IPPP3/443-696/13-2/KC

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 18 października 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-696/13-2/KC

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2013 r. (data wpływu 29 lipca 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca opodatkowania dostawy towarów w ramach transakcji łańcuchowej oraz świadczenia usług przez zarejestrowanego podatnika zagranicznego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 lipca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca opodatkowania dostawy towarów w ramach transakcji łańcuchowej oraz świadczenia usług przez zarejestrowanego podatnika zagranicznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

R. jest spółką z siedzibą we Francji. Spółka nie posiada na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności. Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT w Polsce. Spółka dokonuje następujących transakcji:

1. Dostawy towarów

Spółka dokonuje transakcji dostaw towarów, w której uczestniczą 3 podmioty:

* "Dostawca" - spółka z siedzibą w Belgii, zarejestrowana jako belgijski podatnik VAT,

* R. a więc Spółka,

* "Końcowy Nabywca" - podmiot z siedzibą w Polsce, zarejestrowany jako polski podatnik VAT.

Spółka nabywa towary (m.in. elektryczne oraz pneumatyczne urządzenia montażowe, urządzenia do usuwania materiałów, systemy pomiaru momentu obrotowego, urządzenia kompresyjne) od Dostawcy i sprzedaje je do Końcowego Nabywcy. Towary są jednak transportowane od Dostawcy (z Belgii) bezpośrednio do Końcowego Nabywcy (do Polski). Za organizację transportu towarów odpowiedzialny jest Dostawca. Powyższa dostawa jest realizowana na warunkach Incoterms DAP (Delivered At Place - tj. dostarczone do miejsca - sprzedający, w tym wypadku jest to Dostawca belgijski, odpowiada za dostarczenie towarów do określonego miejsca).

Dostawca wystawia na rzecz Spółki fakturę bez wykazanego podatku VAT. Spółka następnie wystawia fakturę na Końcowego Nabywcę. Spółka stosuje na fakturze numer, pod którym jest zarejestrowany dla potrzeb VAT w Polsce (dalej: "polski numer VAT").

2. Dostawy towarów z instalacją

Spółka dokonuje również dostaw towarów (np. urządzeń pneumatycznych, systemów pomiaru momentu obrotowego) wraz z ich instalacją. Przepływ towarów jest identyczny jak opisano w punkcie powyżej, tj.:

* towary są transportowane od Dostawcy bezpośrednio do Końcowego Nabywcy w Polsce;

* za transport odpowiada Dostawca;

* dostawa jest realizowana na warunkach DAP.

Towary są następnie instalowane u Końcowego Nabywcy przez Spółkę. Sam proces instalacji (m.in. montaż, kalibracja, uruchomienie) jest dokonywany na zlecenie Spółki przez podwykonawcę/agenta, który kosztem wykonanej usługi obciąża Spółkę. Końcowy Nabywca otrzymuje od Spółki fakturę za dostawę towarów wraz z instalacją. Spółka stosuje na fakturze polski numer VAT.

3. Świadczenie usług

Spółka świadczy również na rzecz polskich klientów, usługi utrzymania, serwisu oraz naprawy urządzeń (np. pneumatycznych urządzeń montażowych). Klientami są podmioty posiadające siedzibę działalności gospodarczej lub stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski, zarejestrowane jako podatnicy VAT w Polsce.

Usługi są realizowane przez podwykonawcę/agenta, działającego na zlecenie Spółki lub przez pracowników Spółki. W przypadku, gdy usługi świadczone są przez podwykonawcę/agenta, Spółka jest obciążana przez tego podwykonawcę/agenta kosztem wykonania usług.

W każdym przypadku Spółka wystawia na polskiego klienta fakturę za wykonane na jego rzecz usługi.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1. Czy w odniesieniu do transakcji opisanej w punkcie 1 stanu faktycznego, dostawa realizowana przez Spółkę na rzecz Nabywcy Końcowego będzie podlegała opodatkowaniu VAT w Polsce i podatnikiem obowiązanym do rozliczenia podatku należnego od tej dostawy będzie Spółka.

2. Czy w odniesieniu do transakcji opisanej w punkcie 2 stanu faktycznego, dostawa z instalacją realizowana przez Spółkę na rzecz Nabywcy Końcowego będzie podlegała opodatkowaniu VAT w Polsce i podatnikiem obowiązanym do rozliczenia podatku należnego od tej dostawy będzie Spółka.

3. Czy w odniesieniu do usług świadczonych przez Spółkę, opisanych w punkcie 3 stanu faktycznego, usługi te będą podlegały opodatkowaniu VAT w Polsce i podmiotem obowiązanym do rozliczenia podatku należnego, będzie nabywca tych usług.

Zdaniem Wnioskodawcy;

STANOWISKO SPÓŁKI

1. Zdaniem Spółki, w transakcji przedstawionej w punkcie 1 stanu faktycznego, dostawa realizowana przez Spółkę na rzecz Nabywcy Końcowego będzie podlegała opodatkowaniu VAT w Polsce i podmiotem obowiązanym do rozliczenia podatku należnego przy tej dostawie będzie Spółka.

2. Zdaniem Spółki, w transakcji przedstawionej w punkcie 2 stanu faktycznego, dostawa z instalacją realizowana przez Spółkę na rzecz Nabywcy Końcowego będzie podlegała opodatkowaniu VAT w Polsce i podmiotem obowiązanym do rozliczenia podatku należnego przy tej dostawie będzie Spółka.

3. Zdaniem Spółki, w przypadku świadczenia przez Spółkę usług na rzecz polskich podatników VAT, opisanych w punkcie 3 stanu faktycznego, usługi te będą podlegały opodatkowaniu w Polsce i podmiotem obowiązanym do rozliczenia podatku należnego będą nabywcy usług.

UZASADNIENIE STANOWISKA SPÓŁKI

Ad. 1

Zgodnie z art. 7 ust. 8 ustawy o VAT, w przypadku, gdy kilka podmiotów dokonuje dostawy tego samego towaru w ten sposób, że pierwszy z nich wydaje ten towar bezpośrednio ostatniemu w kolejności nabywcy, uznaje się, że dostawy towarów dokonał każdy z podmiotów biorących udział w tych czynnościach.

Ustawa o VAT reguluje więc wprost sytuację gdy w transakcji uczestniczy wiele podmiotów, lecz towar jest przedmiotem tylko jednej wysyłki od pierwszego do ostatniego podatnika. W takich przypadkach należy uznać, że dostawy towarów dokonał każdy z podmiotów biorących udział w tych czynnościach.

Dla zaistnienia dostawy, o której mowa w art. 7 ust. 8 ustawy o VAT (tzw. "dostawy łańcuchowej"), konieczne jest więc łączne zaistnienie następujących przesłanek:

a. W transakcji musi uczestniczyć kilka podmiotów (czyli więcej niż dwa).

b. Transakcja musi dotyczyć tego samego towaru.

c. Towar musi zostać wydany końcowemu nabywcy bezpośrednio przez pierwszego w kolejności uczestnika transakcji.

Zdaniem Spółki, wszystkie powyższe warunki zostaną spełnione w okolicznościach danej sprawy:

a. W transakcji będzie uczestniczyło kilka podmiotów (trzy).

b. Transakcja będzie dotyczyła tego samego towaru, (towar w czasie transportu nie będzie podlegał przerobowi i trafi do Końcowego Nabywcy w takim samym stanie, w jakim zostanie wysłany przez pierwszy podmiot, czyli przez Dostawcę).

c. Towar zostanie wydany przez pierwszy podmiot (Dostawcę), bezpośrednio ostatniemu podmiotowi (Końcowemu Nabywcy), tak więc towar będzie przedmiotem tylko jednej wysyłki, która rozpocznie się u Dostawcy, a zakończy u Końcowego Nabywcy.

Wobec powyższego, w opinii Spółki, przedstawiona w niniejszym wniosku transakcja, bez wątpienia stanowi dostawę łańcuchową w rozumieniu przepisu art. 7 ust. 8 ustawy o VAT.

Jako że w danym przypadku towar ulega przemieszczeniu pomiędzy różnymi państwami, kluczowym zagadnieniem staje się ustalenie miejsca opodatkowania każdej z dostaw towarów, w ramach transakcji łańcuchowej.

Zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, miejscem dostawy towarów jest, w przypadku towarów wysyłanych lub transportowanych przez dokonującego ich dostawy, ich nabywcę lub przez osobę trzecią miejsce, w którym towary znajdują się w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu do nabywcy.

Natomiast zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT, miejscem dostawy towarów, w przypadku towarów niewysyłanych ani nietransportowanych jest miejsce, w którym towary znajdują się w momencie dostawy.

Zgodnie z art. 22 ust. 2 ustawy o VAT, w przypadku, gdy kilka podmiotów dokonuje dostawy tego samego towaru w ten sposób, że pierwszy z nich wydaje ten towar bezpośrednio ostatniemu w kolejności nabywcy, przy czym towar ten jest wysyłany lub transportowany, to wysyłka lub transport tego towaru są przyporządkowane tylko jednej dostawie. Jeżeli towar jest wysyłany lub transportowany przez nabywcę, który dokonuje również jego dostawy, przyjmuje się, że wysyłka lub transport są przyporządkowane dostawie dokonanej dla tego nabywcy, chyba że z warunków dostawy wynika, że wysyłkę lub transport towaru należy przyporządkować jego dostawie.

Stosownie z kolei do art. 22 ust. 3 ustawy o VAT, w przypadku, o którym mowa w powyższym przepisie, dostawę towarów, która:

1.

poprzedza wysyłkę lub transport towarów, uznaje się za dokonaną w miejscu rozpoczęcia wysyłki lub transportu towarów;

2.

następuje po wysyłce lub transporcie towarów, uznaje się za dokonaną w miejscu zakończenia wysyłki lub transportu towarów.

Na podstawie powyższych przepisów należy zauważyć, że w przypadku transakcji łańcuchowych, tylko w odniesieniu do jednej z tworzących łańcuch dostaw, można ustalić miejsce świadczenia w oparciu o art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT. Ta dostawa będzie wówczas "dostawą ruchomą" (w tym przypadku wewnątrzwspólnotową). W odniesieniu do pozostałych dostaw, ustalanie miejsca świadczenia odbywa się według zasad właściwych dla towarów niewysyłanych, w więc zgodnie z art. 22 ust. 3 ustawy o VAT będzie to miejsce rozpoczęcia wysyłki lub transportu, w odniesieniu do dostaw poprzedzających wysyłkę lub transport, albo miejsce zakończenia wysyłki lub transportu, dla dostaw następujących po wysyłce łub transporcie.

W związku z tym, że w przedmiotowym stanie faktycznym, towar będzie przedmiotem transportu pomiędzy dwoma państwami członkowskimi Unii Europejskiej, to w łańcuchu trzech podmiotów dokonujących transakcji, wystąpi tylko jedna wewnątrzwspólnotowa dostawa towaru i tylko jedno wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru, które stanowić będą dostawę ruchomą. Pozostałe dostawy będą stanowić dostawy towarów nietransportowanych.

W przedmiotowej sprawie, towary są transportowane przez pierwszy podmiot, tj. Dostawcę belgijskiego. Mając na uwadze, iż to Dostawca jest odpowiedzialny za transport towarów oraz, że dostawa jest realizowana na warunkach DAP (dostarczone na miejsce), w opinii Spółki wysyłkę towarów należy bez wątpienia przyporządkować do dostawy dokonywanej przez Dostawcę na rzecz Spółki. Powyższe zostało potwierdzone m.in. w interpretacji o sygn. ILPP4/443-I5/11 -7/ISN.

Zatem, dostawa ta (dokonana przez Dostawcę na rzecz Spółki) będzie dostawą "ruchomą". Mając na uwadze, iż w ramach transportu towarów następuje ich przemieszczenie pomiędzy dwoma różnymi krajami i Unii Europejskiej, dostawa ta będzie stanowiła dostawę wewnątrzwspólnotową.

Mając na uwadze powyższe, zdaniem Spółki. powinna ona dostawę od Dostawcy rozpoznać jako wewnątrzwspólnotowe nabycie w towarów na terytorium Polski, o którym mowa w art. 9 ustawy o VAT.

Jak wspomniano powyżej, wszystkie dostawy w ramach transakcji łańcuchowych, które następują po wysyłce lub transporcie towarów, uznaje się a dokonane w miejscu zakończenia wysyłki lub transportu. Zatem, dostawa towarów pomiędzy Spółką a Końcowym Nabywcą, będzie stanowiła dostawę dokonaną na terytorium Polski. W związku z tym, zgodnie z art. 22 ust. 3 ustawy o VAT, miejscem opodatkowania tej dostawy będzie Polska.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemąjące osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

* dokonującym ich dostawy na terytorium kraju jest podatnik nieposiadający siedziby działalności gospodarczej oraz stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, a w

* przypadku dostawy towarów innych niż gaz w systemie gazowym, energia elektryczna w systemie elektroenergetycznym, energia cieplna lub chłodnicza przez sieci dystrybucji energii cieplnej lub chłodniczej, podatnik ten nie jest zarejestrowany zgodnie z art. 96 ust. 4 ustawy o VAT,

* nabywcą jest:

o w przypadku nabycia gazu w systemie gazowym, energii elektrycznej w systemieelektroenergetycznym, energii cieplnej lub chłodniczej przez sieci dystrybucji energii cieplnej lub chłodniczej - podmiot zarejestrowany zgodnie z art. 96 ust. 4 lub art. 97 ust. 4 ustawy o VAT,

o w pozostałych przypadkach - podatnik, o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT, posiadający siedzibę działalności gospodarczej lub stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju lub osoba prawna niebędąca podatnikiem, o którym mowa w art. 15, posiadająca siedzibę na terytorium kraju i zarejestrowana zgodnie z art. 97 ust. 4 ustawy o VAT,

o dostawa towarów nie jest dokonywana w ramach sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju.

W opisanym stanie faktycznym, w ocenie Spółki, Końcowy Nabywca nie będzie podatnikiem w rozumieniu art. 17 ust. 1 ustawy o VAT dla dostaw towarów realizowanych przez Spółkę na jego rzecz. Należy zauważyć, iż, jak wskazano w stanie faktycznym, Spółka jest zarejestrowana na potrzeby podatku VAT w Polsce (i używa dla potrzeb tych transakcji polskiego numeru VAT). Zatem, warunek dotyczący dokonującego dostawy nie będzie spełniony. Mając na uwadze, iż warunki dotyczące nabywcy i dostawcy muszą być spełnione łącznie, zdaniem Spółki, art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT nie znajdzie zastosowania w przedstawionym stanie faktycznym.

Mając powyższe na uwadze, podatnikiem zobowiązanym do rozliczenia podatku należnego od dostawy towarów pomiędzy Spółką a Końcowym Nabywcą (zgodnie z opisanym stanem faktycznym) będzie Spółka. W związku z tym Spółka będzie zobowiązana wystawić fakturę (zgodnie z art. ł06 ust. ustawy o VAT) z wykazanym podatkiem VAT, według właściwej stawki.

Reasumując, w opinii Spółki:

a. Dostawa pomiędzy Dostawcą a Spółką będzie dostawą ruchomą i będzie stanowiła wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów dla Spółki.

b. Dostawa pomiędzy Spółką a Końcowym Nabywcą będzie dostawą krajową (dokonaną w Polsce). W konsekwencji Spółką powinna uznać tę dostawę jako podlegającą opodatkowaniu VAT na terytorium Polski i wystawić na rzecz Końcowego Nabywcy, fakturę VAT z wykazanym podatkiem.

Ad. 2

Zgodnie z analizą przedstawioną w punkcie 1 powyżej, transakcja pomiędzy Dostawcą, Spółką i Końcowym Nabywcą, będzie stanowiła transakcję łańcuchową, o której mowa w art. 7 ust. 8 ustawy o VAT.

W ocenie Spółki, argumentacja przedstawiona w punkcie powyżej, będzie miała również zastosowanie do sytuacji opisanej w punkcie 2 stanu faktycznego, tj.:

* dostawa pomiędzy Dostawcą a Spółką będzie dostawą ruchomą i będzie stanowiła dla Spółki wewnętrzwspólnotowe nabycie towarów na terytorium Polski,

* dostawa pomiędzy Spółką a Końcowym Nabywcą będzie stanowiła dostawę lokalną w Polsce, podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce.

Dodatkowo, należy zaznaczyć, iż Spółka dokonuje na rzecz Końcowego Nabywcy dostawy towarów wraz z ich instalacją. Zgodnie z art. 22 ust. ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, miejscem dostawy towarów w przypadku towarów, które są instalowane lub montowane, z próbnym uruchomieniem lub bez niego, przez dokonującego ich dostawy lub przez podmiot działający na jego rzecz, jest miejsce, w którym towary są instalowane łub montowane. Zatem, również na podstawie tego przepisu dostawa pomiędzy Spółką a Końcowym Nabywcą będzie podlegała opodatkowaniu w Polsce (towary są instalowane na terytorium Polski).

Podobnie jak w przypadku opisanym w punkcie 1 stanu faktycznego, nie zostaną spełnione przesłanki pozwalające na uznanie, iż podatnikiem w przypadku dostawy pomiędzy Spółką a Końcowym Nabywcą powinien zostać uznany Końcowy Nabywca, tj. nie zostaną spełnione warunki przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT ze względu na fakt, iż Spółka jest zarejestrowana na potrzeby podatku VAT w Polsce.

Zatem, Spółka jako podatnik, będzie zobowiązana do wystawienia faktury VAT dokumentującej dostawę wraz z instalacją na rzecz Końcowego Nabywcy z wykazanym na tej fakturze podatkiem VAT.

Reasumując, Spółka stoi na stanowisku, że:

a. Dostawa pomiędzy Dostawcą a Spółką będzie dostawą ruchomą i będzie stanowiła dla Spółki wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów na terytorium Polski.

b. Dostawa pomiędzy Spółką a Końcowym Nabywcą będzie dostawą podlegającą opodatkowaniu na terytorium Polski. Spółka powinna wystawić fakturę VAT z wykazanym podatkiem.

Ad. 3

Zgodnie z art. 28b ustawy o VAT, miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę działalności gospodarczej (z zastrzeżeniami, które nie mają zastosowania do przedstawionego stanu faktycznego, w szczególności, usługi świadczone przez Spółkę nie są usługami, o których mowa w art. 28e ustawy o VAT, tj. nie są usługami związanymi z nieruchomościami).

Mając na uwadze, iż usługobiorcy, zgodnie z opisanym stanem faktycznym, mają siedziby działalności gospodarczej na terytorium Polski, miejscem opodatkowania usług świadczonych na ich rzecz będzie Polska.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające usługi, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

a.

usługodawcą jest podatnik nieposiadający siedziby działalności gospodarczej oraz stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, a w przypadku usług, do których stosuje się art. 28e, podatnik ten nie jest zarejestrowany zgodnie z art. 96 ust. 4,

b.

usługobiorcą jest:

* w przypadku usług, do których stosuje się art. 28b - podatnik, o którym mowa w art. 15, lub osoba prawna niebędąca podatnikiem, o którym mowa w art. 15, zarejestrowana lub obowiązana do zarejestrowania zgodnie z art. 97 ust. 4,

* w pozostałych przypadkach - podatnik, o którym mowa w art. 15, posiadający siedzibę działalności gospodarczej lub stale miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju lub osoba prawna niebędąca podatnikiem, o którym mowa w art. 15, posiadająca siedzibę na terytorium kraju i zarejestrowana lub obowiązana do zarejestrowania zgodnie z art. 97 ust. 4.

Zgodnie ze wskazanym stanem faktycznym, Spółka jest podatnikiem nieposiadającym siedziby działalności gospodarczej oraz stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Zatem, warunek dotyczący statusu usługodawcy będzie spełniony. Nie zmienia tego faktu, iż Spółka jest zarejestrowana w Polsce na potrzeby podatku VAT, gdyż usługi, jakie Spółka świadczy na rzecz klientów polskich nie są usługami, o których mowa w art. 28e ustawy o VAT, tj. nie są usługami związanymi z nieruchomościami.

Zgodnie ze wskazanym stanem faktycznym, usługobiorcami usług świadczonych przez Spółkę są podmioty polskie, posiadające siedzibę działalności gospodarczej lub stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski, zarejestrowani jako podatnicy podatku VAT w Polsce. Zatem, zdaniem Spółki, przesłanki dotyczące usługobiorcy będą również spełnione.

Mając na uwadze powyższe. Spółka stoi na stanowisku, iż podatnikami w przypadku usług świadczonych przez Spółkę na rzecz klientów polskich, do których to usług stosuje się art. 28b ustawy o VAT, będą usługobiorcy.

Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy o VAT, W przypadku, gdy zastosowanie znajdzie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT, usługodawca nie rozlicza podatku należnego. Zatem, na Spółce nie będzie ciążył obowiązek rozliczenia podatku należnego od usług (do których stosuje się art. 28b ustawy o VAT) realizowanych na rzecz polskich usługobiorców.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 oraz la ustawy o VAT, Spółka będzie zobowiązana do wystawienia faktury dokumentującej wykonanie usług bez wykazania na niej danych dotyczących stawki oraz kwoty podatku VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

W zakresie pytania oznaczonego we wniosku jako trzecie, zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy zdarzeń przyszłych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl