IPTPB3/423-246/11-2/MF

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 grudnia 2011 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB3/423-246/11-2/MF

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2011 r. (data wpływu 23 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie opodatkowania środków finansowych w związku z realizacją projektów współfinasowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego #61485; jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku dochodowego od osób prawnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, prowadzi działalność usługową w zakresie rozprowadzania wody oraz odprowadzania i oczyszczania ścieków. Przedmiotem działalności Spółki jest głównie pobór i uzdatnianie wody.

Wnioskodawca będzie korzystał z dofinansowania projektu "Perspektywa", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt będzie realizowany w latach 2011 - 2012.

Beneficjentem jest Miasto - Urząd Miasta, który w drodze naboru pracodawców wyłonił firmy, z którymi zostały zawarte umowy na zatrudnienie subsydiowane dla uczestników projektu.

Podstawą do otrzymania przez Wnioskodawcę środków jest umowa zawarta z Miastem w dniu 4 kwietnia 2011 r., o subsydiowanie zatrudnienia u pracodawcy w ramach projektu "Perspektywa" na okres od 4 kwietnia 2011 r. do 3 kwietnia 2012 r. Umowa ta zobowiązuje Wnioskodawcę do realizacji projektu.

Wnioskodawca zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę w ramach projektu "Perspektywa", który zapewnia tzw. zatrudnienie subsydiowane u pracodawcy jako formę aktywizacji zawodowej osób pozostających bez zatrudnienia, znajdujących się w szczególnie niekorzystnej sytuacji.

Od całości wypłacanych wynagrodzeń Wnioskodawca pobiera i odprowadza zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych.

Stosownie do umowy, w ramach realizacji projektu, Miasto zobowiązuje się do refundacji części kosztów poniesionych na wynagrodzenia oraz składek na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne w części opłacanej przez pracodawcę.

Refundacja:

a.

udzielana jest ze środków otrzymanych przez Miasto z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa na dofinansowanie projektu "Perspektywa" w ramach Poddziałania 6.1.1. - Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy;

b.

stanowi nie więcej niż 50% kosztów (wynagrodzenia brutto wraz ze składkami na ubezpieczenie społeczne w części opłacanej przez pracodawcę), ale maksymalnie 1.082,50 zł na osobę.

Rozliczeniu podlegają tylko koszty kwalifikowalne, a warunkiem przekazania środków na refundację jest:

a.

złożenie przez pracodawcę (Wnioskodawcę) merytorycznie i formalnie poprawnego wniosku o refundację wraz z załącznikami;

b.

pozytywna weryfikacja złożonej dokumentacji, dokonana przez Miasto.

Kwota refundacji będzie przekazywana na konto pracodawcy (Wnioskodawcy) w terminie dwóch miesięcy od dnia złożenia prawidłowego rozliczenia finansowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy wynagrodzenia wypłacane pracownikom zatrudnionym w ramach projektu "Perspektywa", są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a jeżeli tak, to czy zwolnienie dotyczy całości wynagrodzenia, czy odnosi się tylko do części refundowanej.

2.

Jeśli wynagrodzenia wypłacane pracownikom zatrudnionym w ramach projektu "Perspektywa" podlegają zwolnieniu, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, to kiedy należy dokonać korekty zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych - w dacie otrzymania refundacji z Miasta, czy w dacie fizycznej wypłaty wynagrodzeń pracownikom.

3.

Czy kwoty dochodów otrzymanych w ramach zatrudnienia subsydiowanego z projektu "Perspektywa" przez Wnioskodawcę podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

4.

Czy koszty poniesione w związku z realizacją projektu "Perspektywa", które zostały sfinansowane ze środków pochodzących z opisanej refundacji, stanowią koszty uzyskania przychodów w świetle art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

5.

Jeśli koszty uznane za wydatki kwalifikowalne, będące kosztami bezpośrednimi realizacji projektu "Perspektywa", nie będą stanowić kosztów uzyskania przychodów, to w jaki sposób należy je wykazywać w dokumentacji podatkowej, nim zostaną pokryte refundacją:

* nie uwzględniać ich w ogóle w kosztach uzyskania przychodów,

* zaliczać do kosztów uzyskania przychodów w dacie wypłaty wynagrodzenia pracowników, a następnie korygować rozliczenie podatku dochodowego po otrzymaniu transzy refundacji pokrywającej dany koszt,

* a jeżeli korygować, to czy w rozliczeniu za okres, w którym zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, czy też w rozliczeniu za okres, w którym Wnioskodawca otrzymał refundację.

Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej jest zagadnienie dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych, wynikające z pytania oznaczonego nr 3.

W pozostałej części dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Zdaniem Wnioskodawcy, otrzymane refundacje z Miasta będą podlegać zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Przepis ten stanowi bowiem, iż wolne od podatku dochodowego są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Wnioskodawca wskazuje, iż Program Operacyjny Kapitał Ludzki, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, będącego jednym z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, został przyjęty do wykonania w trybie ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658 z późn. zm.). Jak stanowi art. 17 ust. 3 ww. ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Począwszy od dnia 1 stycznia 2007 r. programy operacyjne, o których mowa w ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, są finansowane według zasad określonych w przepisach ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym od dnia 29 grudnia 2006 r.

Ustawa o finansach publicznych w art. 5 ust. 1 pkt 2 określa, że środkami publicznymi są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

Zgodnie z art. 5 ust. 3 tej ustawy do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2 zalicza się:

1.

środki przeznaczone na realizację programów przedakcesyjnych;

2.

środki pochodzące z funduszy strukturalnych Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybołówstwa;

3.

środki:

a.

Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej "Sekcja Gwarancji",

b.

Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji,

c.

Europejskiego Funduszu Rolniczego Rozwoju Obszarów Wiejskich,

4.

niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA):

a.

Norweskiego Mechanizmu Finansowego,

b.

Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,

c.

Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;

5.

inne środki.

W myśl art. 106 ust. 2 pkt 3a ustawy o finansach publicznych, dotacjami są podlegające szczególnym zasadom rozliczania, wydatki budżetu państwa przeznaczone na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2, lub projektów realizowanych w ramach tych programów, zwane dalej "dotacjami rozwojowymi".

Stosownie natomiast do treści art. 202 ust. 2 pkt 2 ustawy o finansach publicznych, środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2-4, mogą być wykorzystane na dotacje rozwojowe dla jednostek sektora finansów publicznych oraz innych podmiotów będących beneficjentami tych środków, a także dla podmiotów, którym w ramach programu operacyjnego została powierzona na podstawie porozumienia lub umowy realizacja zadań odnoszących się bezpośrednio do beneficjentów.

Zgodnie zaś z definicją zawartą w art. 5 pkt 1 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, beneficjentem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną realizująca projekty finansowane z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych na podstawie decyzji lub umowy o dofinansowanie projektu.

W art. 202 ust. 3 ustawy o finansach publicznych wskazano, iż dotacje rozwojowe mogą być przekazywane z budżetu państwa w formie zaliczki lub zwrotu wydatków poniesionych na realizację programu operacyjnego finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2, lub projektu w ramach takiego programu.

Zatem, w ocenie Wnioskodawcy, w świetle cytowanej ustawy o finansach publicznych, środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej stają się, po ich przekazaniu na rachunek dochodów budżetu państwa, dochodami tegoż budżetu, z którego realizowane są wydatki budżetu państwa na finansowanie programów i projektów, na których wprowadzenie w życie uzyskano te środki. W konsekwencji tzw. środki pomocowe pochodzące m.in. z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, w tym z Europejskiego Funduszu Społecznego, jak również środki krajowe przeznaczone na realizację programów operacyjnych są wydatkami budżetu państwa, jako tzw. dotacje rozwojowe.

Wobec powyższego, Wnioskodawca stwierdza, iż środki pochodzące z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej oraz środki krajowe, przeznaczone na realizację programów operacyjnych, objętych okresem programowania 2007 - 2013, jako dotacje, są wydatkami budżetu państwa i spełniają przesłanki zwolnienia ujętego w art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W konsekwencji, przyznana Spółce refundacja w ramach realizacji projektu "Perspektywa powinna być wolna od podatku dochodowego od osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Program Operacyjny "Kapitał Ludzki", zgodnie ze wstępnym projektem Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia (NSRO), przyjętym w dniu 14 lutego 2006 r. przez Radę Ministrów, stanowi jeden z programów operacyjnych będących podstawowym narzędziem do osiągnięcia założonych w niej celów przy wykorzystaniu środków Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Rozważając charakter środków finansowych, które otrzymuje Wnioskodawca w związku z udziałem w realizacji opisanego Projektu należy odnieść się do regulacji art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jedn.: Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 z późn. zm.), zgodnie z którą sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Przepis art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) określa, że środkami publicznymi są m.in. środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

W myśl art. 2 pkt 5 ww. ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich - rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4.

Zgodnie z art. 5 ust. 3 pkt 1 ww. ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b., tj.:

a.

programów w ramach celu Europejska Współpraca Terytorialna, o których mowa w rozdziale III rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1080/2006 z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1783/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31 lipca 2006 r., str. 1),

b.

programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006 r. określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz. Urz. UE L 310 z 9 listopada 2006 r., str. 1).

Natomiast stosownie do art. 5 ust. 3 pkt 2 ww. ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. c i d:

a.

Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014,

b.

Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014,

c.

Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;

Przepis art. 5 ust. 3 pkt 4 ww. ustawy dodaje ponadto, iż do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki na realizację Wspólnej Polityki Rolnej:

a.

Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej "Sekcja Gwarancji",

b.

Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji,

c.

Europejskiego Funduszu Rolniczego Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Ustawodawca w ustawie o finansach publicznych wprowadził z dniem 1 stycznia 2010 r. zmianę charakteru środków przeznaczonych na realizację programów operacyjnych i w obecnie obowiązującym stanie prawnym środki europejskie, nie zostały włączone do budżetu państwa, ale stanowią jego odrębną część w formie budżetu środków europejskich.

Reguluje to art. 111 pkt 16 ww. ustawy, zgodnie z którym dochodami podatkowymi i niepodatkowymi budżetu państwa są środki europejskie i środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a i b, na realizację projektów pomocy technicznej oraz środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. c i d oraz pkt 6, po ich przekazaniu na rachunek dochodów budżetu państwa.

Na mocy art. 117 ust. 1 ustawy o finansach publicznych przyjęto, że budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.

W ustępie 2 tegoż artykułu skonkretyzowano, że w budżecie środków europejskich ujmuje się:

1.

dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich;

2.

wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.

Zgodnie z art. 121 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, programy finansowane z udziałem środków europejskich są ujmowane w załączniku do ustawy budżetowej jako jej element.

Szczegółowy sposób wydatkowania budżetu środków europejskich uregulowany został w art. 184-195 ustawy o finansach publicznych.

W myśl art. 186 ustawy o finansach publicznych wydatki na realizację programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, mogą być przeznaczone na:

1.

realizację projektów przez jednostki budżetowe;

2.

płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich;

3.

dotacje celowe dla beneficjentów;

4.

realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe;

5.

realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca będzie korzystał z dofinansowania projektu "Perspektywa", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, który będzie realizowany w latach 2011 - 2012.

Wnioskodawca wskazał, iż beneficjentem jest Miasto. - Urząd Miasta, który w drodze naboru pracodawców wyłonił firmy, z którymi zostały zawarte umowy na zatrudnienie subsydiowane dla uczestników projektu.

Podstawą do otrzymania przez Wnioskodawcę środków jest umowa zawarta z Miastem w dniu 4 kwietnia 2011 r., o subsydiowanie zatrudnienia u pracodawcy w ramach projektu "Perspektywa" na okres od 4 kwietnia 2011 r. do 3 kwietnia 2012 r., która zobowiązuje Wnioskodawcę do realizacji projektu.

Wnioskodawca zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę w ramach projektu "Perspektywa", który zapewnia tzw. zatrudnienie subsydiowane u pracodawcy jako formę aktywizacji zawodowej osób pozostających bez zatrudnienia, znajdujących się w szczególnie niekorzystnej sytuacji.

Stosownie do umowy, w ramach realizacji projektu, Miasto zobowiązuje się do refundacji części kosztów poniesionych na wynagrodzenia oraz składek na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne w części opłacanej przez pracodawcę.

Refundacja:

a.

udzielana jest ze środków otrzymanych przez Miasto z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa na dofinansowanie projektu "Perspektywa" w ramach Poddziałania 6.1.1. - Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy;

b.

stanowi nie więcej niż 50% kosztów (wynagrodzenia brutto wraz ze składkami na ubezpieczenie społeczne w części opłacanej przez pracodawcę), ale maksymalnie 1.082,50 zł na osobę.

Rozliczeniu podlegają tylko koszty kwalifikowalne, a warunkiem przekazania środków na refundację jest:

a.

złożenie przez pracodawcę (Wnioskodawcę) merytorycznie i formalnie poprawnego wniosku o refundację wraz z załącznikami;

b.

pozytywna weryfikacja złożonej dokumentacji, dokonana przez Miasto.

Kwota refundacji będzie przekazywana na konto pracodawcy (Wnioskodawcy) w terminie dwóch miesięcy od dnia złożenia prawidłowego rozliczenia finansowego.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.), przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

O zaliczeniu danego przysporzenia majątkowego do przychodów decyduje definitywny charakter tego przysporzenia w tym sensie, że w sposób ostateczny faktycznie powiększa ono aktywa osoby prawnej. Otrzymane świadczenie może być uznane za przychód, jeżeli ma ono charakter definitywny, ostateczny oraz pewny w tym znaczeniu, że podatnik uzyskuje swobodę dysponowania określonym świadczeniem lub środkami pieniężnymi.

W myśl dodanego przez art. 17 pkt 4 lit. a tiret trzecie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241) z dniem 1 stycznia 2010 r. art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku dochodowego są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Odnosząc powyższe uwarunkowania prawne do przedstawionego stanu faktycznego, stwierdzić należy, iż środki pieniężne przekazane Wnioskodawcy przez Urząd Miasta Ł. jako refundacja wydatków w związku z realizacją projektu "Perspektywa" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, stanowić będą na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - przychód podatkowy. Jednakże przychód ten podlega zwolnieniu przedmiotowemu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53 ww. ustawy.

Powołane przez Wnioskodawcę zwolnienie przedmiotowe wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie znajduje zastosowania w opisanym we wniosku stanie faktycznym. Przedstawione przez Wnioskodawcę stanowisko opiera się na uregulowaniach prawnych wynikających z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz przepisów ustawy o finansach publicznych, obowiązujących do dnia 31 grudnia 2009 r., podczas gdy do przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego zastosowanie mają przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o finansach publicznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2010 r.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl