IPTPB1/415-290/12-5/AG - Obowiązki spółdzielni mieszkaniowej jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych w związku ze zwrotem kosztów wymiany stolarki okiennej na rzecz osób zamieszkałych w budynkach mieszkalnych należących do zasobu spółdzielni, które we własnym zakresie poniosły te wydatki.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 3 sierpnia 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB1/415-290/12-5/AG Obowiązki spółdzielni mieszkaniowej jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych w związku ze zwrotem kosztów wymiany stolarki okiennej na rzecz osób zamieszkałych w budynkach mieszkalnych należących do zasobu spółdzielni, które we własnym zakresie poniosły te wydatki.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 maja 2012 r. (data wpływu 10 maja 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 lipca 2012 r. (data wpływu 25 lipca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

* obowiązku sporządzenia informacji PIT-8C - jest nieprawidłowe,

* obowiązku korekty wystawionej informacji PIT-8C - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 maja 2012 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku sporządzenia informacji PIT-8C oraz obowiązku jej korekty.

Wniosek nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 749), w związku z czym pismem z dnia 16 lipca 2012 r." na podstawie art. 169 § 1 i § 2, w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłano w dniu 16 lipca 2012 r. Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 24 lipca 2012 r. (data wpływu 25 lipca 2012 r.), nadanym w polskiej placówce operatora publicznego w dniu 24 lipca 2012 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca - Spółdzielnia Mieszkaniowa dokonuje zwrotu kosztów wymiany stolarki okiennej dla osób zamieszkałych w zasobach Spółdzielni, które we własnym zakresie poniosły te wydatki. Zwrotu kosztów dokonuje po ustalonej cenie, która zgodnie z uchwałą Zarządu z dnia 3 grudnia 2009 r., wynosi 215 zł/m 2 dla okien wymienionych we własnym zakresie przez lokatorów od 2001 r. Zwrot tych wydatków obciąża fundusz remontowy Spółdzielni.

W oparciu o stanowisko Ministerstwa Finansów w sprawie podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwrotu użytkownikowi lokalu kosztów wymiany stolarki okiennej, wyrażone w interpretacji indywidualnej z dnia 3 lipca 2009 r., Spółdzielnia wystawia PIT - 8C osobom, którym przysługuje prawo odrębnej własności lokalu, biorąc przy tym pod uwagę datę wypłaty dofinansowania za wymianę okien lub datę zaliczenia na poczet czynszu. Za 2011 r. wystawiono informację PIT -8C m.in. dla członka, który zwrócił się do Spółdzielni z żądaniem jej skorygowania, ponieważ według jego oceny w przypadku zwrotu kosztów wymiany okien Spółdzielnia nie powinna wystawiać PIT - 8C. Osoba ta w 2011 r. miała zwrócone (w formie zaliczenia na poczet czynszu) częściowe koszty wymiany okien w kwocie 1.265,33 zł. Podstawą zwrotu była kserokopia faktury z dnia 2 października 2003 r. na kwotę 1.746,32 zł oraz protokół odbioru stolarki okiennej z dnia 21 października 2003 r. Na rzecz tej osoby została ustanowiona odrębna własność lokalu mieszkalnego aktem notarialnym z dnia 16 września 2009 r. (uprzednio posiadała ona spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu). Osobie tej przesłano wyjaśnienia, że jeśli wydatków poniesionych w 2003 r. nie odliczyła w ramach obowiązującej w tamtym okresie ulgi remontowej, to wówczas PIT - 8C wystawiony przez Spółdzielnię jest dla niej neutralny podatkowo, natomiast jeśli skorzystała z ulgi remontowej, to ma obowiązek rozliczenia tej kwoty w zeznaniu rocznym.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 24 lipca 2012 r. Wnioskodawca wskazał, iż członek Spółdzielni poniósł osobiście wydatki na wymianę stolarki okiennej, co potwierdza złożona przez niego kserokopia faktury VAT z dnia z 2 października 2003 r. Z faktury tej wynika, iż lokator poniósł koszty wymiany okien w kwocie 1.746,82 zł W styczniu 2011 r. ww. otrzymał częściowy zwrot powyższych kosztów, co zarachowano na poczet czynszu. W dniu 24 stycznia 2011 r. został wystawiony wewnętrzny dokument "Przekazanie na czynsz nr....., w którym kwotę zwrotu kosztów wymiany stolarki okiennej, w oparciu o obowiązujące w Spółdzielni uregulowania w tym zakresie, ustalono na poziomie 1.265,33 zł.

W dniu 31 stycznia 2012 r. Spółdzielnia złożyła w Urzędzie Skarbowym informację PIT-8C, wykazując w niej: w części D, poz. 34 "zwrot kosztów wymiany stolarki okiennej", a w poz. 35 kwotę 1.265,33 zł. Taka sama informacja PIT-8C została przekazana lokatorowi, który otrzymał ją w dniu 2 lutego 2012 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy Spółdzielnia postąpiła prawidłowo wystawiając PIT - 8C z tytułu zwrotu kosztów wymiany okien dla osoby, której w momencie ponoszenia wydatku nie przysługiwało prawo odrębnej własności lokalu, natomiast zwracane są jej wydatki poniesione w okresie obowiązywania ulgi remontowej.

2.

Czy konieczne jest złożenie korekty informacji PIT - 8C, o ile stanowisko Spółdzielni w powyższej sprawie jest nieprawidłowe.

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółdzielnia przy przychodach z innych źródeł nie musi odprowadzać zaliczek na podatek, ale wystawia wyłącznie informację PIT - 8C, zgodnie z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W opinii Spółdzielni, prawidłowe jest wystawienie informacji PIT - 8C dla osoby, której przysługuje prawo odrębnej własności lokalu mieszkalnego, jednak w momencie wymiany stolarki okiennej posiadała spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, o ile zwrotowi podlegają wydatki z okresu obowiązywania ulgi remontowej. Wystawienie PIT - 8C spełnia funkcję informacyjną i nie przesądza w opinii Spółdzielni o opodatkowaniu świadczenia w postaci zwrotu kosztów wymiany okien, ponieważ to podatnik posiada informację, czy skorzystał z ulgi remontowej, czy też nie.

W myśl art. 27a ust. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym w 2003 r., jeżeli podatnik skorzystał z odliczeń od dochodu (przychodu) lub podatku z tytułu wydatków poniesionych na cele określone w ust. 1, a następnie po roku, w którym dokonano odliczeń, otrzymał zwrot odliczonych wydatków, z wyjątkiem gdy zwrócone kwoty zostały zaliczone do przychodów podlegających opodatkowaniu, do dochodu (przychodu) lub podatku należnego za rok, w którym zaistniały te okoliczności, dolicza się odpowiednio kwoty poprzednio odliczone.

Jednakże, w myśl art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 12 listopada 2003 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 202, poz. 1956), przepis art. 27a ust. 14 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym w 2003 r., stosuje się odpowiednio.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, iż w Jego ocenie uznanie, że stanowisko przedstawione w pierwotnym wniosku jest nieprawidłowe oznaczałoby, iż na Spółdzielni nie ciążył obowiązek sporządzenia i przekazania informacji PIT-8C o wysokości przychodu z innych źródeł, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Z przepisów nie wynika obowiązek wystawienia korekty w przypadku zaistnienia takiej sytuacji, ponieważ przepis art. 81 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) mówi jedynie, iż jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklaracje poprzez złożenie deklaracji korygującej wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty. Złożenie korekty do informacji PIT-8C w powyższym przypadku, zdaniem Spółdzielni, nie jest konieczne, ponieważ osoba, na rzecz której dokonano zwrotu kosztów wymiany okien, została poinformowana, że jeśli wydatków poniesionych w 2003 r. nie odliczyła w ramach obowiązującej w tamtym okresie ulgi remontowej, to wówczas PIT-8C wystawiony przez Spółdzielnię jest dla niej neutralny podatkowo, natomiast jeśli skorzystała z ulgi remontowej to ma obowiązek rozliczenia tej kwoty w zeznaniu rocznym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

* nieprawidłowe w zakresie obowiązku sporządzenia informacji PIT-8C,

* prawidłowe w przedmiocie obowiązku korekty wystawionej informacji PIT-8C.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Treść powyższego przepisu wskazuje, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartym w powyższej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Źródła przychodów wymienione zostały w art. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy jednym ze źródeł przychodów są inne źródła.

Stosownie do przepisu art. 20 ust. 1 tej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie przez ustawodawcę zwrotu "w szczególności" wskazuje, iż katalog przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty, a wymienione w nim są jedynie najbardziej typowe przychody z tego źródła. Oznacza to, iż przychodem z innych źródeł będzie również każde przysporzenie majątkowe mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie natomiast z art. 42a ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż członek Spółdzielni Mieszkaniowej, posiadający spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, poniósł w 2003 r. wydatki na wymianę stolarki okiennej. Na rzecz tej osoby w dniu 16 września 2009 r., na mocy aktu notarialnego, została ustanowiona odrębna własność ww. lokalu mieszkalnego. W 2011 r. Spółdzielnia zwróciła ww. osobie część wydatków poniesionych w 2003 r. na wymianę stolarki okiennej, przy czym kwota ta została przekazana na poczet jej czynszu. Powyższe nastąpiło na podstawie obowiązujących w tym zakresie w Spółdzielni uregulowań. Zwrot tych wydatków obciążył fundusz remontowy Spółdzielni.

W dniu 31stycznia 2012 r. Spółdzielnia złożyła w Urzędzie Skarbowym informację PIT-8C, w której wykazała kwotę dokonanego z ww. tytułu zwrotu. Taką samą informację przekazała lokatorowi. Jednocześnie osobie tej przesłano wyjaśnienie, że jeśli wydatków poniesionych w 2003 r. nie odliczyła w ramach obowiązującej w tamtym okresie ulgi remontowej, to wówczas PIT - 8C wystawiony przez Spółdzielnię jest dla niej neutralny podatkowo, natomiast jeśli skorzystała z ulgi remontowej, to ma obowiązek rozliczenia tej kwoty w zeznaniu rocznym.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116 z późn. zm.), członkowie spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze prawa do lokali, są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach przypadających na ich lokale, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni przez uiszczanie opłat zgodnie z postanowieniami statutu.

Według art. 4 ust. 1 #185; ww. ustawy, osoby niebędące członkami spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali, są obowiązane uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach przypadających na ich lokale, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni przez uiszczanie opłat na takich samych zasadach, jak członkowie spółdzielni, z zastrzeżeniem art. 5.

Stosownie do art. 4 ust. 2 tej ustawy, członkowie spółdzielni będący właścicielami lokali są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni przez uiszczanie opłat zgodnie z postanowieniami statutu.

Przepis art. 4 ust. 4 powyższej ustawy stanowi, iż właściciele lokali niebędący członkami spółdzielni są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych. Są oni również obowiązani uczestniczyć w wydatkach związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni, które są przeznaczone do wspólnego korzystania przez osoby zamieszkujące w określonych budynkach lub osiedlu. Obowiązki te wykonują przez uiszczanie opłat na takich samych zasadach, jak członkowie spółdzielni, z zastrzeżeniem art. 5.

W myśl art. 6 ust. 3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, spółdzielnia tworzy fundusz na remonty zasobów mieszkaniowych. Odpisy na ten fundusz obciążają koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Obowiązek świadczenia na fundusz dotyczy członków spółdzielni, właścicieli lokali niebędących członkami spółdzielni oraz osób niebędących członkami spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali.

W odniesieniu do lokali stanowiących odrębną własność mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 13 ust. 1 ww. ustawy, każdy właściciel lokalu ma obowiązek ponoszenia pełnych kosztów związanych z utrzymaniem jego lokalu (lub lokali) oraz utrzymania swojego lokalu w należytym stanie, a w myśl art. 12 ust. 1 tej ustawy, każdy właściciel lokalu jest zobowiązany do ponoszenia części wydatków i ciężarów związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej nieznajdującej pokrycia w pożytkach i innych przychodach ze wspólnej nieruchomości.

Powyższe przepisy różnicują obowiązki i prawa osób, którym przysługują odmienne tytuły prawne do lokali mieszkalnych. W ich świetle inne są obowiązki i prawa osób dysponujących spółdzielczym prawem do lokali znajdujących się w zasobach spółdzielni, tj. spółdzielczym lokatorskim prawem do lokalu lub spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu, inne zaś osób posiadających odrębną własność lokali. Właściciel lokalu ma obowiązek ponoszenia pełnych kosztów związanych z utrzymaniem swojego lokalu (lub lokali) oraz utrzymania go (ich) w należytym stanie. Tego rodzaju obowiązek nie został natomiast nałożony na osoby posiadające spółdzielcze prawa do lokali mieszkalnych. W ich sytuacji nie istnieje obowiązek ponoszenia nakładów na zajmowany lokal mieszkalny, zatem ewentualny zwrot tego rodzaju wydatków nie może stanowić przychodu podlegającego opodatkowaniu. Z chwilą bowiem otrzymania przez osoby dysponujące spółdzielczym prawem do lokali znajdujących się w zasobach spółdzielni zwrotu poniesionych wydatków nie powstaje po ich stronie przysporzenie majątkowe.

Biorąc pod uwagę przedstawiony we wniosku stan faktyczny sprawy oraz cytowane wyżej przepisy prawa stwierdzić należy, że w przypadku zwrotu przez Spółdzielnię Mieszkaniową wydatków poniesionych na wymianę stolarki okiennej w lokalach mieszkalnych przez osobę, która w momencie ponoszenia wydatków, o których mowa we wniosku, posiadała spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego, natomiast w momencie otrzymania zwrotu wydatków posiada prawo odrębnej własności lokalu, nie powstaje po stronie tej osoby przysporzenie majątkowe, czyli przychód podlegający opodatkowaniu.

W konsekwencji, w takim przypadku na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek wystawienia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Skoro Spółdzielnia Mieszkaniowa w takiej sytuacji wystawiła ww. informację o wysokości przychodów, to postąpiła nieprawidłowo.

Dodatkowo zauważyć należy, iż przepisy prawa nie nakładają w takim przypadku obowiązku korygowania wystawionej deklaracji.

Zgodnie z art. 81 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 749), jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.

W myśl art. 81 § 2 ww. ustawy, skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.

Użyty w art. 81 § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa zwrot "mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację" wskazuje, iż złożenie korekty deklaracji nie jest obowiązkowe, jest to prawo, z którego składający deklarację może skorzystać lub nie skorzystać. Powyższe należy zatem do decyzji wystawiającego deklarację.

Biorąc pod uwagę ww. przepisy prawa stwierdzić należy, iż mimo że ujęta w deklaracji PIT-8C kwota zwrotu kosztów związanych z wymianą stolarki okiennej nie stanowi dla ponoszącego wydatek przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, to na Spółdzielni Mieszkaniowej nie ciąży obowiązek dokonania korekty ww. deklaracji. Zwłaszcza, jeśli osobie otrzymującej zwrot poniesionych wydatków jednocześnie z ww. deklaracją przesłano wyjaśnienie, że jeśli wydatków poniesionych w 2003 r. nie odliczyła w ramach obowiązującej w tamtym okresie ulgi remontowej, to wówczas PIT-8C wystawiony przez Spółdzielnię jest dla niej neutralny podatkowo, natomiast jeśli skorzystała z ulgi remontowej, to ma obowiązek rozliczenia tej kwoty w zeznaniu rocznym.

Reasumując stwierdzić należy, iż Wnioskodawca może, ale nie musi dokonać korekty deklaracji PIT-8C, wystawionej osobie, której zwrócono wydatki poniesionych na wymianę stolarki okiennej, posiadającej w momencie ich ponoszenia spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl