IPPB1/415-1342/13-7/KS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 maja 2014 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB1/415-1342/13-7/KS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 6 grudnia 2014 r. (data wpływu 30 grudnia 2014 r.) uzupełnionego pismem z dnia 30 kwietnia 2014 r. w odpowiedzi na wezwanie z dnia 25 kwietnia 2014 r. nr IPPB1/415-1342/13-5/KS o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych uczestnictwa oraz prowadzenia działalności w spółce osobowej mającej siedzibę na terytorium Republiki Malty, w wyniku uwzględnienia zażalenia z dnia 26 marca 2014 r. (data wpływu 28 marca 2014 r.) na postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania z dnia 14 marca 2014 r. nr IPPB1/415-1342/13-2/KS - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie w skutków podatkowych uczestnictwa oraz prowadzenia działalności w spółce osobowej mającej siedzibę na terytorium Republiki Malty.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania w Polsce oraz jest polskim rezydentem podatkowym w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. 2012.361 z późn. zm.; dalej "Ustawa PIT"), w związku z czym podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu (dalej "Osoba Fizyczna" lub "Wnioskodawca". Osoba Fizyczna prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą na terytorium Polski.

Wnioskodawca zamierza założyć spółkę osobową, nieposiadającą osobowości prawnej (limited liability partnership) - mającą siedzibę rejestrową w Republice Malty. Spółka osobowa będzie wpisana do maltańskiego rejestru spółek oraz będzie działać pod prawem maltańskim (dalej "LLP"), a jej forma prawna będzie odpowiadać formie prawnej polskiej spółki komandytowej. Kapitał zakładowy LLP nie będzie podzielony na udziały.

Wnioskodawca będzie wspólnikiem o ograniczonej odpowiedzialności - ang. Limited Partner (funkcja Wnioskodawcy będzie odpowiadać funkcji komandytariusza w spółce komandytowej uregulowanej w Kodeksie Spółek Handlowych). Wspólnikiem o nieograniczonej odpowiedzialności - ang. Generał Partner, będzie spółka typu limited by shares (limited liability company odpowiednik spółki z ograniczoną odpowiedzialnością) z siedzibą i zarządem w Republice Malty (dalej "LLC").

Wnioskodawca będzie uprawniony do partycypowania w zysku LLP w udziale przewidzianym umową spółki LLP. W imieniu LLP działać będzie General Partner, czyli spółka LLC. LLC (jako spółka kapitałowa) będzie działać poprzez swoje organy, a więc poprzez dyrektorów spółki LLC (odpowiednika zarządu w polskich spółkach kapitałowych).

Zgodnie z maltańskim prawem podatkowym, LLP z uwagi na fakt transparentności podatkowej, nie będzie w tym państwie podatnikiem podatku dochodowego. Podatnikami podatku dochodowego na Malcie będą jej wspólnicy - LLC oraz Osoba Fizyczna.

LLP będzie prowadzić działalność w skład której wchodzą posiadanie udziałów i akcji w spółkach kapitałowych, otrzymywanie przychodów dywidendowych oraz świadczenie usług doradczych na rzecz podmiotów powiązanych. Nie jest wykluczone również, że LLP będzie prowadziła ponadto także inną działalność dopuszczalną na podstawie wewnętrznych przepisów prawa maltańskiego.

LLP będzie posiadać na Malcie biuro oraz siedzibę rejestrową. LLP nie będzie posiadać rachunku bankowego w Polsce. LLP będzie prowadzić księgowość na terytorium Malty i będzie podlegać przepisom maltańskiego prawa bilansowego. LLP zostanie zarejestrowana jako podatnik czynny podatku od towarów i usług (dalej "VAT") na Malcie z uwagi na prowadzenie działalności gospodarczej.

Osoba Fizyczna będzie otrzymywać środki pieniężne z wypracowanego przez LLP zysku w proporcji odpowiadającej jej udziałowi w LLP.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

1. Czy uczestnictwo Wnioskodawcy w spółce LLP, jako limited Partner oraz prowadzenie przez Wnioskodawcę działalności w Republice Malty poprzez LLP, spowoduje powstanie zakładu Wnioskodawcy na terytorium Republiki Malty, w rozumieniu art. 5a pkt 22 Ustawa o PIT w związku z art. 5 Umowy z dnia 7 stycznia 1994 r. zawartej pomiędzy Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Malty w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodów i majątku (dalej "UPO") uwzględniając zmiany wprowadzone przez Protokół podpisane 6 kwietnia 2011 r. pomiędzy rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem Malty o zmianie umowy między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem Malty w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (dalej "Protokół").

2. Czy w przypadku pozytywnej odpowiedzi ta postawione pytanie nr 1, dochody Wnioskodawcy przypisane do jego zakładu na Malcie, uzyskane z tytułu działalności Wnioskodawcy na Malcie będą opodatkowane na Malcie na podstawie art. 7 ust. 1 UPO i jednocześnie do przedmiotowych dochodów Wnioskodawcy znajdzie zastosowanie metoda eliminacji podwójnego opodatkowania opisana w art. 23 ust. 1 lit. a UPO, a więc metodą zwolnienia.

3. Czy w przypadku pozytywnej odpowiedzi na postawione pytanie nr 1, dochody z tytułu dywidend otrzymywane przez LLP oraz przypisane do Wnioskodawcy będą opodatkowane wyłącznie na terytorium Malty zgodnie z art. 7 ust. 4 UPO w związku z art. 10 ust. 4 UPO.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1.

Zdaniem Wnioskodawcy, prowadzenie działalności na Malcie poprzez LLP konstytuuje zakład Wnioskodawcy na Malcie. Zgodnie z art. 5 ust. 1 UPO pojęcie zakładu oznacza stałą placówkę, poprzez, którą prowadzona jest całkowicie lub częściowo działalność gospodarcza przedsiębiorstwa. Określenie zakład obejmuje w szczególności: miejsce zarządu, filię, biuro (...).

Aby uznać, że dana działalność będzie prowadzona poprzez zakład, musi ona być stałą placówką oraz prowadzić całkowicie lub częściowo działalność przedsiębiorstwa.

Jak wynika z powyższych regulacji oraz jak wskazują reguły interpretacyjne wypracowane na gruncie Modelowej Konwencji OECD w sprawie podatku od dochodu i majątku (dalej "Konwencja Modelowa"), a w szczególności w Komentarzu do Konwencji Modelowej, dla powstania zakładu konieczne jest posiadanie placówki rozumianej jako pomieszczenie lub chociażby postawiona do dyspozycji powierzchnia użytkowa, charakteryzującej się cechą stałości w aspekcie geograficznym, jak i czasowym, w oparciu o którą przedsiębiorca prowadzić będzie działalność gospodarczą (w tym przy pomocy zależnego od siebie personelu).

Zdaniem Wnioskodawcy, przesłanki te będą spełnione w przypadku jego uczestnictwa w LLP. Po pierwsze, posiadanie biura przez LLP należy uznać za stałą placówkę (biuro będzie miejscem wykazującym cechy stałości w sensie geograficznym, jak również czasowym). Nie ma również wątpliwości, że za pośrednictwem takiej spółki jest prowadzona działalność przedsiębiorstwa Wnioskodawcy, co wynika wprost z regulacji UPO. Zgodnie bowiem z art. 3 ust. 1 lit. f UPO, za przedsiębiorstwo Umawiającego się Państwa uważa się przedsiębiorstwo prowadzone przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w tym państwie (tzw. rezydenta podatkowego). Z kolei, za rezydenta podatkowego zgodnie z art. 4 ust. 1 UPO - uważa się osobę, która podlega w danym państwie opodatkowaniu z uwagi na jej miejsce zamieszkania, miejsce stałego pobytu, miejsce zarządu, miejsce faktycznego sprawowania zarządu, siedzibę prawną lub z uwagi na inne kryterium o podobnym charakterze.

Z powyższego wynika, że LLP - jako podmiot transparentny podatkowo nie może prowadzić przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 3 UPO. Przedsiębiorstwo może być bowiem prowadzone jedynie przez rezydenta podatkowego, którym w omawianym przypadku jest Wnioskodawca. Jest ono prowadzone przez Wnioskodawcę za pośrednictwem maltańskiej spółki osobowej. (LLP), która tym samym stanowi cypryjski zakład Wnioskodawcy.

Stanowisko takie znajduje potwierdzenie również w Komentarzu do Konwencji Modelowej w punkcie 19.1 uwag do art. 5 ust. 3 Konwencji Modelowej wskazano, że w przypadku spółek osobowych przejrzystych (transparentnych) pod względem podatkowym kryterium dwunastu miesięcy ma zastosowanie do własnej działalności spółki osobowej. Jeżeli okres dwunastu miesięcy na miejscu budowy zostanie przekroczony przez wspólników i pracowników spółki osobowej, to przedsiębiorstwo prowadzone przez spółkę osobową jest traktowane jako posiadające zakład. Każdy więc wspólnik będzie traktowany jako posiadający zakład w zakresie opodatkowania jego części zysków osiągniętych przez spółkę osobową, bez względu na okres spędzony przez niego samego na miejscu budowy (Komentarz do Konwencji w wersji z lipca 2005 r., Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2006).

Z przytoczonego fragmentu wynika, że prowadzenie działalności za granicą w formie transparentnej podatkowo spółki osobowej prowadzi do powstania zagranicznego zakładu w rozumieniu międzynarodowego prawa podatkowego (tekst jedn.: umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, w tym ww. UPO).

W przypadku Wnioskodawcy, LLP (spółka osobowa), której będzie wspólnikiem, posiadać będzie swoją siedzibę rejestrową oraz biuro na terytorium Republiki Malty. W związku z tym LLP będzie posiadać na Malcie stałą placówkę, co oznacza, że Wnioskodawca będzie posiadał na terytorium Malty zakład w rozumieniu art. 5 UPO. Ponadto, spółka LLP będzie prowadziła księgi zgodnie z maltańskim prawem bilansowym oraz będzie podlegać maltańskiemu prawu handlowemu. Poza tym, jej działalność będzie prowadzona w sposób zorganizowany i ciągły, a jej pracami zarządzać będzie spółka LLP (Generał Partner) z siedzibą i zarządem na terytorium Malty.

Drugim warunkiem, jaki musi być spełniony dla uznania podmiotu za zakład w świetle UPO jest prowadzenie działalności przedsiębiorstwa w zakresie całkowitym lub częściowym, Takie sformułowanie całkowite lub częściowe prowadzenie działalności przedsiębiorstwa-wskazuje, iż zakres prowadzonej działalności nie odgrywa znaczącej roli w kontekście kwalifikacji danego podmiotu jako zakładu. Bezwzględnym warunkiem jest, aby działalność była prowadzona w ramach zakładu. Warunek ten jest w tej sytuacji spełniony. Wnioskodawca będzie prowadził działalność gospodarczą jako wspólnik Spółki, która będzie spółką operacyjną uzyskującą dochody z tytułu odpłatnego świadczenia usług.

LLP jest spółką transparentną podatkowo, czyli nie jest podatnikiem maltańskiego podatku dochodowego od osób prawnych i/lub fizycznych. Oznacza to, iż dochód przypadający na Wnioskodawcę z tytułu uczestniczenia w Spółce (jako Limited Partner) będzie dochodem tego wspólnika, który z tego tytułu będzie zobowiązany do rozliczenia podatku dochodowego. W świetle powyższego należy uznać, iż Spółka jest spółką niebędącą osobą prawną w rozumieniu art. 5a pkt 26 Ustawy o PIT.

Powyższe potwierdzają autorzy Komentarza do Modelu Konwencji OECD pod red. 8. Brzezińskiego (B. Brzeziński i inni, Model Konwencji OECD, Komentarz, Warszawa 2008, 5.467) uznają, że Artykuł 7 MK OECD nie zawiera regulacji bezpośrednio dotyczących spółek osobowych w tym zakresie w literaturze odsyła się do prawa wewnętrznego interpretowanego z uwzględnieniem kontekstu umowy (I. J. J. Burgers, Commentary to Art. 7 OECD Model, www.ip.online. ibfd.org, pkt 4.1.6). Jeżeli - zgodnie z prawem wewnętrznym - spółka osobowa jest transparentna, a więc dochody nie są opodatkowywane na poziomie spółki. a wyłącznie na poziomie wspólników, udział wspólnika w przedsiębiorstwie spółki jest uważany za przedsiębiorstwo wspólnika w znaczeniu art. 7 MK OECD. Autorzy Komentarza dalej uznają, że w związku z transparentnością spółek osobowych, udział w spółce osobowej stanowi formę prowadzenia działalności gospodarczej jej wspólników.

W konsekwencji, jeśli zostaną spełnione pozostałe przesłanki uznania za stały zakład (tekst jedn.: posiadanie placówki oraz stałość prowadzenia działalności), spółka osobowa może funkcjonować jako stały zakład dla każdego z jej wspólników (Ibidem s. 734). Skoro zatem analizowana Spółka ma swoją siedzibę, należy ją uznać za zakład Wnioskodawcy w rozumieniu art. 5 UPO.

Zdaniem Wnioskodawcy, odnosząc powyższe uwagi do zdarzenia przyszłego będącego przedmiotem wniosku należy zauważyć, że uczestnictwo osoby fizycznej - polskiego rezydenta podatkowego w LLP z siedzibą na Malcie będzie stanowić maltański zakład tej osoby w rozumieniu art. 5 ust. 1 UPO. Nie ma przy tym znaczenia forma partycypacji w takiej spółce (jeżeli prawo regulujące jej ustrój przewiduje możliwość różnicowania praw i obowiązków poszczególnych wspólników), czy brak prowadzenia przez wspólnika aktywnej działalności gospodarczej na terytorium państwa siedziby spółki osobowej.

Zdaniem Wnioskodawcy następujące interpretacje indywidualne potwierdzają stanowisko zaprezentowane przez Wnioskodawcę w zakresie posiadania przez niego zakładu na terytorium Malty:

1.

interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 13 grudnia 2012 (sygn. IPPB1/415-1213/12-2/ MS),

2.

interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 5 grudnia 2012 r. (sygn. IPPB1/415-1135/12-2/JB),

3.

interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 4 października 2012 (sygn. ILPB1/415-657/12-2/AA),

4.

interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 27 września 2012 (sygn. IPPB1/415-773/I 2-2/ KS),

5.

interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 11 wrzenia 2012 IPPB1/415-889/12-2/KS.

Ad. 2.

Zdaniem Wnioskodawcy prowadzenie przez Niego działalności za pośrednictwem LLP z siedzibą rejestrową na Malcie oznacza, że stanowi ona zakład Wnioskodawcy na Malcie.

Zgodnie z art. 3 Ustawy o PIT osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania na terytorium Polski podlegają w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce ich uzyskania. Oznacza to, że Wnioskodawca co do zasady, będzie podlegać na gruncie Ustawy o PIT, obowiązkowi podatkowemu również z tytułu dochodów z uczestnictwa w spółce LLP z siedzibą rejestrową na Malcie.

Zgodnie natomiast z art. 4a Ustawy o PIT, przepisy dotyczące nieograniczonego oraz ograniczonego obowiązku podatkowego - art. 3 ust. 1 i 1a stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Jak wskazano w uzasadnieniu do pytania 1, zdaniem Wnioskodawcy jego działalność skutkować będzie powstaniem zakładu w rozumieniu art. 5 UPO. W konsekwencji zyski osiągane na Malcie stanowić będą zyski zakładu opodatkowane zgodnie z art. 7 UPO.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że w świetle treści Protokołu, zmieniony art. 23 ust. 1 lit. a UPO stanowi, że jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód, który zgodnie z postanowieniami UPO może być opodatkowany na Malcie, Polska zwolni taki dochód z opodatkowania, z zastrzeżeniom postanowień punktu b).

Nowe brzmienie art. 23 ust. 1 lit. b UPO stanowi, iż w Polsce podwójnego opodatkowania unikać się będzie w następujący sposób: jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód lub zyski majątkowe, które zgodnie z postanowieniami artykułów 10, 11, 12 lub 13 mogą być opodatkowane na Malcie, Polska zezwoli, z zastrzeżeniem postanowień punktu c), na odliczenie od podatku od dochodu lub zysków majątkowych tej osoby kwoty równej podatkowi zapłaconemu na Malcie. Jednakże, takie odliczenie nie może przekroczyć tej części podatku, obliczonego przed dokonaniem odliczenia, która przypada na dochód lub zyski majątkowe uzyskane na Malcie.

Reasumując zdaniem Wnioskodawcy jego dochody przypisane do zakładu Wnioskodawcy na Malcie uzyskane z tytułu działalności Wnioskodawcy na Malcie będą opodatkowane na Malcie na podstawie art. 7 ust. 1 UPO i jednocześnie do przedmiotowych dochodów Wnioskodawcy znajdzie zastosowanie metoda eliminacji podwójnego opodatkowania opisana w art. 23 ust. 1 lit. a UPO, a więc metoda zwolnienia.

Ad. 3.

Jak wskazano w opisie stanu faktycznego, Wnioskodawca będzie otrzymywał, w proporcji wynikającej z umowy spółki LLP przychód dywidendowy.

W świetle wewnętrznego prawa Republiki Malty, powyższy przychód nie będzie efektywnie opodatkowany u Wnioskodawcy na Malcie z uwagi na korzystanie przez niego ze zwolnienia partycypacyjnego.

Zmieniony Protokołem art. 23 ust. 2 stanowi, że jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód lub zyski majątkowe, które zgodnie z postanowieniami artykułów 10, 11, 12 lub 13 mogą być opodatkowane na Malcie, Polska zezwoli, z zastrzeżeniem postanowień punktu c), na odliczenie od podatku od dochodu lub zysków majątkowych tej osoby kwoty równej podatkowi zapłaconemu na Malcie. Jednakże, takie odliczenie nie może przekroczyć tej części podatku, obliczonego przed dokonaniem odliczenia, która przypada na dochód lub zyski majątkowe uzyskane na Malcie. Jednocześnie, art. 10 ust. 1 UPO stanowi, iż postanowienia ustępów 1 i 2 nie mają zastosowania, jeżeli właściciel dywidend, mający miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie, prowadzi w drugim Umawiającym się Państwie, w którym znajduje się siedziba spółki wypłacającej dywidendy, działalność gospodarczą poprzez zakład tam położony i gdy udział, z tytułu którego wypłaca się dywidendy, rzeczywiście wiąże się z działalnością takiego zakładu, W takim przypadku stosuje się postanowienia artykułu 7.

Zgodnie z Komentarzem (pod red. Prof. Z. Brzezińskiego, ibidem, str. 679) dochody bierne (pasywne) będą opodatkowane jako zyski stałego zakładu, gdy prawa majątkowe (lub rzeczy) generując te dochody (tekst jedn.: np. wierzytelności, akcje lub patenty) są efektywnie związane z takim stałym zakładem. Związek ten będzie zachodził przede wszystkim, gdy wspomniane prawa lub rzeczy będą wykazane po stronie aktywów w bilansie stałego zakładu. Ponadto warto pamiętać, że alokacja zostanie dokonana również na innych poziomach np. LLP oraz Wnioskodawca będzie ponosić ryzyko biznesowe związane z bankructwem spółek kapitałowych wypłacających dywidendy. W związku z tym, z uwagi na fakt wypełnienia wymogów art. 1g ust. 4 UFO, przychody te będą opodatkowane zgodnie z art. 7 ust. 1 UPO. Zgodnie z nim, zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi działalność w drugim Umawiającym się Państwie poprzez położony tam zakład, Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi działalność w ten sposób, zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi. Reasumując, zdaniem Wnioskodawcy wszelkie przychody dywidendowe otrzymywane przez Wnioskodawcę za pośrednictwem LLP z siedzibą na Malcie, będą opodatkowane wyłącznie na Malcie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl