IPPB5/423-237/13-2/KS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 czerwca 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB5/423-237/13-2/KS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2013 r. (data wpływu 2 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* obowiązków sprawozdawczych w związku z przyznaniem Członkom Klubu będącym podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, a w szczególności osobom prawnym lub spółkom osobowym, których wspólnikami są osoby prawne, upustu członkowskiego za obrót własny oraz nagród za obrót własny w formie rabatu na przyszłe zakupy - jest prawidłowe,

* możliwości zaliczenia do podatkowych kosztów uzyskania przychodu wartości nagród pieniężnych wypłacanych Partnerom Reklamowym - jest prawidłowe,

* możliwości zaliczenia do podatkowych kosztów uzyskania przychodu udokumentowanego fakturą wynagrodzenia Partnera Handlowego za pośrednictwo w sprzedaży Produktów przez Spółkę do jego Grupy Sprzedażowej - jest prawidłowe,

* przychodów Spółki w przypadku udzielenia rabatu na kolejne zakupy kontrahentów w wysokości do 90% jednorazowego zamówienia - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 kwietnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie

* obowiązków sprawozdawczych w związku z przyznaniem Członkom Klubu będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, a w szczególności osobom prawnym lub spółkom osobowym, których wspólnikami są osoby prawne, upustu członkowskiego za obrót własny oraz nagród za obrót własny w formie rabatu na przyszłe zakupy,

* możliwości zaliczenia do podatkowych kosztów uzyskania przychodu wartości nagród pieniężnych wypłacanych Partnerom Reklamowym,

* możliwości zaliczenia do podatkowych kosztów uzyskania przychodu udokumentowanego fakturą wynagrodzenia Partnera Handlowego za pośrednictwo w sprzedaży Produktów przez Spółkę do jego Grupy Sprzedażowej,

* przychodów Spółki w przypadku udzielenia rabatu na kolejne zakupy kontrahentów w wysokości do 90% jednorazowego zamówienia.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka planuje rozpoczęcie sprzedaży produktów spożywczych i akcesoriów kuchennych, w tym m.in. kawy, porcelany do kawy, kawiarek i kubków termicznych (dalej: Produkty). Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT, a sprzedaż Produktów podlega opodatkowaniu tym podatkiem. Spółka nie planuje prowadzić sprzedaży w tradycyjnych punktach sprzedaży detalicznej, tj. w sklepach czy na targowiskach ani na aukcjach internetowych czy w sklepach internetowych, ale będzie dystrybuowała towary na zasadzie zamkniętego klubu konsumenckiego (dalej: Klub). Członkami Klubu mnogą być osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które będą nabywać Produkty od Spółki lub będą pośredniczyć w ich sprzedaży.

W celu maksymalizacji sprzedaży Produktów Spółka stworzyła system motywacyjny oparty na upustach członkowskich oraz nagrodach w postaci rabatów na kolejne zakupy i w postaci wypłat pieniężnych.

W szczególności, Członek Klubu ma prawo do nabywania Produktów z upustem członkowskim. W zależności od rodzaju Produktu planuje się, że upust członkowski będzie wynosił 25% - 30% ceny dla klienta końcowego (dalej: Ceny Katalogowej). Osoba, która nie wstąpi do Klubu, może kupować Produkty po Cenie Katalogowej u jednego z Członków Klubu, do którego zostanie skierowana przez Spółkę, pod warunkiem, że dany Członek Klubu dodatkowo prowadzi działalność handlową, polegającą na odsprzedaży Produktów po cenie dla klienta końcowego, bez upustu. Sprzedaż taka może odbywać się jedynie w systemie sprzedaży bezpośredniej, a więc poza tradycyjnymi punktami sprzedaży detalicznej, tj. w sklepach czy na targowiskach, jak również poza aukcjami internetowymi i sklepami internetowymi.

Ponadto, w zamian za zakupy dokonane przez Członka Klubu oraz w zamian za zakupy dokonane przez członków tzw. grupy sprzedażowej Członkowi Klubu przyznawana jest określona liczba punktów. Grupę sprzedażową tworzą osoby, które wstąpiły do Klubu dzięki rekomendacji dotychczasowego Członka Klubu (dalej: Grupa Sprzedażowa). Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów Członek Klubu ma prawo do otrzymania nagrody w postaci rabatu na kolejne zakupy lub w postaci wypłaty pieniężnej.

Wartość nagrody zależy od liczby zebranych przez Członka Klubu punktów, a liczba punktów zależy od wartości Produktów nabytych bezpośrednio przez Członka Klubu lub nabytych przez członków jego Grupy Sprzedażowej.

Okresem rozliczeniowym jest miesiąc. W momencie rozpoczęcia kolejnego okresu rozliczeniowego punkty zerują się.

W chwili podpisania umowy członkowskiej ze Spółką każdy Członek Klubu wybiera jeden z trzech następujących statusów, określający wybraną przez niego formę współpracy ze Spółką:

1. Stały Klient

Stały Klient to osoba fizyczna nieprowadząca lub prowadząca działalność gospodarczą, spółka bądź instytucja, która kupuje Produkty bezpośrednio od Spółki wyłącznie na potrzeby własne i swoich bliskich. Nie prowadzi działalności gospodarczej polegającej na sprzedaży bezpośredniej towarów ani na świadczeniu usług w zakresie pośrednictwa w sprzedaży.

Stały Klient nie może odprzedawać Produktów osobom trzecim ani budować Grup Sprzedażowych. W zamian za dokonane zakupy ma prawo do nagrody z tytułu sprzedaży (przyznawaną za obrót własny). Nagrodę może wybrać tylko w postaci rabatu przy kolejnych zamówieniach (do 90% wartości jednorazowego zamówienia).

2. Partner Reklamowy

Członek Klubu posiadający status Partnera Reklamowego kupuje Produkty bezpośrednio od Spółki wyłącznie na potrzeby własne i swoich bliskich. Nie prowadzi działalności gospodarczej. Status Partnera Reklamowego mogą mieć tylko osoby fizyczne.

Partner Reklamowy nie może odprzedawać Produktów, ale może budować Grupy Sprzedażowe.

W zamian za obrót własny Nagrodę może otrzymać tylko w postaci rabatu przy kolejnych zamówieniach (do 90% wartości jednorazowego zamówienia), a nagrodę za obrót Grupy Sprzedażowej może otrzymać tylko w formie świadczenia pieniężnego (nie może wybrać nagrody w postaci rabatu).

Status Partnera Reklamowego jest właściwy dla osób o zdolnościach menedżerskich, skupionych na budowaniu i rozwijaniu Grup Sprzedażowych.

3. Partner Handlowy

Partner Handlowy prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży bezpośredniej Produktów oraz świadczy usługi pośrednictwa w sprzedaży Produktów.

Partner Handlowy kupuje Produkty od Spółki i odsprzedaje je podmiotom niebędącym Członkami Klubu oraz otrzymuje również wynagrodzenie/prowizję za sprzedaż Produktów przez Spółkę do jego Grupy Sprzedażowej.

Z tytułu obrotu własnego Partnerowi Handlowemu przysługuje nagroda w postaci rabatu przy kolejnych zamówieniach (do 90% wartości jednorazowego zamówienia), a nagrodę za obrót Grupy Sprzedażowej może otrzymać tylko w formie świadczenia pieniężnego (nie może wybrać nagrody w postaci rabatu).

Status Partnera Handlowego jest najbardziej odpowiedni dla firm i osób chcących zawodowo zajmować się sprzedażą Produktów i jednocześnie budować Grupy Sprzedażowe.

W związku z tym, że Partnerzy Handlowi to osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie m.in. pośrednictwa w sprzedaży towarów oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, należne im nagrody stanowią dla nich wynagrodzenie z tytułu prowadzonej działalności. Wyplata nagrody należnej Partnerowi Handlowemu za obrót Grupy Sprzedażowej następuje w oparciu o wystawioną przez niego fakturę za pośrednictwo w sprzedaży towarów.

Wysokość rabatu na przyszłe zakupy Członka Klubu o każdym statusie wyniesie maksymalnie 20% obrotu danego miesiąca. Może on zostać wykorzystany przy zakupach dokonanych w kolejnym miesiącu. Ze względu na to, że rabat może być wykorzystany w wielu małych zakupach, oraz ze względu na to, że obrót w kolejnym miesiącu może być znacząco niższy niż w miesiącu, za który została przyznana nagroda, regulamin przewiduje ograniczenie na wykorzystanie rabatu do 90% pojedynczego zakupu/zamówienia. Jednak łączna wysokość rabatów należnych Członkowi Klubu nie przekroczy 20% obrotu zrealizowanego przez niego w okresie uczestnictwa w Klubie.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

1. Czy w związku z przyznaniem Członkom Klubu będącym podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych, a w szczególności osobom fizycznym prowadzącym i nieprowadzącym działalności gospodarczej bądź spółkom osobowym, których wspólnikami są osoby fizyczne, upustu członkowskiego za obrót własny oraz nagród za obrót własny w formie rabatu na przyszłe zakupy, Spółka będzie miała obowiązki sprawozdawcze w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.

2. Czy w związku z przyznaniem Członkom Klubu będącym podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, a w szczególności osobom prawnym lub spółkom osobowym, których wspólnikami są osoby prawne, upustu członkowskiego za obrót własny oraz nagród za obrót własny w formie rabatu na przyszłe zakupy, Spółka będzie miała obowiązki sprawozdawcze w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

3. Czy nagroda w formie pieniężnej dla Partnera Reklamowego za pomoc w sprzedaży przez Spółkę Produktów do członków jego Grupy Sprzedażowej stanowi dla niego przychód z innych źródeł, którego wysokość powinna być wykazana w imiennej informacji PIT-8C.

4. Czy wartość nagród pieniężnych wypłacanych Partnerom Reklamowym Spółka może potraktować jako koszt uzyskania przychodów.

5. Czy udokumentowane fakturą wynagrodzenie Partnera Handlowego za pośrednictwo w sprzedaży Produktów przez Spółkę do jego Grupy Sprzedażowej to dla Spółki koszt uzyskania przychodów.

6. Czy Spółka może odliczyć VAT naliczony wykazany na fakturze wystawionej przez Partnera Handlowego w związku z wykonaną przez niego usługą pośrednictwa w sprzedaży Produktów do jego Grupy Sprzedażowej.

7. Czy rabat na kolejne zakupy kontrahentów w wysokości do 90% jednorazowego zamówienia nie powoduje zaniżenia przychodów Spółki w podatku dochodowym od osób prawnych.

8. Czy rabat na kolejne zakupy kontrahentów w wysokości do 90% jednorazowego zamówienia nie stanowi dla Spółki zaniżenia obrotu w podatku od towarów i usług.

Przedmiotem interpretacji jest rozstrzygnięcie dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych, tj. pytań oznaczonych numerami 2, 4, 5 i 7. W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, oraz podatku od towarów i usług sprawa zostanie rozpatrzona odrębnie.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 2.

Czy w związku z przyznaniem członkom Klubu będącym podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, a w szczególności osobom prawnym lub spółkom osobowym, których wspólnikami są osoby prawne, upustu członkowskiego za obrót własny oraz nagród za obrót własny w formie rabatu na przyszłe zakupy, Spółka będzie miała obowiązki sprawozdawcze w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

Zdaniem Spółki w związku z przyznaniem Klubu będącym podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, a w szczególności osobom prawnym lub spółkom osobowym, których wspólnikami są osoby prawne, upustu członkowskiego za obrót własny oraz nagród za obrót własny w formie rabatu na przyszłe zakupy Spółka nie będzie miała obowiązków sprawozdawczych w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

Zgodnie bowiem z art. 12 ust. 3. ustawy o CIT za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.

Wartość bonifikaty (rabatu, upustu) nie stanowi zatem nieodpłatnego ani częściowo odpłatnego świadczenia dla nabywcy. Bonifikata (rabat, upust) jedynie obniża kwotę przychodu należną sprzedawcy.

Przyznany przez Spółkę upust członkowski za obrót własny oraz nagroda za obrót własny w formie rabatu na przyszłe zakupy nie są zatem podlegającym opodatkowaniu świadczeniem ze strony Spółki na rzecz nabywców. W konsekwencji, w związku z ich udzieleniem Spółka nie będzie miała jakichkolwiek obowiązków sprawozdawczych w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych

Ad. 4.

Czy wartość nagród pieniężnych wypłacanych Partnerom Reklamowym Spółka może potraktować jako koszt uzyskania przychodów.

Zdaniem Spółki wartość nagród pieniężnych wypłacanych Partnerom Reklamowym Spółka może potraktować jako koszt uzyskania przychodów.

Zgodnie z ustawą o CIT podatnik może zaliczyć wydatek do kosztów uzyskania przychodów, jeśli spełnione są następujące warunki:

1.

wydatek został poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów (art. 15 ust. 1 ustawy o CIT);

2.

wydatek nie jest wymieniony w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT zawierającym katalog wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania przychodu.

Nagrody wypłacane Partnerom Reklamowym niewątpliwie są ponoszone w celu uzyskania przychodów przez Spółkę. Ich funkcją jest motywowanie Partnerów Reklamowych do rozbudowy własnych Grup Sprzedażowych, tj. ich powiększania o kolejnych członków, oraz zachęcanie członków Grup Sprzedażowych do jak największych zakupów Produktów. Wysokość wypłacanych Partnerom Reklamowym nagród jest ściśle uzależniona od wartości zrealizowanej przez Spółkę sprzedaży. Zatem związek między nagrodami wypłacanymi przez Spółkę Partnerom Reklamowym a osiąganymi przez nią przychodami jest bezdyskusyjny.

Jednocześnie, nagrody za motywowanie kontrahentów podatnika do maksymalizacji własnej sprzedaży nie zostały wymienione w zawartym w art. 16 ustawy o CIT katalogu kosztów nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów.

Z powyższych względów zdaniem Spółki nie ma przeszkód, by nagrody wypłacane Partnerom Reklamowym były traktowane jako koszt uzyskania przychodów Spółki.

Ad. 5.

Czy udokumentowane fakturą wynagrodzenie Partnera Handlowego za pośrednictwo w sprzedaży Produktów przez Spółkę do jego Grupy Sprzedażowej to dla Spółki koszt uzyskania przychodów.

Zdaniem Spółki udokumentowane fakturą wynagrodzenie Partnera Handlowego za pośrednictwo w sprzedaży Produktów do jego Grupy Sprzedażowej stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodów.

Zgodnie z ustawą o CIT podatnik może zaliczyć wydatek do kosztów uzyskania przychodów, jeśli spełnione Są następujące warunki:

1.

wydatek został poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów (art. 15 ust. 1 ustawy o CIT);

2.

wydatek nie jest wymieniony w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT zawierającym katalog wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania przychodu.

Nagrody wypłacane Partnerom Handlowym za pośrednictwo w sprzedaży Produktów niewątpliwie są ponoszone w celu uzyskania przychodów przez Spółkę. Ich funkcją jest motywowanie Partnerów Handlowych do rozbudowy własnych Grup Sprzedażowych, tj. ich powiększania o kolejnych członków, oraz zachęcanie członków Grup Sprzedażowych do jak największych zakupów Produktów. Wysokość nagród jest ściśle uzależniona od wartości zrealizowanej przez Spółkę sprzedaży. Zatem związek między nagrodami wypłacanymi przez Spółkę Partnerom Handlowym a osiąganymi przez nią przychodami nie budzi wątpliwości.

Jednocześnie, nagrody za motywowanie kontrahentów podatnika do maksymalizacji własnej sprzedaży nie zostały wymienione w zawartym w art. 16 ustawy o CIT katalogu kosztów nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów.

Z powyższych względów wynagrodzenie Partnera Handlowego za pośrednictwo w sprzedaży Produktów do jego Grupy Sprzedażowej stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodów.

Ad. 7.

Czy rabat na kolejne zakupy kontrahentów w wysokości do 90% jednorazowego zamówienia nie powoduje zaniżenia przychodów Spółki w podatku dochodowym od osób prawnych.

Zdaniem Spółki rabat na kolejne zakupy kontrahentów w wysokości do 90% jednorazowego zamówienia nie powoduje zaniżenia przychodów Spółki w podatku dochodowym od osób prawnych.

Celem prowadzenia działalności gospodarczej jest dążenie do osiągania zysków w długim okresie poprzez m.in. stosowanie odpowiedniej polityki cenowej. Każdy przedsiębiorca ma prawo swobodnie układać swoje interesy tak, aby działalność gospodarcza była dla niego opłacalna pod względem ekonomicznym, w tym stosując znaczne rabaty cenowe, jeśli jest to w jego uznaniu zasadne dla osiągnięcia tego celu.

W celu realizacji sprzedaży Spółka korzysta ze współpracy kontrahentów, którzy kupują Produkty na potrzeby własne lub kupują je w celu odprzedaży odbiorcom końcowym lub też pomagają znaleźć nabywców, którzy kupują Produkty bezpośrednio od Spółki. Spółka przyznaje kontrahentom nagrody w formie rabatów na kolejne zakupy oraz wypłat pieniężnych w celu motywowania ich do intensyfikacji powyższych działań w taki sposób, by sprzedaż Spółki była jak najwyższa. Zasady przyznawania nagród są sprecyzowane w wewnętrznym regulaminie.

Wartość nagród w formie upustów i wypłat pieniężnych została tak skalkulowana, by sprzedaż Spółki na rzecz kontrahentów była zyskowna. Należne kontrahentom nagrody są zatem uwzględnione w kalkulacji dochodu Spółki. Przyznanie kontrahentowi rabatu w formie upustu na kolejne jednorazowe zamówienie nawet w wysokości do 90% wartości tego zamówienia nie prowadzi do tego, że cena Produktów jest nierynkowa czy zaniżona. Zasady przyznawania nagród w formie upustów przy kolejnych zamówieniach zostały ustalone w taki sposób, że łączna wysokość rabatów nie przekroczy 20% obrotu.

Potwierdzeniem słuszności stanowiska Spółki jest brzmienie art. 12 ust. 3 ustawy o CIT, zgodnie z którym za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.

Zatem brzmienie powyższego przepisu potwierdza, że przychodem z działalności gospodarczej jest przychód należny po wyłączeniu udzielonych bonifikat. Nie ma przy tym znaczenia wysokość udzielonego rabatu (bonifikaty).

Zgodnie zaś z art. 11 ust. 1 ustawy o CIT, jeżeli:

1.

podatnik podatku dochodowego mający siedzibę (zarząd) lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwany dalej "podmiotem krajowym", bierze udział bezpośrednio lub pośrednio w zarządzaniu przedsiębiorstwem położonym za granicą lub w jego kontroli albo posiada udział w kapitale tego przedsiębiorstwa, albo

2.

osoba fizyczna lub prawna mająca miejsce zamieszkania albo siedzibę (zarząd) za granicą, zwana dalej "podmiotem zagranicznym", bierze udział bezpośrednio lub pośrednio w zarządzaniu podmiotem krajowym lub w jego kontroli albo posiada udział w kapitale tego podmiotu krajowego, albo

3.

te same osoby prawne lub fizyczne równocześnie bezpośrednio lub pośrednio biorą udział w zarządzaniu podmiotem krajowym i podmiotem zagranicznym lub w ich kontroli albo posiadają udział w kapitale tych podmiotów

- i jeżeli w wyniku takich powiązań zostaną ustalone lub narzucone warunki różniące się od warunków, które ustaliłyby między sobą niezależne podmioty, i w wyniku tego podmiot nie wykazuje dochodów albo wykazuje dochody niższe od tych, jakich należałoby oczekiwać, gdyby wymienione powiązania nie istniały - dochody danego podmiotu oraz należny podatek określa się bez uwzględnienia warunków wynikających z tych powiązań.

Z kolei zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy o CIT przepisy ust. 1 stosuje się odpowiednio, gdy:

1.

podmiot krajowy bierze udział bezpośrednio lub pośrednio w zarządzaniu innym podmiotem krajowym lub w jego kontroli albo posiada udział w kapitale innego podmiotu krajowego, albo

2.

te same osoby prawne lub fizyczne równocześnie bezpośrednio lub pośrednio biorą udział w zarządzaniu podmiotami krajowymi lub w ich kontroli albo posiadają udział w kapitale tych podmiotów.

Powyższe przepisy pozwalają organom podatkowym określić dochód podatnika bez uwzględnienia wpływu powiązań podatnika z kontrahentem na stosowane w transakcjach ceny.

Niemniej jednak zdaniem Spółki, skoro Spółka stosuje te same zasady przyznawania rabatów na kolejne zamówienia w stosunku do wszystkich Członków Klubu bez względu na to, czy Członek Klubu jest podmiotem powiązanym ze Spółką czy nie, przyznanie kontrahentowi rabatu nawet w wysokości do 90% kolejnego jednorazowego zamówienia nie stanowi zaniżenia przychodów Spółki.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych zdarzeń przyszłych uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji Podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzeń przyszłych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl