IPPB1/415-1283/13-2/AM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 lutego 2014 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB1/415-1283/13-2/AM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 9 grudnia 2013 r. (data wpływu 13 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania wniesienia w drodze aportu udziałów cypryjskiej spółki kapitałowej do spółki mającej siedzibę na terytorium Republiki Słowackiej:

* na podstawie art. 24 ust. 8a oraz art. 24 ust. 8b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe,

* na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 50b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wniesienia aportu do spółki osobowej mającej siedzibę na terytorium Republiki Słowacji.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną zamieszkałą w Polsce, polskim rezydentem podatkowym i podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: PIT). Wnioskodawca zamierza przystąpić do spółki osobowej z siedzibą w Republice Słowackiej, znanej jako komanditna spolocnost (dalej: Słowacka spółka komandytowa/Spółka k.s.). Słowacka spółka komandytowa będzie zorganizowana a także zarejestrowana według prawa słowackiego, a jej konstrukcja prawna odpowiadać będzie konstrukcji polskiej spółki komandytowej.

Słowacka spółka komandytowa, podobnie jak polska spółka komandytowa, jest spółką osobową, w której co najmniej jeden wspólnik odpowiada za zobowiązania spółki całym majątkiem bez ograniczeń (wspólnik o nieograniczonej odpowiedzialności - odpowiednik komplementariusza), a odpowiedzialność, co najmniej jednego wspólnika ograniczona jest do wysokości wniesionych przez niego wkładów (wspólnik o ograniczonej odpowiedzialności - odpowiednik komandytariusza). Wnioskodawca przystąpi do Spółki k.s. w charakterze wspólnika o nieograniczonej odpowiedzialności - odpowiednika polskiego komplementariusza. Poza Wnioskodawcą, wspólnikami Spółki k.s. mogą być inne osoby fizyczne lub prawne będące rezydentami podatkowymi w Polsce.

Zgodnie ze słowackimi regulacjami podatkowymi, podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym ustała się dla Spółki k.s. jako odrębnego podmiotu. Od tak ustalonej podstawy opodatkowania odejmuje się jednak część przypadającą na wspólników o nieograniczonej odpowiedzialności, określoną proporcjonalnie do ich udziałów w zysku wskazanych w umowie spółki. Kwota pozostała po odjęciu z podstawy opodatkowania udziałów przypadających na wspólników o nieograniczonej odpowiedzialności stanowi dochód Spółki k.s. i podlega opodatkowaniu na poziomie spółki. Natomiast wyłączona z podstawy opodatkowania kwota przypadająca na wspólników o nieograniczonej odpowiedzialności stanowi dochód tychże wspólników i podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym. W konsekwencji, w odniesieniu do dochodów Spółki k.s. przypadających na wspólników o nieograniczonej odpowiedzialności, to wspólnicy są podatnikami podatku dochodowego.

Słowacka spółka komandytowa podlegać będzie regulacjom Dyrektywy Rady 2009/133/WE z 19 października 2009 r. w sprawie wspólnego systemu opodatkowania mającego zastosowanie w przypadku łączenia, podziałów, podziałów przez wydzielenie, wnoszenia aktywów i wymiany udziałów dotyczących spółek różnych państw członkowskich oraz przeniesienia statutowej siedziby SE lub SCE z jednego państwa członkowskiego do innego państwa członkowskiego. W związku z tym jest wymieniona w poz. 19 Załącznika nr 3 do ustawy o PIT. Jednocześnie, Wnioskodawca będzie posiadał udziały w spółce kapitałowej, która będzie rezydentem podatkowym na Cyprze (dalej: CypCo) i rozważa możliwość wniesienia udziałów, które będzie posiada w Spółce cypryjskiej, jako wkładu niepieniężnego do Słowackiej spółki komandytowej. W wyniku dokonanego aportu, Słowacka spółka komandytowa uzyska bezwzględną większość głosów w CypCo. Spółki takiego typu jak CypCo wymienione są w poz. 8 Załącznika nr 3 do ustawy o PIT.

W związku z powyższym Wnioskodawca jest zainteresowany oceną skutków podatkowych planowanej operacji wniesienia w formie aportu udziałów w Cypco do Spółki k.s.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy aport udziałów w CypCo do Spółki k.s. przez Wnioskodawcę, będzie skutkował opodatkowaniem tej operacji podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce.

Zdaniem Wnioskodawcy, wniesienie przez Wnioskodawcę aportu w postaci udziałów w CypCo do Spółki k.s. nie będzie skutkować opodatkowaniem przez Wnioskodawcę tej operacji podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce.

Wnioskodawca, jako polski rezydent dla celów podatkowych, zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o PIT podlega obowiązkowi podatkowemu na terytorium Polski od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł tych przychodów. Jak stanowi natomiast art. 4a ustawy o PIT, przepis art. 3 stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Stosownie do art. 13 ust. 4 Umowy, zyski z przeniesienia tytułu własności jakiegokolwiek majątku innego niż wymienione w ustępach 1, 2 i 3 podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, w którym przenoszący tytuł własności ma miejsca zamieszkania lub siedzibę. Przedmiotem wkładu niepieniężnego będą udziały w spółce kapitałowej, których właścicielem jest Wnioskodawca. W związku z tym, że Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym oraz w świetle powołanych wyżej przepisów, w przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdą polskie przepisy podatkowe (analogiczny wniosek wynika z analizy przepisów umowy o unikaniu podatkowania pomiędzy Polską a Cyprem).

2.

Dochody podlegające opodatkowaniu zostały określone w przepisie art. 9 ust. 1 ustawy o PIT jako wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c ustawy o PIT oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej, zaniechano poboru podatków.

Jednocześnie, zgodnie z treścią art. 24 ust. 8a ustawy o PIT, jeżeli spółka nabywa od udziałowców (akcjonariuszy) innej spółki udziały (akcje) tej innej spółki oraz w zamian za udziały (akcje) tej innej spółki przekazuje udziałowcom (akcjonariuszom) tej innej spółki własne udziały (akcji) w zamian za udziały (akcje) wraz z zapłatą w gotówce w wysokości nie wyższej niż 10% wartości nominalnej własnych udziałów (akcji), a w przypadku braku wartości nominalnej - wartości rynkowej tych udziałów (akcji), oraz jeżeli w wyniku nabycia:

1.

spółka nabywająca uzyska bezwzględną większość praw głosu w spółce, której udziały

2.

spółka nabywająca, posiadająca bezwzględną większość praw głosu w spółce, której udziały (akcje> są nabywane, zwiększa ilość udziałów (akcji> w tej spółce

* do przychodów nie zalicza się wartości udziałów (akcji> przekazanych udziałowcom (akcjonariuszom) tej innej spółki oraz wartości udziałów (akcji> nabytych przez spółkę, pod warunkiem, że podmioty biorące udział w tuj transakcji podlegają w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągnięcia (wymiana udziałów).

W przypadku, gdy spółka nabywająca lub spółka, której udziały (akcje) są nabywane, nie posiada siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przepis ust. 8a stosuje się, jeżeli jest ona podmiotem wymienionym w załączniku nr 3 do ustawy o PIT, lub spółką mającą siedzibę lub zarząd w innym niż państwo członkowskie Unii Europejskiej państwie Europejski ego Obszaru Gospodarczego.

W pozycji 19. Załącznika nr 3 do ustawy o PIT wymieniona została m.in. spółka prawa słowackiego określona, jako komanditna spolocnost. W pozycji 8 Załącznika nr 3 do ustawy o PIT wymieniono natomiast spółki takiego typu jak CypCo.

Biorąc powyższe pod uwagę, należy wskazać, iż w przypadku, gdy Wnioskodawca wniesie do Słowackiej spółki komandytowej udziały w CypCo i w wyniku dokonania tego aportu Spółka k.s. uzyska bezwzględną większość głosów w CypCo operacja taka nie spowoduje powstania u Wnioskodawcy przychodu opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

3. Jednocześnie, w przypadku uznania przez organ, że w analizowanym zdarzeniu przyszłym dojdzie do powstania przychodu opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób fizycznych, należy zauważyć, że zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 50b ustawy o PIT, wolne od podatku dochodowego są przychody z tytułu przeniesienia własności składników majątku będących przedmiotem wkładu niepieniężnego (aportu) wnoszonych do spółki niebędącej osobą prawną.

W świetle powołanego przepisu, wniesienie wkładu niepieniężnego do spółki niebędącej osobą prawną nie skutkuje rozpoznaniem przychodu podatkowego po stronie osoby fizycznej wnoszącej aport.

W analizowanym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca zamierza wnieść prawa majątkowe w postaci udziałów w CypCo w formie wkładu niepieniężnego do Spółki k.s. Oznacza to, że spełniony jest pierwszy z warunków sformułowanych w ww. przepisie - tj. dojdzie do wniesienia aportu.

Jednocześnie, możliwość zastosowania tego przepisu uzależniona jest także od tego, czy aport został dokonany do spółki niebędącej osobą prawną w rozumieniu ustawy o PIT. Należy przy tym zauważyć, że ustawa o PIT nie różnicuje skutków podatkowych wniesienia aportu do spółki niebędącej osobą prawną w zależności od miejsca siedziby tej spółki. Wobec tego przepis art. 21 ust. 1 pkt 52b będzie mieć zastosowanie do Wnioskodawcy w przypadku wniesienia przez niego wkładu do Słowackiej spółki komandytowej, jeżeli spółka ta jest spółką niebędącą osobą prawną w świetle przepisów Ustawy o PIT.

Definicję spółki niebędącej osoba prawną zawiera przepis art. 5a pkt 26 ustawy o PIT. Zgodnie z tym przepisem, spółka niebędąca osobą prawną jest spółka niebędąca podatkiem podatku dochodowego. W związku z tym, aby uznać podmiot za spółkę niebędącą osobą prawną, podmiot ten musi być spółką, która nie jest opodatkowana podatkiem dochodowym od osób fizycznych, jak i podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Do takich spółek zalicza się przede wszystkim spółki osobowe. Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy o CIT, podatkiem dochodowym od osób prawnych opodatkowane są dochody osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji. Natomiast zgodnie z art. 1 ust. 2 ustawy o CIT przepisy ustawy o CIT nie mają zastosowania do spółek niemających osobowości prawnej. Jednocześnie, należy zauważyć, że Spółka k.s. jest zagraniczną spółką osobową. Zgodnie natomiast z art. 1 ust. 3 ustawy o CIT przepisy ustawy o CIT mają również zastosowanie do spółek niemających osobowości prawnej mających siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego państwa są traktowane jak osoby prawne i podlegają opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania.

Spółka k.s. w zakresie dochodów przypadających na udział Wnioskodawcy jest spółką transparentną podatkowo, czyli w zakresie dochodów przypadających Wnioskodawcy Spółki k.s. nie jest podatnikiem słowackiego podatku dochodowego od osób prawnych lub od osób fizycznych. Dochód osiągnięty przez Słowacką spółkę komandytową w części przypadającej Wnioskodawcy będzie jego dochodem i Wnioskodawca będzie miał z tego tytułu obowiązek rozliczenia podatku dochodowego. Innymi słowy, wyłączona z podstawy opodatkowania Spółki k.s. kwota przypadająca wspólnikom o nieograniczonej odpowiedzialności stanowi dochód do opodatkowania na poziomie tychże wspólników. W związku z tym nie można uznać, że Słowacka spółka komandytowa traktowana jest przez słowackie przepisy dla celów podatkowych jak osoba prawna. Słowacka spółka komandytowa jest, zatem spółką niebędącą osobą prawną.

Jednocześnie, spółki osobowe, w tym Spółka k.s., nie podlegają także opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z art. 1 ustawy o PIT, akt ten reguluje wyłącznie opodatkowanie dochodów osób fizycznych. Jednocześnie, żaden przepis ustawy o PIT nie wskazuje możliwości opodatkowania dochodu wypracowanego przez wspólników w ramach spółki osobowej na poziomie tej spółki. Wszelkie dochody wypracowane w ramach spółek osobowych opodatkowane są, jako przychody wspólników z tytułu udziału w spółce niebędącej osobą prawną, co wynika z treści art. 8 ust. 1 ustawy o PIT.

Co za tym idzie, w odniesieniu do aportu Wnioskodawcy do Spółki k.s. spełniony jest również drugi z warunków zwolnienia tego aportu na bazie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 50b ustawy o PIT. W przypadku wniesienia, więc przez Wnioskodawcę do Spółki k.s. - tj. spółki niebędącej osobą prawną - wkładu niepieniężnego w postaci udziałów w CypCo, operacja ta - nawet przy przyjęciu, że powoduje ona powstanie przychodu Wnioskodawcy z uwagi na zwolnienie zawarte w tym przepisie.

Stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie potwierdzają interpretacje podatkowe, m.in. w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 4 kwietnia 2013 r., nr lPPB1/415-27/133/MS, z dnia 12 lipca 2012 r., nr lPPB1/415-458/12-3/MS, z 4 lipca 2012 r., nr IPPB1/415-383/12-2/KS z dnia 13 stycznia 2012 r., nr IPPB1/415-948/11-2/KS, Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 15 marca 2013 r., nr ITPB1/415-1330/12/MR lub w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 11 marca 2013 r." nr IBPB1/415-1542/12/BK.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie sposobu opodatkowania wniesienia w drodze aportu udziałów cypryjskiej spółki kapitałowej do spółki mającej siedzibę na terytorium Republiki Słowackiej:

* na podstawie art. 24 ust. 8a oraz art. 24 ust. 8b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - uznaje się za prawidłowe,

* na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 50b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.), osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Wskazany wyżej przepis stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczypospolita Polska (art. 4a cyt. ustawy).

Z uwagi na to, że Wnioskodawca posiadający miejsce zamieszkania w Polsce zamierza wnieść posiadane udziały w spółce kapitałowej wymienionej w załączniku nr 3 do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w formie wkładu niepieniężnego do spółki z siedzibą na terytorium Republiki Słowackiej - odpowiednika polskiej spółki komandytowej, w przedmiotowej sprawie należy odwołać się umowy między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Słowacką w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku podpisanej w Warszawie dnia 18 sierpnia 1994 r. (Dz. U. z 1996 r. Nr 30, poz. 131).

W myśl art. 13 ust. 1 ww. umowy zyski, osiągnięte przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie z przeniesienia własności majątku nieruchomego, o którym mowa w artykule 6, położonego w drugim Umawiającym się Państwie, mogą być opodatkowanie w tym drugim Państwie.

Natomiast zyski z przeniesienia tytułu własności jakiegokolwiek majątku innego niż wymienione w ustępach 1, 2 i 3 podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, w którym przenoszący tytuł własności ma miejsce zamieszkania lub siedzibę (art. 13 ust. 4 cyt. ustawy).

W powyższym uregulowań wynika, iż przychód uzyskany przez podatnika mającego miejsce zamieszkania w Polsce w zamian za przeniesienie własności udziałów w spółce kapitałowej na rzecz podmiotu z siedzibą na terytorium Republiki Słowackiej podlegać będzie, zatem opodatkowaniu w miejscu zamieszkania podatnika, a więc w Polsce.

Wobec powyższego, skutki podatkowe planowanej przez Wnioskodawcę transakcji należy rozpoznać w oparciu o przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z treści złożonego wniosku wynika, że Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym i rozważa przystąpienie do spółki osobowej z siedzibą na terytorium Republiki Słowackiej, będącej odpowiednikiem polskiej spółki komandytowej. Wnioskodawca rozważa możliwość wniesienia udziałów, które posiada w cypryjskiej Spółce kapitałowej, jako wkładu niepieniężnego do Spółki słowackiej. W wyniku aportu Spółka słowacka uzyska bezwzględną większość praw głosów. Spółki takiego typu jak CypCo wymienione są w poz. 8 Załącznika Nr 3 do ustawy o PIT.

W myśl art. 24 ust. 8a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2014 r., jeżeli spółka nabywa od wspólników innej spółki udziały (akcje) tej innej spółki oraz w zamian za udziały (akcje) tej innej spółki przekazuje wspólnikom tej innej spółki własne udziały (akcje) albo w zamian za udziały (akcje) tej innej spółki przekazuje wspólnikom tej innej spółki własne udziały (akcje) wraz z zapłatą w gotowce w wysokości nie wyższej niż 10% wartości nominalnej własnych udziałów (akcji), a w przypadku braku wartości nominalnej - wartości rynkowej tych udziałów (akcji), oraz jeżeli w wyniku nabycia:

1.

spółka nabywająca uzyska bezwzględną większość praw głosu w spółce, której udziały (akcje) są nabywane, albo

2.

spółka nabywająca, posiadająca bezwzględną większość praw głosu w spółce, której udziały (akcje) są nabywane, zwiększa ilość udziałów (akcji) w tej spółce - do przychodów nie zalicza się wartości udziałów (akcji) przekazanych wspólnikom tej innej spółki oraz wartości udziałów (akcji) nabytych przez spółkę, pod warunkiem, że podmioty biorące udział w tej transakcji podlegają w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągnięcia (wymiana udziałów).

Natomiast stosownie do treści ust. 8b art. 24 ww. ustawy, ust. 8a stosuje się, jeżeli spółka nabywająca oraz spółka, której udziały (akcje) są nabywane, jest podmiotem wymienionym w załączniku nr 3 do ustawy, lub spółką mającą siedzibę lub zarząd w innym niż państwo członkowskie Unii Europejskiej państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Z przedstawionych powyżej uregulowań prawnych - zawartych w art. 24 ust. 8a-8b - wynika, że efekt w postaci neutralnej podatkowo wymiany udziałów (akcji) dotyczy sytuacji, gdy wspólnik spółki wniesie posiadane udziały (akcje) do spółki, a podmiot wraz z nabytymi udziałami (akcjami) otrzyma, bądź zwiększy bezwzględną większość praw głosu w spółce, której udziały (akcje) zostały wniesione.

W świetle powyższego, stwierdzić należy, że wniesienie przez Wnioskodawcę do spółki mającej siedzibę na terytorium Republiki Słowackiej wkładu niepieniężnego w postaci udziałów spółki kapitałowej, wymienionej w załączniku nr 3 do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie spowoduje powstania u Wnioskodawcy przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zatem, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie opodatkowania wniesienia w drodze aportu udziałów cypryjskiej spółki kapitałowej do spółki mającej siedzibę na terytorium Republiki Słowackiej na podstawie art. 24 ust. 8a oraz art. 24 ust. 8b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, należy uznać za prawidłowe.

W konsekwencji, nie można podzielić poglądu Wnioskodawcy, sprowadzającego się do stwierdzenia, że wniesienie przez Wnioskodawcę wkładu niepieniężnego do spółki komandytowej mającej siedzibę na Słowacji będzie operacją neutralną w Polsce na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 50b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Skoro, bowiem na podstawie wyżej powołanych przepisów art. 24 ust. 8a oraz ust. 8b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2014 r. wniesienie przez Wnioskodawcę do spółki mającej siedzibę na terytorium Republiki Słowackiej wkładu niepieniężnego w postaci udziałów spółki kapitałowej wymienionej w załączniku nr 3 do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie spowoduje powstania u Wnioskodawcy przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, to nie można uznać, jak twierdzi Wnioskodawca, iż w przedmiotowej sprawie znajdzie zastosowanie art. 21 ust. 1 pkt 50b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle powyższego, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zastosowania w przypadku wniesienia w drodze aportu udziałów cypryjskiej spółki kapitałowej do spółki mającej siedzibę na terytorium Republiki Słowackiej art. 21 ust. 1 pkt 50b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Krańcowo należy podkreślić, że przywołane przez Wnioskodawcę interpretacje dotyczące przepisów prawa wydana zostały w indywidualnych sprawach i nie mogą być źródłem praw i obowiązków w innych sprawach.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący do § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl