IPTPP1/443-236/14-4/AK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 28 maja 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-236/14-4/AK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 25 marca 2014 r. (data wpływu 31 marca 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 maja 2014 r. (data wpływu 21 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania kursów dla młodzieży przygotowującej się do matury na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania kursów dla młodzieży przygotowującej się do matury na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 19 maja 2014 r. (data wpływu 21 maja 2014 r.) w zakresie doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Wnioskodawca jest Spółką z o.o., czynnym podatnikiem VAT. Świadczy usługi szkoleniowe, organizuje kursy i szkolenia, których celem jest uzupełnienie ogólnej wiedzy przez osoby dorosłe, zdobycie nowych umiejętności i kwalifikacji zawodowych.

Wnioskodawca jest wpisany do ewidencji szkól i placówek niepublicznych Urzędu Miasta, jako niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego. Zainteresowany ma zamiar poszerzyć swoją działalność o kursy przygotowawcze do matury dla młodzieży, która stara się o przyjęcie na studia medyczne. Za kursy odpłatność będą ponosić rodzice. Zajęcia dla uczniów odbywać się będą w niewielkich grupach. Kursy mają za zadanie wyrównać i poszerzyć wiedzę w celu uzyskania jak najwyższych ocen na egzaminach maturalnych. Wykładowcami będą zatrudnieni przez Wnioskodawcę nauczyciele z Uniwersytetu Medycznego. Kursy będą uzupełnione o zajęcia na platformie e-learningowej. Na kursy przygotowawcze Spółka nie posiada akredytacji.

Sp. z o.o. jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty i świadczy usługi w zakresie kształcenia i wychowania. Posiada zaświadczenie o wpisie do ewidencji, o której mowa w art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) z dnia 11 lipca 2012 r. pod numerem ewidencyjnym..., prowadzonej przez Urząd Miasta, w którym m.in. zapisano:

1. Nazwa szkoły lub placówki: "...".

2. Typ szkoły lub placówki: Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego.

3. Osoba prowadząca:.

Wnioskodawca jest zobowiązany do sporządzania i aktualizacji baz danych oświatowych na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. Nr 139, poz. 814, z późn. zm. oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz. U. z 2012 r. poz. 957).

Usługi - kursy przygotowawcze do matury - będą świadczone przez Spółkę mającą status jednostki objętej systemem oświaty.

Usługi - kursy przygotowawcze do matury - nie są usługami w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku od towarów i usług. Odbiorcami usług będzie młodzież z II i III klasy szkół ponadgimnazjalnych, która nie zdobyła jeszcze zawodu i na kursach też nie zdobędzie zawodu.

Do świadczonych usług ma zastosowanie rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 186).

Kursy przygotowawcze do matury nie będą finansowane w całości lub w części ze środków publicznych. Odpłatność za kursy dla młodzieży będą ponosić rodzice.

Zajęcia szkoleniowe przygotowujące młodzież do egzaminów maturalnych pod kątem wyboru kierunków medycznych i para medycznych mają za zadanie:

* skuteczne przygotowanie młodzieży do egzaminów maturalnych z zakresu przedmiotów: biologia, chemia na poziomie rozszerzonym oraz fizyka i matematyka na poziomie podstawowym i rozszerzonym;

* rozwijanie aktywności poznawczej i krytycznej analizy

* kreowania u młodzieży umiejętności samodzielnego myślenia wykraczającego poza umiejętność rozwiązywania zadań testowych.

Oprócz zajęć z wyżej wymienionych przedmiotów odbędą się również warsztaty z zakresu mnemotechnik, warsztaty radzenia sobie ze stresem oraz indywidualne doradztwo psychologiczne i zawodowe.

Zajęcia prowadzone będą w systemie popołudniowym lub weekendowym w zależności od preferencji uczestników, w okresie od X 2014 r. do V 2015 r. Łączna liczba godzin zajęć w ramach kursu to 170 godzin. Kursy przygotowawcze do matury mają na celu uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy-są to usługi w zakresie kształcenia.

Spółka zapewni kompleksowe szkolenia: salę, komputery, materiały, wykładowców uniwersyteckich i nauczycieli ze szkół średnich, platformę e-lerningową oraz zaświadczenia o ukończeniu kursu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy kursy dla młodzieży przygotowującej się do matury mogą korzystać ze zwolnienia z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26a ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z pózn.zm.).

Zdaniem Wnioskodawcy, jak wynika z art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) - dalej u.p.t.u. - zwalnia się od podatku usługi świadczone przez jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, kursy przygotowawcze do matury będą korzystały ze zwolnienia gdyż Wnioskodawca jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty-niepubliczną placówką kształcenia ustawicznego.

Kursy przygotowawcze do matury są to usługi w zakresie kształcenia. Niewątpliwie kształcenie to zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności. Kursy przygotowawcze do matury mają na celu uzyskiwanie, uzupełnienie wiedzy.

Zatem świadczone przez Spółkę jako jednostkę objętą systemem oświaty usługi w zakresie kształcenia będą objęte zwolnieniem od podatku od towarów i usług, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26a.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z treścią art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

Jako odstępstwo od zasady powszechności i równości opodatkowania, zastosowanie obniżonej stawki podatku lub zwolnienia od opodatkowania podatkiem od towarów i usług możliwe jest jedynie w przypadku wykonywania czynności ściśle określonych w ww. ustawie oraz w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie jej upoważnienia.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy, zwalnia się od podatku usługi świadczone przez:

a.

jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania,

b.

uczelnie, jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk oraz jednostki badawczo - rozwojowe, w zakresie kształcenia na poziomie wyższym

- oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.

Regulacja art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy, stanowi implementację prawa unijnego, gdyż w świetle art. 132 ust. 1 lit. i Dyrektywy 2006/112/WE Rady w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej z dnia 28 listopada 2006 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 347 str. 1 z późn. zm.), zwolnione jest kształcenie dzieci lub młodzieży, kształcenie powszechne lub wyższe, kształcenie zawodowe lub przekwalifikowanie, łącznie ze świadczeniem usług i dostawą towarów ściśle z taką działalnością związanych, prowadzone przez odpowiednie podmioty prawa publicznego lub inne instytucje działające w tej dziedzinie, których cele uznane są za podobne przez dane państwo członkowskie.

Cytowany przepis umiejscowiony został w rozdziale 2 tego aktu, zatytułowanym "Zwolnienia dotyczące określonych czynności wykonywanych w interesie publicznym", co oznacza, że usługi szkoleniowe na gruncie Dyrektywy VAT podlegają zwolnieniu od podatku wyłącznie, gdy są wykonywane w interesie publicznym, tzn. wypełniają obowiązki, jakie ciążą na danym państwie wobec jego obywateli. W żadnym przepisie Dyrektywy nie została jednak wskazana definicja "interesu publicznego", nie zostały również określone podmioty, które mogą działać "w interesie publicznym". Oznacza to, że zarówno komercyjne przedsiębiorstwa, jak i niekomercyjne organizacje mogą prowadzić działalność z zakresu "interesu publicznego".

W tym kontekście wskazać należy - co wielokrotnie podkreślał Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej - że zakres zwolnień przewidzianych w Dyrektywie nie może być interpretowany w sposób rozszerzający. Czynności zwolnione zgodnie z Dyrektywą stanowią autonomiczne pojęcia prawa wspólnotowego, a ich ujednolicona interpretacja ma służyć unikaniu rozbieżności w stosowaniu systemu podatku od wartości dodanej w poszczególnych państwach członkowskich. Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem "pojęcia używane do opisania zwolnień wymienionych w art. 13 szóstej dyrektywy powinny być interpretowane w sposób ścisły, ponieważ stanowią one odstępstwa od ogólnej zasady, zgodnie z którą podatkiem VAT objęta jest każda dostawa towarów i każda usługa świadczona odpłatnie przez podatnika" (wyrok TSUE z dnia 19 listopada 2009 r. C-461/08 w sprawie Don Bosco Onroerend Goed BV).

Z uregulowań zawartych w wyżej cytowanym art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy wynika, że zwolnienie od podatku od towarów i usług obejmuje usługi w zakresie kształcenia i wychowania świadczone przez jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane. Ograniczenie umożliwiające skorzystanie z niniejszego zwolnienia ma zatem charakter podmiotowo-przedmiotowy. Wobec tego, aby możliwe było skorzystanie ze zwolnienia, przewidzianego w powołanym przepisie ustawy, dany podmiot musi być jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty oraz musi świadczyć usługi w zakresie kształcenia. Natomiast jeśli chodzi o kwestię wychowania, należy wskazać, że jest ona przypisana podmiotom, do których uczęszczanie jest obowiązkowe i regulowane przepisami. Zatem to szkoły obowiązkowe mają za zadanie realizować program wychowywania. Nie jest przy tym konieczne, by usługa w zakresie kształcenia była jednocześnie usługą w zakresie wychowania. Na podstawie przedmiotowego przepisu zwolnieniem od podatku mogą być objęte zarówno usługi w zakresie kształcenia, jak i usługi w zakresie wychowania.

Stosownie do art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), system oświaty obejmuje szkoły:

a.

podstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami integracyjnymi i sportowymi, sportowe i mistrzostwa sportowego,

b.

gimnazja, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, sportowymi i przysposabiającymi do pracy, sportowe i mistrzostwa sportowego,

c.

ponadgimnazjalne, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi i sportowymi, sportowe, mistrzostwa sportowego, rolnicze i leśne,

d.

artystyczne.

W świetle art. 2 ust. 3a ustawy o systemie oświaty, system oświaty obejmuje placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ww. ustawy, szkoła i placówka może być szkołą i placówką publiczną albo niepubliczną.

W świetle art. 5 ust. 2 ustawy o systemie oświaty, szkoła i placówka, z zastrzeżeniem ust. 3a-3e, może być zakładana i prowadzona przez:

1.

jednostkę samorządu terytorialnego;

2.

inną osobę prawną;

3.

osobę fizyczną.

Na podstawie art. 68a ust. 1 pkt 2 ustawy o systemie oświaty, kształcenie ustawiczne jest organizowane i prowadzone w publicznych i niepublicznych placówkach kształcenia ustawicznego, placówkach kształcenia praktycznego, ośrodkach dokształcania i doskonalenia zawodowego.

Według art. 82 ust. 1 ustawy o systemie oświaty, osoby prawne i fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.

Ze złożonego wniosku wynika, iż Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Wnioskodawca jest wpisany do ewidencji szkól i placówek niepublicznych Urzędu Miasta, jako niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego. Zainteresowany ma zamiar poszerzyć swoją działalność o kursy przygotowawcze do matury dla młodzieży, która stara się o przyjęcie na studia medyczne. Za kursy odpłatność będą ponosić rodzice. Zajęcia dla uczniów odbywać się będą w niewielkich grupach. Kursy mają za zadanie wyrównać i poszerzyć wiedzę w celu uzyskania jak najwyższych ocen na egzaminach maturalnych. Wykładowcami będą zatrudnieni przez Wnioskodawcę nauczyciele z Uniwersytetu Medycznego. Na kursy przygotowawcze Spółka nie posiada akredytacji. Sp. z o.o. jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty i świadczy usługi w zakresie kształcenia i wychowania. Posiada zaświadczenie o wpisie do ewidencji, o której mowa w art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty pod numerem ewidencyjnym..., prowadzonej przez Urząd Miasta. Usługi - kursy przygotowawcze do matury - będą świadczone przez Spółkę mającą status jednostki objętej systemem oświaty. Usługi - kursy przygotowawcze do matury - nie są usługami w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku od towarów i usług. Odbiorcami usług będzie młodzież z II i III klasy szkół ponadgimnazjalnych, która nie zdobyła jeszcze zawodu i na kursach też nie zdobędzie zawodu. Kursy przygotowawcze do matury nie będą finansowane w całości lub w części ze środków publicznych. Odpłatność za kursy dla młodzieży będą ponosić rodzice.

Zajęcia szkoleniowe przygotowujące młodzież do egzaminów maturalnych pod kątem wyboru kierunków medycznych i para medycznych mają za zadanie:

* skuteczne przygotowanie młodzieży do egzaminów maturalnych z zakresu przedmiotów: biologia, chemia na poziomie rozszerzonym oraz fizyka i matematyka na poziomie podstawowym i rozszerzonym;

* rozwijanie aktywności poznawczej i krytycznej analizy,

* kreowania u młodzieży umiejętności samodzielnego myślenia wykraczającego poza umiejętność rozwiązywania zadań testowych.

Zajęcia prowadzone będą w systemie popołudniowym lub weekendowym w zależności od preferencji uczestników, w okresie od X 2014 r. do V 2015 r. Łączna liczba godzin zajęć w ramach kursu to 170 godzin. Kursy przygotowawcze do matury mają na celu uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy-są to usługi w zakresie kształcenia.

Spółka zapewni kompleksowe szkolenia: salę, komputery, materiały, wykładowców uniwersyteckich i nauczycieli ze szkół średnich, platformę e-lerningową oraz zaświadczenia o ukończeniu kursu.

W świetle powołanych wyżej przepisów oraz opisanego zdarzenia przyszłego, należy stwierdzić, że aby możliwe było skorzystanie ze zwolnienia, przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, muszą być spełnione łącznie dwa warunki:

1.

dany podmiot musi być jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty,

2.

podmiot ten musi świadczyć usługi w zakresie kształcenia i wychowania.

Tym samym świadczone przez Zainteresowanego, będącego jednostką objętą systemem oświaty, usługi kształcenia w zakresie pozaszkolnych form edukacji, tj. kursy dla młodzieży przygotowującej się do matury będą korzystały ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, bowiem zostaną spełnione przesłanki podmiotowo-przedmiotowe wynikające z tego przepisu.

Mając na uwadze przedstawiony przez Wnioskodawcę stan sprawy oraz powołane przepisy stwierdzić należy, iż świadczone przez Wnioskodawcę, jako jednostkę objętą systemem oświaty, kursy dla młodzieży przygotowującej się do matury, będą korzystały ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, iż kursy dla młodzieży przygotowującej się do matury mogą korzystać ze zwolnienia z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26a ustawy o podatku od towarów i usług, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, wynikające z opisu sprawy bądź własnego stanowiska, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl