IPPP1/443-762/12-3/AW - Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonania umowy przewidującej zapewnienie odpowiedniego standardu budynku i efektywne przeprowadzenie remontów w okresie zawarcia umowy.

Pisma urzędowe
Status:  Nieaktualne

Pismo z dnia 23 października 2012 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-762/12-3/AW Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonania umowy przewidującej zapewnienie odpowiedniego standardu budynku i efektywne przeprowadzenie remontów w okresie zawarcia umowy.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 sierpnia 2012 r. (data wpływu 21 sierpnia 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonania umowy przewidującej zapewnienie odpowiedniego standardu budynku i efektywne przeprowadzenie remontów w okresie zawarcia umowy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 sierpnia 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonania umowy przewidującej zapewnienie odpowiedniego standardu budynku i efektywne przeprowadzenie remontów w okresie zawarcia umowy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką akcyjną, działającą w sektorze usług budowlanych (dalej: "Wnioskodawca" lub "Spółka"). Wnioskodawca planuje wziąć udział w przetargu na budowę domu studenckiego oraz na późniejsze kompleksowe utrzymanie i zarządzanie domem studenckim dla państwowej uczelni wyższej w ramach partnerstwa publiczno - prywatnego.

Zgodnie z projektem umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym (dalej: "umowa o ppp"), jaka zostanie zawarta między Wnioskodawcą a podmiotem publicznym (tu: państwowa uczelnia wyższa), Wnioskodawca będzie odpowiedzialny m.in. za utrzymanie domu studenckiego w określonym standardzie i dokonywanie w nim w tym celu remontów przez wskazany w umowie o ppp okres czasu (prawdopodobnie przez okres 15 lat).

Remonty, które mają być w tym czasie przeprowadzone przez Wnioskodawcę, są w części do przewidzenia i zostaną zaplanowane w harmonogramie uzgodnionym przez strony (np. obowiązkowa wymiana okien w budynku po upływie 10 lat). Ponieważ Wnioskodawca będzie odpowiedzialny za utrzymanie budynku domu studenckiego i znajdujących się w nim instalacji oraz wyposażenia w odpowiednim standardzie, niektórych remontów nie da się przewidzieć i zaplanować (zarówno konieczności przeprowadzenia remontów, jak i czasu ich przeprowadzenia, np. w razie awarii).

Umowa o ppp będzie przewidywać, że za zapewnienie standardu budynku i przeprowadzenie w tym celu remontów w okresie obowiązywania umowy o ppp (prawdopodobnie 15 lat) Wnioskodawcy przysługiwać będzie wynagrodzenie w wysokości z góry ustalonej kwoty za cały okres obowiązywania umowy o ppp. Zgodnie z umową o ppp, podmiot publiczny (uczelnia) będzie przelewać na ustanowiony przez siebie rachunek zastrzeżony, który założy na podstawie umowy rachunku bankowego w banku, co miesiąc kwoty w stałej, określonej przez strony umowy o ppp wysokości, na poczet wynagrodzenia należnego Wnioskodawcy za zapewnienie standardu domu studenckiego i wykonane w tym celu remonty. Suma wszystkich miesięcznych wpłat dokonywanych regularnie przez uczelnię na rachunek zastrzeżony przez okres obowiązywania umowy o ppp będzie równa wynagrodzeniu należnemu Wnioskodawcy na podstawie umowy o ppp za zapewnienie standardu budynku w całym okresie obowiązywania umowy o ppp.

Posiadaczem rachunku zastrzeżonego i środków na nim zgromadzonych do czasu spełnienia warunków ściśle określonych w umowie o ppp oraz w umowie rachunku zastrzeżonego będzie uczelnia. Po spełnieniu wspomnianych warunków, nastąpi automatyczne odblokowanie części środków z rachunku zastrzeżonego i ich przelew na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Uczelnia będzie miała bardzo ograniczone prawo dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku zastrzeżonym. Umowa o ppp oraz umowa rachunku zastrzeżonego będzie regulować warunki i okoliczności, w których będzie możliwe dokonanie wypłaty środków z rachunku zastrzeżonego.

I tak, środki wpłacone przez uczelnię na rachunek zastrzeżony będą mogły być zwolnione i wypłacone z tego rachunku w następujących sytuacjach:

* na rzecz Wnioskodawcy - z chwilą wykonania remontów przez Wnioskodawcę (na podstawie faktur za wykonane remonty wystawionych przez Wnioskodawcę);

* na rzecz Wnioskodawcy - kwoty pozostałe na rachunku zastrzeżonym po zakończeniu/wygaśnięciu umowy o ppp zakończeniu okresu, w którym zgodnie z umową o ppp, Wnioskodawca jest zobowiązany zapewnić odpowiedni standard budynku (wraz z odsetkami dopisanymi do rachunku zastrzeżonego), o ile jakieś środki pozostaną na rachunku zastrzeżonym po zakończeniu/wygaśnięciu umowy o ppp; środki te będą należne Wnioskodawcy jako rodzaj premii za zapewnienie standardu domu studenckiego i efektywne przeprowadzenie remontów w okresie obowiązywania umowy o ppp;

* na rzecz uczelni - z chwilą wypowiedzenia umowy o ppp przez Wnioskodawcę.

Zgodnie z umową o ppp, wypłaty z rachunku zastrzeżonego na rzecz Wnioskodawcy będą dokonywane w terminie 30 dni od daty doręczenia uczelni prawidłowo wystawionej przez Wnioskodawcę faktury VAT po wykonaniu remontów. Wykonanie remontów będzie każdorazowo potwierdzane protokołem odbioru robót podpisanym przez strony umowy o ppp i wskazującym rodzaj i wartość wykonanych robót. Zatem Wnioskodawcy będą wypłacane środki zgromadzone na rachunku zastrzeżonym dopiero po wykonaniu remontów, podpisaniu przez Wnioskodawcę i uczelnię protokołu odbioru robót oraz po wystawieniu przez Wnioskodawcę faktury VAT za wykonane remonty. Wcześniej Wnioskodawca nie będzie uprawniony do dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku zastrzeżonym, ani do żądania ich wypłaty na jego rzecz.

Po zakończeniu okresu trwania umowy o ppp, środki znajdujące się na rachunku zastrzeżonym, zostaną przekazane Wnioskodawcy również na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wnioskodawcę jako rodzaj premii za zapewnienie odpowiedniego standardu budynku i efektywne przeprowadzenie w nim remontów przez okres, na jaki zawarto umowę o ppp,

Dokonywanie przez uczelnię wpłat na rachunek zastrzeżony w stałej, określonej przez strony umowy o ppp wysokości, na poczet wynagrodzenia należnego Wnioskodawcy w przyszłości za zapewnienie standardu domu studenckiego i wykonane remonty, stanowi zabezpieczenie środków pieniężnych dla Wnioskodawcy na pokrycie kosztów remontów okresowych w domu studenckim.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy obowiązek podatkowy w podatku VAT dla Wnioskodawcy, w związku z wykonaniem remontów w domu studenckim oraz zapewnieniem odpowiedniego standardu w domu studenckim, powstanie z chwilą otrzymania przez Wnioskodawcę na jego rachunek bankowy całości lub części zapłaty, nie później jednak niż 30-ego dnia, licząc od dnia wykonania usług, rozumianego jako dzień podpisania protokołu odbioru prac remontowych przez strony umowy o ppp.

Stanowisko Wnioskodawcy

Zdaniem Wnioskodawcy, obowiązek podatkowy w podatku VAT w związku z zapewnieniem odpowiedniego standardu wykonywaniem w tym celu remontów w domu studenckim powstanie z chwilą otrzymania przez Wnioskodawcę na rachunek bankowy Wnioskodawcy całości lub części zapłaty za wykonane remonty, nie później jednak niż 30-ego dnia, licząc od dnia wykonania usług remontowych rozumianego jako dzień podpisania protokołu odbioru remontów przez strony umowy o ppp.

Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o VAT, obowiązek podatkowy w podatku VAT powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 201 art. 21 ust. 1. Jest to zasada podstawowa, od której ustawa o VAT wprowadza pewne odstępstwa.

W przypadku usług budowlanych lub budowlano-montażowych, obowiązek podatkowy w VAT powstaje z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty, nie później jednak niż 30-ego dnia, licząc od dnia wykonania usługi.

Przepisy ustawy o VAT nie zawierają definicji takich pojęć jak roboty budowlano-montażowe czy remont, dlatego też należy odwołać się do definicji zawartych na gruncie innych gałęzi prawa, a jeśli dane pojęcie nie zostało zdefiniowane w przepisach prawa, należy odwołać się do powszechnie przyjmowanego znaczenia danego pojęcia.

Zgodnie z art. 3 pkt 7 i pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm., dalej: "Prawo budowlane") przez:

* roboty budowlane - należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego,

* remont - należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

W świetle przywołanych definicji z Prawa budowlanego, prace remontowe stanowią roboty budowlane.

Biorąc pod uwagę powyższe, obowiązek podatkowy w VAT z tytułu wykonania, remontów w domu studenckim przez Wnioskodawcę powstanie w chwilą otrzymania przez Wnioskodawcę na jego rachunek bankowy całości lub części zapłaty za remonty, nie później jednak niż 30-ego dnia, licząc od dnia wykonania usługi.

W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, zgodnie z umową o ppp, remonty wykonane przez Wnioskodawcę muszą zostać zatwierdzone poprzez podpisanie protokołu odbioru przez strony umowy o ppp. Dopiero wraz z chwilą podpisania protokołu odbioru wykonanych remontów przez strony umowy o ppp, remonty i tym samym roboty budowlane można uznać za wykonane. Zatem w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, wykonanie usług powinno być rozumiane jako podpisanie protokołu odbioru remontów przez strony umowy o ppp.

Natomiast w odniesieniu do środków pozostałych na rachunku zastrzeżonym po zakończeniu/wygaśnięciu umowy o ppp po zakończeniu okresu, na jaki zostanie zawarta umowa o ppp, które będą należne Wnioskodawcy po zakończeniu/ wygaśnięciu umowy o ppp jako rodzaj premii za zapewnienie standardu domu studenckiego oraz efektywne wykonanie remontów domu studenckiego w okresie obowiązywania umowy o ppp (o ile takie środki pozostaną na rachunku zastrzeżonym), Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż obowiązek podatkowy w VAT powstanie z chwilą otrzymania tych środków przez Wnioskodawcę na jego rachunek bankowy, nie później jednak niż 30-ego dnia, licząc od dnia zakończenia/ wygaśnięcia umowy o ppp. Zakończenie/wygaśnięcie okresu, w którym Wnioskodawca ma zapewnić odpowiedni standard domu studenckiego i przeprowadzać w nim remonty oznacza wykonanie usług przez Wnioskodawcę na rzecz uczelni w pełnym zakresie (przez 15-letni okres). Dopiero wtedy premia (tekst jedn.: środki pozostałe na rachunku zastrzeżonym, o ile jakieś środki pozostaną na tym rachunku) stanie się należna Wnioskodawcy.

Reasumując, obowiązek podatkowy w VAT z tytułu zapewnienia standardu i wykonania przez Wnioskodawcę remontów w domu studenckim powstanie z chwilą otrzymania przez Wnioskodawcę na jego rachunek bankowy całości lub części zapłaty, nie później jednak niż 30-ego dnia, licząc od dnia wykonania usług. Przy czym, wykonanie usług jest rozumiane jako:

* w odniesieniu do wykonanych remontów - dzień podpisania protokołu odbioru remontów przez strony umowy o ppp,

* w odniesieniu do środków pozostałych na rachunku zastrzeżonym po zakończeniu/wygaśnięciu umowy o ppp stanowiących premię należną Wnioskodawcy za zapewnienie standardu domu studenckiego i efektywne przeprowadzenie remontów przez okres obowiązywania umowy o ppp - dzień zakończenia/wygaśnięcia umowy o ppp.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

Stosownie do postanowień ust. 4 art. 19 ustawy, jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

Ogólna zasada wynikająca z przepisów ustawy o VAT wskazuje, iż obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru, wykonania usługi lub wystawienia faktury VAT (pod warunkiem, że została wystawiona do 7. dnia od wykonania usługi). Jednakże, od tej zasady ustawodawca określił szereg wyjątków ustalających w sposób odmienny moment powstania obowiązku podatkowego (uzależniony np. od formy wydania towaru, rodzaju transakcji, otrzymania zapłaty itd.).

I tak w myśl. art. 19 ust. 13 pkt 2 lit. d. ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty, nie później jednak niż 30 dnia, licząc od dnia wykonania usług budowlanych lub budowlano-montażowych.

Powyższe oznacza, że z tytułu wykonania usług budowlanych i budowlano - montażowych dla powstania obowiązku podatkowego znaczenie ma termin zapłaty, ale tylko wówczas, gdy kontrahent dokona płatności za wykonaną na jego rzecz usługę w terminie 30 dni. od dnia jej wykonania, bowiem 30. dnia obowiązek podatkowy powstaje niezależnie od tego, czy dokonano zapłaty.

Wskazać należy, iż ww. przepisy nie określają co należy rozumieć pod pojęciem wykonania usługi. Co do zasady, pod pojęciem wykonania usługi należy rozumieć dokonanie tych działań lub zaniechań przez usługodawcę na rzecz usługobiorcy, które zgodnie z zawartą umową stanowią wykonanie zobowiązań przez usługodawcę (usługa jest wykonana, gdy usługodawca zrealizował wszystkie czynności składające się na określony w łączącej strony umowie rodzaj usługi).

Należy zaznaczyć, iż zgodnie z treścią art. 3531 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks Cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) o swobodzie umów zobowiązaniowych, strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego. A zatem, to z umowy cywilnoprawnej łączącej strony winno wynikać do jakich czynności zobowiązane są strony (jakie elementy składają się na wykonanie usługi) i w którym momencie dochodzi do jej wykonania.

W ustawie o podatku od towarów i usług nie zdefiniowano pojęć "protokół zdawczo-odbiorczy" Pojęcie "protokoły odbiorów częściowych i końcowych" występuje w art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623), jako jeden z elementów "dokumentacji budowy". W praktyce terminem protokołu zdawczo-odbiorczego określa się dokument, który w istocie ma w założeniu wyrażać potwierdzenie i akceptację wykonanych prac, w tym ich zakres. Z protokołu winno zatem wynikać kto, kiedy i jakie prace wykonał oraz wskazanie, że określonego dnia zostały one przyjęte przez drugą stronę.

Z opisu przedstawionego we wniosku stanu sprawy wynika, że Wnioskodawca zamierza podpisać umowę z uczelnią w ramach której będzie zobowiązany do utrzymania domu studenckiego w określonym standardzie i dokonywanie w nim w tym celu remontów przez wskazany okres czasu (prawdopodobnie 15 lat). Zawarta umowa będzie przewidywać, że za wykonanie warunków umowy Wnioskodawcy będzie przysługiwać wynagrodzenie w wysokości z góry ustalonej za cały okres obowiązywania umowy. Uczelnia będzie przelewać na ustanowiony przez siebie rachunek zastrzeżony (który założy na podstawie umowy rachunku bankowego)co miesiąc kwoty w stałej określonej wysokości na poczet wynagrodzenia należnego Zainteresowanemu. Suma wszystkich miesięcznych wpłat będzie równa wynagrodzeniu należnemu Spółce za podstawie podpisanej umowy za cały okres jej obowiązywania. Posiadaczem rachunku oraz środków na nim zgromadzonych do czasu spełnienia warunków umowy będzie uczelnia. Zawarta umowa oraz umowa rachunku bankowego będzie regulować warunki i okoliczności w których będzie możliwe dokonanie wypłaty środków z rachunku na rzecz Spółki.

Środki wpłacone przez uczelnię na rachunek zastrzeżony będą mogły być zwolnione i wypłacone z tego rachunku w następujących sytuacjach:

* na rzecz Wnioskodawcy - z chwilą wykonania remontów przez Wnioskodawcę (na podstawie faktur za wykonane remonty wystawionych przez Wnioskodawcę);

* na rzecz Wnioskodawcy - kwoty pozostałe na rachunku zastrzeżonym po zakończeniu umowy po upływie okresu, w którym Wnioskodawca jest zobowiązany zapewnić odpowiedni standard budynku (wraz z odsetkami dopisanymi do rachunku zastrzeżonego), o ile jakieś środki pozostaną na rachunku środki te będą należne Wnioskodawcy jako rodzaj premii za zapewnienie standardu domu studenckiego i efektywne przeprowadzenie remontów w okresie obowiązywania umowy;

* na rzecz uczelni - z chwilą wypowiedzenia umowy przez Wnioskodawcę.

Zgodnie z warunkami umowy wypłaty z rachunku na rzecz Zainteresowanego będą dokonywane w terminie 30 dni od daty doręczenia uczelni prawidłowo wystawionej przez Wnioskodawcę faktury VAT po wykonaniu remontów. Wykonanie remontów będzie każdorazowo potwierdzane protokołem odbioru robót podpisanym przez strony i wskazującym rodzaj i wartość wykonanych robót. Po zakończeniu okresu trwania umowy, środki znajdujące się na rachunku, zostaną przekazane Wnioskodawcy również na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wnioskodawcę jako rodzaj premii za zapewnienie odpowiedniego standardu budynku i efektywne przeprowadzenie w nim remontów przez okres, na jaki zawarto umowę.

Wątpliwości Spółki odnoszą się do rozpoznania momentu powstania obowiązku podatkowego w odniesieniu do poszczególnych prac remontowych wykonywanych w okresie trwania umowy oraz przekazania środków pozostałych na rachunku po zakończeniu umowy.

W odniesieniu do prac remontowych wykonywanych przez Wnioskodawcę w okresie trwania umowy należy wskazać, iż zastosowanie znajdzie art. 19 ust. 13 pkt 2 lit. d ustawy. Obowiązek podatkowy w przypadku tych usług powstanie zatem nie później niż 30. dnia, licząc od dnia ich wykonania, t.j. dokonania odbioru robót, chyba że wykonawca wcześniej otrzyma całość lub część zapłaty. Strony umowy uzależniły wykonanie poszczególnych prac remontowych od podpisania stosownych protokołów odbioru, które będą potwierdzać, wykonanie danej usług. Zatem należy uznać, iż w stosunku do prac remontowych wykonywanych w okresie trwania umowy Spółka prawidłowo rozpoznała moment powstania obowiązku podatkowego.

W odniesieniu do środków pozostałych na rachunku, przekazanych Wnioskodawcy po zakończeniu umowy (o ile takie środki będą na rachunku), które będą stanowiły rodzaj premii za zapewnienie standardu domu studenckiego i efektywne przeprowadzenie remontów w okresie obowiązywania umowy, należy wskazać, iż powyższe środki nie stanowią dla Spółki dodatkowego wynagrodzenia tzw. premii, lecz są częścią należnego Jej wynagrodzenia z tytułu realizacji zawartej umowy. Jak wskazał Zainteresowany w opisie sprawy suma wszystkich miesięcznych wpłat dokonywanych regularnie przez uczelnię w okresie obowiązywania umowy będzie równa wynagrodzeniu należnemu Spółce na podstawie podpisanej umowy na zapewnienie standardu budynku i dokonywanie w nim remontów w całym okresie obowiązywania umowy. Zatem pozostałe na rachunku środki przekazane Wnioskodawcy po zakończeniu umowy są wynagrodzeniem Spółki z tytułu realizacji umowy ustalonym z góry za cały okres jej obowiązywania. Podpisana przez Spółkę umowa na zapewnienie standardu domu studenckiego oraz efektywne wykonanie remontów dotyczy w istocie wykonywania niezbędnych prac budowlano - remontowych zmierzających do zapewnienia standardu domu studenckiego, zatem moment powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych w ramach umowy usług powstanie zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 2 lit. d ustawy. Tym samy skoro wskazano wyżej, iż środki pieniężne pozostałe na rachunku stanowią część należności Wnioskodawcy z tytułu realizacji umowy obowiązek podstawy w stosunku do tej części należności należy rozpoznać tak jak do całej usługi tj. zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 2 lit. d ustawy.

Tym samym należy uznać, iż w odniesieniu do tej części należności Wnioskodawca przedstawił prawidłowe stanowisko w sprawie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W zakresie podatku dochodowego od osób prawnych zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl