IPPP1/443-1733/08-2/SM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 grudnia 2008 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-1733/08-2/SM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 0 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 8 września 2008 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie - 11 września 2008 r., przesłany do Izby Skarbowej w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku w dniu 15 września 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania olejów smarowych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 września 2008 r. wpłynął do Izby Skarbowej w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie (przesłany do Izby Skarbowej w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku w dniu 15 września 2008 r.) ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania olejów smarowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Przedmiotem działalności Spółki jest hurtowa i detaliczna sprzedaż olejów smarowych i smarów. W związku z prowadzoną działalnością Spółka jest od 1 maja 2004 r. zarejestrowana jako podatnik podatku akcyzowego.

W ramach prowadzonej działalności Spółka nabywa wewnątrzwspólnotowo między innymi następujące produkty: oleje silnikowe, oleje do turbin, oleje do sprężarek i urządzeń ręcznych o napędzie pneumatycznym, oleje hydrauliczne, oleje przekładniowe, płyn do automatycznych skrzyń biegów, przemysłowe oleje przekładniowe, oleje do obróbki metalu, oleje formierskie, oleje transformatorowe, smary morskie, smary do prowadnic i obrabiarek, smary stałe, oleje przetwórcze, oleje specjalne czyszczące. Wymienione oleje smarowe są następnie sprzedawane w Polsce ostatecznym odbiorcom lub pośrednikom dokonującym ich dalszej odsprzedaży na rzecz ostatecznych odbiorców.

W myśl obowiązujących w Polsce przepisów, Spółka dokonuje nabyć wewnątrzwspólnotowych i pomimo niezgodności przepisów polskich z Dyrektywą Energetyczną (Dz. U. UE L Nr 283, s. 51 z późn. zm.) wprowadza ww. produkty na skład podatkowy zgodnie z § 13 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 24 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 72, poz. 500 z późn. zm.). Spółka postępuje tak w przypadku olejów i smarów, co do których ma zamiar skorzystać z przysługującego zwolnienia. W przypadku nabyć wewnątrzwspólnotowych w zakresie produktów, od których Spółka nie może skorzystać w myśl obowiązujących w Polsce przepisów ze zwolnienia, c wprowadza produkty na zwykły magazyn. Należy zaznaczyć, iż produkty te nie podlegają zapłacie akcyzy poza granicami Polski, a co za tym idzie nie ma zastosowania art. 55 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn. zm.).

W tym miejscu Spółka pragnie podkreślić, iż w państwach, w których nabywa wewnątrzwspólnotowo ww. wyroby, nie są one traktowane jako wyroby akcyzowe zharmonizowane. W związku z powyższym Spółka deklaruje podatek na zasadach ogólnych, czyli w terminie 25 dni od daty otrzymania (wprowadzenia na magazyn). Stosowanie się przez Spółkę do przepisów polskich - pomimo niezgodności przepisów polskich z Dyrektywą Energetyczną oraz art. 90 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską z dnia 7 lutego 1992 r. (Dz. U. UE C 321E z dnia 29 grudnia 2006 r., s. 37) (dalej: TWE) - jest spowodowane koniecznością prowadzenia działalności gospodarczej w sposób niezakłócony, niemniej jednak powoduje, iż Spółka narażona jest na dodatkowe koszty logistyczne i jej działalność jest niekonkurencyjna w stosunku do podmiotów z innych krajów Wspólnoty.

Z tego też względu wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów do partnerów z innych krajów UE są utrudnione, a czasami wręcz niemożliwe do realizacji.

Także - często stawiane wymagania przez SzNP w zakresie rozładunku produktów przewożonych luzem w celu kontroli powodują, że Spółka musiała ograniczyć, a w niektórych sytuacjach zaprzestać swojej sprzedaży do kontrahentów na terenie kraju i poza granicami Polski.

W związku z powyższym Spółka uważa, iż przepisy polskie w zakresie olejów smarowych są niezgodne z regulacjami zawartymi w art. 90 TWE z dnia 7 lutego 1992 r. (Dz. U. UE C 321E z dn. 29 grudnia 2006 r., s. 37) oraz art. 2 ust. 4 i art. 20 ust. 1 Dyrektywy Energetycznej (Dz. U. UEL Nr 283, s. 51 z późn. zm.).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w świetle wspólnotowych regulacji dotyczących podatku akcyzowego tj. art. 2 ust. 4 Dyrektywy Energetycznej, zarówno wewnątrzwspólnotowe nabycie (i dostawy), jak również krajowa sprzedaż olejów smarowych przeznaczonych do innych celów niż opałowe i napędowe, podlega opodatkowaniu zharmonizowanym podatkiem akcyzowym. Oraz, czy stosownie zaś do art. 20 ust. 1 Dyrektywy Energetycznej, oleje smarowe (CN 2710 19 81, CN 2710 19 83, CN 2710 19 87, CN 2710 19 91, CN 2710 19 93, CN 2710 19 99) podlegają przepisom dotyczącym kontroli i przemieszczania zawartym w Dyrektywie Horyzontalnej.

Zdaniem Wnioskodawcy:

ZXXX stoi na stanowisku, że w art. 1 Dyrektywy Energetycznej ustawodawca wspólnotowy postanowił, iż Państwa Członkowskie nakładają podatki na produkty energetyczne i energię elektryczną zgodnie z jej przepisami. Za niedopuszczalne należy przy tym uznać nakładanie przez Państwa Członkowskie podatku konsumpcyjnego (w tym podatku akcyzowego) w sytuacji, w której Dyrektywa w sposób wyraźny takie opodatkowanie wyłącza. Uwzględniając zatem fakt, iż olej smarowy i smary, jako wykorzystywane na cele inne niż napędowe lub grzewcze nie są objęte zakresem przedmiotowym postanowień Dyrektywy Energetycznej, brak jest podstaw do opodatkowania tych wyrobów zharmonizowanym podatkiem akcyzowym. Tym samym, przepisy polskiej ustawy o podatku akcyzowym, w zakresie, w jakim uznają oleje smarowe za wyroby akcyzowe zharmonizowane należy uznać za niezgodne z prawem wspólnotowym.

Stanowisko powyższe prezentowane jest również w orzecznictwie polskich sądów administracyjnych. W wyroku z dnia 26 marca 2007 r. (sygn. akt III SA/Gl 820/06) WSA w Gliwicach wskazał, iż " (...) niestosowanie przepisów Dyrektywy Energetycznej w konkretnej sprawie oznacza, iż brak jest podstaw do opodatkowania zharmonizowanym podatkiem akcyzowym, czyli że ustawodawca krajowy nie może nakładać obowiązku podatkowego na takie produkty energetyczne, które są wykorzystywane do celów innych, niż paliwo silnikowe lub paliwo do ogrzewania". Podobnie, WSA w Warszawie w wyroku z dnia 9 sierpnia 2007 r. (sygn. akt III SA/Wa 859/07) uznał, iż " (...) art. 2 ust. 4 Dyrektywy Energetycznej, poprzez wskazanie, że Dyrektywa nie ma zastosowania do wyrobów energetycznych używanych do celów innych niż napędowe lub opałowe, w sposób pośredni potwierdza, że takie wykorzystanie wyrobów energetycznych nie powinno podlegać akcyzie".

Analogiczne stanowisko wyrażone zostało w tegorocznym wyroku WSA w Szczecinie z dnia 20 maja 2008 r. (sygn. akt I SA/Sz 62/08).

Również, niezgodny z prawem wspólnotowym jest system zwolnień od akcyzy olejów smarowych wykorzystywanych w innych celach. Narzuca bowiem na podmioty sprzedające oraz wykorzystujące oleje smarowe wymogi wynikające z nadzoru i kontroli nad wyrobami, które przeznaczone są do celów napędowych lub opałowych, co w przypadku olejów smarowych jest niedopuszczalne w świetle art. 20 Dyrektywy Energetycznej.

Zgodnie z polskimi przepisami dotyczącymi podatku akcyzowego (poz. 4 załącznika Nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym) wyroby smarowe są zaliczone do zharmonizowanych wyrobów akcyzowych niezależnie od tego, do jakich celów są przeznaczone, co oznacza, że wyroby smarowe wykorzystywane do celów innych niż opałowe i napędowe, traktowane są jako zharmonizowane wyroby akcyzowe i podlegają przepisom ustawy o podatku akcyzowym oraz przepisom wykonawczym. Na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego w związku z poz. 3 załącznika nr 1 oraz załącznika nr 2 oleje smarowe oznaczone symbolem PKWiU 23.20.18 lub kodem CN 2710 19 71-99 podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym według stawki 1.180 zł na 1000 l. Jednocześnie zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zwalnia się od podatku akcyzowego sprzedaż krajową olejów smarowych oznaczonych kodem CN 2710 19 71 - 2710 19 99 przeznaczonych do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych albo do olejów smarowych do silników. Zwolnienie to ma zastosowanie do sprzedaży wyrobów ze składu podatkowego do ostatecznego nabywcy wykorzystującego wyroby na cele objęte zwolnieniem lub do podmiotu dokonującego odsprzedaży wyrobów do podmiotów zużywających te wyroby na cele objęte zwolnieniem. Powyższe zwolnienie wymaga spełnienia określonych prawem warunków. Na podstawie § 13 ust. 2d rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zwolnieniu od akcyzy podlega również wewnątrzwspólnotowe nabycie wyrobów oznaczonych kodem CN 2710 19 83 - 2710 19 93 dokonywane przez nabywcę, który zużywa te wyroby na cele objęte zwolnieniem lub dokonuje ich odsprzedaży podmiotom zużywającym je do celów objętych zwolnieniem. Na podstawie analizy powyższych polskich przepisów dotyczących akcyzy Spółka stwierdziła, że na ich gruncie nie ma możliwości zwolnienia od akcyzy dla sprzedaży krajowej oraz wewnątrzwspólnotowego nabycia olejów smarowych w sytuacji, gdy oleje nie są wykorzystywane dla celów napędowych lub opałowych, a jedynie do smarowania silników lub jako domieszka lub dodatek do olejów smarowych. Ponadto w przypadku wykorzystywania olejów smarowych do celów zwolnionych od akcyzy, niespełnienie któregokolwiek ze ściśle określonych warunków powoduje brak możliwości do zastosowania tego zwolnienia.

W związku z nadrzędnością prawa wspólnotowego nad polskimi przepisami akcyzowymi w sytuacjach, kiedy do krajowego porządku prawnego nie zostały one wdrożone w sposób prawidłowy, a są precyzyjne i bezwarunkowe, w opinii Spółki jest możliwość bezpośredniego powoływania się na regulacje Dyrektywy.

Dodatkowo należy zaznaczyć, iż pomimo faktu, iż zapytanie dotyczy zgodności regulacji polskich z przepisami wspólnotowymi, organ do którego Spółka kieruje swoje zapytanie jest właściwy, co wynika z wypracowanych w tym zakresie zasad w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości jak również w orzeczeniach sądów na terenie Polski.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 i pkt 2 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą" - wyrobami akcyzowymi są wyroby, które są ujęte w załączniku nr 1 do ustawy. Wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi są natomiast paliwa silnikowe, oleje opałowe i gaz, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe określone w załączniku nr 2 do ustawy. W poz. 4 załącznika nr 2 do ww. ustawy jako wyroby akcyzowe zharmonizowane zostały wymienione produkty rafinacji ropy naftowej o symbolu PKWiU 23.20 i kodzie CN 2710.

Ponadto w myśl art. 62 ust. 1 ww. ustawy do paliw silnikowych i olejów opałowych w rozumieniu ustawy zalicza się:

1.

wyroby wymienione w poz. 1-12 załącznika nr 2 do ustawy;

2.

pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol PKWiU i kod CN.

Natomiast źródłami prawa wspólnotowego w zakresie podatku akcyzowego od wyrobów energetycznych są:

* Dyrektywa Rady 92/12/EWG z dnia 25 lutego 1992 r. w sprawie ogólnych warunków dotyczących wyrobów podlegających podatkowi akcyzowemu, ich przechowywania, przepływu oraz kontrolowania (Dz. Urz. UE L Nr 76, str. 1 z późn. zm.) - zwana dyrektywą horyzontalną;

* Dyrektywa Rady 2003/96/WE z 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej (Dz. Urz. UE L Nr 283, str. 51 z późn. zm.) - zwanej dyrektywą energetyczną.

Stwierdzić należy, że krajowe regulacje prawne w zakresie obrotu i opodatkowania podatkiem akcyzowym produktów rafinacji ropy naftowej są zgodne z przepisami prawa wspólnotowego.

W szczególności nie jest sprzeczne z celami dyrektywy 2003/96/WE oraz z praktyką stosowania przepisów wspólnotowych w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej uznanie, iż wyroby ropopochodne wymienione w ustawie o podatku akcyzowym, bez względu na ich przeznaczenie, są wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi. Uzasadniając powyższe, wskazać należy, że katalog wyrobów energetycznych (również tych, do których nie stosuje się przepisów dotyczących kontroli i przemieszczania, określonych w dyrektywie 92/12/EWG) został zawarty w art. 2 ust. 1 dyrektywy 2003/96/WE. Do wyrobów tych zalicza się m.in. wszystkie wyroby oznaczone kodem CN 2710, w tym również wymienione we wniosku oleje smarowe (CN 2710 19 81, CN 2710 19 83, CN 2710 19 87, CN 2710 19 91, CN 2710 19 93, CN 2710 19 99). Dodatkowo, zgodnie z art. 2 ust. 3 (akapit drugi i trzeci) dyrektywy 2003/96/WE, oprócz wyrobów podlegających opodatkowaniu podatkiem akcyzowym wymienionych w ust. 1 opodatkowaniu temu podlegają również wszelkie inne wyroby przeznaczone do wykorzystania, oferowane na sprzedaż lub wykorzystywane jako paliwo silnikowe lub jako dodatki do paliw silnikowych oraz wszelkie inne węglowodory, z wyłączeniem torfu, przeznaczone do wykorzystania, oferowane na sprzedaż lub wykorzystywane do ogrzewania. Mając powyższe na uwadze, na gruncie przepisów krajowych ww. oleje smarowe zasadnie i prawidłowo uznano za wyroby akcyzowe zharmonizowane.

Jednocześnie zauważyć należy, że stosownie do postanowień art. 2 ust. 4 lit. b) (tiret pierwsze) dyrektywy 2003/96/WE przepisy zawarte w tej dyrektywie nie mają zastosowania do produktów energetycznych używanych do celów innych niż napędowe lub opałowe. Zatem chociaż ww. wyroby wykorzystywane w inny sposób niż jako paliwo napędowe lub grzewcze objęte są definicją produktów energetycznych w rozumieniu dyrektywy 2003/96/WE, to są one wyłączone z zakresu stosowania tej dyrektywy. Zatem w krajowych przepisach akcyzowych zawarto szereg regulacji przewidujących zwolnienia od akcyzy dla szerokiej gamy wyrobów akcyzowych zharmonizowanych przeznaczonych do innych celów niż szeroko rozumiane cele napędowe lub opałowe. Zwolnieniem objęte są m.in. oleje smarowe - w zależności od ich przeznaczenia. System zwolnień nie obejmuje natomiast ww. wyrobów wykorzystywanych do celów napędowych lub opałowych.

Takie zwolnienia wynikają z cytowanych przez Spółkę przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 72, poz. 500 z późn. zm.), tj. w zakresie sprzedaży na terytorium kraju - § 13 ust. 1 pkt 5, czy w zakresie nabyć wewnątrzwspólnotowych - z § 13 ust. 2d (wyrobów oznaczonych kodem CN 2710 1983 - 2710 19 93).

Odrębną kwestią jest objęcie produktów energetycznych - w rozumieniu dyrektywy 2003/96/WE - postanowieniami dyrektywy 92/12/EWG w zakresie kontroli, posiadania i przemieszczania wyrobów (w tym m.in. w zakresie składów podatkowych i procedury zawieszenia poboru akcyzy).

Wskazać należy, iż produkty energetyczne, które podlegają przepisom dyrektywy 92/12/EWG, zostały wymienione w art. 20 ust. 1 dyrektywy 2003/96/WE. Pozostaje faktem, iż w katalogu ww. produktów energetycznych nie zostały ujęte oleje smarowe, co oznacza, iż państwa członkowskie nie mają obowiązku stosować wobec tych wyrobów szczególnych zasad kontrolii przemieszczania określonych w dyrektywie 92/12/EWG. Podkreślić jednak należy, że objęcie przez państwo członkowskie wyrobów niewymienionych w art. 20 ust. 1 postanowieniami dyrektywy 92/12/EWG na terytorium tego państwa członkowskiego nie stanowi naruszenia przepisów prawa wspólnotowego. Przepis ten wymienia bowiem tylko produkty energetyczne, w stosunku do których przepisy dyrektywy 92/12/EWG dotyczące kontroli i przemieszczania stosuje się obligatoryjnie w wymianie wewnątrzwspólnotowej. Natomiast w odniesieniu do innych wyrobów, wyłączonych z zakresu obowiązywania dyrektywy 92/12/EWG, państwa członkowskie mogą stosować na swoim terytorium procedurę zawieszenia poboru akcyzy i administracyjny dokument towarzyszący, o ile nie narusza to swobody wymiany towarów na wspólnym rynku. Podkreślenia wymaga przy tym fakt, iż regulacje w zakresie wyrobów nieobjętych szczególnymi zasadami w zakresie kontroli, posiadania i przemieszczania na terytorium Wspólnoty Europejskiej należą do kompetencji poszczególnych państw członkowskich Unii Europejskiej.

Wyjaśnić również należy, że fakt, iż niektóre produkty energetyczne, zgodnie z art. 2 ust. 4 lit. b) (tiret pierwsze) dyrektywy 2003/96/WE nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym (w związku z tym, że są wykorzystywane do innych celów niż napędowe lub opałowe), nie oznacza, iż do tych wyrobów nie stosuje się wspólnotowych przepisów w zakresie kontroli produkcji i przemieszczania wyrobów akcyzowych, określonych w dyrektywie 92/12/EWG. Celem dyrektywy 2003/96/WE jest bowiem opodatkowanie wyrobów energetycznych. Jeżeli przepis tej dyrektywy stanowi, że nie ma ona zastosowania do określonych wyrobów, to oznacza to tylko tyle, że nie podlegają one opodatkowaniu podatkiem akcyzowym zgodnie z zasadami tej dyrektywy. Ponadto art. 2 ust. 4 (zd. drugie) dyrektywy 2003/96/WE wprost stanowi, że do wyrobów energetycznych wymienionych w tym przepisie, m.in. używanych do innych celów niż napędowe lub opałowe stosuje się art. 20 tej dyrektywy, co oznacza, iż wyroby te, w tym również ww. oleje smarowe podlegają regulacjom zawartym w dyrektywie 92/12/EWG.

Objęcie olejów smarowych niewymienionych w art. 20 ust. 1 dyrektywy energetycznej procedurą zawieszenia poboru akcyzy na terytorium kraju nie może być traktowane jako naruszenie swobodnego handlu i przepływu towarów na wspólnym rynku. Przepisy krajowe, które ustanawiają odrębne procedury, jakie należy stosować w przypadku ww. wyrobów, nie wprowadzają żadnych ograniczeń obrotu tymi wyrobami i nie nakładają na podatników ani na inne państwa członkowskie obowiązków, które byłyby niezgodne z przepisami prawa wspólnotowego. Przede wszystkim w obrocie wewnątrzwspólnotowym olejami smarowymi nie ma zastosowania procedura zawieszenia poboru akcyzy i administracyjny dokument towarzyszący - nabycie wewnątrzwspólnotowe tych wyrobów odbywa się bowiem na podstawie dokumentów handlowych.

Ponadto w sprawach połączonych C-145/06 i C-146/06 Trybunał Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich stwierdził, iż dyrektywę Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej, zmienioną dyrektywą Rady 2004/75/WE z dnia 29 kwietnia 2004 r., należy interpretować w ten sposób, że nie stoi ona na przeszkodzie stosowaniu przepisów krajowych, które przewidują pobieranie podatku konsumpcyjnego od olejów smarowych w przypadku, gdy są one przeznaczone, oferowane do sprzedaży lub wykorzystywane do innych celów niż jako paliwo silnikowe lub grzewcze.

Odnośnie natomiast przywołanych wyroków Wojewódzkich Sądów Administracyjnych z dnia 26 marca 2007 r. sygn. akt III SA/GI 820/06, z dnia 9 sierpnia 2007 r. sygn. akt III SA/Wa 859/07 oraz z 20 maja 2008 r. sygn. akt I SA/Sz 62/08 wyjaśnić należy, iż ocena prawna wyrażona w ww. wyrokach wiąże w sprawie te Sądy oraz organy, których działanie lub bezczynność były przedmiotem zaskarżenia. Wyroki Sądu nie mają zatem mocy orzeczenia prawnego powszechnie obowiązującego i wiążą strony tylko w indywidualnej sprawie, w związku z którą zostały wydane.

Podsumowując, krajowe regulacje w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym wymienionych w ustawie o podatku akcyzowym produktów rafinacji ropy naftowej (w tym olejów smarowych klasyfikowanych do ww. kodów CN) nie pozostają w sprzeczności z zasadami prawa wspólnotowego określonymi w Traktacie ustanawiającym Wspólnotę Europejską (TWE) oraz w dyrektywach 2003/96/WE i 92/12/EWG. Powyższe regulacje krajowe nie naruszają również zasad wolnego handlu i swobodnej konkurencji, umożliwiając w równym stopniu wszystkim podmiotom prowadzenie działalności w zakresie obrotu wyrobami akcyzowymi.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl