IPTPP1/443-124/13-4/MW - Stawka podatku VAT dla usług wynajmu dodatkowych pomieszczeń na cele mieszkaniowe.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 20 maja 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-124/13-4/MW Stawka podatku VAT dla usług wynajmu dodatkowych pomieszczeń na cele mieszkaniowe.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2013 r. (data wpływu 15 lutego 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 maja 2013 r. (data wpływu 13 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania usług organizowania konferencji - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania usług organizowania konferencji.

Wniosek został uzupełniony w dniu 13 maja 2013 r. w zakresie doprecyzowania zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Z Sp. z o.o. na podstawie zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON z dnia 11 stycznia 2011 r. wydanego przez Urząd Statystyczny otrzymał numer identyfikacyjny REGON. Do powyższego numeru przypisane są między innymi informacje wskazujące na szczególną formę prawną - 17 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, własność 215. Własność prywatna krajowa pozostała oraz rodzaj przeważającej działalności wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007) 8559B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Spółka prowadzi działalność edukacyjną w zakresie zajęć edukacji i pozalekcyjnych uzupełniając ofertę edukacyjną szkół i placówek oświatowo wychowawczych.

Z Sp. z o.o. nie posiada akredytacji w rozumieniu przepisów o systemie oświaty. Spółka prowadzi również działalność oświatową na zasadach określonych w przepisach o swobodzie działalności gospodarczej, na zlecenie pracodawców - dyrektorów szkół i placówek oświatowych dla nauczycieli i wychowawców w zakresie kształcenia zawodowego, finansowane w całości ze środków publicznych.

Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług - VAT. Zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. 73 /2011 poz. 392 z późn. zm.) zwalnia się od podatku usługi kształcenia finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Z Sp. z o.o. w ramach zorganizowania usługi konferencji - szkolenia dla placówki oświatowej zobowiązany jest do zapewnienia zgodnie z zawartą umową do:

1.

szkolenia dla nauczycieli,

2.

zakwaterowania uczestników szkolenia w hotelu,

3.

wyżywienia uczestników szkolenia,

4.

wynajmu Sali konferencyjnej

5.

materiałów szkoleniowych.

Z Sp. z o.o. nie jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty i nie posiada wpisu do ewidencji, o której mowa w art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.

Usługi świadczone przez Z Sp. z o.o. są usługami edukacyjnymi i pozalekcyjnymi uzupełniającymi ofertę edukacyjną szkół i placówek oświatowo - wychowawczych, usługi nie są objęte systemem oświaty. Usługi będące przedmiotem wniosku nie są usługami kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego. Formę i zasady prowadzonych usług stanowiących przedmiot wniosku określają przepisy o swobodzie działalności gospodarczej. Przedmiotowe usługi są finansowane w całości ze środków publicznych. Podstawową usługę przy świadczeniu usług będących przedmiotem wniosku stanowi szkolenie kadry pedagogicznej szkół i placówek oświatowych.

Pozostałe świadczenia dokonywane w ramach organizowanych konferencji, tj.:

1.

zakwaterowanie,

2.

wyżywienie uczestników,

3.

wynajem Sali konferencyjnej,

4.

materiały szkoleniowe,

- są ściśle związane z usługą podstawową tj. szkoleniową.

Usługi (pkt 1-4) są niezbędne do wykonywania usługi podstawowej. Głównym celem Z Sp. z o.o. jest osiągnięcie dochodu przez konkurencyjne wykonanie tych czynności w stosunku do podatników nie korzystających z takiego zwolnienia.

Z Sp. z o.o. jako Wnioskodawca, w ramach kompleksowego szkolenia zapewnia materiały szkoleniowe, sale wykładowe, wykłady.

PKWiU świadczonych w Z Sp. z o.o. usług to 85.59.1 "Usługi w zakresie pozostałych form edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowanych".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy zorganizowanie konferencji szkoleniowej dla pracowników oświaty - nauczycieli, obejmującej proces szkolenia, zakwaterowania, wyżywienia, wynajmu sali konferencyjnej na mocy art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzenia Ministra Finansów z 4 kwietnia 2011 r. (Dz. U. 73/2011, poz. 392), § 13 ust. 1 pkt 20 jest zwolnione z podatku od towarów i usług - VAT.

Tym samym, czy Spółka sprzedając kompleksową usługę, która jest w co najmniej 70% finansowana przez zleceniodawcę ze środków publicznych, może zastosować stawkę zwolnioną z podatku od towarów i usług - VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzenia Ministra Finansów z 4 kwietnia 2011 r. (Dz. U. 73/2011, poz. 392) § 13 ust. 1 pkt 20 może zastosować zwolnienie od podatku od towarów i usług - VAT dla kompleksowych usług szkoleniowych świadczonych przez Spółkę, w sytuacji, gdy jedna usługa z ekonomicznego punktu widzenia obejmuje kilka świadczeń, tj.:

1.

szkolenie dla nauczycieli,

2.

zakwaterowanie uczestników szkolenia w hotelu,

3.

wyżywienie uczestników szkolenia,

4.

wynajem Sali konferencyjnej,

5.

materiały szkoleniowe.

Zdaniem Spółki przy kompleksowych usługach szkoleniowych usługa ta nie powinna być sztucznie dzielona dla celów podatkowych, a usługa sfinansowana jest przez zleceniodawcę ze środków publicznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

Jako odstępstwo od zasady powszechności i równości opodatkowania, zastosowanie obniżonej stawki podatku lub zwolnienia od opodatkowania podatkiem od towarów i usług możliwe jest jedynie w przypadku wykonywania czynności ściśle określonych w ww. ustawie oraz w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie jej upoważnienia.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy, zwalnia się od podatku usługi świadczone przez:

a.

jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania,

b.

uczelnie, jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk oraz jednostki badawczo - rozwojowe, w zakresie kształcenia na poziomie wyższym

- oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.

Z uregulowań zawartych w wyżej cytowanym art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy wynika, że zwolnienie od podatku od towarów i usług obejmuje usługi w zakresie kształcenia i wychowania świadczone przez jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.

Zatem aby możliwe było skorzystanie z niniejszego zwolnienia, przewidzianego w powołanym przepisie ustawy, dany podmiot musi być jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty oraz musi świadczyć usługi w zakresie kształcenia i wychowywania.

Z kolei w świetle art. 43. ust. 1 pkt 29 ustawy, zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, inne niż wymienione w pkt 26:

a.

prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach, lub

b.

świadczone przez podmioty, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty - wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją, lub

c.

finansowane w całości ze środków publicznych,

- oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Na podstawie ust. 17 cyt. wyżej artykułu, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a, nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

1.

nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a lub

2.

ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

Zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18a, 23, 26, 28, 29 i 33 lit. a, mają zastosowanie do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, dokonywanych przez podmioty świadczące usługi podstawowe (art. 43 ust. 17a ustawy).

Zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 19 i 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 247), zwalnia się od podatku:

* usługi w zakresie kształcenia, inne niż wymienione w art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy, świadczone przez uczelnie, jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk oraz instytuty badawcze oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane,

* usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Stosownie do § 13 ust. 8 ww. rozporządzenia zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 19, 20, 24, 25 i 26, stosuje się do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi dokonywanych przez podmioty świadczące usługi podstawowe.

W myśl natomiast z § 13 ust. 9 ww. rozporządzenia, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 19, 20, 24, 25 i 26, nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

1.

nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 19, 20, 24 i 25 oraz art. 43 ust. 1 pkt 24 ustawy lub

2.

ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

Z uregulowań zawartych w wyżej cytowanych przepisach wynika, że zwolnieniu od podatku podlega świadczenie usług szkoleniowych w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w innych niż podatkowe (odrębnych) przepisach. Ze zwolnienia korzystają również takie usługi szkolenia, które prowadzone są przez podmioty posiadające akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty. Wreszcie zwolnienie z podatku od towarów i usług obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego i przekwalifikowania zawodowego w całości finansowane ze środków publicznych - zwolnienie wynikające z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy. Nadto, na podstawie przepisu § 13 ust. 1 pkt 20 ww. rozporządzenia Ministra Finansów, ze zwolnienia korzysta także świadczenie usług finansowanych co najmniej w 70% ze środków publicznych.

W tym miejscu wskazać należy, iż w dniu 1 lipca 2011 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia wykonawczego Rady (WE) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r. ustanawiającego środki wykonawcze do Dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. L z 2011 r. Nr 23.3). Rozporządzenie Rady nr 282/2011 wiąże wszystkie państwa członkowskie i jest stosowane bezpośrednio. Oznacza to, iż przepisy tego rozporządzenia z dniem 1 lipca 2011 r. stają się częścią porządku prawnego, obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, bez konieczności ich implementacji w drodze ustawy.

Przepis art. 44 ww. rozporządzenia nr 282/2011 wyjaśnia co należy rozumieć przez usługi kształcenia zawodowego i przekwalifikowania. W myśl tego przepisu usługi w zakresie kształcenia zawodowego i przekwalifikowania świadczone na warunkach określonych w art. 132 ust. 1 lit. i 2006/112/WE obejmują nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, jak również nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. Czas trwania kursu w zakresie kształcenia zawodowego bądź przekwalifikowania nie ma w tym przypadku znaczenia.

Zauważyć w tym miejscu należy, iż definicja usług kształcenia zawodowego i przekwalifikowania zawarta w ww. rozporządzeniu (282/2011) kładzie nacisk na "bezpośredni" związek nauczania z daną branżą lub zawodem, co narzuca stosowanie specyficznego programu nauczania dla skonkretyzowanego odbiorcy.

Z przedstawionego we wniosku opisu wynika, że Spółka prowadzi działalność edukacyjną w zakresie zajęć edukacji i pozalekcyjnych uzupełniając ofertę edukacyjną szkół i placówek oświatowo wychowawczych. Wnioskodawca nie posiada akredytacji w rozumieniu przepisów o systemie oświaty. Spółka prowadzi również działalność oświatową na zasadach określonych w przepisach o swobodzie działalności gospodarczej, na zlecenie pracodawców - dyrektorów szkół i placówek oświatowych dla nauczycieli i wychowawców w zakresie kształcenia zawodowego, finansowane w całości ze środków publicznych. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności organizuje konferencje - szkolenia dla placówki oświatowej. Zgodnie z zawartą umową, świadcząc ww. usługę, zobowiązany jest do zapewnienia szkolenia dla nauczycieli, zakwaterowania uczestników szkolenia w hotelu, wyżywienia uczestników szkolenia, wynajmu sali konferencyjnej, materiałów szkoleniowych. Wnioskodawca nie jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty i nie posiada wpisu do ewidencji, o której mowa w art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Świadczone przez Zakład usługi są usługami edukacyjnymi i pozalekcyjnymi uzupełniającymi ofertę edukacyjną szkół i placówek oświatowo - wychowawczych, usługi nie są objęte systemem oświaty. Usługi będące przedmiotem wniosku nie są usługami kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego. Formę i zasady prowadzonych usług stanowiących przedmiot wniosku określają przepisy o swobodzie działalności gospodarczej. Przedmiotowe usługi są finansowane w całości ze środków publicznych. Podstawową usługę przy świadczeniu usług będących przedmiotem wniosku stanowi szkolenie kadry pedagogicznej szkół i placówek oświatowych. Pozostałe świadczenia dokonywane w ramach organizowanych konferencji, są ściśle związane z usługą podstawową, tj. szkoleniową. Usługi te są niezbędne do wykonywania usługi podstawowej. Głównym celem Wnioskodawcy jest osiągnięcie dochodu przez konkurencyjne wykonanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia. Wnioskodawca, w ramach kompleksowego szkolenia, zapewnia materiały szkoleniowe, sale wykładowe, wykłady.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz powołane wyżej regulacje ustawy o podatku od towarów i usług, stwierdzić zauważyć, iż do usług będących przedmiotem wniosku, nie będzie miało zastosowanie zwolnienie od podatku określone w art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy oraz § 13 ust. 1 pkt 19 rozporządzenia, ponieważ Wnioskodawca nie jest podmiotem wymienionym w tych przepisach (zwolnienie podmiotowo-przedmiotowe). Przedmiotowe usługi nie będą korzystały również ze zwolnienia wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy lub § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r., z uwagi na fakt, iż nie został spełniony pierwszy z wymienionych warunków, koniecznych do zwolnienia z podatku VAT, ponieważ Wnioskodawca wskazał w uzupełnieniu ww. wniosku, że świadczone przez niego usługi nie są usługami kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, a tylko takie mogą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie ww. przepisów. Jednocześnie świadczone usługi pomocnicze do usługi głównej (szkolenia) również nie mogą korzystać ze zwolnienia na podstawie ww. przepisów, gdyż jak wskazano wyżej, usługa główna nie korzysta ze zwolnienia. Tym samym należy stwierdzić, że usługi świadczone przez Wnioskodawcę polegające na kompleksowym organizowaniu konferencji nie będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Reasumując, kompleksowe organizowanie konferencji szkoleniowej dla pracowników oświaty - nauczycieli, obejmującej proces szkolenia, zakwaterowanie, wyżywienie, wynajem sali konferencyjnej nie będzie podlegało zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy oraz § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia, ponieważ - jak wskazał Wnioskodawca - nie jest on jednostką objętą systemem oświaty, a usługi będące przedmiotem wniosku nie są usługami kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy zaznaczyć, że w myśl art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Podany we wniosku stan faktyczny/zdarzenie przyszłe stanowi jedyną faktyczną podstawę udzielonej interpretacji i tym samym wyznacza granice, w jakich interpretacja będzie mogła wywoływać określone w ustawie skutki prawne. Od początku wprowadzenia w procedurze podatkowej instytucji "interpretacji" przyjmuje się, że specyfika regulacji dotyczącej interpretacji przepisów prawa podatkowego wyklucza stosowanie przepisów Ordynacji podatkowej regulujących postępowanie dowodowe (wyjaśniające), zatem postępowanie w przedmiocie interpretacji bazuje wyłącznie na opisie zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl