IPPP1/443-538/12-2/ISz - Zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług oraz dokumentowania otrzymywanej premii pieniężnej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 6 sierpnia 2012 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-538/12-2/ISz Zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług oraz dokumentowania otrzymywanej premii pieniężnej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 6 czerwca 2012 r. (data wpływu 25 czerwca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania otrzymywanej premii pieniężnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 czerwca 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Pan R. P. (zwany dalej Podatnikiem) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje dostaw tzw. złomu akumulatorowego (zużyte baterie i akumulatory ołowiowe z elektrolitem). W celu zabezpieczenia regularnych dostaw złomu Podatnik zawarł z Odbiorcą umowę długoterminową, na podstawie której Podatnikowi przysługuje po spełnieniu określonych warunków dodatkowe wynagrodzenie w postaci premii rocznej.

Warunki i sposób wypłaty premii:

1.

Odbiorca w terminie do ostatniego dnia marca każdego roku kalendarzowego (rok rozliczeniowy) zobowiązuje się dokonać obliczeń, z których będzie wynikać średnio miesięczna ilość złomu akumulatorowego dostarczanego Odbiorcy przez Podatnika w roku poprzednim przed rokiem rozliczeniowym (rok bazowy). Obliczenia te zostaną dokonane w ten sposób, że całkowita ilość złomu akumulatorowego dostarczona w roku bazowym zostanie podzielona przez liczbę 12.

2.

W przypadku jeżeli w roku rozliczeniowym średnio miesięczna ilość złomu akumulatorowego dostarczonego przez Podatnika będzie nie mniejsza niż 80% średnio miesięcznej ilości złomu akumulatorowego dostarczona przez Podatnika w roku bazowym, Odbiorca zobowiązany będzie do zapłacenia Podatnikowi premii.

3.

Ocena czy średnio miesięczna ilość ton złomu akumulatorowego dostarczona przez Podatnika w roku rozliczeniowym będzie nie mniejsza niż 80% średnio miesięcznej ilości ton złomu akumulatorowego dostarczonego przez Podatnika w roku bazowym zostanie dokonana na ostatni dzień września roku rozliczeniowego. Ocena zostanie dokonana na tej podstawie, że całkowita ilość ton złomu akumulatorowego dostarczonego w roku rozliczeniowym, pomiędzy pierwszym dniem stycznia a ostatnim dniem czerwca roku rozliczeniowego zostanie podzielona przez liczbę 9.

4.

Przyznanie premii zależne jest także od zakwalifikowania Podatnika do grupy dostawców strategicznych przez Odbiorcę.

Zakwalifikowanie Podatnika do grupy dostawców strategicznych zależna jest od:

* stabilności dostaw złomu akumulatorowego w ciągu roku rozliczeniowego oraz bazowego. Dostawy zostaną uznane za stabilne, w przypadku gdy wahania w ilości ton dostarczonego złomu akumulatorowego pomiędzy poszczególnymi kolejnymi miesiącami kalendarzowymi nie będą wyższe niż 30% w stosunku do średnio miesięcznej ilości złomu akumulatorowego dostarczonego przez Podatnika w roku bazowym. Ograniczenie to nie ma zastosowania do miesięcy kalendarzowych III kwartału roku bazowego. W ostatnim, wliczanym do oceny, kwartale roku rozliczeniowego nie może nastąpić spadek ilości ton dostarczonego złomu akumulatorowego poniżej średnio miesięcznej ilości złomu akumulatorowego.

* pozytywnej oceny jakości towaru dostarczanego przez Podatnika. Jakość towaru dostarczanego przez Podatnika zostanie oceniona pozytywnie po uzyskaniu opinii kierowników jednostek organizacyjnych Odbiorcy. Przy ocenie jakości towaru dostarczanego przez Podatnika brane będą pod uwagę kryteria jakościowe ustalane przez Odbiorcę, w szczególności takie kryteria jak: zawartość wody, zawartość kwasu, zawartość innych zanieczyszczeń.

* pozytywnej oceny rzetelności Podatnika jako Dostawcy. Podatnik zostanie uznany za rzetelnego jeżeli dokumenty księgowe wystawiane przez niego i dokumentujące wykonywanie umowy będą odpowiadały ilości ton złomu akumulatorowego faktycznie dostarczonego Odbiorcy. Ocena rzetelności zostanie dokonana po uzyskaniu opinii kierowników jednostek organizacyjnych Odbiorcy tj. Zespołu Księgowości i Zespołu Marketingu.

* podatnik zobowiązuje się do pozyskiwania złomu akumulatorowego i dostarczenia go wyłącznie do Zakładu Przerobu Akumulatorowego Kupującego.

5.

Strony umowy określiły że premia będzie wynosić X złotych za każdą tonę złomu akumulatorowego dostarczonego przez Podatnika do Odbiorcy w roku bazowym. Wartość jednostkowa premii ma charakter stały, przekroczenie określonych progów wartości dostaw złomu zrealizowanych w danym okresie przez Podatnika nie skutkuje podwyższeniem wysokości przysługującej premii za każdą tonę złomu akumulatorowego dostarczonego w roku bazowym.

6.

W przypadku zaistnienia określonych w umowie przesłanek do wypłaty premii, Strony, w IV kwartale każdego roku bazowego ustalą wysokość premii w odrębnym porozumieniu lub aneksie, która będzie obowiązywała dla kolejnego roku bazowego w wartości jednostkowej za każdą tonę złomu dostarczonego w ustalonym okresie (roku bazowym). Wartość należnej premii za dany okres będzie stanowiła iloczyn ilości ton złomu dostarczonego tym okresie i ustalonej wartości za każdą tonę dostarczonego złomu.

7.

Po zakwalifikowaniu Podatnika do grupy dostawców strategicznych (spełnieniu warunków opisanych w punkcie 4.) Odbiorca powiadomi pisemnie dostawcę o przyznaniu premii i jej wysokości i tym samym upoważni Podatnika do wystawienia faktury VAT. W konsekwencji niepodjęcie przez Podatnika w danym okresie rozliczeniowym działań oczekiwanych przez Odbiorcę skutkowało będzie niemożnością otrzymania za ten okres premii.

Strony umowy posiadają status czynnych podatników od towarów i usług.

Podatnik na mocy obowiązującej umowy pomiędzy Stronami wystawiał faktury (po spełnieniu warunków zawartych w umowie) traktując premie jako odpłatność za świadczenie usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, w szczególności wskazanych we wniosku, premia roczna, przysługująca Podatnikowi jako dostawcy złomu akumulatorowego po spełnianiu warunków wyszczególnionych w opisie zdarzenia powinna być traktowana jako wynagrodzenie z tytułu odpłatnego świadczenia usług, opodatkowanego podatkiem od towarów i usług. Dotychczas Podatnik na mocy obowiązującej umowy wystawiał faktury (po spełnieniu warunków zawartych w umowie) traktując premie jako odpłatność za świadczenie usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT. Jednakże w świetle ostatnich orzeczeń Sądów oraz interpretacji indywidualnych Podatnik ma wątpliwości czy strony umowy opisanej we wniosku mają traktować wypłatę premii jako świadczenie usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT czy też w opisanej sytuacji nie mamy do czynienia ze świadczeniem usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT a wystarczającym dokumentem w tej sytuacji jest nota księgowa.

Zdaniem Wnioskodawcy, premia roczna, przysługująca Podatnikowi jako dostawcy złomu akumulatorowego po spełnianiu warunków wyszczególnionych w opisie zdarzenia, powinna być traktowana w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług jako wynagrodzenie z tytułu odpłatnego świadczenia usług, opodatkowanego podatkiem od towarów i usług.

Powyższe stanowisko Podatnik uzasadnia następującymi przesłankami:

1.

Spełnienie warunków do otrzymania premii stanowi czynność kwalifikującą się do zakresu pojęcia odpłatnego świadczenia usług w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.Definicję pojęcia świadczenia usług zawiera przepis art. 8 ust. 1 ustawy VAT, zgodnie z treścią którego świadczenie usług należy rozumieć jako każde świadczenie, niestanowiące dostawy towarów.Podatnik jako dostawca złomu, w celu otrzymania premii, musi dokonać na rzecz Odbiorcy szeregu świadczeń, w szczególności:

* utrzymywać odpowiednią stabilność realizowanych dostaw złomu,

* w związku z pozyskiwaniem złomu dostarczanego do Odbiorcy przez Podatnika w drodze skupu, zapewnienie premiowanej stabilności dostaw wymaga od Podatnika odpowiedniego zorganizowania działalności w zakresie skupu,

* w związku z weryfikacją oceny jakości złomu przez Odbiorcę Podatnik musi tak organizować skup by zbierany złom spełniał kryteria jakościowe ustalone przez Zakład Przerobu.

* przestrzegać wymogu lojalności Podatnika jako dostawcy złomu na rzecz Odbiorcy. Lojalność Podatnika oceniana jest zarówno w odniesieniu do konkretnych działań i zaniechań Podatnika jak i całości okoliczności towarzyszących tym zachowaniom. Oznacza to dokonywanie dostaw skupowanego złomu przez Podatnika wyłącznie na rzecz Odbiorcy.

2.

Wykonanie przez Podatnika czynności na rzecz Odbiorcy w celu otrzymania premii nie jest zasadniczo dokonywane w ramach uprzednich dostaw złomu na rzecz Podatnika. Dostawy złomu są finalizowane wynagradzane przez Odbiorcę na bieżąco i warunki ich dokonania nie ulegają zmianie w wyniku wypłaty premii. Otrzymanie premii wymaga od Podatnika dokonania dodatkowych, wyszczególnionych w punkcie 1 powyżej, świadczeń na rzecz Odbiorcy, zasadniczo nieprzewidzianych w umowie jako warunkujących otrzymanie wynagrodzenia podstawowego w postaci ceny dostarczonego złomu.W konsekwencji przyznanie Podatnikowi premii nie stanowi korekty warunków cenowych uprzednio dokonanych przez Podatnika dostaw złomu, pomimo określenia wysokości premii w kwocie jednostkowej za tonę złomu, a odwołanie się przy ustalaniu wysokości premii do ilości dostarczonych uprzednio towarów stanowi jedynie metodę obliczania wynagrodzenia za świadczone usługi.

3.

Wypłaty premii opisane we wniosku nie są traktowane jako bonusy pieniężne, wypłacane przez dostawców towarów dla nabywców na podstawie przykładowo wysokiego poziomu zamówień w danym okresie. Wypłacane premie stanowią tak naprawdę przeciwieństwo wyżej wymienionych bonusów, ponieważ wypłacane są przez Odbiorcę złomu ich Dostawcy czyli Podatnikowi. Odwrotna sytuacja niż powszechnie stosowana spowodowana jest szczególnymi warunkami występującymi na rynku złomu, w interesie Odbiorcy pozostaje bowiem zabezpieczenie stabilności dostaw w postaci złomu akumulatorowego (wykorzystywanego dalej do przerobu, produkcji itp. czyli działalności gospodarczej wykonywanej przez Odbiorcę) co można osiągnąć przyznając dostawcom złomu (w tym Podatnikowi) premie na zasadach określonych w opisie zdarzenia.

Podsumowując otrzymanie przez Podatnika premii od Odbiorcy premii po spełnieniu warunków opisanych w zdarzeniu, zdaniem Podatnika stanowi wynagrodzenie z tytułu odpłatnego świadczenia usługi przez Podatnika na rzecz Odbiorcy, opodatkowane podatkiem od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Przez świadczenie usług - zgodnie z treścią art. 8 ust. 1 cyt. ustawy - rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Powołany przepis wskazuje, iż pojęcie świadczenia usług ma bardzo szeroki zakres, gdyż nie obejmuje wyłącznie działań podatnika, lecz również zobowiązanie do powstrzymania się od dokonywania czynności lub do tolerowania czynności bądź sytuacji. Przez świadczenie należy zatem rozumieć każde zachowanie się na rzecz innego podmiotu. Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi również istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Zgodnie z treścią art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje dostaw tzw. złomu akumulatorowego (zużyte baterie i akumulatory ołowiowe z elektrolitem). W celu zabezpieczenia regularnych dostaw złomu Podatnik zawarł z Odbiorcą umowę długoterminową, na podstawie której Podatnikowi przysługuje po spełnieniu określonych warunków dodatkowe wynagrodzenie w postaci premii rocznej.

Warunki i sposób wypłaty premii:

1.

Odbiorca w terminie do ostatniego dnia marca każdego roku kalendarzowego (rok rozliczeniowy) zobowiązuje się dokonać obliczeń, z których będzie wynikać średnio miesięczna ilość złomu akumulatorowego dostarczanego Odbiorcy przez Podatnika w roku poprzednim przed rokiem rozliczeniowym (rok bazowy). Obliczenia te zostaną dokonane w ten sposób, że całkowita ilość złomu akumulatorowego dostarczona w roku bazowym zostanie podzielona przez liczbę 12.

2.

W przypadku jeżeli w roku rozliczeniowym średnio miesięczna ilość złomu akumulatorowego dostarczonego przez Podatnika będzie nie mniejsza niż 80% średnio miesięcznej ilości złomu akumulatorowego dostarczona przez Podatnika w roku bazowym. Odbiorca zobowiązany będzie do zapłacenia Podatnikowi premii.

3.

Ocena czy średnio miesięczna ilość ton złomu akumulatorowego dostarczona przez Podatnika w roku rozliczeniowym będzie nie mniejsza niż 80% średnio miesięcznej ilości ton złomu akumulatorowego dostarczonego przez Podatnika w roku bazowym zostanie dokonana na ostatni dzień września roku rozliczeniowego. Ocena zostanie dokonana na tej podstawie, że całkowita ilość ton złomu akumulatorowego dostarczonego w roku rozliczeniowym, pomiędzy pierwszym dniem stycznia a ostatnim dniem czerwca roku rozliczeniowego zostanie podzielona przez liczbę 9.

4.

Przyznanie premii zależne jest także od zakwalifikowania Podatnika do grupy dostawców strategicznych przez Odbiorcę.

5.

Strony umowy określiły że premia będzie wynosić X złotych za każdą tonę złomu akumulatorowego dostarczonego przez Podatnika do Odbiorcy w roku bazowym. Wartość jednostkowa premii ma charakter stały, przekroczenie określonych progów wartości dostaw złomu zrealizowanych w danym okresie przez Podatnika nie skutkuje podwyższeniem wysokości przysługującej premii za każdą tonę złomu akumulatorowego dostarczonego w roku bazowym.

6.

W przypadku zaistnienia określonych w umowie przesłanek do wypłaty premii, Strony, w IV kwartale każdego roku bazowego ustalą wysokość premii w odrębnym porozumieniu lub aneksie, która będzie obowiązywała dla kolejnego roku bazowego w wartości jednostkowej za każdą tonę złomu dostarczonego w ustalonym okresie (roku bazowym). Wartość należnej premii za dany okres będzie stanowiła iloczyn ilości ton złomu dostarczonego tym okresie i ustalonej wartości za każdą tonę dostarczonego złomu.

7.

Po zakwalifikowaniu Podatnika do grupy dostawców strategicznych (spełnieniu warunków opisanych w punkcie 4.) Odbiorca powiadomi pisemnie dostawcę o przyznaniu premii i jej wysokości i tym samym upoważni Podatnika do wystawienia faktury VAT. W konsekwencji niepodjęcie przez Podatnika w danym okresie rozliczeniowym działań oczekiwanych przez Odbiorcę skutkowało będzie niemożnością otrzymania za ten okres premii.

Wykonanie powyższych świadczeń przez Wnioskodawcę na rzecz Odbiorcy będzie warunkowało otrzymanie premii. W konsekwencji niepodjęcie przez Zainteresowanego w danym okresie rozliczeniowym oczekiwanych przez Odbiorcę i premiowanych działań będzie skutkowało niemożnością otrzymania za ten okres premii. Ponadto we własnym stanowisku w sprawie Wnioskodawca wskazał, iż "Podatnik jako dostawca złomu, w celu otrzymania premii, musi dokonać na rzecz Odbiorcy szeregu świadczeń, w szczególności (...) przestrzegać wymogu lojalności Podatnika jako dostawcy złomu na rzecz Odbiorcy. Lojalność Podatnika oceniana jest zarówno w odniesieniu do konkretnych działań i zaniechań Podatnika jak i całości okoliczności towarzyszących tym zachowaniom. Oznacza to dokonywanie dostaw skupowanego złomu przez Podatnika wyłącznie na rzecz Odbiorcy."

Z przedstawionych w sprawie okoliczności wynika zatem, że Wnioskodawca zobowiązany będzie do zbiórki oraz dostaw na rzecz Odbiorcy określonej (w skali miesiąca), minimalnej ilości złomu akumulatorowego, jednak w celu otrzymania rocznej premii będzie musiał dokonać na rzecz Odbiorcy szeregu świadczeń związanych z utrzymaniem odpowiedniej stabilności realizowanych dostaw (co wymagać będzie odpowiedniego zorganizowania i intensyfikacji działalności w zakresie skupu złomu) oraz zależne jest także od zakwalifikowania Spółki do grupy dostawców strategicznych przez Odbiorcę. Ponadto z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zobowiązał się do dokonywania dostaw skupowanego złomu przez Podatnika wyłącznie na rzecz Odbiorcy.

Wypłata przedmiotowej premii pieniężnej jest więc rodzajem wynagrodzenia za określone zachowanie się Dostawcy w stosunku do Odbiorcy. Zachowanie Dostawcy stanowić będzie w tym przypadku świadczenie usługi za wynagrodzeniem na rzecz Odbiorcy. Jako zapłatę za wykonaną usługę Wnioskodawca otrzyma premię pieniężną. Zatem pomiędzy stronami zawartych umów transakcyjnych zaistnieje więź o charakterze zobowiązaniowym, która na gruncie ustawy o VAT stanowić będzie świadczenie usługi za wynagrodzeniem.

W świetle powyższego, w przedmiotowej sprawie, zachowania kontrahentów należy uznać za świadczenie usług zgodnie z cytowanym art. 8 ust. 1 ustawy VAT.

W myśl art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Zatem w przedmiotowej sytuacji otrzymanie premii pieniężnej przez Wnioskodawcę od Odbiorcy jest rodzajem wynagrodzenia za określone zachowanie się Dostawcy w stosunku do Odbiorcy, stanowiące świadczenie usługi za wynagrodzeniem na rzecz Odbiorcy, podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Czynność ta powinna być udokumentowana poprzez wystawienie przez świadczącego usługę - Dostawcę złomu akumulatorowego (Wnioskodawcy) faktury VAT na rzecz nabywcy usług, tj. Odbiorcy przedmiotowego złomu wypłacającego premię pieniężną.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zaznaczyć należy, iż przedstawiona interpretacja wydana została dla Wnioskodawcy i nie wywołuje skutków prawnopodatkowych, o których mowa w art. 14k-14n ustawy - Ordynacja podatkowa, dla kontrahenta Wnioskodawcy, od którego otrzymuje on premię pieniężną.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl