IPPP1/443-948/10-3/ISz

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 28 października 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-948/10-3/ISz

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 września 2010 r. (data wpływu 15 września 2010 r.) uzupełnionego w dniu 11 października 2010 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 września 2010 r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony w dniu 11 października 2010 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W. S.A. (dalej "W.", "Spółka") jest spółką prawa polskiego, która prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wydawania i sprzedaży książek.

W. posiada kilka działów wspomagających jego podstawową działalność operacyjną. Jednym z tych działów jest zespół odpowiedzialny za marketing i promocję. Zarząd W. podjął w Uchwale decyzję w sprawie utworzenia Oddziału, który będzie prowadził działalność marketingową (dalej: "Oddział"). Następnie został złożony wniosek do Krajowego Rejestru Sądowego o formalne zarejestrowanie Oddziału.

Na podstawie Uchwały Zarządu Spółki w sprawie przyjęcia struktury organizacyjnej Oddziału, posiada on formalnie wyodrębnioną strukturę organizacyjną. Zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Uchwały prezentującym schemat organizacyjny Oddziału, na czele stoi dyrektor dedykowany specjalnie dla Oddziału. Ponadto w ramach Oddziału funkcjonują:

* trzy działy odpowiedzialne za promocję wydawnictw W. o określonej tematyce (wczesnoszkolny, humanistyczny oraz matematyczno-przyrodniczy), oraz

* dział wsparcia operacyjnego.

Każdy z tych działów posiada kierownika oraz dedykowanych pracowników, którzy będąc zatrudnieni we W. wykonują zadania na rzecz Oddziału w ramach prowadzonej przez niego działalności. Lista pracowników wykonujących zadania Oddziału została zamieszczona w Załączniku nr 2 do wspomnianej Uchwały. Dodatkowo wszyscy pracownicy Oddziału podlegają Regulaminowi Organizacyjnemu, który stanowi Załącznik nr 3 do tejże Uchwały.

Szczegółowy zakres działalności Oddziału został określony w Uchwale nr 66/10 Zarządu Spółki w sprawie określenia przedmiotu działalności Oddziału i obejmuje on:

* PKD 63.11.Z Przetwarzania danych, zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność,

* PKD 63.12.Z Działalność portali internetowych,

* PKD 63.99.Z Pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowana,

* PKD 70.21.Z Stosunki międzyludzkie (public relations) i komunikacja,

* PKD 70.22.Z Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej zarządzanie,

* PKO 73.11.Z Działalność agencji reklamowych,

* PKD 73.12.A Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji,

* PKD 73.12.B Pośrednictwo w Sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych,

* PKD 73.12.C Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet),

* PKD 73.12.D Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach,

* PKD 73.20.Z Badanie rynku i opinii publicznej,

* PKD 74.90.Z Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana,

* PKD 77.40.Z Dzierżawa własności intelektualnej i podobnych produktów, z wyłączeniem prac chronionych prawem autorskim.

Zespoły/działy wymienione w schemacie organizacyjnym Oddziału (a przedstawione wyżej) funkcjonują samodzielnie i niezależnie wypełniają odpowiednie zadania. Zadania te zgodnie z § 2 Uchwały obejmują w szczególności:

* Określenie strategii marketingowej i planów operacyjnych w segmencie,

* Podejmowanie inicjatyw wydawniczych długo i krótko terminowych i współudział przy ich realizacji,

* Kreowanie produktów w segmencie,

* Współtworzenie:

- planów wieloletnich wydawniczych, oraz

- planów rocznych wydawniczych,

* Planów sprzedaży tytułowej,

* Planów gratisów promocyjnych,

* Polityki cenowej,

* Formułowanie i monitorowanie realizacji kierunków promocji,

* Opracowywanie monitorowanie realizacji budżetu promocji,

* Opracowywanie merytoryczne i realizacje materiałów promocyjnych,

* Przygotowywanie i realizacja Szkoleń dla sieci,

* Planowanie, przygotowanie merytoryczne i prowadzenie spotkań promocyjnych,

* Pozyskiwanie liderów opinii,

* Planowanie, przygotowanie merytoryczne i monitorowanie realizacji wysyłek promocyjnych,

* Inicjowanie i nadzorowanie realizacji projektów związanych z wizualizacją materiałów reklamowych,

* Współtworzenie i realizacja mediaplanów,

* Współudział w akcjach specjalnych,

* Organizacja kluczowych krajowych imprez targowych,

* Inicjowanie i realizacje gadżetów firmowych,

* Inicjowanie i nadzorowanie realizacji projektów związanych z kształtem i merytorycznymi zmianami strony internetowej,

* Organizacja promocji witryny, w szczególności promocji wirtualnych zasobów edukacyjnych związanych z podręcznikami.

Ma mocy § 3 Uchwały nr 86/10 w zakresie czynności administracyjnych, Oddział będzie korzystał ze wsparcia pozostałych działów Spółki, w szczególności:

* Działu Personalnego,

* Działu Finansowego (w ramach którego funkcjonują Pion Księgowości, Dział Controlingu, Pion Informatyki oraz Dział Rozliczeń Finansowych).

Na podstawie podjętej przez Zarząd Spółki Uchwały w sprawie przypisania określonych składników majątkowych do Oddziału, Oddział jest wyodrębniony w strukturze W. również pod względem finansowym. Zgodnie z § 2 taj Uchwały do Oddziału zostaną przypisane środki trwałe wyszczególnione w Załączniku nr 2, a więc przede wszystkim samochody oraz sprzęt komputerowy i wyposażenie. Ponadto w myśl § 3 Uchwały do Oddziału zostaną przypisane w całości:

* zobowiązania funkcjonalnie związane z działalnością Oddziału,

* zapasy,

* znaki towarowe wymienione w Załączniku nr 3 do Uchwały,

* licencje na oprogramowanie komputerowe,

* prawa i obowiązki wynikające za stałych umów z kontrahentami.

Na mocy § 4 wspomnianej Uchwały, Oddział ponosi koszty bezpośrednio związane z jego działalnością oraz odpowiednią część kosztów Działu Personalnego i Działu Finansowego. § 5 stanowi, iż Oddział uczestniczy w przychodach Spółki odpowiednio do zakresu swojej działalności oraz w stopniu zapewniającym pokrycie kosztów funkcjonowania Oddziału. W § 6 postanowiono, iż w związku z przypisaniem składników majątkowych do Oddziału będzie sporządzany dla Oddziału bilans i rachunek wyników dla celów rachunkowości zarządczej w oparciu o wyodrębnioną ewidencję księgową. Oddział korzysta również z przypisanego mu rachunku bankowego.

W ramach planowanego procesu restrukturyzacyjnego, W. zamierza dokonać restrukturyzacji swojej działalności w Polsce poprzez wniesienie Oddziału aportem do innej polskiej spółki - N. Company Sp. z o.o. (dalej: N.), której jest jedynym udziałowcem. Przeniesieniu będą podlegać wszystkie składniki Oddziału wraz z dedykowaną kadrą pracowniczą.

W wyniku tego przekształcenia działalność wydawnicza będzie realizowana w dalszym ciągu przez W., natomiast działalność polegająca na marketingu będzie w całości realizowana przez N.

Pismem z dnia 8 października 2010 r. Spółka uzupełniła stan faktyczny, w którym wyjaśniła, co poniżej:

Spółka ma siedzibę i prowadzi działalność w W.

Pracownicy Oddziału zajmują odrębną część biura siedziby Spółki. W stosunku wewnętrznym między Centralą Spółki i Oddziałem zostają na Oddział przeniesione koszty utrzymania i korzystania z części biura. Znajduje to odzwierciedlenie w rachunku zysków i strat oraz w bilansie Oddziału.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy opisany w stanie faktycznym Oddział stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT.

2.

Czy wniesienie Oddziału do N nie będzie podlegało podatkowi VAT, zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.

W zakresie pytania nr 1 Wnioskodawca stoi na stanowisku, że Oddział stanowi ZCP w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, ponieważ spełnia warunki opisane w tym przepisie, tj. stanowi organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań, przeznaczonych do realizacji określonych działań gospodarczych, który jednocześnie mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

W zakresie pytania nr 2 Wnioskodawca stoi na stanowisku, że wniesienie Oddziału do N jest czynnością niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.

UZASADNIENIE

UZASADNIENIE stanowiska Spółki w zakresie pytania nr 1.

Zgodnie z art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, zorganizowana część przedsiębiorstwa jest to organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

Zatem na gruncie Ustawy o VAT mamy do czynienia z ZCP, jeśli spełnione są łącznie następujące przesłanki:

A. Istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania.

B. Zespół ten jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie.

C. Składniki te przeznaczone są do realizacji określonych zadań gospodarczych.

D. Zespół tych składników mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące wyżej wymienione zadania gospodarcze.

Zdaniem Spółki, Oddział stanowi ZCR ponieważ spełnia ww. przesłanki w następujący sposób:

Ad. A. Zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania.

Istnienie zespołu składników materialnych i niematerialnych w Oddziale który ma być przedmiotem wydzielania, zdaniem Spółki, nie podlega żadnej wątpliwości. Pracownicy poszczególnych działów wchodzących w skład Oddziału, który ma w całości podlegać wydzieleniu, wykorzystują składniki majątkowe Spółki, które są dedykowane wyłącznie do obsługi działalności Oddziału i są przypisane ewidencyjnie do tego Oddziału na podstawie dokumentów korporacyjnych Spółki (Uchwały Zarządu w sprawie przypisania określonych składników majątkowych do Oddziału) oraz odrębnej ewidencji księgowej.

W ramach poszczególnych działów wchodzących w skład Oddziału przeniesione zostaną wszelkie składniki materialne i niematerialne wyszczególnione w opisie stanu faktycznego niniejszego wniosku, a w szczególności należności i zobowiązania do otrzymania lub spełnienia świadczeń wynikające z umów z dostawcami usług dla Oddziału. Przeniesione zostaną także prawa do znaków towarowych używanych w działalności marketingowej.

Zgodnie za wspomnianą Uchwałą oraz Załącznikami do niej (jak Spółka wskazała w stanie faktycznym niniejszego wniosku) do Oddziału zostały alokowane w szczególności:

* wszystkie składniki materialne związane z działalnością marketingową W. (środki trwałe, zapasy oraz wyposażenie i należności),

* wartości niematerialne i prawne (przede wszystkim w postaci znaków towarowych wykorzystywanych w działalności Oddziału oraz licencja na oprogramowanie komputerowe),

* umowy z kontrahentami współpracującymi z Oddziałem (zgodnie ze szczegółowym wykazem umów związanych z działalnością Oddziału),

* zobowiązania funkcjonalnie związane z działalnością Oddziału.

Zatem, zdaniem Spółki, przesłanka istnienia zespołu składników materialnych i niematerialnych jest w tym wypadku spełniona.

Ad. B. Organizacyjne i finansowe wyodrębnienie w istniejącym przedsiębiorstwie.

Opublikowane stanowiska władz skarbowych odnoszące się do problemu organizacyjnego wyodrębnienia zespołu składników majątkowych potwierdzają stanowisko, iż kluczowe dla istnienia takiego wyodrębnienia są postanowienia dokumentów korporacyjnych podatnika, jak również konkretne stany faktyczne. Jak stwierdzi, Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w postanowieniu z dnia 16 listopada 2005 r. (sygn. RO/423/141/2005), wyodrębnienie organizacyjne "powinno nastąpić na podstawie statutu, regulaminu, zarządzenia lub innego aktu o podobnym charakterze, ale może mieć też charakter taktyczny."

W rozpatrywanym przypadku, zdaniem Spółki, wyodrębnienie organizacyjne poszczególnych działów wchodzących w skład Oddziału nie podlega żadnym wątpliwościom. Wyodrębnienie organizacyjne Oddziału przejawia się w posiadaniu odrębnej struktury organizacyjnej, kierownictwa i regulaminu organizacyjnego, co znajduje umocowanie w Uchwale Zarządu Spółki w sprawie utworzenia Oddziału oraz Uchwale Zarządu w sprawie przyjęcia struktury organizacyjnej Oddziału. Ponadto, Oddział zostanie zarejestrowany w KRS.

W ramach Oddziału, na którego czele stoi Dyrektor dedykowany do jego obsługi, funkcjonują trzy działy odpowiedzialne za promocję wydawnictw o określonej tematyce (wczesnoszkolny, humanistyczny oraz matematyczno-przyrodniczy) oraz dział wsparcia operacyjnego.

Każdy z tych zespołów/działów posiada kierownika oraz dedykowanych pracowników, którzy będąc zatrudnieni w W. pracują na rzecz Oddziału w ramach prowadzonej przez niego działalności. Lista pracowników wykonujących zadania na rzecz Oddziału została zamieszczona w Załączniku nr 2 do wspomnianej Uchwały. Jak Spółka wskazała w stanie faktycznym niniejszego wniosku, struktura ta znajduje odzwierciedlenie w Załączniku nr 1 do Uchwały Zarządu Spółki. Dodatkowo, wszyscy pracownicy Oddziału podlegają Regulaminowi organizacyjnemu, który stanowi Załącznik nr 3 do wspomnianej Uchwały.

Działalność wykonywana w ramach Oddziału wyodrębniona jest także pod względem finansowym poprzez prowadzanie odrębnej rachunkowości zarządczej Oddziału. Spółka przygotowuje dla Oddziału bilans oraz rachunek zysków i strat w okresach miesięcznych. Zgodnie z § 5 Uchwały Zarządu Spółki w sprawie przypisania określonych składników majątkowych do Oddziału, w związku z przypisaniem składników majątkowych do Oddziału będzie sporządzany dla Oddziału bilans, rachunek wyników dla celów rachunkowości zarządczej. Sprawozdania te przygotowywane są na podstawie odrębnej ewidencji księgowej Oddziału. Dokonywana jest też analiza finansowa działalności Oddziału, pozwalająca na ocenę rentowności i efektywności działalności Oddziału, a także plan finansowy dla Oddziału. Do Oddziału przypisane są koszty bezpośrednie działalności marketingowej, a także określona część kosztów ogólno-administracyjnych Spółki. Do działalności Oddziału przypisana jest także część przychodów Spółki pozwalająca pokryć koszty Oddziału oraz powiększona o marżę odpowiednią do rodzaju prowadzonej działalności. Do Oddziału przyporządkowana jest także odpowiadająca przychodom część należności Spółki. Oddział korzysta także z odrębnego rachunku bankowego.

Zgodnie ze stanowiskami prezentowanymi w interpretacjach organów skarbowych, spełnienie powyższych kryteriów pozwala na uznanie składników majątkowych za wyodrębnione pod względem finansowym. Potwierdził to m.in. Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie w informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dn. 27 stycznia 2005 r. (sygn. US72/ROP1/423-863/IW/04), który stwierdził, iż "wyodrębnienie finansowe najpełniej realizowane jest w przypadku zakładu lub oddziału osoby prawnej samodzielnie sporządzającej bilans. Wyodrębnienie takie nie oznacza samodzielności finansowej, ale sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowania przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa."

Zdaniem Spółki, przedstawione wyżej okoliczności, stanowią dowód na to, iż Oddział spełnia wymóg organizacyjnego i finansowego wyodrębnienia.

Ad. C. Przeznaczenie do realizacji określonych zadań gospodarczych.

Wyodrębnienie funkcjonalne Oddziału przejawia się również odmiennością profilu działalności, która skierowana jest wyraźnie na działalność marketingową podczas gdy inny dział Spółki zajmuje się działalnością wydawniczą i sprzedażą książek. Oznacza to, że Oddział został wyodrębniony do realizacji określonych działań gospodarczych, niż Centrala Spółki i jest w stanie samodzielnie je planować i realizować. Zadania Oddziału i przedmiot jego działalności zostały określone w § 2 Uchwały Zarządu Spółki w związku z określeniem przedmiotu działalności Oddziału. Ich szczegółowy zakres został wskazany w stanie faktycznym niniejszego wniosku.

Oddział korzysta ze wsparcia administracyjnego odpowiednich komórek administracyjnych Centrali Spółki (zgodnie z § 2 wspomnianej Uchwały) i partycypuje w odpowiedniej części kosztów funkcjonowania tych jednostek.

O wyodrębnianiu funkcjonalnym świadczy również posiadanie własnej grupy dostawców usług marketingowych przez Oddział, z którymi istnieją bezpośrednie relacje poparte odpowiednimi umowami, wymienionymi w Załączniku 1 do Uchwały Zarządu w sprawie przypisania określonych składników majątkowych do Oddziału.

Oddział pozyskuje nowych oraz utrzymuje stosunki z dotychczasowymi klientami jak też opracowuje oferty handlowe, prowadzi negocjacje handlowe, zawiera różnego rodzaju umowy w zakresie sprzedaży, a także planuje, nadzoruje i prowadzi hurtowy i detaliczny obrót wyrobami Spółki. Zadania te zgodnie z § 2 Uchwały w sprawie określenia przedmiotu działalności Oddziału obejmują w szczególności:

* Określenie strategii marketingowej i planów operacyjnych w segmencie,

* Podejmowanie inicjatyw wydawniczych długo i krótko terminowych i współudział przy ich realizacji,

* Kreowanie produktów w segmencie,

* Współtworzenie:

- planów wieloletnich wydawniczych, oraz

- planów rocznych wydawniczych,

* Planów sprzedaży tytułowej,

* Planów gratisów promocyjnych,

* Polityki cenowej,

* Formułowanie i monitorowanie realizacji kierunków promocji,

* Opracowywanie monitorowanie realizacji budżetu promocji,

* Opracowywanie merytoryczne i realizacje materiałów promocyjnych,

* Przygotowywanie i realizacja Szkoleń dla sieci,

* Planowanie, przygotowanie merytoryczne i prowadzenie spotkań promocyjnych,

* Pozyskiwanie liderów opinii,

* Planowanie, przygotowanie merytoryczne i monitorowanie realizacji wysyłek promocyjnych,

* Inicjowanie i nadzorowanie realizacji projektów związanych z wizualizacją materiałów reklamowych,

* Współtworzenie i realizacja mediaplanów,

* Współudział w akcjach specjalnych,

* Organizacja kluczowych krajowych imprez targowych,

* Inicjowanie i realizacje gadżetów firmowych,

* Inicjowanie i nadzorowanie realizacji projektów związanych z kształtem i merytorycznymi zmianami strony internetowej,

* Organizacja promocji witryny, w szczególności promocji wirtualnych zasobów edukacyjnych związanych z podręcznikami.

W konsekwencji, Spółka stoi na stanowisku, że Oddział jest przeznaczony do realizacji określonych celów gospodarczych.

Ad. D. Zdolność do stanowienia niezależnego przedsiębiorstwa samodzielnie realizującego zadania gospodarcze.

Ostatnim warunkiem uznania zespołu składników materialnych i niematerialnych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa jest zdolność stanowienia przez niego niezależnego przedsiębiorstwa samodzielnie realizującego zadanie gospodarcze.

Zdaniem Spółki, opisany wyżej zespół składników zorganizowanych w specyficznej formie organizacyjnej, którym dysponują poszczególne działy tworzące Oddział umożliwia samodzielne prowadzenia działalności w zakresie marketingowym w formie odrębnego przedsiębiorstwa. Podkreślenia wymaga fakt, iż już w chwili obecnej Oddział funkcjonuje jako odrębna jednostka posiadająca własnych pracowników w zakresie marketingu oraz posiadająca odrębną kadrę zarządczą, co znajduje odzwierciedlenie w decyzji, aby spółka N oparła swoją działalność gospodarczą w całości na składnikach majątkowych oraz organizacji Oddziału. Oddział świadczy na rzecz Centrali usługi marketingowe, czego wyrazem jest przypisanie do działalności Oddziału części należności i przychodów (w tym marży) Spółki.

W konsekwencji, zdaniem Spółki, Oddział zdolny jest do samodzielnego realizowania zadań gospodarczych jak niezależne przedsiębiorstwo.

Podsumowanie stanowiska Spółki.

W świetle powyższych argumentów, zdaniem Spółki, Oddział, spełnia wszystkie przesłanki wynikające z art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, a tym samym stenowi ZCP w rozumieniu tego przepisu.

UZASADNIENIE stanowiska Spółki w zakresie pytania nr 2.

Artykuł 6 pkt 1 ustawy o VAT stanowi, że przepisów ustawy nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Spółka wykazała wyżej, że w opisanym stanie faktycznym Oddział spełnia kryteria wymagane dla uznania go za ZCP w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że wszelkie czynności odnoszące się do przeniesienia własności ZCP w jakiejkolwiek formie prawnej nie podlegają podatkowi od towarów i usług.

W konsekwencji, zdaniem Spółki, wniesienie Oddziału do N. będzie czynnością, które nie podlega podatkowi od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Mając na uwadze powyższe stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji w przedstawionym zdarzeniu przyszłym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl