IPPB1/415-583/13-2/JB

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 sierpnia 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB1/415-583/13-2/JB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 22 maja 2013 r. (data wpływu 31 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zakwalifikowania źródła przychodu oraz możliwości zastosowania 19% podatku liniowego-jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zakwalifikowania źródła przychodu oraz możliwości zastosowania 19% podatku liniowego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca będący osobą fizyczną prowadzi zarejestrowaną w ewidencji działalność gospodarczą polegającą m.in. na współpracy doradztwie dla firm w zakresie polityki handlowej, sprzedaży, marketingu i analiz rynku.

Zakres świadczonych usług, o których mowa powyżej, wynika z posiadanych przez Wnioskodawcę kwalifikacji zdobytego doświadczenia w ramach praktyki doradczej dla firm funkcjonujących na rynku polskim.

Obecnie, jeden z kontrahentów Wnioskodawcy będący polską spółką kapitałową zajmującą się produkcją urządzeń akcesoriów dla sektora gazowego! petrochemicznego, wodociągowego i ciepłowniczego (dalej: "Spółka"), dla której Wnioskodawca świadczy od dłuższego czasu usługi na podstawie umowy oświadczenie usług doradczych, zamierza zatrudnić Wnioskodawcę na stanowisku członka zarządu.

Niezależnie od pełnienia funkcji członka zarządu, Wnioskodawca ma kontynuować współpracę ze Spółką w ramach prowadzonej przez Niego pozarolniczej działalności gospodarczej, wspomagając rozwój strategii marketingowych, aktywizację sprzedaży i inne działania mające na celu poszerzenie rynku odbiorców produktów Spółki.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca świadczy obecnie i zamierza nadał świadczyć na rzecz Spółki czynności na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług doradczych, zgodnie z którą będzie zobowiązany do:

* doradztwa dotyczącego rozwoju i formułowania strategii handlowej Spółki! w tym także doradztwa dotyczącego rozwoju i formułowania strategii handlowej Spółki w zakresie eksportu,

* konsultacji w zakresie opracowania handlowego planu odbudowy pozycji Spółki na rynku polskim,

* przygotowywania ekspertyz w zakresie implementacji strategii cenowej dla poszczególnych produktów i rynków zbytu, - doradztwa w zakresie identyfikacji projektów badawczo-rozwojowych,

* doradztwa w zakresie restrukturyzacji organizacyjnej,

* doradztwa w zakresie optymalizacji procesów produkcyjnych i zakładania fabryk,

* konsultacji przy Implementacji finansowych i operacyjnych Kluczowych Wskaźników Wydajności (KPI)

* doradztwa przy określaniu strategii Inwestycyjnej, rozwoju wyposażenia i rozwoju produktów,

* przygotowaniu analiz w zakresie identyfikacji partnerów handlowych i dystrybutorów na rynkach eksportowych.

Powyższe usługi wykonywane będą w formie przygotowywania raportów, ekspertyz, analiz i opracowań oraz przeprowadzania spotkań, konsultacji, itp. Zgodnie z umową o świadczenie usług doradczych, która obowiązuje w kontaktach pomiędzy Wnioskodawcą a Spółką:

* przy wykonywaniu zleceń na rzecz Spółki Wnioskodawca działa w sposób niezależny, na podstawie własnej oceny co do sposobu i środków potrzebnych do realizacji danego zlecenia;

* określenie miejsca oraz czasu wykonywania czynności przez Wnioskodawcę zależy od charakteru danych czynności, a sposób wykonywania usług wyznaczany jest przez standardy przyjęte przy realizacji tego rodzaju umów;

* co do zasady Wnioskodawca świadczy usługi w sposób samodzielny, jednakże dopuszczalna jest również, po powiadomieniu Spółki, możliwość realizacji przez Wnioskodawcę poszczególnych zleceń z udziałem podwykonawców,

* w ramach realizacji czynności zgodnie z umową o świadczenie usług doradczych, Wnioskodawca nie będzie działać jako pełnomocnik Spółki;

* Wnioskodawca, w ramach świadczenia usług, nie będzie uprawniony do zaciągania Jakichkolwiek zobowiązań w imieniu Spółki;

* Wnioskodawca ponosić będzie pełne ryzyko gospodarcze prowadzonej działalności, w ramach której świadczyć będzie usługi na rzecz Spółki;

* zaangażowanie w realizację usług będzie miało charakter projektowy;

* w ramach swoich obowiązków Wnioskodawca zobowiązany będzie dokładać należytej staranności, zgodnie z postanowieniami prawa cywilnego;

* Wnioskodawca ponosić będzie odpowiedzialność za bezpośrednie i pośrednie straty spowodowane winą umyślną, jaki rażącym zaniedbaniem;

* Wnioskodawca ponosić będzie zupełną i wyłączną odpowiedzialność za działania zatrudnionych przez niego podwykonawców, którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług na rzecz Spółki.

Wnioskodawca podkreśla, że umowa oświadczenie usług doradczych, którą zawarł ze Spółką, nie ma charakteru kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, ani też umowy o podobnym charakterze. Umowa nie przewiduje także, aby na jej podstawie Wnioskodawca mógł działać w imieniu i na rzecz Spółki, ani na jej rachunek, czy ryzyko.

Umowa będąca przedmiotem wniosku o udzielenie niniejszej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych ma za swój przedmiot świadczenie przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki usług w zakresie sprzedaży i marketingu oraz współpracy przy realizacji strategii handlowej Spółki i przy pozyskiwaniu nowych kontrahentów i klientów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy przychody z tytułu określonych w umowie o świadczenie usług doradczych czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki, w której Wnioskodawca będzie równocześnie członkiem zarządu na podstawie powołania uchwałą zgromadzenia wspólników" stanowić będą przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej określone w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, które mogą być opodatkowane19%r, podatkiem liniowym na podstawie art. 30c tej ustawy.

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody uzyskiwane z tytułu powyżej opisanej umowy oświadczenie usług doradczych zawartej ze Spółką stanowić będą dla Wnioskodawcy przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej I jako takie mogą być rozliczane w oparciu o art. 30c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. przy zastosowaniu 19% liniowej stawki podatku. Powyższe) kwalifikacji przychodów nie zmienia fakt powołania Wnioskodawcy na członka zarządu Spółki.

Wmyśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: "ustawa RIT"), opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21,52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 9a ust. 1 ustawy PIT, dochody osiągnięte przez podatników z pozarolniczej działalności gospodarczej są opodatkowane na zasadach ogólnych określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowaniu form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy PIT podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, oświadczenie może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a jeżeli podatnik nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów - pisemne oświadczenie składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.

Z powyższych przepisów wynika, iż możliwość opodatkowania dochodów 19% podatkiem liniowym dotyczy dochodów uzyskanych w ramach pozarolnicze) działalności gospodarczej.

W celu ustalenia, jaką stawką podatkową Wnioskodawca może opodatkować przychody z tytułu zawarcia umowy o świadczenie usług doradczych, istotnym jest zatem ustalenie, czy czynności świadczone przez Wnioskodawcę w ramach wskazanej urnowy można uznać za czynności wykonywane w ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy PIT.

Według definicji zawartej w art. 5a pkt 6 ustawy PIT, pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową:

a.

wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b.

polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c.

polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Powołany powyżej art. 5a pkt 6 ustawy określa, że - poza pewnymi wyjątkami - za pozarolniczą działalność gospodarczą uznaje się między innymi usługową działalność zarobkową prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat w sposób zorganizowany i ciągły.

Zdaniem Wnioskodawcy z opisanego stanu faktycznego, wynika jednoznacznie, iż świadczenie usług na rzecz Spółki na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych spełnia przytoczony warunek

Wnioskodawca pragnie podkreślić, że czynności na rzecz Spółki są i będą również w przyszłości świadczone w ramach prowadzonej w sposób zorganizowany i wykonywanej w sposób ciągły (od czasu zarejestrowania) działalności gospodarczej. Czynności Wnioskodawcy są i będą świadczone regularnie oraz w sposób systematyczny i stały. Świadczenie usług odbywać się będzie tak, jak do tej pory przy wykorzystaniu środków i urządzeń wykorzystywanych dotychczas w zarejestrowanej działalności Wnioskodawcy. Przedmiotowe usługi podobnie, jak inne czynności wykonywane w ramach działalności Wnioskodawcy będą świadczone w imieniu Wnioskodawcy na jego wyłączną odpowiedzialność i ryzyko

Wnioskodawca zamierza kontynuować wystawianie na Spółkę faktur za świadczone usługi w kwocie określonej w umowie pomiędzy stronami. Sposób wykonywania usług przez Wnioskodawcę będzie w dalszym ciągu uzależniony od charakteru zleconych czynności. Metoda świadczenia usług wyznaczana będzie zaś jak dotychczas przez standardy przyjęte przy wykonywaniu tego rodzaju świadczeń. Na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych przy realizacji zleceń na rzecz Spółki Wnioskodawca będzie działał w sposób niezależny, na podstawie własnej oceny dotyczącej sposobu i środków potrzebnych do wypełnienia danego zlecenia. Umowa oświadczenie usług doradczych nie będzie zastrzegała miesięcznych limitów godzinowych pracy a zlecenia będą wykonywane projektowo

Analiza cech działalności świadczonej przez Wnioskodawcę powinna również uwzględniać postanowienia art. 5b ust. 1 ustawy PIT. Na podstawie powołanego przepisu za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki

1.

odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności,

2.

są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności,

3.

wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Wnioskodawca podkreśla, że w ramach świadczenia usług na rzecz Spółki na podstawie właściwej umowy ponosi i ponosić będzie pełne ryzyko gospodarcze prowadzonej działalności Wnioskodawca ponosi i ponosić będzie odpowiedzialność za bezpośrednie i pośrednie straty spowodowane winą umyślną jak i rażącym zaniedbaniem. Wnioskodawca będzie także odpowiedzialny na powyższych zasadach za działania łub zaniechania osób którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług

Jednocześnie usługi Wnioskodawcy będą świadczone w miejscu i czasie, które uzna on za odpowiednie do realizacji zlecenia. Przy świadczeniu przedmiotowych usług Wnioskodawca będzie działał w sposób samodzielny bez jakiegokolwiek wpływu zleceniodawcy na sposób realizacji umówionych świadczeń.

Zdaniem Wnioskodawcy powyższe cechy świadczenia przez niego usług na rzecz Spółki wskazują ze usługi te będą wykonywane w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej. Wynika to zarówno z charakteru świadczonych usług, jak i ze sposobu ich wykonywania przez Wnioskodawcę a także z uregulowań umowy pomiędzy Wnioskodawcą a Spółką.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że wynagrodzenie za usługi realizowane w ramach umowy oświadczenie usług doradczych kwalifikuje się do źródła przychodów określonego w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy PIT czyli przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej

Dodatkowo Wnioskodawca pragnie podkreślić, że świadczenia wykonywane przez Wnioskodawcę ramach umowy nie będą pokrywać się z pełnionymi na innej podstawie funkcjami członka zarządu z tego względu, zdaniem Wnioskodawcy, fakt jego powołania na członka zarządu nie zmienia kwalifikacji przychodów uzyskiwanych z tytułu zawarcia umowy o świadczenie usług doradczych do źródła przychodów jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

Wynagrodzenie z tytułu zasiadania w zarządzie Spółki opodatkowane jako przychody z działalności wykonywanej osobiście na podstawie art. 13 pkt 7 ustawy PIT Wnioskodawca uzyskiwać będzie na podstawie pełnionej funkcji członka zarządu a nie w ramach zawartej umowy o doradztwo

Usługi z umowy o świadczenie usług doradczych polegają na pomocy w budowaniu sieci sprzedaży i rozwoju kontaktów handlowych Spółki, określeniu jej strategii marketingowej i sprzedażowej oraz współpracy przy poszerzaniu rynku odbiorców na produkty Spółki. Usługi Wnioskodawcy opierają się na przeprowadzaniu analizy czynników zewnętrznych wpływających na funkcjonowanie Spółki na rynku Usługi z umowy o świadczenie usług doradczych mają charakter czynności zewnętrznych (czynności pomocniczych i eksperckich) i nie będą wiązać się z pełnieniem funkcji polegających na zarządzaniu i podejmowaniu decyzji w sprawach Spółki w ramach jej struktur wewnętrznych.

Jednocześnie zakres usług będących przedmiotem umowy o świadczenie usług doradczych w jasny sposób wskazuje, iż umowa ta nie ma charakteru kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem lub podobnej do nich umowy o których mowa w art. 13 pkt 9 ustawy PIT. Z zakresu czynności (usług), które Wnioskodawca wykonuje na rzecz Spółki w ramach umowy nie wynika, aby Spółka miała powierzyć mu jakiekolwiek czynności kierowania (zarządzania) W ramach realizacji umowy na rzecz Wnioskodawcy nie jest i nie będzie zlecane zarządzanie przedsiębiorstwem Spółki a więc umowa ta pozbawiona jest podstawowego elementu charakterystycznego dla umów mających za przedmiot usługi zarządzania.

Wnioskodawca, w ramach usług świadczonych na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług doradczych będzie nadal wykonywał czynności, których istotą jest realizacja projektów (zleceń) przedstawianych Spółce do analizy. Usługi te będą więc miały charakter zewnętrzny ekspercki.

Jednocześnie, przedmiotowe usługi w żaden sposób nie będą związane z podejmowaniem decyzji co do gospodarowania majątkiem spałki. W związku z wykonywaniem usług objętych umową o świadczenie usług doradczych Wnioskodawcy w żaden sposób nie będzie podlegał również personel Spółki. Wnioskodawca nie będzie także posiadał uprawnień do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań w imieniu Spółki w związku z wykonywaniem postanowień umowy.

Zdaniem Wnioskodawcy należy zatem uznać, iż wynagrodzenia z tytułu przedmiotowych usług nie należy kwalifikować jako uzyskiwanego w ramach kontraktu menadżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, czy też umowy o podobnym charakterze.

Mając na uwadze powyższe rozważania, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że dochody, które są i mają być przez niego otrzymywane na podstawie zawartej ze Spółką umowy o świadczenie usług doradczych stanowią i stanowić będą dochody z działalności gospodarczej.

Stanowisko przedstawione w niniejszym wniosku zgodnie z którym przychody z tytułu usług świadczonych na rzecz Spałki przez członka jej zarządu stanowią przychody z działalności gospodarczej, znajduje potwierdzenie w licznych indywidualnych interpretacjach wydanych przez Dyrektorów Izb Skarbowych. Przykładowo są to:

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 6 grudnia 2012 r. Nr IPPB1/415-1290/12-2/AM,

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 24 października 2012 r. Nr IPPB1/415-963/12-3/JB,

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 18 lipca 2012 r. Nr IPPB1/415-492/1 2-3/IF,

* interpretacja Indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 9 maja 2012 r. Nr IPPB1 /415 202/12 4/ES,

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 29 lutego 2012 r. Nr IPPB1/415-1123/11-4/ES,

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 20 grudnia 2011 r. Nr IPPB1/415-885/11 2/1F,

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 18 listopada 2011 r. Nr ITPBI/415-176/11-2/ES,

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 4 listopada 2011 r. Nr ITPBI/415-848/11/ZK,

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 3 lutego 2011 r. Nr ITPBI/415-1050c/10/MR,

* interpretacja indywidualna Dyrektora izby Skarbowej w Warszawie z dnia 15 marca 2010 r. Nr IPPB1/415-983/09 2/AG,

* interpretacja indywidualna Dyrektora izby Skarbowej w Warszawie z dnia 12 maja 2010 r. Nr IPPBI/415 202/10-2/AG,

* interpretacja indywidualna Dyrektora izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 3 września 2009 r. Nr ITPBI/415-524/09/MM.

Biorąc zatem pod uwagę fakt ze przychody z tytułu usług, które Wnioskodawca świadczyć będzie na rzecz Spółki w ramach kontynuacji współpracy na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych mogą być, zdaniem Wnioskodawcy, zakwalifikowane do źródła przychodów z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychody te mogą podlegać opodatkowaniu 19% podatkiem liniowym zgodnie z art. 30c ustawy PIT.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca wnosi jak na wstępie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Należy jednocześnie dodać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku - nie prowadzi postępowania dowodowego. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy - Ordynacja podatkowa jest sam przepis prawa.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl