IPTPP1/443-160/12-5/AK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 21 maja 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-160/12-5/AK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Krytej Pływalni "..." Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Z. przedstawione we wniosku z dnia 23 lutego 2012 r. (data wpływu 27 lutego 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 maja 2012 r. (data wpływu 17 maja 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności polegających na wynajmowaniu lokali użytkowych oraz świadczeniu sług reklamowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lutego 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* stawki podatku VAT dla sprzedaży biletów na basen,

* opodatkowania podatkiem VAT czynności polegających na wynajmowaniu lokali użytkowych oraz świadczeniu usług reklamowych.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 11 maja 2012 r. (data wpływu 17 maja 2012 r.) w zakresie doprecyzowania opisanego zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Na podstawie Uchwały z dnia 30 listopada 2011 r. Nr. Rady Gminy... z dniem 1 stycznia 2012 r. postawiono w stan likwidacji w celu przekształcenia w samorządową instytucję kultury dotychczasowy zakład budżetowy pod nazwą Kryta Pływalnia. Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji.

W wyniku przekształcenia od dnia 1 kwietnia 2012 r. Wnioskodawca będzie działać jako samorządowa jednostka kultury pod nazwą Gminny Ośrodek Kultury "..." w Z. oraz zostanie wpisany do rejestru instytucji kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

Wnioskodawca rozpocznie działalność jako samorządowa jednostka kultury od dnia 1 kwietnia 2012 r. W związku z tym przedstawiony poniżej stan faktyczny dotyczy zdarzeń przyszłych.

Zgodnie z postanowieniami Statutu (w załączeniu) GOK jako samorządowa instytucja kultury będzie prowadzić działalność m.in. na podstawie:

a.

ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekstekst jedn. Dz. U. z 200lr. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.),

b.

ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekstekst jedn. Dz. U. z 200lr. Nr 13 poz. 123, z późn. zm.),

c.

ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.).

Zgodnie z postanowieniem § 6 Statutu GOK prowadzić będzie wielokierunkową działalność rozwijającą i zaspakajającą potrzeby kulturalne mieszkańców oraz będzie upowszechniać i promować kulturę lokalną w kraju i zagranicą w ramach zatwierdzonego przez Wójta Gminy S.N. programu działania instytucji kultury. Ośrodek może prowadzić działalność inną niż kulturalną. W związku z tym GOK będzie świadczył następujące czynności:

a.

z zakresu kultury - ściśle związane z działalnością na rzecz rozwoju i upowszechniania kultury, zgodnie z zakresem swej działalności statutowej, wymienione w § 7 Statutu:

1.

organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i wychowanie przez sztukę,

2.

gromadzenie, dokumentowanie, tworzenie, ochrona i udostępnianie dóbr kultury,

3.

tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą i sztuką,

4.

tworzenie warunków dla rozwoju folkloru, a także rękodzieła ludowego i artystycznego,

5.

rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych,

6.

promowanie zespołów twórczych i indywidualnych artystów działających na terenie gminy,

7.

organizowanie imprez kulturalnych w różnych formach: koncertów, spektakli, wystaw, wieczorów autorskich, spotkań literackich i innych, mających na celu upowszechnianie kultury,

8.

prowadzenie świetlic wiejskich, świetlicy środowiskowej,

9.

prowadzenie działalności instruktażowo-metodycznej, konsultacji i poradnictwa dla animatorów kultury, w tym dla pracowników instytucji kultury w zakresie zadań określonych statutem,

10.

pozyskiwanie środków finansowych na realizację działalności statutowej, w tym z funduszy pozostałych przedakcesyjnych i strukturalnych,

11.

prowadzenie działalności turystycznej i rekreacyjnej z wykorzystaniem obiektu krytego basenu zlokalizowanego w budynku siedziby Gminnego Ośrodka Kultury w Z.,

12.

administrowanie komunalnymi obiektami bazy kulturalnej,

13.

rozbudowywanie i unowocześnianie bazy materiałowo-technicznej, służącej do prowadzenia działalności statutowej.

b.

z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej - wymienione w § 8 Statutu, polegające na:

1.

organizacji imprez zleconych przez inne instytucje,

2.

organizacji koncertów własnych zespołów na zlecenie innych podmiotów,

3.

sprzedaży biletów na własne imprezy w tym sprzedaży biletów na korzystanie z pływalni,

4.

promocji firm na imprezach organizowanych przez Gminny Ośrodek Kultury,

5.

wykonywaniu usług reklamowych,

6.

prowadzeniu szkoleń, warsztatów, oraz kursów tematycznych związanych z działalnością ośrodka,

7.

organizacji wystaw, koncertów, odczytów itp.,

8.

wynajmowaniu własnych lokali użytkowych,

9.

świadczeniu innych usług w zależności od potrzeb.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, iż będzie od dnia 1 kwietnia 2012 r. czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca będzie świadczył usługi reklamowe i wynajem lokali użytkowych na podstawie umów cywilnoprawnych, które będzie w tym zakresie zawierał. Zainteresowany będzie świadczył usługi związane z działalnością marketingową oraz reklamowo - promocyjną. Nie będzie świadczył usług wstępu na imprezy sportowe, jedynie usługi wstępu na basen.

Wnioskodawca nie będzie klubem sportowym, związkiem sportowym ani związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu. Usługi świadczone przez Wnioskodawcę nie będą konieczne do organizowania uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim. Ww. usługi, zgodnie z postanowieniem § 8 Statutu będą prowadzone w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę, ale zyski uzyskane z tytułu świadczenia tych usług w całości będą przeznaczone na pokrycie kosztów działalności statutowej tj. działalności kulturalnej.

Wnioskodawca nie będzie świadczył usług odpłatnego zakwaterowania związanego ze sportem lub wychowaniem fizycznym ani usług odpłatnego wynajmu sprzętu sportowego. Wnioskodawca będzie natomiast świadczył usługi odpłatnego najmu lokali użytkowych zlokalizowanych na terenie obiektu sportowego (basenu).

Usługi reklamowe, zdaniem Wnioskodawcy, należy zaklasyfikować do grupowania PKWiU 73.1 - Usługi reklamowe, a usługi najmu pomieszczeń do PKWiU 68.20.1 - Wynajem i usługi zarządzania nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi. Natomiast usługi wstępu na basen należy zaklasyfikować do grupowania PKWiU 93.11.1 - Usługi związane z działalnością obiektów sportowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż czynności polegające na wynajmowaniu lokali użytkowych oraz świadczeniu usług reklamowych podlegać będą opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki tego podatku w wysokości 23%.

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie przedstawionym w uzupełnieniu wniosku) usługi najmu lokali użytkowych oraz usługi reklamowe będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki w wysokości 23%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

W świetle art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

W przytoczonych przepisach została zrealizowana zasada powszechności opodatkowania wyrażona w art. 1 Dyrektywy 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. UE. serii L Nr 347 str. 1 z późn. zm.). Definicja świadczenia usług stanowi dopełnienie definicji dostawy towarów i tym samym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają wszystkie czynności odpłatnego obrotu profesjonalnego.

Z sytuacją prawną Wnioskodawcy wiąże się art. 659 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), zgodnie z którym, przez umowę najmu wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do używania przez czas oznaczony lub nie oznaczony, a najemca zobowiązuje się płacić wynajmującemu umówiony czynsz. Stosownie do treści powyższego przepisu, najem jest umową dwustronnie zobowiązującą i wzajemną i polega na oddaniu rzeczy do używania przez wynajmującego, zaś świadczenie najemcy, polega na płaceniu umówionego czynszu. Tak więc, oddanie w ramach umowy najmu osobie trzeciej lokalu użytkowego skutkuje uzyskiwaniem korzyści majątkowej po stronie wynajmującego.

Zatem, biorąc pod uwagę powyższe przepisy należy stwierdzić, że najem spełnia definicję usługi, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy i wypełnia określoną w art. 15 ust. 2 ustawy definicję działalności gospodarczej, jeżeli wykonywany jest w sposób ciągły dla celów zarobkowych (zawierane umowy najmu mają zazwyczaj długotrwały charakter, a uzyskiwane korzyści z tego tytułu są w zasadzie stałe), bez względu na to, czy najem będzie prowadzony w ramach działalności gospodarczej, czy jako odrębne źródło przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zakres opodatkowania podatkiem VAT wyznacza nie tylko czynnik przedmiotowy - opodatkowaniu podlega odpłatna dostawa towarów lub odpłatne świadczenie usług, ale także czynnik podmiotowy - czynności muszą być wykonywane przez podatnika.

Na podstawie przepisu art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1 (art. 41 ust. 2 ustawy).

Zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;

Zarówno w treści ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi, a także możliwość zastosowania zwolnienia podatkowego.

Zagadnienie zwolnień od podatku zostało uregulowane w art. 43 ust. 1 ustawy. I tak, w oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 36 ustawy, zwalnia się od podatku usługi w zakresie wynajmowania lub wydzierżawiania nieruchomości o charakterze mieszkalnym lub części nieruchomości, na własny rachunek, wyłącznie na cele mieszkaniowe.

Z ww. przepisu wynika, że zwolnieniu od podatku podlega świadczona na własny rachunek usługa wynajmu lub dzierżawy nieruchomości o charakterze mieszkalnym co istotne, na cele mieszkaniowe. Zatem przesłanki do zastosowania zwolnienia są następujące:

1.

świadczenie usługi na własny rachunek,

2.

charakter mieszkalny nieruchomości,

3.

mieszkaniowy cel najmu lub dzierżawy.

Zaistnienie wszystkich powyższych przesłanek skutkuje zastosowaniem zwolnienia od podatku. Brak któregokolwiek z powyższych elementów nie pozwala na zastosowanie zwolnienia.

Należy ponadto zauważyć, że stosownie do art. 43 ust. 20 ustawy, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 36, nie ma zastosowania do usług wymienionych w poz. 163 załącznika nr 3 do ustawy. Pod poz. 163 załącznika nr 3 do ustawy, zawierającego wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, wymienione zostały usługi sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 55, tj. "usługi związane z zakwaterowaniem".

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że ze zwolnienia od podatku VAT korzysta czynność najmu lokali o charakterze mieszkalnym, natomiast nie korzysta ze zwolnienia najem lokali mieszkalnych na cele inne niż mieszkaniowe oraz najem lokali użytkowych.

Natomiast obowiązujące przepisy w zakresie podatku od towarów i usług nie przewidują zwolnione z podatku VAT bądź zastosowanie obniżonej stawki podatku VAT dla usług reklamowych.

Z opisanego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Na podstawie Uchwały z dnia 30 listopada 2011 r. Nr.. Rady Gminy S.N. z dniem 1 stycznia 2012 r. postawiono w stan likwidacji w celu przekształcenia w samorządową instytucję kultury dotychczasowy zakład budżetowy pod nazwą Kryta Pływalnia.... Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Z. W wyniku przekształcenia od dnia 1 kwietnia 2012 r. Wnioskodawca będzie działać jako samorządowa jednostka kultury pod nazwą Gminny Ośrodek Kultury "...." oraz zostanie wpisany do rejestru instytucji kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Zgodnie z postanowieniem § 6 Statutu GOK prowadzić będzie wielokierunkową działalność rozwijającą i zaspakajającą potrzeby kulturalne mieszkańców oraz będzie upowszechniać i promować kulturę lokalną w kraju i zagranicą w ramach zatwierdzonego przez Wójta Gminy S.N. programu działania instytucji kultury. Ośrodek może prowadzić działalność inną niż kulturalną. W związku z tym GOK będzie świadczył następujące czynności:

a.

z zakresu kultury - ściśle związane z działalnością na rzecz rozwoju i upowszechniania kultury, zgodnie z zakresem swej działalności statutowej, wymienione w par. 7 Statutu:

1.

organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i wychowanie przez sztukę,

2.

gromadzenie, dokumentowanie, tworzenie, ochrona i udostępnianie dóbr kultury,

3.

tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą i sztuką,

4.

tworzenie warunków dla rozwoju folkloru, a także rękodzieła ludowego i artystycznego,

5.

rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych,

6.

promowanie zespołów twórczych i indywidualnych artystów działających na terenie gminy,

7.

organizowanie imprez kulturalnych w różnych formach: koncertów, spektakli, wystaw, wieczorów autorskich, spotkań literackich i innych, mających na celu upowszechnianie kultury,

8.

prowadzenie świetlic wiejskich, świetlicy środowiskowej,

9.

prowadzenie działalności instruktażowo-metodycznej, konsultacji i poradnictwa dla animatorów kultury, w tym dla pracowników instytucji kultury w zakresie zadań określonych statutem,

10.

pozyskiwanie środków finansowych na realizację działalności statutowej, w tym z funduszy pozostałych przedakcesyjnych i strukturalnych,

11.

prowadzenie działalności turystycznej i rekreacyjnej z wykorzystaniem obiektu krytego basenu zlokalizowanego w budynku siedziby Gminnego Ośrodka Kultury w Z.,

12.

administrowanie komunalnymi obiektami bazy kulturalnej,

13.

rozbudowywanie i unowocześnianie bazy materiałowo-technicznej, służącej do prowadzenia działalności statutowej.

b.

z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej - wymienione w § 8 Statutu, polegające na:

1.

organizacji imprez zleconych przez inne instytucje,

2.

organizacji koncertów własnych zespołów na zlecenie innych podmiotów,

3.

sprzedaży biletów na własne imprezy w tym sprzedaży biletów na korzystanie z pływalni,

4.

promocji firm na imprezach organizowanych przez Gminny Ośrodek Kultury,

5.

wykonywaniu usług reklamowych,

6.

prowadzeniu szkoleń, warsztatów, oraz kursów tematycznych związanych z działalnością ośrodka,

7.

organizacji wystaw, koncertów, odczytów itp.,

8.

wynajmowaniu własnych lokali użytkowych,

9.

świadczeniu innych usług w zależności od potrzeb.

Wnioskodawca będzie świadczył usługi reklamowe i wynajem lokali użytkowych na podstawie umów cywilnoprawnych, które będzie w tym zakresie zawierał. Zainteresowany będzie świadczył usługi związane z działalnością marketingową oraz reklamowo - promocyjną. Usługi świadczone przez Wnioskodawcę nie będą konieczne do organizowania uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim. Ww. usługi, zgodnie z postanowieniem par. 8 Statutu będą prowadzone w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę, ale zyski uzyskane z tytułu świadczenia tych usług w całości będą przeznaczone na pokrycie kosztów działalności statutowej tj. działalności kulturalnej. Wnioskodawca nie będzie świadczył usług odpłatnego zakwaterowania związanego ze sportem lub wychowaniem fizycznym ani usług odpłatnego wynajmu sprzętu sportowego. Wnioskodawca będzie natomiast świadczył usługi odpłatnego najmu lokali użytkowych zlokalizowanych na terenie obiektu sportowego (basenu). Usługi reklamowe, zdaniem Wnioskodawcy, należy zaklasyfikować do grupowania PKWiU 73.1 - Usługi reklamowe, a usługi najmu pomieszczeń do PKWiU 68.20.1 - Wynajem i usługi zarządzania nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi.

Mając na względzie powołane przepisy prawa oraz przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego wskazać należy, iż usługi najmu lokalu użytkowego oraz usługi reklamowe, podlegają opodatkowaniu stawką podstawową w wysokości 23%.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Niniejsza interpretacja traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Odnośnie dokumentów stanowiących załączniki do wniosku, tutejszy organ pragnie w tym miejscu wyjaśnić, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny przesłanych załączników.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie opodatkowaniu podatkiem VAT czynności polegających na wynajmowaniu lokali użytkowych oraz świadczeniu sług reklamowych. Natomiast wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie stawki podatku VAT dla usług sprzedaży biletów na basen został rozpatrzony interpretacją Nr IPTPP1/443-160/12-4/AK.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielce ul. Prosta 10, 25-366 Kielce po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl