IPTPP1/443-1064/11-6/RG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 kwietnia 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-1064/11-6/RG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Firmy Produkcyjno-Handlowo-Usługowej, przedstawione we wniosku z dnia 16 grudnia 2011 r. (data wpływu 27 grudnia 2011 r.), uzupełnionym pismami: w dniu 7 marca 2012 r. i 26 marca 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania i rozliczania podatku VAT z tytułu usług odbioru odpadów szklanych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 grudnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania i rozliczania podatku VAT z tytułu usług odbioru i wywozu odpadów szklanych.

Wniosek uzupełniono pismami w dniu 7 marca 2012 r. i 26 marca 2012 r. o doprecyzowanie opisanego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. W zakresie działalności znajduje się m.in.:

* 47.99.Z - pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami,

* 46.77.Z - sprzedaż hurtowa odpadów i złomu,

* 46.75.Z - sprzedaż hurtowa wyrobów chemicznych,

* 46.76.Z - sprzedaż hurtowa pozostałych półproduktów,

* 23.13.Z - produkcja szkła gospodarczego,

* 38.32.Z - odzysk surowców z materiałów segregowanych.

W zaświadczeniu REGON działalność Wnioskodawcy została sklasyfikowana jako PKD sprzedaż hurtowa odpadów i złomu. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Dokonuje sprzedaży opodatkowanej.

Wnioskodawca zawiera z kontrahentami umowy świadczenia usług odbioru i wywozu odpadów szklanych, umowy o odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych, umowy na wykonanie usługi recyklingu. Zgodnie z umową świadczenia usług odbioru i wywozu odpadów szklanych Wnioskodawca jest zleceniobiorcą.

Firma X jako zleceniodawca zobowiązuje się do gromadzenia i przekazania Wnioskodawcy (zleceniobiorcy) wytworzonych odpadów do dalszego zagospodarowania (recyklingu).

Zleceniobiorca zobowiązuje się odebrać od zleceniodawcy odpady zgromadzone i wytworzone przez zleceniodawcę i poddać je recyklingowi we własnej firmie oraz przekazać część odpadów po obróbce do recyklingu podmiotom, które posiadają odpowiednie zezwolenia.

Zleceniobiorca wchodzi w posiadanie odpadów, za odbiór odpadów zleceniodawca płaci zleceniobiorcy.

Fakturę na odbiór odpadów wystawia Wnioskodawca (zleceniobiorca), ponieważ odbierane są odpady szklane (PKWiU 38.11.51.0) zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 i załącznikiem Nr 11 do ustawy VAT. Wnioskodawca wystawia fakturę ze stawką np. (niepodlegającą) VAT i adnotacją "podatek rozlicza nabywca".

W uzupełnieniu wniosku wskazano, iż Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT. Wnioskodawca nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i ust. 9 ustawy. Dostawy nie są objęte zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy. Sprzedawane przez Wnioskodawcę towary to odpady szklane. Niektóre z odpadów są poddawane dalszej obróbce technologicznej, niektóre nie. Odpady, które nie są poddawane dalszej obróbce mają PKWiU 38.11.51.0. Odpady, które są poddawane dalszej obróbce mają PKWiU 38.32.31.0.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, iż: oczekuje wydania interpretacji indywidualnej w zakresie wystawiania faktur zarówno jako odbiorca, jak i dostawca odpadów szklanych.

Kontrahenci dokonujący dostawy odpadów są podatnikami, o których mowa w art. 15, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT. Dostawa odpadów przez kontrahentów nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca prawidłowo wystawia faktury VAT do opisanych transakcji (nie podlega VAT, podatek rozlicza nabywca).

Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowe jest dokumentowanie transakcji odbioru odpadu fakturą np. (niepodlegającą) VAT, ponieważ w stanie prawnym obowiązującym od 1 lipca 2011 zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT i załącznikiem Nr 11 do ustawy, odpady szklane (PKWiU 38.11.51.0 odpady szklane) nie podlegają opodatkowaniu VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Z art. 7 ust. 1 ustawy wynika, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Towarami natomiast, w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy o podatku od towarów i usług, są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 8 ust. 1. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Stosownie do art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona w życie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy).

Zatem ustawa definiuje podatnika jako każdy podmiot, niezależnie od jego formy organizacyjno-prawnej, który samodzielnie prowadzi działalność gospodarczą, bez względu na cel oraz rezultat takiej działalności. Powyższa definicja ma charakter uniwersalny, pozwalający na objęcie pojęciem podatnika tych wszystkich podmiotów, które prowadzą określoną działalność, występując w profesjonalnym obrocie gospodarczym.

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jeżeli dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, a dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2.

Przy czym jak stanowi art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, zwalnia się dostawę towarów używanych, pod warunkiem, że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Przez towary używane, o których mowa w ust. 1 pkt 2, rozumie się ruchomości, których okres używania przez podatnika dokonującego ich dostawy wyniósł co najmniej pół roku po nabyciu prawa do rozporządzania tymi towarami jak właściciel (art. 43 ust. 2 ustawy).

Z kolei w myśl art. 17 ust. 2 ustawy, w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

W oparciu o przepis art. 17 ust. 7 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r., przepisy ust. 1 pkt 7 i 8 stosuje się, jeżeli nabywcą lub usługobiorcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15.

Powyższe regulacje wprowadzają mechanizm polegający na przesunięciu obowiązku rozliczenia podatku od towarów i usług na podatnika, na rzecz którego jest dokonywana dostawa złomu.

Mechanizm odwrotnego obciążenia ma zastosowanie, jeżeli łącznie spełnione są cztery warunki:

1.

nabywcą złomu jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy,

2.

dostawcą złomu jest podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy,

3.

dostawca złomu nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy,

4.

dostawa złomu nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Jeżeli choćby jeden z wymienionych warunków nie jest spełniony, nabywca złomu nie powinien rozliczać VAT z tytułu dostaw złomu.

Należy zauważyć, że ustawodawca, na potrzeby stosowania ww. art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 lipca 2011 r., odwołał się do klasyfikacji statystycznych, celem identyfikacji danej czynności.

W załączniku nr 11 do ustawy bowiem, wymieniono towary identyfikując je na podstawie symbolu PKWiU, co oznacza, że w obowiązującym stanie prawnym istotna jest klasyfikacja towaru.

I tak, w załączniku stanowiącym "Wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy" zostały wymienione następujące towary:

* w poz. 1 - PKWiU ex 24.10.14.0 "Granulki i proszek z surówki, surówki zwierciadlistej lub stali - wyłącznie wlewki lub gęsi zwykle ze stali wysokostopowej, otrzymane przez przetopienie i odlanie drobniutkich odpadów lub złomu",

* w poz. 2 - PKWiU ex 24.45.30.0 "Pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich; cermetale; popiół i pozostałości zawierające metale i związki metali - wyłącznie odpady i złom metali nieszlachetnych",

* w poz. 3 - PKWiU 38.11.51.0 "Odpady szklane",

* w poz. 4 - PKWiU 38.11.54.0 "Pozostałe odpady gumowe",

* w poz. 5 - PKWiU 38.11.55.0 "Odpady z tworzyw sztucznych",

* w poz. 6 - PKWiU 38.11.58.0 "Odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal",

* w poz. 7 - PKWiU 38.12.27 "Odpady i braki ogniw i akumulatorów elektrycznych; zużyte ogniwa i baterie galwaniczne oraz akumulatory elektryczne,

* w poz. 8 - PKWiU ex 38.32.29.0 "Surowce wtórne z pozostałych metali - wyłącznie odpady i złom".

Wskazać również należy, że od dnia 1 kwietnia 2011 r., zmieniły się także zasady dokumentowania tego typu transakcji.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r., podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Z kolei art. 106 ust. 1a wprowadzony do ustawy od dnia 1 kwietnia 2011 r. stanowi, że w przypadkach o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, w fakturze nie wykazuje się danych dotyczących stawki i kwoty podatku.

Pod pojęciem sprzedaży - w myśl art. 2 pkt 22 ustawy - rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

W związku z powyższymi regulacjami, podatnicy podatku od towarów i usług, z tytułu dostawy towarów, bądź świadczenia usług, zobowiązani są do naliczenia podatku należnego w określonej stawką podatku wysokości i wystawienia faktury VAT dokumentującej dokonane czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stosownie do art. 106 ust. 8 ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia:

1.

określi szczegółowe zasady wystawiania faktur, dane, które powinny zawierać, oraz sposób i okres ich przechowywania;

2.

może określić wzory faktur dla wszystkich lub niektórych rodzajów czynności;

3.

może określić przypadki, w których faktury mogą być wystawiane przez inne podmioty niż wymienione w ust. 1 i 2, oraz szczegółowe zasady i warunki wystawiania faktur w takich przypadkach.

Na podstawie powyższej delegacji, Minister Finansów wydał rozporządzenie z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360), zwane dalej rozporządzeniem.

Zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami "FAKTURA VAT" - § 4 ust. 1 rozporządzenia.

W myśl § 5 ust. 1 rozporządzenia, faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co najmniej:

1.

imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;

2.

numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 10 i 11;

3.

numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT";

4.

dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury, a w przypadku, gdy data ta różni się od daty sprzedaży, również datę sprzedaży; w przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży, pod warunkiem podania daty wystawienia faktury;

5.

nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;

6.

miarę i ilość sprzedanych towarów lub zakres wykonanych usług;

7.

cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);

8.

wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);

9.

stawki podatku;

10.

sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu;

11.

kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;

12.

kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem.

Natomiast w myśl § 5 ust. 15 rozporządzenia, faktury stwierdzające dokonanie dostawy towarów lub wykonanie usługi, dla których podatnikiem zgodnie z przepisami ustawy jest nabywca towaru lub usługi, zamiast danych dotyczących stawki i kwoty podatku oraz kwoty należności wraz z podatkiem zawierają:

1.

adnotację, że podatek rozlicza nabywca, lub

2.

wskazanie właściwego przepisu ustawy lub dyrektywy, wskazującego, że podatek rozlicza nabywca, lub

3.

oznaczenie "odwrotne obciążenie".

Ze złożonego wniosku wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie: sprzedaż hurtowa odpadów i złomu. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT i dokonuje sprzedaży opodatkowanej. Wnioskodawca nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i ust. 9 ustawy. Dostawy nie są objęte zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy. Sprzedawane przez Wnioskodawcę towary to odpady szklane. Niektóre z odpadów są poddawane dalszej obróbce technologicznej, niektóre nie. Odpady, które nie są poddawane dalszej obróbce mają PKWiU 38.11.51.0. Odpady, które są poddawane dalszej obróbce mają PKWiU 38.32.31.0.

Zainteresowany zawiera z kontrahentami umowy świadczenia usług odbioru i wywozu odpadów szklanych, umowy o odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych, umowy na wykonanie usługi recyklingu. Zgodnie z umową świadczenia usług odbioru i wywozu odpadów szklanych Wnioskodawca jest zleceniobiorcą.

Zleceniodawca zobowiązuje się do gromadzenia i przekazania Wnioskodawcy (zleceniobiorcy) wytworzonych odpadów do dalszego zagospodarowania (recyklingu). Zleceniobiorca zobowiązuje się odebrać od zleceniodawcy odpady zgromadzone i wytworzone przez zleceniodawcę i poddać je recyklingowi we własnej firmie oraz przekazać część odpadów po obróbce do recyklingu podmiotom, które posiadają odpowiednie zezwolenia. Zleceniobiorca wchodzi w posiadanie odpadów, za odbiór odpadów zleceniodawca płaci zleceniobiorcy.

Kontrahenci dokonujący dostawy odpadów są podatnikami, o których mowa w art. 15, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT. Dostawa odpadów przez kontrahentów nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2.

Fakturę na odbiór odpadów wystawia Wnioskodawca (zleceniobiorca), ponieważ odbierane są odpady szklane (PKWiU 38.11.51.0) zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 i załącznikiem Nr 11 do ustawy VAT. Wnioskodawca wystawia fakturę ze stawką np. (niepodlegającą) VAT i adnotacją "podatek rozlicza nabywca".

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny sprawy, w kontekście przywołanych przepisów należy wskazać, iż w przypadku dostaw odpadów dokonanych po 1 kwietnia 2011 r. podatek VAT rozlicza nabywca a nie sprzedawca zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy.

Jednakże, aby podatek VAT rozliczał nabywca powinny zostać spełnione łącznie następujące warunki:

* dostawa złomu jest dokonywana na rzecz innego podatnika, o którym mowa w art. 15, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9,

* a dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2.

Zmiana w systemie naliczania i odliczania podatku od towarów i usług w obrocie towarami wymienionymi w załączniku nr 11 do ustawy powoduje, że dostawca odpadów, będący podatnikiem VAT i dokonujący dostawy na rzecz innego podatnika VAT nie będzie wykazywał podatku należnego od tej transakcji. W tym celu podatnik VAT dokonujący dostawy ww. towarów zobowiązany będzie nadal do wystawienia faktury VAT, ale nie będzie ona zawierała stawki podatku VAT oraz kwoty podatku należnego.

Podatnikiem, który będzie zobowiązany do rozliczenia podatku VAT z tytułu przedmiotowej dostawy będzie podatnik - nabywca złomu. Rozliczenie podatku VAT będzie polegało na wystawieniu przez niego faktury wewnętrznej, w której określi podstawę opodatkowania i naliczy podatek VAT. Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 4 ustawy o VAT kwota podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca podlega odliczeniu.

Mając zatem na względzie, iż dostawy odpadów szklanych dokonywane są przez podatników, o których mowa w art. 15, niekorzystających ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, a jej przedmiotem były odpady szklane (PKWiU 38.11.51.0) niestanowiące towaru używanego w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, a także uwzględniając zapis art. 17 ust. 1 pkt 7 w powiązaniu z art. 17 ust. 7 cyt. ustawy, stwierdzić należy, że obowiązek rozliczenia podatku z tego tytułu został przeniesiony na nabywcę tj. Wnioskodawcę, przy czym dostawca winien wystawić fakturę VAT z uwzględnieniem zasad wskazanych w art. 106 ust. 1a ustawy i § 5 ust. 15 rozporządzenia w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Z tych też względów, za nieprawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy w zakresie wystawiania faktur VAT, przez Wnioskodawcę jako nabywcę odpadów w treści której Wnioskodawca wskazuje, że jest to sprzedaż niepodlegająca VAT.

Wobec tego oceniając całościowo stanowisko Wnioskodawcy należy uznać je za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w zakresie zaistniałego stanu faktycznego objętego pytaniem i w zakresie którego Wnioskodawca przedstawił własne stanowisko w sprawie, tj. odnośnie dokumentowania przez Wnioskodawcę usług odbioru odpadów szklanych.

Jednocześnie tut. Organ informuje, iż niniejsza interpretacja została wydana na podstawie opisu stanu sprawy, pytania i stanowiska dotyczącego transakcji odbioru odpadów. Mając na uwadze przepisy Ordynacji podatkowej w zakresie wydawania interpretacji, należy wskazać, iż rozszerzenie zakresu wniosku o nowe elementy nie pozwala Organowi na merytoryczne rozstrzygnięcie sprawy w tym zakresie. Dlatego też, w sytuacji, gdy Wnioskodawca oczekuje również interpretacji w zakresie dostawy odpadów szklanych, o której mowa w uzupełnieniu wniosku z dnia 26 marca 2012 r., winien złożyć w tym zakresie nowy wniosek ORDIN, zwierający skoordynowane trzy elementy tj. dokładny opis sprawy, pytanie oraz własne stanowisko w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego w opisie zdarzenia przyszłego.

Końcowo nadmienia się, iż w związku z okolicznością, że tut. Organ nie wydał interpretacji w zakresie dokumentowania przez Wnioskodawcę usług dostawy odpadów szklanych, z uwagi na rozszerzenie zakresu wniosku w jego uzupełnieniu i nieprzedstawienie własnego stanowiska w tym zakresie, kwota 40 zł, wniesiona na podstawie art. 14f § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, przez Wnioskodawcę w dniu 26 marca 2012 r., będzie zwrócona na rachunek bankowy wskazany w części F wniosku ORD-IN, zgodnie z art. 14f § 2a ww. ustawy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl