IPPP2/443-294/12-5/AK/DG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 czerwca 2012 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2/443-294/12-5/AK/DG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2012 r. (data wpływu 20 marca 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 czerwca 2012 r. (data wpływu 26 czerwca 2012 r.) na wezwanie z dnia 19 czerwca 2012 r. znak IPPP2/443-294/12-2/AK o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku zainstalowania kasy rejestrującej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 marca 2012 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek uzupełnionym pismem z dnia 21 czerwca 2012 r. (data wpływu 26 czerwca 2012 r.) na wezwanie z dnia 19 czerwca 2012 r. znak IPPP2/443-294/12-2/AK o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku zainstalowania kasy rejestrującej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. prowadzi działalność gospodarczą od 1992 r., polegającą w przeważającym zakresie na: usługach związanych z uzdatnianiem i dostarczaniem wody za pośrednictwem sieci wodociągowych PKWiU 36.00.20; usługach związanych z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków PKWiU 37.00.11; usługach związanych z opróżnianiem i szamb i dołów gnilnych PKWiU 37.00.12. oraz usług z tym związanych t.j. m.in. usuwanie awarii, wymiany wodomierzy, wydawanie warunków technicznych w zakresie przyłączy wodociągowo-kanalizacyjnych.

Sp. z o.o. posiada własne ujęcia wody, Stację Uzdatniania Wody, sieci wodociągowe oraz sieci kanalizacyjne z Oczyszczalnią Ścieków. Pobocznym rodzajem prowadzonej działalności gospodarczej jest wykonywanie usług w zakresie przyłączy wodociągowo-kanalizacyjnych, usług koparko-ładowarką (prace ziemne), które dokumentowane są wyłącznie fakturami VAT. Sp. z o.o. jest czynnym podatnikiem podatku VAT oraz podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Przedsiębiorstwo nie posiada zainstalowanej kasy rejestrującej.

Ww. usługi świadczone są na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej - w tym gospodarstw rolnych oraz podmiotów gospodarczych.

Stosownie do art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Stosownie do:

* § 2 ust. 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 138, poz. 930), zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 30 kwietnia 2011 r. podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-33 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, jeżeli w 2010 r., udział obrotów z tytułu tej sprzedaży w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej "ustawą", był wyższy niż 70%;

* § 3 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2012 r. również podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-32 załącznika do rozporządzenia, jeżeli w poprzednim roku podatkowym udział obrotów z tytułu tej sprzedaży w obrotach ogółem podatnika z działalności, określonej w art. 111 ust. 1 ustawy, był wyższy niż 80%.

Z załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika, że czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania przy pomocy kasy rejestrującej obejmują:

* poz. nr 3- wodę zgromadzoną w zbiornikach i wodę oczyszczoną, usługi w zakresie rozprowadzania wody;

* poz. nr 27- usługi w zakresie gospodarki ściekami oraz wywozu i unieszkodliwiania odpadów, usługi sanitarne i pokrewne.

Z załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika, że czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania przy pomocy kasy rejestrującej obejmują:

* poz. nr 3 - wodę w postaci naturalnej, usługi związane z uzdatnianiem i dostarczaniem wody;

* poz. nr 4 - usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków, osady ze ścieków kanalizacyjnych.

Wymienione wyżej czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania przy pomocy kasy rejestrującej stanowią główny rodzaj prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej.

W myśl art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży pomniejszona o kwotę należnego podatku VAT.

W wyniku analizy materiałów źródłowych kopii faktur VAT za 2010 rok ustalono, że udział sprzedaży towarów i usług wymienionych pod poz. 3 i 27 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2009 r. w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT wynosi 81,50%.

Ponadto stosownie do § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r.wynika, że zwolnienie, o którym mowa w ., traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od końca pierwszego półrocza danego roku, w którym podatnik korzysta z tego zwolnienia, jeżeli w okresie tego półrocza udział obrotów ze sprzedaży zwolnionej z obowiązku ewidencjonowania, wymienionej w poz. 1-32 załącznika do rozporządzenia, w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy był równy albo niższy niż 80%, z zastrzeżeniem ust. 3.

W wyniku analizy materiałów źródłowych kopii faktur VAT za okres I-VI 2011 r. ustalono, że udział sprzedaży towarów i usług wymienionych pod poz. 3 i 4 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w obrotach ogółem podatnika za okres I-VI 2011 r. z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT wynosi 85,04%.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, że udział obrotów z tytułu sprzedaży towarów i usług zwolnionych z obowiązku ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej, wymienionych w poz. 1-32 załącznika do rozporządzenia z dnia 26 lipca 2010 r. w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT, za rok 2011 wynosi 80,59%.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

W jakim terminie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Węgrowie powinno zainstalować kasę rejestrującą i ewidencjonować sprzedaż za jej pomocą.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Sp. z o.o. stoi na stanowisku, że do 31 grudnia 2012 r. może nie wprowadzać kasy rejestrującej i korzystać ze zwolnienia w zakresie ewidencjonowania obrotów przy pomocy kasy rejestrującej na rzecz osób fizycznych wymienionych w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT z uwagi na większy udział wynoszący odpowiednio 81,50% w 2010 r. i 85,04% za okres I-VI 2011 r. - sprzedaży (usług związanych z uzdatnianiem i dostarczaniem wody, usługach związanych z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków) - wymienionej w załączniku do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 138, poz. 930), w ogólnej sprzedaży - na rzecz osób wymienionych w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: z 2011 r. Dz. U. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Artykuł 7 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast przez świadczenie usług w myśl art. 8 ust. ustawy 1, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Według art. 5a ustawy o VAT, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Od dnia 1 stycznia 2011 r. na potrzeby podatku od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

W art. 111 ust. 8 ustawy o VAT upoważniono Ministra Finansów do wydania rozporządzenia, w którym może uregulować kwestie zwolnienia określonych grup podatników oraz czynności na czas określony z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej, ze względu na rodzaj prowadzonej działalności lub wysokość obrotu.

Kwestię zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników w obecnym stanie prawnym, tj. od 1 stycznia 2011 r. reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2010 r. Nr 138, poz. 930). Regulacje zawarte w powołanym rozporządzeniu przewidują zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących ze względu na rodzaj prowadzonej działalności - zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia oraz wysokość obrotu - do określonej tymi przepisami wysokości obrotów.

Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 30 kwietnia 2011 r. podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-33 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, jeżeli w 2010 r. udział obrotów z tytułu tej sprzedaży w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej "ustawą", był wyższy niż 70%.

Z kolei w § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 224, poz. 1797) zwolniono z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2010 r. również podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-33 załącznika do rozporządzenia, jeżeli w poprzednim roku podatkowym udział obrotów z tytułu tej sprzedaży w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej "ustawą", był wyższy niż 70%. W pozycji nr 3 i 27 przedmiotowego załącznika wymieniono odpowiednio jako czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania: woda zgromadzona w zbiornikach i woda oczyszczona, usługi w zakresie rozprowadzania wody oraz usługi w zakresie gospodarki ściekami oraz wywozu i unieszkodliwiania odpadów, usługi sanitarne i pokrewne.

W myśl § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 26 lipca 2010 r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2012 r. również podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-32 załącznika do rozporządzenia, jeżeli w poprzednim roku podatkowym udział obrotów z tytułu tej sprzedaży w obrotach ogółem podatnika z działalności, określonej w art. 111 ust. 1 ustawy, był wyższy niż 80%. W załączniku nr 1 do rozporządzenia w grupie czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania wymieniono w poz. 3 załącznika - PKWiU 36 - woda w postaci naturalnej, usługi związane z uzdatnianiem i dostarczaniem wody oraz w poz. 4 załącznika - PKWiU 37 - usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków; osady ze ścieków kanalizacyjnych.

Stosownie do § 3 ust. 1 pkt 2 cyt. rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2012 r. podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 6.

Zgodnie z § 3 ust. 2 zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od końca pierwszego półrocza danego roku, w którym podatnik korzysta z tego zwolnienia, jeżeli w okresie tego półrocza udział obrotów ze sprzedaży zwolnionej z obowiązku ewidencjonowania, wymienionej w poz. 1-32 załącznika do rozporządzenia, w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy był równy albo niższy niż 80%, z zastrzeżeniem ust. 3.

Na podstawie przepisu § 3 ust. 6 cyt. rozporządzenia, zwolnienie o którym mowa w ust. 1 pkt 2, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w ciągu roku podatkowego przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

Wskazać należy, iż każda sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych ma wpływ na wielkość obrotu wyznaczającego obowiązek ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Kwotę obrotu uprawniającą do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących określa się sumując całą sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

Obliczając powyższą kwotę obrotu nie wyłącza się zatem sprzedaży towarów i usług, które na mocy rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących jako wymienione w załączniku do rozporządzenia zostały przedmiotowo zwolnione z obowiązku ewidencjonowania. Do obrotu wlicza się zatem sprzedaż ze wszystkich czynności wykonywanych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych (wszystkie rodzaje działalności).

Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą w przeważającym zakresie na usługach związanych z uzdatnianiem i dostarczaniem wody za pośrednictwem sieci wodociągowych PKWiU 36.00.20; usługach związanych z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków PKWiU 37.00.11; usługach związanych z opróżnianiem szamb i dołów gnilnych PKWiU 37.00.12. oraz usług z tym związanych t.j. m.in. usuwanie awarii, wymiany wodomierzy, wydawania warunków technicznych w zakresie przyłączy wodociągowo-kanalizacyjnych.

Spółka jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Przedsiębiorstwo nie posiada zainstalowanej kasy rejestrującej.

Wnioskodawca głównie wykonuje czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania przy pomocy kasy rejestrującej wymienione w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 23 grudnia 2009 r. (dot. 2010 r., poz. 3 i 27 zał.) jak również z dn. 26 lipca 2010 r. (dot. 2011 r. - 2012 r., poz. 3 i 4 zał.) w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Wnioskodawca ustalił, że udział sprzedaży towarów i usług wymienionych pod poz. 3 i 27 załącznika do rozporządzenia z dnia 23 grudnia 2009 r. w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT za 2010 rok wynosi 81,50%.

Z kolei za okres I-VI 2011 rok ustalono, że udział sprzedaży towarów i usług wymienionych pod poz. 3 i 4 załącznika do rozporządzenia z dnia 26 lipca 2010 r. w obrotach ogółem podatnika za okres I-VI 2011 r. z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT wynosi 85,04%.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, że udział sprzedaży towarów i usług wymienionych pod poz. 3 i 4 załącznika do rozporządzenia z dnia 26 lipca 2010 r. w obrotach ogółem podatnika za 2011 rok z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT wynosi 80,59%.

W związku z przedstawionym stanem faktycznym Wnioskodawca ma wątpliwości, czy jest zobowiązany do zainstalowania kasy rejestrującej i dokonywania stosownej ewidencji świadczonych usług i dostaw towarów.

W odniesieniu do przedstawionego stanu faktycznego i powołanych wyżej przepisów należy stwierdzić, iż Wnioskodawca osiągając obrót z tytułu sprzedaży usług związanych z uzdatnianiem i dostarczaniem wody za pośrednictwem sieci wodociągowych (PKWiU 36.00.20) oraz odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków (PKWiU 37.00.11), a także usług opróżniania szamb i dołów gnilnych (PKWiU 37.00.12.) i usług z nimi związanych w obrotach ogółem z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy za rok 2010 w wysokości 81,5% miał prawo do zwolnienia z obowiązku zainstalowania kasy rejestrującej do dnia 30 czerwca 2011 r.

Z kolei udział obrotów z tytułu świadczenia tych usług w obrotach ogółem z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy osiągnięty w I półroczu 2011 r. w wysokości 85,04% uprawnił Wnioskodawcę do korzystania ze zwolnienia z obowiązku instalacji kasy rejestrującej do końca 2011 r. zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 wym. rozporządzenia.

Ponadto osiągnięty przez Wnioskodawcę ww. udział obrotów za rok 2011 w wysokości 80,59% uprawnił Wnioskodawcę na podstawie § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia do korzystania ze zwolnienia z ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej do dnia 31 grudnia 2012 r., z zastrzeżeniem § 2 ww. przepisu. Należy zauważyć, że warunek określony w § 3 ust. 2 rozporządzenia dotyczy udziału obrotów ze sprzedaży zwolnionej z obowiązku rejestracji na kasie fiskalnej w obrotach ogółem określonych w art. 111 ust. 1 ustawy.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w zakresie braku obowiązku instalacji kasy rejestrującej należy uznać za prawidłowe.

Dalsze korzystanie przez Wnioskodawcę do 31 grudnia 2012 r. (tekst jedn.: w zakresie czasowym wskazanym w rozporządzeniu z dn. 26 lipca 2010 r.) ze zwolnienia z obowiązku instalacji kasy rejestrującej uzależnione jest od ponownego ustalenia udziału usług wymienionych w zał. nr 1 do ww. rozporządzenia w obrocie ogółem obejmującym sprzedaż na rzecz osób fizycznych i rolników ryczałtowych, a mianowicie jeżeli udział przedmiotowych usług w sprzedaży ogółem za pierwsze półrocze 2012 r. będzie wyższy niż 80% - podatnik korzysta ze zwolnienia z ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej do końca 2012 r.

Natomiast w sytuacji gdy udział obrotów ze sprzedaży przedmiotowych usług w sprzedaży ogółem dla tej grupy nabywców za pierwsze półrocze 2012 r. będzie równy lub niższy niż 80% - to Wnioskodawca z dniem 1 września 2012 r. utraci prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej (§ 3 ust. 2).

Tut. Organ wskazuje, iż kwestie dotyczące klasyfikacji statystycznych, nie mieszczą się w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym, Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny stanowiska dotyczącego powołanej klasyfikacji statystycznej, a interpretację wydano na podstawie informacji udzielonych przez Wnioskodawcę w tym zakresie.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl