IPTPB1/415-776/13-4/AG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 28 marca 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB1/415-776/13-4/AG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 grudnia 2013 r. (data wpływu 20 grudnia 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 marca 2014 r. (data wpływu 24 marca 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w przypadku przyznania nagród rzeczowych uczestnikom konkursu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 grudnia 2013 r. wpłynął wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w przypadku przyznania nagród rzeczowych uczestnikom konkursu.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 13 marca 2014 r., Nr...., na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 13 marca 2014 r. (data doręczenia 14 marca 2013 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 20 marca 2014 r. (data wpływu 24 marca 2013 r.), nadanym w polskiej placówce operatora wyznaczonego w dniu 21 marca 2014 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca rozważa organizację konkursu, w ramach którego laureatom, którzy najlepiej wykonają zadanie na kreatywność, przysługiwać będą nagrody rzeczowe. Decyzję o wyborze laureatów będzie podejmować Komisja Konkursowa. Niezależnie od przyznania powyższych nagród, każdemu uczestnikowi konkursu przysługiwać będzie nagroda gwarantowana, przyznawana za udział w konkursie. Formę zgłoszenia przez uczestnika chęci udziału w konkursie również określać będzie regulamin. Regulamin będzie zawierał reguły, na podstawie których Komisja Konkursowa wybierze laureatów konkursu, takie jak: kreatywność, atrakcyjność, oryginalność.

Konkurs ten nie będzie spełniał wymogów zwolnienia od podatku, wynikających z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzn. nie będzie konkursem organizowanym i emitowanym (ogłaszanym) przez środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja, ani nie będzie konkursem z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu).

W piśmie z dnia 20 marca 2014 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Pełnomocnik wskazał, że:

* Wnioskodawca prowadzi m.in. działalność polegającą na organizacji konkursów, a także na zapewnianiu zaplecza technicznego dla innych organizatorów konkursów, m.in. posiadających własne galerie handlowe, bądź sklepy;

* konkurs będzie polegał na nagrodzeniu wszystkich uczestników, którzy w danym czasie, przewidzianym regulaminem, zgłoszą swój udział w konkursie i wykonają zadanie konkursowe polegające na udzieleniu odpowiedzi na pytanie konkursowe. Spośród wszystkich uczestników, Komisja Konkursowa wybierze laureatów, którzy zgłosili najbardziej kreatywne odpowiedzi na pytanie konkursowe. Laureaci konkursu otrzymają dodatkowo nagrody rzeczowe;

* konkurs adresowany będzie do klientów podmiotów, z którymi Wnioskodawca będzie współpracował przy organizacji konkursu;

* pracownicy Wnioskodawcy nie będą mogli być uczestnikami konkursu, o czym będzie stanowiło odpowiednie postanowienie w regulaminie konkursu;

* nagrodami gwarantowanymi, dla wszystkich uczestników konkursu, będą drobne upominki z logo podmiotu, z którym Wnioskodawca współpracować będzie przy organizacji konkursu. Ich wartość wynosić będzie ok. 10 zł brutto;

* pojęcie "nagrody gwarantowane", oraz "gwarantowane nagrody rzeczowe" przedstawione we wniosku, są pojęciami tożsamymi. Odróżnić od nich należy pojęcie "nagrody rzeczowej", które odnosi się wyłącznie do nagród przewidzianych dla laureatów konkursu, wyłonionych spośród wszystkich uczestników przez Komisję Konkursową;

* uczestnicy konkursu wyrażać będą wolę wzięcia udziału w konkursie poprzez zgłoszenie swojego udziału w konkursie, czyli poprzez przesłanie do Wnioskodawcy odpowiedzi na pytanie konkursowe. Uczestnicy o konkursie dowiedzą się z materiałów promocyjnych;

* Komisja Konkursowa dokona wyboru laureatów konkursu, biorąc pod uwagę takie kryteria jak kreatywność, atrakcyjność, oryginalność odpowiedzi na pytanie konkursowe. Komisja Konkursowa dokona wyboru laureatów w drodze głosowania. Z działalności Komisji Konkursowej sporządzony zostanie protokół;

* w skład Komisji Konkursowej wchodzić będą pracownicy Wnioskodawcy.

Ponadto w uzupełnieniu wniosku wskazano, że przedmiotem wniosku są obowiązki Wnioskodawcy jako płatnika w zakresie opodatkowania nagród gwarantowanych, a nie nagród rzeczowych przewidzianych dla laureatów Konkursu.

W związku z powyższym zdarzeniem przyszłym zadano następujące pytanie:

Czy od wartości gwarantowanych nagród rzeczowych Wnioskodawca jako płatnik powinien pobrać zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach określony w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz czy Wnioskodawca, jako organizator konkursu i płatnik ma obowiązek złożenia w opisanej sytuacji deklaracji PIT-8AR.

Zdaniem Wnioskodawcy, przedstawiony mechanizm przyznawania nagród gwarantowanych uczestnikom konkursu, objęty jest obowiązkiem pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu wygranych w konkursach, określonego w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, dalej "u.p.d.o.f.", w wysokości 10% wartości nagrody.

W opinii Wnioskodawcy, organizowany konkurs zawiera wszelkie cechy charakterystyczne dla konkursu w rozumieniu przywołanej ustawy. Na potwierdzenie tej tezy warto zwrócić uwagę na stanowisko zaprezentowane w interpretacji indywidualnej Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 30 czerwca 2011 r. (...), według którego: "Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiują pojęcia "konkurs", również w obowiązującym systemie prawnym brak jest legalnej definicji tego pojęcia, wobec czego w celu określenia jego znaczenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Według definicji zawartej w Słowniku Języka Polskiego (pod red. M. Szymczaka, PWN, Warszawa 2002 r.), konkurs to "impreza, przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp., zwykle wyróżnionych nagrodami". Natomiast definicja zawarta w Uniwersalnym Słowniku Języka Polskiego (pod red. S. Dubisza, PWN Warszawa 2003 r.), określa konkurs jako "przedsięwzięcie najczęściej o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac, itp. zwykle wyróżnianych nagrodami". Według Słownika Wyrazów Obcych (wyd. Europa), konkurs to "impreza, która ma na celu wyłonienie przez specjalistyczne jury osoby lub grupy najlepszej w danej dziedzinie, np. artystycznej, naukowej, przebiegająca często wieloetapowo; najczęściej wygrana lub zajęcie jednego z wyższych miejsc w konkursie jest związane z określoną w warunkach wstępnych nagrodą pieniężną, rzeczową lub przyznaniem prawa do realizacji czegoś". Natomiast z Domowego Popularnego Słownika Języka Polskiego (pod red. B. Dunaja, wyd. Cykada) wynika, iż konkurs to "zorganizowana impreza o określonym regulaminie, której celem jest wyłonienie w drodze eliminacji kogoś lub czegoś najlepszego w danej dziedzinie, zwykle połączona z przyznaniem nagród".

Konkurs, który planuje przeprowadzić Wnioskodawca, posiadać będzie regulamin, w którym wskazany będzie sposób wyłaniania zwycięzców, przyznawane im nagrody, a także określenie nagród gwarantowanych dla uczestników konkursu. Wskazane będą również osoby odpowiedzialne za przebieg oraz rozliczenie konkursu.

W związku z powyższym należy stwierdzić, że spełnione zostaną warunki dla zastosowania i opodatkowania przewidzianego w art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., w konsekwencji czego, nagrody przyznane w trakcie trwania konkursu uczestnikom, w tym wartość tzw. nagród gwarantowanych za udział w konkursie, będą podlegały opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, na mocy wskazanego powyżej przepisu.

W konsekwencji przedstawionego powyżej stanowiska, Wnioskodawca, jako organizator konkursu, zgodnie z art. 41 ust. 4 u.p.d.o.f. z uwzględnieniem postanowień art. 41 ust. 7 pkt 1 u.p.d.o.f. powinien, jako płatnik, pobrać 10% zryczałtowanego podatku dochodowego od uczestników konkursu, a następnie - stosownie do art. 42 ust. 1 ww. ustawy - w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym podatek pobrano, przekazać kwotę pobranego podatku na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby płatnika, czyli siedziby firmy Wnioskodawcy.

Na podstawie art. 42 ust. 1a u.p.d.o.f., Wnioskodawca, jako płatnik podatku zryczałtowanego, byłby zobowiązany złożyć w terminie do końca stycznia roku następującego po roku, w którym zwycięzca otrzymał nagrodę, do naczelnika urzędu skarbowego właściwego wg Jego siedziby roczną deklaracji PIT-8AR. Wnioskodawca nie byłby zobowiązany do składania miesięcznych deklaracji podatkowych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Treść powyższego przepisu wskazuje, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie bądź, od których zaniechano poboru podatku.

Źródła przychodów wymienione zostały w art. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy jednym ze źródeł przychodów są inne źródła.

Stosownie do przepisu art. 20 ust. 1 tej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie przez ustawodawcę w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zwrotu "w szczególności" wskazuje, iż katalog przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty, a wymienione w nim są jedynie najbardziej typowe przychody z tego źródła. Oznacza to, iż przychodem z innych źródeł będzie również każde przysporzenie majątkowe mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne. Do przychodów tych należy zaliczyć także wartość nagród, a także środki finansowe otrzymane z tytułu uczestnictwa w konkursie.

Zgodnie z art. 11 ust. 2 ww. ustawy, wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Zwolnieniem, o którym mowa w przepis art. 21 ust. 1 pkt 68 cytowanej ustawy objęte zostały dwie grupy konkursów.

* konkursy organizowane i emitowane (ogłaszane) przez środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja). W ich przypadku zwolnienie ma miejsce, jeżeli spełnione zostaną łącznie 3 warunki: organizatorem konkursu musi być środek masowego przekazu, podmiotem emitującym (ogłaszającym) konkurs musi być środek masowego przekazu oraz jednorazowa wartość wygranej nie może przekroczyć kwoty 760 zł.

* konkursy z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa lub sportu. W tym przypadku dla zastosowania zwolnienia istotne znaczenie ma temat konkursu, który musi dotyczyć jednej z dziedzin wskazanych w omawianym przepisie przy czym jednorazowa wartość wygranej nie może przekroczyć 760 zł.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji pojęć konkurs oraz nagroda. Również w obowiązującym systemie prawnym brak jest legalnej definicji tego pojęcia, wobec czego w celu określenia ich znaczenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN, konkurs jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp., natomiast nagroda, to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp. Z definicji tych wynika, iż jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Również ważnym jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

W przedstawionym we wniosku opisie zdarzenia przyszłego Wnioskodawca wskazał, że prowadzi działalność gospodarczą m.in. polegającą na organizacji konkursów, a także na zapewnianiu zaplecza technicznego dla innych organizatorów konkursów, m.in. posiadających własne galerie handlowe, bądź sklepy. Zamierza zorganizować konkurs adresowany do klientów podmiotów, z którymi Wnioskodawca będzie współpracował przy organizacji konkursu. Regulamin będzie zawierał reguły, na podstawie których komisja konkursowa wybierze laureatów konkursu. Wszyscy uczestnicy konkursu, którzy w danym czasie, przewidzianym regulaminem, zgłoszą swój udział w konkursie poprzez przesłanie odpowiedzi na pytanie konkursowe, zostaną nagrodzeni. Otrzymają tzw. nagrody gwarantowane, którymi będą drobne upominki z logo podmiotu, z którym Wnioskodawca współpracować będzie przy organizacji konkursu. Ich wartość wynosić będzie ok. 10 zł brutto.

Konkurs ten nie będzie spełniał wymogów wynikających z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzn. nie będzie konkursem organizowanym i emitowanym (ogłaszanym) przez środki masowego przekazu, ani nie będzie konkursem z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu.

Powyższe wskazuje, że przedsięwzięcie Wnioskodawcy zawiera elementy niezbędne do uznania go za konkurs. W celu przeprowadzenia konkursu zostanie bowiem sporządzony regulamin konkursu, w którym określone zostanie, kto jest jego organizatorem, wskazani zostaną uczestników konkursu, osoby odpowiedzialne za przebieg konkursu, jak również sposób wyłaniania zwycięzców oraz nagrody. W konsekwencji, nagrody uzyskane przez uczestników konkursu będą mieć charakter nagrody uzyskanej w konkursie.

Zauważyć ponadto należy, że skoro konkurs jaki zamierza zorganizować Wnioskodawca nie będzie spełniał wymogów określonych w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, to nie można uznać, że wartość nagród jakie otrzymają uczestnicy tego konkursu, będzie stanowić przychód zwolniony od podatku na mocy ww. przepisu. W takiej sytuacji wartość wygranych w konkursie nagród stanowić będzie dla uczestników konkursu przysporzenie majątkowe - przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym od Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Według art. 30 ust. 8 tej ustawy, dochodów (przychodów), o których mowa w ust. 1, nie łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w art. 27.

W myśl art. 41 ust. 1 powyższej ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Stosownie do art. 41 ust. 4 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej są obowiązane pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych m.in. w art. 30 ust. 1 pkt 2.

W myśl art. 41 ust. 7 pkt 1 cytowanej ustawy, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 - nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, przesyłając równocześnie roczną deklarację według ustalonego wzoru (PIT-8AR).

Analiza cytowanych powyżej przepisów prowadzi do wniosku, iż płatnikiem zryczałtowanego podatku dochodowego, w sytuacji powstania dochodu z tytułu nagrody (wygranej) w konkursie, jest podmiot, który dokonuje świadczenia.

Biorąc pod uwagę przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe oraz cytowane wyżej przepisy prawa stwierdzić należy, że skoro nagrody gwarantowane uzyskane przez uczestników konkursu będą miały charakter nagrody uzyskanej w konkursie, to zasadne będzie zastosowanie do ich opodatkowania zasad przewidzianych w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W sytuacji nagród rzeczowych gwarantowanych uczestnicy konkursu, przed wydaniem nagrody powinni wpłacić Wnioskodawcy jako płatnikowi zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wartości nagrody. Wnioskodawca natomiast zobowiązany będzie odprowadzić ww. podatek na konto właściwego urzędu skarbowego i sporządzić deklarację PIT-8AR, ujmując w niej kwotę zryczałtowanego podatku dochodowego, zgodnie z treścią art. 41 ust. 7 pkt 1 ww. ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl