ILPP4/443-798/11-4/ISN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 marca 2012 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP4/443-798/11-4/ISN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 grudnia 2011 r. (data wpływu 8 grudnia 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 27 lutego 2012 r. (data wpływu 28 lutego 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rejestracji jako podatnika VAT UE - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 grudnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rejestracji jako podatnika VAT UE. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 lutego 2012 r. (data wpływu 28 lutego 2012 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy oraz o brakującą opłatę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Zainteresowana prowadzi działalność gospodarczą od dnia 5 stycznia 2011 r. Wnioskodawczyni od dnia 5 stycznia do dnia 31 lipca 2011 r. korzystała ze zwolnienia od podatku VAT, na podstawie art. 113 ust. 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. W tym okresie nie była ona zarejestrowanym podatnikiem dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych. Od dnia 1 sierpnia 2011 r. Zainteresowana jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT oraz zarejestrowanym podatnikiem dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych i posługuje się numerem NIP PL. Działalność Wnioskodawczyni (sklasyfikowana w PKD jako działalność pozostałych agencji transportowych - 52.29C oraz działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura - 82.11Z) polega na: uzyskiwaniu dla jej klientów pozwoleń i organizowaniu pilotażu dla wykonywanego przez nich transportu ponadgabarytowego na terenie Europy.

W zakres działalności Zainteresowanej wchodzi:

1.

występowanie do Urzędów Państwowych Państw Unijnych (np. odpowiednik polskiej Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad lub Starostwo) o wydanie zezwolenia na przejazd zestawu z ładunkiem nienormatywnym na konkretnej trasie w danym kraju lub sieci dróg w danym kraju. Wnioskodawcą we wniosku jest firma Wnioskodawczyni, podane jest też w czyim imieniu ona występuje - nazwa zleceniodawcy oraz dane pojazdu, którego zezwolenie dotyczy. Zezwolenie jest wydane z podaniem danych jw. (tekst jedn.: nazwa wnioskodawcy, nazwa podmiotu na którego rzecz wydaje się zezwolenie i dane pojazdu, którego zezwolenie dotyczy, oraz wysokość opłaty, którą należy uiścić na wskazane konto za wydanie zezwolenia). Jest to opłata administracyjna za działania na drogach - opłata taryfowa (określona np. w przypadku Niemiec - w Federalnym Dzienniku Ustaw);

2.

w przypadku kiedy pojazdy (zestawy) przekraczają standardowo dopuszczone do ruchu wymiary wymagane jest specjalne dopuszczenie do ruchu pojazdu ponadnormatywnego, które wydaje (np. w Niemczech) Regionalny Urząd Komunikacyjny. Z tego tytułu Urząd pobiera opłatę administracyjną (dla uzyskania takiego dopuszczenia do ruchu pojazd musi przejść badania techniczne, które wykonuje stacja diagnostyczna Dekry i z tego tytułu wystawia fakturę);

3.

organizowanie eskorty cywilnej (pilotażu) lub policyjnej dla niektórych transportów. W przypadku eskorty cywilnej za wykonaną usługę jest wystawiana faktura na firmę Zainteresowanej przez firmę eskortującą, a w przypadku eskorty policyjnej naliczona jest opłata administracyjna (wg ustalonej taryfy), którą ona uiszcza;

4.

w przypadku niektórych krajów (np. Belgia, Francja) przy uzyskiwaniu zezwoleń opisanych w punktach 1, 2 i 3 Wnioskodawczyni korzysta z usług firmy na terenie innego kraju (np. Holandia), która załatwia komplet wymaganych zezwoleń dla danego zlecenia i po wykonaniu usługi wystawia dla niej fakturę, składającą się z dwóch pozycji: 1. opłata administracyjna, 2. wartość swojej usługi.

Usługi, które wykonuje Zainteresowana są usługami pomocniczymi do usług transportowych.

Odbiorcami jej usług są podatnicy, o których mowa w art. 28a ustawy:

* podatnicy VAT czynni, którzy mają siedzibę w Polsce i posługują się numerami NIP UE PL,

* podatnicy VAT unijni, którzy mają siedzibę w Austrii i posługują się numerami NIP UE AT.

Wnioskodawczyni nie świadczy usług dla podmiotów, które nie są podatnikami, o których mowa w art. 28a ustawy.

Zainteresowana w uzupełnieniu do wniosku poinformowała, że podmiot holenderski nie posiada na terenie kraju siedziby działalności gospodarczej ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej. Ponadto wskazała, że usługi świadczone na rzecz kontrahenta austriackiego są na terytorium Austrii opodatkowane podatkiem od wartości dodanej.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy w okresie kiedy Wnioskodawczyni korzystała z podmiotowego zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, powinna przed otrzymaniem pierwszej faktury dokumentującej zakup usług świadczonych przez podatników nie posiadających siedziby na terytorium kraju (w jej przypadku od kontrahenta z Holandii) zarejestrować się na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na podstawie art. 97 ust. 3 pkt 1.

2.

Czy w okresie kiedy Zainteresowana korzystała z podmiotowego zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, przed wystawieniem pierwszej faktury dla podatnika VAT UE AT - Austria, posiadającego siedzibę w Austrii dokumentującej sprzedaż usług do których stosuje się art. 28b, powinna ona na podstawie art. 97 ust. 3 pkt 2 zarejestrować się jako podatnik VAT UE.

Zdaniem Wnioskodawczyni, w okresie korzystania ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 9, powinna na podstawie art. 97 ust. 3 pkt 1-2, zarejestrować się jako podatnik VAT UE przed wykonaniem pierwszej czynności określonej w art. 97 ust. 3 pkt 1 lub art. 97 ust. 3 pkt 2 i w związku z nabywaniem usług, dla których stosuje się art. 28b jako podatnik określony w art. 17 ust. 1 pkt 4 składać deklaracje VAT-9M, a w związku ze świadczeniem usług, do których stosuje się art. 28b składać informacje podsumowujące o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach, zgodnie z art. 100 ust. 1 pkt 4.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą od dnia 5 stycznia 2011 r., polegającą na uzyskiwaniu dla jej klientów pozwoleń i organizowaniu pilotażu dla wykonywanego przez nich transportu ponadgabarytowego na terenie Europy. Przy uzyskiwaniu zezwoleń opisanych w punktach 1, 2 i 3, Zainteresowana korzysta z usług firmy na terenie Holandii, która załatwia komplet wymaganych zezwoleń dla danego zlecenia i po wykonaniu usługi wystawia dla niej fakturę.

Wnioskodawczyni od dnia 5 stycznia do dnia 31 lipca 2011 r. korzystała ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 9 ustawy. W tym okresie nie była ona zarejestrowanym podatnikiem dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych. Od dnia 1 sierpnia 2011 r., Zainteresowana jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT oraz zarejestrowanym podatnikiem dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych i posługuje się numerem NIP PL.

Wątpliwości Wnioskodawczyni dotyczą kwestii, czy w okresie kiedy korzystała z podmiotowego zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 9 ustawy, powinna przed otrzymaniem pierwszej faktury dokumentującej zakup usług świadczonych przez podatnika z Holandii nieposiadającego siedziby na terytorium kraju zarejestrować się na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych, na podstawie art. 97 ust. 3 pkt 1 ustawy.

Dla rozstrzygnięcia powyższej kwestii niezbędnym jest ustalenia miejsca świadczenia usług nabywanych przez Zainteresowaną. Bowiem w przypadku świadczenia usług, bardzo istotnym dla prawidłowego rozliczenia podatku od towarów i usług jest określenie miejsca świadczenia danej usługi. Od poprawności określenia miejsca świadczenia zależy, czy dana usługa podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce, czy też nie.

Stosownie do art. 28a ustawy, na potrzeby stosowania Rozdziału 3 "Miejsce świadczenia przy świadczeniu usług":

1.

ilekroć jest mowa o podatniku - rozumie się przez to:

a.

podmioty, które wykonują samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2, lub działalność gospodarczą odpowiadającą tej działalności, bez względu na cel czy rezultat takiej działalności, z uwzględnieniem art. 15 ust. 6,

b.

osobę prawną niebędącą podatnikiem na podstawie lit. a, która jest zidentyfikowana lub obowiązana do identyfikacji do celów podatku lub podatku od wartości dodanej;

2.

podatnika, który prowadzi również działalność lub dokonuje transakcji nieuznawanych za podlegające opodatkowaniu dostawy towarów lub świadczenia usług zgodnie z art. 5 ust. 1, uznaje się za podatnika w odniesieniu do wszystkich świadczonych na jego rzecz usług.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - na mocy ust. 2 powołanego artykułu - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Artykuł 28a ustawy wprowadza drugą definicję podatnika do ustawy. Definicja ta ma zastosowanie tylko w przypadku ustalania miejsca świadczenia usług. Podatnikiem według tej regulacji, jest podmiot wykonujący samodzielnie działalność gospodarczą. Ustawodawca odwołuje się w tym celu do definicji działalności gospodarczej ustalonej w art. 15 ust. 2 ustawy.

Jak wynika z opisu sprawy, Wnioskodawczyni korzystając ze zwolnienia podmiotowego spełniała definicję podatnika, o której mowa w art. 28a ustawy, bowiem prowadziła działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy.

W oparciu o zasadę ogólną zawartą w art. 28b ust. 1 ustawy, miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 2-4 oraz art. 28e, art. 28f ust. 1 i 1a, art. 28g ust. 1, art. 28i, art. 28j i art. 28n.

Stosownie do tego przepisu, miejscem świadczenia usług wykonywanych na rzecz podatnika jest miejsce, w którym usługobiorca posiada siedzibę działalności gospodarczej.

Po dokonaniu analizy informacji zawartych w opisie sprawy stwierdzić należy, iż w przedmiotowej sprawie wskazane w art. 28b ust. 1 ustawy zastrzeżenia nie mają zastosowania, zatem miejsce świadczenia usług polegających na załatwieniu kompletu wymaganych zezwoleń, ustalane było na podstawie zasady ogólnej wyrażonej w tym przepisie.

Reasumując, miejscem świadczenia, a tym samym miejscem opodatkowania ww. usług, świadczonych na rzecz Zainteresowanej, była Polska.

Stosownie do art. 2 pkt 9 ustawy, przez import usług rozumie się świadczenie usług, z tytułu wykonania których podatnikiem jest usługobiorca, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4.

Podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, będące usługobiorcami usług świadczonych przez podatników nieposiadających siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju (art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy).

Natomiast zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy, przepis ust. 1 pkt 4 stosuje się, jeżeli usługobiorcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15, a w przypadku usług, do których stosuje się art. 28b, również osoba prawna niebędąca takim podatnikiem, zarejestrowana jako podatnik VAT UE, zgodnie z art. 97.

Podmiotem świadczącym usługi polegające na załatwieniu kompletu wymaganych zezwoleń był podatnik holenderski nieposiadający siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, natomiast usługobiorca (Wnioskodawczyni) spełniała warunki określone w art. 17 ust. 3 ustawy, a zatem w niniejszym przypadku winna ona była rozpoznać po swojej stronie import ww. usług.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, iż Zainteresowana zobowiązana była do rozliczenia importu przedmiotowych usług świadczonych na jej rzecz.

Stosownie do art. 96 ust. 1 ustawy, podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy, podmioty wymienione w art. 15, zwolnione od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 i art. 82 ust. 3, mogą złożyć zgłoszenie rejestracyjne.

W myśl art. 96 ust. 4 ustawy, naczelnik urzędu skarbowego rejestruje podatnika i potwierdza jego zarejestrowanie jako "podatnika VAT czynnego" lub w przypadku podatników, o których mowa w ust. 3 - jako "podatnika VAT zwolnionego".

W świetle regulacji przepisu art. 97 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, podlegający obowiązkowi zarejestrowania jako podatnicy VAT czynni, są obowiązani przed dniem dokonania pierwszej wewnątrzwspólnotowej dostawy lub pierwszego wewnątrzwspólnotowego nabycia zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego w zgłoszeniu rejestracyjnym, o którym mowa w art. 96, o zamiarze rozpoczęcia wykonywania tych czynności.

Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio również do podatników, o których mowa w art. 15, innych niż wymienieni w ust. 1 i 2, którzy nabywają usługi, do których stosuje się art. 28b, jeżeli usługi te stanowiłyby u nich import usług - art. 97 ust. 3 pkt 1 ustawy.

Wobec powyższego, Wnioskodawczyni z tytułu nabycia usług, do których stosuje się art. 28b ustawy, stanowiących dla niej import usług, miała obowiązek zarejestrowania się jako podatnik VAT UE, zgodnie z art. 97 ust. 3 pkt 1 w związku z art. 97 ust. 1 ustawy.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika również, iż Zainteresowana świadczyła usługi pomocnicze do usług transportowych na rzecz podatników, o których mowa w art. 28a ustawy, posiadających siedziby w Austrii i posługujących się numerami NIP UE AT.

Zatem także w tym przypadku, w pierwszej kolejności należy ustalić miejsce świadczenia (opodatkowania) wykonywanych przez Wnioskodawczynię usług.

Mając na uwadze powołany już powyżej przepis art. 28b ust. 1 ustawy, stanowiący zasadę ogólną przy ustalaniu miejsca świadczenia usług wykonywanych na rzecz podatników, o których mowa w art. 28a ustawy, stwierdzić należy, iż zasada ta znajdzie zastosowanie do usług świadczonych przez Zainteresowaną na rzecz podatników posiadających siedziby w Austrii. Tym samym miejscem opodatkowania usług pomocniczych do usług transportowych było terytorium Austrii.

W związku z powyższą sytuacją Zainteresowana powzięła wątpliwość, czy w okresie kiedy korzystała ona z podmiotowego zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 9 ustawy, powinna na podstawie art. 97 ust. 3 pkt 2 zarejestrować się jako podatnik VAT UE, przed wystawieniem pierwszej faktury dla podatnika VAT UE, posiadającego siedzibę w Austrii, dokumentującej sprzedaż usług, do których stosuje się art. 28b ustawy.

Stosownie do art. 97 ust. 1 pkt 2 ustawy, przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio również do podatników, o których mowa w art. 15, innych niż wymienieni w ust. 1 i 2, którzy świadczą usługi, do których stosuje się art. 100 ust. 1 pkt 4, dla podatników podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej.

Zgodnie z art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym zbiorcze informacje o dokonanych usługach, do których stosuje się art. 28b, na rzecz podatników podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej, świadczonych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, innych niż zwolnionych od podatku od wartości dodanej lub opodatkowanych stawką 0%, dla których zobowiązanym do zapłaty podatku od wartości dodanej jest usługobiorca - zwane dalej "informacjami podsumowującymi".

Wnioskodawczyni poinformowała, iż usługi świadczone na rzecz podatników austriackich są opodatkowane na terytorium Austrii podatkiem od wartości dodanej.

Zatem biorąc pod uwagę powołane regulacje prawne oraz przedstawiony stan faktyczny należy stwierdzić, że Zainteresowana świadcząc usługi dla podatnika VAT UE AT - Austria, posiadającego siedzibę w Austrii, do których stosuje się art. 28b ustawy, powinna na podstawie art. 97 ust. 3 pkt 2 w zw. z art. 97 ust. 1 ustawy, zarejestrować się jako podatnik VAT UE.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawczyni, zgodnie z którym w okresie korzystania przez nią ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 9 ustawy, powinna zarejestrować się jako podatnik VAT UE przed wykonaniem pierwszej czynności określonej w art. 97 ust. 3 pkt 1 lub art. 97 ust. 3 pkt 2, należało uznać za prawidłowe. Przy czym podkreślić należy, iż Zainteresowana z tytułu wykonywanych czynności była zobowiązana do rejestracji jako podatnik VAT UE tylko jeden raz.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Tut. Organ zwraca uwagę na fakt, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanej. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy oraz stanowiska własnego, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

W niniejszej interpretacji wniosek został rozpatrzony w części dotyczącej stanu faktycznego w zakresie rejestracji jako podatnika VAT UE. Natomiast pozostałe kwestie zostały rozstrzygnięte w odrębnych interpretacjach z dnia 13 marca 2012 r. nr ILPP4/443-798/11-5/ISN, ILPP4/443-798/11-6/ISN, ILPP4/443-798/11-7/ISN i ILPP4/443-798/11-8/ISN.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl