IPPP3/443-46/13-2/KC

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 kwietnia 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-46/13-2/KC

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 stycznia 2013 r. (data wpływu 18 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czynności wykonywanych miedzy oddziałem a spółką macierzystą za czynności niepodlegające opodatkowaniu oraz prawa do odliczenia - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 stycznia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czynności wykonywanych miedzy oddziałem a spółką macierzystą za czynności niepodlegające opodatkowaniu oraz prawa do odliczenia.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe:

Wnioskodawca działa w Polsce jako oddział R. plc (dalej: "R. plc"). R. plc należy do międzynarodowej grupy kapitałowej R. (dalej: "Grupa R."). We wrześniu 2012 r., w wyniku restrukturyzacji Grupy R., R. plc stał się następcą prawnym R. NV S.A. Oddział w Polsce (dalej: "R. NV PL") posługującej się nr NIP XXX.

Restrukturyzacja Grupy R. w zakresie działalności R. NV PL odbyła się poprzez następujące po sobie:

* wydzielenie i przeniesienie aktywów i zobowiązań R. NV PL do podmiotu z Grupy R. (R. II BV), oraz

* utworzenie R. plc (w wyniku transgranicznego połączenia R. II BV z R. plc).

W efekcie powyższych działań, aktywa i zobowiązania należące pierwotnie do R. NV PL zostały przeniesione do R. plc. Jednocześnie, w wyniku sukcesji uniwersalnej, R. plc stał się następcą prawnym R. NV PL.

Prawidłowość powyższego podejścia została potwierdzona w otrzymanych przez poszczególne podmioty zaangażowane w restrukturyzację (tekst jedn.: R. plc) R. NV, R. II BV) interpretacjach indywidualnych prawa podatkowego wydanych przez działającego z upoważnienia Ministra Finansów Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie. <"Interpretacje indywidualne wydane na wniosek R. NV o następujących sygnaturach: IPPB2/436-364/12-2/LS z 8 października 2012 r., IPPB5/423-442/12-3/DG z 4 września 2012 r., IPPP3/443-595/12-3/IG z 4 września 2012 r., interpretacje indywidualne wydane na wniosek R. plc o następujących sygnaturach: IPPB5/423-443/12-5/DG z 4 września 2012 r., IPPP3/443-596/12-3/KT z 3 września 2012 r., interpretacje indywidualne wydane na wniosek R. II BV o następujących sygnaturach: IPPP2/443-527/12-3/MM z 4 września 2012 r" IPPB5/423-440/12-5/DG z 4 września 2012 r.>

Przedmiot działalności Wnioskodawcy

R. plc, jako następca prawny R. NV PL, kontynuuje działalność gospodarczą R. NV PL w Polsce za pomocą Oddziału, Aktywność gospodarcza Oddziału związana jest przede wszystkim ze świadczeniem usług obejmujących m.in.:

* wsparcie techniczno-administracyjne związane z działalnością podmiotów z Grupy R.;

* przetwarzanie danych;

* zarządzanie urządzeniami informatycznymi;

* świadczenie usług rachunkowo-księgowych.

Odbiorcami powyższych usług są:

* R. plc oraz oddziały R. plc zlokalizowane w innych niż Polska krajach (dalej: "Oddziały R. plc"), dalej łącznie jako "Jednostki R. plc"

* pozostałe podmioty należące do Grupy R., niebędące Jednostkami R. plc (dalej: "Inne podmioty z Grupy R.").

W związku z prowadzeniem opisanej powyżej działalności gospodarczej, Oddział dokonuje zakupu towarów i usług przeznaczonych na cele tej działalności. Podatek VAT naliczony związany z tymi zakupami jest odliczany przez Oddział w ograniczonym zakresie, tj. wyłącznie w sytuacjach, gdy Oddział posiada dostateczną pewność odnośnie do związku danego wydatku z działalnością Oddziału uprawniającą do odliczenia, Generalnie, odliczenie podatku VAT naliczonego dokonywane jest przez Wnioskodawcę na zasadzie tzw. alokacji bezpośredniej:

a. w przypadku bezpośredniego związku danego wydatku z usługami dającymi pełne prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego, świadczonymi na rzecz innych podmiotów z Grupy R.;

tzw. alokacji pośredniej:

b. w przypadku wydatków związanych jednocześnie zarówno z działalnością dającą jak i niedającą prawa do odliczenia, w odniesieniu do których dokonanie przyporządkowania podatku naliczonego tylko do jednego rodzaju działalności w ramach tzw. alokacji bezpośredniej właściwej dla sytuacji wskazanych w pkt (a.) nie było możliwe (dalej jako "wydatki mieszane").

Z uwagi na występowanie wskazanych powyżej kategorii wydatków, w przypadku wydatków w odniesieniu do których Oddział nie jest w stanie zastosować odliczenia na zasadzie alokacji bezpośredniej, Wnioskodawca postanowił zastosować przewidzianą bezpośrednio w Ustawie o VAT metodę wyliczenia części podatku VAT naliczonego podlegającego odliczeniu, o której mowa w art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT (dalej również jako: "współczynnik struktury sprzedaży" bądź "WSS").

W celu prawidłowego wdrożenia metodologii kalkulacji WSS (dalej: "metodologia WSS"), Oddział w pierwszej kolejności ustalił wysokość całkowitych obrotów związanych ze świadczeniem usług na rzecz Innych podmiotów z Grupy R.

Następnie, Wnioskodawca dokonał analizy charakteru usług świadczonych na rzecz Innych podmiotów z Grupy R. pod kątem ich klasyfikacji dla celów podatku VAT. W szczególności, Wnioskodawca dokonał podziału świadczonych przez siebie usług na dające prawo do odliczenia VAT oraz niedające prawa do odliczenia VAT.

Po przeprowadzeniu opisanej powyżej analizy, Wnioskodawca był w stanie obliczyć proporcję przewidzianą w art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT, jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje mu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi R. przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi R. nie przysługuje takie prawo.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy, w świetle art. 5 ust. 1. pkt 1 w zw. z art. 8 ust. 1 Ustawy o VAT, czynności wykonywane przez Wnioskodawcę na rzecz Jednostek R. plc należy uznać za czynności pozostające poza zakresem opodatkowania VAT.

2.

Jeżeli odpowiedź na pytanie 1) będzie twierdząca, to czy w takiej sytuacji wartość świadczeń z tytułu czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz Jednostek R. plc nie powinna zostać uwzględniona w kalkulacji WSS o którym mowa w art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT.

3.

Jeżeli odpowiedź na pytanie 2) będzie twierdząca, to czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, Oddział może dokonać odliczenia podatku VAT naliczonego w oparciu o przedstawioną metodologię ustalania wartości WSS o którym mowa w art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy

1.

Czynności wykonywane przez Oddział na rzecz Jednostek R. plc stanowią czynności pozostające poza zakresem opodatkowania VAT.

2.

Wartość świadczeń z tytułu czynności wykonywanych przez Oddział na rzecz Jednostek R. plc nic powinna zostać uwzględniona w kalkulacji wartości WSS.

3.

Oddział ma prawo dokonać odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków mieszanych w oparciu o wartość WSS wyliczoną zgodnie z przedstawioną przez Oddział metodologią WSS.

Ad. 1

Zgodnie z art. 15 ust. 1. ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 Ustawy o VAT, pod pojęciem działalności gospodarczej należy rozumieć wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Regulacje związane z funkcjonowaniem polskiego oddziału podmiotu mającego swoją siedzibę za granicą znajdują się w szczególności w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej z 2 lipca 2004 r. (dalej: "USDG"). W świetle art. 85 ust. 1 USDG, w celu wykonywania działalności gospodarczej na terytorium Polski, przedsiębiorcy zagraniczni mogą tworzyć oddziały z siedzibą na terytorium RP. Zgodnie z art. 5 ust. 4 tej ustawy, oddział to wyodrębniona i samodzielna organizacyjnie część działalności gospodarczej, wykonywana przez przedsiębiorcę poza siedzibą przedsiębiorcy lub głównym miejscem wykonywania działalności. W myśl art. 86 USDG, przedsiębiorca zagraniczny tworzący oddział może wykonywać działalność gospodarczą wyłącznie w zakresie przedmiotu działalności przedsiębiorcy zagranicznego.

Zgodnie z art. 88 powołanej wyżej ustawy, przedsiębiorca zagraniczny może rozpocząć działalność w ramach oddziału po uzyskaniu wpisu oddziału do rejestru przedsiębiorców.

Z regulacji tej wynika, iż to podmiot zagraniczny (poprzez utworzenie i rejestrację oddziału) prowadzić będzie działalność gospodarczą. Oddział zagraniczny jest zatem jedynie formą, za pomocą której przedsiębiorca zagraniczny prowadzi działalność, nie zaś odrębnym i niezależnym podmiotem.

W związku z powyższym, w ocenie Wnioskodawcy należy uznać, iż podatnikiem o którym mowa w art. 15 ust. 1 Ustawy o VAT jest R. plc (jako przedsiębiorca zagraniczny), który w ramach regulacji wynikających z USDG prowadzi działalność gospodarczą w Polsce za pomocą Oddziału. Dla celów podatku VAT, Oddział powinien być traktowany wyłącznie jako forma funkcjonowania R. plc w Polsce (wyodrębniona funkcjonalnie część R. plc), nie zaś jako odrębny podatnik VAT.

Prezentowany przez Wnioskodawcę pogląd znajduje uzasadnienie m.in. w wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej ("TSUE") w sprawie C-210/04 FCE Bank plc z dnia 23 marca 2006 r. W wyroku tym TSUE stwierdził, iż: "oddział spółki będącej nierezydentem pozbawiony jest niezależności oraz że w konsekwencji nie może istnieć żaden stosunek prawny pomiędzy tymi dwoma podmiotami. Należy je uznać za jednego i tego samego podatnika (...)."

W świetle powyższego, w ocenie Wnioskodawcy należy przyjąć, iż czynności wykonywane przez Oddział na rzecz R. plc nie stanowią czynności podlegających opodatkowaniu VAT. Jak bowiem wynika z treści art. 5 ust. 1 pkt i Ustawy o VAT w związku z art. 8 ust. 1 tej ustawy, opodatkowaniu VAT podlega m.in. odpłatne świadczenie usług rozumiane jako każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów.

W świetle powołanego wyroku TSUE, w przypadku świadczeń dokonywanych pomiędzy Oddziałem a R. plc należy przyjąć, iż mamy do czynienia z usługami wykonywanymi w ramach tego samego podatnika. Tym samym, świadczenia takie nie spełniają przesłanki wynikającej z art. 8 ust. 1 Ustawy o VAT pozwalającej uznać je, dla celów podatku VAT, za świadczenie usług. Czynności wykonywane w ramach tego samego podatnika nie mogą zostać bowiem uznane za dokonane na rzecz innej osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej.

Powyższe stanowisko Wnioskodawcy znajduje uzasadnienie również w interpretacjach przepisów prawa podatkowego. Przykładowo, w interpretacji indywidualnej wydanej w dniu 4 listopada 2008 r. przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, organ podatkowy wskazał, iż: " (...) czynności wykonywane pomiędzy oddziałem przedsiębiorcy zagranicznego, a zagraniczną centralą tego przedsiębiorcy nie są czynnościami wykonywanymi na rzecz innej osoby prawnej. Jak wywiedziono na wstępie, czynności te są świadczone, bowiem w ramach tej samej osoby prawnej.".

W efekcie, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w powołanej powyżej interpretacji stwierdził, iż czynności wykonywane pomiędzy oddziałem przedsiębiorcy zagranicznego, a zagraniczną centralą tego przedsiębiorcy nie podlegają opodatkowaniu VAT.

Stanowisko tożsame z powyższym Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach zajął również w interpretacji indywidualnej z dnia 17 listopada 2011 r. (sygn. IBPP3/443-1150/11/PK).

W świetle powyższego, w ocenie Wnioskodawcy należy stwierdzić, iż czynności wykonywane przez Oddział na rzecz R. plc nie spełniają definicji świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 Ustawy o VAT, a tym samym nie podlegają opodatkowaniu VAT.

Dodatkowo Wnioskodawca pragnie wskazać, iż powyższa konkluzja powinna mieć zastosowanie również do sytuacji wykonywania przez Oddział czynności na rzecz innych jednostek organizacyjnych R. plc. Czynności takie, w ocenie Wnioskodawcy, są również dokonywane w ramach tego samego podatnika, a tym samym nie powinny być uznane za podlegające opodatkowaniu VAT.

Reasumując, w kontekście powołanych przepisów, orzecznictwa TSUE oraz interpretacji indywidualnych wydanych przez Ministra Finansów należy uznać, że czynności dokonywane przez Oddział na rzecz Jednostek R. plc stanowią czynności wewnątrzzakładowe, które nie spełniają definicji świadczenia usług o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i co za tym idzie, pozostają poza zakresem opodatkowania VAT.

Ad. 2

Zgodnie z art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT, wartość WSS ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

W ocenie Wnioskodawcy, wartość świadczeń osiągana z tytułu czynności dokonywanych na rzecz Jednostek R. plc, jako aktywność pozostająca poza zakresem opodatkowania VAT, nie powinna być uwzględniana w kalkulacji wartości WSS. Jak bowiem wynika z treści powołanego art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT, podczas kalkulacji wartości WSS należy wyodrębnić dwie kategorie obrotu:

* obrót uprawniający do odliczenia podatku VAT naliczonego, czyli obrót z tytułu świadczenia usług opodatkowanych VAT (licznik proporcji);

* całkowity obrót z tytułu czynności, dających jak i nie dających prawa do odliczenia (mianownik proporcji).

Zdaniem Wnioskodawcy, konstrukcja art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT obejmuje wyłącznie te kategorie obrotu, które objęte są Ustawą o VAT i tym samym, można do nich przypisać prawo do odliczenia podatku naliczonego lub brak takiego prawa.

W pierwszej kolejności Wnioskodawca pragnie zwrócić uwagę na posłużenie się przez Ustawodawcę w treści art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT pojęciem obrotu. W ocenie Wnioskodawcy, możliwość ustalenia, czy dana aktywność skutkuje powstaniem obrotu o którym mowa w art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT uwarunkowana jest objęciem danej aktywności zakresem przedmiotowym Ustawy o VAT. W ocenie Wnioskodawcy, wartość świadczeń pozostających poza zakresem Ustawy o VAT nie powinna być w ogóle brana pod uwagę podczas kalkulacji WSS, gdyż w odniesieniu do tej kategorii aktywności, nie mamy do czynienia z obrotem o którym mowa w art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT.

Niezależnie od powyższego, Wnioskodawca pragnie podkreślić, iż nawet przyjmując pogląd odmienny od przedstawionego przez Oddział (tekst jedn.: uznanie, iż wykonywanie czynności pozostających poza zakresem Ustawy o VAT skutkuje powstaniem obrotu na gruncie tej ustawy), możliwość oceny, czy dany obrót uprawnia do odliczenia podatku naliczonego czy też nie, jest uzależnione od stwierdzenia w pierwszej kolejności, czy obrót ten objęty jest zakresem przedmiotowym Ustawy o VAT. W sytuacji, gdy dany obrót pozostaje poza zakresem Ustawy o VAT, ocena wtórnych skutków zaistnienia tego obrotu (takich jak prawo bądź brak prawa do odliczenia) jest niezasadna, gdyż do tego obrotu w ogóle nie stosujemy przepisów Ustawy o VAT.

Prezentowane powyżej stanowisko Wnioskodawcy znajduje uzasadnienie w uchwale składu siedmiu sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego (dalej: "NSA") z dnia 24 października 2011 r. (sygn. akt I FPS 9/10).

We wskazanej uchwale NSA wskazał, iż "czynności, w związku z którymi nie przysługuje prawo do odliczenia" należy rozumieć jako odnoszące się do czynności zwolnionych od podatku. Skoro bowiem rzecz dotyczy odliczenia podatku, to pod uwagę można wziąć tylko takie transakcje, które ty ogóle objęte są zakresem przedmiotowym VAT. W tej części są to tylko czynności zwolnione od podatku, gdyż czynności niepodlegające w ogóle podatkowi nie są objęte zakresem przedmiotowym VAT. Sformułowanie "czynności, tu związku z którymi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku należy zatem rozumieć jako "czynności zwolnione od podatku" oraz czynności opodatkowane na specjalnych zasadach, gdzie ustawa wprost stwierdza, że podatnik nie ma prawa do odliczenia (por. art. 114 uptu)."

Tym samym, w ocenie Wnioskodawcy za prawidłowe należy uznać podejście, zgodnie z którym dokonując kalkulacji WSS nie należy uwzględniać wartości świadczeń z tytułu czynności pozostających poza zakresem opodatkowania VAT. Analogiczne stanowisko przedstawił NSA w powołanej uchwale:

"Wartość czynności niepodlegających w ogóle opodatkowaniu nie wchodzi bowiem do sumy wartości obrotów ustalanych dla potrzeb liczenia proporcji sprzedaży."

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy, w świetle treści art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT oraz powołanej uchwały NSA, wartość świadczeń osiągana z tytułu czynności wykonywanych przez Oddział na rzecz Jednostek R. plc nie powinna być uwzględniania przy kalkulacji wartości WSS.

Ad. 3

Zgodnie z art. 90 ust. 1 Ustawy o VAT, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami, w związku z którymi przysługuje mu prawo do odliczenia. W sytuacji, gdy powyższe wyodrębnienie nie jest możliwe (w całości lub części), zgodnie z art. 90 ust. 2 Ustawy o VAT, podatnik ma prawo do odliczenia części podatku VAT naliczonego ustalonej w oparciu o wartość proporcji (WSS).

Zdaniem Wnioskodawcy, w sytuacji R. zachodzą przesłanki pozwalające uznać, iż w odniesieniu do wydatków mieszanych, Wnioskodawca ma prawo dokonać częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego w oparciu o wartość WSS.

Jak bowiem wynika z przedstawionego opisu stanu faktycznego, Oddział w pierwszej kolejności, zgodnie z art. 90 ust. 1 Ustawy o VAT, stosuje metodę alokacji bezpośredniej (w odniesieniu do wydatków opisanych w pkt (a.) stanu faktycznego). W odniesieniu do wydatków mieszanych (które ze względu na swą specyfikę nie są objęte alokacją bezpośrednią), zgodnie z art. 90 ust. 2 Ustawy o VAT, Oddział dokonuje częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego w oparciu o wartość WSS.

W celu prawidłowej realizacji prawa wynikającego z art. 90 ust. 2 Ustawy o VAT, Wnioskodawca, w oparciu o brzmienie art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT, opracował metodologię WSS (tekst jedn.: metodologię kalkulacji wartości proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT).

Z treści art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT wynika, iż w celu określenie wartości WSS, podatnicy powinni wyodrębnić:

* obrót uprawniający do odliczenia podatku VAT naliczonego, czyli obrót z tytułu świadczenia usług opodatkowanych VAT (licznik proporcji);

* całkowity obrót z tytułu czynności, dających jak i nic dających prawa do odliczenia (mianownik proporcji).

Wartość WSS stanowi udział obrotu dającego prawo do odliczenia (licznik) w całkowitym obrocie z tytułu czynności dających jak i nie dających prawo do odliczenia (mianownik).

Zgodnie z przyjętą przez Oddział metodologią WSS, Oddział dokonał analizy świadczonych przez siebie, objętych zakresem Ustawy o VAT usług, na podstawie której był w stanie określić:

* obrót uprawniający do odliczenia podatku VAT naliczonego (licznik proporcji)

* całkowity obrót z tytułu czynności, dających jak i nie dających prawa do odliczenia (mianownik proporcji)

oraz dokonać matematycznego wyliczenia wartości WSS. Uzyskana w opisany powyżej sposób wartość WSS stanowi podstawę do częściowego (opartego na wartości WSS) odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków mieszanych.

W ocenie Wnioskodawcy, ze względu na spełnienie warunków wynikających z brzmienia art. 90 ust. 3 Ustawy o VAT, metodologia WSS wykorzystana do kalkulacji wartości WSS jest zgodna z wymogami wynikającymi z treści powołanej normy. Jednocześnie, z uwagi na fakt, iż Wnioskodawca nie ma możliwości bezpośredniego wyodrębnienia (w całości lub w części) tej części podatku VAT naliczonego od wydatków mieszanych, która związana jest wyłącznie z wykonywaniem czynności dających prawo do odliczenia, Oddział ma prawo dokonać odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków mieszanych w oparciu o wartość WSS wyliczoną zgodnie z metodologią WSS.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie prawidłowości wskazanych powyżej stanowisk.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych zdarzeń przyszłych uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzeń przyszłych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl