IPPB3/423-396/13-4/PK1

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 9 sierpnia 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB3/423-396/13-4/PK1

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 29 kwietnia 2013 r. (data wpływu: 9 maja 2013 r.), uzupełnionym w dniu 1 sierpnia 2013 r. (data wpływu faksu: 1 sierpnia 2013 r., data wpływu: 5 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* zaliczenia do wartości początkowej licencji na oprogramowanie zintegrowanego systemu zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw kosztów związanych z wykonaniem portalu do monitorowania stacji paliw (pytanie oznaczone nr 1) - jest nieprawidłowe,

* uznania portalu do monitorowania stacji paliw za odrębną wartość niematerialną i prawną (pytanie oznaczone nr 2) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kalkulowania wydatków poniesionych na wykonanie portalu do monitorowania stacji paliw. Wnioskodawca w dniu 1 sierpnia 2013 r. pismem z dnia 31 lipca 2013 r., uzupełnił przedmiotowy wniosek w zakresie wskazania osób podpisanych pod wnioskiem. (data wpływu: 5 sierpnia 2013 r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Podstawowym przedmiotem działalności gospodarczej Spółki jest sprzedaż i dystrybucja energii elektrycznej, sprzedaż oleju napędowego oraz świadczenie usług elektroenergetycznych.

W celu prawidłowego wykonywania działalności gospodarczej oraz poprawy funkcjonowania organizacyjnego, Spółka podjęła decyzję o wdrożeniu zintegrowanego systemu zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw (dalej. "system zarządzania stacjami paliw" lub "zintegrowany system zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw"). Spółka przewiduje, że system zarządzania stacjami paliw zostanie oddany do używania do dnia 31 maja 2013 r. W związku z wdrażaniem systemu zarządzania stacjami paliw, Spółka zakupiła licencję na oprogramowanie do zintegrowanego systemu zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw. Licencja na oprogramowanie systemu zarządzania stacjami paliw, będzie nadawała się do gospodarczego wykorzystania w dniu jej przyjęcia przez Spółkę do używania oraz jej przewidywany okres używania w Spółce będzie dłuższy niż rok. W związku z powyższym, składnik majątku w postaci licencji na oprogramowanie systemu zarządzania stacjami paliw zostanie przez Spółkę wprowadzony do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych, najpóźniej w miesiącu przekazania do użytkowania.

Wraz z wdrożeniem systemu zarządzania stacjami paliw planowane jest uruchomienie portalu do monitorowania stacji paliw (dalej: "portal" lub "portal do monitorowania stacji paliw") oraz przeprowadzenie modyfikacji używanych przez Spółkę obecnie aplikacji, programów i systemów, tak żeby były zintegrowane z wdrożonym systemem zarządzania stacjami paliw. Spółka powierzyła zewnętrznemu wykonawcy zlecenie wykonania portalu do monitorowania stacji paliw oraz modyfikację istniejących programów, aplikacji oraz systemów, tak żeby możliwa była ich współpraca z wdrażanym systemem zarządzania stacjami paliw. Spółka przewiduje, że oddanie do użytkowania portalu do monitorowania stacji paliw nastąpi do dnia 31 maja 2013 r. Wykonawca przeniesie na Spółkę majątkowe prawa autorskie do portalu do monitorowania stacji paliw. Spółka będzie wykorzystywać portal do monitorowania stacji paliw na potrzeby związane z prowadzoną działalnością przez okres dłuższy niż rok. Spółka planuje, że odbiór końcowy prac związanych z modyfikacjami istniejących programów, aplikacji oraz systemów informatycznych nastąpi do dnia 31 maja 2013 r. Po wdrożeniu systemu zarządzania stacjami paliw, Spółka planuje zlecić zewnętrznemu wykonawcy wykonanie modułu planowania zakupów. Wykonawca przeniesie na Spółkę majątkowe prawa autorskie do modułu planowania zakupów. Spółka planuje użytkować moduł planowania zakupów przez okres dłuższy niż rok. Moduł planowania zakupów będzie wykorzystywany przez Spółkę na potrzeby związane z prowadzoną działalnością gospodarczą.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1. Czy w sytuacji wykonania portalu do monitorowania stacji paliw przed oddaniem do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw, Spółka może zaliczyć poniesione koszty związane w wykonaniem portalu do monitorowania stacji paliw do wartości początkowej licencji na oprogramowanie zintegrowanego systemu zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw.

2. Czy w sytuacji wykonania portalu do monitorowania stacji paliw po oddaniu do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw, Spółka może uznać poniesione nakłady na realizację portalu do monitorowania stacji paliw za odrębną wartość niematerialną i prawną.

Zdaniem Wnioskodawcy:

1. Koszty związane z wykonaniem portalu do monitorowania stacji paliw, w sytuacji wykonania portalu przed oddaniem do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw

W opinii Spółki, jeżeli wykonanie portalu do monitorowania stacji paliw nastąpi przed oddaniem do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw, koszty które zostały poniesione w związku z realizacją portalu do monitorowania stacji paliw, mogą zostać zaliczone do wartości początkowej licencji na zintegrowany system zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw, która zostanie przyjęta do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 u.p.d.o.p., kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Na podstawie art. 15 ust. 6 u.p.d.o.p., kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z przepisami art. 16a-16m, z uwzględnieniem art. 16b. Na podstawie art. 16b ust. 1 pkt 5 u.p.d.o.p., amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 16c, nabyte nadające się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania licencje o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane przez niego do używania na podstawie umowy licencyjnej (sublicencji), umowy najmu, dzierżawy lub określonej w art. 17a pkt 1, zwane wartościami materialnymi i prawnymi.

Zgodnie z art. 16g ust. 1 pkt 1 u.p.d.o.p., za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-14, uważa się, w razie odpłatnego nabycia cenę ich nabycia. Na podstawie art. 16g ust. 14 u.p.d.o.p., wartość początkową praw majątkowych, w tym licencji i autorskich praw majątkowych, stanowi cena nabycia tych praw.

Definicja ceny nabycia została wskazana w art. 16g ust. 3 u.p.d.o.p. Za ceną nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną o koszty związane z. zakupem naliczone do dnia przekazania środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do używania, a w szczególności o koszty transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze, montażu, instalacji i uruchomienia programów oraz systemów komputerowych, opłat notarialnych, skarbowych i innych, odsetek, prowizji, oraz pomniejszoną o podatek od towarów i usług, z wyjątkiem przypadków, gdy zgodnie z odrębnymi przepisami podatek od towarów i usług nie stanowi podatku naliczonego albo podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty należnego podatku o podatek naliczony albo zwrot różnicy podatku w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. W przypadku importu cena nabycia obejmuje cło i podatek akcyzowy od importu składników majątku.

W definicji ceny nabycia, wskazanej w art. 16g ust. 3 u.p.d.o.p., zostały wymienione przykładowe rodzaje kosztów poniesionych do dnia przekazania wartości niematerialnych i prawnych do używania, które powinny zostać zaliczone do wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych. Katalog kosztów, wymieniony we wskazanym przepisie, nie ma charakteru zamkniętego, na co wskazuje zwrot "w szczególności". W konsekwencji może on obejmować również inne koszty, nie wymienione w art. 16g ust. 3 u.p.d.o.p., które będą miały wpływ na wartość początkową wartości niematerialnych i prawnych, jeżeli koszty te będą związane z jej nabyciem oraz zostaną poniesione do dnia jej przekazania do używania.

W świetle powołanych przepisów u.p.d.o.p., do wartości początkowej składników wartości niematerialnych i prawnych zalicza się nie tylko kwotę należną licencjodawcy, ale także inne wydatki związane z wdrożeniem systemu komputerowego, naliczone do dnia przekazania składnika majątku do używania. W związku z powyższym, ponoszone przez Spółkę koszty związane z realizacją portalu do monitorowania stacji paliw, należy uznać za koszty związane z prowadzoną przez Spółkę inwestycją, a tym samym za wydatki podwyższające wartość początkową licencji.

Za takim stanowiskiem przemawia fakt, że Spółka nie zdecydowałaby się na ponoszenie kosztów związanych z realizacją portalu do monitorowania stacji paliw, w przypadku braku intencji wdrożenia systemu zarządzania stacjami paliw. Jeżeli Spółka nie podjęłaby decyzji o wdrożeniu systemu zarządzania stacjami paliw, wówczas nie nabyłaby usług z zakresu wykonania portalu do monitorowania stacji paliw. Portal do monitorowania stacji paliw nie jest w stanie osiągnąć pełnej funkcjonalności bez istnienia systemu zarządzania stacjami paliw. Należy jednak zaznaczyć, że realizacja portalu do monitorowania stacji paliw nie jest niezbędna do oddania do użytkowania zintegrowanego systemu zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw.

Zdaniem Spółki, jeżeli wykonanie portalu do monitorowania stacji paliw nastąpi przed oddaniem do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw, koszty związane z wykonaniem portalu do monitorowania stacji paliw mogą zostać zaliczone do wartości początkowej licencji na zintegrowany system zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw, która zostanie przyjęta do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych. Należy zauważyć, że ww. koszty będą ponoszone przed oddaniem licencji na system zarządzania stacjami paliw do użytkowania. Z powyższego wynika, że wydatki ponoszone na realizację portalu do monitorowania stacji paliw stanowią element kalkulacji ceny nabycia licencji, o którym mowa w art. 16g ust. 3 u.p.d.o.p., pomimo że koszty takie nie zostały wymienione wprost w przedmiotowym przepisie.

2. Koszty związane z wykonaniem portalu do monitorowania stacji paliw, w sytuacji wykonania portalu po oddaniu do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw

W opinii Spółki, jeżeli wykonanie portalu do monitorowania stacji paliw nastąpi po oddaniu do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw, koszty które zostały poniesione w związku z realizacją portalu do monitorowania stacji paliw, powinny zostać uznane za odrębną wartość niematerialną i prawną, która zostanie przyjęta do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych.

Stosownie do art. 16b ust. 1 pkt 4-5 u.p.d.o.p., amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 16c, nabyte nadające się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania autorskie lub pokrewne prawa majątkowe oraz licencje, o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane przez niego do używania na podstawie umowy licencyjnej (sublicencji), umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 17a pkt 1, zwane wartościami niematerialnymi i prawnymi.

Na podstawie powyższego unormowania, podlegającymi amortyzacji wartościami niematerialnymi i prawnymi są autorskie lub pokrewne prawa majątkowe oraz licencje, które spełniają następujące warunki: (i) zostały nabyte, (ii) nadają się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania, (iii) przewidywany okres ich używania przekracza rok, (iv) są wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane przez niego do używania na podstawie umowy licencyjnej (sublicencji), umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 17a pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Na podstawie przepisu art. 16g ust. 3 u.p.d.o.p., za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną o koszty związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do używania, a w szczególności o koszty transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze, montażu, instalacji i uruchomienia programów oraz systemów komputerowych, opłat notarialnych, skarbowych i innych, odsetek, prowizji, oraz pomniejszoną o podatek od towarów i usług, z wyjątkiem przypadków, gdy zgodnie z odrębnymi przepisami podatek od towarów i usług nie stanowi podatku naliczonego albo podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty należnego podatku o podatek naliczony albo zwrot różnicy podatku w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. W przypadku importu cena nabycia obejmuje cło i podatek akcyzowy od importu składników majątku.

Na podstawie powyższych przepisów należy wskazać, iż oprogramowanie komputerowe (w tym przypadku portal do monitorowania stacji paliw), które stanowi autorskie prawo majątkowe, bądź licencję, jest zaliczane do wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, po spełnieniu przesłanek wynikających z powołanego powyżej art. 16b ust. 1 u.p.d.o.p. Wykonawca przeniesie na Spółkę majątkowe prawa autorskie do portalu do monitorowania stacji paliw. Spółka w prowadzonej działalności gospodarczej, będzie wykorzystywać portal do monitorowania stacji paliw przez okres dłuższy niż rok.

Biorąc pod uwagę powyższe Spółka uważa, że jeżeli wykonanie portalu do monitorowania stacji paliw nastąpi po oddaniu do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw, poniesione nakłady na wykonanie portalu powinny zostać uznane za odrębną wartość niematerialną i prawną, która zostanie wprowadzona do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych w miesiącu oddania do użytkowania.

Podsumowanie

Zdaniem Spółki, koszty związane z wykonaniem portalu do monitorowania stacji paliw powinny:

1.

zwiększać wartość początkową licencji na zintegrowany system zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw, jeżeli portal zostanie wykonany do dnia oddania do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw;

2.

zostać uznane za odrębną wartość niematerialną i prawną, która zostanie przyjęta do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych, jeżeli portal zostanie wykonany po dniu oddania do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego w zakresie pytania pierwszego uznaje się za nieprawidłowe. W odniesieniu do pytania drugiego stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

W niniejszej sprawie zapytaniem podatnika objęta jest kwestia kalkulowania wydatków poniesionych na wykonanie portalu do monitorowania stacji paliw. Wnioskodawca, w niniejszym wniosku swoje stanowisko uzależnia od okoliczności związanej z oddaniem do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw, uznając, iż w sytuacji, gdy wykonanie portalu do monitorowania stacji paliw nastąpi przed oddaniem do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw, to wówczas będzie uprawniony do zaliczenia przedmiotowych wydatków do wartości początkowej licencji na oprogramowanie zintegrowanego systemu zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw, natomiast w razie wykonania portalu już po oddaniu do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw, wówczas będzie uznawał wydatki na portal do monitorowania stacjami paliw za odrębną wartość niematerialną i prawną.

Normatywną podstawą do prezentowanej argumentacji (jak to wynika z uzasadnienia do stanowiska), jest treść art. 16g ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm., dalej: "ustawa o CIT"), zgodnie z którym za ceną nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną o koszty związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do używania, a w szczególności o koszty transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze, montażu, instalacji i uruchomienia programów oraz systemów komputerowych, opłat notarialnych, skarbowych i innych, odsetek, prowizji, oraz pomniejszoną o podatek od towarów i usług, z wyjątkiem przypadków, gdy zgodnie z odrębnymi przepisami podatek od towarów i usług nie stanowi podatku naliczonego albo podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty należnego podatku o podatek naliczony albo zwrot różnicy podatku w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. W przypadku importu cena nabycia obejmuje cło i podatek akcyzowy od importu składników majątku.

Organ interpretacyjny stwierdza, iż przepis ten zawiera co prawda wskazania dotyczące momentu, do którego wydatki objęte jego dyspozycją (ściślej koszty związane z zakupem) można zaliczyć do ceny nabycia wartości niematerialnej i prawnej czy też środka trwałego, określając, iż może to nastąpić do dnia przekazania środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do używania. Niemniej jednak, w ocenie organu, treść powyższego unormowania jest ściśle powiązana z określoną wartością niematerialną i prawną, czy też środkiem trwałym. Oznacza to, iż jedynie wydatki związane z nabyciem tejże zindywidualizowanej wartości niematerialnej i prawnej, wprowadzonej do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, można zaliczyć do jej ceny nabycia. W rezultacie, w sytuacji, gdy z opisu zdarzenia przyszłego jednoznacznie wynika, iż Wnioskodawca uzyskuje dwie odrębne wartości niematerialne i prawne, (tekst jedn.: licencję na oprogramowanie zintegrowanego systemu zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw oraz prawa autorskie do portalu do monitorowania stacji paliw), to wówczas zobligowany jest do wykazania w ewidencji dwóch wartości niematerialnych i prawnych i od każdej z nich dokonywania odrębnie odpisów amortyzacyjnych.

W tym miejscu wskazać należy, iż organ interpretacyjny podziela stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do pytania drugiego, uznając, iż spełnione zostały warunki do uznania portalu do monitorowania stacjami paliw za odrębną wartość niematerialną i prawną, co w konsekwencji przekłada się na możliwość odniesienia kosztów związanych z jego wykonaniem do wartości niematerialnej i prawnej jaką jest prawo autorskie do portalu monitorowania stacjami paliw. Wymieniony powyżej portal do monitorowania stacji paliw spełnia bowiem warunki zakreślone w art. 16b ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, zgodnie z którym amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 16c nabyte nadające się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania autorskie lub pokrewne prawa majątkowe o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane przez niego do używania na podstawie umowy licencyjnej (sublicencji), umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 17a ust. 1.

Wskazane warunki, zawarte w art. 16b ust1 pkt 5 ustawy o CIT spełnia również licencja na oprogramowanie zintegrowanego systemu zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw. Powyższe w sposób jednoznaczny wskazuje, iż mamy do czynienia z dwiema odrębnymi wartościami niematerialnymi i prawnymi, które winny podlegać odrębnej amortyzacji. W niniejszej sprawie nie ma zatem żadnego znaczenia fakt wykonania portalu do monitorowania stacjami przed czy też po oddaniu do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw. Obie wartości niematerialne i prawne, aczkolwiek - jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego - zależne od siebie, pod względem podatkowym winny być traktowane odrębnie, co oznacza, iż niedopuszczalne jest kalkulowanie ceny nabycia jednej wartości niematerialnej i prawnej poprzez dodawanie do niej kosztów związanych z nabyciem innej wartości niematerialnej i prawnej.

W rezultacie, w ocenie organu interpretacyjnego, niezależnie od momentu oddania do użytkowania systemu zarządzania stacjami paliw, Wnioskodawca zobowiązany jest na mocy art. 16b ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 16g ust. 1 pkt 1 i ust. 3 ustawy o CIT do odniesienia kosztów związanych z wykonaniem portalu do monitorowania stacji paliw do ceny nabycia przedmiotowego portalu, oczywiście jeśli wydatki te powstaną przed dniem przekazania portalu do używania.

Organ interpretacyjny podnosi również, iż uznanie za prawidłowe stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania drugiego wynika z faktu, iż omówioną powyżej zasadą jest zaliczanie kosztów związanych z powstaniem konkretnej wartości niematerialnej i prawnej do ceny jej nabycia i to niezależnie od przekazania licencji na oprogramowanie zintegrowanego sytemu zarządzania bezobsługową siecią stacji paliw do używania, co oznacza, iż w sytuacji, gdy Wnioskodawca wykona portal po oddaniu do używania systemu zarządzania stacjami paliw i zaliczy wydatki na jego wykonanie do ceny nabycia, a tym samym do odrębnej wartości niematerialnej i prawnej jaką jest portal do monitorowania stacji paliw, to wówczas postąpi zgodnie z przyjętą powyżej interpretacją.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl