IPTPB1/415-481/12-4/MD - Możliwość powstania przychodu w ujęciu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu otrzymania grantu na pokrycie wydatków związanych z produkcją filmu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 13 listopada 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB1/415-481/12-4/MD Możliwość powstania przychodu w ujęciu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu otrzymania grantu na pokrycie wydatków związanych z produkcją filmu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 sierpnia 2012 r. (data wpływu 3 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 30 października 2012 r. (data wpływu 5 listopada 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kwalifikacji źródła przychodów z tytułu otrzymania grantu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek nie spełniał wymogów, o których mowa m.in. w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) w związku z czym pismem z dnia 23 października 2012 r., Nr IPTPB1/415-481/12-2/MD, na podstawie art. 169 § 1 i § 2, w związku z art. 14h ww. ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie z dnia 23 października 2012 r. skutecznie doręczono w dniu 26 października 2012 r., następnie w dniu 5 listopada 2012 r. uzupełniono ww. wniosek (data nadania w polskiej placówce pocztowej 31 października 2012 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, w ramach której wykonuje m.in. usługi fotograficzne (PKD 2007 - 74.20.2) oraz zajmuje się tworzeniem filmów reklamowych (PKD 2007- 59.11.Z). Działalność opodatkowana jest wg skali podatkowej, a Wnioskodawca prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów.

Jednym z zadań, których Wnioskodawca podjął się w ramach wykonywanych usług jest branie udziału w konkursach na filmy reklamowe. Jedną z firm, która zajmuje się organizowaniem takich konkursów jest M. z siedzibą w Wielkiej Brytanii. M. stawia sobie za cel inspirowanie twórców - filmowców do nagrywania filmów reklamowych dla wielkich marek (Pepsi, Chevrolet itp.), a także reklam społecznych. Każdy filmowiec może ubiegać się o granty przyznawane przez M. na konkretny projekt. Po przedstawieniu wytycznych konkursu, M. wyznacza termin na składanie podań o granty oraz zakres kwotowy, o jaki można się ubiegać (zazwyczaj do 2.500 USD). Jeśli M. spodoba się pomysł filmowca, wówczas przyznaje mu grant w USD, który służy pokryciu wydatków związanych z produkcją filmu (zakup dodatkowego sprzętu, oprogramowania, wynajmem wyposażenia lub rekwizytów i innych wydatków, bez których realizacja przedstawionego pomysłu nie byłaby możliwa). Fakt przyznania grantu oraz kwotę potwierdza odpowiedni Formularz Grantowy podpisywany przez obie strony (M. - Filmowiec). W momencie podpisania Formularza Grantowego Filmowiec zrzeka się praw do przyszłego filmu.

Warunkiem otrzymania uzgodnionej kwoty jest:

* wykonanie filmu reklamowego wybranej marki (np. Chevrolet) na konkurs w terminie oraz według wytycznych określonych w regulaminie konkursu oraz umieszczenie go na stronie M.;

* przesłanie podpisanego Formularza Grantowego;

* przesłanie faktur, rachunków i innych dokumentów potwierdzających zadeklarowane i poniesione wydatki - kwota musi być równa lub większa niż deklarowany grant, w przypadku poniesienia niższych kosztów M. pokrywa tylko tą kwotę.

Film zamieszczony na stronie internetowej M. startuje jednocześnie w konkursie na najlepszy film reklamowy w danej kategorii. Za zajęcie jednego z nagradzanych miejsc twórca otrzymuje nagrodę pieniężną w USD. W przypadku zdobycia I miejsca dodatkową nagrodą jest pokrycie wyjazdu i pobytu na uroczystości wręczenia nagród do wybranego przez M. miejsca. 60 dni po zamknięciu konkursu M. rozpoczyna procedurę transferu grantu na konto uczestnika. W przypadku Polski kwota ta pomniejszana jest o koszty transferu bankowego w wysokości 27 USD.

W przypadku Wnioskodawcy ww. proces wyglądał następująco:

* 12 marca 2012 r. - informacja o przyznanie grantu wysokości 1.500 USD - do 26 marca 2012 r. - produkcja filmu reklamowego (wydatki o łącznej sumie 4.863,89 PLN, żaden z zakupionych sprzętów nie przekroczył 3.500 PLN);

* 15 kwietnia 2012 r. - zamknięcie konkursu, proces wyboru zwycięskich filmów;

* 20 kwietnia 2012 r.- przyjęcie zlecenia na wprowadzenie dodatkowych poprawek montażowych w filmie za wynagrodzeniem w kwocie 200 USD;

* 24 kwietnia 2012 r. - otrzymanie informacji o zajęciu III miejsca i wygraniu 2.000 USD;

* 11 czerwca 2012 r. - otrzymanie wynagrodzenia z MOFILM w kwocie 3.673 USD (1.500 USD grant + 2.000 USD nagroda + 200 USD zapłata za poprawki - 27 USD prowizji bankowej).

W uzupełnieniu, które wpłynęło do tut. Organu w dniu 5 listopada 2012 r., Wnioskodawca wskazał:

1.

W swojej działalności gospodarczej świadczy usługi fotograficzne, audiowizualne oraz pochodne na zlecenie firm polskich (są to głównie tzw. spacery wirtualne, czyli produkty oparty o fotografie). Usługi te świadczy zwykle na podstawie umów o dzieło z przeniesieniem praw autorskich. Udział w konkursach organizowanych przez M. nie jest celem działalności Wnioskodawcy, przynosi jednak wiele korzyści. Przede wszystkim dzięki udziałom w tych przedsięwzięciach Wnioskodawca ma szansę rozwinąć swoje umiejętności w zakresie tworzenia filmów reklamowych od pomysłu do montażu filmu, co daje Wnioskodawcy doświadczenie niezbędne do zdobycia nowych zleceń. Równie istotny jest aspekt finansowy udziału w konkursach M. - otrzymywane granty stanowią bowiem ważne źródło dofinansowania Firmy Wnioskodawcy. Część kwoty grantu Wnioskodawca przeznacza zwykle na zakup specjalistycznego sprzętu, który później służy do świadczenia usług w działalności gospodarczej, np. obiektywów, lamp. Ponadto, startując w tych konkursach Wnioskodawca ma okazję zaistnieć na międzynarodowym rynku i być dostrzeżonym przez potencjalnych zleceniodawców. Konkursy M. nie są kierowane do żadnej konkretnej grupy odbiorców, mogą brać w nich udział zarówno osoby prywatne, jak i firmy, wszyscy, którzy mają pomysł na film reklamowy w danym konkursie oraz wystarczająco dużo chęci i umiejętności, aby go zrealizować. M. w dokumencie aplikacyjnym oraz na swoich stronach internetowych posługuje się ogólnym określeniem "filmmakers". Grant natomiast wg tego dokumentu aplikacyjnego ma pomóc pokonać twórcy ewentualne przeszkody natury finansowej, które mógłby spotkać na drodze do realizacji filmu wysokiej jakości. Może on być przeznaczony na zakup dodatkowego sprzętu, najem samochodu, zakup oprogramowania, wynajęcie rekwizytów itp.

2.

Grant z M. nie pochodzi od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych ani międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy. M. jest firmą prywatną działającą na rynku międzynarodowym.

3.

Grant opisywany we wniosku został przeznaczony na zakup następujących przedmiotów:

* prowadnica do kontroli aparatu (oraz dostosowanie do zastosowań wideo)"

* statyw naramienny,

* wizjer,

* kontroler ostrości,

* dodatkowy ekran do kamery,

* lampa nakamerowa,

* zestaw lamp stacjonarnych,

* blenda,

* plecak,

* napęd DVD-RW,

* karta pamięci,

* opłata na rzecz Aeroklubu, który użyczył swojego sprzętu i terenu do zdjęć.Wszystkie ww. wydatki służyły realizacji filmu reklamowego, w tym część z ww. przedmiotów została w Firmie jako wyposażenie.

4.

Do kosztów dodatkowych Wnioskodawca zaliczyłby wykorzystanie samochodu, a więc koszty związane z kupnem paliwa i kosztami eksploatacyjnymi.

5.

Dokumentem, jaki określa temat konkursu, warunki przyznania grantu, dane uczestnika-filmowca, kwotę grantu oraz podpisy obu stron jest "M. Production Grant Approval Form", co można tłumaczyć jako "Formularz potwierdzający przyznanie grantu". Jednym z warunków przyznania grantu wymienionym na ww. dokumencie jest przeniesienie wszystkich praw do filmu na M. Szczegóły przeniesienia praw określa osobny dokument Filmmaker Agreement - obowiązkowy dla każdego uczestnika niezależnie od tego czy ubiega się o grant, czy nie.

6.

Po wykonaniu filmu Wnioskodawca nie wystawia na M. żadnych rachunków (korzysta ze zwolnienia podmiotowego VAT, więc nie jest uprawniony do wystawiania faktur VAT), ponieważ wg Wnioskodawcy nie dochodzi w tej sytuacji do sprzedaży usługi ani towaru. Nie był też proszony przez M. o wystawienie jakiegokolwiek dokumentu, oprócz wypełnienia ww. Approval Form.

7.

Koszty uzyskania przychodów Wnioskodawca ewidencjonuje na podstawie tzw. metody kasowej (art. 22 ust. 6b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy otrzymane kwoty, tj. granty, nagroda i zapłata za dodatkowy montaż stanowią przychód z działalności gospodarczej, a jeśli tak, to w jakiej części i w jakiej dacie. Czy wydatki poniesione na zakup sprzętu oraz inne koszty niezbędne do realizacji filmu stanowią koszt podatkowy prowadzonej działalności gospodarczej.

W piśmie z dnia 30 października 2012 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca przeformułował zadane pytanie w następujący sposób:

Czy otrzymana kwota grantu stanowi przychód z działalności gospodarczej.

Zdaniem Wnioskodawcy (zawartym w piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku), grant przyznawany przez M. jest przychodem z tytułu działalności gospodarczej i stanowi inne nieodpłatne świadczenie otrzymane jako zwrot wydatków, o którym mowa w art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Grant ten jest przychodem w tej części, w jakiej stanowi zwrot kosztów poniesionych na zakup sprzętu, który nie zostanie zaliczony do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych oraz w jakiej stanowi zwrot pozostałych wydatków związanych, np. z najmem rekwizytów.

Przychód z tego tytułu powstaje zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. w dacie wpływu pieniędzy (grantu) na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Wnioskodawca dodaje, że przyznany grant podobny jest w swym charakterze do dotacji rozumianej jako bezzwrotna pomoc finansowa udzielana w celu wsparcia danego rodzaju działalności. Bez wątpienia działania, których podejmuje się Wnioskodawca, biorąc udział w konkursach M., mieszczą się w zakresie czynności, jakie wykonuje w prowadzonej działalności gospodarczej (tekst jedn.: produkcja produktów audiowizualnych). Również część ponoszonych wydatków (dotyczących zakupu sprzętu specjalistycznego) służyć będzie osiągnięciu przez Wnioskodawcę przychodów z tytułu działalności gospodarczej. Udział w konkursie służy nie tylko zdobyciu doświadczenia, ale także pozyskaniu potencjalnych klientów, poprzez pokazanie Jego możliwości na rynku międzynarodowym. Wnioskodawca uważa więc, że start w konkursach M. znacząco przyczynia się do rozwoju Jego działalności gospodarczej, zarówno w sposób bezpośredni (dofinansowanie zakupu części wyposażenia), jak i pośredni - poprzez poszerzanie kręgu potencjalnych zleceniodawców. Biorąc pod uwagę fakt, że ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych wymienia w art. 14 ust. 2 pkt 2 "inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków" jako jeden z rodzajów przychodów z działalności gospodarczej oraz powiązanie grantu z działalnością gospodarczą, Wnioskodawca uważa, że otrzymanie grantu stanowi przychód z tej działalności.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 10 ust. 1 ww. ustawy odrębnymi źródłami przychodów są m.in.

* pozarolnicza działalność gospodarcza (pkt 3)

* inne źródła (pkt 9).

W świetle art. 11 ust. 1 ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 5a ust. 6 ww. ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej oznacza to działalność zarobkową:

a.

wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b.

polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c.

polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Aby przychód uzyskany z prowadzonej działalności mógł być uznany za przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, działalność ta musi spełniać następujące przesłanki:

* musi być działalnością zarobkową;

* musi być działalnością wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową, działalnością polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż lub działalnością polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych;

* musi być działalnością prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły;

* działalność ta nie może polegać na wykonywaniu czynności, o których mowa jest w art. 5b ust. 1 ww. ustawy;

* przychody z niej uzyskane nie mogą być zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2, 4-9 tej ustawy.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, tj. pozarolniczej działalności gospodarczej, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 2 powołanej ustawy, przychodem z działalności gospodarczej są również dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów, albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Mając na uwadze brzmienie powyższego przepisu należy stwierdzić, iż ustawodawca różnicuje skutki podatkowe otrzymanych dotacji i innych nieodpłatnych świadczeń w zależności od celu, na jaki zostały one przeznaczone, tj.:

* dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na cele inne niż nabycie lub wytworzenie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych - zaliczane są do przychodów z działalności gospodarczej,

* ww. świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków poniesionych przez podatnika na zakup lub wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych - nie stanowią przychodu z działalności gospodarczej.

Z treści art. 14 ust. 1c powołanej ustawy, za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się, z zastrzeżeniem ust. 1e, 1h, i 1i, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi, albo częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień:

1.

wystawienia faktury albo

2.

uregulowania należności.

W myśl ww. przepisu przychód podatkowy dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych powstaje w dniu wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi.

Wyjątek od tej zasady stanowi:

* wystawienie faktury przed datą wydania towaru, zbycia prawa lub wykonania usługi albo częściowego wykonania usługi - datą powstania przychodu będzie w tym przypadku dzień wystawienia faktury,

* uregulowanie należności przed wydaniem towaru, zbyciem prawa lub wykonania usługi albo częściowym wykonaniem usługi - datą powstania przychodu będzie w tym przypadku dzień otrzymania należności.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, w ramach której wykonuje m.in. usługi fotograficzne oraz zajmuje się tworzeniem filmów reklamowych. Działalność opodatkowana jest wg skali podatkowej, a Wnioskodawca prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów.

W ramach wykonywanych usług Wnioskodawca bierze udział w konkursach na filmy reklamowe. Jedną z firm, która zajmuje się organizowaniem takich konkursów jest M. z siedzibą w Wielkiej Brytanii. M. stawia sobie za cel inspirowanie twórców - filmowców do nagrywania filmów reklamowych dla wielkich marek (itp.), a także reklam społecznych. Każdy filmowiec może ubiegać się o granty przyznawane przez M. na konkretny projekt. Po przedstawieniu wytycznych konkursu, M. wyznacza termin na składanie podań o granty oraz zakres kwotowy, o jaki można się ubiegać. Udział w konkursach organizowanych przez M. nie jest jedynym celem działalności Wnioskodawcy, przynosi jednak wiele korzyści. Dzięki udziałom w tych przedsięwzięciach Wnioskodawca ma szansę rozwinąć swoje umiejętności w zakresie tworzenia filmów reklamowych od pomysłu do montażu filmu, co daje Mu doświadczenie niezbędne do zdobycia nowych zleceń. Równie istotny jest aspekt finansowy udziału w konkursach M. - otrzymywane granty stanowią bowiem ważne źródło dofinansowania Firmy Wnioskodawcy. Część kwoty grantu Wnioskodawca przeznacza zwykle na zakup specjalistycznego sprzętu, który później służy do świadczenia usług w działalności gospodarczej, np. obiektywów, lamp. Przyznany grant ma pomóc pokonać twórcy ewentualne przeszkody natury finansowej, które mógłby spotkać na drodze do realizacji filmu wysokiej jakości. Może być on przeznaczony na zakup dodatkowego sprzętu, najem samochodu, zakup oprogramowania, wynajęcie rekwizytów itp.

Analizując powyższą sprawę stwierdzić należy, iż działania, których podejmuje się Wnioskodawca, biorąc udział w konkursach na filmy reklamowe, niewątpliwie mieszczą się w zakresie czynności, jakie wykonuje w ramach prowadzonej przez siebie pozarolniczej działalności gospodarczej (tekst jedn.: usługi fotograficzne, audiowizualne oraz pochodne). Ponadto, jak wskazano we wniosku, część ponoszonych wydatków pochodzących z przyznanego grantu (dotyczących zakupu sprzętu specjalistycznego), służyć będzie osiągnięciu przez Wnioskodawcę przychodów z tytułu działalności gospodarczej.

W polskim prawodawstwie definicja grantu nie występuje. Analizując różnorodne programy współpracy i pomocy należy jednak stwierdzić, iż grant jest formą bezpośredniej dotacji o charakterze niekomercyjnym na rzecz określonego beneficjanta w celu podjęcia przez niego odpowiednich działań lub sfinansowania części budżetu projektu. Wsparcie finansowe może dotyczyć realizacji projektów, badań, przedsięwzięć osób indywidualnych, fundacji, stowarzyszeń, komitetów lub innych organizacji krajowych i międzynarodowych.

Mając na uwadze powyższe należy uznać, iż kwotę otrzymanego grantu z tytułu udziału w konkursie na film reklamowy, Wnioskodawca winien zaliczyć do źródła przychodu wymienionego w art. 10 ust. 1 pkt 3 w związku z art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Przychód ten powstaje w dacie zaistnienia jednego ze zdarzeń przedstawionych w art. 14 ust. 1 lit. c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jednocześnie podkreślenia wymaga, że przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy Organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku.

Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych w trybie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749), nie jest ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl