IPPB4/415-878/10-2/SP - Obowiązek podatkowy w zakresie PIT w związku z oddelegowaniem do pracy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej.

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 27 stycznia 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB4/415-878/10-2/SP Obowiązek podatkowy w zakresie PIT w związku z oddelegowaniem do pracy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 1 października 2010 r. (data wpływu do BKIP w Płocku 8 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego w Polsce w związku z oddelegowaniem do pracy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego w Polsce w związku z oddelegowaniem do pracy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Elementy stanu faktycznego związanego z oddelegowaniem Wnioskodawcy do pracy na Bliskim Wschodzie, tj. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (dalej: ZEA) oraz Arabii Saudyjskiej (dalej: AS):

Wnioskodawca jest obywatelem polskim, zatrudnionym w spółce kapitałowej z siedzibą na terytorium Polski na podstawie umowy o pracę. Jego pracodawca należy do międzynarodowej grupy, która w Dubaju posiada centralę obsługującą kraje Bliskiego Wschodu, w tym ZEA oraz AS.

Z dniem 1 lutego 2010 r. Wnioskodawca został oddelegowany przez swojego pracodawcę do pracy w ZEA i AS na okres jednego roku, tj. do dnia 31 stycznia 2011 r.

Podczas oddelegowania do ZEA I AS Wnioskodawca wykonuje pracę wyłącznie na terytorium ZEA i AS na podstawie umowy o pracę zawartej z pracodawcą oraz odpowiedniej umowy dotyczącej oddelegowania, tym samym w okresie oddelegowania wynagrodzenie za pracę wykonywaną w ZEA i AS stanowi Jego główne źródło przychodu.

Ze względu na wewnętrzne regulacje obowiązujące w AS każdy pobyt Wnioskodawcy w tym kraju jest możliwy na podstawie rocznej wizy biznesowej (tzw. wiza wielokrotnego wjazdu), która zobowiązuje Wnioskodawcę do opuszczenia AS w ciągu 60 dni (w praktyce oznacza to, iż każdy pobyt w AS trwa maksymalnie 60 dni, po tym okresie Wnioskodawca zobowiązany jest wyjechać z AS na krótki okres czasu, po czym ponownie powraca na zasadach wskazanych powyżej).

W ZEA Wnioskodawca przebywa na podstawie trzyletniej wizy rezydenckiej (ważnej do dnia 2 lutego 2013 r.).

W trakcie oddelegowania do pracy w ZEA i AS Wnioskodawcy towarzyszy Jego rodzina (żona).

W okresie oddelegowania do pracy w ZEA i AS Wnioskodawca okazjonalnie przyjedzie wraz z żoną do Polski na wakacje na przełomie września/października 2010 r.

Jego pobyt na terytorium Polski w roku 2010 nie przekroczy 183 dni, natomiast w związku z faktem, iż okres oddelegowania kończy się z dniem 31 stycznia 2011 r., to w 2011 r. Wnioskodawca będzie w Polsce przebywać dłużej niż 183 dni.

W okresie oddelegowania do ZEA i AS Jego inwestycje zlokalizowane są na terytorium Polski (nieruchomości (tekst jedn. dom oraz mieszkanie, które jest wynajmowane podczas oddelegowania do ZEA i AS), konta bankowe, rachunki oszczędnościowe, fundusze inwestycyjne, kredyty).

Wnioskodawca nie posiada inwestycji na terytorium ZEA i AS poza kontem bankowym otwartym w tamtejszym banku. W okresie Jego oddelegowania do pracy na Bliskim Wschodzie w ZEA mieszka w hotelu, natomiast w AS mieszka w wynajętym mieszkaniu, przy czym mieszkanie w AS jest wynajmowane przez partnera handlowego Jego pracodawcy.

Wnioskodawca jest objęty programem opieki medycznej w ZEA i AS zgodnie z polityką grupową pracodawcy.

Obecnie Wnioskodawca po zakończeniu oddelegowania do pracy w ZEA i AS planuje powrócić wraz z żoną do Polski z zamiarem stałego pobytu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy od momentu wyjazdu z Polski, tj. od dnia 1 lutego 2010 r. Wnioskodawca podlega w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, tj. posiada status nierezydenta podatkowego w Polsce.

2.

Czy w związku z powrotem z oddelegowania do pracy w ZEA i AS do Polski nastąpi zmiana miejsca zamieszkania i tym samym od dnia powrotu z ZEA i AS do Polski Wnioskodawca będzie w Polsce podlegać nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, tj. będzie posiadać status rezydenta podatkowego w Polsce.

3.

W związku ze zmianą statusu rezydencji podatkowej w Polsce spowodowaną najpierw oddelegowaniem do pracy w ZEA i AS, następnie powrotem z ZEA i AS do Polski, według jakich zasad powinny zostać opodatkowane przychody Wnioskodawcy uzyskane za pracę wykonywaną w ZEA i AS.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1.

Od momentu wyjazdu z Polski do pracy w ZEA i AS w ramach oddelegowania, tj. od dnia 1 lutego 2010 r. miejsce zamieszkania Wnioskodawcy dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych znajduje się poza terytorium Polski. Tym samym w Polsce podlega, od tego momentu, ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, tj. posiada status nierezydenta podatkowego, czyli podlega w Polsce opodatkowaniu wyłącznie od dochodów osiąganych na terytorium Polski.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm., dalej ustawa o p.d.o.f.), osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają w Polsce obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia ich źródeł (nieograniczony obowiązek podatkowy). Jednocześnie zgodnie z art. 3 ust. 2a ustawy o p.d.o.f. osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Polski miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Polski (ograniczony obowiązek podatkowy).

Definicja miejsca zamieszkania dla celów p.d.o.f. w Polsce określona została w art. 3 ust. 1a ustawy o p.d.o.f. Zgodnie ze wskazaną definicją za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która (i) posiada na terytorium Polski centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub (ii) przebywa na terytorium Polski dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

Jednocześnie zgodnie z art. 4a ustawy o p.d.o.f. przepisy dotyczące ograniczonego i nieograniczonego obowiązku podatkowego w Polsce należy stosować z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Polska.

Mając na uwadze powyższe przepisy ustawy o p.d.o.f., zdaniem Wnioskodawcy w Jego przypadku istotnym jest określenie, czy od momentu wyjazdu z Polski do pracy w ZEA i AS w ramach oddelegowania, tj. od dnia 1 lutego 2010 r. posiada w Polsce miejsce zamieszkania. Analizując pierwszy z warunków pozwalający na uznanie danej osoby fizycznej za mającą miejsce zamieszkania w Polsce, tj. posiadanie na terytorium Polski centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych), należy dojść do wniosku, iż ze względu na użycie przez ustawodawcę spójnika "lub" w sformułowaniu "centrum interesów osobistych lub gospodarczych" wystarczy, iż na terytorium Polski zlokalizowane jest albo "centrum interesów osobistych" albo też centrum interesów gospodarczych". Wnioskodawca pragnie jednocześnie wskazać, iż w praktyce organów podatkowych przyjmuje się, iż "Przez "centrum interesów osobistych" należy rozumieć wszelkie powiązania rodzinne, tzn. ognisko domowe, aktywność społeczną, polityczną, kulturalną, obywatelską, przynależność do organizacji/klubów, uprawianie hobby, itp. Z kolei centrum interesów gospodarczych, to przede wszystkim miejsce prowadzenia działalności zarobkowej źródła dochodów posiadane inwestycje, majątek nieruchomy i ruchomy, polisy ubezpieczeniowe zaciągnięte kredyty konta bankowe, itd. (m.in. interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 19 lipca 2010 r. Nr IPPB4/415-291/10-5/MP). Z kolei, drugi z warunków pozwalający na uznanie danej osoby fizycznej za mającą miejsce zamieszkania w Polsce dotyczy długości pobytu w Polsce, tj. w przypadku gdy dana osoba fizyczna przebywa na terytorium Polski dłużej niż 183 dni w danym roku podatkowym, należy uznać, iż posiada ona miejsce zamieszkania w Polsce. Należy przy tym wskazać, iż spełnienie choćby jednego z ww. warunków powoduje, iż dana osoba uznana jest za posiadającą miejsce zamieszkania w Polsce.

Uwzględniając powyższe, w świetle przedstawionego powyżej etanu faktycznego oraz wskazanych przepisów ustawy o p.d.o.f., od momentu wyjazdu z Polski do pracy w ZEA i AS w ramach oddelegowania, tj. od dnia 1 lutego 2010 r. Wnioskodawca nie posiada na terytorium Polski miejsca zamieszkania dla celów p.d.o.f. Za takim stanowiskiem przemawiają w szczególności następujące okoliczności:

* przez cały okres oddelegowania do ZEA i AS towarzyszy Wnioskodawcy żona, a więc Jego centrum interesów osobistych we wskazanym okresie zlokalizowane jest poza Polską;

* Jego działalność zawodowa przynosząca korzyści materialne w postaci zarobków prowadzona jest wyłącznie na terytorium ZEA i AS, tym samym wynagrodzenie za pracę wykonywaną w ZEA i AS stanowi główne źródło przychodu Wnioskodawcy we wskazanym okresie, w związku z czym można uznać, że podczas oddelegowania do pracy w ZEA i AS również Jego centrum interesów gospodarczych zlokalizowane jest poza Polską;

* w roku 2010 pobyt Wnioskodawcy na terytorium Polski nie przekroczy 183 dni.

Konsekwentnie, jako że już w oparciu o przepisy ustawy o p.d.o.f., od momentu wyjazdu z Polski do pracy w ZEA i AS w ramach oddelegowania, tj. od dnia 1 lutego 2010 r. Wnioskodawca nie posiada na terytorium Polski miejsca zamieszkania dla celów p.d.o.f., w Polsce podlega, od tego momentu, ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, tj. posiada status nierezydenta podatkowego, czyli podlega w Polsce opodatkowaniu wyłącznie od dochodów osiąganych na terytorium Polski.

Wnioskodawca wskazuje, na przepisy umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, zgodnie z którymi, w świetle art. 4 ust. 1 umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Zjednoczonych Emiratów Arabskich w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu (Dz. U. z 1994 r. Nr 81, poz. 373, dalej umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania), określenie "osoba mająca miejsce zamieszkania w danym państwie" oznacza każdą osobę, która zgodnie z prawem tego państwa podlega tam opodatkowaniu z uwagi na miejsce zamieszkania, miejsce pobytu, lub inne kryterium o podobnym charakterze, Jednocześnie, jeżeli w świetle przepisów krajowych Polski i ZEA osoba fizyczna ma miejsce zamieszkania w obu tych państwach wówczas, w celu jednoznacznego rozstrzygnięcia, gdzie wskazana osoba ma miejsce zamieszkania, stosuje się następujące zasady określone w art. 4 ust. 3 umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania:

a.

osobę uważa się za mającą miejsce zamieszkania w tym Państwie, w którym ma ona stale miejsce zamieszkania. Jeżeli ma ona stale miejsce zamieszkania w obu Umawiających się Państwach, to uważa się ją za mającą miejsce zamieszkania w tym Umawiającym się Państwie, w którym ma ona silniejsze powiązania osobiste lub gospodarcza (ośrodek interesów życiowych);

b.

jeżeli nie można ustalić, w którym Umawiającym się Państwie osoba ma ośrodek interesów życiowych, albo jeżeli nie posiada ona stałego miejsca zamieszkania w żadnym z Umawiających się Państw, to uważa się ją za mającą miejsce zamieszkania w tym Umawiającym się Państwie, w którym zwykle przebywa;

c.

jeżeli przebywa ona zazwyczaj w obydwu Państwach lub nie przebywa zazwyczaj w żadnym z nich, to będzie ona uważana za mającą miejsce zamieszkania w tym Umawiającym się Państwie, którego jest obywatelem;

d.

jeżeli jest ona obywatelem obu Umawiających się Państw lub nie jest obywatelem żadnego z nich, właściwe władze Umawiających się Państw rozstrzygną zagadnienie w drodze wzajemnego porozumienia.

Mając na uwadze przepisy umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz okoliczności pobytu Wnioskodawcy w ZEA I AS, nawet w przypadku gdyby uznano, iż Jego stale miejsce zamieszkania od momentu wyjazdu z Polski do pracy w ZEA i AS w ramach oddelegowania, tj. od dnia 1 lutego 2010 r. znajduje się zarówno w Polsce jak też np. w ZEA, należy dojść do wniosku, iż ze względu na fakt, że Jego powiązania osobisto-gospodarcze (ośrodek interesów życiowych) są zlokalizowane poza Polską, Jego miejsce zamieszkania dla celów p.d.o.f. znajduje się również poza Polską. W konsekwencji, od momentu wyjazdu z Polski do pracy w ZEA i AS w ramach oddelegowania, tj. od dnia 1 lutego 2010 r., Wnioskodawca podlega w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, czyli opodatkowaniu wyłącznie od dochodów osiągniętych na terytorium Polski. Jednocześnie fakt, iż Polska nie zawarła z AS stosownej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania nie będzie mieć żadnego wpływu na określenie rezydencji podatkowej dla celów p.d.o.f. w Polsce jako że już w oparciu o wewnętrzne przepisy p.d.o.f. obowiązujące w Polsce w okresie oddelegowania do pracy w ZEA i AS Wnioskodawca jest uznany za nierezydenta podatkowego dla celów p.d.o.f. w Polsce.

Ad. 2.

W opinii Wnioskodawcy, w związku z Jego powrotem z oddelegowania do pracy w ZEA i AS do Polski nastąpi zmiana Jego miejsca zamieszkania na terytorium Polski. Tym samym, w Polsce, od momentu powrotu do Polski, będzie podlegać nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, czyli będzie posiadać status rezydenta podatkowego w Polsce, a więc będzie podlegać opodatkowaniu w Polsce od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce położenia ich źródeł.

W przypadku zakończenie oddelegowania do pracy w ZEA i AS i powrotu wraz z żoną z ZEA i AS do Polski, w celu określenia statusu rezydencji dla celów p.d.o.f. niezbędne będzie ponowne dokonanie analizy odpowiednich przepisów ustawy o p.d.o.f. dotyczących ustalenia miejsca zamieszkania oraz umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Konsekwentnie, uwzględniając przy tym okoliczności powrotu Wnioskodawcy z żoną z ZEA i AS do Polski związane z zakończeniem oddelegowania do pracy w ZEA i AS należy dojść do wniosku, iż w momencie powrotu do Polski nastąpi ponowna zmiana miejsca zamieszkania Wnioskodawcy na terytorium Polski ze względu na przeniesienia Jego ośrodka interesów życiowych ponownie do Polski.

Tym samym od momentu powrotu Wnioskodawcy z żoną z ZEA i AS do Polski, będzie On traktowany jako osoba posiadająca nieograniczony obowiązek dla celów p.d.o.f. w Polsce, czyli będzie posiadać status rezydenta podatkowego w Polsce, a więc będzie podlegać opodatkowaniu w Polsce od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce położenia ich źródeł.

Ad. 3.

W opinii Wnioskodawcy, w związku ze zmianą Jego rezydencji podatkowej dla celów p.d.o.f. w Polsce spowodowaną najpierw oddelegowaniem do pracy w ZEA i AS, a następnie powrotem z ZEA i AS do Polski, swoje dochody uzyskane za pracę wykonywaną w ZEA i AS w okresie, w którym posiada w Polsce ograniczony obowiązek podatkowy, czyli od momentu wyjazdu z Polski do pracy w ZEA i AS,. tj. od dnia 1 lutego 2010 r. do momentu powrotu z żoną z ZEA i AS do Polski, nie powinny być w ogóle uwzględnione przy sporządzaniu zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty), w tym nie będą również brane pod uwagę dla celów ustalenia efektywnej stawki podatkowej.

W związku z faktem, iż w okresie oddelegowania Wnioskodawca będzie w Polsce posiadać ograniczony obowiązek podatkowy i tym samym będzie podlegać opodatkowaniu w Polsce wyłącznie od dochodów osiąganych na terytorium Polski, dochody uzyskane przez Niego za pracę wykonywaną na terytorium ZEA i AS od 1 lutego 2010 r. do momentu zmiany Jego statusu rezydencji podatkowej związanej z zakończeniem oddelegowania do pracy w ZEA i AS i powrotem z żoną do Polski nie będzie podlegać opodatkowaniu p.d.o.f. w Polsce. W konsekwencji, według opinii Wnioskodawcy, dochody uzyskane przez Niego za pracę wykonywaną w ZEA i AS nie będą również brane pod uwagę przy sporządzaniu zeznania rocznego za rok podatkowy 2010 oraz za rok podatkowy, w którym nastąpiła zmiana Jego miejsca zamieszkania dla celów p.d.o.f. w Polsce w związku z powrotem z oddelegowania z ZEA i AS do Polski, w tym nie będą również brane pod uwagę dla celów ustalenia efektywnej stopy podatkowej.

Stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do przedmiotowej kwestii potwierdzają następujące, przykładowe interpretacje wydawane przez organy podatkowe:

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 19 lipca 2010 r. (Nr IPPB4/415-291/10-5/MP), zgodnie z którą " (...) od momentu wyjazdu do Egiptu nie posiada Pan miejsca zamieszkania dla celów podatkowych na terytorium RP. W Egipcie przebywa Pan razem ze swoją rodziną oraz pracuje zawodowo. Należy uznać, iż na terytorium Egiptu zlokalizowany jest obecnie ośrodek interesów życiowych, tam posiada Pan ognisko domowe i świadczy pracę, która stanowi główne źródło Pana przychodów. (...) W związku z powyższym od momentu wyjazdu posiada Pan miejsce zamieszkania dla celów podatkowych na terytoriom Egiptu, natomiast w Polsce podlega Pan ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu (tekst jedn. podlega opodatkowaniu jedynie od dochodów osiągniętych na terytorium RP).

Jednakże od momentu przeniesienie ośrodka interesów życiowych ponownie do Polski, czyli od momentu powrotu Wnioskodawcy wraz z rodziną z Egiptu do Polski, Wnioskodawca będzie traktowany jako osoba posiadająca miejsce zamieszkania w Polsce. podlegająca nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce (tekst jedn. obowiązkowi podatkowemu od całości dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia ich źródeł). (...) Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do wykazania w swoim rocznym zeznaniu podatkowym dla celów polskiego podatku dochodowego od osób fizycznych wynagrodzenia wypłacanego mu przez polskiego pracodawcę z tytułu pracy świadczonej na terenie Egiptu w okresie jego oddelegowania oraz do zapłaty w Polsce podatku dochodowego od osób fizycznych od ww. przychodów.";

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 6 października 2009 r. (Nr IBPBII/1/415-579/09/BJ), w której stwierdzono m.in. " (...) Mając na uwadze opisany we wniosku stan faktyczny oraz przedstawiony powyżej stan prawny należy stwierdzić, iż od dnia wyjazdu z Polski, tj. od dnia 29 grudnie 2006 r. wnioskodawca spełnia przesłanki pozwalające uznać go za osobę posiadającą miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w USA. Świadczy o tym fizyczne przebywanie wnioskodawcy na terytorium Stanów Zjednoczonych wraz z całą rodziną oraz przeniesienie tam zawodowej działalności.";

* interpretacja indywidualna Dyrektora izby Skarbowej w Warszawie z dnia 18 sierpnia 2009 r. (Nr IPPB4/415-360/09-4/JS), w której wskazano m.in.: "Mając na uwadze fakt, że z Belgią łączą Pana ściślejsze powiązania osobiste i gospodarcze oraz uwzględniając zapisy Konwencji zawartej między Rzecząpospolitą Polską, a Królestwem Belgii w sprawie unikanie podwójnego opodatkowania oraz zapobiegania oszustwom podatkowymi uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku należy stwierdzić, iż w 2007, 2008 i 2009 r. (o ile zmianie nie ulegnie stan faktyczny) podlega Pan w Polsce ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, tj. podlega opodatkowaniu jedynie od dochodów osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.";

* postanowienia w sprawie interpretacji prawa podatkowego wydane przez Ministra Finansów z dniu 16 stycznia 2007 r. Nr DD4-033-01522/JP/06/3437), w którym wskazano m.in.: " (...) należy uznać, iż ściślejsze związki gospodarcze i osobiste od sierpnia 2006 r., tj. od momentu przyjazdu żony i dzieci Podatnika do Zjednoczonego Królestwa, będą łączyły go z tym państwem, W związku z powyższym, od sierpnia 2006 r., tj. od momentu przyjazdu żony/dzieci Podatnika do Zjednoczonego Królestwa, Podatnik podlega ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce, tj. tylko od dochodów z pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego lub stosunku pracy bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia oraz od innych dochodów osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej."

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

W odniesieniu do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji i postanowienia organu podatkowego, tut. organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, w przypadku zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl