IPPB2/415-99/12-2/MK - Określenie skutków podatkowych w związku z otrzymaniem nagród przez uczestników w ramach planowanego zorganizowania przez spółkę programu lojalnościowego.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 17 kwietnia 2012 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB2/415-99/12-2/MK Określenie skutków podatkowych w związku z otrzymaniem nagród przez uczestników w ramach planowanego zorganizowania przez spółkę programu lojalnościowego.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2012 r. (data wpływu 30 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych w związku z otrzymaniem nagród przez uczestników w ramach planowanego zorganizowania przez Spółkę programu lojalnościowego - jest:

nieprawidłowe - w części dotyczącej poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wartości premii przekazywanej Członkowi Klubu przy uwzględnieniu zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy. oraz uwzględnienia w stosunku do przekazywanych premii zwolnienia podatkowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy,

prawidłowe - w części dotyczącej braku obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy.

UZASADNIENIE

W dniu 30 stycznia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych w związku z otrzymaniem nagród przez uczestników w ramach planowanego zorganizowania przez Spółkę programu lojalnościowego

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej jako: Wnioskodawca, spółka, Organizator) zamierza zorganizować program lojalnościowy (dalej również jako: Program Klubu Inwestora) dla członków klubu. Zgodnie z projektowanym brzmieniem regulaminu tego programu członkami klubu są osoby fizyczne, będące klientami Organizatora, które uzyskały członkostwo w Klubie na warunkach określonych w przedmiotowym Regulaminie i biorą udział w Programie, zobowiązane do przestrzegania postanowień przedmiotowego Regulaminu. Członkostwo w Klubie jest imienne i nie może być przeniesione ani zbyte. Pod pojęciem klubu na gruncie przedmiotowego regulaminu programu lojalnościowego rozumie się utworzony i prowadzony przez Organizatora w ramach Programu Klub Inwestora, którego członkami mogą być wyłącznie klienci Organizatora, spełniający określone w przedmiotowym Regulaminie warunki uczestnictwa. Celem Klubu jest m.in. popularyzowanie wiedzy na temat sposobów inwestowania pieniędzy i wiedzy o instrumentach finansowych oraz propagowanie wiedzy z zakresu rynków kapitałowych.

Członkostwo w Klubie jest bezpłatne i dobrowolne. Członkiem Klubu może zostać osoba fizyczna, spełniająca łącznie m.in. następujące warunki:

1.

zawarła co najmniej jedną umowę ubezpieczenia inwestycyjnego za pośrednictwem Organizatora, na podstawie której obowiązana jest do opłacania składki ubezpieczeniowej w określonej rocznie kwocie i posiada co najmniej jedną polisę inwestycyjną, uzyskaną na podstawie ww. umowy ubezpieczenia inwestycyjnego zawartej za pośrednictwem Organizatora,

2.

prawidłowo wykonuje zobowiązania wynikające z umów ubezpieczenia zawartych za pośrednictwem Organizatora, w szczególności opłaca składki ubezpieczeniowe w terminach wynikających z tych umów,

3.

nie jest pracownikiem ani współpracownikiem Organizatora.

Pod pojęciem współpracownika Organizator rozumie osobę, którą łączy ze spółką umowa o współpracę, zawartą w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Członek Klubu jest uprawniony do:

1.

udziału w Programie na zasadach i warunkach określonych w Regulaminie,

2.

nabywania Produktów Ubezpieczeniowych oferowanych przez Organizatora,

3.

korzystania z innych usług proponowanych Członkom Klubu przez Organizatora,

4.

informowania innych osób o możliwości przystąpienia do Klubu i zachęcania ich do uzyskania członkostwa w Klubie,

5.

uzyskania analizy posiadanych produktów ubezpieczeniowych dokonanej przez Organizatora (począwszy od uzyskania statusu tzw. Srebrnego Inwestora),

6.

udziału w spotkaniach informacyjnych przeznaczonych dla Członków Klubu, organizowanych przez Organizatora i/lub Firmy Partnerskie.

Za każdą określoną kwotę uiszczonej przez Członka Klubu i/lub Nowych Członków Klubu (osoba, która uzyskuje członkostwo w Klubie wskutek skutecznego polecenia przez istniejącego Członka Klubu) rocznej składki ubezpieczeniowej, należnej na podstawie zawartej za pośrednictwem Organizatora umowy ubezpieczenia inwestycyjnego, lub której obowiązek zapłaty wynika z zakupu innych Produktów Ubezpieczeniowych, Organizator przyznaje Członkowi Klubu Punkty. Ilość przyznanych punktów uzależniona jest od rodzaju i specyfiki nabytego za pośrednictwem Organizatora produktu ubezpieczeniowego i może zależeć np. od wieku Ubezpieczonego w momencie nabycia produktu lub od okresu, na jaki umowa została zawarta, a także od wysokości składki rocznej, zgodnie z Tabelą Punktów, która stanowi Załącznik do Regulaminu. Za zgromadzone przez Członka Klubu Punkty Organizator przyznaje mu Premię, uzależnioną od liczby zgromadzonych przez Członków Klubu punktów bezpośrednich i pośrednich. Wysokość Premii uzależniona jest od posiadanego przez Członka Klubu statusu członkowskiego oraz od tego czy Produkty Ubezpieczeniowe zostały nabyte poprzez zakup usług ubezpieczeniowych przez Członka Klubu (z tego tytułu przypisywane są punkty bezpośrednie) czy też Nowego Członka Klubu (z tego tytułu przypisywane są Członkom Klubu punkty pośrednie). Wysokość Premii należnej Członkom Klubu określa tabela, stanowiąca załącznik do regulaminu programu lojalnościowego. Premia jest wypłacana Członkowi Klubu w drodze polecenia przelewu bankowego na wskazane w Formularzu Zgłoszeniowym przez Członka Klubu konto bankowe, w terminie do 60 dni od dnia dokonania rozliczenia w miesięcznych okresach rozliczeniowych. Spółka nie wyklucza, iż Członkami Klubu będą zarówno osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą jak również osoby nieprowadzące takiej działalności. Ponieważ jedynie w przypadku wypłat premii otrzymywanych przez osoby fizyczne nie w związku prowadzoną działalnością gospodarczą może dojść do powstania konsekwencji podatkowych dla spółki, to przedmiotem pytań będą każdorazowo premie wypłacane na rzecz osób fizycznych otrzymujących premie nie w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

1.

Czy Wnioskodawca zobowiązany będzie do poboru od premii przekazywanych na rzecz Członków Klubu (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej) w ramach programu lojalnościowego opisanego w stanie faktycznym zryczałtowanego podatku w wysokości 10% wartości premii przy uwzględnieniu zwolnienia przewidzianego dla przekazywania nagród w ramach sprzedaży premiowej, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f.

2.

W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, czy w opisanym stanie faktycznym spółka nie będzie zobowiązana jako płatnik do poboru zaliczek na podatek dochodowy z tytułu wypłaty premii w ramach programu lojalnościowego na rzecz Członków Klubu - osób fizycznych otrzymujących premie nie w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

3.

W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, czy w przypadku wypłat premii w ramach programu lojalnościowego spółka może uwzględniać zwolnienie podatkowe wynikające z art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f. i czy spółka może wykazać dochód do opodatkowania w informacji PIT-8C przy uwzględnieniu kwoty zwolnienia, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f.

4.

Czy Wnioskodawca w związku z wykonywaniem niektórych czynności przez członków klubu zgodnie z opisanym w stanie faktycznym regulaminem będzie zobowiązany do poboru zaliczek na podatek dochodowy tak jak w przypadku umowy cywilnoprawnej zgodnie z art. 41 w zw. z art. 13 pkt 8 u.p.d.o.f.

Zdaniem Wnioskodawcy,

Ad.1.

Zdaniem Spółki, premie przekazywane (wypłacane) na rzecz Członków Klubu w ramach programu lojalnościowego, który Spółka zamierza organizować, będą miały charakter przekazywania nagród w ramach sprzedaży premiowej i w przypadku gdy wartość wydawanych uczestnikom Programu premii związanych ze sprzedażą premiową, nie przekroczy jednorazowo kwoty 760 złotych, na Spółce nie będą ciążyć obowiązki płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych. W przypadku, gdy jednorazowa wartość premii przekroczy kwotę 760 złotych, na Spółce będzie ciążył obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych w wysokości 10% jednorazowej wysokości premii. Stosownie do regulacji przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT, wolne od podatku dochodowego są m.in. wartości nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych nagród nie przekracza kwoty 760 zł. Jednocześnie powyższe zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, że aby wartość nagród związanych ze sprzedażą premiową, stosownie do przytoczonej powyżej treści art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT zwolniona była z podatku dochodowego, spełnione muszą być następujące warunki:

1.

nagroda związana musi być ze sprzedażą premiową,

2.

jednorazowa wartość nagrody nie może przekroczyć kwoty 760 zł,

3.

sprzedaż premiowa nie dotyczy nagród otrzymanych przez osoby w związku z prowadzoną przez nie pozarolniczą działalnością gospodarczą.

Pomimo, że ustawodawca posłużył się w Ustawie o PIT wyrażeniem "sprzedaż premiowa, to jednak nie sformułował ustawowej definicji tego pojęcia, Definicja sprzedaży premiowej nie została również uregulowana w innych ustawach, w tym w szczególności w ustawie - Kodeks cywilny, jako jeden ze szczególnych rodzajów sprzedaży. W związku z powyższym dla potrzeb zastosowania przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT konieczne jest ustalenie definicji sprzedaży premiowej w oparciu o dostępne reguły wykładni. Stosując wykładnię językową wyrażenia "sprzedaż premiowa" zauważyć należy, iż składa się ono z dwóch elementów, wymagających zdefiniowania, terminu "sprzedaż" oraz "premiowa". Pojęcie umowy sprzedaży zostało zdefiniowane i uregulowane w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) przez przepisy art. 535 i następne, które stanowią, że przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się zapłacić sprzedawcy cenę. Termin "premia", "premiowa" nie został zdefiniowany w przepisach podatkowych, ani też cywilnoprawnych. Z uwagi na powyższe koniecznym jest dokonanie wykładni językowej przedmiotowego pojęcia. Za premię uznać należy nagrodę za coś, dodatkowe wynagrodzenie za wykonanie czegoś (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa, 2003). Innymi słowy pojęcie to służy dla określenia świadczenia, które otrzymuje ktoś, kto zachował się w sposób określony przez przyznającego premię. Przymiotnik "premiowy" należy zatem rozumieć jako odnoszący się do powyżej zdefiniowanej premii. Z punktu widzenia konstrukcji cechą sprzedaży premiowej jest fakt, iż wydanie nagrody (premii) nabywcy odbywa się na podstawie przyrzeczenia publicznego co do wydania nagrody każdemu, kto dokona określonej czynności w tym przypadku spełni warunki co do uczestnictwa w klubie zgodnie z projektowanym regulaminem programu lojalnościowego. Bez znaczenia w opinii Wnioskodawcy pozostaje fakt, iż nie jest on bezpośrednim sprzedawcą produktów/usług, których nabycie uprawnia do uzyskania premii, tylko pośrednikiem przy sprzedaży produktów/usług. "Sprzedaż premiowa" jest zatem formą umowy sprzedaży zawartą pomiędzy sprzedawcą a kupującym, połączoną z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu. W związku z powyższym należy stwierdzić, iż zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT, dotyczy osób fizycznych otrzymujących nagrody w związku z zawarciem umowy sprzedaży powodującej powstanie przychodów po stronie sprzedawcy, pod warunkiem, że sprzedaż premiowa nie dotyczy nagród otrzymanych przez te osoby w związku z prowadzoną przez nie pozarolniczą działalnością gospodarczą.

Organy podatkowe w wydawanych interpretacjach indywidualnych wskazują, na konieczność spełnienia następujących warunków, aby uznać, iż mamy do czynienia ze sprzedażą premiową:

1.

sprzedaż premiowa ma na celu uatrakcyjnienie zakupu danych towarów lub usług, lub zachęcenie klientów do dalszej współpracy,

2.

sprzedaż premiowa wiąże przekazanie nagród z faktem zakupu promocyjnego towaru lub korzystania z objętej promocją usługi, lub też zgromadzenia określonej liczby punktów,

3.

nagroda przysługuje każdemu nabywcy - jej przyznanie nie jest zatem wynikiem przypadku lub odgadywania zaistniałych zdarzeń losowych,

4.

nagrody przyznawane są za dokonanie zakupów o określonej wartości lub ilości, tzn. za utrzymywanie określonej intensywności kontaktów gospodarczych lub częstotliwości korzystania z objętych sprzedażą premiową usług.

W opinii spółki w przypadku przedmiotowego programu lojalnościowego będą spełnione przesłanki do uznania, iż przekazywane (wypłacane) premie będą traktowane jako premie przekazywane w ramach sprzedaży premiowej, ponieważ:

1.

premie wypłacane są na rzecz Członków Klubu, którzy m.in. za pośrednictwem spółki jako agentem, wpisanym do rejestru agentów ubezpieczeniowych, zawarli umowę ubezpieczenia z firmą ubezpieczeniową o określonej wartości rocznej składki ubezpieczeniowej. Fakt zawarcia umowy pomiędzy Członkiem Klubu a firmą ubezpieczeniową wpływa na wysokość przychodów sprzedaży spółki jako agenta ubezpieczeniowego. W przypadku sprzedaży agencyjnej w opinii spółki agenta można utożsamiać ze sprzedawcą usług dla potrzeb definicji sprzedaży premiowej. Spółka ma interes ekonomiczny w przyznawaniu premii członkom klubu, gdyż poprzez organizację programu lojalnościowego spółka chce zachęcić potencjalnych klientów do uczestnictwa w Klubie i tym samym zawierania umów ubezpieczeniowych, co będzie miało bezpośrednie przełożenie na osiągane przez spółkę wyniki finansowe;

2.

przyznawane w ramach programu lojalnościowego premie związane są z zawarciem umowy sprzedaży, generującej po stronie przyznającego premie przychody;

3.

zawierana przez członków klubu umowa ubezpieczeniowa spełnia kryteria umowy sprzedaży, tj. w zamian za objęcie członka klubu ubezpieczeniem zobowiązany jest on do zapłaty składki ubezpieczeniowej;

4.

rozumienie przyznawanej członkom klubu premii na gruncie przedmiotowego programu lojalnościowego zgodne jest z wykładnią językową tego pojęcia, zgodnie z którym stanowi ona wynagrodzenie za spełnienie warunków uprawniających do uczestnictwa w Klubie inwestora (w tym w szczególności zawarcia umowy ubezpieczeniowej o określonej kwotowo składce ubezpieczeniowej).

Ponadto stosownie do przepisu art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy o PIT od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem m.in. przytaczanych powyżej przepisów art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f. - w wysokości 10% wygranej lub nagrody. Zatem opodatkowaniu zryczałtowanym 10% podatkiem dochodowym stosownie do treści powyższego przepisu art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f. będą podlegały w całości wygrane, których wartość przekroczy 760 zł W przypadku gdy jednorazowa wartość nagrody przekracza kwotę 760 zł wówczas stosownie do przepisu art. 41 ust. 4 Ustawy o PIT wydający nagrodę zobowiązany jest do poboru zryczałtowanego podatku od całości wartości wygranej. Równocześnie zgodnie z przepisem art. 41 ust. 4 u.p.d.o.f. płatnicy (tekst jedn.: osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej) są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w przepisach w tym wskazany powyżej 10% podatek dochodowy. Reasumując wartość nagród związanych ze sprzedażą premiową, których jednorazowa wartość nie przekracza 760 zł, wydawanych przez Spółkę bezpośrednio dla odbiorców nagród (nabywców towarów klientów Spółki) korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f. Tym samym po stronie Spółki nie powstaną obowiązki płatnika. Spółka pragnie wskazać, że powyższe stanowisko Spółki zgodne jest nie tylko z wykładnią przedmiotowych przepisów ale również ze stanowiskami zajmowanymi przez organy podatkowe w indywidualnych sprawach innych podatników prezentowanymi w wydanych interpretacjach indywidualnych prawa podatkowego np. w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 6 września 2010 r. Sygn. ILPB1/415-666/10-4/AO czy też w interpretacji indywidualnej Dyrektora izby Skarbowej w Warszawie z dnia 5 października 2010 r., Sygn. IPPB1/415-677/10-3/JB

Ad. 2.

W przypadku braku możliwości zastosowania zwolnienia podatkowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f. i w konsekwencji braku obowiązku poboru zryczałtowanego podatku na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., zdaniem Wnioskodawcy spółka nie będzie zobowiązana do poboru zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanych w ramach przedmiotowego programu premii. W takiej sytuacji wypłacane premie na rzecz członków klubu w opinii Wnioskodawcy będą stanowić po stronie członków klubu przychody z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f. Ponieważ nie będą spełnione warunki do potraktowania premii jako premii przekazywanej w ramach sprzedaży premiowej, to zgodnie z art. 41 u.p.d.o.f. spółka nie będzie zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku przy ich wypłacie. Brak obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy przy dokonywaniu wypłat premii na rzecz członków klubu wynika z faktu, iż premie (świadczenia) te nie będą wypłacane ze stosunku pracy oraz z tytułu działalności wymienionej w art. 41 u.p.d.o.f., tj. z tytułu art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18 u.p.d.o.f. Jedynie dokonywanie płatności z ww. tytułów obliguje płatnika do poboru zaliczek na podatek dochodowy.

Ad. 3.

W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, tj. jeżeli wypłata premii w ramach programu lojalnościowego nie będzie traktowana jako przekazanie nagród w ramach sprzedaży premiowej, to zdaniem spółki zgodnie z art. 42 u.p.d.o.f. będzie ona zobowiązana do wykazania wartości wypłacanych premii na formularzu PIT-8C i będzie uprawniona do wykazania na formuiarzu PIT-8C jako przychód wartości wypłaconej premii przy uwzględnieniu zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f., tj. kwoty jednorazowego świadczenia w wysokości 200 zł. Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f. wolna od podatku jest wartość nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f., otrzymanych od świadczeniodawcy w związku z jego promocją lub reklamą. W opinii Wnioskodawcy, jeżeli przekazywane premie nie będą traktowane jako przekazywane w ramach sprzedaży premiowej, to należy uznać, że po stronie członków klubu będą stanowić otrzymane świadczenia, o których mowa w art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f., w związku z jego promocją lub reklamą. Uzasadnione jest to faktem, iż zgodnie z regulaminem programu lojalnościowego członkowie klubu uprawnieni do otrzymania premii będą wykonywać następujące czynności związane z promocją i reklamą Wnioskodawcy: (1) informowanie innych osób o możliwości przystąpienia do Klubu i zachęcania ich do uzyskania członkostwa w Klubie udziału w spotkaniach informacyjnych przeznaczonych dla Członków Klubu, organizowanych przez Organizatora i/lub Firmy Partnerskie, (2) powstrzymania się od wszelkich działań/zaniechań, które bezpośrednio lub pośrednio zagrażałyby reputacji oraz dobremu imieniu Organizatora lub/i Firmom Partnerskim. W opinii Wnioskodawcy, w przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie Nr 1, wykonywanie ww. czynności w ramach uczestnictwa w klubie Inwestora uprawniają Wnioskodawcę do wykazania kwoty przychodu na formularzu PIT-8C po pomniejszeniu o kwotę zwolnioną od podatku w kwocie jednorazowego świadczenia na poziomie 200 zł zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f.

Ad.4

W przypadku wypłaty przez Wnioskodawcę premii na rzecz Członków Klubu w opinii Wnioskodawcy nie mają odpowiedniego zastosowania przepisy o umowie zlecenia, ponieważ członków klubu oraz Wnioskodawcy nie wiąże żaden stosunek cywilnoprawny polegający na świadczeniu usług.

Wykonywanie przez Członków Klubu czynności na rzecz organizatora mają jedynie charakter uprawnienia członków klubu (a nie zobowiązania) i mogą polegać m.in. na;

1.

informowaniu innych osób o możliwości przystąpienia do Klubu i zachęcania ich do uzyskania członkostwa w Klubie,

2.

udziale w spotkaniach Informacyjnych przeznaczonych dla Członków Klubu, organizowanych przez Organizatora i/lub Firmy Partnerskie,

3.

powstrzymaniu się od wszelkich działań/zaniechań, które bezpośrednio lub pośrednio zagrażałyby reputacji oraz dobremu imieniu Organizatora lub/i Firm Partnerskich,

4.

powiadomieniu organizatora o wszelkich nieprawidłowościach związanych z funkcjonowaniem Programu.

Do elementów charakterystycznych istnienia stosunku cywilnoprawnych należy zaliczyć w szczególności następujące elementy;

1.

obowiązek osoby przyjmującej zobowiązanie do dołożenia należytej staranności, tak aby osiągnąć określony w umowie cel, tj. zleceniobiorca nie odpowiada za osiągniecie określonego rezultatu, a jedynie za niedołożenie należytej staranności, aby rezultat osiągnąć; w przedmiotowym stanie faktycznym takiej staranności członkowie klubu nie są zobowiązani dochowywać;

2.

zleceniobiorca może wypowiedzieć zlecenie w każdym czasie; w przedmiotowym stanie faktycznym brak jest celu wypowiadania takiej umowy. Czynności, które mogą być wykonywane przez Członków Klubu na podstawie przedmiotowego regulaminu programu lojalnościowego nie wypełniają w opinii Wnioskodawcy kryterium stosunku cywilnoprawnego i w związku z tym Wnioskodawca nie będzie pełnił roli płatnika z tytułu wypłacanych świadczeń na podstawie art. 41 w zw. z art. 13 pkt 8 u.p.d.o.f.

W opinii Wnioskodawcy zakres związania wypłacającego oraz Członków Klubu nie wykazuje cech umowy polegającej na zobowiązaniu się do określonego działania w zamian za wynagrodzenie. Opisane w uzasadnieniu stanowiska Wnioskodawcy w zakresie odpowiedzi na pytanie Nr 4 czynności mają charakter poboczny i nie stanowią warunków do przyznania premii, która przysługuje Członkowi Klubu na zasadach opisanych wstanie faktycznym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe - w części dotyczącej poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wartości premii przekazywanej Członkowi Klubu przy uwzględnieniu zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy oraz uwzględnienia w stosunku do przekazywanych premii zwolnienia podatkowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy, natomiast w części dotyczącej braku obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy - prawidłowe.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Dochodem ze źródła przychodów stosownie do art. 9 ust. 2 ww. ustawy, jeżeli przepisy art. 24-25 nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Z treści zacytowanego przepisu jednoznacznie wynika zasada powszechności przedmiotowej opodatkowania podatkiem dochodowym wszystkich dochodów.

Przychodami w myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Spośród źródeł przychodów w art. 10 ust. 1 pkt 9 powołanej ustawy, ustawodawca wymienił tzw. "inne źródła".

Zgodnie z art. 20 ust. 1 powołanej wyżej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, z wyjątkiem alimentów na rzecz dzieci, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nie należące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nie znajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie w cytowanym przepisie sformułowania "w szczególności" oznacza, że wyliczenie zawarte w przepisie jest jedynie wyliczeniem przykładowym.

Tym samym przychodami z innych źródeł mogą być inne jeszcze przychody niż wymienione w art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Aby wartość nagród związanych ze sprzedażą premiową zwolniona była z podatku dochodowego, spełnione muszą być warunki:

* nagroda związana być musi ze sprzedażą premiową,

* jednorazowa wartość nagrody nie może przekroczyć kwoty 760 zł,

* sprzedaż premiowa nie dotyczy nagród otrzymanych przez osoby w związku z prowadzoną przez nie pozarolniczą działalnością gospodarczą.

Pomimo, że ustawodawca posłużył się w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych wyrażeniem "sprzedaż premiowa", to jednak nie sformułował tego pojęcia w ustawie. Sprzedaż premiowa nie została również uregulowana w ustawie - Kodeks cywilny, jako jeden ze szczególnych rodzajów sprzedaży. W związku z powyższym dla potrzeb zastosowania przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy konieczne jest ustalenie definicji sprzedaży premiowej w oparciu o dostępne reguły wykładni.

Stosując wykładnię językową wyrażenia "sprzedaż premiowa" zauważyć należy, iż składa się ono z dwóch elementów, wymagających zdefiniowania, mianowicie terminu "sprzedaż" oraz "premiowa".

Pojęcie umowy sprzedaży zostało zdefiniowane i uregulowane w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) i tak treść art. 535 i następnych stanowi, że przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się zapłacić sprzedawcy cenę. Sprzedaż jest zatem umową dwustronnie zobowiązującą, a skutkiem jej zawarcia jest zobowiązanie się sprzedawcy do przeniesienia własności rzeczy lub prawa na kupującego oraz zobowiązanie się kupującego do zapłacenia sprzedawcy umówionej ceny. Świadczenie jednej strony jest więc odpowiednikiem świadczenia drugiej strony. W takim ujęciu umowa sprzedaży ma charakter umowy wzajemnej. Świadczenia stron mają charakter ekwiwalentny, jednakże w znaczeniu subiektywnym. Z istoty swej umowa ma charakter odpłatny. Odpowiednikiem świadczenia sprzedawcy jest umówiona cena, a więc ustalona przez strony i wyrażona w pieniądzu wartość rzeczy lub prawa.

Termin "premia", "premiowa" nie został zdefiniowany w przepisach podatkowych, ani też cywilnoprawnych. Z uwagi na powyższe koniecznym jest dokonanie wykładni językowej przedmiotowego pojęcia. Za premię uznać należy nagrodę za coś, dodatkowe wynagrodzenie za wykonanie czegoś (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa, 2003). Innymi słowy pojęcie to służy dla określenia świadczenia, które otrzymuje ktoś, kto zachował się w sposób określony przez przyznającego premię. Przymiotnik "premiowy" należy zatem rozumieć jako odnoszący się do powyżej zdefiniowanej premii.

Należy także zwrócić uwagę na przepis art. 353 § 1 ustawy - Kodeks cywilny, który stanowi, że zobowiązanie polega na tym, że wierzyciel może żądać od dłużnika świadczenia, a dłużnik powinien świadczenie spełnić. Natomiast zgodnie z § 2 art. 353 Kodeksu cywilnego, świadczenie może polegać na działaniu albo na zaniechaniu. Zatem strony umowy sprzedaży mogą wzbogacić treść łączącego je stosunku w granicach swobody kontraktowania, tzn. mogą wprowadzić do niego określone postanowienia, których treść lub cel nie sprzeciwiają się właściwości (naturze) sprzedaży, ustawie lub zasadom współżycia społecznego. Do tego rodzaju postanowień należy zobowiązanie sprzedawcy do spełnienia dodatkowego świadczenia (nagrody) w przypadku zakupu przez kupującego określonego towaru. Postanowienia takie stanowią elementy dodatkowe, zastrzeżone w treści umowy przez strony.

W związku z powyższym, mając na uwadze powyższe ustalenia i powołane przepisy prawa, zdaniem tutejszego organu podatkowego "sprzedaż premiowa" jest umową sprzedaży, zawartą między sprzedawcą a kupującym, połączoną jednak z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu. Na skutek zawarcia tej umowy po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek przeniesienia na kupującego własności rzeczy i wydania mu rzeczy, jak również wydania (przekazania) kupującemu premii, w związku z dokonanym przez niego zakupem, której wartość nie jest objęta ceną kupowanego towaru. Otrzymanie premii jest gwarantowane, albowiem przyznawane jest przez sprzedawcę kupującemu w zamian za to, że ten dokonał zakupu określonego towaru, na warunkach wskazanych przez sprzedającego (np. w określonej ilości, o określonej wartości, czy też określonego rodzaju towarów). Po stronie kupującego powstaje obowiązek zapłaty ceny sprzedaży oraz uprawnienie do otrzymania premii.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca zamierza zorganizować program lojalnościowy o nazwie Program Klubu Inwestora dla swoich Klientów będących osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej (Członków Klubu), którzy zawarli umowę ubezpieczenia za pośrednictwem Wnioskodawcy. Członkostwo w klubie będzie bezpłatne i dobrowolne. Program ten polega na przyznawaniu określonej nagrody pieniężnej "Premii" dla Klienta (Członka Klubu) spełniającego określone warunki zawarte w regulaminie Programu.

Za każdą określoną kwotę uiszczoną przez Członka Klubu lub (wskutek skutecznego polecenia przez istniejącego Członka Klubu), Nowych Członków Klubu rocznej składki ubezpieczeniowej, należnej na podstawie zawartej za pośrednictwem Wnioskodawcy umowy ubezpieczenia inwestycyjnego, lub której obowiązek zapłaty wynika z zakupu innych Produktów Ubezpieczeniowych, Wnioskodawca przyznaje Członkowi Klubu Punkty. Ilość przyznanych punktów uzależniona jest od rodzaju i specyfiki nabytego za pośrednictwem Wnioskodawcy produktu ubezpieczeniowego.

Za zgromadzone przez Członka Klubu Punkty, Wnioskodawca będzie przyznawał mu Premię, uzależnioną od liczby zgromadzonych przez Członków Klubu punktów "bezpośrednich" i "pośrednich". Wysokość Premii uzależniona jest od posiadanego przez Członka Klubu statusu członkowskiego oraz od tego czy produkty ubezpieczeniowe zostały nabyte poprzez zakup usług ubezpieczeniowych przez Członka Klubu (punkty bezpośrednie) czy też z jego referencji przez Nowego Członka Klubu (punkty pośrednie). Wysokość Premii należnej Członkom Klubu określa tabela, stanowiąca załącznik do regulaminu programu lojalnościowego. Premia jest wypłacana Członkowi Klubu w drodze polecenia przelewu bankowego na wskazane w formularzu zgłoszeniowym przez Członka Klubu konto bankowe, w terminie do 60 dni od dnia dokonania rozliczenia w miesięcznych okresach rozliczeniowych.

Mając na uwadze przywołane uregulowania prawne oraz opisane zdarzenie przyszłe należy zauważyć, że przedstawione przez Wnioskodawcę przedsięwzięcie nie może być uznane za sprzedaż premiową w rozumieniu przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Celem Programu jest wzrost sprzedaży produktów objętych programem lojalnościowym, zmotywowanie Klientów (Członków Klubu) do rekomendacji i sprzedaży produktów sprzedawanych przez podmiot sprzedający produkty ubezpieczeniowe. Klienci członkowie Klubu nie zawierają jednak umów sprzedaży produktów ubezpieczeniowych z Wnioskodawcą, a Wnioskodawca nie będzie dokonywał sprzedaży produktów ubezpieczeniowych na rzecz potencjalnego klienta lecz stroną tej umowy będzie Ubezpieczyciel.

Zadanie Wnioskodawcy sprowadza się do pośrednictwa w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, których nabycie uprawnia do uzyskania premii i nagradzania osób fizycznych (Klientów - członków klubu), którzy dokonają zakupu produktów objętych Programem lojalnościowym i dokonają uiszczenia rocznej składki ubezpieczeniowej w celu zwiększenia własnych zysków.

Tym samym nagroda pieniężna w postaci premii otrzymana przez Członka Klubu za zgromadzenie punktów premiowych za zakup produktów ubezpieczeniowych i regularne opłacanie składki rocznej, czy też za zakup produktów ubezpieczeniowych i regularne opłacanie składki rocznej z jego referencji przez Nowego Członka Klubu, nie jest nagrodą związaną ze sprzedażą premiową.

Nagroda ta również nie będzie mogła korzystać ze zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak wynika z treści tego przepisu, wolna od podatku dochodowego jest wartość nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, otrzymanych od świadczeniodawcy w związku z jego promocją lub reklamą - jeżeli jednorazowa wartość tych świadczeń nie przekracza kwoty 200 zł; zwolnienie nie ma zastosowania, jeżeli świadczenie jest dokonywane na rzecz pracownika świadczeniodawcy lub osoby pozostającej ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji pojęcia "nieodpłatnego świadczenia". Dokonując zatem wykładni gramatycznej, za "nieodpłatne świadczenie" uznać należy świadczenia "nie wymagające opłaty, takie za które się nie płaci, bezpłatne" (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN 2003). Zatem należy przyjąć, że nieodpłatnym świadczeniem jest takie zdarzenie, którego skutkiem (następstwem) jest nieodpłatne przysporzenie majątku jednej osobie, kosztem majątku innej osoby, innego podmiotu. Przedmiotowe zwolnienie w praktyce ma zastosowanie do nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych w ramach akcji promocyjno - reklamowych, w czasie których wręcza się drobne gadżety reklamowe i promocyjne takie jak np.: kalendarze, upominki i drobne prezenty w postaci materiałów piśmiennych. Tym samym nieodpłatne świadczenie to świadczenie stanowiące przysporzenie tylko po stronie obdarowanego nie związane z żadnym wzajemnym zobowiązaniem "obdarowanego" na rzecz "darczyńcy".

Ponadto, żeby stwierdzić, czy przedmiotowe świadczenia korzystają z ww. zwolnienia należy rozstrzygnąć czy są one otrzymane przez uczestników w związku z promocją lub reklamą Wnioskodawcy.

Przyjmując definicję promocji i reklamy zgodnie ze słownikiem języka polskiego PWN, za reklamę uważa się rozpowszechnianie informacji o towarach i ich zaletach, natomiast promocja obejmuje rozmaite czynności zwłaszcza reklamowe, wystawiennicze, podjęte dla poinformowania o walorach oferowanego produktu. Promocja i reklama ma co do zasady na celu zwiększenie popytu na towary lub usługi sprzedawane przez podmiot prowadzący akcję promocyjne i reklamowe. Jednakże zasadą jest, iż reklama i promocja są skierowane do faktycznych, bądź potencjalnych odbiorców tych towarów lub usług w celu zachęcenia ich do dokonania zakupu.

Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż nieodpłatne świadczenie to świadczenie stanowiące przysporzenie tylko po stronie obdarowanego, nie związane z żadnym wzajemnym zobowiązaniem "obdarowanego" na rzecz "darczyńcy". Nie można więc uznać za nieodpłatne świadczenie wskazanych we wniosku nagród w postaci premii pieniężnej, które ma otrzymać Członek Klubu w ramach uruchamianego przez Wnioskodawcę programu lojalnościowego (Klubu Inwestora), tym bardziej, iż - jak wskazał Wnioskodawca - uzyskanie nagród przez Członka Klubu uzależnione będzie od zgromadzonych punktów premiowych związanych z dokonanymi przez Członka klubu i Nowego Członka Klubu zakupami dotyczącymi nabycia produktów ubezpieczeniowych oraz dokonania stosownych opłat rocznej składki ubezpieczeniowej lub opłat wynikających z zakupu innych produktów ubezpieczeniowych na skutek zawartych umów z ubezpieczycielem za pośrednictwem Wnioskodawcy.

Ponadto, jak wykazano powyżej, nieodpłatnym świadczeniem w przypadku przedmiotowego zwolnienia nie może być świadczenie pieniężne - nagroda pieniężna. W tym miejscu należy jeszcze raz podkreślić, iż za nieodpłatne świadczenie uznać należy świadczenie bezpłatne, nie wiążące się z żadnym zobowiązaniem wzajemnym. Natomiast przyznanie premii uzależnione będzie od dokonania wyżej wskazanych czynności, a co za tym idzie nie będzie miało nieodpłatnego charakteru związanego z promocją i reklamą.

W świetle powyższego należy stwierdzić, iż wartość nagrody w postaci premii pieniężnej, otrzymanej przez Członków klubu w zamian za punkty premiowe związane z zakupami i opłatami dokonanymi przez Członków Klubu, Nowych Członków Klubu, w świetle art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi dla Członków Klubu, w myśl art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 tej ustawy przychód z innych źródeł.

Powyżej skutkuje tym, że na podmiocie wypłacającym ww. nagrody w postaci premii pieniężnej nie będzie ciążył obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od wartości tych nagród co potwierdza treść art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w myśl którego, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52 i art. 52a oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych (PIT-8C).

W dalszej kolejności ustosunkowując się do zapytania Wnioskodawcy w przedmiocie wystąpienia obowiązków płatnika w związku z wykonywaniem niektórych czynności przez członków klubu zgodnie z opisanym w stanie faktycznym regulaminem skutkujących obowiązkiem poboru zaliczek na podatek dochodowy tak jak w przypadku umowy cywilnoprawnej zgodnie z art. 41 w zw. z art. 13 pkt 8 u.p.d.o.f. organ podatkowy zauważa, iż jak wskazał Wnioskodawca członkowstwo w Klubie jest bezpłatne i dobrowolne.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego nie wynika, że członków klubu oraz Wnioskodawcę wiąże stosunek cywilnoprawny polegający na świadczeniu usług.

Zatem zgodzić się należy z Wnioskodawcą, że wykonywane przez Członków Klubu czynności na rzecz organizatora wykazane w opisie zdarzenia przyszłego mają charakter uprawnienia członków klubu, a nie zobowiązania. Nie stanowią one warunków do przyznania premii, która przysługuje Członkowi Klubu na zasadach opisanych w opisie zdarzenia przyszłego.

Zakres związania wypłacającego oraz Członków Klubu nie wykazuje cech umowy polegającej na zobowiązaniu się do określonego działania w zamian za wynagrodzenie.

W związku z powyższym Wnioskodawca nie będzie pełnił roli płatnika na podstawie art. 41 w zw. z art. 13 pkt 8 u.p.d.o.f. w związku z wykonywaniem przez Członków Klubu czynności na rzecz organizatora wykazanych w opisie zdarzenia przyszłego.

Reasumując,

* premie przekazywane przez Wnioskodawcę na rzecz Członków Klubu (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej) w ramach programu lojalnościowego nie będą stanowić nagród związanych ze sprzedażą premiową. W związku z tym nagrody te nie są objęte zwolnieniem z podatku dochodowego na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68 tej ustawy,

* Wnioskodawca przekazując nagrodę pieniężną w postaci premii nie będzie mógł uwzględniać kwoty zwolnienia, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f., ponieważ nieodpłatne świadczenie (w przypadku przedmiotowego zwolnienia) nie może być świadczeniem pieniężnym jak również nie może wiązać się z żadnym zobowiązaniem wzajemnym.

* wartość nagrody w postaci premii pieniężnej, otrzymanej przez Członka klubu w zamian za punkty premiowe związane z zakupami i opłatami dokonanymi przez Członków Klubu, Nowych Członków Klubu, w świetle art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi dla Członków Klubu, w myśl art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 tej ustawy przychód z innych źródeł. W konsekwencji Wnioskodawca zobowiązany będzie do sporządzenia i przekazania informacji PIT-8C zgodnie z dyspozycja przepisu art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

* wykonywanie przez Członków Klubu czynności na rzecz organizatora wykazanych w opisie zdarzenia przyszłego skutkuje tym, że Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do poboru zaliczek na podatek dochodowy zgodnie z art. 41 w zw. z art. 13 pkt 8 u.p.d.o.f.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl