IPPP1-443-1098/11-2/AS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 października 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1-443-1098/11-2/AS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 8 lipca 2011 r. (data wpływu 14 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* opodatkowania stawką VAT 8% usługi udostępnienia kompleksu basenów oraz pomieszczeń odnowy biologicznej na podstawie art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 w zw. z poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy - jest prawidłowe,

* opodatkowania stawką VAT 8% usługi udostępnienia pomieszczeń rekreacyjnych w obiekcie sportowym na podstawie art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 w zw. z poz. 186 załącznika nr 3 do ustawy - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lipca 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku na usługi udostępnienia obiektu wielozadaniowej krytej pływalni.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Fundacja wybudowała obiekt rekreacyjno-sportowy, jakim jest wielozadaniowa, kryta pływalnia na terenie przy ul. M. W skład pływalni wchodzi:

* kompleks rekreacyjny z wydzielonym basenem rekreacyjnym i brodzikiem dla dzieci wyposażonym w zjeżdżalnię, wanny do masażu podwodnego, sztuczną rzekę o wartkim nurcie przypominającym potok górski, zjeżdżalnie w formie rury o długości 45 i 72 m, wodospady, gejzery z ozonowaną wodą. Wewnętrzny basen rekreacyjny połączony jest kanałem wodnym z odkrytym, również rekreacyjnym basenem całorocznym, z podgrzewaną wodą, usytuowanym na zewnątrz budynku,

* basen sportowy, spełniający swoimi wymiarami (50x25 m, głębokość 2.10-2.30 m) kryteria basenu olimpijskiego, otoczony trybunami umożliwiającymi kibicowanie imprezom sportowym,

* kompleks odnowy biologicznej - sanarium (sauna sucha 60 stopni C z aromatami), sauna fińska, sauna rzymska (parowa), aromabad (pomieszczenie do wilgotnych inhalacji), caldarium, studnia lodowa, kabina śnieżna (-150 stopni C), stanowiska do masażu i rehabilitacji, pole magnetyczne, bicze, solarium, ogród zimowy, sanarium (sauna sucha 60 stopni z aromatami), sauna fińska, sauna rzymska parowa), aromabad (pomieszczenie do wilgotnych inhalacji), caldarium, studnia lodowa, kabina śnieżna (-150 stopni C) są włączone w jeden kompleks z basenem rekreacyjnym j sportowym.

* łaźnia błotna i sauna rosyjska wraz z kompleksem odnowy biologicznej.

Fundacja, w ramach eksploatacji posiadanych basenów prowadzi działalność gospodarczą, polegającą na odpłatnym udostępnianiu, po opłaceniu biletu wstępu, basenów wraz z zamontowanymi urządzeniami rekreacyjnymi i sportowymi i pobyt w sanarium (sauna sucha 60 stopni C z aromatami), sauna fińska, sauna rzymska (parowa), aromabad (pomieszczenie do wilgotnych inhalacji), caldarium, studnia lodowa, kabina śnieżna (-150 stopni c). Jako usługi uzupełniające, płatne dodatkowo pomimo opłacenia biletu wstępu na teren basenów i kompleks saun fundacja oferuje możliwość skorzystania z usług masaży, solarium, zabiegi kosmetyczne itp. Sprzedaż biletów na kompleksowy pobyt i korzystanie z pływalni rekreacyjnej jak i sportowej oferowana jest dla osób fizycznych oraz klientów korporacyjnych. Częstą formą z jakiej korzystają klienci jest nabywanie okresowych karnetów wielokrotnego wstępu na teren pływalni i korzystanie w ramach abonamentu z całej gamy oferowanych usług. Klienci mogą dowolnie wybrać rodzaj basenu i sposób wykorzystania czasu: pobyt rekreacyjny-regeneracyjny czy trening sportowy. Jednorazowe jak i okresowe bilety wstępu nie uprawniają do korzystania z typowych usług odnowy biologicznej, takich jak wymienione powyżej masaże, solarium czy też zabiegi kosmetyczne.

Fundacja ponadto, osobno, organizuje jeszcze świadczenie takich usług jak nauka pływania, czy aqua aerobic.

Sposób, w jaki został zaprojektowany i wybudowany kompleks basenowy (rekreacyjno-sportowy) uniemożliwia oddzielenie funkcji udostępniania basenu zarówno do pływania rekreacyjnego, jak i sportowego od funkcji korzystania z kompleksu rekreacyjnego z wydzielonym basenem rekreacyjnym i jednocześnie korzystania z wszystkich zamontowanych urządzeń (jak też sanarium, sauny fińskiej, sauny rzymskiej, aromabadu, caldarium, studni lodowej, kabiny śnieżnej, łaźni błotnej i sauny rosyjskiej).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy oferowane przez fundację usługi polegające na udostępnieniu do korzystania (po opłaceniu biletu wstępu lub w ramach wykupionych okresowych karnetów wielokrotnego wstępu) z kompleksu basenów (basenu sportowego i rekreacyjnego) wraz z zamontowanymi urządzeniami rekreacyjnymi i sportowymi i pobyt w sanarium (sauna sucha 60 stopni C z aromatami), saunie fińskiej, saunie rzymskiej (parowej), aromabad (pomieszczeniu do wilgotnych inhalacji), caldarium, studni lodowej, kabinie śnieżnej (-150 stopni C) mogą być opodatkowane jednolitą stawką 8% na podstawie art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz poz. 179 i 186 załącznika numer 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Fundacji oferowane przez nią usługi polegające na udostępnieniu do korzystania (po opłaceniu biletu wstępu lub w ramach wykupionych okresowych karnetów wielokrotnego wstępu) z kompleksu basenów (basenu sportowego i rekreacyjnego) wraz z zamontowanymi urządzeniami rekreacyjnymi i sportowymi i pobyt w sanarium (sauna sucha 60 stopni C z aromatami), saunie fińskiej, saunie rzymskiej (parowej), aromabad (pomieszczeniu do wilgotnych inhalacji), caldarium, studni lodowej, kabinie śnieżnej (-150 stopni C) - dalej łącznie określanych jako urządzenia rekreacyjne, mogą korzystać z opodatkowania stawką 8% na podstawie art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w związku z poz. 179 i 186 załącznika numer 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Fundacja stoi na stanowisku, że oferując swoim klientom usługę korzystania z kompleksu basenów wraz z zamontowanymi urządzeniami rekreacyjnymi i sportowymi świadczy usługę opisaną w pozycji 179 załącznika numer 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - PKWiU 93.11.10.0 usługi związane z działalnością obiektów sportowych. Usługi wykazane w załączniku numer 3 i opisane według PKWiU opodatkowane są według stawki 8% podatku od towarów i usług.

Z kolei korzystanie z urządzeń rekreacyjnych może również korzystać z opodatkowania stawką 8% ze względu na fakt, że wskazana usługa rekreacyjna świadczona jest na podstawie nabytego biletu wstępu. Usługi wstępu związane z rekreacją, bez względu na przyporządkowanie odpowiedniego symbolu PKWiU korzystają z obniżonej stawki w związku z wykazaniem ich w poz. 186 załącznika numer 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Załącznik w poz. 186 nie odwołuje się do konkretnego symbolu PKWiU. W związku z tym usługi wstępu związane z rekreacją należy rozumieć w sposób powszechnie przyjęty, zgodnie z wykładnią językową.

Fundacja pragnie zauważyć że korzystanie z urządzeń rekreacyjnych polega na możliwości wstępu do specjalnie przystosowanych w tym celu pomieszczeń. Świadczenie usługi nie wymaga dalszej ingerencji czynnika ludzkiego, który miałby wpływ na prawidłowe świadczenie usługi. Taka ingerencja konieczna jest przykładowo w przypadku świadczenia usług masaży czy też zabiegów kosmetycznych.

Zgodnie z definicją zawartą w "Słowniku Języka Polskiego" Wydawnictwa PWN, przez "wstęp" rozumie się "możliwość wejścia gdzieś, prawo uczestnictwa w czymś". Definicja ta nie zawęża w żaden sposób grona osób, które mogą uczestniczyć w czymś lub gdzieś wejść. Z definicji tej wynika, że każda z dowolnych osób, która zechce wziąć udział w rekreacji może skorzystać z usług. Świadczona przez fundację usługa wstępu do pomieszczeń, w których znajdują się urządzenia rekreacyjne ma właśnie taki charakter. Wejście nie jest ograniczone dla konkretnych wskazanych osób, urządzenia rekreacyjne są ogólnodostępne.

Rekreacja z kolei wiąże się z odnową sił fizycznych poprzez odpoczynek lub rozrywkę. Słowo to wywodzi się od łacińskiego recreatio oznaczającego powrót do zdrowia, powrót do sił. Korzystanie z wyżej określonych urządzeń rekreacyjnych wiąże się zarówno z odpoczynkiem jak i powrotem do zdrowia. Główną zaletą prawidłowego korzystania z tych urządzeń rekreacyjnych jest uczucie odprężenia i oczyszczenia organizmu z toksyn. Korzystanie ma więc wpływ na poprawę stanu zdrowia.

Dodatkowo fundacja pragnie zauważyć że nie prowadzi ona oddzielnej sprzedaży biletów wstępu do urządzeń rekreacyjnych. Możliwość skorzystania z urządzeń rekreacyjnych tak ze względów organizacyjnych, jak też konstrukcyjnych całego kompleksu parku wodnego, wymusza konieczność przejścia przez część kompleksu basenów do pomieszczeń, w których znajdują się urządzenia rekreacyjne. Z tego też względu fundacja chce oferować jeden bilet wstępu na podstawie którego klienci parku wodnego mogą korzystać tak z kompleksu basenów, jak i urządzeń rekreacyjnych.

Nawiasem mówiąc fundacja opodatkowywała usługi wstępu do części rekreacyjnej na odnowie biologicznej stawką 7% na podstawie korzystnej interpretacji z 2004 r. do czasu otrzymania niekorzystnej interpretacji z lutego 2011 r., gdy usługi opodatkowane stawką 7% uległy ogólnej zmianie na 8%. Korzystanie z innych usług niezwiązanych tylko ze wstępem na teren parku wodnego fundacja opodatkowuje stawką podstawową w wysokości 23%.

Fundacja pragnie również zauważyć, że w wyniku interpelacji poselskiej numer 21825 z dnia 25 marca 2011 r., pan Maciej Grabowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, wyjaśnił, że "na podstawie art. 146a pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z poz. 179, 185, i 186 załącznika nr 3 do tej ustawy opodatkowaniu stawką w wysokości 8% podlegają m.in.;

1.

usługi w zakresie wstępu na imprezy sportowe,

2.

pozostałe usługi związane z rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu,

3.

działalność obiektów sportowych sklasyfikowana (wg polskiej klasyfikacji wyrobów i usług, wprowadzonej w życie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. - Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.). W grupowaniu 93.11.10.0; w grupowaniu tym sklasyfikowane są przykładowo usługi udostępniania obiektu sportowego, np. basenu, kortu tenisowego, hali sportowej na zasadzie wykupienia wstępu (poprzez zakup np. karnetu, biletu wstępu itp.), w celu wykorzystania go zgodnie z charakterem obiektu".

Tym samym potwierdzona została zasadność twierdzenia fundacji co do prawa opodatkowania stawką 8% usług rekreacyjnych w zakresie wstępu do pomieszczeń z urządzeniami rekreacyjnymi jak i korzystania z kompleksu basenów. W odpowiedzi na interpelację poselską nie powoływano dla usług wstępu związanych z rekreacją żadnych symboli PKWiU, ponieważ zastosowanie stawki obniżonej nie jest związane z konkretną stawką tylko z charakterem usługi - czyli wstępu (bez ograniczenia co do miejsca) w celach rekreacyjnych (zgodnie z wykładnią językową tego słowa przedstawioną powyżej).

Odpowiedź na interpelację poselską udzielona została po wydaniu interpretacji podatkowej na wniosek Fundacji. Tym samym Fundacja przedstawiając swoje stanowisko, jak również organ wydając interpretację (w dniu 17 lutego 2011) nie znały stanowiska Ministerstwa Finansów, dotyczącego opodatkowania stawką 8% VAT usług rekreacyjnych w zakresie wstępu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

* prawidłowe w zakresie opodatkowania stawką VAT 8% usługi udostępnienia kompleksu basenów oraz pomieszczeń odnowy biologicznej na podstawie art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 w zw. z poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy,

* nieprawidłowe w zakresie opodatkowania stawką VAT 8% usługi udostępnienia pomieszczeń rekreacyjnych w obiekcie sportowym na podstawie art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 w zw. z poz. 186 załącznika nr 3 do ustawy.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Zgodnie zaś z art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Podstawowa stawka podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Jednakże zgodnie z art. 146a, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy wymieniono "usługi związane z działalnością obiektów sportowych" o symbolu PKWiU 93.11.10.0.

Natomiast w poz. 186 ww. załącznika wymieniono "pozostałe usługi związane z rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu" - bez względu na symbol PKWiU.

Należy ponadto zauważyć, że zgodnie z objaśnieniami do załącznika nr 3 ustawy o VAT wykaz towarów i usług objętych tym załącznikiem nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka 8%.

Z treści wniosku wynika, iż Wnioskodawca wybudował obiekt rekreacyjno-sportowy, którym jest wielozadaniowa, kryta pływalnia. W skład pływalni wchodzi: kompleks rekreacyjny z wydzielonym basenem rekreacyjnym i brodzikiem dla dzieci wraz z zamontowanymi urządzeniami, basen sportowy, kompleks odnowy biologicznej - sanarium, sauna fińska, sauna rzymska (parowa), aromabad, caldarium, studnia lodowa, kabina śnieżna, stanowiska do masażu i rehabilitacji, pole magnetyczne, bicze, solarium, ogród zimowy, łaźnia błotna i sauna rosyjska wraz z kompleksem odnowy biologicznej. Fundacja, w ramach eksploatacji posiadanych basenów prowadzi działalność gospodarczą, polegającą na odpłatnym udostępnianiu basenów wraz z zamontowanymi urządzeniami rekreacyjnymi i pobycie w pomieszczeniach sanarium, sauny fińskiej, sauny rzymskiej, aromabadu, caldarium, studni lodowej, kabiny śnieżnej. Sprzedaż biletów na kompleksowy pobyt i korzystanie z pływalni rekreacyjnej, jak i sportowej oferowana jest dla osób fizycznych oraz klientów korporacyjnych i upoważnia klientów do korzystania z całej gamy oferowanych usług. Klienci mogą dobrowolnie wybrać rodzaj basenu i sposób wykorzystania czasu: pobyt rekreacyjny-regeneracyjny, czy trening sportowy.

Jako usługi płatne dodatkowo pomimo opłacenia biletu wstępu na teren basenów i kompleks saun, Fundacja oferuje możliwość skorzystania z usług masaży, solarium, zabiegi kosmetyczne oraz nauka pływania, czy aqua aerobic.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą zastosowania odpowiedniej stawki podatku VAT dla usług polegających na udostępnieniu do korzystania ww. kompleksu po opłaceniu biletu wstępu lub w ramach wykupionych okresowych karnetów wielokrotnego wstępu.

Stwierdzić należy, iż poz. 179 załącznika nr 3, o którym mowa powyżej, wskazuje preferencyjną stawkę podatku w odniesieniu do usług związanych z działalnością obiektów sportowych - PKWiU 93.11.10.0. Poprzez obiekt sportowy, rozumie się samodzielny zwarty zespół urządzeń terenowych oraz budynków przeznaczonych do celów sportowych. Zatem obniżoną stawką VAT objęte będą usługi związane z udostępnianiem obiektu sportowego w celu korzystania zgodnie z charakterem obiektu, niezależnie czy celem będzie rekreacja, czy uprawianie sportu.

W przedmiotowej sprawie obiektem jest wielozadaniowa, kryta pływalnia. Na terenie pływalni znajduje się: basen sportowy, basen rekreacyjny wraz z zamontowanymi urządzeniami rekreacyjnymi i sportowymi oraz pomieszczenia odnowy biologicznej.

Wskazać należy, iż co do zasady każde świadczenie dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług powinno być traktowane jako odrębne i niezależne, jednak w sytuacji, gdy kilka świadczeń obejmuje z ekonomicznego punktu widzenia jedną usługę, usługa ta nie powinna być sztucznie dzielona dla celów podatkowych.

Kwestia kompleksowości usług była rozstrzygana przez Trybunał Sprawiedliwości UE. W wyroku z dnia 11 czerwca 2009 r. C-572/07 sformułowane zostały kryteria przesądzające o tym, kiedy występuje świadczenie złożone. Ma ono zatem miejsce w sytuacji, gdy (i) świadczenie pomocnicze nie stanowi celu samego w sobie, lecz stanowi środek do korzystania na jak najlepszych warunkach z usługi podstawowej, (ii) poszczególne czynności są ze sobą tak ściśle związane, że ich rozdzielenie miałoby charakter sztuczny, (iii) kiedy nie istnieje możliwość nabywania danego świadczenia od podmiotów zewnętrznych, (iv) kiedy nie istnieje możliwość odrębnego fakturowania za daną czynność.

W opisie przedmiotowej sprawy, Wnioskodawca podkreślił, iż nie prowadzi odrębnej sprzedaży biletów wstępu do urządzeń rekreacyjnych, lecz udostępnia cały obiekt (zarówno kompleks basenów, jak i saun) w ramach jednej opłaty. Pomieszczenia odnowy biologicznej udostępniane są w obiekcie sportowym jakim jest pływalnia, w ramach jednej usługi związanej z działalnością obiektów sportowych. Ponadto sposób, w jaki został zaprojektowany i wybudowany kompleks basenowy (rekreacyjno-sportowy) uniemożliwia oddzielenie funkcji udostępniania basenu zarówno do pływania rekreacyjnego, jak i sportowego od funkcji korzystania z kompleksu rekreacyjnego z wydzielonym basenem rekreacyjnym i jednocześnie korzystania z wszystkich zamontowanych urządzeń (również pomieszczeń sanarium, sauny fińskiej, sauny rzymskiej, aromabadu, caldarium, studni lodowej, kabiny śnieżnej, łaźni błotnej i sauny rosyjskiej). Celem Spółki jest zatem zaoferowanie usługi kompleksowej związanej z udostępnieniem wielozadaniowej pływalni jako obiektu sportowego.

Biorąc powyższe pod uwagę, stwierdzić należy, iż usługi związane z udostępnieniem kompleksu basenów (basenu sportowego i rekreacyjnego) wraz z zamontowanymi urządzeniami rekreacyjnymi i sportowymi oraz pomieszczeniami odnowy biologicznej, na które Wnioskodawca oferuje jeden bilet wstępu, jako usługi związane z działalnością obiektu sportowego tj. pływalni wielozadaniowej, będą korzystały z preferencyjnej stawki VAT 8% na podstawie art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 ustawy w zw. z poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie opodatkowania stawką VAT 8% usługi korzystania z kompleksu basenów wraz zamontowanymi urządzeniami rekreacyjnymi i sportowymi oraz pomieszczeniami odnowy biologicznej na podstawie art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 w związku z poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy zostało uznane za prawidłowe.

Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie opodatkowania stawką VAT 8% usługi udostępniania pomieszczeń rekreacyjnych w obiekcie sportowym na podstawie art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 w związku z poz. 186 załącznika nr 3 do ustawy zostało uznane za nieprawidłowe z uwagi na fakt, iż w przedmiotowej sprawie Spółka świadczy kompleksową usługę obejmującą wstęp na teren obiektu wielozadaniowej krytej pływalni. Zatem poz. 186 załącznika nr 3 do ustawy, tj. "usługi związane z rekreacją" nie znajduje zastosowania w przedstawionym zdarzeniu przyszłym.

Reasumując, usługi polegające na udostępnieniu (po opłaceniu biletu wstępu lub w ramach wykupionych okresowych karnetów wielokrotnego wstępu) obiektu wielozadaniowej krytej pływalni, w skład której wchodzi kompleks basenów (basen sportowy i rekreacyjny) wraz z zamontowanymi urządzeniami rekreacyjnymi i sportowymi oraz pomieszczenia sanarium, sauny fińskiej, sauny rzymskiej, aromabadu, caldarium, studni lodowej, kabiny śnieżnej, łaźni błotnej i sauny rosyjskiej, podlegają opodatkowaniu stawką VAT 8%, zgodnie art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 ustawy z w zw. z poz. 179 załącznika numer 3 do ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl