IPPP1/443-940/10-2/AW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 6 października 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-940/10-2/AW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 2 września 2010 r. (data wpływu 13 września 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT usług o podwyższonej opłacie, o których mowa w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, świadczonych w celu zebrania środków pieniężnych w trakcie zbiórek publicznych, organizowanych przez organizacje pożytku publicznego - jest prawidłowe w odniesieniu do pytań Nr 1, 2, 4 i 5 oraz nieprawidłowe w odniesieniu do pytania Nr 3.

UZASADNIENIE

W dniu 13 września 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT usług o podwyższonej opłacie, o których mowa w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, świadczonych w celu zebrania środków pieniężnych w trakcie zbiórek publicznych, organizowanych przez organizacje pożytku publicznego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka S.A. (P., Spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług telekomunikacyjnych w zakresie telefonii komórkowej jako operator sieci L., występując w obrocie gospodarczym pod marką handlową. Na podstawie umów zawartych z organizacjami pożytku publicznego Spółka wskazuje numer telefoniczny, na który jej klienci mogą wysyłać wiadomości SMS (dalej zwany "SMS charytatywny"). Organizatorem zbiórki publicznej jest organizacja pożytku publicznego, która działa na podstawie pozwolenia wydawanego przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Przychód netto uzyskiwany przez Spółkę z SMS charytatywnych wysyłanych na dedykowany numer przekazywany jest organizacji pożytku publicznego. Zbiórki publiczne organizowane są zarówno cyklicznie przez cały rok, jak i incydentalnie stanowią wówczas reakcję na pewne zdarzenia losowe (powódź, kataklizm, wypadek masowy).

W związku nowelizacją Rozporządzenia w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług wprowadzoną Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 czerwca 2010 r. (Dz. U. Nr 96, poz. 623), Spółka P. zwraca się z prośbą o interpretację treści wybranych zapisów Rozporządzenia. Przedmiotowe Rozporządzenie wprowadza zwolnienie z podatku od towarów i usług, usługi telekomunikacyjnej o podwyższonej opłacie, świadczonej w celu zebrania środków pieniężnych w trakcie zbiórki publicznej organizowanej przez organizację pożytku publicznego, z wyjątkiem usług przedpłaconych. Zasadniczo usługi telekomunikacyjne podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT podstawową stawką w wysokości 22%. Rozporządzenie warunkuje prawo do zastosowania zwolnienia z VAT SMS charytatywnych spełnieniem przez operatora telekomunikacyjnego szeregu wymogów.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy aby zastosować zwolnienie z VAT dla SMS charytatywnych umowa na organizację zbiórki musi być zawarta na piśmie przez P. i organizację pożytku publicznego przed uruchomieniem akcji. Czy przed rozpoczęciem akcji operator musi posiadać kopię zezwolenia na organizację zbiórki wydanego przez właściwego ministra.

2.

Czy Spółka, nie tracąc prawa do zwolnienia z VAT SMS charytatywnych, może przekazać przychód netto uzyskany z organizowanej zbiórki w terminie wcześniejszym niż określony w § 12 ust. 7 pkt 4 Rozporządzenia.

3.

Czy warunek określony w § 12 ust. 7 pkt 5 Rozporządzenia zostanie spełniony, jeśli Spółka wykaże na fakturze VAT łączną ilość połączeń SMS charytatywny oraz ich łączną wartość.

4.

Czy jeśli Spółka nie zamierza zatrzymywać żadnych kwot z wartości netto SMS charytatywnego (tytułem wynagrodzenia za świadczenie usługi telekomunikacyjnej), to ma obowiązek umieszczać na fakturze informację o kwocie zatrzymanej przez dostawcę - wynoszącej zero złotych.

5.

Czy na podstawie § 12 ust. 8 Rozporządzenia operator jest zobowiązany naliczać prowizję od świadczonej usługi telekomunikacyjnej jaką jest SMS charytatywny.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad 1

Zgodnie z treścią § 12 ust. 7 pkt 1 oraz pkt 3 Rozporządzenia; dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej, zwany dalej "dostawcą usługi", zawarł z organizacją pożytku publicznego pisemną umowę dotyczącą przekazania tej organizacji kwoty należnej, w części przekraczającej kwotę zatrzymywaną przez dostawcę usługi, z tytułu wykonywanych usług o podwyższonej opłacie dla realizacji zbiórek publicznych przez tę organizację" oraz "dostawca usługi posiada kopię pozwolenia na przeprowadzenie przez organizację pożytku publicznego zbiórki publicznej, uzyskanego zgodnie z przepisami o zbiórkach publicznych".

Należy podkreślić, że bardzo często akcje charytatywne stanowią reakcją społeczną na pewne zdarzenia losowe (powódź, kataklizm, wypadek masowy) i uruchamiane są w bardzo krótkim czasie od tego zdarzenia - ich celem jest jak najszybsze zebranie środków pieniężnych na doraźną i natychmiastową pomoc poszkodowanym. Akcje takie uruchamiane są kilkanaście godzin po nieszczęśliwym zdarzeniu i trwają kilka lub kilkanaście dni.

Operatorzy telekomunikacyjni udostępniają numer, pod który klienci wysyłają SMS charytatywny na podstawie ustnych ustaleń z organizacją zgłaszającą potrzebą przeprowadzenia danej akcji. Formalności w postaci zawarcia pisemnej umowy, stanowiącej podstawę dokonania rozliczeń, dopełniane są w późniejszym terminie. Dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że w opisanych okolicznościach zdarzeń losowych, również zgody na przeprowadzenie zbiórki publicznej wydawane są z pewnym opóźnieniem - już w trakcie akcji, i określają jedynie termin, do którego dana akcja może być prowadzona. Zdaniem P. Rozporządzenie nie nakłada na operatora obowiązku zawarcia umowy przed uruchomieniem akcji, umowa taka musi jednak być zawarta na piśmie i przedłożona organom skarbowym w przypadku kontroli. Podobnie należy interpretować regulacje dotyczące pozwolenia właściwego ministra na przeprowadzenie akcji - operator musi posiadać jego kopię i przedłożyć ją na żądanie organów skarbowych.

Ad. 2

Zgodnie z § 12 ust. 7 pkt 4 Rozporządzenia kwota otrzymana za wykonane usługi o podwyższonej opłacie udokumentowane fakturami, o których mowa w pkt 5, z wyjątkiem kwoty zatrzymywanej przez dostawcę usługi, zostanie w terminie 45 dni od końca miesiąca, w którym dostawca usługi otrzymał tę kwotę, przekazana na rachunek bankowy organizacji pożytku publicznego".

Zacytowanym wyżej przepisem Rozporządzenie wprowadza warunek określający maksymalny termin, w którym otrzymane przez operatora kwoty z tytułu wykonanych SMS charytatywnych powinny zostać przekazane na rzecz organizacji pożytku publicznego. Warunek ten nie ogranicza jednocześnie prawa operatorów do przekazania wskazanych środków pieniężnych wcześniej nawet przed datą otrzymania ich od klientów - zwolnienie VAT będzie miało zastosowanie również do tych usług.

Ad. 3

SMS charytatywne świadczone w systemie postpaid mogą być zwolnione z VAT jeśli "w fakturach za usługi telekomunikacyjne zostanie wyszczególniona liczba połączeń zrealizowanych z wykorzystaniem numerów, o których mowa w pkt 2, oraz wartość tych usług z uwzględnieniem kwot, które mają być przekazane organizacji pożytku publicznego, oraz kwot zatrzymywanych przez dostawcę" (§ 12 ust. 7 pkt 5 rozporządzenia).

Zgodnie z powyższym przepisem operator ma obowiązek wskazać na fakturze liczbę połączeń zrealizowanych jako SMS charytatywny oraz wartość tych połączeń.

Rozporządzenie nie nakłada obowiązku wskazywania konkretnych numerów SMS charytatywny ani ich pojedynczych wartości. Zdaniem Spółki warunek dla zwolnienia z VAT zostanie spełniony, jeśli operator poda łączną ilość połączeń SMS charytatywny oraz ich łączną wartość. Dodatkowo należy zauważyć, że faktura za usługi telekomunikacyjne składa się z kilku części - zasadniczej faktury VAT zawierającej elementy wskazane w Rozporządzeniu Ministra Finansów w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług z dn. 28 listopada 2008 r., oraz wykazu wykonanych usług. Wykaz wykonanych usług zawiera ilość wykonanych usług, jednostkową stawkę oraz wartość netto i brutto usług. W zestawieniu tym można wydzielić pozycję dotyczącą SMS charytatywny. Należy również nadmienić, że wprowadzenie usług zwolnionych z VAT oznacza również obowiązek wprowadzenia na fakturze VAT dodatkowej pozycji dla usług zwolnionych z VAT. Natomiast na fakturze VAT nie ma wskazanej ilości wykonanych usług.

Ad. 4

Dotychczas operatorzy nie naliczali prowizji od SMS charytatywnych, oznacza to, że cała kwota netto uzyskana od klienta była przekazywana na konto organizacji pożytku publicznego. P. nie przewiduje zmiany w tym zakresie, co oznacza, że nie będzie zatrzymywał żadnych kwot z jednostkowej ceny płaconej przez klienta za SMS charytatywny.

Zdaniem operatora, w takich okolicznościach, nie ma obowiązku umieszczania na fakturze informacji o kwocie zatrzymanej przez dostawcę, gdyż wynosi ona zero złotych.

Ad. 5

Zgodnie z normą prawną zawartą w § 12 ust. 8 Rozporządzenia "zwolnienie (...) stosuje się do kwoty należnej z tytułu wykonywanych usług o podwyższonej opłacie, w części przekraczającej kwotę zatrzymywaną przez dostawcę usługi". Zgodnie z powyższym, zwolnienie z VAT dotyczy tylko tej części ceny za SMS charytatywny, która zostanie przekazana na rzecz organizacji pożytku publicznego. Zdaniem operatora możliwość pobierania prowizji od usługi SMS charytatywnego nie nakłada jednocześnie obowiązku jej naliczania. Tym samym operator może, ale nie musi naliczać prowizję. Fakt nienaliczania prowizji nie ma wpływu na prawo zwolnienia z VAT usługi SMS charytatywny.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe w części dotyczącej pytań Nr 1, 2, 4 i 5 oraz za nieprawidłowe w części dotyczącej pytania Nr 3.

Z dniem 4 sierpnia 2010 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 2 czerwca 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 96, poz. 623) wprowadzające zwolnienie od podatku od towarów i usług dla usług o podwyższonej opłacie, o której mowa w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.

Stosownie do postanowień § 12 ust. 1 pkt 18 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustaw o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2009 r. Nr 224, poz. 1799 z późn. zm. - dalej rozporządzenie) zwalnia się od podatku usługi o podwyższonej opłacie, o których mowa w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.), świadczone w celu zebrania środków pieniężnych w trakcie zbiórki publicznej organizowanej przez organizację pożytku publicznego, z wyjątkiem usług przedpłaconych - z zastrzeżeniem ust. 8.

Zgodnie z § 12 ust. 7 rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 18, stosuje się, jeżeli zostaną spełnione następujące warunki:

1.

dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej, zwany dalej "dostawcą usługi", zawarł z organizacją pożytku publicznego pisemną umowę dotyczącą przekazania tej organizacji kwoty należnej, w części przekraczającej kwotę zatrzymywaną przez dostawcę usługi, z tytułu wykonywanych usług o podwyższonej opłacie dla realizacji zbiórek publicznych przez tę organizację;

2.

w umowie, o której mowa w pkt 1, został podany numer lub numery, wykorzystywane do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie, okres, w którym numer lub numery będą udostępnione na potrzeby zbiórki publicznej, cena jednostkowa usługi ze wskazaniem kwoty zatrzymywanej przez dostawcę usługi;

3.

dostawca usługi posiada kopię pozwolenia na przeprowadzenie przez organizację pożytku publicznego zbiórki publicznej, uzyskanego zgodnie z przepisami o zbiórkach publicznych;

4.

kwota otrzymana za wykonane usługi o podwyższonej opłacie udokumentowane fakturami, o których mowa w pkt 5, z wyjątkiem kwoty zatrzymywanej przez dostawcę usługi, zostanie w terminie 45 dni od końca miesiąca, w którym dostawca usługi otrzymał tę kwotę, przekazana na rachunek bankowy organizacji pożytku publicznego;

5.

w fakturach za usługi telekomunikacyjne zostanie wyszczególniona liczba połączeń zrealizowanych z wykorzystaniem numerów, o których mowa w pkt 2, oraz wartość tych usług z uwzględnieniem kwot, które mają być przekazane organizacji pożytku publicznego, oraz kwot zatrzymywanych przez dostawcę usługi;

6.

nabywca usługi o podwyższonej opłacie nie otrzymuje w zamian innego świadczenia, w tym również w postaci prawa do udziału w losowaniu nagród, z wyjątkiem potwierdzenia zainicjowania połączenia, w tym w formie połączenia zwrotnego;

7.

organizacja pożytku publicznego nie dokonuje żadnych świadczeń na rzecz dostawcy usługi z tytułu zawarcia umowy, o której mowa w pkt 1, lub w związku z nią, z wyjątkiem informowania o uczestniczeniu dostawcy usługi w zbiórce publicznej, o wysokości kwoty zatrzymywanej przez dostawcę usługi z tytułu wykonywanej usługi oraz przekazywania danych dotyczących dostawcy usługi, w tym jego logo, podczas rozpowszechniania informacji, o których mowa w pkt 2;

8.

przed rozpoczęciem świadczenia usługi na podstawie umowy, o której mowa w pkt 1, dostawca usługi podaje do publicznej wiadomości informację o wysokości kwoty zatrzymywanej, o której mowa w pkt 2.

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 18, stosuje się do kwoty należnej z tytułu wykonywanych usług o podwyższonej opłacie, w części przekraczającej kwotę zatrzymywaną przez dostawcę usługi - § 12 ust. 8 rozporządzenia.

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa obowiązujące od 4 sierpnia 2010 r. należy uznać, iż § 12 ust. 7 pkt 1 rozporządzenia wprowadza wymóg zawarcia pisemnej umowy pomiędzy organizacją a dostawcą usługi. Nie określa w jakim terminie powyższa umowa powinna zostać zawarta. W celu zastosowania zwolnienia od podatku VAT dla świadczonych usług dostawca usługi powinien podpisać taką umowę przed powstaniem obowiązku podatkowego z tytułu wykonania tej umowy. Należy zauważyć, że zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm. - dalej ustawa) obowiązek podatkowy powstaje z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych.

Należy podkreślić, że umowa zawarta pomiędzy organizacją a dostawcą usługi winna być bezwzględnie przedłożona na żądanie organów podatkowych.

Przytoczony powyżej przepis § 12 ust. 7 pkt 3 rozporządzenia, wprowadza obowiązek posiadania przez dostawcę usługi kopii pozwolenia na prowadzenie przez organizację pożytku publicznego zbiórki publicznej, uzyskanego zgodnie z przepisami o zbiórkach publicznych. Jednakże należy zauważyć, że powyższa regulacja nie wprowadza wymogu posiadania tego pozwolenia przez dostawcę przed rozpoczęciem akcji. Dostawca usług powinien być w posiadaniu tego pozwolenia w momencie powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonania tej usługi. Kopie takiego pozwolenia dostawca usługi winien przedłożyć organom podatkowym na ich żądanie. Należy również zauważyć, że przytoczony przepis § 12 ust. 7 pkt 3 rozporządzenia stanowi, że pozwolenie takie powinno być uzyskane zgodnie z przepisami o zbiórkach publicznych. Pozwolenie takie dla możliwości zastosowania zwolnienia od podatku VAT powinno obejmować okres, w którym dostawca wykonuje usługi.

W związku z powyższym należy uznać stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania Nr 1 za prawidłowe.

Powołany powyżej przepis § 12 ust. 7 pkt 4 rozporządzenia wprowadza regulację, zgodnie z którą dostawca usługi będzie uprawniony do stosowania zwolnienia od podatku VAT w momencie powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonania tej usługi. Warunkiem utrzymania zwolnienia będzie terminowa wpłata kwot otrzymanych na rzecz organizacji pożytku publicznego. Dopiero w przypadku gdy dostawca usług nie dotrzyma wyznaczonego terminu wpłaty będzie zobowiązany do opodatkowania usługi stawką 22%. Ustanowiony termin 45 dniowy wskazuje na ostateczny termin dokonania wpłaty, którego dotrzymanie uprawnia do stosowania zwolnienia. Należy zatem uznać, że powyższy warunek będzie również spełniony w przypadku gdy dostawca usługi przekaże środki na rzecz organizacji przed upływem 45 dniowego terminu, nawet przed ich otrzymaniem od klienta.

W związku z powyższym należy uznać stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania Nr 2 za prawidłowe.

Przytoczony powyżej przepis § 12 ust. 7 pkt 5 rozporządzenia wprowadza wymóg, aby na fakturach za usługi telekomunikacyjne została wyszczególniona m.in. globalna liczba połączeń do numerów wykorzystywanych do świadczenia usług o podwyższonej opłacie, oraz łączna wartość tych usług z uwzględnieniem kwot, które mają być przekazane organizacji pożytku publicznego.

Ponadto oprócz wskazanych powyżej elementów faktura na usługi telekomunikacyjne powinna spełniać wymogi wynikające z art. 106 ustawy oraz z rozporządzenia Ministra finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 z późn. zm.).

Wnioskodawca wskazał, iż wystawia faktury VAT składające się z kilku części tj.: części zasadniczej oraz wykazu usług. Wykaz wykonanych usług zawiera ilości wykonanych usług, jednostkową stawkę oraz wartość netto i brutto. Spółka wskazała również, że wprowadzenie usług zwolnionych z VAT oznacza również obowiązek wprowadzenia na fakturze VAT dodatkowej pozycji dla usług zwolnionych z podatku VAT. Natomiast na fakturze nie ma wskazanej ilości wykonanych usług. Czyli jak wskazuje Wnioskodawca nie będzie możliwe wyszczególnienie na fakturze liczby połączeń zrealizowanych z wykorzystaniem numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi o podwyższonej opłacie. Należy jednak zauważyć, że ustawodawca wyraźnie wskazuje, iż powyższe dane winny być wykazane na fakturze, a nie w jak przyjmuje Wnioskodawca w wykazie wykonanych usług, zatem w zakresie pytania Nr 3 należy uznać stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe.

§ 12 ust. 7 pkt 5 rozporządzenia nakazuje dostawcy usług aby na fakturze wystawionej z tytułu usług o podwyższonej opłacie zostały wyszczególnione kwoty zatrzymane przez dostawcę usług, jeżeli dostawca nie przekaże organizacji pożytku publicznego całej kwoty. Zatem w sytuacji gdy dostawca usługi przekaże całą kwotę organizacji pożytku publicznego, nie ma obowiązku wyszczególnienia kwoty zatrzymanej przez dostawcę gdyż taka kwota nie występuje.

W związku z powyższym należy uznać stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania Nr 4 za prawidłowe.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami rozporządzenia, zwolnienie od podatku VAT dotyczy usług o podwyższonej opłacie świadczonych przez dostawcę w części dotyczącej kwoty przekazanej przez dostawcę na rzecz organizacji pożytku publicznego. Powyższe zwolnienie nie dotyczy kwot zatrzymanych przez dostawcę np. z tytułu wynagrodzenia za świadczone usługi. Prawo do zastosowania zwolnienia przewidziane w ww. przepisach nie zostało uzależnione od obowiązku zatrzymania jakiejkolwiek kwoty przez dostawcę. Zatem w sytuacji gdy dostawca nie zatrzyma dla siebie żadnej kwoty, lecz pełną należność z tytułu wykonanych usług przekaże na rzecz organizacji pożytku publicznego nie utraci prawa do zastosowania zwolnienia.

W związku z powyższym należy uznać stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania Nr 5 za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl