IPPB5/423-53/13-10/AJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 15 kwietnia 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB5/423-53/13-10/AJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Funduszu przedstawione we wniosku z dnia 17 stycznia 2013 r. (data wpływu 17 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* prawa Polski do opodatkowania przychodu z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* kwestii, czy wszystkie przychody Funduszu podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego,

* kwalifikacji prawno-podatkowej przychodu z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów,

* prawa Polski do opodatkowania przychodu z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów,

* obowiązków Funduszu jako płatnika w związku z dochodem Spółki z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów,

* kwalifikacji prawno-podatkowej przychodu z tytułu wypłacenia przez Fundusz dochodów zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 UFI,

* prawa Polski do opodatkowania przychodu z tytułu wypłacenia przez Fundusz dochodów zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 UFI,

* obowiązków Funduszu jako płatnika w związku z dochodem Spółki z tytułu wypłacenia przez Fundusz dochodów zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 UFI,

* kwalifikacji prawno-podatkowej przychodu z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu,

* prawa Polski do opodatkowania przychodu z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu,

* obowiązków Funduszu jako płatnika w związku z dochodem Spółki z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu oraz

* skutków podatkowych umów/porozumień zawartych z Kontrahentami.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

1.

Spółka:

a.

jest spółką utworzoną według prawa Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, określaną jako "unlimited private company",

b.

posiada siedzibę na terytorium Wielkiej Brytanii,

c.

od założenia jest rezydentem podatkowym Wielkiej Brytanii w rozumieniu Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od zysków majątkowych (Dz. U. z 2006 r. Nr 250, poz. 1840, dalej: UPO).

2.

Fundusz Inwestycyjny Zamknięty (dalej: Fundusz):

a.

jest zamkniętym funduszem inwestycyjnym mającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

b.

działa na podstawie ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 146, poz. 1546 z późn. zm., dalej: UFI).

3.

Certyfikaty inwestycyjne emitowane przez Fundusz będą wydawane Spółce w zamian za wpłatę gotówkową lub wpłatę w postaci wniesienia do Funduszu akcji polskich spółek akcyjnych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. (dalej odpowiednio: Akcje i Spółki Portfelowe), będących własnością Spółki. W konsekwencji nabycia Akcji, Fundusz będzie akcjonariuszem Spółek Portfelowych, a Spółka będzie uczestnikiem Funduszu.

4.

Spółka może nabyć Akcje Spółek Portfelowych lub pożyczyć je od osób trzecich (dalej: Kontrahenci). Następnie Spółka wniesie te Akcje do Funduszu (w obu przypadkach Spółka będzie właścicielem Akcji i będzie możliwe prawnie efektywne przeniesienie Akcji na Fundusz).

5.

Spółka będzie również sprzedawała Funduszowi, w zamian za wynagrodzenie w postaci środków pieniężnych, Akcje Spółek Portfelowych, które mogą być nabyte lub pożyczone od Kontrahentów (także i w tych przypadkach Spółka będzie właścicielem Akcji i będzie możliwe prawnie efektywne przeniesienie Akcji na Fundusz). Kontrahenci mogą być rezydentami państw, z którymi Polska nie zawarła umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania (również w przypadku, o którym mowa w pkt 4 powyżej). Sprzedaż Funduszowi Akcji Spółek Portfelowych nastąpi jako tzw. transakcja pakietowa w rozumieniu § 154- § 156 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. (dalej: Regulamin Giełdy) wydanego na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 211, poz. 1384 z późn. zm.; dalej: ustawa OIF). Powyższa sprzedaż nastąpi w ramach obrotu zorganizowanego w rozumieniu przepisów ustawy OIF.

6.

Fundusz będzie sprzedawał Spółce Akcje Spółek Portfelowych, o których mowa w pkt 5 powyżej. Sprzedaż ta nastąpi jako tzw. transakcja pakietowa w rozumieniu § 154- § 156 Regulaminu Giełdy wydanego na podstawie ustawy OIF, nie wcześniej niż w terminie 7 dni od daty nabycia Akcji przez Fundusz. Powyższa sprzedaż nastąpi w ramach obrotu zorganizowanego w rozumieniu przepisów ustawy OIF.

7.

Na marginesie należy zaznaczyć, że:

a.

w przypadku Akcji nabytych od Kontrahentów Spółka może zawrzeć z nimi odrębną umowę i porozumienie (umowy takie są czasami określane jako "swap całkowitego dochodu" (ang. "total return swap") lub ogólnie jako instrument pochodny), zgodnie z którym:

i.

Spółka będzie zobowiązana do wypłaty tym Kontrahentom kwot, których wysokość będzie uzależniona od jakichkolwiek dochodów z Akcji wygenerowanych w określonym okresie (obejmujących dochody z dywidend wypłacanych Funduszowi w odniesieniu do Akcji jak również kwoty wynikające z dodatniej zmiany wartości Akcji w okresie obowiązywania umowy / porozumienia). Kontrahenci mogą otrzymywać od Spółki wyższe dochody w postaci kwot, których wysokość będzie uzależniona od wysokości dywidend aniżeli dochody, które osiągaliby, gdyby posiadali Akcje i otrzymywali dywidendy bezpośrednio od Spółek Portfelowych, ze względu na fakt, że wartość płatności Spółki wynikać będzie z postanowień umownych odpowiadających warunkom rynkowym (w związku z powyższym, w praktyce kwoty wypłacane przez Spółkę do Kontrahentów w odniesieniu do dywidend będą niższe niż kwoty otrzymane od Funduszu w odniesieniu do tych dywidend).

ii. Spółka może również otrzymywać płatności od tych Kontrahentów w przypadku obniżenia wartości Akcji.

b.

w przypadku pożyczonych Akcji, zgodnie z odrębnymi umowami pożyczki Akcji zawartymi z Kontrahentami, nastąpi przeniesienie Akcji przez Kontrahentów na Spółkę i Spółka będzie uprawniona do dysponowania tymi pożyczonymi Akcjami wedle własnego uznania. Oznacza to, że zgodnie z umową Spółka będzie mogła sprzedać Akcje, zastawić je, korzystać z nich, zatrzymać je lub w inny sposób nimi dysponować. Spółka będzie zobowiązana do wypłacenia Kontrahentom kwot, których wysokość będzie uzależniona od dywidend wypłaconych Funduszowi w odniesieniu do Akcji (i których wysokość może być wyższa od dochodów, które osiągaliby Kontrahenci, gdyby posiadali Akcje i otrzymywali dywidendy bezpośrednio od Spółek Portfelowych) i do zwrotu akcji odpowiadających pożyczonym akcjom (ale nie tych samych) Kontrahentom na koniec okresu umowy,

c.

rozliczenia, o których mowa w pkt a) i b) powyżej będą dokonywane bezpośrednio pomiędzy Spółką a Kontrahentami bez jakiegokolwiek związku z terytorium Polski, w szczególności, bez żadnego prawnego lub faktycznego zaangażowania Spółek Portfelowych i / lub Funduszu. Rozliczenia te będą dokonywane w okresach czasu nie krótszych niż 7 dni,

d.

oczekuje się ze (nie będzie to jednak zawsze wymagane) Spółka może finansować powyższe wypłaty do Kontrahentów ze środków pieniężnych otrzymywanych z Funduszu.

8.

Fundusz będzie również nabywał Akcje Spółek Portfelowych (o których mowa w pkt 3 i 4 powyżej lub innych polskich spółek akcyjnych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., dalej również jako Spółki Portfelowe) od innych podmiotów na rynku papierów wartościowych w zamian za wynagrodzenie. Powyższe nabycie nastąpi w ramach obrotu zorganizowanego w rozumieniu przepisów ustawy OIF.

9.

Fundusz będzie osiągał dochody między innymi z tytułu dywidend wypłacanych Funduszowi przez Spółki Portfelowe, w szczególności w odniesieniu do Akcji nabytych od Spółki, o których mowa w pkt 5 powyżej, oraz z tytułu zbycia Akcji Fundusz może otrzymywać należne dywidendy po zbyciu Akcji Spółek Portfelowych.

10.

Akcje są przedmiotem obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.

11.

Fundusz nie będzie nabywał majątku nieruchomego.

12.

Wypłaty z Funduszu na rzecz Spółki mogą występować na skutek:

a.

wykupienia przez Fundusz certyfikatów na podstawie art. 139 UFI,

b.

wypłat przez Fundusz dochodu na podstawie brzmienia statutu Funduszu w związku z art. 18 ust. 2 pkt 13 UFI,

c.

umorzenia certyfikatów w związku z likwidacją Funduszu, zgodnie z art. 249 UFI.

13.

Akcje Spółek Portfelowych oraz certyfikaty inwestycyjne Funduszu:

a.

nie są i nie będą związane z jakimkolwiek zakładem,

b.

nie stanowią i nie będą stanowić majątku stanowiącego część majątku jakiegokolwiek zakładu, w szczególności zakładu Spółki w Polsce w rozumieniu art. 5 UPO.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że wydanie certyfikatów inwestycyjnych Funduszu w zamian za wpłatę w postaci wniesienia cło Funduszu Akcji Spółek Portfelowych nie stanowi czynności cywilnoprawnej podlegającej opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych (p.c.c.).

2.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że wszystkie przychody Funduszu, niezależnie od ich charakteru, a w szczególności dywidendy wypłacone przez Spółki Portfelowe oraz zyski ze zbycia Akcji Spółek Portfelowych, podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych.

3.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że nabycie przez Fundusz od Spółki Akcji Spółek Portfelowych jako tzw. transakcja pakietowa w rozumieniu § 154- § 156 Regulaminu Giełdy wydanego na podstawie ustawy OIF jest czynnością zwolnioną z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych (p.c.c.).

4.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że w świetle u.p.d.o.p. przychód Spółki z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych na podstawie art. 139 UFI stanowi przychód podlegający opodatkowaniu "na zasadach ogólnych" zgodnie z art. 12 u.p.d.o.p. i tym samym nie stanowi dochodu (przychodu) o którym mowa w art. 10 ust. 1 u.p.d.o.p....

5.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że przychód Spółki z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych na podstawie art. 139 UFI stanowi przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy UPO.

6.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że Fundusz nie będzie zobowiązany, jako płatnik, pobrać i wpłacić podatku z tytułu dochodu osiąganego przez Spółkę z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych na podstawie art. 139 UFI.

7.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że w świetle u.p.d.o.p. przychód Spółki z tytułu wypłacenia przez Fundusz dochodów Funduszu, zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 UFI stanowi przychód podlegający opodatkowaniu "na zasadach ogólnych" zgodnie z art. 12 u.p.d.o.p. i tym samym nie stanowi dochodu (przychodu), o którym mowa w art. 10 ust. 1 u.p.d.o.p....

8.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że przychód Spółki z tytułu wypłacenia przez Fundusz dochodów Funduszu, zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 UFI, stanowi przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy UPO.

9.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że Fundusz nie będzie zobowiązany, jako płatnik, pobrać i wpłacić podatku z tytułu dochodu osiąganego przez Spółkę z tytułu wypłacenia przez Fundusz dochodów Funduszu, zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 UFI.

10.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że w świetle u.p.d.o.p. przychód Spółki z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją Funduszu, zgodnie z art. 249 UFI stanowi przychód podlegający opodatkowaniu "na zasadach ogólnych" zgodnie z art. 12 u.p.d.o.p. i tym samym nie stanowi dochodu (przychodu) o którym mowa w art. 10 ust. 1 u.p.d.o.p....

11.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że przychód Spółki z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją Funduszu, zgodnie z art. 249 UFI stanowi przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy UPO.

12.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że Fundusz nie będzie zobowiązany, jako płatnik, pobrać i wpłacić podatku z tytułu przychodu Spółki z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją Funduszu, zgodnie z art. 249 UFI.

13.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że wykupienie certyfikatów inwestycyjnych przez Fundusz na podstawie art. 139 UFI nie będzie stanowić czynności cywilnoprawnej podlegającej opodatkowaniu p.c.c....

14.

Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że zawarcie przez Spółkę z Kontrahentami umów / porozumień, o których mowa w pkt 4-7 zdarzenia przyszłego, nie ma wpływu na konsekwencje podatkowe zdarzeń będących przedmiotem niniejszego wniosku, które zostały przedstawione w stanowisku Funduszu do pytań nr 1-13.

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest wykładnia przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.) w zakresie pytania oznaczonego nr 11.

Wniosek w zakresie pytań oznaczonych nr 1-10 oraz 12-14 zostanie rozpatrzony odrębną interpretacją.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 11

Zdaniem Funduszu, przychód z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją Funduszu, zgodnie z art. 249 UFI stanowi przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy UPO.

1.

Zgodnie z art. 3 ust. 2 u.p.d.o.p. podatnicy, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów, które osiągają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2.

Ustalenie zakresu dochodów, jakie mogą podlegać opodatkowaniu w poszczególnych państwach-stronach UPO wymaga prawidłowej kwalifikacji uzyskanego dochodu do odpowiedniej kategorii określonej w UPO. W przypadku, gdy opodatkowanie danego dochodu nie zostało wprost uregulowane w UPO, co do zasady, odpowiednia klasyfikacja takiego dochodu powinna zostać dokonana w oparciu o przepisy prawa danego państwa w zakresie podatków, do których ma zastosowanie UPO (art. 3 ust. 2 UPO).

3.

W związku z powyższym, Spółka może podlegać w Polsce opodatkowaniu wyłącznie od dochodów uzyskiwanych na terytorium Polski. Równocześnie zakres dochodów Spółki, jakie mogą podlegać opodatkowaniu w Polsce określony jest w UPO.

4.

Zgodnie z:

a.

art. 7 ust. UPO, zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi w drugim Umawiającym się Państwie działalność poprzez położony tam zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo wykonuje działalność w ten sposób, to zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej można je przypisać temu zakładowi,

b.

art. 10 ust. 3 UPO, określenie "dywidendy" użyte w artykule 10 oznacza dochód z udziałów (akcji) lub innych praw do udziału w zyskach, z wyjątkiem wierzytelności, jak również dochód z innych praw w spółce, który według prawa Umawiającego się Państwa, w którym spółka wypłacająca dywidendy ma siedzibę, jest pod względem podatkowym traktowany jak dochód z udziałów (akcji) i obejmuje również każdy dochód, który według prawa Państwa, w którym spółka wypłacająca dywidendy ma siedzibę, jest traktowany jak dywidenda lub dystrybucja dokonywana przez spółkę.

5.

Postanowienia UPO nie wskazują, w jaki sposób powinny być klasyfikowane przychody z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją funduszu inwestycyjnego.

6.

Zdaniem Funduszu, mając na uwadze, że:

a.

osiągany przez Spółkę przychód z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją Funduszu (zgodnie z art. 249 UFI) stanowi przychód opodatkowany w świetle u.p.d.o.p. na zasadach ogólnych (jest to przychód podatkowy w rozumieniu art. 12 ust. 1 u.p.d.o.p.), oraz

b.

UPO nie zawiera żadnych specyficznych postanowień odnośnie klasyfikacji takiego przychodu (w szczególności nie został on ujęty w definicji dywidend określonej w art. 10 ust. 3 UPO),

- przedmiotowy przychód będzie przychodem ze źródła, o którym mowa w art. 7 UPO (zyski przedsiębiorstw).

7.

Konsekwentnie, skoro certyfikaty inwestycyjne Funduszu nie są związane z jakimkolwiek zakładem, nie stanowią majątku stanowiącego część majątku jakiegokolwiek zakładu, w szczególności zakładu Spółki w Polsce w rozumieniu art. 5 UPO, to należy uznać, że przychodów osiągniętych przez Spółkę z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją Funduszu nie można przypisać zakładowi. Konsekwentnie nie będą one podlegać opodatkowaniu w Polsce, gdyż zgodnie z treścią powyższych przepisów mogą być opodatkowane jedynie w państwie, w którym Spółka ma siedzibę, czyli w Wielkiej Brytanii.

W konsekwencji, zdaniem Funduszu, nie ulega wątpliwości, ze przychód z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją Funduszu, zgodnie z art. 249 UFI stanowi przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy UPO.

Powyższe stanowisko Funduszu znajduje całkowite potwierdzenie w świetle istniejącej praktyki organów podatkowych, dotyczącej zarówno UPO, jak i innych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania (w ocenie Spółki, przedstawiona tam argumentacja może znaleźć odpowiednie zastosowanie w sytuacji Spółki), w szczególności:

* w interpretacji Dyrektora IS w Warszawie z dnia 4 lipca 2012 r., znak IPPB5/423-318/12-2/AS, w której organ podatkowy - odstępując od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska podatnika - uznał za prawidłowe w pełnym zakresie stanowisko, zgodnie z którym: "Nie ulega wątpliwości, że przychód z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidacją Funduszu, zgodnie z art. 249 UFI stanowi przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy UPO (polsko-brytyjskiej - przyp. Funduszu)";

* w interpretacji Dyrektora IS w Warszawie z dnia 2 października 2012 r., znak IPPB5/423-592/12-2/AS, w której organ podatkowy odstępując od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska podatnika - uznał za prawidłowe w pełnym zakresie stanowisko, zgodnie z którym: "przychód z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych poprzez wypłatę środków pieniężnych w związku z likwidację Funduszu, zgodnie z art. 249 UFI stanowi przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy UPO".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl