IPPP2/443-446/09-2/IK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 lipca 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2/443-446/09-2/IK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 8 kwietnia 2009 r. (data wpływu 24 kwietnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zapytania od nr 1 do nr 4 tj. określenia, że w przypadku spełnienia wymogów określonych w § 10 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego, Spółka będzie miała prawo do zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% w stosunku do sprzedaży okładek - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 kwietnia 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zapytania od nr 1 do nr 4 tj. określenia, że w przypadku spełnienia wymogów określonych w § 10 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego, Spółka będzie miała prawo do zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% w stosunku do sprzedaży okładek.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka z siedzibą w Wielkiej Brytanii, jest jedną z wiodących firm na światowym rynku produkcji opakowań i usług poligraficznych dla przemysłu filmowego, fonograficznego i firm oprogramowania komputerowego. W skład portfolio produktów Spółki wchodzą m.in. wkładki, papierowe okładki do filmów DVD, gier komputerowych oraz płyt CD, jak i naklejki samoprzylepne.

Spółka jest zarejestrowanym w Polsce podatnikiem VAT czynnym i podatnikiem VAT UE. Spółka nabywa w Polsce m.in. papierowe okładki do filmów nagranych na płytach DVD (dalej: okładki), a następnie sprzedaje je na rzecz studiów filmowych (dalej: SF lub Nabywcy), będących podatnikami VAT i VAT UE w innych niż Polska krajach Unii Europejskiej. Okładki sprzedawane przez Spółkę, w zależności od przeznaczenia na określony rynek, opracowywane są w różnych wersjach językowych, np. okładka przygotowana we francuskiej wersji językowej przeznaczona jest do filmów sprzedawanych przez SF m.in. na rynku francuskim itd. Na zlecenie SF Spółka fizycznie przekazuje okładki do podmiotu trzeciego, który ma siedzibę na terytorium Polski i jest zarejestrowanym podatnikiem VAT w Polsce (dalej: Podmiot trzeci). Podmiot trzeci dostarcza na rzecz SF płyty z nagraną zawartością np. filmem DVD, a także plastikowe opakowania do tych płyt. Ponadto, Podmiot trzeci wykonuje na rzecz SF czynności polegające na zamontowaniu okładek przekazanych przez Spółkę w celu stworzenia finalnego produktu w postaci płyty DVD. Montowanie okładek w opakowaniach odbywa się na terytorium Polski. W trakcie procesu montowania mogą powstawać naturalne ubytki wynikające głównie ze zniszczenia okładek. Zwyczajowo ubytki te stanowią nie więcej niż 3% okładek przekazanych przez Spółkę do Podmiotu trzeciego.

Gotowy produkt - płyta DVD umieszczona w plastikowym opakowaniu, w którym zamontowano okładkę - wysyłany jest przez Podmiot trzeci do innych krajów Unii Europejskiej wskazanych przez SF. Z tego względu, to Podmiot trzeci, a nie Spółka, jest w posiadaniu dokumentów transportowych potwierdzających wywóz okładek do innych krajów Unii Europejskiej. Spółka wystawia na rzecz Nabywców faktury VAT dokumentujące sprzedaż okładek przekazanych fizycznie do Podmiotu trzeciego w celu ich zamontowania w plastikowych opakowaniach przed wysłaniem do innych krajów Unii Europejskiej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie w zakresie podatku od towarów i usług.

1.

Czy w przedstawionym stanie faktycznym znajdzie zastosowanie § 10 rozporządzenia wykonawczego, w szczególności, czy w przypadku spełnienia wymogów określonych w § 10 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego, Spółka będzie miała prawo do zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% w stosunku do sprzedaży okładek na rzecz SF.

2.

Jeśli odpowiedź na pytanie nr 1 jest twierdząca, to czy posiadanie przez Spółkę dokumentu zawierającego" specyfikację okładek przekazanych Podmiotowi trzeciemu do zamontowania w plastikowych opakowaniach, podpisanego przez Podmiot trzeci, będzie stanowić wystarczający dowód spełnienia przez Spółkę warunku, którym mowa w § 10 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia wykonawczego.

3.

Czy posiadanie przez Spółkę dokumentu podpisanego przez SF zawierającego specyfikację nabytych okładek oraz oświadczenie, iż zakupione od Spółki okładki zostaną w przyszłości, po zamontowaniu w plastikowych opakowaniach przez Podmiot trzeci, wywiezione z terytorium Polski na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, będzie stanowić wystarczający dowód spełnienia przez Spółkę warunku, o którym mowa w § 10 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia wykonawczego.

4.

Czy Spółka, oczekując, że w terminie 60 dni od daty wydania okładek otrzyma zapłatę na rachunek bankowy, ma prawo do wykazania sprzedaży okładek na rzecz Nabywców jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną 0% stawką VAT w deklaracji VAT za okres, w którym wystawiła fakturę stwierdzającą dokonanie tej sprzedaży, pod warunkiem posiadania odpowiednich dokumentów (oświadczeń).

1.

Spółka stoi na stanowisku, iż w analizowanym stanie faktycznym, tj. w przypadku gdy okładki przekazywane są do Podmiotu trzeciego, który montuje je w plastikowych opakowaniach, a następnie wywozi na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej innego niż terytorium kraju, ma zastosowanie § 10 rozporządzenia wykonawczego. Spółka będzie miała zatem prawo do zastosowania obniżonej do wysokości 0% stawki podatku VAT w stosunku do sprzedaży okładek na rzecz SF, pod warunkiem spełnienia przez Spółkę wymogów wymienionych w § 10 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego. Na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Zgodnie zaś z art. 2 pkt 6 ustawy o VAT towarami są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, a także grunty.

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%. Zastosowanie przez podatnika innej stawki lub zwolnienia od podatku VAT jest możliwe tylko w przypadkach wyraźnie wskazanych w przepisach ustawy o VAT lub przepisach wykonawczych do tej ustawy.

W art. 41 ust. 16 ustawy o VAT ustawodawca zawarł upoważnienie dla Ministra Finansów do obniżenia, w drodze rozporządzenia, stawek podatku VAT do wysokości 0%, 3% lub 7% dla dostaw niektórych towarów i świadczenia niektórych usług albo dla części tych dostaw lub części świadczenia usług oraz określenia warunków stosowania obniżonych stawek przy uwzględnieniu:

1.

specyfiki obrotu niektórymi towarami i świadczenia niektórych usług;

2.

przebiegu realizacji budżetu państwa;

3.

przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Zgodnie z udzieloną delegacją Minister Finansów wskazał w § 10 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego, iż obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku VAT stosuje się do towarów nabywanych przez podatnika podatku od wartości dodanej, zidentyfikowanego na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, w przypadku gdy towary te są przeznaczone do wykonania na nich usług, o których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 3 lit. d) ustawy o VAT na terytorium kraju, a następnie do wywozu na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

Zgodnie z § 10 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego, obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku VAT stosuje się do dostawy, o której mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego, pod warunkiem, że podatnik dokonujący dostawy towarów:

1.

jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE;

2.

przekaże, nabyte przez podatnika podatku od wartości dodanej, towary podmiotowi, który wykonuj usługi, o których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 3 lit. d) ustawy;

3.

wykaże w deklaracji podatkowej oraz w informacji podsumowującej za okres, w którym wystawił fakturę stwierdzającą dokonanie dostawy towarów, tę dostawę jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów;

4.

otrzyma zapłatę na rachunek bankowy w terminie 60 dni od dnia wydania towaru; otrzymanie zapłaty terminie późniejszym uprawnia podatnika do dokonania korekty podatku należnego;

5.

posiada dokumenty, z których wynika, że towary przekazywane podmiotowi, który wykonuje usługi, których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 3 lit. d) ustawy, zostaną po wykonaniu tych usług wywiezione z terytorium kraju.

Z powyższego wynika, iż dla możliwości opodatkowania obniżoną do wysokości 0% stawką VAT dostaw towarów na rzecz podatnika podatku od wartości dodanej, zidentyfikowanego na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, w przypadku gdy towary te są przeznaczone do wykonania na nich usług, o których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 3 lit. d) ustawy, terytorium kraju, a następnie do wywozu na terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju, konieczne jest łączne spełnienie warunków wymienionych w § 10 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego. Jak wskazano w stanie faktycznym, Spółka jest zarejestrowanym w Polsce podatnikiem VAT UE. Spółka realizuje sprzedaż okładek na rzecz SF będących podatnikami podatku od wartości dodanej zidentyfikowanymi na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych w innych niż Polska krajach Unii Europejskiej. Dostawa okładek realizowana jest w ten sposób, że zakupione przez Nabywców okładki przekazywane są przez Spółkę bezpośrednio do Podmiotu trzeciego, mającego siedzibę w Polsce, w celu zamontowania ich w plastikowych opakowaniach na płyty DVD. Po wykonaniu tych czynności, Podmiot trzeci wywozi okładki, zamontowane wewnątrz plastikowych opakowań (gotowy produkt w postaci płyty DVD), na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

W rezultacie, zdaniem Spółki, w stosunku do dostaw okładek realizowanych przez Spółkę na rzecz Nabywców, § 10 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego ma zastosowanie, o ile spełnione zostaną warunki wymienione w ust. 2 tego przepisu. Jednocześnie, zdaniem Spółki, zakresem uregulowania § 10 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego objęta jest dostawa wszystkich okładek na rzecz SF, niezależnie od faktu występowania pewnych ubytków w trakcie procesu montowania. Powstawanie ubytków jest bowiem naturalnym i niezamierzonym zjawiskiem występującym podczas każdego procesu produkcyjnego. W analizowanym stanie faktycznym, wszystkie okładki dostarczane przez Spółkę do Podmiotu trzeciego, na zlecenie SF, przeznaczone są do wywozu do innego państwa Unii Europejskiej, a zatem spełnione są przesłanki umożliwiające zastosowanie § 10 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego.

2.

Spółka stoi na stanowisku, iż posiadanie przez nią dokumentu zawierającego specyfikację okładek przekazanych Podmiotowi trzeciemu do zamontowania w plastikowych opakowaniach, podpisanego przez Podmiot trzeci, będzie stanowić wystarczający dowód spełnienia wymogu określonego w § 10 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia wykonawczego.

Zgodnie z tym przepisem, możliwość zastosowania obniżonej stawki VAT do dostawy towarów, o której mowa w § 10 ust. 1 tego rozporządzenia, uzależniona jest w szczególności od przekazania towarów będących przedmiotem dostawy podmiotowi, który wykonuje usługi na ruchomym majątku rzeczowym. Jednocześnie, żaden przepis ustawy o VAT ani rozporządzeń wydanych na jej podstawie nie reguluje sposobu, w jaki podatnik powinien udowodnić spełnienie warunku określonego w 10 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia wykonawczego. Należy zatem stwierdzić, iż spełnienie przedmiotowego warunku może zostać przez podatnika udowodnione w sposób dowolny. W rezultacie, Spółka stoi na stanowisku, zgodnie z którym posiadanie przez podatnika dokumentu zawierającego specyfikację przekazanych towarów oraz podpis podmiotu wykonującego usługi potwierdzający otrzymanie towarów wymienionych w tym dokumencie, będzie stanowić wystarczający dowód, iż towary zostały przekazane podmiotowi wykonującemu usługi.

W związku z powyższym, zdaniem Spółki, jeśli będzie ona posiadać podpisany przez Podmiot trzeci dokument zawierający specyfikację okładek przekazanych Podmiotowi trzeciemu do zamontowania w plastikowych opakowaniach, to dokument ten będzie wystarczającym dowodem spełnienia przez Spółkę warunku, o którym mowa w § 10 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia wykonawczego.

3.

Spółka stoi na stanowisku, iż podpisany przez SF dokument zawierający specyfikację nabytych okładek (i przekazanych Podmiotowi trzeciemu) oraz oświadczenia, iż zakupione od Spółki okładki zostaną w przyszłości, po zamontowaniu ich w plastikowych opakowaniach, wywiezione z terytorium Polski na terytorium innego państwa członkowskiego, będzie stanowić wystarczający dowód na spełnienie przez nią warunku, o którym mowa w § 10 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia wykonawczego. Jak wskazano powyżej, w świetle § 10 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego, obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku VAT stosuje się w stosunku do dostawy towarów, które są przeznaczone do wykonania na nich usług, o których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 3 lit. d) ustawy o VAT, na terytorium kraju, a następnie do wywozu na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju. Z kolei, zgodnie z § 10 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia wykonawczego, możliwość zastosowania obniżonej stawki VAT do dostawy towarów, o której mowa § 10 ust. 1 tego rozporządzenia, uzależniona jest w szczególności od posiadania przez dostawcę dokumentów, z których wynika, że towary przekazywane podmiotowi w celu wykonania na nich usług, zostaną po wykonaniu tych usług wywiezione z terytorium kraju. Spółka pragnie zauważyć, że w świetle literalnego brzmienia obu przepisów, istotne jest udowodnienie zamiaru (intencji) wywozu towarów po wykonaniu na nich usług, a nie samego faktu, że towary zostały już wywiezione. Jednocześnie, § 10 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia wykonawczego nie reguluje ani formy ani rodzaju dokumentów, jakie powinien posiadać podatnik, aby uczynić zadość wymogowi, o którym mowa w tym przepisie. W rezultacie, zdaniem Spółki, każdy dokument, z którego wynika, iż towary po wykonaniu na nich usług zostaną wywiezione z terytorium kraju do innego państwa członkowskiego, stanowi dokument, o którym mowa w § 10 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia wykonawczego. W szczególności, Spółka stoi na stanowisku, że nie byłoby uzasadnione twierdzenie, iż dostawca towarów powinien posiadać dokumenty wymienione w art. 42 ust. 3 ustawy o VAT. Gdyby bowiem ustawodawca uzaIeżniał zastosowanie obniżonej stawki VAT w stosunku do dostawy towarów, o której mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego, od posiadania konkretnie oznaczonych dokumentów zamieściłby on w tym przepisie ich szczegółowy katalog (tak jak to uczynił w art. 42 ust. 3 ustawy o VAT). Ponadto, § 10 rozporządzenia wykonawczego nie zawiera w żadnym miejscu odwołania do katalogu dokumentów określonego w art. 42 ust. 3 ustawy o VAT, właściwego dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Brak takiego odwołania jest, zdaniem Spółki, uzasadniony, ponieważ katalog określony w art. 42 ust. 3 ustawy o VAT obejmuje dokumenty potwierdzające sam fakt fizycznego wywozu towarów, podczas gdy przepisy § 10 ust. 1 i ust. 2 pkt 5 rozporządzenia wykonawczego wskazują wyłącznie na przeznaczenie do wywozu towarów do innego kraju Unii Europejskiej, po zakończeniu świadczenia na nich usług.

AnaIogiczny wniosek płynie z interpretacji indywidualnej z dnia 8 lipca 2008 r. wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu w imieniu Ministra Finansów (sygn. ILPP2/443-316/08-5/EWW), w której stwierdzono, że " (...) chodzi tu o wszeIkie dokumenty, które w sposób jednoznaczny będą stwierdzały, że konkretna partia towarów przekazana podmiotowi polskiemu zostanie po wykonaniu usługi wywieziona z terytorium kraju. (...) Nie jest natomiast wymagane posiadanie przez Zainteresowanego dokumentów potwierdzających wywóz o których mowa w art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług." Podobnie uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji indywidualnej z dnia 8 października 2008 r. wydanej w imieniu Ministra Finansów (sygn. ITPP2/443-601/08/AP) oraz Naczelnik Pierwszego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Sosnowcu w interpretacji z dnia 28 lutego 2006 r. (sygn. PSUS/PP OIO/443/429/05/ŁG). We wszystkich powołanych interpretacjach organ podatkowy stanął na stanowisku, że istotny jest zamiar wywozu towarów, po zakończeniu świadczenia na nich usług, i to ten właśnie zamiar, a nie sam fakt opuszczenia przez towary terytorium kraju, należy udokumentować w celu zastosowania 0% stawki VAT w stosunku do dostawy tych towarów. Spółka pragnie wskazać, że w przedstawionym stanie faktycznym podmiotem odpowiedzialnym za wywóz okładek, zamontowanych wewnątrz plastikowych opakowań, do innego kraju Unii Europejskiej, jest Podmiot trzeci - podmiot całkowicie niezależny od Spółki i z którym Spółka nie ma żadnych relacji biznesowych w związku z przedmiotową transakcją. Nie jest zatem możliwe, aby Spółka była w posiadaniu dokumentów transportowych, na podstawie których okładki zostały wywiezione do innego kraju Unii Europejskiej. W świetle przywołanej argumentacji, dokumenty transportowe i inne dokumenty, o których mowa w art. 42 ust. 3 ustawy o VAT, nie są jednak niezbędne do udokumentowania prawa Spółki do zastosowania 0% stawki podatku VAT w stosunku do dostawy okładek na rzecz SF. W związku z powyższym, zdaniem Spółki, posiadanie przez nią dokumentu podpisanego przez SF, zawierającego specyfikację nabytych okładek oraz oświadczenie, iż zakupione od Spółki okładki zostaną wywiezione z terytorium Polski na terytorium innego państwa członkowskiego, będzie stanowić wystarczający dowód spełnienia przez Spółkę warunku, o którym mowa w § 10 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia wykonawczego.

4.

Spółka uważa, że ma prawo do wykazania sprzedaży okładek na rzecz Nabywców jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną 0% stawką VAT w deklaracji VAT za okres, w którym wystawiła fakturę stwierdzającą dokonanie tej sprzedaży, jeżeli oczekuje, iż w terminie 60 dni od daty wydania okładek otrzyma zapłatę na rachunek bankowy. Z przepisów § 10 ust. 2 pkt 3 i pkt 4 rozporządzenia wykonawczego wynika, iż warunkiem opodatkowania dostawy towarów stawką VAT w wysokości 0% jest po pierwsze, wykazanie tej dostawy jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów w deklaracji VAT za okres, w którym została wystawiona faktura sprzedaży, a po drugie otrzymanie zapłaty na rachunek bankowy w terminie 60 dni od daty wydania towarów. Konstrukcja § 10 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego prowadzi do wniosku, że jedynie łączne spełnienie wymienionych w nim warunków pozwala na zastosowanie stawki VAT W wysokości 0%. Tymczasem, pkt 3 i pkt 4 wskazanego przepisu nie są spójne, ponieważ w praktyce ich łączne spełnienie jest możliwe tylko wówczas, gdy zapłata na rachunek bankowy nastąpi nie później niż w terminie do złożenia deklaracji VAT za okres, w którym wystawiono fakturę sprzedaży. Zdaniem Spółki, takie ukształtowanie przepisów nie miało na celu ograniczenia możliwości zastosowania 0% stawki VAT tylko do przypadków otrzymania zapłaty przed upływem terminu do złożenia przedmiotowej deklaracji VAT. W konsekwencji, Spółka uważa, że jeżeli z ustaleń pomiędzy nią a Nabywcami wynika, że termin płatności wystawianych przez nią faktur jest nie dłuższy niż 60 dni i Spółka ma prawo oczekiwać, że otrzyma zapłatę na rachunek bankowy w tym terminie, to ma prawo do wykazania sprzedaży okładek na rzecz Nabywców jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną 0% stawką VAT w deklaracji VAT za okres, w którym wystawiła fakturę stwierdzającą dokonanie tej sprzedaży.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy dot. podatku od towarów i usług w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie zapytania od nr 1 do nr 4 uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnośnie interpretacji podatkowej w zakresie zapytania nr 5 zawartego we wniosku, tut. organ informuje, że będzie wydana odrębna interpretacja.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl