IPTPB3/423-100/11-2/GG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 września 2011 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB3/423-100/11-2/GG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej reprezentowanej przez pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 21 czerwca 2011 r. (data wpływu 22 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na organizację i obsługę programu motywacyjnego, w tym na nagrody rzeczowe i pieniężne, na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług marketingowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na organizację i obsługę programu motywacyjnego, w tym na nagrody rzeczowe i pieniężne, na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług marketingowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca Spółka Akcyjna prowadzi działalność gospodarczą, w ramach której zajmuje się między innymi produkcją i sprzedażą hurtową podłóg drewnianych, parkietów i paneli podłogowych. W celu zintensyfikowania sprzedaży swoich produktów, Wnioskodawca zlecił Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, zwanej dalej również "Agencją" organizację i obsługę programu motywacyjnego "Akademia..." (dalej "Akademia"). Strony zawarły umowę o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi programu lojalnościowego "Akademia". Na rynku polskim program na być prowadzony w okresie od trwa od 15 marca 2011 r. do 29 lutego 2012 r.

W ramach przedmiotowej umowy Agencja zobowiązała się do:

1.

przygotowania zasad i regulaminu programu motywacyjnego;

2.

zakupu i logistyki nagród oraz rozpatrywania reklamacji;

3.

bieżącej obsługi programu motywacyjnego, w tym do prowadzenia infolinii oraz zapewnienia systemu informatycznego, przy użyciu którego program ten będzie realizowany;

4.

sporządzenia raportów z przebiegu programu.

Zgodnie z Regulaminem programu motywacyjnego przygotowanym przez Agencję, organizatorem akcji marketingowej jest Agencja. Uczestnikami programu są sprzedawcy i montażyści produktów z oferty Spółki, tj. podłóg, parkietów i paneli podłogowych. Celem głównym i podstawowym tego programu jest promocja wybranych produktów tej marki i osiągnięcie jak najwyższego wyniku finansowego poprzez zintensyfikowanie ich sprzedaży, ale również stworzenie narzędzia w postaci tzw. "e-learnigu" służącego pozyskiwaniu wiedzy przez uczestników programu o produktach sprzedawanych przez Wnioskodawcę oraz o sposobie ich montażu. Program ma ponadto na celu wykreowanie wśród sprzedawców i montażystów ambasadorów marki, których zadaniem będzie budowanie zaufania klientów (odbiorców ostatecznych) do marki i produktów Wnioskodawcy.

W programie motywacyjnym mogą brać udział pełnoletnie osoby fizyczne mające stałe miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, które pracują jako sprzedawcy w punktach sprzedaży prowadzących sprzedaż produktów tej marki i które zostały zaproszone do udziału w programie przez przedstawiciela handlowego Wnioskodawcy oraz uzyskały zgodę na udział w programie dla swojego pracodawcy lub zleceniodawcy, tj. od podmiotu na rzecz, którego doprowadzają do sprzedaży produktów. Uczestnikami programu mogą być także montażyści, posiadający status "Autoryzowanego Montażysty Wnioskodawcy", zaproszeni do udziału w programie w drodze pisemnego zaproszenia przesłanego listownie razem z broszurą i formularzem przystąpienia do programu motywacyjnego "Akademia". Warunkiem uczestnictwa w programie motywacyjnym jest prawidłowe wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz przekazanie go, nie później niż do dnia zakończenia programu, przedstawicielowi handlowemu Wnioskodawcy. Formularz zgłoszeniowy stanowi podstawę rejestracji danej osoby w programie motywacyjnym. Niezwłocznie po zarejestrowaniu osoby, która spełniła warunki uczestnictwa w systemie informatycznym programu, Agencja prześle uczestnikowi, na numer telefonu podany w formularzu zgłoszeniowym informację o zarejestrowaniu go w programie wraz z loginem i hasłem do konta uczestnika na stronie internetowej programu. Uczestnik programu może za pośrednictwem strony internetowej programu zaprosić do udziału w nim swojego znajomego, który pracuje jako sprzedawca produktów Wnioskodawcy w tym samym punkcie sprzedaży, co uczestnik. Osoba, która nie została zaproszona do udziału w programie, a jednak spełnia pozostałe warunki określone dla uczestników programu może zgłosić chęć udziału w programie kontaktując się bezpośrednio z Agencją.

Program motywacyjny polega na tym, że jego uczestnicy gromadzą punkty, które następnie mogą zostać wymieniane na nagrody pieniężne przekazane na tzw. przedpłacone karty VI SA, przesłane na adres korespondencyjny podany w formularzu zgłoszenia. Uczestnicy uzyskują punkty za doprowadzenie, w czasie trwania programu do sprzedaży produktów klientom punktu sprzedaży (odbiorcom ostatecznym), w którym dany uczestnik pracuje jako sprzedawca lub w przypadku montażystów - za dokonanie montażu podłóg tej marki u odbiorcy ostatecznego. Ilość sprzedanego lub użytego do montażu produktu stanowi podstawę naliczenia odpowiedniej ilości punktów. Punkty naliczane są według przelicznika, zgodnie, z którym 1 punkt jest zamienialny na 1 zł, przy czym punkty zamienione na nagrodę pieniężną kasowane są z konta uczestnika.

Troje uczestników, którzy zdobędą największą liczbę punktów w okresie trwania programu zdobędzie nagrodę specjalną w postaci vouchera na udział w wycieczce. W ramach programu motywacyjnego uczestnik może również otrzymać drobną nagrodę rzeczową w postaci breloczka, długopisu itp. za poprawne rozwiązanie quizu związanego z produktami Wnioskodawcy, sposobami ich montażu i zastosowania, zamieszczonego na stronie internetowej programu. Przedmiotowe nagrody stanowią drobne upominki, których wartość nie przekroczy w roku podatkowym łącznie kwoty 100 zł na jednego uczestnika i których jednostkowy koszt nabycia nie przekracza 10 zł w momencie wydawania nagrody. Quizy nie mają formy ankiet I nie służą zbieraniu danych, nie wiążą się z żadnym obowiązkiem ani świadczeniem wzajemnym uczestników. Pomiędzy uczestnikami quizów a Wnioskodawcą nie istnieje ani stosunek pracy, ani umowa cywilnoprawna o świadczenie usług. Quizy mają w założeniu stanowić wsparcie akcji promocyjnej (programu motywacyjnego) poprzez budowanie pozytywnych relacji z uczestnikami i tworzenie dobrej opinii o marce Wnioskodawcy i przy okazji posiadać charakter rozrywkowy. W trakcie trwania programu uczestnik może tylko raz otrzymać nagrodę rzeczową niezależnie od tego ile razy prawidłowo rozwiązał quiz. Uczestnicy programu nie mogą przenieść prawa do uzyskania nagrody na osoby trzecie.

W czasie trwania programu motywacyjnego Agencja może organizować dodatkowe konkursy lub promocje, w tym moduły szkoleń e-learningowych, w których uczestnicy będą mogli uzyskać dodatkowe punkty. Zasady takich akcji będą każdorazowo ogłaszane przez Agencję, z odpowiednim, co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, na ogólnodostępnej stronie internetowej programu.

Rozliczenia pomiędzy Wnioskodawcą i Agencją dokonywane są zgodnie z umową o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi programu lojalnościowego "Akademia" w ten sposób, że:

1.

Agencja kupuje i wydaje uczestnikom nagrody rzeczowe i karty przedpłacone VI SA oraz wydaje nagrody pieniężne na te karty,

2.

Agencja wystawia w cyklach miesięcznych fakturę VAT na Wnioskodawcę za usługę określoną jako "usługa kompleksowej obsługi programu "Akademia... + nazwa miesiąca". Pozycja ta zawiera łącznie koszt nagród pieniężnych i rzeczowych zakupionych i wydanych przez Agencję wraz z prowizją Agencji określoną w umowie jako procent od wartości tych nagród oraz miesięczne wynagrodzenie Agencji za bieżącą obsługę programu, w tym za obsługę infolinii. Wysokość prowizji Agencji zależy od wysokości wydanych nagród i zgodnie z umową o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi programu lojalnościowego "Akademia" stanowi 8% wartości tych nagród (pieniężnych #161;/lub rzeczowych),

3.

pozostałe koszty programu, takie jak koszty licencji na korzystanie z programu informatycznego do obsługi programu motywacyjnego oraz koszty wynikające z realizacji przez Agencję dodatkowych prac zlecanych przez Wnioskodawcę w trakcie realizacji programu ujmowane są na osobnych fakturach VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego wydatki poniesione przez Wnioskodawcę, na organizację i obsługę programu motywacyjnego zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym, w tym na nagrody rzeczowe i pieniężne, które zakupuje i w imieniu Wnioskodawcy wydaje Agencja, a które zgodnie z umową, o świadczenie usług marketingowych są następnie fakturowane na Wnioskodawcę w cyklach miesięcznych łącznie z prowizją wynoszącą 8% tych nagród i wynagrodzeniem Agencji za świadczone usługi, stanowić będą dla Wnioskodawcy w całości koszty uzyskania przychodu, o których mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.).

Zdaniem Wnioskodawcy, wszystkie wydatki związane z organizacją i obsługą programu motywacyjnego opisanego w stanie faktycznym, nie wyłączając wydatków poniesionych na nagrody rzeczowe i pieniężne, które zakupuje i w imieniu Wnioskodawcy wydaje Agencja, a które zgodnie z umową o świadczenie usług marketingowych są następnie fakturowane na Wnioskodawcę w cyklach miesięcznych łącznie z prowizją wynoszącą 8% tych nagród i wynagrodzeniem Agencji za świadczone usługi, stanowić będą dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu.

Wnioskodawca wskazał, że zasady kwalifikowania wydatków do kosztów uzyskania przychodów określają przepisy art. 15 i 16 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.). Zgodnie z art. 15 ust. 1 tej ustawy kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Zdaniem Wnioskodawcy, koszty organizacji i obsługi w ramach programu motywacyjnego akcji wsparcia sprzedaży, której elementem jest konkurs polegający na współzawodnictwie w osiągnięciu przez sprzedawców jak największej sprzedaży produktów marki Wnioskodawcy oraz nagrody pieniężne naliczane za każdy metr kwadratowy sprzedanego (lub zamontowanego) produktu jak również nagrody rzeczowe, należy uznać w całości za koszty uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Głównym celem realizacji powyższej akcji (programu motywacyjnego) jest osiągnięcie wzrostu sprzedaży określonych produktów marki Wnioskodawcy.

Przyznawane dla sprzedawców i montażystów nagrody mają charakter motywacyjny i bezpośrednio wpływają na zintensyfikowanie działań tych osób w celu maksymalizacji poziomu sprzedaży produktów marki Wnioskodawcy, co prowadzi do zwiększenia zamówień handlowych składanych przez partnerów handlowych Wnioskodawcy. Wydatki poniesione na opisaną szczegółowo w stanie faktycznym akcję wsparcia sprzedaży mają bezpośrednie przełożenie na poziom obrotów w transakcjach kupna-sprzedaży między Wnioskodawcą jak i jej partnerami handlowymi, czyli pozostają w ścisłym związku ze zwiększoną sprzedażą towarów i osiąganiem przez Wnioskodawcę z tego tytułu zwiększonych przychodów.

Przekazywanie uczestnikom nagród, w tym na karty przedpłacone, w ramach opisanej w stanie faktycznym akcji wsparcia sprzedaży nie ma charakteru prowadzenia działalności reklamowej, a zatem nie mają zastosowania ograniczenia wynikające z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Celem akcji, która według Wnioskodawcy ma charakter promocyjny, nie jest jednak reklama produktów i samej marki Spółki skierowana do nieoznaczonego odbiorcy, lecz zwiększenie zainteresowania ogniw sprzedaży i montażystów sprzedażą określonych produktów marki Spółki i w konsekwencji intensyfikacja ich sprzedaży. Celem pobocznym, wspierającym akcje promocyjną jest e-learning za pośrednictwem strony internetowej oraz kreowanie ambasadorów marki, posiadających wiedzę o produktach Wnioskodawcy i sposobach ich montażu oraz budowanie pozytywnych więzi z uczestnikami poprzez m.in.: przyznawanie nagród za uczestnictwo w quizach, co służyć ma zwiększeniu sprzedaży.

Przyznawanie nagród stanowi jedną z form uatrakcyjnienia i zwiększenia skuteczności programu motywacyjnego, jak również ma na celu umocnienie więzi gospodarczych (handlowych) Wnioskodawcy z jej kontrahentami i pracownikami lub współpracownikami kontrahentów, którzy bezpośrednio sprzedają towar nabywcy ostatecznemu.

Niewątpliwie możliwość uzyskania nagrody oraz gromadzenie punktów na karcie przedpłaconej, wpływać będzie na wzrost sprzedaży oferowanych artykułów, a co za tym idzie na osiągane przez Wnioskodawcę przychody.

Wnioskodawca podkreśla, że celem organizowanego programu jest zwiększenie motywacji do sprzedaży, a w konsekwencji zwiększenie wartości dokonywanych przez osoby fizyczne zatrudnione w punktach sprzedaży detalicznej oraz przedsiębiorców prowadzących punkty sprzedaży zakupów produktów dystrybuowanych przez Spółkę będącą Wnioskodawcą.

Wszystkie wydatki poniesione na organizację programu motywacyjnego i jego obsługę, w tym koszty poniesione na obsługę infolinii oraz koszty licencji na korzystanie z programu informatycznego niezbędnego do obsługi programu motywacyjnego oraz koszty usług świadczonych przez Agencję w ramach tego programu, mają więc zdaniem Wnioskodawcy na celu zwiększenie w ściśle określonym czasie przychodów ze sprzedaży.

Wnioskodawca uważa również, że jest uprawniony do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w całości kosztu nagród zakupionych: wydanych przez Agencję zgodnie z umową o świadczenie usług marketingowych, których wartość jest następnie fakturowana na Wnioskodawcę w cyklach miesięcznych łącznie z prowizją wynoszącą 8% tych nagród i wynagrodzeniem Agencji za świadczone usługi, zgodnie z zasadami rozliczeń przyjętymi w umowie łączącej Wnioskodawcę z Agencją. Wydatki te pozostają bowiem w ocenie Wnioskodawcy w ścisłym związku przyczynowo - skutkowym z osiąganymi przychodami i nie zostały wymienione w art. 16 ust. 1 ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, stanowiącym zamknięty katalog wydatków wyłączonych z kosztów uzyskania przychodów.

Fakt, że wydatki te zostały początkowo poniesione w imieniu i na rzecz Wnioskodawcy przez Agencję świadczącą usługi marketingowe według Wnioskodawcy nie stoi na przeszkodzie zaliczeniu wartości nagród do kosztów, bo i tak ostatecznie koszt ten na podstawie faktury - ponosi Wnioskodawca. Jednocześnie sposób rozliczeń przyjęty przez strony umowy o świadczenie usług marketingowych w ramach wyrażonej w art. 3531 Kodeksu cywilnego zasady swobody umów, jest zgodny z obowiązującymi przepisami.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy, wydatki poniesione przez Niego w związku z przyznawaniem nagród (rzeczowych bądź pieniężnych):

* poniesione zostały w celu uzyskania przychodu, zaś ich poniesienie ma racjonalny i gospodarczo uzasadniony cel,

* nie należą do kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy.

Oznacza to, że wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę w związku z wypłacanymi przez Agencję nagrodami stanowić będą - w myśl art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - koszty uzyskania przychodu. Wydatki te mogą zatem stanowić w pełni obliczalne koszty uzyskania przychodu, pod warunkiem ich właściwego udokumentowania stosownie do art. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.).

W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawcy, ma On prawo, w świetle art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zaliczyć w całości wydatki związane z organizacją i obsługą programu motywacyjnego do kosztów uzyskania przychodu, jako wydatki pozostające w bezpośrednim związku z przychodami ze sprzedaży.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Definicja kosztów uzyskania przychodów zawiera następujące kryteria, jakie musi spełnić dany wydatek, aby mógł być zaliczony do tej kategorii:

* wydatek poniesiony jest w celu uzyskania przychodów, lub

* wydatek poniesiony jest w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, oraz

* poniesiony wydatek nie zalicza się do żadnego z wydatków określonych w zamkniętym katalogu wydatków niestanowiących kosztu zyskania przychodu określonym w art. 16 ust. 1 cytowanej ustawy.

Decydującym czynnikiem pozwalającym zaliczyć dany wydatek do kosztów uzyskania przychodów jest poniesienie go w celu osiągnięcia przychodu bądź zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów, przy czym każdy wydatek, poza wyraźnie wskazanym w ustawie, wymaga indywidualnej oceny pod kątem adekwatnego związku z przychodami i racjonalności działania podmiotu.

Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca zamierza wprowadzić na podstawie zawartej z Agencją umowy o świadczenie usług marketingowych, program lojalnościowy w ramach którego jego uczestnicy gromadzą punkty, które następnie mogą zostać wymieniane na nagrody pieniężne przekazane na tzw. przedpłacone karty VI SA, przesłane na adres korespondencyjny podany w formularzu zgłoszenia. Uczestnicy uzyskują punkty za doprowadzenie, w czasie trwania programu do sprzedaży produktów klientom punktu sprzedaży (odbiorcom ostatecznym), w którym dany uczestnik pracuje jako sprzedawca lub w przypadku montażystów - za dokonanie montażu podłóg marki Spółki u odbiorcy ostatecznego. Ilość sprzedanego lub użytego do montażu produktu stanowi podstawę naliczenia odpowiedniej ilości punktów.

Klasyfikacja wydatków na organizację programu lojalnościowego pod kątem warunków określonych przez ustawodawcę w artykule 15 ust. 1 ww. ustawy winna zostać poprzedzona wyjaśnieniem tego pojęcia. "Program lojalnościowy" - to długotrwałe działania marketingowe służące do budowania oraz podtrzymywania pozytywnych relacji z wybranymi, najbardziej atrakcyjnymi dla firmy klientami. Właściwie dobrana strategia programu lojalnościowego pozwala zwiększyć sprzedaż produktu lub usługi przy znacznie mniejszych kosztach innych form promocji i reklamy. Przykładem popularnego programu lojalnościowego jest premiowanie każdego zakupu punktami (proporcjonalnie do wydanej kwoty), które uczestnik może następnie wymienić na nagrody.

We wniosku Wnioskodawca wskazał, iż wprowadzony przez Niego program lojalnościowy ma na celu promocję wybranych produktów tej marki i osiągnięcie jak najwyższego wyniku finansowego poprzez zintensyfikowanie ich sprzedaży, ale również stworzenie narzędzia w postaci tzw. "e-learnigu" służącego pozyskiwaniu wiedzy przez uczestników programu o produktach sprzedawanych przez Wnioskodawcę oraz o sposobie ich montażu. Program ma ponadto na celu wykreowanie wśród sprzedawców i montażystów ambasadorów marki, których zadaniem będzie budowanie zaufania klientów (odbiorców ostatecznych) do marki i produktów Wnioskodawcy.

Zatem, uznać należy, iż przedmiotowy program lojalnościowy ma związek z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą i uzyskiwanymi przychodami. Uczestnikami programu są podmioty prowadzące sprzedaż wyrobów Wnioskodawcy oraz osoby dokonujące montażu tych wyrobów u klientów. Wprowadzenie programu lojalnościowego, w ramach którego uczestnicy za doprowadzenie, w czasie jego trwania do sprzedaży produktów Wnioskodawcy klientom punktu sprzedaży (odbiorcom ostatecznym), będą otrzymywać punkty zgodnie z ustalonym regulaminem, ma na celu doprowadzenie do zwiększenia sprzedaży i tym samym zwiększenia przychodów Spółki.

Wobec powyższego, wydatki na organizację i obsługę przez Agencję w związku z zawartą umową o świadczenie usług marketingowych, spełniają pozytywną przesłankę celu zawartą w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wydatki te nie mieszczą się również w negatywnym katalogu wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów (art. 16 ust. 1 tej ustawy).

Podsumowując, stanowisko Wnioskodawcy - w myśl którego wydatki poniesione na organizację i obsługę programu motywacyjnego obejmującego: zakup nagród pieniężnych i rzeczowych wraz z prowizją i miesięcznym wynagrodzeniem Agencji oraz pozostałe koszty programu potwierdzone wystawioną fakturą VAT, stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl