IPPP1/443-544/14-4/MP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 lipca 2014 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-544/14-4/MP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 maja 2014 r. (data wpływu 15 maja 2014 r.), uzupełnionym w dniu 18 czerwca 2014 r. (data wpływu 23 czerwca 2014 r.) na wezwanie Organu z dnia 5 czerwca 2014 r. (skutecznie doręczone w dniu 11 czerwca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* prawa do korzystania ze zwolnienia od podatku na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT dostawy nieruchomości opisanych w zagadnieniu nr 1 i 3 - jest prawidłowe;

* prawa do korzystania ze zwolnienia od podatku na mocy art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT dostawy nieruchomości opisanej w zagadnieniu nr 2 - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 maja 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy nieruchomości opisanych we wniosku w zagadnieniu nr 1,2 i 3. Wniosek uzupełniono w dniu 18 czerwca 2014 r. (data wpływu 23 czerwca 2014 r.), w odpowiedzi na wezwanie Organu z dnia 5 czerwca 2014 r. (skutecznie doręczone w dniu 11 czerwca 2014 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, zwany dalej Wnioskodawcą, jest państwową osobą prawną utworzoną na podstawie ustawy. Głównym zadaniem Wnioskodawcy jest ocena zgodności urządzeń technicznych z odpowiednimi przepisami i specyfikacjami technicznymi w fazach projektowania wytwarzania i eksploatacji.

Zgodnie z ustawą, Wnioskodawcy podlega ministrowi właściwemu do spraw gospodarki oraz prowadzi samodzielną gospodarkę finansową. Na podstawie ustawy o finansach publicznych Wnioskodawca jest zaliczany do sektora finansów publicznych, a przychody Wnioskodawcy zgodnie z brzmieniem art. 5 ust. 2 ppkt 2 ww. ustawy są środkami publicznymi.

W strukturze organizacyjnej Wnioskodawcy wyodrębnionych jest 29 oddziałów terenowych oraz centrala - strukturę organizacyjną Wnioskodawcy określa statut nadany przez ministra właściwego do spraw gospodarki rozporządzeniem.

W związku ze stałym wzrostem liczby urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu i rozszerzaniem zakresu świadczeń wykonywanych przez Wnioskodawcę, w celu zapewnienia ciągłości wykonywania zadań oraz odpowiednich warunków pracy i obsługi, Wnioskodawca dokonuje zakupu gruntów, na których ze środków własnych finansuje budowy siedzib oddziałów terenowych.

W przypadkach, gdy Wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości, w której funkcjonowała dotychczasowa siedziba oddziału terenowego i nie przewiduje się dalszego jej wykorzystania, podjęto decyzję o sprzedaży tych nieruchomości.

Wnioskodawca w comiesięcznych rozliczeniach podatku VAT nie pomniejsza wartości podatku należnego o wartość podatku naliczonego od zakupów.

Zagadnienie nr 1

Sprzedaż działki nr 50 o powierzchni 587 m2 zabudowanej budynkiem biurowym, księgi wieczystej: gruntu: Skarb Państwa, użytkownik wieczysty: Wnioskodawca, właściciel budynku: Wnioskodawca, sposób nabycia: wyposażenie państwowej osoby prawnej - umowa ustanowienia użytkowania wieczystego oraz nieodpłatnego przeniesienia własności budynku z dnia 26 lipca 2001 r. oznaczenie terenu w ewidencji gruntów: teren zabudowy mieszkalnej.

Zagadnienie nr 2

Sprzedaż działki nr 125/1 o powierzchni 237 m2 bezpośrednio przyległej do działki nr 50 (opisanej w zagadnieniu nr 1), wykorzystywana jako dojazd do ulicy (droga nie stanowi odrębnej budowli, powstała w wyniku utwardzenia kostką betonową terenu działki przed dniem jej nabycia przez Wnioskodawcę), właściciel gruntu: Skarb Państwa, użytkownik wieczysty: Wnioskodawca, sposób nabycia: zakup - umowa sprzedaży z dnia 29 marca 2001 r. (zgodnie z fakturą VAT nr 9501 z dnia 30 marca 2001, przy zakupie działki zastosowano stawkę VAT w wysokości 0%), oznaczenie terenu w ewidencji gruntów; teren zabudowy mieszkalnej. Działka nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, Wnioskodawca nie występował o warunki zabudowy.

Zagadnienie nr 3

Sprzedaż działki nr 64 o powierzchni 477 m2 zabudowana budynkiem biurowym, właściciel gruntu; Skarb Państwa, użytkownik wieczysty: Wnioskodawca, właściciel budynku, sposób nabycia: wyposażenie państwowej osoby prawnej - umowa ustanowienia użytkowania wieczystego oraz nieodpłatnego przeniesienia własności budynku, z dnia 26 lipca 2001 r., oznaczenie terenu w ewidencji gruntów: teren zabudowy mieszkalnej.

W okresie użytkowania powyższych nieruchomości, opisanych w zagadnieniu 1,2 i 3, Wnioskodawca nie uzyskiwał przychodów z tytułu ich wynajmu oraz nie poniósł kosztów związanych z ich ulepszeniem przekraczających 30% ich wartości początkowej.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 18 czerwca 2014 r. Wnioskodawca wskazał ponadto:

* Data zakończenia budowy budynku na działce - 1999 r., inwestor Skarb Państwa - Wnioskodawca. Wnioskodawca jest państwową osobą prawną od 2000 r. Wnioskodawca jako państwowa osoba prawna został wyposażony w te nieruchomość przez Skarb Państwa w 2001 r. Od momentu wybudowania budynku na działce nr 64 nie były ponoszone wydatki na ulepszenie przekraczające 30% ich wartości początkowej. Ww. budynek nie był przedmiotem umów najmu, dzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze. Nieruchomość od momentu wybudowania jest użytkowana przez Wnioskodawcę (do 2000 r. jako Skarb Państwa, od 2000 r. jako państwowa osoba prawna).

U Wnioskodawcy brak danych dotyczących daty wybudowania budynku na działce nr 50. Nieruchomość nabyta przez Skarb Państwa w 1997 r. od osoby fizycznej. Wnioskodawca jako państwowa osoba prawna wszedł w posiadanie tej nieruchomości poprzez uposażenie przez Skarb Państwa w 2001 r.

Wnioskodawca nie posiada dostępu do danych, czy pierwszy właściciel nieruchomości do czasu sprzedaży nieruchomości Skarbowi Państwa dokonywał ulepszeń przekraczających 30% wartości początkowej. Wnioskodawca nie posiada dostępu do danych, czy pierwszy właściciel nieruchomości do czasu jej sprzedaży Skarbowi Państwa wykorzystywał nieruchomość jako przedmiot najmu, dzierżawy czy innych umów o podobnym charakterze.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Jaką stawkę podatkową zgodnie z zapisami ustawy o podatku od towarów i usług należy zastosować w przypadkach opisanych w zagadnieniu 1,2 i 3.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Zagadnienie 1 i 3

W opinii Wnioskodawcy czynność sprzedaży działek wraz z budynkami korzysta ze stawki zwolnionej na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o podatku od towarów i usług.

Zagadnienie 2

W opinii Wnioskodawcy czynność sprzedaży działki korzysta ze stawki zwolnionej na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest:

* prawidłowe - w zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia od podatku na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT dostawy nieruchomości opisanych w zagadnieniu nr 1 i 3,

* nieprawidłowe - w zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia od podatku na mocy art. 43 ust. 1Pkt 9 ustawy o VAT dostawy nieruchomości opisanej w zagadnieniu nr 2.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Na mocy art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy - stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Natomiast, na podstawie art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%,

Zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.

W myśl art. 22 pkt 33 ustawy o VAT przez tereny budowlane rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu - zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 Ustawy o VAT, zwolnieniu od podatku podlega dostawa budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem, gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Stosownie do art. 2 pkt 14 Ustawy o VAT, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Co istotne, oddanie do użytkowania powinno nastąpić w ramach czynności podlegającej opodatkowaniu, a za taką można rozumieć m.in. objęcie we władanie budynku, budowli lub ich części przez pierwszego nabywcę lub pierwszego użytkownika. Przedmiotowa nieruchomość nie musi być faktycznie zamieszkała, lecz powinna być przejęta przez nabywcę do użytkowania. Wydanie przedmiotowego obiektu nabywcy powinno nastąpić w ramach wykonania przez sprzedającego czynności podlegających opodatkowaniu. Czynność ta nie musi być faktycznie opodatkowana (nie musi prowadzić do powstania podatku należnego), ponieważ za czynność taką należy również rozumieć czynność podlegającą opodatkowaniu w myśl przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, jednakże na mocy przepisów szczególnych - korzystającą ze zwolnienia od tego podatku.

Z powyższej definicji wynika, że oddanie do użytkowania powinno nastąpić w ramach czynności podlegającej opodatkowaniu, a za taką należy rozumieć sprzedaż, a także umowy najmu i dzierżawy podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10a Ustawy o VAT zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Kwestię opodatkowania dostawy gruntu, na którym posadowione zostały budynki lub budowle rozstrzyga przepis art. 29a ust. 8 ustawy (obowiązującego od 1 stycznia 2014 r.) - w myśl którego, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Z powyższego jednoznacznie wynika, że co do zasady grunt będący przedmiotem dostawy podlega opodatkowaniu według takiej stawki podatku od towarów i usług, jaką opodatkowane są budynki lub budowle na nim posadowione.

Zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym, w związku ze stałym wzrostem liczby urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu i rozszerzaniem zakresu świadczeń wykonywanych przez Wnioskodawcę, w celu zapewnienia ciągłości wykonywania zadań oraz odpowiednich warunków pracy i obsługi, dokonuje on zakupu gruntów, na których ze środków własnych finansuje budowy siedzib oddziałów terenowych. Jednocześnie, w przypadkach, gdy Wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości, w której funkcjonowała dotychczasowa siedziba oddziału terenowego i nie przewiduje się dalszego jej wykorzystania, podejmuje decyzję o sprzedaży tych nieruchomości.

Zagadnienie nr 1

Wnioskodawca planuje sprzedaż działki nr 50 o powierzchni 587 m2 zabudowanej budynkiem biurowym, właściciel gruntu: Skarb Państwa, użytkownik wieczysty: Wnioskodawca, właściciel budynku, sposób nabycia: wyposażenie państwowej osoby prawnej - umowa ustanowienia użytkowania wieczystego oraz nieodpłatnego przeniesienia własności budynku z dnia 26 lipca 2001 r., oznaczenie terenu w ewidencji gruntów: teren zabudowy mieszkalnej.

Wnioskodawca nie posiada informacji dotyczących daty wybudowania budynku na działce nr 50. Nieruchomość została nabyta przez Skarb Państwa-w 1997 r. od osoby fizycznej. Wnioskodawca jako państwowa osoba prawna wszedł w posiadanie tej nieruchomości poprzez uposażenie przez Skarb Państwa w 2001 r.

W okresie użytkowania powyższej nieruchomości, opisanych Wnioskodawca nie uzyskiwał przychodów z tytułu ich wynajmu oraz nie poniósł kosztów związanych z jej ulepszeniem przekraczających 30% wartości początkowej.

Z zawartego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że dostawa działki nr 50 wraz z posadowionym na niej budynkiem biurowym nie będzie mogła korzystać ze zwolnienia od podatku, wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT. Warunkiem determinującym zastosowanie tego zwolnienia jest to, czy w stosunku do zbywanych budynków, budowli lub ich części nastąpiło pierwsze zasiedlenie w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o VAT oraz czy pomiędzy pierwszym zasiedleniem a planowaną dostawą upłynie okres dłuższy niż dwa lata. Transakcja nabycia przez Wnioskodawcę opisanej nieruchomości nie była objęta podatkiem od towarów i usług (nabycie przez Skarb Państwa nieruchomości od osoby fizycznej, a następnie nieodpłatne przekazanie jej Wnioskodawcy jako uposażenie państwowej osoby prawnej), nieruchomość w okresie jej użytkowania przez Wnioskodawcę nie była również przedmiotem najmu, dzierżawy ani innych umów o podobnym charakterze. Planowana transakcja sprzedaży ww. nieruchomości dokonana zatem zostanie w ramach pierwszego zasiedlenia.

Z uwagi na niespełnienie przesłanek sformułowanych w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, analizie należy poddać przepis art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy. Zgodnie ze wskazaniem Wnioskodawcy, w okresie użytkowania opisanej nieruchomości nie ponosił on wydatków na ulepszenie tej nieruchomości przekraczających 30% jej wartości początkowej. Ponadto, Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia ww. obiektu, ponieważ transakcja nabycia nieruchomości nie była objęta podatkiem VAT. W konsekwencji, dostawa działki nr 50 wraz z posadowionym na niej budynkiem biurowym będzie mogła korzystać ze zwolnienia od podatku na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o podatku od towarów i usług.

Zagadnienie nr 2

Wnioskodawca planuje sprzedaż działki nr 125/1 o powierzchni 237 m2 bezpośrednio przyległej do działki nr 50, wykorzystywanej jako dojazd do ulicy Zakręt (droga nie stanowi odrębnej budowli, powstała w wyniku utwardzenia kostką betonową terenu działki przed dniem jej nabycia przez Wnioskodawcę), właściciel gruntu: Skarb Państwa, użytkownik wieczysty, sposób nabycia: zakup - umowa sprzedaży, z dnia 29 marca 2001 r. (zgodnie z fakturą VAT nr 9501 z dnia 30 marca 2001, przy zakupie działki zastosowano stawkę VAT w wysokości 0%), oznaczenie terenu w ewidencji gruntów; teren zabudowy mieszkalnej. Działka nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, Wnioskodawca nie występował o warunki zabudowy.

W odniesieniu do opisanej nieruchomości należy wskazać, że wbrew twierdzeniom Wnioskodawcy opisana droga (wykorzystywana jako dojazd do ulicy Zakręt) stanowi budowlę w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.).

W myśl art. 3 pkt 3 ww. ustawy, przez budowle należy rozumieć każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: obiekty liniowe, lotniska, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni wiatrowych, elektrowni jądrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową.

Obiektem liniowym - na podstawie art. 3 pkt 3a ww. ustawy - jest obiekt budowlany, którego charakterystycznym parametrem jest długość, w szczególności droga wraz ze zjazdami, linia kolejowa, wodociąg, kanał, gazociąg, ciepłociąg, rurociąg, linia i trakcja elektroenergetyczna, linia kablowa nadziemna i, umieszczona bezpośrednio w ziemi, podziemna, wał przeciwpowodziowy oraz kanalizacja kablowa, przy czym kable w niej zainstalowane nie stanowią obiektu budowlanego lub jego części ani urządzenia budowlanego.

Zatem, droga - jako obiekt liniowy stanowi budowlę w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo budowlane.

W analizowanej sprawie wobec opisanej budowli doszło już do pierwszego zasiedlenia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 w związku z art. 2 pkt 14 ustawy o VAT, (droga została zakupiona przez Wnioskodawcę - faktura VAT nr 9501 z dnia 30 marca 2001 r" a zakup podlegał opodatkowaniu podatkiem VAT) a ponadto, pomiędzy pierwszym zasiedleniem a planowaną dostawą nieruchomości upłynie okres dłuższy niż dwa lata.

Dostawa opisanej nieruchomości, wbrew stanowisku Wnioskodawcy, nie może korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT, ponieważ stanowi teren zabudowany. Przedmiotowa transakcja korzystać będzie ze zwolnienia wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 10 ww. ustawy o VAT.

Zagadnienie nr 3

Wnioskodawca planuje sprzedaż działki nr 64 o powierzchni 477 m2 zabudowanej budynkiem biurowym, właściciel gruntu; Skarb Państwa, użytkownik wieczysty, sposób nabycia: wyposażenie państwowej osoby prawnej - umowa ustanowienia użytkowania wieczystego oraz nieodpłatnego przeniesienia własności budynku, z dnia 26 lipca 2001 r., oznaczenie terenu w ewidencji gruntów: teren zabudowy mieszkalnej.

Data zakończenia budowy budynku na działce nr 64 - 1999 r., inwestor Skarb Państwa - Wnioskodawca jest państwową osobą prawną od 2000 r. Wnioskodawca jako państwowa osoba prawna został wyposażony w tę nieruchomość przez Skarb Państwa w 2001 r. Od momentu wybudowania budynku na działce nr 64 nie były ponoszone wydatki na ulepszenie przekraczające 30% ich wartości początkowej. Ww. budynek nie był przedmiotem umów najmu, dzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze. Nieruchomość od momentu wybudowania jest użytkowana przez Wnioskodawcę (do 2000 r. jako Skarb Państwa, od 2000 r. jako państwowa osoba prawna).

Wnioskodawca w comiesięcznych rozliczeniach podatku VAT nie pomniejszał wartości podatku należnego o wartość podatku naliczonego od zakupów.

Dostawa działki nr 64 wraz z posadowionym na niej budynkiem biurowym nie będzie mogła korzystać ze zwolnienia od podatku, wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT.

Planowana transakcja sprzedaży ww. nieruchomości dokonana zostanie w ramach pierwszego zasiedlenia (od czasu wybudowania przez Wnioskodawcę jako inwestora tego budynku, był on użytkowany przez Wnioskodawcę - do roku 2000 jako Skarb Państwa, od 2000 r. jako państwowa osoba prawna uposażona przez Skarb Państwa).

Zgodnie ze wskazaniem Wnioskodawcy, w okresie użytkowania budynku nie ponosił on wydatków na jego ulepszenie, przekraczających 30% jego wartości początkowej. Ponadto, Wnioskodawca nie odliczał podatku VAT od zakupów związanych z ww. budynkiem, ponieważ jako państwowa osoba prawna wszedł w posiadanie tej nieruchomości poprzez uposażenie przez Skarb państwa w 2001 r.

W konsekwencji, dostawa działki nr 64 wraz z posadowionym na niej budynkiem biurowym będzie mogła korzystać ze zwolnienia od podatku na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl