IPPP3/443-1061/10-2/MG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 grudnia 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-1061/10-2/MG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 21 października 2010 r. (data wpływu do tut. Organu 27 października 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

* jest prawidłowe - w zakresie stawki podatku VAT do usług sklasyfikowanych w grupowaniach PKWiU 92.61.10-00.00, 93.02, 93.04.10-00.00, 70.20.12-00.90 oraz w zakresie usług promocyjnych łączonych.

* jest nieprawidłowe - w zakresie stawki podatku VAT do usług sklasyfikowanych w grupowaniach PKWiU92.62.13-00.90, 92.62.12, 85.14.18-00.90, 85.14.13-00.00 oraz w zakresie usług gastronomicznych.

UZASADNIENIE

W dniu 27 października 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzić będzie działalność polegająca na udostępnianiu własnego obiektu sportowego indywidualnym osobom jak i zorganizowanym jednostkom. Na podstawie zakupionego biletu osoby będą mogły korzystać z dostępu do:

1.

Basenu sportowego, basenu rekreacyjnego - wielonieckowego z aqua urządzeniami i zjeżdżalnią;

2.

Lodowiska - będzie to odkryte lodowisko, prowadzone tylko na terenie zewnętrznym w okresie zimowym;

3.

Zajęć kulturystyki - siłowni, gimnastyki (fitness, aerobik, sportów obronnych i sztuki walki (karate/teakwondo);

4.

Sauny

5.

Solarium

6.

Masaże zdrowotne, fizykoterapia

7.

Usług polegających na wynajmie powierzchni basenowej grupom zorganizowanym, szkołom;

8.

Nauki pływania dla dzieci i dorosłych oraz treningu poprawy kondycji fizycznej z wyspecjalizowanym instruktorem;

9.

Usługi gastronomiczne dotyczące sprzedaży barowej, produktów nieprzetworzonych oraz napojów alkoholowych i bezalkoholowych;

10.

Usługi promocyjne łączone;

11.

Organizacją imprez sportowych we własnym obiekcie sportowym.

Klienci w celu skorzystania z tej oferty wykupują bilet wstępu czasowy albo celowy (na jeden rodzaj aktywności) i korzystają z wybranych przez siebie form zajęć sportowych i rekreacji, przy czym z oferty w tym samym czasie może korzystać nieograniczona liczba osób. W przypadku korzystania z urządzeń sportowych będących w ofercie podatnika między podatnikiem a klientem nie jest zawierana żadna dodatkowa umowa.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy stawki VAT przedstawione przez Spółkę zgodnie z klasyfikacją świadczonych usług, której dokonaliśmy na podstawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, w składanym wniosku w poz. 56. są prawidłowe.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Spółka dokonała samodzielnie klasyfikacji wykonanych czynności wg PKWiU podając następujące symbole statystyczne:

1. 92.61.10-00.00 wstęp na krytą pływalnię - usługa polega na udostępnieniu pojedynczym osobom fizycznym oraz zorganizowanym grupom (zakładom pracy, szkołom itp.) wymienionych obiektów do korzystania zgodnie z przeznaczeniem w celu poprawy kondycji fizycznej oraz rekreacyjnie-pływanie. W ramach świadczonych usług zapewnione są odpowiednie warunki sanitarne, nadzór ratownika na pływalni, zaplecze socjalne.

Nasza interpretacja-usługi te winny być opodatkowane wg stawki VAT 7%. (załącznik 3 do Ustawy o podatku od towarów i usług poz. 158)

2. 92.61.10-00.00 wstęp na lodowisko - usługa polega na udostępnieniu pojedynczym osobom fizycznym oraz zorganizowanym grupom (zakładom pracy, szkołom itp.) wymienionych obiektów do korzystania zgodnie z przeznaczeniem-jazda na łyżwach. W ramach świadczonych usług zapewnione są odpowiednie warunki sanitarne, nadzór osób pilnujących porządku, właściwy stan nawierzchni na lodowisku, zaplecze socjalne.

Nasza interpretacja-usługi te winny być opodatkowane wg stawki VAT 7%. (załącznik 3 do Ustawy o podatku od towarów i usług poz. 158)

3. 92.61.10-00.00 kulturystyka, gimnastyka fitness, sporty obronne - zajęcia sportowe udostępniane osobom indywidualnym lub zorganizowanym grupom przy nadzorze wyspecjalizowanych osób. Usługi te klasyfikowane są do usług związanych z działalnością obiektów sportowych.

Nasza interpretacja-usługi te winny być opodatkowane wg stawki VAT 7% (załącznik 3 do Ustawy o podatku od towarów i usług poz. 158)

4. 93.02 - solarium - usługa polega na udostępnieniu z urządzeń nasłoneczniających typu solarium pojedynczym osobom fizycznym.

Według naszej interpretacji usługi te mieszczą się w klasyfikacji "Usługi kosmetyczne pozostałe".

Nasza interpretacja-usługi te winny być opodatkowane wg stawki VAT 22%.

5. 93.04.10-00.00 -sauna - usługi polega na udostępnieniu z urządzeń sauny, usługi związane z poprawa kondycji fizycznej osób korzystających.

Nasza interpretacja-usługi te winny być opodatkowane wg stawki VAT 22%.

6. 85.14.18-00.90 oraz 85.14.13-00.00 Fizykoterapia, Masaże - Usługi fizykoterapeutów w zakresie ochrony zdrowia oraz usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego pozostałe.

Nasza interpretacja-usługi te winny być opodatkowane wg stawki VAT 7% (załącznik 3 do Ustawy o podatku od towarów i usług poz. 152)

7. 70.20.12-00.90 -Wynajem basenu grup zorganizowanych - "Usługi wynajmowania lub dzierżawienia nieruchomości o charakterze niemieszkalnym na własny rachunek, pozostałe, gdzie indziej niewymienione", tj. wynajmowanie sali gimnastycznej, basenu innym podmiotom gospodarczym na cele ich działalności (np. firmom, innym szkołom itp.)

Nasza interpretacja-usługi te winny być opodatkowane wg stawki VAT 22%.

8. 92.62.13-00.90 Nauki pływania dla dzieci i dorosłych oraz treningu poprawy kondycji fizycznej z wyspecjalizowanym instruktorem - "Pozostałe usługi związane ze sportem", tj. prowadzenie nauki pływania oraz poprawę kondycji fizycznej przez instruktora.

Nasza interpretacja-usługi te winny być zwolnione od podatku VAT. (załącznik 4 do Ustawy o podatku od towarów i usług poz. 11)

9.

Usługi gastronomiczne zgodnie z Art. 146.1. 2)c - usługi opodatkowane w zależności od rodzaju produktów podlegających sprzedaży.

10.

Usługi promocyjne łączone, które obejmować będą wstęp na krytą pływalnie z promocyjną ofertą możliwości korzystania z sauny lub innej usługi w rozumieniu PKWiU ze znacznie obniżoną ceną (tzw. przysłowiową złotówkę). Na przykład bilet promocyjny na basen z promocyjną ceną za saunę (1 PLN za korzystanie z sauny) w kwocie całkowitej 21 PLN.

Nasza interpretacja-usługa ta będzie opodatkowana wg stawek VAT jakie przypadają na określone usługi i ich wartość. W konkretnym przypadku wstęp na pływalnie będzie opodatkowany 7% (20 PLN ze stawką 7%) a promocyjna cena za saunę 22% (1 PLN ze stawką 22%).

11. 92.62.12 Organizacja imprez sportowych - Organizacja imprez sportowych dla grup zorganizowanych jak i indywidualnych odbiorców jest skategoryzowana według PKWiU jako usługi związane z rekreacją i sportem.

Nasza interpretacja-usługi te winny być zwolnione od podatku VAT (załącznik 4 do Ustawy o podatku od towarów i usług poz. 11)

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

* jest prawidłowe - w zakresie stawki podatku VAT do usług sklasyfikowanych w grupowaniach PKWiU 92.61.10-00.00, 93.02, 93.04.10-00.00, 70.20.12-00.90 oraz w zakresie usług promocyjnych łączonych.

* jest nieprawidłowe - w zakresie stawki podatku VAT do usług sklasyfikowanych w grupowaniach PKWiU92.62.13-00.90, 92.62.12, 85.14.18-00.90, 85.14.13-00.00 oraz w zakresie usług gastronomicznych.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel - art. 7 ust. 1 ustawy. Natomiast przez świadczenie usług rozumie się, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Według art. 41 ust. 1 ustawy, podstawowa stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział trzy stawki preferencyjne: 7%, 3% i 0% oraz zwolnienie od podatku.

Na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7%, stanowiący załącznik nr 3 do ww. ustawy, w pozycji 158 wymienia usługi w zakresie działalności stadionów i innych obiektów sportowych - sklasyfikowanych w grupowaniu PKWiU 92.61.

Należy zauważyć, iż do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z koniecznością prawidłowego zaklasyfikowania określonych czynności do właściwych grupowań statystycznych obowiązany jest podatnik. Zgodnie z przepisem § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) dla celów podatku od towarów i usług, do dnia 31 grudnia 2010 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.).

W treści złożonego wniosku Wnioskodawca wskazuje, że będzie prowadzić działalność polegającą na udostępnianiu własnego obiektu sportowego indywidualnym osobom jak i zorganizowanym jednostkom. Na podstawie zakupionego biletu osoby będą mogły korzystać z dostępu do: basenu sportowego, basenu rekreacyjnego - wielonieckowego z aqua urządzeniami i zjeżdżalnią, lodowiska, siłowni, gimnastyki (fitness, aerobik, sportów obronnych i sztuki walki (karate/teakwondo). Zainteresowany zaklasyfikował te usługi do grupowania PKWiU 92.61.10-00.00.

Mając na względzie przywołane regulacje prawne stwierdzić należy, iż przedmiotowe usługi sklasyfikowane do symbolu PKWiU 92.61.10 korzystają z preferencyjnej 7% stawki podatku, stosownie do art. 41 ust. 2 w związku z poz. 158 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług. Zatem, Wnioskodawca winien stosować do ich sprzedaży stawkę podatku w wysokości 7%.

Ponadto, z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca świadczy również usługi w zakresie:

* solarium, które zaklasyfikował do grupowania PKWiU 93.02

* sauny, które zaklasyfikował do grupowania PKWiU 93.04.10-00.00

* wynajmu basenu grupom zorganizowanym, jako "Usługi wynajmowania lub dzierżawienia nieruchomości o charakterze niemieszkalnym na własny rachunek, pozostałe, gdzie indziej niewymienione", które zaklasyfikował do grupowania PKWiU 70.20.12-00.90

Należy wskazać, iż świadczenie usług w zakresie usługi solarium sklasyfikowane do grupowania PKWiU 93.02, sauny sklasyfikowane do grupowania 93.04.10-00.00 oraz usługi wynajmu basenu grup zorganizowanych sklasyfikowane do grupowania PKWiU 70.20.12-00.90 nie zostały wymienione ani w ustawie o VAT, ani też w przepisach wykonawczych jako zwolnione lub korzystające z preferencyjnej stawki podatku VAT, dlatego też zgodnie z art. 41 ust. 1 powołanej ustawy podlegają one opodatkowaniu stawką podstawową podatku od towarów i usług w wysokości 22%.

Zatem w tym zakresie tut. Organ uznał stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe.

Z wniosku wynika, iż Wnioskodawca świadczy również usługi takie jak nauki pływania dla dzieci i dorosłych oraz treningi poprawy kondycji fizycznej z wyspecjalizowanym instruktorem, jako "Pozostałe usługi związane ze sportem", które zaklasyfikował do grupowania PKWiU 92.62.13-00.90 oraz organizacji imprez sportowych dla grup zorganizowanych jak i indywidualnych odbiorców, które zaklasyfikował do grupowania PKWiU 92.62.12.

W oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy, zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. Zgodnie z treścią poz. 11 powołanego załącznika, zwolnieniu podlegają: "Usługi związane z kulturą, w tym również usługi twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw artystycznego wykonania, usługi związane z rekreacją i sportem1 - sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU ex 92 - z wyłączeniem:

1.

usług związanych z taśmami wideo oraz wszelkimi filmami reklamowymi i promocyjnymi,

2.

usług związanych z wyświetlaniem filmów i taśm wideo, wyświetlaniem filmów na innych nośnikach oraz filmów reklamowych i promocyjnych,

3.

usług w zakresie działalności stadionów i innych obiektów sportowych (PKWiU 92.61),

4.

wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU 92.31.2), związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych (PKWiU 92.32.10), świadczone przez wesołe miasteczka, parki rozrywki, cyrki, dyskoteki, sale balowe (PKWiU 92.33, 92.34.11, 92.34.12) oraz wstępu na imprezy sportowe,

5.

wstępu oraz wypożyczania wydawnictw (PKWiU 22.11, 22.12, 22.13) w zakresie usług świadczonych przez biblioteki, archiwa, muzea i innych usług związanych z kulturą (PKWiU 92.5),

a.

usług związanych z produkcją filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.11), usług związanych z dystrybucja filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.12) usług związanych produkcją filmów i nagrań na innych nośnikach,

b.

wstępu do parków rekreacyjnych, plaż i innych miejsc o charakterze kulturalnym (PKWiU ex 92.72),

6.

działalności agencji informacyjnych,

7.

usług wydawniczych,

8.

usług radia i telewizji (PKWiU 92.2) z zastrzeżeniem poz. 12.

Z treści objaśnienia do załącznika nr 4 wynika, iż symbol "ex" oznacza, że zwolnienie dotyczy tylko i wyłącznie danej usługi z danego grupowania.

Umieszczenie ww. oznaczenia przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia tylko do usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "nazwa usługi". Zatem wynikające z załącznika zwolnienie dotyczy wyłącznie danej usługi z danego grupowania.

Ponadto w objaśnieniach tych wskazano, iż symbol "1" oznacza, że zwolnienie dotyczy wyłącznie usług związanych z rekreacją i sportem świadczonych przez podmioty, które nie mają jako celu systematycznego dążenia do osiągania zysków, zaś wszelkie zyski, które mimo wszystko osiągną, przeznaczą na utrzymanie lub poprawę świadczonych usług.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż ze zwolnienia od podatku nie korzystają usługi wymienione enumeratywnie w treści pozycji nr 11 załącznika nr 4 do ustawy o podatku od towarów i usług, oraz te usługi związane z rekreacją i sportem, które mają na celu systematyczne dążenie do osiągania zysków.

Analiza przedstawionego opisu stanu faktycznego oraz treść powołanych przepisów wskazuje, że przedmiotowe usługi, sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU 92.62.13-00.90 oraz 92.62.12, wykonywane przez Wnioskodawcę, który prowadzi działalność gospodarczą, nie będą podlegały zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie poz. 11 załącznika nr 4 do ustawy, albowiem nie zostanie spełniony jeden z warunków, umożliwiających zastosowanie tego zwolnienia. W konsekwencji świadczenie przedmiotowych usług podlega opodatkowaniu wg stawki podatku w wysokości 22%.

W tym zakresie tut. Organ uznał stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe.

Z opisanego zdarzenia przyszłego wynika również, iż Zainteresowany świadczy usługi, które zaklasyfikował do grupowania PKWiU 85.14.18-00.90 oraz 85.14.13-00.00 w zakresie fizykoterapii, masaży-usługi fizykoterapeutów w zakresie ochrony zdrowia oraz usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego.

W świetle art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy, zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. W załączniku tym, stanowiącym wykaz usług zwolnionych od podatku, pod poz. 9, zostały wymienione usługi o symbolu PKWiU ex 85, tj. "usługi w zakresie ochrony zdrowia i opieki społecznej, z wyłączeniem usług weterynaryjnych (PKWiU 85.2)".

Określenie w załączniku danej grupy symbolem "ex" oznacza, że stawka podatku odnosi się tylko do danej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia lub obniżonej stawki podatku VAT tylko do usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "nazwa usługi". Zatem, wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT lub zwolnienie dotyczy wyłącznie danej usługi z danego grupowania. Należy zauważyć, że w poz. 9 załącznika nr 4 do ustawy wyłączono ze zwolnienia od podatku wyłącznie usługi weterynaryjne.

Taka klasyfikacja skutkuje uznaniem wykonywanych czynności za zwolnione od podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 w związku z załącznikiem nr 4 do ustawy. W pozycji 9 tego załącznika, jako zwolnione od podatku VAT, zdefiniowano zaliczone do symbolu PKWiU ex. 85 "usługi w zakresie ochrony zdrowia i opieki społecznej, z wyłączeniem usług weterynaryjnych (PKWiU 85.2)".

Zatem, świadczone przez Wnioskodawcę usługi zakresie fizykoterapii, masaży, zaklasyfikowane do grupowania PKWiU 85.14.18-00.90 oraz 85.14.13-00.00, będą korzystały ze zwolnienia od podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 w związku z poz. 9 załącznika nr 4 do ustawy.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy, iż świadczone przez Wnioskodawcę usługi winny być opodatkowane 7% stawką podatku VAT należało uznać za nieprawidłowe.

Wnioskodawca świadczy również usługi w zakresie usług gastronomicznych dotyczących sprzedaży barowej, produktów nieprzetworzonych oraz napojów alkoholowych i bezalkoholowych

Zgodnie z delegacją ustawową zawartą w ust. 16 ww. artykułu Minister Finansów w drodze rozporządzenia określił stawki obniżone m.in. w wysokości 7% na dostawy niektórych towarów i świadczenia niektórych usług. I tak w myśl § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799 z późn. zm.) stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

I tak pod. poz. 20 załącznika nr 1 mieszczą się usługi gastronomiczne, z wyłączeniem: sprzedaży napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2% oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5% oraz sprzedaży kawy i herbaty (wraz z dodatkami), napojów bezalkoholowych gazowanych, wód mineralnych, a także sprzedaży w stanie nieprzetworzonym innych towarów opodatkowanych stawką 22%.

Z kolei pod. poz. 21 załącznika nr 1 widnieją usługi związane z podawaniem napojów (PKWiU ex 55.4) oraz usługi stołówkowe i usługi dostarczania posiłków dla odbiorców zewnętrznych (PKWiU ex 55.5), z wyłączeniem: sprzedaży napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2% oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5% oraz sprzedaży kawy i herbaty (wraz z dodatkami), napojów bezalkoholowych gazowanych, wód mineralnych, a także sprzedaży w stanie nieprzetworzonym innych towarów opodatkowanych stawką 22%.

Biorąc pod uwagę przytoczone powyżej przepisy oraz opis sprawy należy stwierdzić, iż sprzedaż usług gastronomicznych przy uwzględnieniu przepisu § 6 ust. 1 rozporządzenia, w związku z poz. 20 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r., podlega opodatkowaniu 7% stawką VAT.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy pomimo identycznego skutku podatkowego dla podatnika uznaje się za nieprawidłowe, gdyż Wnioskodawca wskazał we wniosku inne przepisy prawa podatkowego.

Usługi jakie Wnioskodawca ma jeszcze zamiar świadczyć to usługi promocyjne łączone, które obejmować będą wstęp na krytą pływalnie z promocyjną ofertą możliwości korzystania z sauny lub innej usługi w rozumieniu PKWiU ze znacznie obniżoną ceną (tzw. przysłowiową złotówkę).

Stwierdzić trzeba, że na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W pozycji nr 159a wymienia usługi rekreacyjne pozostałe - wyłącznie w zakresie wstępu - sklasyfikowanych w grupowaniu PKWiU ex 92.72 (użycie w załączniku danej grupy "ex" oznacza, że stawka podatku odnosi się tylko do danej usługi z danego grupowania).

Mając na względzie przywołane regulacje prawne stwierdzić należy, iż wstęp na krytą pływalnię korzysta z preferencyjnej 7% stawki podatku, stosownie do art. 41 ust. 2 w związku z poz. 159a załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług. Zatem, Wnioskodawca winien stosować do ich sprzedaży stawkę podatku w wysokości 7%. Natomiast odnosząc się do promocyjnej oferty możliwości korzystania z sauny tut. Organ stwierdza, iż czynność ta powinna być opodatkowana według 22% stawki VAT a w przypadku innej usługi wg stawek odpowiadających danej usłudze.

W związku z powyższym w tym zakresie stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Podkreślić należy, że organy podatkowe nie są właściwe do klasyfikowania wyrobów i usług do odpowiednich grupowań statystycznych. Do określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem wykonywanych czynności oraz prawidłowym zaklasyfikowaniem tych czynności do właściwych grupowań statystycznych, obowiązany jest podatnik. W związku z powyższym tut. Organ w niniejszej interpretacji odniósł się do klasyfikacji podanej przez Wnioskodawcę we wniosku.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację, w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl