IPPB1/4511-1455/15-4/KS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 25 marca 2016 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB1/4511-1455/15-4/KS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2015 r. (data wpływu 24 grudnia 2015 r.) uzupełnionego pismem z dnia 19 lutego 2016 r. (data wpływu 22 lutego 2016 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 11 lutego 2016 r. nr IPPB1/4511-1455/15-4//KS o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dofinansowania:

* w części dotyczącej powstania przychodu zwolnionego od opodatkowania - jest nieprawidłowe.

* w pozostałej części - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 grudnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dofinansowania.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca zwraca się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji dotyczącej prawidłowego rozliczenia i opodatkowania realizowanego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej projektu współfinansowanego przez A., Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014 - 2020, tytuł projektu "X.". Projekt będzie realizowany w okresie od 9 listopada 2015 r. do 30 kwietnia 2018 r.

Zgodnie z założeniami Programu osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, które nie pobierają za wykonywaną pracę wynagrodzenia (są finansowani z zysku), mogą rozliczać koszty swojej pracy przy prowadzeniu badań przemysłowych lub prac rozwojowych w ramach projektu przy założeniach:

* właściciel spółki lub osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą musi posiadać odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia badań przemysłowych lub prac rozwojowych w ramach projektu;

* w projekcie można rozliczyć maksymalnie 860 godzin pracy (1720/2) w ciągu roku (maksymalnie 72 godziny pracy w ciągu miesiąca);

* potwierdzenie poniesienia kosztu dokumentem księgowym zawierającym dekret księgowy-sposób ujęcia dowodu w księgach rachunkowych zawierający m.in. oznaczenie kont na których dokonano zapisu (zaksięgowano dokument). Koszt ten musi być także ujęty w wydzielonej ewidencji księgowej projektu.

* potwierdzenia poniesienia takiego kosztu faktycznym przepływem środków - przelewem z konta jednostki na konto prywatne osoby fizycznej prowadzącej działalność jednoosobowo lub w formie spółki w wysokości odpowiadającej wysokości wydatku kwalifikowanego (tekst jedn.: z uwzględnieniem wkładu własnego).

Dofinansowanie przeznaczone jest na wytworzenie wartości niematerialnej i prawnej oraz środka trwałego stanowiącego prototyp innowacyjnego urządzenia do sortowania z wykorzystaniem zaawansowanych technik wizyjnych wraz z dokumentacją techniczną i prawami autorskimi.

Realizacja projektu została rozpoczęta ale przedsiębiorca - koordynator projektu nie wnioskował o wynagrodzenie/przychód będący przedmiotem niniejszego wniosku i także nie otrzymał takiego przychodu/wynagrodzenia.

Pismem z dnia 19 lutego 2016 r. (data wpływu 22 lutego 2016 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 11 lutego 2016 r. nr IPPB1/4511-1455/15-4//KS Wnioskodawca uzupełnił opisane zdarzenie przyszłe, przeformułował pytania oraz przedstawił własne stanowisko w sprawie oceny prawnej.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał akty prawne związane z umową o dofinansowanie z A.:

* Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z 17 grudnia 2013 r. (Dz.Urz.UE.L347 z 20 grudnia 2013 str. 320),

* ustawa z 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2014 r. poz. 1146 z późn. zm.), - Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre decyzje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz.Urz.UE.L 187 z 26 czerwca 2014 str. 1) Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 zatwierdzonego decyzją Komisji Europejskiej z 12 lutego 2015 r.,

* ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 z późn. zm.),

* ustawa z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.),

* Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 18 grudnia 2009 r. w prawie warunków i trybu udzielania i rozliczania zaliczek oraz zakresu i terminów składania wniosków o płatność w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich (Dz. U. Nr 223, poz. 1786 z późn. zm.),

* Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 25 lutego 2015 r. w sprawie warunków i trybu udzielania pomocy publicznej i pomocy de minimis za pośrednictwem A. (Dz. U. z 2015 r. poz. 299)

* Porozumienie w sprawie systemu PO IR zawartego między Ministrem Infrastruktury i Rozwoju a Instytucją Pośredniczącą w 17 grudnia 2014 r.,

* ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.),

* Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1301/2013 z 17 grudnia 2013 r., w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i przepisów szczególnych dotyczących celu "Inwestycje na rzecz wzrostu i i zatrudnienia" (Dz.Urz.UE.L 347 z 20 grudnia 2013 r., str. 289).

Umowa o dofinansowanie Projektu "X. w ramach Działania 1.1 Projekty B+R przedsiębiorstw Badania Przemysłowej prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego została zawarta w dn. 16 listopada 2015 r. pomiędzy Wnioskodawcą (beneficjent) a Instytucją Pośredniczącą: A. Dotacja będzie wypłacana ze środków budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich.

Wnioskodawca jest beneficjentem dotacji, która będzie wypłacana przez A.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy wynagrodzenie, które właściciel firmy będzie wypłacał sobie z tytułu pracy w projekcie będzie stanowiło dla jego przedsiębiorstwa koszt uzyskania przychodu oraz czy wynagrodzenie takie stanowiłoby dodatkowe źródło przychodu podlegające opodatkowaniu.

Zdaniem Wnioskodawczyni wynagrodzenie przedsiębiorcy realizującego projekt badawczo-rozwojowy może być zaliczone do kosztów związanych z rozliczeniem projektu dotowanego ze środków współfinansowanych przez UE i A.

Przychód przedsiębiorcy nie podlega opodatkowaniu, ponieważ związany jest z wytworzeniem środka trwałego - wartości niematerialnej i prawnej.

Przychodem z działalności gospodarczej są również m.in. dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych (art. 14 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy).

Mając na uwadze brzmienie powyższego przepisu należy stwierdzić, że ustawodawca różnicuje skutki podatkowe otrzymanych dotacji (dofinansowań) i innych nieodpłatnych świadczeń w zależności od celu, na jaki zostały one przeznaczone, tj.:

* dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na cele inne niż nabycie lub wytworzenie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych - zaliczane są do przychodów z działalności gospodarczej,

* ww. świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków poniesionych przez podatnika na zakup lub wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych - nie stanowią przychodu z działalności gospodarczej.

W związku z powyższym koszt pracy przedsiębiorcy - koordynatora dotowanego projektu nie będzie w trakcie amortyzacji kosztem uzyskania przychodu w proporcji w jakiej dotowane jest przedsięwzięcie ze środków UE. Ponadto zgodnie z uopdf art. 23 ust. 1 pkt 10 nie jest kosztem uzyskania przychodu praca przedsiębiorcy prowadzącego swoją działalność gospodarczą. Zatem koszt wynagrodzenia koordynatora projektu, tj. w tym przypadku przedsiębiorcy w części przez niego finansowanej nie będzie również kosztem uzyskania przychodu w trakcie amortyzacji, tudzież sprzedaży wytworzonego w przyszłości, środka trwałego/wartości niematerialnej i prawnej.

Mając na względzie cyt. wyżej przepisy stwierdzić należy, iż co do zasady ta część otrzymanego dofinansowania, która pochodzi ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej, jest przychodem Wnioskodawcy z pozarolniczej działalności gospodarczej, zwolnionym z opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 136 cyt. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Bowiem jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, Wnioskodawca jest beneficjentem środków pochodzących z Unii Europejskiej, co tym samym wyłącza możliwość zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 137 ww. ustawy, dotyczącego wyłącznie uczestników projektów realizowanych z ww. środków. Natomiast środki, które otrzyma w formie dotacji z budżetu państwa, podlegają zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na mocy art. 21 ust. 1 pkt 129 cyt. ustawy.

W związku z powyższym zauważyć należy, iż środki finansowe, które Wnioskodawca otrzyma tytułem wynagrodzenia w związku z pełnieniem funkcji koordynatora wskazanego we wniosku projektu, stanowić będą dla niego przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej (a nie wynagrodzenie), zwolniony z opodatkowania, na podstawie cytowanych powyżej przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Praca wykonywana przez Wnioskodawcę na rzecz projektu jest pracą wykonywaną w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej. W konsekwencji otrzymane z tego tytułu wynagrodzenie stanowi przychód z działalności gospodarczej, zwolniony z opodatkowania na podstawie cyt. powyżej | przepisów.

Reasumując - otrzymane wynagrodzenie w ramach dotacji i wyżej przedstawionego stanu faktycznego dla przedsiębiorcy nie będzie jego kosztem uzyskania przychodu ani też nie będzie stanowiło dodatkowego źródła dochodu podlegającego opodatkowaniu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie skutków podatkowych otrzymania dofinansowania:

* w części dotyczącej powstania przychodu zwolnionego od opodatkowania - jest nieprawidłowe.

* w pozostałej części - jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, źródłem przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy, przychodem z działalności gospodarczej są również dotacje, subwencje, dopłaty, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 13, i inne nieodpłatne świadczenia otrzymane na pokrycie kosztów, albo jako zwrot wydatków, z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o, dokonuje się odpisów amortyzacyjnych.

Z kolei w myśl art. 14 ust. 3 pkt 13 ww. ustawy (obwiązującego od 1 stycznia 2015 r.), do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się kwot otrzymanych od agencji wykonawczych, jeżeli agencje te otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa.

W świetle powyższego stwierdzić należy, że na podstawie art. 14 ust. 3 pkt 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, kwoty otrzymane od agencji wykonawczych po 1 stycznia 2015 r. jeżeli agencje te otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa, nie stanowią przychodu z działalności gospodarczej.

Z powyższych przepisów wynika zatem, że jeżeli podatnik prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą uzyska dofinansowanie do projektu realizowanego w ramach tej działalności, np. w postaci dotacji, otrzymane środki stanowią przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, chyba że przeznaczone zostaną na nabycie, bądź wytworzenie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, bądź gdy dofinansowanie otrzyma po 1 stycznia 2015 r. od agencji wykonawczych, które środki pieniężne na ten cel otrzymują z budżetu państwa. Bez znaczenia pozostaje przy tym fakt, że środki te zostaną wypłacone tytułem wynagrodzenia należnego podatnikowi z tytułu osobistej realizacji (samodzielnego wykonywania określonych czynności przy realizacji projektu), czy też nadzoru nad projektem, czy na pokrycie wydatków innych niż nabycie, bądź wytworzenie środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.

Z opisu przedstawionego zdarzenia przyszłego wywieść należy, że Wnioskodawca jako osoba prowadząca działalność gospodarczą jest beneficjentem dotacji, która będzie wypłacana przez A. w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Dofinansowanie przeznaczone jest na wytworzenie wartości niematerialnej i prawnej oraz środka trwałego stanowiącego prototyp innowacyjnego urządzenia do sortowania z wykorzystaniem zaawansowanych technik wizyjnych wraz z dokumentacją techniczną i prawami autorskimi. Dotacja będzie wypłacana ze środków budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich.

Zgodnie z art. 2 pkt 5 ww. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.), ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2, 4 i 5a-5c.

Stosownie do treści art. 5 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, środkami publicznymi są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

Przy czym w myśl art. 124 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy, wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w tym wydatki budżetu środków europejskich są wydatkami budżetu państwa, które na podstawie art. 186 cyt. ustawy o finansach publicznych mogą być przeznaczone na:

1.

realizację projektów przez jednostki budżetowe,

2.

płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich,

3.

dotacje celowe dla beneficjentów,

4.

realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe,

5.

realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.

Podkreślić należy, że w świetle ww. przepisów ustawy o finansach publicznych środki z Unii Europejskiej pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, stanowią odrębną formę środków europejskich przeznaczonych na realizację programów finansowych z udziałem środków europejskich. Jednak zgodnie uprzednio cyt. przepisem art. 186 pkt 2 ustawy o finansach publicznych wydatki z budżetu środków europejskich, są wydatkami budżetu państwa, które mogą być przeznaczone na płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Ponadto zgodnie z art. 126 ustawy o finansach publicznych, dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych. Natomiast zgodnie z art. 127 ust. 2 pkt 5 tej ustawy, dotacjami celowymi są także środki przeznaczone na współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Zgodnie z art. 9 pkt 5 ustawy o finansach publicznych, sektor finansów publicznych tworzą agencje wykonawcze. Agencja wykonawcza jest państwową osobą prawną tworzoną na podstawie odrębnej ustawy w celu realizacji zadań państwa (art. 18 ww. ustawy). W myśl natomiast art. 127 ust. 1 lit. d ww. ustawy, dotacje celowe są to środki przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit.b. Zgodnie z art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o A. (Dz. U. z 2014 r. poz. 1788), Centrum jest agencją wykonawczą w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146), powołaną do realizacji zadań z zakresu polityki naukowej, naukowo-technicznej i innowacyjnej państwa.

Zgodnie z art. 46 ust. 1 pkt 1 - 3 ww. ustawy, przychodami Centrum są środki finansowe otrzymywane w formie:

* dotacji celowej na realizację strategicznych programów badań naukowych i prac rozwojowych, innych zadań Centrum oraz na realizację badań naukowych i prac rozwojowych na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa, przekazywanej na wniosek Dyrektora,

* dotacji podmiotowej na pokrycie bieżących kosztów zarządzania realizowanymi przez Centrum zadaniami, o których mowa w pkt 1, w tym kosztów wynagradzania ekspertów i zespołów ekspertów, o których mowa w art. 38 ust. 1,

* dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji dotyczących obsługi realizacji zadań, o których mowa w pkt 1.

Stosownie do art. 46 ust. 2 ww. ustawy, przychodami Centrum mogą być środki finansowe pochodzące z innych źródeł, w szczególności z:

1.

tytułu realizacji innych zadań Centrum oraz zadań, o których mowa w art. 27 ust. 3,

2.

budżetu Unii Europejskiej,

3.

międzynarodowych programów badawczych,

4.

komercjalizacji wyników prowadzonych badań naukowych lub prac rozwojowych,

5.

odsetek od wolnych środków przekazanych w depozyt zgodnie z przepisami o finansach publicznych,

6.

zapisów i darowizn.

Mając powyższe na względzie, stwierdzić należy, że skoro Wnioskodawca będzie beneficjentem projektu w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2014-2020, realizowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i otrzyma środki finansowe (wynagrodzenie) w związku z realizacja projektu za pośrednictwem A. stanowiącego państwową agencją wykonawczą, to ta część przyznanego Wnioskodawcy od ww. agencji wykonawczej dofinansowania, która pochodzić będzie ze środków otrzymanych przez agencję na ten cel z budżetu państwa, na podstawie art. 14 ust. 3 pkt 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wyłączona będzie z przychodów podatkowych. Natomiast w pozostałej części otrzymane przez Wnioskodawcę środki w związku z realizacją projektu, które zostaną przeznaczone na wytworzenie wartości niematerialnej i prawnej oraz środka trwałego zgodnie z treścią uprzednio cyt. art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie stanowi również przychodu z pozarolniczej działalności gospodarczej.

W konsekwencji do otrzymanej kwoty nie będzie miał zastosowania wskazywany przez Wnioskodawcę art. 21 ust. 1 pkt 129 oraz art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Odnosząc się natomiast do kwestii dotyczącej możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów środków finansowych, które Wnioskodawca otrzyma jako wynagrodzenie za pracę wykonywaną w ramach realizowanego projektu stwierdzić należy, że nie będą one mogły stanowić kosztu uzyskania przychodu. W myśl bowiem art. 23 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich dzieci, a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki niebędącej osobą prawną - także małżonków i małoletnich dzieci wspólników tej spółki.

A zatem środki finansowe, które Wnioskodawca otrzyma jako wynagrodzenie za pracę wykonywaną w ramach realizowanego projektu nie będą mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy zakresie:

* powstania przychodu zwolnionego od opodatkowania - należało uznać za nieprawidłowe,

* możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów środków finansowych stanowiących wynagrodzenie za pracę wykonywana w ramach realizowanego projektu - należało uznać za prawidłowe.

Zastrzec jednak należy, że tut. Organ podatkowy dokonał oceny prawnej stanowiska Wnioskodawcy tylko w zakresie objętym zadanym pytaniem.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku,ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl