IPPP2-443-384/10-3/AK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 18 sierpnia 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2-443-384/10-3/AK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Vet - Trade Polska Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2010 r. (data wpływu 9 czerwca 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 czerwca 2010 r. (data wpływu 25 czerwca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania wypłaty premii pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 czerwca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania wypłaty premii pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 24 czerwca 2010 r. (data wpływu 25 czerwca 2010 r.)

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka V. Sp. z o.o., z siedzibą w L., podpisuje z odbiorcami Dystrybucyjne Umowy Partnerskie, na mocy których kontrahent Spółki, zwany dalej Partnerem, zobowiązuje się do prowadzenia promocji, dystrybucji i sprzedaży wszelkich dostępnych w V.produktów do lekarzy weterynarii i innych uprawnionych podmiotów. Partner współpracujący ze Spółką musi posiadać stosowne uprawnienia do obrotu produktami leczniczymi weterynaryjnymi.

Zgodnie z Umową Partner przyjmuje wskazany przez V. budżet roczny netto oraz zobowiązuje się do utrzymywania określonych urnową stanów magazynowych produktów V. Ponadto Partner zobowiązuje się do przygotowywania dla Spółki sprawozdań o udostępnionym lekarzom sprzęcie do szczepień zwierząt, o zawartych kontraktach indywidualnych lekarzy obsługiwanych przez Partnera oraz o przeprowadzanych akcjach promocyjnych. Tytułem realizacji warunków Umowy Partner może otrzymać od V. premię pieniężną kwartalną i roczną.

Premia kwartalna ustalana jest jako określony procent od wartości przyjętego planu kwartalnego, a premia roczna jako określony procent od wartości sprzedaży na rzecz Partnera.

Otrzymanie przedmiotowej premii zależne jest od spełnienia przez Partnera wielu czynników, w szczególności:

* czynnego udziału wykorzystującego wiedzę Partnera i jego zaangażowanie, czas i środki w działaniach marketingowych obejmujących analizę potencjału rynku i konkurencji oraz w akcjach promocyjnych prowadzonych przez managerów terytorialnych i przedstawicieli medycznych V.;

* sporządzania rzetelnych informacji potrzebnych do rozliczenia sprzętu, kontraktów indywidualnych lekarzy weterynarii i/lub akcji promocyjnych;

* aktywnego wdrażania opracowanej wspólnie z V. strategii działania oraz współpracy Partnera przy promocji produktów w trakcie organizowanych przez V. sympozjów, szkoleń i prezentacji;

* czynnego udziału we wszystkich spotkaniach szkoleniowych organizowanych przez V.

V.

okresowo dokonuje oceny działalności Partnera i osiąganych przez niego wyników oraz decyduje o przyznaniu lub nie przyznaniu ustalonej odpowiednim procentem premii.

Istotne jest, że przyznanie premii zależne jest od spełniania przez Partnera wszystkich warunków Umowy łącznie, a nie tylko od osiągnięcia przez niego określonego poziomu sprzedaży. Premia ta należna jest za opisaną wyżej promocję produktów V., terminowość płatności i rzetelność Informacji przy realizacji planu sprzedaży.

W przypadku przyznania rzeczonej premii, Partner tytułem realizacji zadań określonych Umową, w okresach kwartalnych i rocznych, wystawia na V. faktury VAT. Ze względu na fakt, iż faktury należne są za wykonanie określonych usług zgodnie z zawartą Umową faktury te wystawiane są przez Partnerów z zastosowaniem 22% stawki podatku VAT. Należy przy tym dodać, że produkty V. sprzedawane są z zastosowaniem 7% podatku VAT i Spółka tytułem przyznania premii Partnerom nie dokonuje korekt faktur dokumentujących sprzedaż produktów, ale otrzymuje od Partnerów faktury za usługi z 22% podatkiem VAT. Spółka zalicza w koszty przedmiotowe faktury w chwili ich faktycznego otrzymania np. faktury za I kwartał Spółka otrzymuje z datą kwietniową i zalicza do kosztów w kwietniu. Natomiast faktury dokumentujące przyznane premie roczne Spółka zalicza do kosztów roku, którego dotyczą to jest do kosztów, w którym faktycznie wykonane zostały usługi promocji sprzedaży produktów V. oraz zrealizowany został określony poziom sprzedaży. V. tytułem zapłaty za przedmiotowe faktury dokonuje potrącenia wzajemnych wierzytelności z tytułu premii i dostaw produktów (kompensata).

Spółka ma wątpliwości czy opisane wyżej premie winny być nadal dokumentowane fakturami wystawianymi przez Partnerów, a nie np. notami księgowymi lub fakturami korygującymi sprzedaż. Jednakże Spółka pragnie podkreślić, że przyznane premie nie są związane ze sprzedażą określonych towarów, zatem dokumentowanie premii korektami faktur sprzedaży V. byłoby bardzo trudne do zrealizowania. Spółka bowiem nie udziela upustu cenowego na określonych produktach, ale przyznaje premie pieniężną za realizację wszystkich warunków szczegółowo określonych Umową Partnerską.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy prawidłowe jest dokumentowanie przez Partnerów premii pieniężnych otrzymywanych na zasadach opisanych w poz. 50 fakturami VAT, czy może powinni oni wstawiać noty obciążeniowe lub V. powinna wystawiać noty uznaniowe lub korekty faktur sprzedaży do Partnerów.

2.

Czy Spółka ma prawo do odliczenia 22% podatku VAT z faktur wystawianych przez Partnerów, mając na uwadze, ze sama sprzedaje produkty z 7% podatkiem VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowo dokumentowane są usługi określone Umową Partnerską na zasadzie faktur VAT wystawianych przez Partnerów z 22% stawką podatku VAT. Jednocześnie V. ma prawo odliczania podatku VAT zawartego w tych fakturach na zasadach ogólnych.

Zgodnie z dyspozycją art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu tym podatkiem podlegają odpłatna dostawa i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast w świetle postanowień art. 8 ust. 1 cytowanej ustawy, poprzez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki nie mającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Także art. 24 ust. 1 Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. UE L . 347 z późn. zm.) wskazuje, że "świadczenie usług" oznacza każdą transakcję, która nie stanowi dostawy towarów.

Jak stanowi art. 106 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Uwzględniając powołane wyżej przepisy art. 5 i art. 8 cyt. ustawy, wskazać należy, iż każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu, czy określonym zachowaniu mieści się w definicji usługi. Pojęcie usługi według ustawy o podatku od towarów i usług jest bowiem szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych. Oznacza to, że w definicji tej mieszczą się również określone zachowania, które nie zostały sklasyfikowane w PKWiU, o której mowa w art. 8 ust. 3 powołanej ustawy. Usługa w rozumieniu ust. 1 powołanego wyżej artykułu oraz art. 24 ust. 1 Dyrektywy 2006/112/WE, to transakcja gospodarcza, co oznacza, iż stosunek prawny łączący strony musi wiązać się ze świadczeniem wzajemnym.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a jej odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść dla świadczącego usługę. Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są tzw. premie pieniężne nabywcom. Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie premie te zostały wypłacone, tzn. czy podatnik otrzymuje je w związku z zachowaniem stanowiącym usługę, w rozumieniu wskazanych wyżej przepisów.

Zdaniem Spółki, na podstawie Umów Partnerskich dotyczących realizacji określonych w tych umowach celów przyznanie premii/bonusu jest formą wynagrodzenia za świadczoną przez partnerów usługę.

Rozliczenie z Partnerami następuje w okresach kwartalnych i/lub rocznych.

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że opisane wyżej wypłacane wynagrodzenie w postaci premii jest związane ze świadczeniem określonych usług opisanych szczegółowo w Umowie. Tym samym należy uznać, iż w tym konkretnym przypadku, otrzymujący dodatkowe wynagrodzenie w postaci premii świadczy usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy, a zatem czynności te podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki 22%.

Spółka zatem nie będzie dokumentowała wypłacanych premii korektami faktur sprzedaży produktów ze stawką 7%, nie będzie też zobowiązana do wystawiania not uznaniowych, a Partnerzy nie będą zobowiązani do wystawiania not obciążeniowych na przedmiotowe premie.

Zatem, zdaniem Spółki, V. ma pełne prawo odliczenia podatku VAT z otrzymywanych faktur od Partnerów. Spółka nie ma obowiązku wystawiania faktur korygujących, a przedmiotowe premie także nie powinny być dokumentowane notami uznaniowymi lub obciążeniowymi.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast w świetle postanowień art. 8 ust. 1 cyt. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

* przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

* zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

* świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z powyższych przepisów wynika, iż każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu czy innym określonym zachowaniu mieści się w definicji usługi. Pojęcie usługi według ustawy o podatku od towarów i usług jest szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych. Oznacza to, że w definicji tej mieszczą się również określone zachowania, które nie zostały sklasyfikowane w PKWiU, o której mowa w art. 8 ust. 3 ustawy. Przez świadczenie należy zatem rozumieć każde zachowanie się na rzecz innego podmiotu.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonywane usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczącym usługę i przekazywanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Na podstawie art. 29 ust. 1 cyt. ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót z zastrzeżeniem ust. 2 -22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. Stosownie do art. 29 ust. 4 cyt. ustawy, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są tzw. premie pieniężne nabywcom. Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie premie pieniężne zostały wypłacone, tzn. czy ich przyznanie uwarunkowane jest wykonaniem dodatkowych czynności, czy dotyczą konkretnych dostaw, czy też odnoszą się do wszystkich dostaw w określonym czasie itp. W przypadkach, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami), nawet jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w cyt. art. 29 ust. 4 ustawy, ponieważ ma bezpośredni wpływ na wartość tej dostawy i w efekcie prowadzi do obniżenia wartości (ceny) dostawy.

W praktyce występują również sytuacje, w których w zamian za udzielenie premii ma miejsce świadczenie innych usług, w tym usług o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym, bądź zobowiązanie się do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, czy zobowiązanie się do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta itp. W takiej sytuacji należy uznać, iż wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię, które to usługi podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach.

Jak stanowi art. 41 ust. 1 cyt. ustawy, podstawowa stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 41 ust. 13 cyt. ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, niewymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej podlegają opodatkowaniu stawką w wysokości 22%, z wyjątkiem tych, dla których w ustawie lub przepisach wykonawczych określono inną stawkę.

Z okoliczności przedstawionych przez Wnioskodawcę wynika, iż Spółka podpisuje z kontrahentami Dystrybucyjne Umowy Partnerskie, na mocy których kontrahenci (Partnerzy) zobowiązują się do prowadzenia promocji, dystrybucji i sprzedaży wszelkich dostępnych w Spółce produktów do lekarzy weterynarii i innych uprawnionych podmiotów. Partner przyjmuje wskazany przez Wnioskodawcę budżet roczny netto oraz zobowiązuje się do utrzymywania określonych urnową stanów magazynowych produktów Spółki. Ponadto Partner zobowiązuje się do przygotowywania dla Spółki sprawozdań o udostępnionym lekarzom sprzęcie do szczepień zwierząt, o zawartych kontraktach indywidualnych lekarzy obsługiwanych przez Partnera oraz o przeprowadzanych akcjach promocyjnych. Spełniwszy warunki wskazane w Umowie Partner może otrzymać od Wnioskodawcy premię pieniężną kwartalną i roczną, której otrzymanie zależne jest od spełnienia przez Partnera wielu czynników, w szczególności:

* czynnego udziału wykorzystującego wiedzę Partnera i jego zaangażowanie, czas i środki w działaniach marketingowych obejmujących analizę potencjału rynku i konkurencji oraz w akcjach promocyjnych prowadzonych przez managerów terytorialnych i przedstawicieli medycznych Wnioskodawcy;

* sporządzania rzetelnych informacji potrzebnych do rozliczenia sprzętu, kontraktów indywidualnych lekarzy weterynarii i/lub akcji promocyjnych;

* aktywnego wdrażania opracowanej wspólnie ze Spółką strategii działania oraz współpracy Partnera przy promocji produktów w trakcie organizowanych przez Wnioskodawcę sympozjów, szkoleń i prezentacji;

* czynnego udziału we wszystkich spotkaniach szkoleniowych organizowanych przez Wnioskodawcę.

Przyznanie premii zależne jest od spełniania przez Partnera wszystkich warunków Umowy łącznie, a nie tylko od osiągnięcia przez niego określonego poziomu sprzedaży. Premia ta należna jest za promocję produktów Spółki, terminowość płatności i rzetelność informacji przy realizacji planu sprzedaży.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że zobowiązanie kontrahenta wynikające z zawartej umowy, zwanej Dystrybucyjna Umową Partnerską, do działań marketingowych, sporządzania sprawozdań, wdrażania wspólnej strategii działania i współpracy, utrzymywania określonych urnową stanów magazynowych produktów Spółki stanowi świadczenie usług, o którym mowa w art. 8 ust. 1 cyt. ustawy i w konsekwencji jest opodatkowane na podstawie art. 5 ust. 1 cyt. ustawy podatkiem od towarów i usług.

Dla udokumentowania powyższych transakcji zastosowanie znajdą przepisy art. 106 ust. 1 cyt. ustawy, w myśl którego podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16. Zatem, wypłata premii pieniężnej przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahenta winna być udokumentowana fakturą VAT, wystawioną przez kontrahenta w oparciu o ww. przepisy ustawy o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z ogólną zasadą wyrażoną w art. 86 ust. 1 cyt. ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a cyt. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższego wynika, iż warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest zatem związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Przedstawiona w art. 86 ust. 1 zasada wyłącza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych oraz niepodlegających opodatkowaniu. Ustawodawca stworzył podatnikom prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez nich zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy towarów i usług będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

I tak, zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2 cyt. ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Z uwagi na powyższe w celu ustalenia prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktury dokumentującej premie pieniężne ustalić należy, czy udzielona premia podlega opodatkowaniu.

Mając powyższe na uwadze, należy stwierdzić, iż podatek od towarów i usług wykazany w fakturze otrzymanej od kontrahenta, dokumentującej premię pieniężną (w wysokości wynikającej z zawartej Umowy) jest dla Wnioskodawcy podatkiem naliczonym, o który ma prawo pomniejszyć swój podatek należny, zgodnie z art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy. W przedmiotowej sprawie cytowany wyżej przepis art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy nie znajdzie zastosowania, tj. nie ogranicza prawa Wnioskodawcy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego w związku z otrzymaniem od kontrahenta faktury z tytułu premii pieniężnej.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie zakresu podatku od towarów i usług; w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych zostanie wydana odrębna interpretacja indywidualna.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl