IPPB4/415-492/11-2/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 września 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB4/415-492/11-2/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2011 r. (data wpływu 24 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. (Spółka) z siedzibą w W. świadczy usługi pośrednictwa finansowego związanego z Produktami Ubezpieczeniowymi na rzecz i w imieniu Spółki R. (Europe) oraz S. (Europe), obie z siedzibą w lokalu. Gibraltar na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług. Sp. z o.o. posiada wpis do rejestru KNF pośredników ubezpieczeniowych zezwalającego na prowadzenie działalności w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego. Spółka R. (Europe) oraz S. (Europe), będące Ubezpieczycielami, prowadzą w Polsce działalność ubezpieczeniową skierowaną do klientów indywidualnych, za pośrednictwem Sp. z o.o., na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego Gibraltaru (Gibraltar Financial Services Commission) zgodnie z ustawą o podmiotach prowadzących działalność ubezpieczeniową z roku 1987 (Insurance Companies Act 1987 of Gibraltar) oraz w związku z Notyfikowaniem w Polsce, w dniu 05.02.2009 oraz odpowiednio w dniu 05.07.2006, zakładów ubezpieczeń posiadających siedzibę na terytorium wchodzącego w skład Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) będącego stroną Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EEA), Spółka R. oraz Spółka S. (Europe) mogą prowadzić działalności ubezpieczeniową.

W ramach swojej działalności gospodarczej Spółka prowadzi dla osób (Klient), które zawarły umowę ubezpieczenia za pośrednictwem Spółki program lojalnościowy "Prosperity" (Program). Program ten o charakterze sprzedaży premiowej polega na przyznawaniu określonej nagrody pieniężnej dla każdego Klienta spełniającego określone warunki zawarte w regulaminie Programu. Zgodnie z regulaminem Programu nagrody zostają przyznane Klientowi (X), gdy z jego referencji nowy Klient (Y) zawrze nowe ubezpieczenie oferowane przez Spółkę oraz opłaci składkę. Ponadto, zgodnie z zapisami regulaminu, w przypadku, gdy z referencji nowego Klienta (Y), zostanie zawarte kolejne nowe ubezpieczenie oraz opłacona kolejna polisa przez nowego Klienta (Z), Klientowi (X) przysługuje z tego tytułu kolejna nagroda pieniężna w wysokości zgodnej z regulaminem. Nagrody po uprzedniej weryfikacji przez Spółkę zgodności danych z regulaminem będą wypłacane w miesięcznych okresach rozliczeniowych. Wartość nagrody, w zależności od ilości skutecznych referencji osób, które wykupiły i opłacają polisę może, w danym miesięcznym okresie rozliczeniowym przekroczyć 760 zł lub mieć wartość poniżej 760 zł w okresie rozliczeniowym. Uzyskanie nagrody nie jest związane z elementami rywalizacji pomiędzy uczestnikami programu lojalnościowego "Prosperity". Klient objęty Programem, nie będzie sprzedawał produktów Spółki, ani w żaden sposób oferował zawarcia umowy ubezpieczenia. Klient nie reprezentuje ubezpieczyciela, ani nie będzie również udzielać rad dotyczących produktów/usług finansowych sprzedawanych przez Spółkę. Klient nie świadczy żadnej usługi na rzecz Spółki, ani nie otrzymuje nagród z Programu w ramach ewentualnie prowadzonej działalności gospodarczej. Klient otrzymuje nagrody za rekomendowanie nowych Klientów. Program ma obowiązywać od dnia uruchomienia na czas nieokreślony.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

1.

Czy przedstawiony program lojalnościowy "Prosperity" (Program) spełnia warunki sprzedaży premiowej.

2.

Czy nagroda otrzymywana przez klienta Spółki w ramach sprzedaży premiowej o wartości nie przekraczającej 760 zł w danym (miesięcznym) okresie rozliczeniowym podlega zwolnieniu przedmiotowemu z podatku PIT.

3.

Czy nagroda otrzymana przez klienta Spółki w ramach sprzedaży premiowej o wartości przekraczającej 760 zł w danym (miesięcznym) okresie rozliczeniowym podlega opodatkowaniu, zryczałtowaną stawką 10% a należny podatek należy obliczyć biorąc za podstawę całkowitą wartość nagrody.

4.

Czy nagrody mogą mieć również charakter pieniężny.

Zdaniem Wnioskodawcy,

* nagrody otrzymywane przez Klientów w ramach Programu lojalnościowego "Prosperity" mieszczą się w pojęciu sprzedaży premiowej.

* W przypadku, gdy ich wartość w okresie rozliczeniowym (miesięcznym) nie przekroczy kwoty 760 zł ma zastosowanie przepis art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzn. nagroda otrzymana przez klienta jest zwolniona od podatku.

* W przypadku, gdy ich wartość w okresie rozliczeniowym (miesięcznym) przekroczy kwotę 760 zł ma zastosowanie przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzn. nagrody podlegają opodatkowaniu zryczałtowaną stawką 10%, a należny podatek należy obliczyć biorąc za podstawę całkowitą wartość nagrody.

* Nagrody mogą również mieć charakter pieniężny.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f., zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności. Wygrane przekraczające 760 zł podlegają opodatkowaniu, przy czym podstawą opodatkowania jest cała wartość wygranej.

Termin "sprzedaż premiowa", pojawia się w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych. Pojęcie sprzedaży definiuje ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), jako umowę dwustronnie obowiązującą, której skutkiem zawarcia jest zobowiązanie się sprzedawcy do przeniesienia własności rzeczy lub prawa na kupującego oraz zobowiązanie się kupującego do zapłacenia sprzedawcy umówionej ceny. Pojęcie "premia" służy zaś do określenia świadczenia, które otrzymuje ktoś, kto zachował się w sposób określony przez przyznającego premie (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa 2003). W związku z powyższym nagrody przyznawane Klientom przez Spółkę w ramach Programu spełniają wszystkie kryteria sprzedaży premiowej:

* wydana nagroda związana jest z nabyciem towaru lub usługi;

* nagroda przyznawana jest każdemu nabywcy - Klientowi, który spełnia przez sprzedającego - Spółkę warunki zakupu zgodnie z Regulaminem Programu lojalnościowego "Prosperity";

* nagroda nie jest wynikiem rywalizacji pomiędzy uczestnikami.

Powyższe znajduje uzasadnienie w wyroku NSA z dnia 17 października 2007 r. (sygn. akt I SA/Łd 859/07): "pojęcie sprzedaży premiowej (...) składa się z dwóch wyrazów i oznacza sprzedaż, z którą związane jest przyznanie nagród. Sprzedaż jest pojęciem cywilistycznym i oznacza odstąpienie czegoś przez sprzedawcę na własność kupującego za określoną cenę. Termin "premia" oznacza natomiast nagrodę za coś, dodatkowe wynagrodzenie za wykonanie czegoś, często mające zachęcić do czegoś osobę nagrodzoną."

Ponieważ każdy okres rozliczeniowy podlega odrębnej weryfikacji, zaś wartość nagrody może być inna w każdym okresie rozliczeniowym jednorazowa wartość nagród, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT odnosi się do jednorazowej wartości nagród przyznanych przez Spółkę w danym (miesięcznym) okresie rozliczeniowym.

Reasumując, ponieważ nagroda związana jest ze sprzedażą premiową, a sprzedaż premiowa nie dotyczy nagród otrzymanych przez osoby w związku z prowadzoną przez nie pozarolniczą działalnością gospodarczą to według Spółki:

* w przypadku nagród o wartości nie przekraczającej kwoty 760 zł winny być one zwolnione z podatku zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f.,

* zaś w przypadku nagród o wartości przekraczającej kwotę 760 zł powinien być pobrany zryczałtowany podatek z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej nagrody, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.).

Powyższe stanowisko znajduje uzasadnienie w interpretacji przepisów prawa podatkowego:

* Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 14 lipca 2010 r. (Nr IPPB2/415- 292/10-4/MR): " (...) nagrody o jednorazowej wartości nie przekraczającej 760 zł przyznane przez Wnioskodawcę w ramach programu lojalnościowego o charakterze sprzedaży premiowej, skierowane do osób nie będących przedsiębiorcami, dokonujących zakupów we własnym imieniu, będą objęte zwolnieniem z podatku na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Bez znaczenia dla możliwości skorzystania z powyższego zwolnienia pozostaje ilość otrzymanych w ciągu roku nagród oraz łączna ich wartość".

* Interpretacja Ministra Finansów z dnia 12 czerwca 2008 r. (Nr IBPB2/415-533/08/HK): " (...) Sprzedaż premiowa jest umową sprzedaży zawartą pomiędzy sprzedawcą a kupującym połączoną z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu. W związku z powyższym należy stwierdzić, iż zwolnienie określone cytowanym powyżej przepisem art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczy wyłącznie osób fizycznych otrzymujących nagrody w związku z zawarciem umowy sprzedaży w swoim imieniu i na swoją rzecz, pod warunkiem, że sprzedaż premiowa nie dotyczy nagród otrzymanych przez te osoby w związku z prowadzoną przez nie pozarolniczą działalnością gospodarczą. Jeżeli zatem nagrody przyznane przez wnioskodawcę w ramach sprzedaży premiowej będą skierowane do osób nie będących przedsiębiorcami, które dokonują zakupu we własnym imieniu i jednorazowa wartość nagrody nie przekroczy 760 zł, to wartość tych nagród objęta będzie zwolnieniem z podatku na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy. Bez znaczenia dla możliwości skorzystania z powyższego zwolnienia pozostaje wartość otrzymanych wciągu roku nagród oraz łączna ich wartość (...)".

Mając powyższe na uwadze, uznając wniosek za słuszny i w pełni uzasadniony oraz na podstawie przytoczonych regulacji prawa w tym prawa podatkowego Wnioskodawca Sp. z o.o. stoi na stanowisku, że stanowisko przedstawione we wniosku jest prawidłowe.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje:

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 20 ust. 1 powołanej wyżej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, z wyjątkiem alimentów na rzecz dzieci, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nie należące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nie znajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Sformułowanie "w szczególności" dowodzi, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy. O przychodzie podatkowym z innych źródeł należy mówić w każdym przypadku, kiedy u podatnika wystąpią realne korzyści majątkowe.

Co do zasady, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej nagrody.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Należy podkreślić, iż o zasadności kwalifikacji świadczeń podatników nie może decydować nazwa określonej czynności prawnej, nadana przez strony. Przesądzające znaczenie ma rzeczywisty charakter danego zdarzenia gospodarczego (czynności prawnej).

Aby wartość nagród związanych ze sprzedażą premiową zwolniona była z podatku dochodowego, spełnione muszą być warunki:

* nagroda związana być musi ze sprzedażą premiową,

* jednorazowa wartość nagrody nie może przekroczyć kwoty 760 zł,

* sprzedaż premiowa nie dotyczy nagród otrzymanych przez osoby w związku z prowadzoną przez nie pozarolniczą działalnością gospodarczą.

Pomimo, że ustawodawca posłużył się w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych wyrażeniem "sprzedaż premiowa", to jednak nie sformułował tego pojęcia w ustawie. Sprzedaż premiowa nie została również uregulowana w ustawie - Kodeks cywilny, jako jeden ze szczególnych rodzajów sprzedaży. W związku z powyższym dla potrzeb zastosowania przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy konieczne jest ustalenie definicji sprzedaży premiowej w oparciu o dostępne reguły wykładni.

Stosując wykładnię językową wyrażenia "sprzedaż premiowa" zauważyć należy, iż składa się ono z dwóch elementów, wymagających zdefiniowania, mianowicie terminu "sprzedaż" oraz "premiowa".

Pojęcie umowy sprzedaży zostało zdefiniowane i uregulowane w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) i tak treść art. 535 i następnych stanowi, że przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się zapłacić sprzedawcy cenę. Sprzedaż jest zatem umową dwustronnie zobowiązującą, a skutkiem jej zawarcia jest zobowiązanie się sprzedawcy do przeniesienia własności rzeczy lub prawa na kupującego oraz zobowiązanie się kupującego do zapłacenia sprzedawcy umówionej ceny. Świadczenie jednej strony jest więc odpowiednikiem świadczenia drugiej strony. W takim ujęciu umowa sprzedaży ma charakter umowy wzajemnej. Świadczenia stron mają charakter ekwiwalentny, jednakże w znaczeniu subiektywnym. Z istoty swej umowa ma charakter odpłatny. Odpowiednikiem świadczenia sprzedawcy jest umówiona cena, a więc ustalona przez strony i wyrażona w pieniądzu wartość rzeczy lub prawa.

Termin "premia", "premiowa" nie został zdefiniowany w przepisach podatkowych, ani też cywilnoprawnych. Z uwagi na powyższe koniecznym jest dokonanie wykładni językowej przedmiotowego pojęcia. Za premię uznać należy nagrodę za coś, dodatkowe wynagrodzenie za wykonanie czegoś (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa, 2003). Innymi słowy pojęcie to służy dla określenia świadczenia, które otrzymuje ktoś, kto zachował się w sposób określony przez przyznającego premię. Przymiotnik "premiowy" należy zatem rozumieć jako odnoszący się do powyżej zdefiniowanej premii. Należy także zwrócić uwagę na przepis art. 353 § 1 ustawy - Kodeks cywilny, który stanowi, że zobowiązanie polega na tym, że wierzyciel może żądać od dłużnika świadczenia, a dłużnik powinien świadczenie spełnić. Natomiast zgodnie z § 2 art. 353 Kodeksu cywilnego, świadczenie może polegać na działaniu albo na zaniechaniu. Zatem strony umowy sprzedaży mogą wzbogacić treść łączącego je stosunku w granicach swobody kontraktowania, tzn. mogą wprowadzić do niego określone postanowienia, których treść lub cel nie sprzeciwiają się właściwości (naturze) sprzedaży, ustawie lub zasadom współżycia społecznego. Do tego rodzaju postanowień należy zobowiązanie sprzedawcy do spełnienia dodatkowego świadczenia (nagrody) w przypadku zakupu przez kupującego określonego towaru. Postanowienia takie stanowią elementy dodatkowe, zastrzeżone w treści umowy przez strony.

W związku z powyższym, mając na uwadze powyższe ustalenia i powołane przepisy prawa, zdaniem tutejszego organu podatkowego "sprzedaż premiowa" jest umową sprzedaży, zawartą między sprzedawcą a kupującym, połączoną jednak z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu. Na skutek zawarcia tej umowy po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek przeniesienia na kupującego własności rzeczy i wydania mu rzeczy, jak również wydania (przekazania) kupującemu premii, w związku z dokonanym przez niego zakupem, której wartość nie jest objęta ceną kupowanego towaru. Otrzymanie premii jest gwarantowane, albowiem przyznawane jest przez sprzedawcę kupującemu w zamian za to, że ten dokonał zakupu określonego towaru, na warunkach wskazanych przez sprzedającego (np. w określonej ilości, o określonej wartości, czy też określonego rodzaju towarów). Po stronie kupującego powstaje obowiązek zapłaty ceny sprzedaży oraz uprawnienie do otrzymania premii.

Reasumując, mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, iż przedstawione przez Wnioskodawcę przedsięwzięcie nie może być uznane za sprzedaż premiową w rozumieniu przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż umowy sprzedaży produktów ubezpieczeniowych nie będzie zawierać z Klientem Wnioskodawca, lecz stroną tej umowy są Spółki R. (Europe) oraz S. (Europe) będące Ubezpieczycielami, a podjęte przez Wnioskodawcę działania sprowadzają się do nagradzania klientów za korzystanie z jej oferty w celu zwiększenia własnych zysków. Tym samym nagrody pieniężne za zawarcie nowego ubezpieczenia nie jest nagrodą związaną ze sprzedażą premiową. Jej wartość (bez względu na wysokość) nie podlega zwolnieniu z podatku dochodowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy. Wartość ta podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych jako przychód z innych źródeł.

W związku z faktem, iż wartość nagród podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym, bezprzedmiotowa jest analiza, czy nagrody pieniężne spełniają przesłankę wystąpienia sprzedaży premiowej.

W odniesieniu do powołanych przez Wnioskodawcę wyroku i interpretacji indywidualnych należy stwierdzić, iż zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny różni się od stanu faktycznego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul.1-ego Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl