IPTPB3/423-23/12-4/PM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 11 kwietnia 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB3/423-23/12-4/PM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko X, przedstawione we wniosku z dnia 17 stycznia 2012 r. (data wpływu 19 stycznia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 marca 2012 r. (data wpływu 23 marca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 stycznia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.

Z uwagi na braki formalne wniosku, pismem z dnia 15 marca 2012 r., nr IPTP2/443-67/12-2/IR, IPTPB3/423-23/12-2/PM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), wystąpił do Wnioskodawcy o jego uzupełnienie.

W odpowiedzi na wezwanie, w dniu 23 marca 2012 r. wpłynęło do tut. Organu uzupełnienie wniosku (nadane w polskiej placówce pocztowej 22 marca 2012 r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest samorządową instytucją kultury, która posiada osobowość prawną i jest wpisana do Gminnego Rejestru Instytucji Kultury, prowadzonego przez Urząd Gminy.

Wnioskodawca organizuje i prowadzi działalność kulturalną i rekreacyjną, polegającą na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury, której celem jest pozyskiwanie społeczeństwa do aktywnego uczestnictwa w kulturze oraz współtworzenia jej wartości, a także służy zaspokojeniu i rozwijaniu potrzeb czytelniczych ludności i upowszechnianiu wiedzy, jak również pozyskuje i przygotowuje społeczeństwo do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej poprzez rekreację i sport masowy - jest to działalność statutowa.

W ramach tej działalności Wnioskodawca planuje, aby każda działająca w nim formacja, m.in. zespoły muzyczne i taneczne, chóry, grupy: cyrkowa, akrobatyczna, baletowa, bębnów afrykańskich, mażoretkowa, orkiestra dęta, klub taneczny, miała możliwość nagrania płyt/płyty, w której zaprezentowałyby swoje umiejętności.

Płyty po nagraniu przeznaczone byłyby do sprzedaży. Cena sprzedaży zawierałaby koszty związane z nagraniem płyty oraz zysk, który przeznaczony zostałby na działalność statutową.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 22 marca 2012 r. (data wpływu 23 marca 2012 r.), Wnioskodawca poinformował, iż podstawą prawną Jego działalności, jest ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123 z późn. zm.); ustawa z dnia 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw (tekst jedn. Dz. U. Nr 207, poz. 1230) oraz załącznik do Uchwały Rady Gminy z dnia 29 maja 2008 r., Nr.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, że:

* jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług oraz podatnikiem VAT UE,

* otrzymuje dotację podmiotową z Urzędu Gminy na prowadzenie działalności,

* dochody ze sprzedaży płyt zostaną wydatkowane na cele zawarte w poniższym statucie.

STATUT X.

I.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.

Ośrodek Kultury w X, zwany dalej G.O.K, działa na podstawie następujących przepisów prawnych:

1.

uchwały Nr Rady Gminy X z dnia 21 grudnia 1995 r. w sprawie utworzenia X

2.

uchwały nr X Rady Gminy X z dnia 22 sierpnia 2000 r. w sprawie połączenia Domu Kultury w X i Gminnej Biblioteki Publicznej w jedną instytucję kultury pod nazwą: X

3.

uchwały Nr X Zarządu Gminy X w sprawie prowadzenia Rejestru Instytucji Kultury;

4.

ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123 ze. zm.);

5.

ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. Nr 85, poz. 539);

6.

ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 226, poz. 1675 z późn. zm.);

7.

ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.);

8.

Statutu Gminy X - Uchwała Rady Gminy XX z dnia 24 listopada 1992 r.

9.

niniejszego Statutu;

10.

Regulaminu Organizacyjnego.

§ 2

1.

G.O.K. jest samorządową instytucją kultury, którą tworzą: Dom Kultury, świetlice wiejskie, Gminna Biblioteka Publiczna, filie biblioteczne, Ośrodek Rekreacji.

2.

G.O.K. posiada osobowość prawną i jest wpisany do Gminnego Rejestru Instytucji Kultury, prowadzonego przez Urząd Gminy X.

3.

Terenem działania G.O.K. jest gmina X.

4.

G.O.K. może również działać na terenie województwa, całej Polski, a także poza granicami kraju.

5.

Siedziba G.O.K. mieści się w X.

6.

W celu prowadzenia działalności statutowej G.O.K. zarządza i administruje majątkiem przekazanym przez Gminę X.

7.

W skład majątku G.O.K. wchodzą: Ośrodek Kultury, Ośrodek Rekreacji "X", Biblioteka i świetlica w Ch., Sala Wiejska w Cz., Sala Wiejska w K., Sala Wiejska w Ś., Sala Wiejska w B., Biblioteka w K.

8.

Nadzór nad działalnością G.O.K. w zakresie kompetencji określonych przepisami prawa, sprawuje Wójt Gminy i Rada Gminy.

9.

Gminna Biblioteka Publiczna jest jednostką działającą w obrębie krajowej sieci bibliotecznej.

10.

Gminna Biblioteka Publiczna korzysta z pomocy merytorycznej Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej.

§ 3

1.

Organizatorem G.O.K. w rozumieniu przepisów ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej jest Rada Gminy X.

§ 4

1.

G.O.K. w X używa pieczęci podłużnej o treści: X.

II.

CELE I ZADANIA

§ 5

1.

G.O.K. organizuje i prowadzi działalność kulturalną i rekreacyjną polegającą na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury, której celem jest pozyskiwanie społeczeństwa do aktywnego uczestnictwa w kulturze oraz współtworzenia jej wartości, a takie służy zaspokojeniu i rozwijaniu potrzeb czytelniczych ludności i upowszechnianiu wiedzy jak również pozyskuje i przygotowuje społeczeństwo do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej poprzez rekreację i sport masowy.

2.

G.O.K. współpracuje z innymi instytucjami, organizacjami, stowarzyszeniami organizującymi i prowadzącymi działalność kulturalno - oświatowo - rekreacyjną i sportową.

3.

W celu rozszerzenia swojej oferty programowej i pełniejszej realizacji zadań G.O.K. może być członkiem stowarzyszeń i organizacji o charakterze społecznym i kulturalnym.

§ 6

1.

Do podstawowych zadań G.O.K. należy w szczególności:

2.

metodyka, instruktaż, szkolenia dla pracowników i amatorskiego ruchu artystycznego,

3.

prowadzenie kursów, przeglądów i konfrontacji amatorskiego ruchu artystycznego,

4.

prowadzenie edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży,

5.

popularyzacja i promocja twórczości artystycznej (teatralnej, filmowej, telewizyjnej, muzycznej i malarskiej),

6.

prowadzenie działalności wydawniczej,

7.

prowadzenie kół i sekcji zainteresowań dla dzieci, młodzieży i dorosłych (kluby),

8.

prowadzenie działalności edukacyjnej poprzez organizowanie kursów i szkoleń,

9.

edukacja kulturalna i wychowanie przez sztukę,

10.

gromadzenie, dokumentowanie, tworzenie, ochrona i udostępnianie dóbr kultury,

11.

gromadzenie, opracowywanie materiałów bibliotecznych ze szczególnym uwzględnieniem materiałów dotyczących własnego regionu,

12.

udostępnianie zbiorów bibliotecznych na miejscu, wypożyczanie do domu oraz prowadzenie wypożyczeń międzybibliotecznych,

13.

gromadzenie i udostępnianie czasopism, wydawnictw i opracowań związanych z gminą i bezpośrednio dotyczących gminy,

14.

tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą i sztuką,

15.

tworzenie warunków dla rozwoju folkloru, a także rękodzieła ludowego i artystycznego,

16.

rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych,

17.

promocja osiągnięć kulturalnych gminy,

18.

tworzenie warunków dla rozwoju działalności kulturalnej mniejszości narodowych,

19.

programowanie i realizacja działań zakresie rekreacji, turystyki i sportu masowego przy ścisłym współdziałaniu z organizacjami sportowymi i turystycznymi,

20.

prowadzenie działań aktywizujących rozwój turystyki na terenie gminy,

21.

współdziałanie z ościennymi gminami w zakresie wspólnych zamierzeń organizacyjnych na niwie rekreacji, turystyki i sportu masowego,

22.

promocja walorów turystycznych gminy oraz propagowanie agroturystyki,

23.

organizacja imprez turystycznych związanych z turystyką pieszą, rowerową i wodną,

24.

rozbudowa bazy rekreacyjnej i turystycznej Ośrodka Rekreacji,

25.

organizacja i koordynowanie imprez rekreacyjno - sportowych na terenie gminy.

§ 7

1.

Zadania wymienione w ust. 1 G.O.K. realizuje przede wszystkim poprzez:

2.

organizowanie lokalnych rynków kultury,

3.

organizowanie spektakli, koncertów, wystaw, odczytów, festiwali, konkursów,

4.

wypożyczanie książek, dzieł sztuki, nośników multimedialnych,

5.

organizowanie imprez rozrywkowych dla mieszkańców gminy,

6.

organizowanie ruchu artystycznego (zespoły muzyczne, taneczne, teatralne i inne), prowadzenie kół zainteresowań,

7.

inicjowanie wspólnie z oświatą przedsięwzięć w zakresie edukacji kulturalnej i rekreacji dzieci i młodzieży,

8.

organizowanie zespołowego uczestnictwa w kulturze i rekreacji,

9.

organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i rekreacyjno-turystycznej,

10.

organizowanie form indywidualnej aktywności kulturalnej,

11.

organizowanie imprez kulturalnych,

12.

popularyzację czytelnictwa i książki,

13.

organizowanie imprez rekreacyjnych,

14.

propagowanie masowej kultury fizycznej poprzez różne formy działań takich jak: organizowanie imprez, rekreacyjnych turystycznych i sportowych umożliwiając podnoszenie sprawności fizycznej, rozwijanie i kształtowanie nawyków czynnego wypoczynku oraz prowadzi zajęcia sprzyjające rozwojowi fizycznemu uczestników,

15.

tworzenie mieszkańcom gminy warunków do uprawiania kultury fizycznej,

§ 8

1.

G.O.K. może na zasadach określonych w odrębnych przepisach:

1.

organizować spektakle, koncerty, wystawy, odczyty, projekcje filmowe, festiwale, spotkania autorskie

2.

prowadzić naukę języków obcych,

3.

prowadzić impresariat artystyczny,

4.

zorganizować imprezy rozrywkowe i turystyczne,

5.

świadczyć usługi kserograficzne, fonograficzne, filmowe, plastyczne, reklamowe campingowe i parkingowe oraz inne usługi z zakresu kultury, rekreacji, turystyki i sportu,

6.

wypożyczać kostiumy, rekwizyty, sprzęt techniczny, muzyczny i inny,

7.

realizować imprezy zlecone,

8.

wynajmować odpłatnie pomieszczenia w obiektach zarządzanych przez G.O.K., które nie są wykorzystywane do działalności podstawowej,

9.

wynajmować odpłatnie pomieszczenia na zebrania, zjazdy, imprezy okolicznościowe osobom prywatnym, instytucjom, organizacjom i innym podmiotom,

10.

prowadzić wypożyczalnię sprzętu technicznego związanego z działalnością Ośrodka.

III.

ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA

§ 9

1.

Organem zarządzającym G.O.K. jest Dyrektor, który reprezentuje go na zewnątrz i jest odpowiedzialny za jego działalność.

2.

Dyrektora G.O.K. powołuje i odwołuje Wójt Gminy, na zasadach określonych w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

3.

Wójt Gminy wykonuje wobec Dyrektora czynności z zakresu prawa pracy oraz jest jego zwierzchnikiem służbowym.

4.

Do dokonywania czynności prawnych w imieniu G.O.K. upoważniony jest samodzielnie Dyrektor lub jego pełnomocnik, działający w granicach udzielnego pełnomocnictwa.

5.

G.O.K. powinni spełniać wymagania kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania stanowisk w instytucjach kultury, określone w odrębnych przepisach.

6.

Pracownikom G.O.K. przysługuje wynagrodzenie odpowiednie do posiadanych kwalifikacji i umiejętności, ustalone na zasadach określonych w zakładowym regulaminie wynagradzania oraz odrębnych przepisach.

§ 11

1.

Organizację wewnętrzną G.O.K. określa regulamin organizacyjny nadany przez Dyrektora.

§ 12

1.

Przy G.O.K. mogą działać rady społeczne.

IV.

GOSPODARKA FINANSOWA

§ 13

1.

Ośrodek Kultury prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w Rozdziale 3 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

2.

Podstawą gospodarki finansowej G.O.K. jest plan działalności G.O.K. zatwierdzony przez Dyrektora.

§ 14

1.

Ośrodek Kultury pokrywa koszty bieżącej działalności i zobowiązania z uzyskiwanych przychodów.

2.

Przychodami G.O.K. są dotacje z budżetu gminy, wpływy uzyskiwane z prowadzonej działalności, środki uzyskiwane od osób fizycznych i prawnych oraz z innych źródeł.

3.

Wysokość rocznej dotacji na działalność G.O.K. ustala Rada Gminy.

V.

OSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 15

1.

Statut G.O.K. nadaje Rada Gminy X.

2.

Zmiany Statutu mogą być dokonane w trybie właściwym dla jego nadania.

3.

Statut wchodzi w życie z dniem podjęcia uchwały przez Radę Gminy X.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy faktury wystawiane za sprzedaż płyt mogą podlegać zwolnieniu z podatku od towarów i usług.

2.

Czy dochód uzyskany ze sprzedaży płyt jest zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych.

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie nr 2. Natomiast odnośnie pytania nr 1 zostanie wydane odrębne rozstrzygniecie.

Zdaniem Wnioskodawcy, dochód uzyskany ze sprzedaży płyt powinien być zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca dodał, iż wolne od podatku są dochody podatników, którym celem statutowym jest działalność kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu w części przeznaczonej na te cele. Dochód uzyskany ze sprzedaży płyt będzie przeznaczony na cele statutowe.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.) wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele.

Zgodnie z art. 17 ust. 1a ww. ustawy, zwolnienie, o którym mowa powyżej nie dotyczy:

1.

dochodów uzyskanych z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5% oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali lub dochodów uzyskanych z handlu tymi wyrobami; zwolnieniem objęte są jednak dochody jednostek naukowych i badawczo-rozwojowych, w rozumieniu odrębnych przepisów, uzyskane z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego,

1a) dochodów uzyskanych z działalności polegającej na oddaniu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych do odpłatnego używania na warunkach określonych w art. 17a-17k,

2.

dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Na podstawie art. 17 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i bez względu na termin wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.

Zwolnienie ujęte w ww. art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy jest więc zwolnieniem warunkowym i zależy od łącznego spełnienia następujących przesłanek:

1.

celem statutowym podatnika musi być działalność wymieniona w tym przepisie,

2.

uzyskane przez niego dochody muszą być przeznaczone i bez względu na termin wydatkowane na ten cel.

Powyższe oznacza, że zastosowanie przedmiotowego zwolnienia zależy od przeznaczenia osiągniętego dochodu na preferowane ustawą cele statutowe. Należy również podkreślić, iż zwolnienie to nie jest uzależnione od rodzaju uzyskiwanego dochodu. Ważny jest bowiem cel na jaki jest ten dochód przeznaczony, a nie źródło jego pochodzenia. Użyte przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych sformułowanie "w części przeznaczonej na te cele" oznacza, że jeżeli statut będzie przewidywał również realizację innych celów, niż wymienione w tym przepisie, to przeznaczenie dochodów podatnika na realizację tych "innych celów" nie będzie stanowiło podstawy do zwolnienia od opodatkowania.

Jednocześnie, cytowany powyżej przepis nie zawiera wymogu, aby wskazane w nim cele statutowe były głównymi, czy też jedynymi celami działalności osoby prawnej.

W tym miejscu zaznaczyć należy, że określenie celów statutowych pod kątem uprawnień podatkowych musi być precyzyjne, jasne i niebudzące wątpliwości, gdyż organy podatkowe nie są uprawnione do dokonywania wykładni zapisów statutu (lub innego aktu regulującego zakres działania podmiotu).

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca realizuje cele i zadania w zakresie organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej i rekreacyjnej, polegającej na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury, na zasadach określonych w ustawie z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123 ze. zm.). Wnioskodawca uzyskuje m.in. wpływy z dotacji podmiotowej z Urzędu Gminy. Natomiast w przyszłości ma zamiar uzyskiwać przychody również z tytułu sprzedaży płyt a uzyskany w ten sposób dochód przeznaczyć na działalność statutową.

Należy również zaznaczyć, iż zwolnieniu podlegają także dochody uzyskiwane z działalności gospodarczej, o ile zostaną przeznaczone na cele statutowe tożsame z celami wymienionymi w art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy. Cele Wnioskodawcy powinny być określone w statucie.

Z treści wniosku wynika, iż celem statutowym Wnioskodawcy jest m.in. działalność kulturalna oraz działalność w zakresie kultury fizycznej, zatem cele te są tożsame z określonymi przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Reasumując, dochód uzyskany ze sprzedaży płyt i przeznaczony na działalność statutową, t.j. działalność kulturalną oraz w zakresie kultury fizycznej i sportu, korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania w myśl art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy spełnieniu warunków wynikających z powołanych przepisów prawa.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl