IPPP1/443-1135/08-2/AP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 18 lipca 2008 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-1135/08-2/AP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28 maja 2008 r. (data wpływu 13 czerwca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 czerwca 2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

X S.A. z siedzibą w S... zwraca się z uprzejmą prośbą o potwierdzenie prawidłowości stosowania 7% stawki podatku VAT dla produkowanych i sprzedawanych przypraw - cząbru.

Dotychczas Spółka, biorąc pod uwagę:

* rodzaj prowadzonej działalności,

* rodzaj używanego surowca,

* technologię i przeznaczenie produktu klasyfikowała ww. produkt pod kodem PKWiU 15.87.20-10.90 stosując odpowiednio 22% stawkę podatku VAT.

Spółka otrzymała opinię z Urzędu Statystycznego w Łodzi, z której wynika, iż ww. produkt powinien być zakwalifikowany pod niżej wymienionym numerem PKWiU: 15.33.13-90.90 - warzywa suszone pozostałe, gdzie indziej niewymienione.

Zgodnie z załącznikiem nr 3 (poz. 20) do ustawy o podatku od towarów i usług sprzedaż ww. produktu jest objęta 7% stawką podatku VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy prawidłowe jest stosowanie 7% stawki podatku VAT dla ww. produktu.

Zdaniem Wnioskodawcy.

Spółka do klasyfikacji cząbru powinna stosować numer PKWiU 15.33.13-90.90 i odpowiednio do tego numeru 7% stawkę podatku VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2 - 12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże ustawodawca przewidział możliwość stosowania preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 7% dla niektórych towarów i usług. Zatem, stosownie do art. 41 ust. 2 cyt. ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zastosowanie określonej stawki podatku od towarów i usług do sprzedaży danego towaru wymaga zatem prawidłowego zaklasyfikowania tego wyrobu zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług do odpowiedniego grupowania PKWiU.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółka otrzymała opinię z Urzędu Statystycznego, z której wynika, iż produkowany i sprzedawany cząber powinien być zaklasyfikowany do symbolu PKWiU 15.33.13-90.90 "W suszone pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane".

Opisany powyżej towar objęty jest preferencyjną, tj. 7%, stawką podatku VAT z uwagi na fakt, iż znajduje się on w pozycji 20 załącznika nr 3 do ustawy.

Uwzględniając przywołane powyżej przepisy, stwierdzić należy, iż w sytuacji zaklasyfikowania przedmiotowego towaru - cząbru suszonego - do symbolu PKWiU 15.33.13-90.90 "Warzywa suszone pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane", ich sprzedaż przez Spółkę korzysta z preferencyjnej stawki podatku VAT 7% na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy.

Podkreślenia jednakże wymaga fakt, że Minister Finansów nie jest organem uprawnionym do klasyfikowania danych towarów czy usług, bowiem uprawnionym w tym zakresie jest Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego, przy czym odpowiedzialnym za prawidłową klasyfikację jest podmiot świadczący usługę lub dokonujący dostawy towarów.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, wyczerpujący opis stanu faktycznego winien wynikać z wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, a nie z załączonych do niego dokumentów, w związku z tym załączone pismo Urzędu Statystycznego nie było przedmiotem merytorycznej analizy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl