IPPP1/443-674/12-2/MPe - Ustalenie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 23 października 2012 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-674/12-2/MPe Ustalenie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2012 r. (data wpływu 30 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dokonywanych transakcji oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dokonywanych transakcji oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: "Spółka") jest przedsiębiorcą, którego głównym przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej jest działalność leasingowa w rozumieniu art. 7091 k.c. W celu jeszcze silniejszego związania klientów ze Spółką oraz poszerzenia konkurencyjności oferty handlowej Spółka planuje udostępniać kontrahentom, z którymi zawarła umowę leasingu (dalej: "Korzystający") karty paliwowe (dalej: "Karty Paliwowe" lub "Karty") przypisane do konkretnego pojazdu, umożliwiające bezgotówkowe rozliczenia w związku z nabywaniem na stacjach paliw takich produktów jak paliwa silnikowe (benzyna, olej napędowy, LPG itp.) lub innych określonych towarów oraz usług. Zakres świadczeń, o których mowa powyżej, zostanie ustalony w umowie cywilnoprawnej zawartej pomiędzy Korzystającymi i Spółką (dalej "Umowa"). Karty będą dostępne w okresie obowiązywania umów leasingu, zaś nabywane za ich pomocą produkty i usługi (w tym paliwo, w szczególności wykorzystywane do napędu samochodów osobowych) będą mogły być wykorzystywane do pojazdów oddanych przez Spółkę Korzystającym do używania lub używania i pobierania pożytków w ramach umowy leasingu.

Korzystający otrzymywać będą Karty Paliwowe, na podstawie złożonych przez nich wniosków o wydanie Karty Paliwowej, z zadeklarowanym limitem litrów paliwa oraz limitem kwotowym na zakup towarów i usług innych niż paliwa silnikowe. Z Kart klienci będą korzystać na stacjach paliw koncernów naftowych na terenie Polski (dalej: "Koncern" lub łącznie "Koncerny"), płacąc nimi za paliwo oraz inne produkty i usługi. Karty Paliwowe wydawane będą w oparciu o postanowienia umów generalnych zawartych pomiędzy Spółką a poszczególnymi Koncernami, określającej szczegółowy katalog towarów i usług oferowanych przez dany Koncern z wykorzystaniem produktu Kart Paliwowych.

Spółka w żadnym wypadku nie będzie fizycznie nabywać oferowanych produktów i nie będzie ich ostatecznym odbiorcą. Korzystający będący jednocześnie użytkownikami pojazdów na podstawie zawartych ze Spółką umów leasingu, poprzez użycie Karty Paliwowej, nabędą produkty oferowane przez jeden z Koncernów i zużyją je według własnych potrzeb. Spółka pragnie podkreślić, iż jej rola w omawianym powyżej mechanizmie sprowadzi się do roli pośrednika, biorącego czynny udział w opisanych transakcjach. Przede wszystkim Spółka zapewniać będzie Korzystającym kompleksową obsługę Kart Paliwowych, która w szczególności polegać będzie na określaniu rodzaju produktów, jakie Korzystający mogą nabywać za pomocą Kart Paliwowych, w oparciu o postanowienia umowy z jednym z Koncernów jak i Umowy. W Umowie określony zostanie również katalog stacji paliw, na których dana Karta Paliwowa będzie honorowana.

Do zadań Spółki należeć będzie między innymi bieżące monitorowanie sposobu wykorzystywania Karty Paliwowej przez Korzystającego, a więc transakcji dokonywanych za ich pośrednictwem. Aktywność Spółki przejawiać się będzie również w negocjowaniu warunków umowy, a w szczególności zakresu świadczeń nabywanych z wykorzystaniem Kart Paliwowych i ich cen jednostkowych, katalogu stacji paliw prowadzonych przez jeden z Koncernów, w których Karta Paliwowa będzie mieć zastosowanie, jak i ustalenie momentu rozpoczęcia dokonywania ww. transakcji, poprzez fizyczne wydanie Kart Paliwowych Korzystającym oraz nimi administrowanie. Sam proces administrowania, oprócz zadań opisanych powyżej, polegać będzie również na blokowaniu przez Spółkę Kart Paliwowych w przypadkach przedstawionych w Umowie, a w szczególności w przypadku braku płatności ze strony Korzystającego, utraty Karty Paliwowej w następstwie jej kradzieży, zagubienia, lub jej utraty z innego powodu. W opisanych sytuacjach Spółka zobowiąże się w Umowie do podjęcia kroków zmierzających do zablokowania Karty Paliwowej i wydania nowej Karty Paliwowej. Powyższe działania Spółka podejmować będzie w oparciu o stały kontakt z danym Koncernem, na stacjach którego dana Karta Paliwowa była aktywna. Korzystającym Karta Paliwowa umożliwia danemu Koncernowi przypisanie sprzedaży produktów do konkretnego pojazdu. Koncern obciąży Spółkę zbiorczo kosztami produktów nabytych przez Korzystających w danym okresie rozliczeniowym, z jednoczesnym przypisaniem rodzaju i wartości nabytych produktów do konkretnego pojazdu a tym samym do konkretnego Korzystającego. W oparciu o otrzymane z koncernu paliwowego zestawienia, Spółka obciąży Korzystającego kosztami zakupów z użyciem Karty Paliwowej dokonanych przez niego w danym miesiącu, przy czym do ceny zakupu towarów i usług od Koncernu Spółka doliczy swoją marżę stanowiącą wynagrodzenie za wykonane przez Spółkę usługi związanej z wydawaniem i administrowaniem Kartami Paliwowymi.

Samo nabywanie produktów przez Korzystających na stacjach paliw przy użyciu Kart Paliwowych odbywać się będzie bezgotówkowo. Zgodnie z Umową, poprzez dokonanie transakcji na stacji paliw danego Koncernu przy pomocy Kart Paliwowych, Korzystający nabywać będą usługi lub towary bezpośrednio od Spółki, która nabywa towary/usługi na rzecz Korzystających bezpośrednio od Koncernu, a nie od jednego z Koncernów prowadzących stację paliw. Piętnastego dnia każdego miesiąca oraz w ostatnim dniu miesiąca Koncern wysyłać będzie do Spółki zestawienie transakcji dokonanych przez poszczególnych Korzystających za pomocą Kart Paliwowych w danym miesiącu wraz ze zbiorczą fakturą VAT dokumentującą wszystkie transakcje dokonane z wykorzystaniem Kart Paliwowych wystawioną na Spółkę, jako nabywcę towarów i usług od Koncernu. Następnie Spółka wystawiać będzie faktury VAT na poszczególnych Korzystających z wyszczególnieniem transakcji dokonanych za pomocą Kart Paliwowych w danym miesiącu. W fakturach VAT Spółka jako podatnik wykaże podatek należny VAT i wpłaci go do właściwego urzędu skarbowego.

Podstawa opodatkowania, a więc wartość transakcji dokonanych Kartą Paliwową przez Korzystających, wykazana na fakturach VAT wystawianych przez Spółkę na Korzystających, może różnić się od wartości usług/towarów wykonanych/nabytych na rzecz danego Korzystającego wynikających z faktur VAT otrzymywanych od Koncernu. W szczególności, Spółka może udzielać Korzystającym rabatów na takie transakcje zakupione przy pomocy Kart Paliwowych, jak również otrzymywać rabaty od Koncernu.

Niezbędnym będzie dokonanie zmian w umowie Spółki poprzez rozszerzenie zakresu prowadzonej przez nią działalności gospodarczej o działalność związaną z obrotem paliwami płynnymi (a także pozostałymi produktami i usługami, których zakup możliwy będzie z wykorzystaniem Kart Paliwowych). Rozszerzenie zakresu prowadzonej działalności w zakresie przedstawionym powyżej wymagać będzie uprzedniego uzyskania przez Spółkę koncesji na obrót paliwami ciekłymi i Spółka zamierza wystąpić do właściwego organu o udzielenie zgody na prowadzenie działalności gospodarczej w tym zakresie.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy w przedstawionym powyżej stanie faktycznym Spółka będzie zobowiązana do uznania transakcji pomiędzy Spółką a Korzystającymi zrealizowanymi z wykorzystaniem Kart Paliwowych za odpłatną dostawę towarów lub odpłatne świadczenie usług w rozumieniu przepisów ustawy o podatku VAT i naliczenia w związku z obciążaniem Korzystających za nabycie towarów i usług przy pomocy Kart Paliwowych podatku należnego oraz wykazanie go w deklaracji podatkowej.

2.

Czy transakcje pomiędzy Koncernem a Spółką stanowią odpłatną dostawę towarów lub odpłatne świadczenie usług w rozumieniu przepisów ustawy o podatku VAT, a Spółce przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach VAT wystawionych przez Koncern, dokumentujących nabycie towarów i usług z wykorzystaniem Kart Paliwowych.

3.

Czy prawo do odliczenia podatku naliczonego, o którym mowa w pyt. 2, przysługiwać będzie Spółce również w sytuacji, w której towary i usługi nabywane przez Spółkę od Koncernu będą następnie odsprzedawane i wykorzystywane do napędu samochodów (w tym osobowych) przez Korzystających.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

Spółka będzie zobowiązana do uznania transakcji pomiędzy nią a Klientami za odpłatną dostawę towarów lub odpłatne świadczenie usług w rozumieniu przepisów o VAT i naliczenia w związku z obciążaniem Klientów za nabycie towarów i usług przy pomocy Kart Paliwowych podatku należnego oraz wykazania go w deklaracji podatkowej.

Ad. 2

Transakcje pomiędzy Koncernem a Spółką stanowić będą odpłatną dostawę towarów lub odpłatne świadczenie usług w rozumieniu VAT, a Spółce przysługiwać będzie prawo do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach od Dostawców dokumentujących nabycie przedmiotowych towarów i usług.

Ad. 3

Spółce w przedstawionym zdarzeniu przyszłym będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących zakup paliwa oraz innych towarów i usług przy użyciu Kart Paliwowych, także w przypadku gdy nabywane paliwa będą następnie odsprzedawane i wykorzystywane do napędu samochodów (w tym osobowych) przez Korzystających.

Ad. 1

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku VAT opodatkowaniu podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy o podatku VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przede wszystkim przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Przez towary, w myśl art. 2 pkt 6 ustawy o podatku VAT, należy rozumieć w szczególności rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii. Dodatkowo, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o podatku VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ww. ustawy. Ponadto zgodnie z art. 7 ust. 8 ustawy o podatku VAT w przypadku, gdy kilka podmiotów dokonuje dostawy tego samego towaru w ten sposób, że pierwszy z nich wydaje ten towar bezpośrednio ostatniemu w kolejności nabywcy, uznaje się, że dostawy towarów dokonał każdy z podmiotów biorących udział w tych czynnościach.

Powołany powyżej przepis art. 7 ust. 8 ustawy o podatku VAT zawiera regulację ustanawiającą mechanizm opodatkowania transakcji w stanach faktycznych, w których jeden z podmiotów - podmiot B nabywa, a następnie odsprzedaje ten sam towar, przy czym fizycznie nie ma on kontaktu z tym towarem. Wówczas uznaje się, że dostawa towarów następuje pomiędzy podmiotami A (pierwotnym dostawcą towaru) i B oraz między podmiotami B i C (finalnym nabywcą towaru), pomimo tego, że towar jest faktycznie wydawany przez pierwszego sprzedawcę - podmiot A bezpośrednio na rzecz ostatniego nabywcy - podmiotu C, bez faktycznego udziału podmiotu B. W takim przypadku zgodnie z przedstawionym mechanizmem opodatkowania podatkiem VAT uznać należy, iż zarówno podmiot A, jak i podmiot B dokonują dostawy tego towaru w rozumieniu ustawy o VAT. Zatem dostawa towarów dokonywana przez podmiot B będzie zasadniczo opodatkowana podatkiem VAT.

Ponadto zgodnie z art. 8 ust. 2a ustawy o podatku VAT w przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że ten podatnik sam otrzymał i wyświadczył te usługi.

Powyższa regulacja ma zastosowanie zdaniem Spółki w sytuacji, w której podatnik nabywa usługę, a następnie w "stanie nieprzetworzonym" (identycznym jak w chwili jej nabycia) odsprzedaje ją swojemu kontrahentowi - samemu nie wykonując fizycznie przedmiotowej usługi. W myśl ww. przepisu jest on traktowany tak, jakby świadczył tą usługę. Świadczenie takich usług powinno zostać zatem opodatkowane podatkiem od towarów i usług według stawki właściwej dla danego rodzaju usługi.

Biorąc pod uwagę wskazane powyżej regulacje, Spółka stoi na stanowisku, iż mechanizmy opodatkowania pośredniczenia w obrocie towarami i świadczeniu usług przedstawione powyżej mają w pełni zastosowanie do analizowanego stanu faktycznego - obrotu towarami i usługami nabywanymi z wykorzystaniem Kart Paliwowych.

W poddanym analizie zdarzeniu przyszłym Spółka zamierza nabywać przedmiotowe towary i usługi od Koncernu z wykorzystaniem Kart Paliwowych, a następnie dokonać ich odsprzedaży na rzecz Korzystających. Fakt, iż Spółka w żadnym wypadku nie będzie fizycznie nabywać oferowanych produktów/usług i nie będzie ich ostatecznym odbiorcą, nie pociągnie za sobą w opisywanym modelu transakcji zmiany w zakresie opodatkowania podatkiem VAT. Z powołanych powyżej norm prawnopodatkowych wynika bowiem, iż zakup a następnie odsprzedaż towarów (odpowiednio nabycie usług w swoim imieniu, lecz na rzecz nabywcy) stanowią dostawę towarów (świadczenie usług) dla każdego sprzedawcy (świadczącego usługę) występującego w przedstawionym modelu łańcucha dostaw. Dostawy towarów są realizowane przez kilka podmiotów, z tym, że towary są dostarczane bezpośrednio od pierwszego do ostatniego podmiotu w łańcuchu. Pozostałe podmioty w łańcuchu dostaw pomimo tego, że fizycznie nie dokonują dostawy towarów (rozumianej na gruncie ustawy o podatku VAT jako przetransportowanie, fizyczne przemieszczenie towarów), są obowiązane do zaewidencjonowania i wykazania tych dostaw dla celów podatku VAT. Zdaniem Spółki analizowany stan faktyczny w pełni mieści się w modelu opodatkowania transakcji łańcuchowych zawartym w przedstawionych powyżej normach prawnopodatkowych.

Spółka zaznacza, iż analogiczne rozwiązania w przedmiocie opodatkowania podatkiem VAT mają zastosowanie w przypadku świadczenia usług przy udziale pośredników. Pośrednik pomimo, iż często nie ma bezpośredniego wpływu na szczegółowe warunki świadczenia usług (szczegółowe ustalenia, zwłaszcza w przedmiocie terminu wykonania i zakresie usługi, są dokonywane pomiędzy świadczącym usługę, a jej ostatecznym beneficjentem), nabywa i świadczy usługę w rozumieniu VAT. Przykładem powyższej regulacji są usługi telekomunikacyjne, dostawy energii elektrycznej i inne dotyczące dostawy mediów, które właściciel nieruchomości przenosi ("refakturuje") na użytkowników poszczególnych jej lokali w oparciu o ramową umowę na świadczenie usług w ww. zakresie, w której akceptuje rodzaj świadczonych usług, obowiązujące ceny i inne warunki, natomiast nie ma on żadnego wpływu na ilość, częstotliwość i rodzaj usług zrealizowanych przez danego najemcę. Prawidłowość "refakturowania" kosztów danych usług przez właścicieli nieruchomości na rzecz użytkowników jej części (lokali) nie jest kwestionowana ani przez doktrynę, ani przez judykaturę jak i jest uznawana za prawidłowy sposób rozliczania podatku VAT przez właścicieli nieruchomości.

Spółka pragnie podkreślić, iż jej rola w omawianym powyżej mechanizmie sprowadzi się do roli pośrednika, biorącego czynny udział w opisanych transakcjach. Przede wszystkim Spółka zapewniać będzie Korzystającym kompleksową obsługę Kart Paliwowych, która w szczególności polegać będzie na określaniu rodzaju produktów, jakie Korzystający mogą nabywać za pomocą Kart Paliwowych, w oparciu o postanowienia umowy z jednym z Koncernów jak i Umowy. W Umowie określony zostanie również katalog stacji paliw, na których dana Karta Paliwowa będzie honorowana. Do zadań Spółki należeć będzie między innymi bieżące monitorowanie sposobu wykorzystywania Karty Paliwowej przez Korzystającego, a więc transakcji dokonywanych za ich pośrednictwem. Aktywność Spółki przejawiać się będzie również w negocjowaniu warunków umowy, a w szczególności zakresu świadczeń nabywanych z wykorzystaniem Kart Paliwowych i ich cen jednostkowych, katalogu stacji paliw prowadzonych przez jeden z Koncernów, w których Karta Paliwowa będzie mieć zastosowanie, jak i ustalenie momentu rozpoczęcia dokonywania ww. transakcji, poprzez fizyczne wydanie Kart Paliwowych Korzystającym oraz nimi administrowanie. Sam proces administrowania, oprócz zadań opisanych powyżej, polegać będzie również na blokowaniu przez Spółkę Kart Paliwowych w przypadkach przedstawionych w Umowie, a w szczególności w przypadku braku płatności ze strony Korzystającego, utraty Karty Paliwowej w następstwie jej kradzieży, zagubienia lub jej utraty z innego powodu.

W opisanych sytuacjach Spółka zobowiąże się w Umowie do podjęcia kroków zmierzających do zablokowania Karty Paliwowej i wydania nowej Karty Paliwowej. Powyższe działania Spółka podejmować będzie w oparciu o stały kontakt z danym Koncernem, na stacjach którego dana Karta Paliwowa była aktywna. Korzystającym Karta Paliwowa umożliwia danemu Koncernowi przypisanie sprzedaży produktów do konkretnego pojazdu. Koncern obciąży Spółkę zbiorczo kosztami produktów nabytych przez Korzystających w danym okresie rozliczeniowym, z jednoczesnym przypisaniem rodzaju i wartości nabytych produktów do konkretnego pojazdu a tym samym do konkretnego Korzystającego. W oparciu o otrzymane z koncernu paliwowego zestawienia, Spółka obciąży Korzystającego kosztami zakupów z użyciem Karty Paliwowej dokonanych przez niego w danym miesiącu, przy czym do ceny zakupu towarów i usług od Koncernu Spółka doliczy swoją marżę stanowiącą wynagrodzenie za wykonane przez Spółkę usługi związanej z wydawaniem i administrowaniem Kartami Paliwowymi.

Spółka jednocześnie pragnie podkreślić, iż realizowanie wskazanych powyżej usług pośrednictwa w obrocie paliwami poprzedzone będzie i uwarunkowane jednocześnie od uzyskania koncesji na obrót paliwami.

Biorąc pod uwagę powyższą argumentację, Spółka stoi na stanowisku, iż przy rozliczaniu transakcji wykonanych za pośrednictwem Kart Paliwowych będzie zobowiązana do uznania transakcji pomiędzy nią a Klientami za odpłatną dostawę towarów lub odpłatne świadczenie usług w rozumieniu przepisów o VAT i naliczenia w związku z obciążaniem Klientów za nabycie towarów i usług przy pomocy Kart Paliwowych podatku należnego oraz wykazania go w deklaracji podatkowej.

Ad. 2

Zgodnie z argumentacją przedstawioną w pkt 1 powyżej Spółka stoi na stanowisku, iż czynności wykonywane przez nią w ramach odsprzedaży towarów i usług na rzecz Korzystających, w poddanym analizie modelu transakcji, stanowią odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, podlegające opodatkowaniu VAT, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku VAT. W wyniku czynności prawnopodatkowych wykonywanych przez Spółkę dochodzi bowiem do przejścia na Klienta prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (do wykonania na jego rzecz usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT), czyli ma miejsce czynność opodatkowana podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym Spółka zobowiązana będzie do uznania na gruncie przepisów ustawy o podatku VAT realizowanego na rzecz Korzystających świadczenia nabytego z wykorzystaniem Kart Paliwowych za odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, uznania obciążenia nakładanego na Klienta za wynagrodzenie z tego tytułu, wykazania z tytułu tej sprzedaży w deklaracji podatkowej VAT należnego według obowiązujących stawek, a także udokumentowania tej sprzedaży fakturą wystawioną na rzecz Korzystającego.

Wskazana powyżej wykładnia przepisów prawa podatkowego dokonana przez Spółkę znajduje potwierdzenie w szeregu interpretacji indywidualnych wydanych przez organy podatkowe działające w imieniu Ministra Finansów. Tytułem przykładu należy wskazać:

* interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 27 listopada 2007 r., znak: IBPP2/443-82/07/EJ;

* interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 14 stycznia 2010 r., znak: ILPP1/443-1304/09-4/AI

* interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 9 czerwca 2011 r., znak: ILPP4/443-217/11-3/EWW;

* interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 12 września 2011 r.,. znak: ILPP2/443-942/11-3/AK;

* interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 4 października 2011 r., znak: IPPP1/443-1053/11-2/ISz.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatnikowi o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Zgodnie z powyższym podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego zapłaconego przy nabyciu towarów i usług, które są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Biorąc pod uwagę argumentację Spółki przedstawioną w niniejszym wniosku należy przyjąć, iż Spółka dokonuje czynności opodatkowanych na gruncie przepisów ustawy o podatku VAT, a w związku z powyższym zobowiązana jest do naliczenia podatku należnego w związku z obciążaniem Korzystających za nabycie towarów i usług z wykorzystaniem Kart Paliwowych. Dodatkowo z uwagi na fakt, iż Spółka wykorzystuje towary i usługi bezpośrednio do wykonywania czynności opodatkowanych (nabywa, a następnie odsprzedaje przedmiotowe towary i usługi), przysługuje jej prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia tych towarów i usług. Prawo takie przysługuje Spółce na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku VAT.

Ad. 3

Zgodnie z art. 3 ust. 1 Ustawy zmieniającej w okresie od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy do dnia 31 grudnia 2012 r., w przypadku nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2 ustawy zmienianej w art. 1, stanowi 60% kwoty podatku określonej w fakturze lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca - nie więcej jednak niż 6.000 zł,. z zastrzeżeniem ust. 2.

Zgodnie z pkt 7 ust. 2 powołanego powyżej przepisu ograniczenie kwotowe/procentowe w odliczeniu podatku VAT od nabycia samochodów wymienionych w ust. 1, nie dotyczy przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:

a.

odprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub

b.

oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze i te samochody (pojazdy) są przez podatnika przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy niż sześć miesięcy.

Dodatkowo na podstawie art. 4 Ustawy zmieniającej, w okresie od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy do dnia 31 grudnia 2012 r., obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1. Analogiczne rozwiązanie przewiduje art. 88a ustawy o podatku VAT, który wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2013 r., zgodnie z art. 1 pkt 14 Ustawy zmieniającej.

Spółka stoi na stanowisku, iż transakcje pomiędzy Koncernem a Spółką jaki pomiędzy Spółką a Korzystającymi - dokonywane w oparciu o Karty Paliwowe, stanowić będą odpłatną dostawę towarów lub odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na mocy art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku VAT. Konsekwencją powyższego będzie przysługujące Spółce prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach od Koncernu dokumentujących nabycie przedmiotowych towarów i usług z wykorzystaniem Kart Paliwowych, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku VAT.

W sytuacji, gdy nabywanymi towarami z wykorzystaniem Kart Paliwowych będą paliwa (które będą mogły być tankowane jedynie do pojazdów będących przedmiotem umowy leasingu) Spółka stoi na stanowisku, iż nabywane będą one w imieniu Korzystającego, który faktycznie ponosić będzie koszty z tym związane, a w związku z powyższym zdaniem Spółki spełniona będzie ogólna zasada dotycząca prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego, zawarta w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku VAT. Spółka nabywać będzie paliwo, które następnie odsprzeda Korzystającym, a nie wykorzysta bezpośrednio na potrzeby bieżącej działalności. W związku z powyższym podatek naliczony związany z paliwem nabywanym przy wykorzystaniu Kart Paliwowych nie będzie objęty wyłączeniem, o którym mowa w powołanym wyżej przepisie art. 4 Ustawy zmieniającej, ponieważ paliwo, jako towar handlowy, stanowić będzie przedmiot dalszego obrotu Spółki - odsprzedaży na rzecz Korzystających. Przedmiotowe paliwa nabywane z wykorzystaniem Kart Paliwowych przez Spółkę będą towarem wykorzystywanym przez Spółkę do wykonywania czynności opodatkowanych. Dodatkowo należy podkreślić, iż w przedstawionym modelu transakcji Spółka spełniać będzie warunki określone w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku VAT (szerzej omówione w pkt 2 niniejszego wniosku), a mianowicie jest ona podatnikiem podatku od towarów i usług a towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o podatku VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Na mocy art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Stosownie do art. 7 ust. 8 ustawy, w przypadku gdy kilka podmiotów dokonuje dostawy tego samego towaru w ten sposób, że pierwszy z nich wydaje ten towar bezpośrednio ostatniemu w kolejności nabywcy, uznaje się, że dostawy towarów dokonał każdy z podmiotów biorących udział w tych czynnościach.

Z cyt. wyżej przepisów art. 7 ustawy wynika, że w sytuacji, w której podatnik, działając we własnym imieniu bierze udział w dostawie towaru w taki sposób, że zakupiony towar wydaje nabywcy lub też towar ten wydaje pierwszy z podmiotów na rzecz ostatniego w kolejności nabywcy, przyjmuje się, że podatnik ten nabył towar a następnie dokonał dostawy tego towaru. Dotyczy to sytuacji, w której podatnik kupuje towar, a następnie w stanie "nieprzetworzonym" odsprzedaje go swojemu kontrahentowi. Zarówno przepisy ustawy o podatku od towarów i usług jak i przepisy wykonawcze do tej ustawy, nie regulują zagadnienia odsprzedaży towaru. Uznaje się, iż odsprzedaż towaru jest dostawą towaru realizowaną bezpośrednio przez podatnika (art. 7 ust. 1 ustawy) lub realizowaną na zasadach określonych w art. 7 ust. 8 ustawy. W rezultacie w obu ww. przypadkach dostawy ostateczne obciążenie podatkiem VAT spoczywa nie na pierwotnym nabywcy towaru, lecz na ich rzeczywistym użytkowniku.

Przez świadczenie usług, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Artykuł 8 ust. 2a ustawy stanowi, że w przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że ten podatnik sam otrzymał i wyświadczył te usługi.

Powołany przepis dotyczy sytuacji, w której podatnik kupuje usługę, a następnie w "stanie nieprzetworzonym" odsprzedaje ją swojemu kontrahentowi. W myśl ww. przepisu jest on traktowany tak, jakby świadczył tą usługę. Świadczenie takich usług powinno zostać zatem opodatkowane podatkiem od towarów i usług według stawki właściwej dla danego rodzaju usługi.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca planuje udostępniać kontrahentom, z którymi zawarł umowę leasingu karty paliwowe przypisane do konkretnego pojazdu, umożliwiające bezgotówkowe rozliczenia w związku z nabywaniem na stacjach paliw takich produktów jak paliwa silnikowe (benzyna, olej napędowy, LPG itp.) lub innych określonych towarów oraz usług. Zakres podwyższysz świadczeń zostanie ustalony w umowie zawartej pomiędzy Korzystającymi i Spółką. Karty będą dostępne w okresie obowiązywania umów leasingu, zaś nabywane za ich pomocą produkty i usługi (w tym paliwo, w szczególności wykorzystywane do napędu samochodów osobowych) będą mogły być wykorzystywane do pojazdów oddanych przez Spółkę Korzystającym do używania lub używania i pobierania pożytków w ramach umowy leasingu. Korzystający otrzymywać będą Karty Paliwowe, z których korzystać będą na stacjach paliw koncernów naftowych na terenie Polski, płacąc nimi za paliwo oraz inne produkty i usługi. Karty Paliwowe wydawane będą w oparciu o postanowienia umów generalnych zawartych pomiędzy Spółką a poszczególnymi Koncernami, określającej szczegółowy katalog towarów i usług oferowanych przez dany Koncern z wykorzystaniem produktu Kart Paliwowych. Spółka w żadnym wypadku nie będzie fizycznie nabywać oferowanych produktów i nie będzie ich ostatecznym odbiorcą. Korzystający będący jednocześnie użytkownikami pojazdów na podstawie zawartych ze Spółką umów leasingu, poprzez użycie Karty Paliwowej, nabędą produkty oferowane przez jeden z Koncernów i zużyją je według własnych potrzeb. Nabywanie produktów przez Korzystających na stacjach paliw przy użyciu Kart Paliwowych odbywać się będzie bezgotówkowo.

Zgodnie z Umową, poprzez dokonanie transakcji na stacji paliw danego Koncernu przy pomocy Kart Paliwowych, Korzystający nabywać będą usługi lub towary bezpośrednio od Spółki, która nabywa towary/usługi na rzecz Korzystających bezpośrednio od Koncernu, a nie od jednego z Koncernów prowadzących stację paliw. Piętnastego dnia każdego miesiąca oraz w ostatnim dniu miesiąca Koncern wysyłać będzie do Spółki zestawienie transakcji dokonanych przez poszczególnych Korzystających za pomocą Kart Paliwowych w danym miesiącu wraz ze zbiorczą fakturą VAT dokumentującą wszystkie transakcje dokonane z wykorzystaniem Kart Paliwowych wystawioną na Spółkę, jako nabywcę towarów i usług od Koncernu. Następnie Spółka wystawiać będzie faktury VAT na poszczególnych Korzystających z wyszczególnieniem transakcji dokonanych za pomocą Kart Paliwowych w danym miesiącu. W fakturach VAT Spółka jako podatnik wykaże podatek należny VAT i wpłaci go do właściwego urzędu skarbowego.

Podstawa opodatkowania wykazana na fakturach VAT wystawianych przez Spółkę na Korzystających, może różnić się od wartości usług/towarów wykonanych/nabytych na rzecz danego Korzystającego wynikających z faktur VAT otrzymywanych od Koncernu. W szczególności, Spółka może udzielać Korzystającym rabatów na takie transakcje zakupione przy pomocy Kart Paliwowych, jak również otrzymywać rabaty od Koncernu.

Niezbędnym będzie dokonanie zmian w umowie Spółki poprzez rozszerzenie zakresu prowadzonej przez nią działalności gospodarczej o działalność związaną z obrotem paliwami płynnymi (a także pozostałymi produktami i usługami, których zakup możliwy będzie z wykorzystaniem Kart Paliwowych). Rozszerzenie zakresu prowadzonej działalności w zakresie przedstawionym powyżej wymagać będzie uprzedniego uzyskania przez Spółkę koncesji na obrót paliwami ciekłymi i Spółka zamierza wystąpić do właściwego organu o udzielenie zgody na prowadzenie działalności gospodarczej w tym zakresie.

Wobec powyższego uznać należy, że w przedmiotowej sprawie będziemy mieć do czynienia z nabywaniem i odsprzedażą towarów i usług.

Uwzględniając powyższe, czynności dokonywane pomiędzy Zainteresowanym a danym Klientem stanowiące odpłatną dostawę towarów lub odpłatne świadczenie usług, podlegać będą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w myśl art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Podatnikami, w myśl art. 15 ust. 1 ustawy, są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych - art. 15 ust. 2 ustawy.

Zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133

Z objaśnienia do deklaracji dla podatku od towarów i usług (VAT-7, VAT-7K, VAT-7D) stanowiącego załącznik nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wzorów deklaracji podatkowych dla podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 211, poz. 1333 z późn. zm.) wynika, iż w części C deklaracji dotyczącej rozliczenia podatku należnego wykazuje się wszystkie czynności podlegające opodatkowaniu, dla których obowiązek podatkowy powstał w okresie rozliczeniowym, za który składana jest deklaracja, po uwzględnieniu korekt wynikających z art. 29 ust. 4 ustawy oraz innych korekt wynikających z przepisów o podatku od towarów i usług, jeżeli mają wpływ na rozliczenie w okresie, za który składana jest deklaracja.

W związku z tym, iż transakcje pomiędzy Spółką a Klientami stanowić będą odpłatną dostawę towarów bądź odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, kwoty stanowiące podstawę opodatkowania wraz z kwotami podatku należnego dotyczące przedmiotowych transakcji winny być wykazane w deklaracji podatkowej.

Reasumując, Wnioskodawca zobowiązany jest do uznania transakcji pomiędzy nim a Klientami za odpłatną dostawę towarów lub odpłatne świadczenie usług w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług i naliczenia w związku z obciążaniem Klientów za nabycie towarów i usług przy pomocy kart paliwowych podatku należnego oraz wykazania go w deklaracji podatkowej.

Odnosząc się do czynności dokonywanych pomiędzy Koncernem a Spółką wskazać należy, iż stanowią one odpłatną dostawę towarów lub odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w myśl art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

a.

z tytułu nabycia towarów i usług,

b.

potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,

c.

od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu

- z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Jak wynika z art. 86 ust. 1 ustawy, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Biorąc pod uwagę, że prawo do odliczenia powinno być realizowane natychmiast po powstaniu podatku naliczonego, decydujące znaczenie dla oceny istnienia prawa do odliczenia będzie miał zamierzony (deklarowany) związek podatku naliczonego z czynnościami opodatkowanymi. Przy czym związek ten może mieć charakter bezpośredni lub pośredni. Jeśli podatnik zamierza przeznaczyć dane towary lub usługi na cele działalności opodatkowanej, to jest uprawniony do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów i usług (choćby przed zrealizowaniem prawa do odliczenia, towary bądź usługi nie zostały jeszcze spożytkowane na cele działalności opodatkowanej).

Ustawa o podatku od towarów i usług ustanawia zasadę tzw. niezwłocznego odliczenia podatku naliczonego. Zasada ta wyraża się tym, że podatnik, aby skorzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego nie musi czekać aż nabyty towar lub usługa zostaną odsprzedane lub efektywnie wykorzystane na potrzeby działalności opodatkowanej.

Istotna jest intencja nabycia - jeśli dany towar (usługa) ma służyć wykonywaniu czynności opodatkowanych wówczas - po spełnieniu wymienionych w art. 86 ustawy wymogów formalnych - odliczenie jest prawnie dozwolone, oczywiście jeżeli nie wyłączają go inne przepisy ustawy lub aktów wykonawczych.

W przedmiotowej sprawie Spółka nabywać będzie towary i usługi od koncernów prowadzących stacje paliw (dostawców), w ramach zawartych z nimi umów, a następnie w stanie nieprzetworzonym będzie je odsprzedawać swoim Klientom. Zatem, transakcje pomiędzy Koncernami a Wnioskodawcą oraz pomiędzy nim a Klientami stanowić będą odpłatną dostawą towarów bądź odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w myśl art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Zainteresowany wskazał, iż część nabywanych przez niego towarów stanowić będą paliwa silnikowe, które następnie będą sprzedawane użytkownikom kart paliwowych.

W myśl art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 247, poz. 1652 z późn. zm.), w okresie od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy do dnia 31 grudnia 2012 r., w przypadku nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2 ustawy zmienianej w art. 1, stanowi 60% kwoty podatku określonej w fakturze lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca - nie więcej jednak niż 6.000 zł, z zastrzeżeniem ust. 2.

W myśl art. 3 ust. 2 pkt 7 ww. ustawy, przepis ust. 1 nie dotyczy przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:

a.

odprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub

b.

oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze i te samochody (pojazdy) są przez podatnika przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy niż sześć miesięcy.

Na mocy art. 4 cyt. ustawy, w okresie od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy do dnia 31 grudnia 2012 r., obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1.

W sytuacji, gdy nabywanymi towarami będą paliwa (które będą mogły być tankowane jedynie do pojazdów będących przedmiotem umowy o leasing) uznać należy, że nabywane będą one w imieniu Zainteresowanego, który faktycznie ponosić będzie koszty z tym związane, dlatego spełniona będzie ogólna zasada dotycząca prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego, zawarta w art. 86 ust. 1 ustawy. Zatem przyjąć należy, że Spółka nabywać będzie paliwo, które następnie odsprzeda Klientom. W związku z tym, podatek naliczony związany z paliwem nabywanym przy wykorzystaniu kart paliwowych nie będzie objęty wyłączeniem, o którym mowa w powołanym wyżej przepisie art. 4 cyt. ustawy, gdyż paliwo to, jako towar handlowy, stanowić będzie przedmiot dalszego obrotu - odsprzedaży. Należy więc przyjąć, iż paliwa te będą towarem wykorzystywanym do wykonywania czynności opodatkowanych.

Uwzględniając powyższe Wnioskodawca spełni warunki określone w art. 86 ust. 1 ustawy, a mianowicie jest on podatnikiem podatku od towarów i usług a towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Reasumując, transakcje pomiędzy Koncernami a Zainteresowanym, jak i nim a Klientami stanowią odpłatną dostawę towarów lub odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu na mocy art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy. Tym samym Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach od Koncernów dokumentujących nabycie przedmiotowych towarów i usług (w tym paliw), zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie przedstawionego pytania nr 1, 2 i 3 należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie należy wskazać, iż w zakresie uznania dokonywanych transakcji na rzecz klientów wykorzystujących karty paliwowe za sprzedaż o charakterze ciągłym oraz obowiązku umieszczenia na fakturze VAT dokumentującej sprzedaż paliw numeru rejestracyjnego samochodu (pytanie oznaczone we wniosku nr 4) wydane zostanie odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl