IPPB5/423-795/10-2/AM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 17 stycznia 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB5/423-795/10-2/AM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 23 listopada 2010 r. (data wpływu 29 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* określenia wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej - jest prawidłowe,

* odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii - jest prawidłowe,

* ustalenia wysokości odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii w przypadku zwrotu części poniesionych wydatków - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej, odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii, ustalenia wysokości odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii w przypadku zwrotu części poniesionych wydatków.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest spółką działającą w branży farmaceutycznej. W celu usprawnienia procesu zarządzania przedsiębiorstwem i ulepszenia świadczonych usług, Spółka podjęła decyzję o nabyciu licencji na innowacyjne oprogramowanie (dalej: "System" lub "Program") oraz jego wdrożenia. System jest kompleksowym narzędziem usprawniającym wiele aspektów funkcjonowania Spółki, a przede wszystkim wspomaga i unowocześnia proces sprzedaży, spedycji i magazynowania leków oraz pomaga w utrzymywaniu relacji i bieżącej współpracy z kontrahentami, a także w prowadzeniu spraw kadrowo-płacowych.

1.

Sprzedaż leków

W procesie sprzedaży leków System przede wszystkim usprawnia proces składania i realizacji zamówień, znacznie skracając czas potrzebny na dostarczenie towaru klientowi, Mianowicie Program:

* umożliwia bieżącą kontrolę dokonywanych dostaw w ramach limitu przewidzianego w umowach z kontrahentami,

* ewidencjonuje wydawanie leków do szpitali po wygranym przetargu, lecz przed formalnym zawarciem umowy,

* usprawnia sprzedaż leków do aptek poprzez możliwą integrację z oprogramowaniem działającym w aptekach (dzięki temu rozwiązaniu będzie możliwy podgląd sprzedaży towarów w aptekach, dzięki czemu Spółka będzie mogła szybciej reagować na zmianę zapotrzebowania na towary, a tym samym zapewnić efektywniejszą obsługę aptek).

Ponadto Program zawiera rozwiązania, które przyczynią się do wzrostu bezpieczeństwa w obrocie lekami przez Spółkę, tj.:

* kontrola czy dany odbiorca posiada niezbędne i aktualne uprawnienia w zakresie obrotu lekami,

* funkcja blokowania sprzedaży towarów w razie potrzeby np. wady produktu konkretnych partii towarów.

2.

Spedycja i magazynowanie leków

Program obsługuje m.in. system czujek temperaturowych, który będzie raportował warunki, w jakich leki są transportowane do odbiorców. Wybrane rozwiązanie wpłynie nie tylko na kontrolę bezpieczeństwa transportu leków, ale również ułatwi rozpatrywanie reklamacji.

Wykorzystanie systemu kodów kreskowych (drukowanych przy pomocy Programu) usprawni również magazynowanie leków, np.:

* ułatwi ich lokalizację albowiem każda paczka będzie przypisana do konkretnej lokalizacji,

* wskaże optymalny sposób rozmieszczenia towarów w magazynie tak, aby skrócić czas poświęcony na ich ułożenie przez pracowników Spółki,

* umożliwi pobieranie towarów z magazynów Spółki przez jej kontrahentów bez konieczności obecności pracowników Spółki.

W zakresie magazynowania System wprowadza również możliwość automatycznego generowania propozycji przenoszenia leków przeterminowanych do odrębnego magazynu w celu utylizacji.

3.

Utrzymywanie relacji z klientami i bieżąca współpraca

Ważnym elementem Systemu jest moduł wspomagający utrzymywanie relacji i bieżącą współpracę z klientami. Zdecydowaną zaletą jest możliwość generowania korespondencji seryjnej, dzięki której klienci Spółki będą na bieżąco informowani np. o aktualnych akcjach promocyjnych.

Kolejną istotną zaletą jest usprawnienie obsługi reklamacji poprzez ich szczegółową rejestrację. Takie rozwiązanie umożliwi szybkie wyszukiwanie konkretnych zgłoszeń reklamacji oraz usprawni ich rozpatrywanie.

4.

System wprowadza również liczne udoskonalenia w zakresie prowadzenia spraw kadrowych i placowych.

Spółka zamierza wykorzystywać System przez okres dłuższy niż rok i wprowadzić go do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w roku 2011. W wartości początkowej Systemu ustalonej dla celów podatku dochodowego od osób prawnych uwzględnione zostaną m.in. wydatki poniesione na analizy przedwdrożeniowe, wydatki na nabycie licencji oraz koszty wdrożenia Programu.

Spółka otrzymała pozytywną opinię niezależnej jednostki naukowej, tj. Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie będącego jednostką naukową w rozumieniu ustawy z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki, wydaną dnia 28 października 2010 r. w celu potwierdzenia, iż technologia, jaką niesie ze sobą wdrożenie "zintegrowanego oprogramowania klasy ERP z platformą B2B, pakietem EPA oraz modułami:.." stanowi nową technologię w rozumieniu art. 18b ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: "ustawa o CIT"), a jego wdrożenie w Spółce umożliwi wytwarzanie nowych/ udoskonalonych wyrobów lub usług. W szczególności, zgodnie z opinią wdrożenie Systemu:

* "usprawni współpracę firmy z odbiorcami; przełoży się to na zasadniczą zmianę poziomu i szybkości realizacji zamówień (np. poprzez możliwość zdalnego składania zamówień przez klientów, weryfikację posiadanych przez nich zezwoleń wymaganych przepisami prawa, możliwość monitorowania warunków transportu choćby w zakresie odpowiedniej wilgotności i temperatury),

* zapewni zasadniczą zmianę w zakresie dokładności realizowanych dostaw, w szczególności w zakresie zgodności składanego zamówienia z wysłanym towarem,

* usprawni proces pobierania towarów z magazynów, poprzez zastosowanie kodów kreskowych i lepsze dostosowanie dostaw do możliwości odbiorczych klientów,

* umożliwi dopasowanie łańcucha dostaw i zakupów do rzeczywistego zapotrzebowania na towary i potrzeby odbiorców dostarczając użytkownikom systemu odpowiednich analiz oraz raportów z realizacji dostaw i zakupów,

* zautomatyzuje proces przenoszenia leków przeterminowanych do odpowiednich magazynów a tym samym zautomatyzuje procedury kontroli i identyfikacji leków i innych towarów, które nie powinny być rozpowszechniane rynkowo przez Spółkę przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednich do potrzeb Spółki zabezpieczeń i praw dostępu do danych tylko uprawnionym użytkownikom systemu."

Wnioskodawca wskazał, iż Spółka poniosła koszty nabycia licencji na Program oraz koszty jego wdrożenia w 2010 r. Płatności na rzecz firmy były dokonywane w 2010 na bieżąco na podstawie otrzymywanych przez Spółkę faktur. Ostatnia część płatności nastąpi najpóźniej do końca 2011 r..

Spółka nie prowadzi ani nie prowadziła działalności w Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Spółka najprawdopodobniej otrzyma częściowy zwrot wydatków na nabycie i wdrożenie Programu ze środków wspólnotowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Spółka ma prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania CIT wydatków na nabycie licencji na oprogramowanie wraz z kosztami ich wdrożenia, równych wartości początkowej Programu ustalonej dla potrzeb podatkowych, w wysokości 50% tej wartości początkowej - jako wydatków na nabycie nowych technologii w rozumieniu art. 18b ustawy o CIT z dnia 15 lutego 1992 r. (w odniesieniu do wydatków nie zwróconych Spółce w jakiejkolwiek formie).

Zdaniem Wnioskodawcy:

W opinii Spółki przysługuje jej prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania CIT wydatków na nabycie licencji na Program oraz kosztów jego wdrożenia, stanowiących wartość początkową Programu ustaloną dla celów podatku dochodowego od osób prawnych, w wysokości 50% tej wartości (po odliczeniu tej części wartości początkowej, która zostanie Spółce zwrócona).

UZASADNIENIE

KOSZTY ZAKUPU LICENCJI

Regulacje dotyczące ulgi na nabycie nowych technologii zostały zawarte w art. 18b ustawy o CIT. Zgodnie z art. 18b ust. 1 tej ustawy "Od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, odlicza się wydatki poniesione przez podatnika na nabycie nowych technologii."

Z kolei w art. 18b ust. 2 ustawy o CIT ustawodawca wskazał, co należy rozumieć przez nową technologię. "Za nowe technologie, w rozumieniu ust. 1, uważa się wiedzę technologiczna w postaci wartości niematerialnych i prawnych, w szczególności wyniki badań i prac rozwojowych, która umożliwia wytwarzanie nowych lub udoskonalonych wyrobów lub usług i która nie jest stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat, co potwierdza opinia niezależnej od podatnika jednostki naukowej w rozumieniu ustawy z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki." Definicję tą uzupełnia art. 18b ust. 2a ustawy o CIT": "Przez nabycie nowych technologii rozumie się nabycie praw do wiedzy technologicznej, o której mowa w ust. 2, w drodze umowy o ich przeniesienie, oraz o korzystanie z tych praw".

Artykuł 18b ust. 3 analizowanej ustawy wprowadza natomiast ograniczenie dotyczące stosowania ulgi przez podatników prowadzących działalność w obrębie specjalnych stref ekologicznych, tj.: "prawo do odliczeń nie przysługuje podatnikowi, jeżeli w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym prowadził działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia".

W odniesieniu do przytoczonych wyżej regulacji Wnioskodawca stwierdza, iż istnieje 7 zasadniczych przesłanek warunkujących możliwość objęcia poniesionych przez podatnika wydatków ulgą na nabycie nowych technologii. Przesłanki te są następujące:

a.

podatnik ponosi wydatki na nabycie nowej technologii,

b.

podatnik nabywa wiedzę technologiczną w drodze umowy o przeniesienie oraz o korzystanie z tych praw,

c.

wiedza technologiczna ma postać wartości niematerialnych i prawnych,

d.

nabyta wiedza technologiczna umożliwia wytwarzanie nowych bądź udoskonalonych wyrobów lub usług,

e.

wiedza ta nie jest stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat,

f.

podatnik posiada potwierdzającą powyższe opinię niezależnej od podatnika jednostki naukowej,

g.

podatnik nie prowadził w bieżącym roku podatkowym lub w roku poprzedzającym działalności w specjalnej strefie ekonomicznej.

Analizując prawo Spółki do skorzystania z ulgi na nowe technologie, o której mowa we wskazanym powyżej art. 18b ustawy o CIT, należy zatem rozstrzygnąć, czy w przypadku poniesionych przez Spółkę wydatków na zakup Systemu spełnione zostały wszystkie powyższe przesłanki.

Ad. a)

Jak wskazano w stanie faktycznym, Spółka poniesie rzeczywiste wydatki na nabycie nowej technologii, tj. nabycie licencji na oprogramowanie i wdrożenie Systemu. Tak więc, Wnioskodawca uznaje, że pierwszy warunek wskazany w ustawie o CIT został spełniony.

Powyższego wniosku nie zmienia również otrzymanie przez Spółkę częściowego dofinansowania na nabycie Programu, gdyż dofinansowanie nie będzie pokrywało całości poniesionych przez nią wydatków.

Ad. b)

Jak wskazano w stanie faktycznym, Spółka nabyła licencję na Program, a zatem zawarta została umowa dotycząca korzystania z praw. W efekcie należy uznać, że pierwsza z przesłanek została spełniona.

Ad. c)

Jak wynika z art. 16b ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT, nabyte licencje, nadające się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania, o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, stanowią wartości niematerialne i prawne.

Tym samym, nabyta przez Spółkę licencja na Program, wraz z kosztami jej wdrożenia, stanowi wartość niematerialną i prawną w rozumieniu ustawy o CIT, w związku z czym spełniona jest druga z wymienionych powyżej przestanek.

Ad. d)

W odniesieniu do kolejnej przestanki Spółka podkreśla, iż zgodnie z opisanym stanem faktycznym zastosowanie Systemu umożliwi Spółce wytwarzanie nowych bądź udoskonalonych wyrobów lub usług. W szczególności tak jak wskazano w uzyskanej przez Spółkę opinii jednostki naukowej, nabycie licencji i wdrożenie Programu:

* "usprawni współpracę firmy z odbiorcami; przełoży się to na zasadniczą zmianę poziomu i szybkości realizacji zamówień (Np. poprzez możliwość zdalnego składania zamówień przez klientów, weryfikację posiadanych przez nich zezwoleń wymaganych przepisami prawa, możliwość monitorowania warunków transportu choćby w zakresie odpowiedniej wilgotności i temperatury),

* zapewni zasadniczą zmianę w zakresie dokładności realizowanych dostaw, w szczególności w zakresie zgodności składanego zamówienia z wysłanym towarem,

* usprawni proces pobierania towarów z magazynów, poprzez zastosowanie kodów kreskowych i lepsze dostosowanie dostaw do możliwości odbiorczych klientów,

* umożliwi dopasowanie łańcucha dostaw i zakupów do rzeczywistego zapotrzebowania na towary i potrzeby odbiorców, dostarczając użytkownikom systemu odpowiednich analiz oraz raportów z realizacji dostaw i zakupów,

* zautomatyzuje proces przenoszenia leków przeterminowanych do odpowiednich magazynów a tym samym zautomatyzuje procedury kontroli i identyfikacji leków i innych towarów, które nie powinny być rozpowszechniane rynkowo przez Spółkę przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednich do potrzeb Spółki zabezpieczeń i praw dostępu do danych tylko uprawnionym użytkownikom systemu."

Ad. e) f)

Jak wskazano w stanie faktycznym, uzyskana opinia niezależnej jednostki badawczej potwierdza, że technologia wprowadzona w wyniku wdrożenia przedmiotowego systemu informatycznego nie była stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnie 3 jata (ustawa o CIT posługuje się mniej rygorystycznym wymogiem, przyjmując maksymalnie 5 letni okres dotychczasowego używania nowej technologii). Opinia uzyskana przez Spółkę potwierdza też, że System umożliwia wytwarzanie nowych bądź udoskonalonych wyrobów łub usług.

Adz. g)

Spółka w ciągu ostatniego roku podatkowego oraz roku poprzedzającego nie prowadziła działalności w specjalnej strefie ekonomicznej.

Podsumowując powyższą argumentację Spółka stoi na stanowisku, iż w przypadku wydatków poniesionych przez Spółkę na nabycie licencji oraz wdrożenie Programu, spełnione zostały wszystkie przesłanki warunkujące objęcie tych wydatków ulgą na nabycie nowych technologii. Tym samym Spółce przysługuje prawo do odliczenia tych wydatków od podstawy opodatkowania CIT jako wydatków na nabycie nowych technologii w rozumieniu art. 18b ustawy o CIT.

KOSZTY WDROŻENIA SYSTEMU

Zgodnie z art. 16g ust. 1 ustawy o CIT "Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2 - 14, uważa się 1) w razie odpłatnego nabycia cenę ich nabycia."

Natomiast według ust. 3 ww. przepisu ustawy o CIT "Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększaną o koszty związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do używania, a w szczególności o koszty transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze, montażu, instalacji i uruchomienia programów oraz systemów komputerowych, opłat notarialnych, skarbowych i innych, odsetek, prowizji".

W związku z powyższym, na wartość początkową wartości niematerialnej i prawnej w postaci licencji na oprogramowanie składać się powinny także koszty analiz przedwdrożeniowych oraz wdrożenia oprogramowania, rozumiane w tym przypadku jako koszty uruchomienia programów oraz systemów komputerowych.

W odniesieniu do przedstawionego stanu faktycznego Wnioskodawca stwierdza, iż aby przedmiotowa licencja na Program nadawała się do gospodarczego wykorzystania, co jest warunkiem koniecznym do uznania jej za wartość niematerialną i prawną zgodnie z art. 16b ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT, niezbędne jest przeprowadzenia szeregu działań związanych z jej wdrożeniem. W innym przypadku niemożliwe byłoby bowiem jej użytkowanie na potrzeby związane z prowadzona działalnością gospodarczą, a tym samym nie zostałyby spełnione przesłanki zawarte w powyższym przepisie.

Podobny pogląd wyraził Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, w interpretacji indywidualnej z dnia 29 maja 2009 r. (sygn. ITPB3/423-166/09/DK), w której stwierdził on, iż "Wdrożenie systemu stanowi pewien proces, mający na celu jego zaadaptowanie na potrzeby jednostki. Będą to wszelkie działania polegające na instalacji oprogramowania oraz mające na celu dostosowanie oprogramowania do potrzeb Spółki, sprawdzenie poprawności działania systemu informatycznego u Podatnika, czy też wprowadzenie ewentualnych poprawek przez firmę udzielającą licencji na użytkowanie systemu. Dopiero jego zakończenie spowoduje, iż Spółka uzyskuje możliwość użytkowania oprogramowania w bieżącej działalności. W konsekwencji do wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej jaką jest licencja na program komputerowy zalicza się nie tylko kwotę należną sprzedającemu, ale także inne wydatki związane z zakupem, naliczone do dnia przekazania składnika majątku do używania."

Także Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, w interpretacji indywidualnej z dnia 29 marca 2010 r., sygn. ILPB3/4232-26/0-9/MC podkreślił, że: "do wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej zalicza się nie tylko kwotę należną sprzedającemu, ale także inne wydatki związane z zakupem, w tym także dotyczące jej wdrożenia, naliczone do dnia przekazania składnika majątku da używania. Wdrożenie systemu stanowi pewien proces, mający na celu jego zaadaptowanie na potrzeby jednostki. Są to wszelkie działania polegające na instalacji oprogramowania oraz mające na celu dostosowanie oprogramowania do potrzeb Spółki, sprawdzenie poprawności działania systemu informatycznego, czy też wprowadzenie ewentualnych poprawek przez firmę udzielającą licencji na użytkowanie systemu, które miały miejsce do momentu wprowadzenia wartości niematerialnej i prawnej do stosownej ewidencji."

W związku z powyższym, zdaniem Spółki, wydatki na analizy przedwdrożeniowe oraz wdrożenie Systemu, poniesione do momentu jego oddania do używania, powinny powiększać wartość początkową wartości niematerialnej i prawnej w postaci licencji na to oprogramowanie, a tym samym powinny zostać uwzględnione przy ustalaniu wysokości ulgi podatkowej.

WYDATKI ZWRÓCONE SPÓŁCE

Zgodnie z art. 18b ust. 8 pkt 3 ustawy o CIT: "Podatnik traci prawo do odliczeń związanych z nabyciem nowej technologii, jeżeli przed upływem trzech lat podatkowych licząc od końca raku podatkowego, w którym wprowadził nową technologię do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzyma zwrot wydatków na tę technologię w jakiejkolwiek formie."

Z kolei w myśl art. 18b ust. 9 zdanie drugie ustawy o CIT: "W przypadku, o którym mowa w ust. 8 pkt 3, kwotę odliczeń, do której podatnik utracił prawo, określa się proporcjonalnie do udziału zwróconych wydatków w wartości początkowej nowej technologii."

W konsekwencji, zdaniem Spółki, w przypadku otrzymania zwrotu części wydatków na nabycie licencji na Program i jego wdrożenie przed wprowadzeniem tejże licencji do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych, podstawą do ustalenia wartości odliczenia będzie:

* wartość początkowa licencji na Program, pomniejszona o

* wartość wydatków zwróconych Spółce.

W takim przypadku wartość odliczenia powinna zostać ustalona w wysokości 50% powyższej kwoty.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się w zakresie:

* określenia wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej za prawidłowe,

* odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii za prawidłowe,

* ustalenia wysokości odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii w przypadku zwrotu części poniesionych wydatków za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Krańcowo wyjaśnić należy, iż ustawa z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 238, poz. 2390 oraz z 2005 r. Nr 85, poz. 727 i Nr 179, poz. 1484) została znowelizowana ustawą z dnia 30 kwietnia 2010 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 96, poz. 615). W związku z powyższym art. 16 pkt 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące system nauki (Dz. U.10.96.620) z dniem 1 października 2010 r. zmianie uległa treść przepisu art. 18b ust. 2. W brzmieniu obowiązującym od 1 października 2010 r. za nowe technologie, w rozumieniu ust. 1, uważa się wiedzę technologiczną w postaci wartości niematerialnych i prawnych, w szczególności wyniki badań i prac rozwojowych, która umożliwia wytwarzanie nowych lub udoskonalanie wyrobów lub usług i która nie jest stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat, co potwierdza opinia niezależnej od podatnika jednostki naukowej w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl