IPTPB2/415-155/12-2/AKr - Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych stypendium naukowego przyznanego przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 28 maja 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB2/415-155/12-2/AKr Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych stypendium naukowego przyznanego przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 2 marca 2012 r. (data wpływu 6 marca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania stypendium naukowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 marca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania stypendium naukowego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiony został następujący stan faktyczny.

W dniu 4 listopada 2011 r. została zawarta umowa pomiędzy Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego a Uniwersytetem, której przedmiotem jest finansowanie stypendium naukowego ustanowionego decyzją Ministra dla Wnioskodawczyni, wybitnego młodego naukowca (§ 1 umowy).

Zasady przyznawania, finansowania i rozliczania stypendium oraz sposób współdziałania stron regulują przepisy aktów prawnych przytoczonych w § 2 ww. umowy, a wśród których wymieniono ustawę z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615), ustawę z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 84, poz. 455), rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 9 września 2010 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród za wybitne osiągnięcia naukowe lub naukowo - techniczne oraz stypendiów naukowych dla wybitnych młodych naukowców (Dz. U. Nr 179, poz. 1204).

Starając się o przyznanie stypendium dla wybitnych młodych naukowców Wnioskodawczyni spełniła wymagania formalne wymagane w ww. przepisach.

Po pierwsze jest młodym naukowcem, a stypendium zostało Jej przyznane przed 35 rokiem życia. Po drugie, wniosek o przyznanie stypendium został złożony przez Radę Wydziału Nauk Humanistycznych Uniwersytetu na podstawie wybitnego dorobku naukowego proponowanej do stypendium kandydatki. Oceny wniosku dokonał powołany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego zespół ekspertów.

Wnioskodawczyni wskazuje, iż przyznane stypendium ma charakter naukowy, ponieważ jest ściśle związane z dotychczasowymi osiągnięciami naukowo-badawczymi i z faktyczną działalnością naukową stypendystki.

Podkreśla, iż stypendium zostało przyznane na zasadach określonych przez ministra właściwego do spraw nauki (m.in. rozporządzenie MNiSW z dnia 9 września 2010 r.), po zasięgnięciu opinii Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego (uchwała Prezydium RGSW nr 472/2009), o czym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy stypendium naukowe przyznane przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców jest zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307).

Zdaniem Wnioskodawczyni, w myśl art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku są "stypendia otrzymywane na podstawie przepisów o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki, stypendia doktoranckie otrzymywane na podstawie przepisów - Prawo o szkolnictwie wyższym oraz inne stypendia naukowe i za wyniki w nauce, których zasady przyznawania zostały zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego po zasięgnięciu opinii Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego albo przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania".

Wnioskodawczyni uważa, iż przyznane Jej stypendium naukowe dla wybitnego młodego naukowca zawiera się również w powyższym przepisie.

Po pierwsze jest "stypendium naukowym" o czym mówi sama umowa o finansowaniu stypendium zawarta pomiędzy MNiSW a Uniwersytetem. O naukowym charakterze stypendium świadczą także cel i rodzaj działania stypendystki.

Po drugie, stypendium naukowe dla wybitnych młodych naukowców zalicza się do kategorii "innych stypendiów naukowych" uzyskiwanych na innej podstawie prawnej niż przepisy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki, stypendia doktoranckie otrzymywane na podstawie przepisów - Prawo o szkolnictwie wyższym.

Do zasad przyznawania tychże "innych stypendiów naukowych" mają zastosowanie przytoczone w opisie stanu faktycznego przepisy tj. ustawa z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615), ustawa z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych t tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 84, poz. 455) oraz rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 9 września 2010 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród za wybitne osiągnięcia naukowe lub naukowo-techniczne oraz stypendiów naukowych dla wybitnych młodych naukowców (Dz. U. Nr 179, poz. 1204).

Po trzecie, rozporządzenie wykonawcze z dnia 9 września 2010 r., które określa zasady przyznawania innych stypendiów naukowych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zostało pozytywnie zaopiniowane przez Prezydium Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego uchwałą nr 472/2009, co jest stawiane jako wymóg art. 21 ust. 1 pkt 39 ww. ustawy.

Zdaniem Wnioskodawczyni z powyższego wynika, że stypendium dla wybitnych młodych naukowców spełnia wymóg stawiany w art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: jest stypendium naukowym i jest przyznawane na zasadach zatwierdzonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego po pozytywnym zaopiniowaniu tychże zasad przez Radę Główną Szkolnictwa Wyższego.

W związku z powyższym, stypendium naukowe dla wybitnych młodych naukowców jest wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 39.

Według Wnioskodawczyni przekonanie o tym, że stypendium naukowe dla wybitnych młodych naukowców jest wolne od podatku wynika również z faktu, że przywołana przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w umowie o finansowaniu stypendium naukowego ustawa z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 84, poz. 455) zmienia ustawę z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, a konkretnie wprowadza zapis w art. 21 ust. 1 pkt 39 o trzech grupach stypendiów nie podlegających podatkowi dochodowemu od osób fizycznych.

Wydaje się naturalnym, w ocenie Wnioskodawczyni, że intencją ustawodawcy było zaniechanie poboru podatku od innych stypendiów przyznawanych nie na mocy ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki, ale innych rozporządzeń i aktów prawnych, które uzyskały aprobatę Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego, co ma miejsce w przypadku stypendiów dla wybitnych młodych naukowców.

W ocenie Wnioskodawczyni, w § 2 umowy pomiędzy Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego a Uniwersytetem, gdzie mowa o zasadach przyznawania, finansowania i rozliczania stypendium, sam Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego wskazuje na ustawę z dnia 18 marca 2011 r. jako tę, która zmienia ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym precyzuje kwestie podatkowe dotyczące "innych stypendiów naukowych i za wyniki w nauce, których zasady przyznawania zostały zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego po zasięgnięciu opinii Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego albo przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania".

Poza tym, na mocy aktu prawnego, jakim jest rozporządzenie wykonawcze z dnia 9 września 2010 r. Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród za wybitne osiągnięcia naukowe lub naukowo-techniczne oraz stypendiów naukowych dla wybitnych młodych naukowców, według Wnioskodawczyni, sam organ tj. Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego nie tylko precyzyjnie określa zasady przyznawania stypendiów naukowych, ale również jest uprawniony do zatwierdzania tych zasad.

Wnioskodawczyni uważa, iż potwierdzenie tego faktu znaleźć można choćby w sentencjach wyroków sądowych ogłoszonych w podobnych sprawach przez Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu (sygn. akt I SA/Wr 605/10) i Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach (sygn. akt I SA/Ke 326/11), które zgodnie mówią o "autozatwierdzeniu, gdyż w jednym organie skupiły się kompetencje zarówno ukształtowania regulacji stypendialnej, jak i kontroli prawidłowości tej regulacji".

W myśl powyższego, zważywszy na rodzaj przyznanego stypendium, jak również w świetle przywołanych powyżej aktów prawnych, które regulują zasady jego przyznawania, finansowania i rozliczania, zdaniem Wnioskodawczyni, stypendium naukowe dla wybitnych młodych naukowców korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji Podatkowej zaniechano poboru podatku.

Źródła przychodów wymienione zostały w art. 10 ww. ustawy.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jednym ze źródeł przychodów są inne źródła.

Według art. 20 ust. 1 tej ustawy, za przychody z innych źródeł uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Jednakże, w myśl art. 21 ust. 1 pkt 39 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 października 2011 r., wolne od podatku dochodowego są stypendia otrzymywane na podstawie przepisów o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki, stypendia doktoranckie otrzymywane na podstawie przepisów - Prawo o szkolnictwie wyższym oraz inne stypendia naukowe i za wyniki w nauce, których zasady przyznawania zostały zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego po zasięgnięciu opinii Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego albo przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.

Na podstawie powyższego przepisu zwolnieniem od podatku dochodowego objęte są wyłącznie stypendia spełniające kryteria określone w tym przepisie.

Pierwsza grupa, obejmuje stypendia otrzymywane na podstawie przepisów konkretnej ustawy, czyli aktu powszechnie obowiązującego. Omawiane zwolnienie przywołuje bowiem stypendia otrzymywane na podstawie przepisów ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz stypendia doktoranckie otrzymywane na podstawie przepisów ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym. Brak jest natomiast odwołania do stypendiów otrzymywanych na podstawie przepisów ustawy o zasadach finansowania nauki.

Druga grupa, dotyczy innych (niż określonych w ustawach) stypendiów naukowych i za wyniki w nauce, które mogą być przyznawane przez różnego rodzaju instytucje (szkoły), organy administracji rządowej, jednostki samorządu terytorialnego, czy organizacje, w sposób autonomiczny w ramach prowadzonej przez nie działalności. Jednakże, aby zapewnić stosowanie przedmiotowego zwolnienia od podatku wyłącznie do stypendiów, które w rzeczywistości mają charakter stypendiów naukowych lub za wyniki w nauce, a nie są stypendiami tylko i wyłącznie z nazwy, wprowadzono dodatkowy warunek: konieczność zatwierdzenia zasad ich przyznawania przez właściwego ministra do spraw szkolnictwa wyższego po zasięgnięciu opinii Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego albo przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że w 2011 r. została zawarta umowa pomiędzy Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego a Uniwersytetem, której przedmiotem jest finansowanie stypendium naukowego ustanowionego decyzją Ministra dla Wnioskodawczyni, wybitnego młodego naukowca. W § 2 ww. umowy wymienione zostały następujące akty prawne: ustawa z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615), ustawa z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 84, poz. 455), rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 9 września 2010 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród za wybitne osiągnięcia naukowe lub naukowo-techniczne oraz stypendiów naukowych dla wybitnych młodych naukowców (Dz. U. Nr 179, poz. 1204). Stypendium zostało przyznane Wnioskodawczyni przed 35 rokiem życia. Wniosek o przyznanie stypendium został złożony przez Radę Wydziału Nauk Humanistycznych Uniwersytetu na podstawie wybitnego dorobku naukowego Wnioskodawczyni. Oceny wniosku dokonał powołany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego zespół ekspertów. Przyznane stypendium ma charakter naukowy, ponieważ jest ściśle związane z dotychczasowymi osiągnięciami naukowo-badawczymi i z faktyczną działalnością naukową Wnioskodawczyni. Stypendium zostało przyznane na zasadach określonych przez ministra właściwego do spraw nauki (m.in. Rozporządzenie MNiSW z dnia 9 września 2010 r.) po zasięgnięciu opinii Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego (uchwała Prezydium RGSW nr 472/2009).

Zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615 z późn. zm.), minister przyznaje środki finansowe na zadania określone w art. 5 pkt 4-7 oraz pkt 9-11 i 13 w drodze decyzji, na podstawie wniosków złożonych przez uprawnione podmioty, po zasięgnięciu opinii właściwego zespołu, o którym mowa w art. 52 ust. 1-3.

W myśl art. 28 ust. 2 ww. ustawy, minister przyznaje corocznie, na podstawie złożonych wniosków, stypendia naukowe dla wybitnych młodych naukowców zatrudnionych w jednostkach naukowych i prowadzących działalność naukową. Stypendia przyznaje się na okres nie dłuższy niż 3 lata, w wysokości miesięcznej nieprzekraczającej minimalnej miesięcznej stawki wynagrodzenia zasadniczego przewidzianego dla stanowiska profesora zwyczajnego zatrudnionego w uczelni publicznej. Do okresu, na który przyznano stypendium, nie wlicza się przerwy w działalności naukowej związanej z urlopem macierzyńskim lub wychowawczym stypendysty, udzielonych na zasadach określonych w przepisach Kodeksu pracy, albo jego długoletniej choroby, w tym wymagającej rehabilitacji. W tym okresie wypłata stypendium jest zawieszona.

Szczegóły dotyczące przyznawania tych stypendiów określa rozporządzenie wykonawcze do ustawy o zasadach finansowania nauki, wydane przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w dniu 9 września 2010 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród za wybitne osiągnięcia naukowe lub naukowo-techniczne oraz stypendia naukowe dla wybitnych młodych naukowców (Dz. U. Nr 179, poz. 1204).

Stosownie do § 4 ust. 1 i ust. 2 tego rozporządzenia, środki finansowe na wypłatę stypendium są przekazywane jednostce naukowej zatrudniającej osobę, której przyznano stypendium, zwaną dalej "stypendystą", na podstawie umowy zawartej pomiędzy Ministrem a jednostką naukową, w półrocznych ratach. Środki finansowe są wypłacane stypendyście przez jednostkę, o której mowa w ust. 1, w ratach miesięcznych, na podstawie umowy zawartej pomiędzy jednostką naukową zatrudniającą stypendystę a stypendystą. Kwota przyznanego stypendium nie podlega waloryzacji (§ 4 ust. 3).

Biorąc pod uwagę ww. przepisy prawa stwierdzić należy, iż stypendia przyznawane na podstawie ustawy o zasadach finansowania nauki, nie są objęte zwolnieniem od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zauważyć bowiem należy, iż ustawa o zasadach finansowania nauki nie została wymieniona w ww. przepisie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako podstawa do wypłaty wolnych od podatku stypendiów.

Ponadto, stypendiów naukowych dla wybitnych młodych naukowców wypłacanych na podstawie ustawy o zasadach finansowania nauki nie można utożsamiać ze stypendiami naukowymi i za wyniki w nauce, których zasady przyznawania zastały zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego po zasięgnięciu opinii Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego przyznając omawiane stypendia dla wybitnych młodych naukowców, realizuje bowiem postanowienia ustawy o zasadach finansowania nauki i wydanego na jej podstawie rozporządzenia wykonawczego, czego nie można identyfikować z zatwierdzaniem zasad przyznawania stypendiów, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wskazana przez Wnioskodawczynię uchwała Prezydium Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego nr 472/2009 z dnia 15 października 2009 r. w sprawie projektu rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego zmieniającego rozporządzenie w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę na stypendia naukowe dla wybitnych młodych naukowców nie stanowi procedury zatwierdzania i opiniowania zasad przyznawania stypendiów naukowych i za wyniki w nauce, na którą powołuje się przepis art. 21 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi bowiem procedurę opiniowania projektów aktów prawnych (w przypadku tej uchwały - rozporządzenia), w procesie stanowienia prawa.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa należy stwierdzić, iż stypendium naukowe przyznane Wnioskodawczyni przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców na podstawie ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki oraz rozporządzenia wykonawczego do tej ustawy z dnia 9 września 2010 r. stanowi przychód podlegający opodatkowaniu ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i nie korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 39 ww. ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M.C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl