liderowi Partnerstwa na każde jego wezwanie informacji i wyjaśnień na temat przygotowania i realizacji Projektu, w tym także do przedkładania wymaganych dokumentów lub ich poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii; dostarczania cyklicznej informacji kwartalnej o postępach w przygotowaniu i realizacji Projektu; niezwłocznego informowania Lidera Partnerstwa o wszelkich zagrożeniach w przygotowaniu i realizacji Projektu, nieprawidłowościach w rozumieniu art. 2 pkt 7 rozporządzenia Rady (WE) Nr 1083/2006 z uwzględnieniem Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie sprawozdawczości; udostępniania wszelkich informacji i dokumentów Liderowi związanych ze stanem realizacji Projektu; przestrzegania zasad przyznawania pomocy publicznej przez Partnera w przypadku występowania pomocy publicznej; realizacji Projektu w zgodzie z politykami wspólnotowymi; realizacji Projektu zgodnie z ustawą - Prawo Zamówień Publicznych; ujawniania wszelkich przychodów, które powstają w związku z realizacją Projektu; prowadzenia w sposób przejrzysty wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji swojej części Projektu, tak, aby możliwa była identyfikacja poszczególnych operacji księgowych; aktualizacji harmonogramu płatności dotyczącego części Projektu realizowanego przez Partnera; zapewnienia dostępności środków związanych z realizacją Projektu w budżecie Partnera proporcjonalnie do jego udziału w projekcie; pokrywanie ze środków własnych wszelkich wydatków niekwalifikowalnych w ramach części Projektu realizowanego przez Partnera; w celu zabezpieczenia zobowiązania finansowego Partnera związanego z realizacją Projektu, w którym zawiera się całkowity udział Partnera we współfinansowaniu przedsięwzięcia, Partner zobowiązuje się do podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową; zarządzania częścią Projektu realizowaną przez Partnera; promocji części Projektu realizowanego przez Partnera; założenia wyodrębnionego rachunku bankowego i poinformowania o tym Lidera w formie pisemnej na etapie realizacji projektu; przechowywania dokumentacji związanej z przygotowaniem i realizacją Projektu, co najmniej przez 5 lat od daty zamknięcia RPOW, w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz informowania Lidera o miejscu przechowywania dokumentów związanych z realizowanym Projektem; innych czynności wynikających z prawidłowej realizacji Projektu, w przypadku dokonania zmian w Projekcie, realizacji Projektu, zgodnie ze zaktualizowaną dokumentacją projektową.

Partner odpowiada wobec Lidera projektu za realizację swojej części projektu i za wypełnianie swoich obowiązków, nieprawidłowości zgłoszonych wydatków, prawidłowe zlecanie wykonania usług przez osoby trzecie oraz w przypadku konieczności zwrotu wypłaconych środków UE.

Partnerzy projektu nie przekazują i nie będą przekazywać własnych środków finansowych na rzecz Lidera projektu. Każdy z uczestników ponosi koszty indywidualnie za część projektu realizowaną na terenie jego gminy.

Środki z ewentualnego dofinansowania będą wpływały na wydzielone konto Lidera projektu, po czym zostaną niezwłocznie przekazane na konta bankowe Partnerów, w wysokościach określonych na podstawie częściowych wniosków o płatność przygotowanych przez poszczególnych Partnerów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gminie realizującej powyższe zadanie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 11 marca 2004 r.), podatnikom VAT przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie w jakim nabywane towary lub usługi wykorzystywane są do wykonywania czynności opodatkowanych. Zatem Gmina stoi na stanowisku, iż podatnikowi nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Jednocześnie Gmina stoi na stanowisku, iż podatnikowi nie przysługuje prawo do zwrotu podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy o VAT (Dz. U. z 11 marca 2004 r.).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Stosownie do art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Jak stanowi, art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20.

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje czynny, zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - (Dz. Urz. UE L Nr 347), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Na podstawie § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca Gmina w partnerstwie z 5 gminami województwa przystąpiła do realizacji projektu pn. "...". Liderem partnerstwa jest Gmina. Zakres inwestycji obejmuje zaprojektowanie, wykonanie projektu i budowę sieci światłowodowej na terenie, w której to skład wchodzi budowa kanalizacji teleinformatycznej jedno i dwuotworowej oraz budowa kabli światłowodowych łączących obiekty na terenie miasta z punktem centralnym w Miejskim Centrum Kultury, zarządzanie projektem, nadzór Inżyniera Kontraktu oraz promocję projektu. Głównym celem zadania jest poprawa jakości infrastruktury teleinformatycznej w mieście i zapewnienie sprawnej wymiany informacji pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego oraz innych placówek użyteczności publicznej. Budowa sieci jest planowana w oparciu o jednostki organizacyjne oraz obiekty użyteczności publicznej. Rozwiązanie to pozwoli na zintegrowanie wszystkich jednostek we wspólnej sieci, a przez to lepszą jakość i efektywność oraz wzrost ilości usług z zakresu administracji publicznej dostępnych drogą elektroniczną. Projekt będzie przeznaczony na potrzeby realizacji zadań własnych Gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3a ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.). Ponadto na potrzeby realizacji inwestycji zostały wykonane koncepcja programowo - przestrzenna, program funkcjonalno - użytkowy oraz studium wykonalności. Powstała sieć teleinformatyczna będzie własnością Gminy. Instytucją zarządzającą siecią będzie spółka z o.o., której stuprocentowym udziałowcem jest Gmina. W okresie trwałości projektu (5 lat) towary i usługi nabyte w związku z realizacją projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Gmina jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Wszystkie faktury związane z realizacją opisywanej inwestycji będą wystawione na Gminę. Płatności związane z wykonaniem projektu realizowane będą z budżetu Gminy, a następnie refundowane ze środków RPOW. Realizowany projekt nie ma związku z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Partnerzy projektu nie przekazują i nie będą przekazywać własnych środków finansowych na rzecz Lidera projektu. Każdy z uczestników ponosi koszty indywidualnie za część projektu realizowaną na terenie jego gminy. Środki z ewentualnego dofinansowania będą wpływały na wydzielone konto Lidera projektu, po czym zostaną niezwłocznie przekazane na konta bankowe partnerów, w wysokościach określonych na podstawie częściowych wniosków o płatność przygotowanych przez poszczególnych partnerów.

W myśl powołanych wyżej przepisów, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W przedmiotowej sprawie nie znajdzie więc zastosowania cytowany na wstępie art. 86 ust. 1 ustawy. Jak już wskazano wyżej obniżenie podatku należnego o podatek naliczony może nastąpić jedynie na ściśle określonych przez ustawodawcę zasadach, a jedną z podstawowych przesłanek pozytywnych jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

W przedmiotowej sprawie warunek ten nie będzie spełniony, gdyż Wnioskodawca jako jednostka samorządu terytorialnego realizując zadanie będące przedmiotem pytania wykonuje zadania własne, a towary i usługi nabyte w ramach jego realizacji nie będą związane z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Zatem, Zainteresowany nie będzie miał prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją przedmiotowego projektu. Tym samym Wnioskodawca z tego tytułu nie będzie miał prawa do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

W zakresie przedmiotowego projektu nie będzie również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.), obowiązującego od dnia 6 kwietnia 2011 r. Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 cyt. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, nie będzie miał zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 9 ww. rozporządzenia.

Reasumując, Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją zadania pn. "...", ponieważ efekty zadania nie będą służyć czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl