ILPP4/443-567/11-2/EWW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 7 listopada 2011 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP4/443-567/11-2/EWW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 26 lipca 2011 r. (data wpływu 8 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku nabytych w wyniku importu usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku nabytych w wyniku importu usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Dnia 1 marca 2011 r. (dalej: "Moment połączenia") nastąpiło połączenie Wnioskodawcy i "A" S.A. (w odniesieniu do okresu przed Momentem połączenia zwany jako: "Bank"). Połączenie Wnioskodawcy i Banku nastąpiło na podstawie art. 124 § 1 oraz § 3 Prawa bankowego (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665), w związku z art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037), poprzez przeniesienie całego majątku Banku na Wnioskodawcę (łączenie się przez przejęcie).

Ponadto, zgodnie z art. 93 § 2 Ordynacji podatkowej (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) stanowiącym, iż osoba prawna przejmująca inną osobę prawną wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przejmowanego podmiotu, Wnioskodawca wstąpił w prawa i obowiązki Banku wynikające z przepisów prawa podatkowego.

Niemniej jednak, do Momentu połączenia, zarówno on jak i Bank występowały jako dwa odrębne podmioty praw i obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego (osobni podatnicy). Usługa będąca przedmiotem wniosku, do Momentu połączenia była wykorzystywana w działalności Banku.

Wnioskodawca jest zainteresowany uzyskaniem potwierdzenia prawidłowości interpretacji przepisów ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r., dokonanej w odniesieniu do rozliczeń VAT Banku.

Bank w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczył na rzecz swoich klientów (dalej: "Klienci") szereg usług finansowych, w tym produkty kredytowe (kredyty, karty kredytowe) oraz depozytowe (lokaty, dalej łącznie jako "usługi finansowe"). Bank koncentrował swoją działalność na obszarze detalicznym, posiadając jednak w swojej ofercie również usługi skierowane do przedsiębiorców.

Wśród oferowanych przez Bank produktów o charakterze kredytowym znajdowały się karty kredytowe (wraz z powiązanymi z nimi rachunkami kart kredytowych). Wydawane przez Bank karty kredytowe zapewniały korzystanie z odnawialnego limitu kredytowego przyznanego przez Bank na podstawie oceny wiarygodności kredytowej Klienta oraz umożliwiały przeprowadzanie transakcji bezgotówkowych (tj. płatności w punktach akceptujących płatności kartowe, transakcji w sieci WWW), jak również gotówkowych (wypłaty gotówki z bankomatów) (dalej: "transakcje").

Na powyższą działalność bankową, tj. świadczenie usługi finansowej w zakresie kart kredytowych (z odnawialnym limitem kredytowym) składało się szereg czynności. Pierwszą z nich, w kolejności, było złożenie przez Klienta wniosku o wydanie karty kredytowej. Konsekwencją pozytywnego rozpatrzenia wniosku Klienta było m.in. utworzenie rachunku karty kredytowej w systemie obsługującym karty kredytowe oraz późniejsza obsługa kart kredytowych. Każda transakcja dokonywana za pomocą karty kredytowej pociąga bowiem za sobą zdarzenia zmierzające do obciążenia powiązanego z daną kartą rachunku odpowiednią kwotą transakcji oraz opcjonalnie także kwotą prowizji. Ponadto, z uwagi na wymogi stawiane przez regulacje organizacji kart płatniczych (np.: V., M.), Bank zobowiązany był do monitorowania transakcji realizowanych za pośrednictwem kart kredytowych w celu zwiększenia bezpieczeństwa finansowego klientów, a więc przykładowo identyfikowania niestandardowych czy też budzących wątpliwości transakcji finansowych.

Bank był członkiem międzynarodowej grupy kapitałowej (dalej: "Grupa Banku"), która świadczy usługi finansowe klientom w wielu krajach świata. Ponieważ obsługa kart kredytowych jest elementem wspólnym dla prowadzenia działalności bankowej, niezależnie od miejsca działalności, istniała tendencja unifikacji podejścia do tej kwestii w ramach Grupy Banku.

Usługodawca, spółka z siedzibą w Niemczech (dalej: "Usługodawca"), jest wiodącym dostawcą usług w zakresie obsługi kart kredytowych w Europie i jednocześnie jednym z podmiotów preferowanych w tym zakresie przez Grupę Banku.

Mając na względzie powyższe oraz dążąc do efektywnego, bezpiecznego i zgodnego z prawem świadczenia usług finansowych z zakresu kart kredytowych (powiązanych z rachunkami kart kredytowych), Bank powierzył wykonywanie określonych czynności faktycznych związanych z działalnością bankową (w części dotyczącej obsługi kart kredytowych) Usługodawcy. Bank korzystał ze świadczonej przez Usługodawcę, kompleksowej usługi obsługi oraz monitorowania transakcji realizowanych za pośrednictwem wydawanych przez Bank kart kredytowych i związanych z tymi transakcjami rozliczeń (dalej: "Usługa").

Innymi słowy Bank otrzymywał Usługę, która pozwala na prawidłową obsługę własnych klientów. Obecnie, Usługa wykorzystywana jest w działalności Wnioskodawcy.

Na świadczoną przez Usługodawcę Usługę składały i składają się, w szczególności, następujące czynności:

* Tworzenie rachunków kart kredytowych Klientów w systemie Usługodawcy służącym do obsługi kart, na podstawie danych otrzymywanych od Banku (m.in. dane imienne Klienta, wysokość przyznanego limitu kredytowego);

* Prowadzenie rachunków kart kredytowych Klientów w systemie Usługodawcy;

* Autoryzacja transakcji dokonywanych przez Klientów przy pomocy kart kredytowych;

* Dokonywanie obciążeń rachunków kart kredytowych kwotami transakcji wykonanych przez Klientów przy użyciu tych kart;

* Zarządzanie rachunkami kart kredytowych Klientów umożliwiające codzienną aktualizację sald Klientów, w tym w szczególności obciążanie rachunków klientów opłatami i prowizjami wynikającymi z tabeli opłat i prowizji Banku;

* Uznawanie rachunków kart kredytowych wartościami nienależnie pobranych opłat i prowizji;

* Dokonywanie obciążeń bądź uznań na rachunkach Klientów innych niż wynikających z dokonanych przez nich transakcji,

* Generowanie miesięcznych zestawień operacji na rachunkach Klientów oraz przekazywanie ich do Banku;

* Generowanie kodów PIN dotyczących poszczególnych kart kredytowych umożliwiających dokonywanie transakcji finansowych przy pomocy kart;

* Generowanie raportów dla Banku, umożliwiających Bankowi dokonywanie uzgodnień stanów kont oraz rozliczeń z międzynarodowymi organizacjami kartowymi (V., M.);

* Zaangażowanie w proces reklamacyjny związany ze świadczeniem usług finansowych przez Bank w części dotyczącej czynności wykonywanych przez Usługodawcę.

W celu efektywnej realizacji kompleksowej Usługi, Usługodawca podejmuje i wykonuje czynności dodatkowe, mające stricte pomocniczy i techniczny charakter, które umożliwiają prawidłowe wykonanie usługi przez Usługodawcę, m.in.:

* Generowanie danych, które następnie kodowane są na umieszczonym w karcie nośniku w celu umożliwienia dokonywania transakcji finansowych;

* Zapewnienie Bankowi dostępu do systemu Usługodawcy, służącego do obsługi kart (wraz z umożliwieniem dowolnego ograniczania tego dostępu);

* Bieżące wsparcie w zakresie problemów (głównie technicznych) powstałych w toku świadczenia przez Usługodawcę Usługi;

* Koordynacja normalizacji sprzętu w celu umożliwienia Bankowi dostępu do systemu Usługodawcy służącego do obsługi kart.

Ze względu na istotną liczbę klientów Banku i operacji dokonywanych za pośrednictwem kart kredytowych, czynności w ramach Usługi wykonywane były przez Usługodawcę przy pomocy rozwiązania teleinformatycznego oraz sieci transmisji danych (jest to jedyna możliwość świadczenia usług o takim zakresie i tym samym powszechnie stosowana).

Konkludując, Usługodawca zapewniał Bankowi wsparcie w procesie świadczenia usług finansowych, w części dotyczącej usług z zakresu kart kredytowych. Dla Banku współpraca z Usługodawcą była niezbędna w celu oferowania i efektywnego świadczenia usług finansowych we wskazanym zakresie.

Należy podkreślić, że wymienione czynności wykonywane przez Usługodawcę stanowią czynności faktyczne związane z działalnością bankową w rozumieniu art. 6a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo Bankowe ("ustawa - Prawo Bankowe"). W przypadku Usługodawców będących przedsiębiorcami zagranicznymi, co ma miejsce w sytuacji opisanej w stanie faktycznym, świadczącymi swe usługi za granicą bank na podstawie art. 6d ustawy - Prawo Bankowe, zobowiązany jest do uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego na powierzenie wykonywania tych czynności. Wnioskodawca taką zgodę uzyskał w odniesieniu do Usługodawcy.

Z tytułu świadczenia opisanej powyżej Usługi, Bank wypłacał Usługodawcy określone wynagrodzenie.

Bank, będąc nabywcą usługi świadczonej przez podatnika nieposiadającego w Polsce siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności, traktowany był jako podatnik zobowiązany do rozliczenia podatku VAT z tytułu importu usług.

Wnioskodawca, w odniesieniu do opisanej powyżej Usługi, uzyskał opinię klasyfikacyjną wydaną przez Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego (dalej: "OKN") z dnia 17 czerwca 2011 r., zgodnie z którą przedstawiona powyżej Usługa jest usługą z kategorii pośrednictwa finansowego, mieszczącą się w grupowaniach PKWiU 67.13.10-00.90 (zgodnie z PKWiU z 1997 r.) - "Usługi pomocnicze związane z pośrednictwem finansowym, pozostałe, gdzie indziej niewymienione" oraz 66.19.92.0 (zgodnie z PKWiU z 2008 r.) "Usługi związane z przetwarzaniem pozostałych transakcji finansowych i usługi izb obrachunkowych".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy przedstawiona powyżej Usługa, nabywana przez Bank, objęta była zakresem zwolnienia od opodatkowania podatkiem VAT, na gruncie regulacji ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r.

Zdaniem Wnioskodawcy, usługa nabywana przez Bank, podlegała zwolnieniu od VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r.

1.

Brzmienie przepisów ustawy o VAT i klasyfikacja przedmiotowej usługi na gruncie PKWIU

Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r., usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej zasadniczo były identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji.

Natomiast w myśl art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r., zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. Wśród usług wymienionych w przywołanym załączniku, pod pozycją 3 wskazano usługi pośrednictwa finansowego zawarte w sekcji J, działach 65-67 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów Usług (PKWiU).

W związku z powyższym, w ocenie Wnioskodawcy, aby odpowiedzieć na pytanie, czy świadczona Usługa podlegała zwolnieniu od VAT należy ustalić, czy znajduje się ona w katalogu usług zwolnionych wymienionych w załączniku nr 4 do Ustawy o VAT, a konkretnie:

a.

czy stanowi ona jedną z kategorii usług wskazanych w sekcji J w działach 65-67 PKWiU; oraz

b.

czy nie stanowi ona jednej z kategorii usług enumeratywnie wskazanych w załączniku nr 4, wyłączonych z zakresu zwolnienia.

Zdaniem Wnioskodawcy opisana w przedstawionym powyżej stanie faktycznym Usługa, na gruncie PKWiU stanowiła jedną z kategorii usług wskazanych w sekcji J a konkretnie w dziale 67 PKWiU z 1997 r. w grupowaniu 67.13.10-00.90 tj. "Usługi pomocnicze związane z pośrednictwem finansowym pozostałe, gdzie indziej niewymienione", oraz nie stanowiła żadnej z kategorii usług enumeratywnie wskazanych w załączniku nr 4, wyłączonych z zakresu zwolnienia.

Wynika to z następujących przesłanek:

Ad. a. Charakter pomocniczy Usługi

Nie ulega wątpliwości, że działalność banków komercyjnych, sklasyfikowana jest w dziale 65, zatytułowanym "Usługi pośrednictwa finansowego". Dokonując formalnej analizy możliwości klasyfikacji wsparcia udzielanego przez Usługodawcę, jako usługi pomocniczej w stosunku do usług finansowych, należy wskazać, iż za taką usługę mogą zostać uznane usługi pomocnicze do usług wymienionych w dziale 65 PKWiU. Wynika to z faktu, iż zgodnie z treścią PKWiU dział 67 "obejmuje usługi ściśle związane z usługami finansowymi (sklasyfikowanymi w działach 65 i 66), które jednak nie są usługami finansowymi wykonywanymi na własny rachunek i ryzyko". W związku z powyższym, spełniony jest wymóg formalny umożliwiający uznanie Usługi za usługę pomocniczą.

Ponadto o pomocniczym charakterze przedmiotowej Usługi, w stosunku do usług pośrednictwa finansowego świadczonych przez Bank świadczą następujące fakty:

* W ocenie Wnioskodawcy, usługami pomocniczymi w stosunku do usług pośrednictwa finansowego były usługi, w ramach których wykonywane były czynności faktyczne lub prawne związane ze świadczeniem usług pośrednictwa finansowego, co niewątpliwie miało miejsce w odniesieniu do Usługi będącej przedmiotem niniejszego wniosku.

* Usługa polegała na wsparciu działalności Banku w procesie świadczenia przez Bank na rzecz Klientów usług pośrednictwa finansowego w części dotyczącej usług z zakresu kart kredytowych. W tym świetle należy stwierdzić, iż bez czynności podejmowanych przez Wnioskodawcę nie byłoby możliwe prowadzenie działalności pośrednictwa finansowego we wskazanym zakresie przez Bank.

* Wszystkie podejmowane w ramach Usługi działania realizowane były w ścisłym związku z działalnością wykonywaną przez Bank (tj. działalnością z zakresu pośrednictwa finansowego). Miały one na celu wsparcie tej działalności w obszarze zawierania oraz realizacji na rzecz Klientów transakcji bankowych oraz innych ich zleceń. Bank nie mógłby oferować i świadczyć usług pośrednictwa finansowego w zakresie kart kredytowych bez wsparcia Usługodawcy - z punktu widzenia Banku, czynności Usługodawcy umożliwiały świadczenie usług finansowych w tym zakresie.

* Bank musiał uzyskać stosowne zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na powierzenie Usługodawcy wykonywania czynności będących przedmiotem niniejszego wniosku, jako czynności faktycznych związanych z działalnością bankową w rozumieniu art. 6a ustawy - Prawo Bankowe.

Poprawność stanowiska Wnioskodawcy została potwierdzona w opinii klasyfikacyjnej dokonanej przez OKN w odpowiedzi na wniosek szczegółowo przedstawiający Usługę. Wnioskodawca zgadza się z niniejszą klasyfikacją i uważa, iż prawidłowym grupowaniem PKWiU z 1997 r. dla świadczonej przez Usługodawcę Usługi jest grupowanie 67.13.10-00.90, tj. "Usługi pomocnicze związane z pośrednictwem finansowym pozostałe, gdzie indziej niewymienione".

Jednocześnie, nie ma wątpliwości, iż charakter Usługi, jej cel oraz kontekst gospodarczy najlepiej odzwierciedla grupowanie 67.13.10-00.90 (według PKWiU z 1997 r.), tj. "usługi pomocnicze związane z pośrednictwem finansowym pozostałe, gdzie indziej niewymienione". Usługa świadczona przez Usługodawcę, sprowadzała się bowiem do wsparcia Banku w zakresie wykonywanej przez niego działalności pośrednictwa finansowego (poprzez wykonywanie szeregu czynności wsparcia w procesie świadczenia usług pośrednictwa finansowego) i jako taka stanowiła usługę pomocniczą związaną z pośrednictwem finansowym w rozumieniu PKWiU.

Warto również zauważyć, iż orzecznictwo Naczelnego Sądu Administracyjnego potwierdza prawidłowość powyższej klasyfikacji. Zgodnie bowiem z wyrokiem z dnia 22 grudnia 2008 r. cel (czyli istota) albo funkcja prawna powinna posiadać decydujący wpływ na kwalifikację danej czynności i związane z tym konsekwencje prawne".

W przedmiotowej sytuacji, celem Usługi i jej funkcją prawną było zapewnienie Bankowi wsparcia w procesie oferowania oraz świadczenia usług pośrednictwa finansowego w zakresie usług związanych z kartami kredytowymi. Jedynie w przypadku grupowania 67.13.10-00.90 (według PKWiU z 1997 r.), tj. "usługi pomocnicze związane z

pośrednictwem finansowym pozostałe, gdzie indziej niewymienione" można uznać, iż zasada określona przez Sąd została zachowana.

W konsekwencji powyższego Wnioskodawca uważa, iż charakter Usługi oraz treść Rozporządzenia PKWiU nie pozwala na zaklasyfikowanie Usługi do innego grupowania PKWiU niż 67.13.10-00.90.

Ad. b. Usługa jako niestanowiąca jednej z kategorii usług enumeratywnie wskazanych w załączniku nr 4, wyłączonych z zakresu zwolnienia

Zgodnie z załącznikiem nr 4 do Ustawy o VAT, zakres zwolnienia z VAT nie obejmuje:

1.

działalności lombardów, z wyjątkiem usług świadczonych przez banki,

2.

usług polegających na oddaniu w odpłatne użytkowanie rzeczy ruchomej,

3.

usług doradztwa finansowego (PKWiU ex 67.13.10-00.20),

4.

usług doradztwa ubezpieczeniowego oraz wyceny dla towarzystw ubezpieczeniowych (PKWiU ex 67.20.10-00.20, -00.30), z wyjątkiem świadczonych przez zakład ubezpieczeń w rozumieniu przepisów o działalności ubezpieczeniowej oraz świadczonych w tym zakresie przez podmioty działające w imieniu na rzecz zakładu ubezpieczeń,

5.

usług ściągania długów oraz faktoringu,

6.

usług zarządzania akcjami, udziałami w spółkach lub związkach, obligacjami i innymi rodzajami papierów wartościowych, z wyjątkiem wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 12 Ustawy o VAT,

7.

usług przechowywania akcji, udziałów w spółkach lub związkach, obligacji i innych rodzajów papierów wartościowych, z wyjątkiem wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 12 Ustawy o VAT,

8.

transakcji dotyczących dokumentów ustanawiających tytuł własności,

9.

transakcji dotyczących praw w odniesieniu do nieruchomości.

Zdaniem Wnioskodawcy opisana w przedstawionym powyżej stanie faktycznym Usługa nie należy do żadnej z kategorii usług enumeratywnie wskazanych w załączniku nr 4 do Ustawy o VAT, w stosunku do których zwolnienie nie przysługuje.

W szczególności, Wnioskodawca zauważa, iż Usługa nie może zostać uznaną za:

1.

działalność lombardów, z wyjątkiem usług świadczonych przez banki - Usługa nie posiada elementów wspólnych z udzielaniem pożyczek pod zastaw,

2.

usługę polegającą na oddaniu w odpłatne użytkowanie rzeczy ruchomej - w ramach czynności składających się na Usługę nie występuje oddanie w odpłatne użytkowanie rzeczy ruchomej,

3.

usługę doradztwa finansowego (PKWiU ex 67.13.10-00.20) - Usługa nie posiada elementów zbieżnych z usługami doradztwa finansowego,

4.

usługę doradztwa ubezpieczeniowego oraz wyceny dla towarzystw ubezpieczeniowych (PKWiU ex 67.20.10-00.20, -00.30), z wyjątkiem świadczonych przez zakład ubezpieczeń w rozumieniu przepisów o działalności ubezpieczeniowej oraz świadczonych w tym zakresie przez podmioty działające w imieniu i na rzecz zakładu ubezpieczeń - w ramach czynności składających się na Usługę brak jest elementów związanych z ubezpieczeniami, w tym usług doradztwa ubezpieczeniowego oraz wyceny dla towarzystw ubezpieczeniowych,

5.

usługę ściągania długów oraz faktoringu - Usługa nie posiada elementów wspólnych z czynnościami odzyskiwania należności lub finansowania obrotu gospodarczego w postaci usług faktoringu,

6.

usługę zarządzania akcjami, udziałami w spółkach lub związkach, obligacjami i innymi rodzajami papierów wartościowych, z wyjątkiem wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 12 Ustawy o VAT - Usługa nie dotyczy papierów wartościowych (w tym akcji, obligacji czy też udziałów),

7.

usługę przechowywania akcji, udziałów w spółkach lub związkach, obligacji i innych rodzajów papierów wartościowych, z wyjątkiem wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 12 Ustawy o VAT - Usługa nie dotyczy papierów wartościowych (w tym akcji, obligacji czy też udziałów),

8.

transakcję dotyczącą dokumentów ustanawiających tytuł własności - Usługa nie posiada elementów dotyczących dokumentów ustanawiających tytuł własności,

9.

transakcję dotyczącą praw w odniesieniu do nieruchomości - Usługa nie posiada elementów dotyczących praw w odniesieniu do nieruchomości.

Reasumując, zdaniem Wnioskodawcy, Usługa nabywana przez Bank, sprowadzająca się do wsparcia Banku w zakresie wykonywanej przez niego działalności pośrednictwa finansowego (poprzez wykonywanie szeregu czynności składających się na proces świadczenia usług pośrednictwa finansowego), stanowiła usługę pomocniczą związaną z pośrednictwem finansowym w rozumieniu PKWIU.

Z uwagi na fakt, iż Usługa nabywana przez Bank:

* została ujęta w katalogu usług zwolnionych wymienionych w załączniku nr 4 do Ustawy o VAT; a jednocześnie

* nie stanowi ona jednej z kategorii usług enumeratywnie wskazanych w załączniku nr 4, w stosunku do których zwolnienie nie przysługuje

usługa ta, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r., korzystała ze zwolnienia od VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl