IPPB2/415-345/08-5/MG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 maja 2008 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB2/415-345/08-5/MG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12 stycznia 2008 r. (data wpływu 22 lutego 2008 r.) oraz w uzupełnieniu wniosku w zakresie brakującego podpisu z dnia 12 maja 2008 r. (data wpływu 15 maja 2008 r.) stanowiącego odpowiedź na wezwanie z dnia 5 maja 2008 r. Nr IPPB2/415-345/08-2/MG (data nadania 6 maja 2008 r. data doręczenia 9 maja 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika, dotyczących korekty PIT-4 i PIT-11 za 2007 rok - jest:

* prawidłowe - w części dotyczącej skorygowania zawyżonych składek na ubezpieczenie społeczne,

* nieprawidłowe - w części dotyczącej skorygowania zawyżonych składek na ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i F.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lutego 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie obowiązków płatnika, dotyczących korekty PIT-4 i PIT-11 za 2007 r.

Z uwagi na stwierdzone we wniosku braki formalne, wezwano Spółkę pismem z dnia 5 maja 2008 r. Nr I do ich uzupełnienia. Spółka uzupełniła wniosek pismem z dnia 12 maja 2008 r. (data wpływu 15 maja 2008 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka w miesiącu grudniu 2007 r. przekazała pracownikom paczki świąteczne o wartości 760 zł. Paczki zgodnie z wnioskiem o akceptację wydatku miały zostać sfinansowane w 60% ze środków obrotowych i 40% z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Na podstawie ww. informacji została sporządzona lista płac za miesiąc grudzień 2007 r., w której od części sfinansowanej ze środków obrotowych Spółka naliczyła, potraciła z wynagrodzenia i odprowadziła należne składki ZUS.

W miesiącu styczniu 2008 r. decyzją Zarządu całość świadczenia-wydatku została sfinansowana z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Z uwagi na powyższe Spółka skorygowała dokumenty ZUS, a nienależnie potrącone pracownikowi składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy i F rozliczyła w liście płac za m-c luty 2008 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy w przypadku skorygowania zawyżonych składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy i F z tytułu nienależnie pobranych składek od pracownika w miesiącu grudniu 2007 r., a skorygowanych w miesiącu lutym 2008 r. Spółka powinna dokonać dopłat tych składek do bieżącego wynagrodzenia pracownika, bez konieczności sporządzania korekt PIT-4 i PIT-11 za 2007 rok.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) za przychody ze stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona.

Moment powstania obowiązku podatkowego wynika z treści art. 11 ust. 1 ww. ustawy, który stanowi, iż przychodami są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń. Z treści tego przepisu wynika, iż moment powstania przychodu w przedmiotowym przypadku jest określony w sposób kasowy, czyli obowiązek podatkowy powstaje w momencie wypłaty świadczeń lub postawienia ich do dyspozycji podatnika. W związku z tym przychody z tytułu zwróconych składek powstaną w roku w którym faktycznie zostały podatnikowi zwrócone (lub postawione do jego dyspozycji).

Jednocześnie na podstawie art. 31 ww. ustawy Spółka jest obowiązana jako płatnik obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od nich przychody ze stosunku pracy, czyli m.in. zwroty nadpłaconych składek. Obliczając zaliczkę za dany miesiąc Spółka winna uwzględnić także, zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 2 ww. ustawy oraz potrącone w danym miesiącu składki na ubezpieczenie społeczne.

Reasumując, Spółka z tytułu dokonywania wypłat ze stosunku pracy, w postaci zwrotów nienależnie pobranych składek na ubezpieczenie społeczne jest obowiązana pobrać podatek, obliczając go w sposób przedstawiony powyżej i ująć go w informacji PIT-11 za 2008 rok.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje.

Zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji Podatkowej zaniechano poboru podatku.

W art. 10 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy zostały określone źródła przychodów, gdzie między innymi wymienia się: stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.

W myśl art. 12 ust. 1 ww. ustawy, za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za nie wykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty, niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych. Natomiast przepis art. 11 ust. 1 ww. ustawy stanowi, iż przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny, na wstępie należy wyjaśnić, iż tut. Organ w wydanej interpretacji indywidualnej odniósł się do prawidłowego z punktu widzenia ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, postępowania płatnika podatku dochodowego, w sytuacji dokonania korekty dokumentów rozliczeniowych ZUS. Nie odniósł się natomiast do kwestii zasadności i prawidłowości dokonanej przez Spółkę korekty finansowania paczek świątecznych dla pracowników, z uwagi na to, że nie było to przedmiotem zapytania. Bowiem stosownie do art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

Artykuł 3 pkt 2 ustawy - Ordynacja podatkowa stanowi, iż ilekroć w ustawie jest mowa o przepisach prawa podatkowego - rozumie się przez to przepisy ustaw podatkowych, postanowienia ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską innych umów międzynarodowych dotyczących problematyki podatkowej, a także przepisy aktów wykonawczych wydanych na podstawie ustaw podatkowych. Natomiast poprzez ustawy podatkowe, zgodnie z treścią art. 3 pkt 1 Ordynacji podatkowej, rozumie się ustawy dotyczące podatków, opłat oraz niepodatkowych należności budżetowych określające podmiot, przedmiot opodatkowania, powstanie obowiązku podatkowego oraz regulujące prawa i obowiązki organów podatkowych, podatników, płatników i inkasentów, a także ich następców prawnych oraz osób trzecich.

Zatem kwestie dotyczące zasadności i prawidłowości dokonanych zmian źródła finansowania Spółka powinna ustalić w oparciu o inne niż podatkowe przepisy regulujące ww. zagadnienia, m.in.: ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 11, poz. 74 z późn. zm.), ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135 z późn. zm.), ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tekst jedn. Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.), ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.).

Z definicji art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b) wynika, że podstawę obliczania podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3, art. 29-30c oraz art. 30e, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 24 ust. 1, 2, 4, 4a-4e, ust. 6 lub art. 24b ust. 1 i 2, lub art. 25, po odliczeniu kwot składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887 z późn. zm.) potrąconych w roku podatkowym przez płatnika ze środków podatnika (...) od przychodu podlegającego opodatkowaniu. Odliczenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru tanowi dochód (przychód) wolny od podatku na podstawie art. 21, 52, 52a, 52c, oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Natomiast zgodnie z treścią art. 31 ww. ustawy osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, zwane dalej "zakładami pracy", są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakłady pracy, a w spółdzielniach pracy - wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.

Przepis art. 32 ust. 2 ww. ustawy stanowi, iż za dochód, o którym mowa w ust. 1 i 1a, uważa się uzyskane w ciągu miesiąca przychody w rozumieniu art. 12 oraz zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez płatnika, po odliczeniu kosztów uzyskania w wysokości określonej w art. 22 ust. 2 pkt 1 lub 3 oraz po odliczeniu potrąconych przez płatnika w danym miesiącu składek na ubezpieczenie społeczne, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy.

Biorąc pod uwagę wyżej wymienione przepisy prawa należy stwierdzić, iż ustawodawca nałożył na płatnika obowiązek prawidłowego obliczenia, poboru i odprowadzenia w ciągu roku podatkowego zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń i innych świadczeń wypłaconych lub postawionych do dyspozycji pracownika, a także sporządzenia i przekazania podatnikowi i urzędowi skarbowemu w ustawowym terminie informacji według ustalonego wzoru.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż w m-cu styczniu 2008 r. na podstawie decyzji zarządu Spółki zmieniono źródło finansowania przyznanych pracownikom w m-cu grudniu 2007 r. paczek świątecznych. W wyniku dokonanych zmian, paczki świąteczne zostały w pełnej wysokości sfinansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w wyniku czego Spółka skorygowała w m-cu lutym 2008 r. dokumenty ZUS dotyczące zawyżonych składek na ubezpieczenie społeczne (od części sfinansowanej ze środków obrotowych), naliczone i potrącone z wynagrodzeń w m-cu grudniu 2007 r.

Mając na względzie przedstawiony stan faktyczny oraz przytoczone powyżej przepisy prawa wyjaśnić należy, iż kwota nadpłaconych składek na ubezpieczenia społeczne finansowana przez pracownika, zwrócona przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych za pośrednictwem pracodawcy (płatnika składek) stanowi dla pracownika przychód ze stosunku pracy. Stąd też kwotę zwróconych składek, bez względu na to, czy jest to zwrot składek pobranych od pracownika w ubiegłych latach podatkowych czy w bieżącym roku, pracodawca dolicza do wynagrodzenia i do pozostałych przychodów uzyskanych przez pracownika w miesiącu zwrotu i pobiera zaliczkę na podatek dochodowy, stosownie do postanowień art. 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W przypadku zwrotu składek za lata ubiegłe nie ma podstaw prawnych do korekty informacji PIT-11 sporządzonej przez pracodawcę, gdyż informacja ta wystawiona za rok, ma odzwierciedlać stan faktyczny, a więc wysokości pobranych przez płatnika składek, a nie wysokości składek należnych. Natomiast w PIT-11 sporządzonym za rok, w którym dokonano zwrotu nadpłaconych składek, pracodawca wykazuje całość pobranych z dochodu pracownika składek, a kwotę zwróconych składek wykazuje łącznie z innymi przychodami pracownika.

Zatem kwoty zwróconych składek na ubezpieczenie społeczne, płatnik ma obowiązek uwzględnić (zaliczyć do przychodów) przy ustalaniu zaliczek na podatek dochodowy za okres, w którym dokonano zwrot nienależnie pobranych składek przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Kwota zwrotu nie stanowi podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne, natomiast od zwracanej nienależnie potrąconej części wynagrodzenia, płatnik powinien potrącić należną składkę na ubezpieczenie zdrowotne, a potrącenie uwzględnić w zaliczce na podatek, w miesiącu w którym ten zwrot nastąpił.

W związku z powyższym zgodnie z brzmieniem art. 39 ww. ustawy w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa m.in. w art. 31, w przypadku gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46 i 74.

Z kolei zgodnie z definicją art. 38 ust. 1a ww. ustawy w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa m.in. w art. 31, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczną deklarację, według ustalonego wzoru.

Odnosząc powyższy stan prawny na grunt analizowanej sprawy, należy zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, zgodnie z którym z tytułu dokonywania wypłat ze stosunku pracy, w postaci zwrotów nienależnie pobranych składek na ubezpieczenie społeczne, Spółka jest obowiązana doliczyć zwrot do bieżącego wynagrodzenia pracownika, bez konieczności sporządzania korekt PIT-4R i PIT-11 za 2007 rok.

Natomiast ustosunkowując się do podniesionej we wniosku o interpretację kwestii korekty nienależnie potrąconych pracownikom składek na ubezpieczenie zdrowotne i dopłaty tych składek do bieżącego wynagrodzenia, należy wyjaśnić, iż ustawodawca odrębnie ustanowił zasady obniżania podatku dochodowego o kwotę składek na ubezpieczenia zdrowotne pracowników. Stanowi o tym art. 27b ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, w myśl którego podatek dochodowy, obliczony zgodnie z art. 27 w pierwszej kolejności ulega obniżeniu o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o którym mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135) t.j. m.in.: pobranej w roku podatkowym przez płatnika zgodnie z przepisami o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Obniżenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) wolny od podatku na podstawie art. 21, 52, 52a i 52c, oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Sytuacja zwrotu składek na ubezpieczenia zdrowotne, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135 z późn. zm.) została unormowana w art. 45 ust. 3a pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z powołanym przepisem w przypadku otrzymania przez pracownika zwrotu uprzednio zapłaconych i odliczonych składek na ubezpieczenia zdrowotne w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym wystąpiły te okoliczności, podatnik (pracownik) jest obowiązany doliczyć do podatku kwoty uprzednio odliczone.

W sytuacji, gdy pracownik otrzyma zwrot składek na ubezpieczenie zdrowotne i złoży płatnikowi przed dniem 10 stycznia roku następnego po roku podatkowym oświadczenie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnik sporządzając roczne obliczenie podatku, dolicza (zgodnie z art. 37 ust. 1a pkt 5 ww. ustawy) do podatku obliczonego zgodnie z art. 27, otrzymany za jego pośrednictwem zwrot uprzednio zapłaconej i odliczonej składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Wobec powyższego Spółka nie ma obowiązku dokonania korekty deklaracji PIT-4R i PIT-11 za 2007 rok z tytułu nienależnie pobranych składek na ubezpieczenie zdrowotne, ponieważ sporządzone za ten okres informacje były prawidłowe, gdyż odzwierciedlały stan faktyczny, a więc wysokość pobranych przez płatnika składek na ubezpieczenie zdrowotne, a nie wysokość składek należnych.

Jednakże nie można zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, iż w sytuacji skorygowania zawyżonych składek na ubezpieczenie zdrowotne z tytułu nienależnie pobranych składek od pracownika w m-cu grudniu 2007 r., a skorygowanych w m-cu lutym 2008 r. Spółka powinna dokonać dopłat tych składek do bieżącego wynagrodzenia pracownika.

Jak wskazano powyżej składka na ubezpieczenie zdrowotne odliczana jest od podatku, a więc na mocy przywołanych przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku otrzymania zwrotu uprzednio zapłaconych i odliczonych składek pracownik w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym składka została zwrócona, obowiązany jest doliczyć do podatku, kwoty uprzednio odliczone, natomiast Spółka jako płatnik nie dolicza tego zwrotu do bieżącego wynagrodzenia pracownika.

W tym miejscu należy także wyjaśnić, iż w treści przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, a także w zadanym pytaniu Spółka, oprócz korekty zawyżonych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, zwraca się także z zapytaniem dotyczącym korekty zawyżonych składek na Fundusz Pracy i F, których zwrot zdaniem Spółki winien być doliczony do bieżącego wynagrodzenia pracownika.

Składki na Fundusz Pracy i F opłacają z własnych środków pracodawcy, które obciążają koszty działalności Spółki, co ściśle wynika z treści ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 6, poz. 56 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 13 lipca 2006 r. o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy (Dz. U. z 2006 r. Nr 158, poz. 1121). Zwrot tych składek jest dla pracownika obojętny podatkowo, a więc nie może być doliczony do bieżącego wynagrodzenia pracownika.

Zatem Spółka winna rozpatrywać zawyżone składki na Fundusz Pracy i F na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl