IPPP3/443-100/10-2/LK - Stosowanie 7% stawki podatku VAT w przypadku świadczenia usług wytworzenia i montażu szafy wnękowej do stałej zabudowy.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 24 lutego 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-100/10-2/LK Stosowanie 7% stawki podatku VAT w przypadku świadczenia usług wytworzenia i montażu szafy wnękowej do stałej zabudowy.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 stycznia 2010 r. (data wpływu 1 lutego 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania przez Wnioskodawcę 7% stawki podatku od towarów i usług przy świadczeniu usługi wytworzenia i montażu szafy wnękowej do stałej zabudowy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lutego 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania przez Wnioskodawcę 7% stawki podatku od towarów i usług przy świadczeniu usługi wytworzenia i montażu szafy wnękowej do stałej zabudowy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi sieć salonów meblowych wraz z elementami wyposażenia wnętrz. W ramach prowadzonej działalności zamierza wykonywać i sprzedawać meble, a także szafy wnękowe do zabudowy stałej, które wykonywane będą jako jedna usługa polegająca na wykonaniu elementów szafy na indywidualny wymiar, a następnie złożenia jej i zamontowania w mieszkaniu Klienta. Sam montaż szafy i jej elementów wykonywany będzie przez współpracujące podmioty, których nie łączy z Klientem żadna umowa. Podmioty te działają w imieniu i na rzecz Wnioskodawcy. Klient zamawia całą usługę u Wnioskodawcy i to on ponosić będzie odpowiedzialność za terminowe i należyte zamontowanie szafy w mieszkaniu Klienta. Wykonywana usługa montażu szafy wnękowej polegać będzie na zabudowie wnęki w budynku mieszkalnym montowanej na stałe, tj. bez możliwości przenoszenia jej w inne miejsce. Zabudowa ta ma mieć indywidualne wymiary, wyposażenie, wykończenie dostosowane do miejsca, w którym ma stanąć, zgodnie z zamówieniem Klienta. Wewnętrzną część zabudowy stanowią listwy wykończeniowe niwelujące krzywizny ścian składające się na szkielet konstrukcji przytwierdzony do ścian mieszkania. Zewnętrzną częścią zabudowy są także drzwi przesuwne lub otwierane w inny sposób, które składają się z okuć stalowych lub aluminiowych. Są to takie elementy jak: szyna górna i dolna, prowadniki i wózki, po których przesuwają się drzwi. Same drzwi wypełnione będą, wg życzenia Klienta, płytą laminowaną lustrem, szybą ratanem lub bambusem. Usługa ta wykonywana będzie w jednym z poniżej wymienionych rodzajów budynków: PKOB 111, 112, 113, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127. Wnioskodawca usługi wykonywać będzie na podstawie umowy cywilno-prawnej. Przedmiotem umowy będzie usługa remontowo-budowlana, polegająca na wykonaniu trwałej zabudowy, tzn. bez możliwości przenoszenia jej w inne miejsce. Faktura dokumentująca przedmiotową transakcję będzie zawierać jedną pozycję obejmującą całość robót wraz z wykorzystanymi materiałami.

Opisaną usługę, wykonywaną przez Wnioskodawcę, należy zakwalifikować jako usługę remontowo-budowlaną i montażu stolarki budowlanej polegające na wyposażeniu pomieszczeń mieszkalnych w meble wbudowane na stałe zgodnie z PKD 45.42.Z (zakładanie stolarki budowlanej). Usługa polega na wytwarzaniu z materiałów własnych lub zakupionych: płyt meblowych, blatów, luster i elementów metalowych (okuć, zawiasów, uchwytów i prowadnic) elementów stałej zabudowy wnękowej, a następnie trwałym ich montażu w budynkach i lokalach mieszkalnych sklasyfikowanych w PKOB pod poz. 111 i 112. Wnioskodawca zamierza kwalifikować swoje usługi w następujący sposób:

*

w przypadku montażu niemetalowych elementów szaf wnękowych usługi mieszczą się w PKWiU 45.42.13- 00.00 - "roboty instalacyjne pozostałych niemetalowych elementów stolarki budowlanej",

*

w przypadku montażu metalowych elementów szaf wnękowych usługi mieszczą się w PKWiU 45.42.12-00.00 - "roboty instalacyjne pozostałych metalowych elementów stolarki budowlanej".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w świetle przedstawionego przyszłego stanu faktycznego Wnioskodawca może stosować 7% stawkę podatku od towarów i usług czyli w razie świadczenia usługi wytworzenia i montażu szafy wnękowej do stałej zabudowy, zgodnie z indywidualnymi parametrami mieszkania Klienta i jego sugestiami co do wyglądu i funkcjonalności szafy, w obiektach budownictwa mieszkaniowego wskazanych w § 6 ust. 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia...

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W myśl art. 41 ust. 1 ww. ustawy, stawka podatku wynosi 22%, przy czym ustawodawca od tej reguły ustanowił pewne wyjątki.

Zgodnie z § 6 ust. 2 rozporządzenia, stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% w odniesieniu do:

1.

robót budowlano - montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,

2.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części. z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12,

* w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12 - 12c ustawy.

Analiza § 6 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia pozwala stwierdzić, że kompleksowa usługa budowlano-montażowa w obiektach mieszkalnych oznaczonych symbolem PKOB - 111 (Budynki mieszkalne jednorodzinne) oraz PKOB - 112 (Budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe), podlega opodatkowaniu wg stawki 7%, lecz pod warunkiem, że budynki te są budynkami mieszkalnymi stałego zamieszkania i usługa wykonywana jest wyłącznie w lokalach mieszkalnych znajdujących się w tych budynkach, a nie w lokalach użytkowych. Preferencyjna stawka opodatkowania znajduje zastosowanie niezależnie od powierzchni użytkowej budynków mieszkaniowych jednorodzinnych lub powierzchni lokali mieszkalnych wchodzących w skład budynków o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowych.

Biorąc pod uwagę powyższe przy ustaleniu właściwej stawki podatku VAT decydujące znaczenie ma ustalenie co jest przedmiotem sprzedaży, czy podatnik dokonuje dostawy towarów czy też świadczy usługę. Przepisy dotyczące podatku od towarów i usług przy formułowaniu zakresu pojęciowego towarów i usług oraz wyjątków w dziedzinie ulgowego opodatkowania lub zwolnień od tego podatku - co do zasady - opierają się na klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

Zastosowanie właściwej stawki podatku zależy od tego, co jest przedmiotem umowy cywilnoprawnej oraz rodzaju działalności prowadzonej przez podatnika. Jeżeli przedmiotem umowy są roboty budowlane sklasyfikowane wg PKWiU 45, w ramach których podatnik wykonuje roboty budowlane w budynkach mieszkalnych stałego zamieszkania (PKOB 11) wówczas do całej wartości usługi zastosowanie ma jednolita 7% stawka podatku.

Jak wynika z wniosku, Wnioskodawca zamierza wykonywać usługi remontowo-budowlane i montażu stolarki budowlanej polegające na wyposażeniu pomieszczeń mieszkalnych w meble wbudowane na stałe zgodnie z PKD 45.42.Z (zakładanie stolarki budowlanej). Usługa polegać będzie na wytwarzaniu z własnych lub zakupionych w tym celu materiałów: płyt meblowych, blatów, luster i elementów metalowych (okuć, zawiasów, uchwytów i prowadnic) elementów stałej zabudowy wnękowej, a następnie trwałym ich montażu w budynkach i lokalach mieszkalnych sklasyfikowanych w PKOB 111 i 112.

Powyższe usługi wykonywane będą na podstawie umowy cywilno-prawnej. Przedmiotem umowy będzie usługa remontowo-budowlana, polegająca na wykonaniu trwałej zabudowy, tzn. bez możliwości przenoszenia jej w inne miejsce. Faktura dokumentująca przedmiotową transakcję będzie zawierała jedną pozycję obejmującą całość robót wraz z wykorzystanymi materiałami.

W świetle powyższego, jeśli usługi montażu szaf wnękowych, których elementem składowym będą materiały własne Wnioskodawcy lub kupowane od innych podmiotów, wykonywane przez podmioty współpracujące działające w imieniu i na rzecz Wnioskodawcy, będą wykonywane w budynkach mieszkalnych stałego zamieszkania zaliczanych do budownictwa mieszkaniowego (PKOB 111, PKOB 112), to właściwą dla tych usług będzie stawka VAT w wysokości 7%.

Stanowisko Wnioskodawcy opisane powyżej, zgodne jest z poglądami sądów administracyjnych, Dyrektorów Izb Skarbowych, zawartymi w najnowszych interpretacjach:

1.

interpr. z dnia 06 października 2009 r. Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-637/09/WN;

2.

interpr. z dnia 11 września 2009 r. Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-779/09-4/AD;

3.

interpr. z dnia 21 sierpnia 2009 r. Dyrektora izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-752/09-4/SJ; a także wypowiedziami przedstawicieli doktryny.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej również ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 ustawy o VAT). Natomiast przez świadczenie usług - w myśl art. 8 ust. 1 cyt. ustawy - rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Zgodnie z art. 8 ust. 3 cyt. ustawy, usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Zatem zarówno towary jak i usługi identyfikowane są na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

W myśl art. 41 ust. 1 cyt. wyżej ustawy stawka podatku wynosi 22%, przy czym ustawodawca od tej reguły ustanowił pewne wyjątki. I tak, zgodnie z ust. 2 ww. artykułu, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku Nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się również do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym - art. 41 ust. 12 ww. ustawy.

W myśl art. 41 ust. 12a i 12b ustawy o VAT przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego powyżej nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej - art. 41 ust. 12c.

Ponadto, zgodnie z § 37 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799) - obowiązującego od dnia 1 stycznia 2010 r. - stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% również w odniesieniu do:

*

robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,

*

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12,

*

w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Uregulowanie zawarte w § 37 ww. rozporządzenia ma zastosowanie do dnia 31 grudnia 2010 r.

W świetle powyższego stwierdzić należy, iż zgodnie z art. 41 ust. 12 w związku z ust. 2 tego artykułu ustawy o podatku od towarów i usług oraz § 37 rozporządzenia z dnia 24 grudnia 2009 r., 7% stawka podatku od towarów i usług, znajduje zastosowanie w odniesieniu do budowy a także robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych w obiektach budownictwa mieszkaniowego lub ich części.

Jednakże przy ustaleniu właściwej stawki podatku VAT decydujące znaczenie ma ustalenie co jest przedmiotem sprzedaży, czy podatnik dokonuje dostawy towarów czy też świadczy usługę. Przepisy dotyczące podatku od towarów i usług przy formułowaniu zakresu pojęciowego towarów i usług oraz wyjątków w dziedzinie ulgowego opodatkowania lub zwolnień od tego podatku - co do zasady opierają się na klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej. Zatem dopiero ustalenie przez podatnika właściwego grupowania statystycznego dla dokonanej czynności pozwala na określenie prawidłowej stawki podatku VAT.

Zgodnie z zasadami tworzenia grupowań PKWiU (pkt 5. 3. 4) stanowiącymi załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, roboty instalacyjne i montażowe wykonywane na miejscu przeznaczenia są klasyfikowane w odpowiednich grupowaniach podkategorii wyodrębnionych w tym celu w ramach klas obejmujących instalowane (montowane) wyroby (sprzęt, maszyny, urządzenia), z następującymi zastrzeżeniami:

*

roboty instalacyjne, wykonane przez producenta wyrobu siłami własnymi, są klasyfikowane łącznie z wyrobem w tym samym grupowaniu,

*

gdy w określonej klasie nie została wyodrębniona odpowiednia podkategoria dla robót instalacyjnych i montażowych, to czynności te klasyfikuje się w grupowaniach obejmujących dany wyrób,

*

budowlane roboty instalacyjne i montażowe klasyfikuje się w dziale 45,

*

roboty instalacyjne wykonywane przez sprzedawcę detalicznego, jako usługa związana ze sprzedażą określonego wyrobu, klasyfikowane są tak jak handel detaliczny w odpowiednim grupowaniu działu 52.

Zastosowanie właściwej stawki podatku zależy więc od tego, co jest przedmiotem umowy cywilnoprawnej oraz rodzaju działalności prowadzonej przez podatnika.

W treści złożonego wniosku wskazano, iż Wnioskodawca prowadzi sieć salonów meblowych wraz z elementami wyposażenia wnętrz. W ramach prowadzonej działalności zamierza wykonywać i sprzedawać meble, a także szafy wnękowe do zabudowy stałej, które wykonywane będą jako jedna usługa polegająca na wykonaniu elementów szafy na indywidualny wymiar, a następnie złożenia jej i zamontowania w mieszkaniu Klienta. Sam montaż wykonywany będzie przez podmioty działające w imieniu i na rzecz Wnioskodawcy. Wykonywana usługa zabudowy wnęki wykonywana będzie w jednym z poniżej wymienionych rodzajów budynków: PKOB 111, 112, 113, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127. Wnioskodawca usługi wykonywać będzie na podstawie umowy cywilno-prawnej. Przedmiotem umowy będzie usługa remontowo-budowlana, polegająca na wykonaniu trwałej zabudowy. Faktura dokumentująca przedmiotową transakcję będzie zawierać jedną pozycję obejmującą całość robót wraz z wykorzystanymi materiałami.

Wnioskodawca dodaje, iż wykonywaną usługę, należy zakwalifikować, jako usługę remontowo-budowlaną i montażu stolarki budowlanej polegające na wyposażeniu pomieszczeń mieszkalnych w meble wbudowane na stałe zgodnie z PKD 45.42.Z (zakładanie stolarki budowlanej). Usługa polega na wytwarzaniu z materiałów własnych lub zakupionych elementów stałej zabudowy wnękowej, a następnie trwałym ich montażu w budynkach i lokalach mieszkalnych sklasyfikowanych w PKOB pod poz. 111 i 112. Wnioskodawca zamierza kwalifikować swoje usługi w następujący sposób:

*

w przypadku montażu niemetalowych elementów szaf wnękowych usługi mieszczą się w PKWiU 45.42.13- 00.00 - "roboty instalacyjne pozostałych niemetalowych elementów stolarki budowlanej",

*

w przypadku montażu metalowych elementów szaf wnękowych usługi mieszczą się w PKWiU 45.42.12-00.00 - "roboty instalacyjne pozostałych metalowych elementów stolarki budowlanej".

Zgodnie z § 1 obowiązującego od dnia 1 stycznia 2010 r. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 222, poz. 1753) - dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.)- do dnia 31 grudnia 2010 r.

Zgodnie z tą Klasyfikacją robotami budowlanymi są prace zgrupowane w dziale 45 "Roboty budowlane", który obejmuje:

*

prace polegające na wznoszeniu nowych budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli począwszy od przygotowania terenu przez zróżnicowany zakres robót ziemnych, fundamentowych (stan zerowy), wykonywanie elementów nośnych, przegród budowlanych, układanie i pokrywanie dachów (stan surowy) do robót montażowych, instalacyjnych i wykończeniowych,

*

prace związane z przebudową, rozbudową, nadbudową, modernizacją, odbudową i remontem już istniejących budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli, prace związane z inżynierią lądową i wodną,

*

instalowanie budynków i budowli z prefabrykatów, instalowanie konstrukcji stalowych.

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że jeśli wykonana przez Spółkę kompleksowa usługa mieści się w grupowaniu PKWiU 45.42 i dokonana zostanie w budynku mieszkalnym stałego zamieszkania sklasyfikowanym wg Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11 oraz w lokalach mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w PKOB w dziale 12, podlegać ona będzie opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 7%.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Jednocześnie tut. organ podatkowy podkreśla, iż nie jest uprawniony do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości przyporządkowania formalnego towarów lub usług do grupowania klasyfikacyjnego. Za prawidłową klasyfikację wyrobu lub usługi jest bowiem odpowiedzialny producent lub dokonujący dostawy towaru bądź świadczący usługę. To właśnie ten podmiot obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania wykonywanych usług. W przypadku zaistnienia wątpliwości w tym zakresie, należy zwrócić się o wydanie opinii do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych, Urzędu Statystycznego w Łodzi, ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M.C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl