ILPP4/443-348/13-3/BA

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 października 2013 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP4/443-348/13-3/BA

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 26 czerwca 2013 r. (data wpływu 30 lipca 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 1 października 2013 r. (data wpływu 4 października 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla:

* usług polegających na patrolowaniu obszarów leśnych przy użyciu samochodu patrolowo-gaśniczego - jest prawidłowe,

* usług dyżurowania na dostrzegalniach przeciwpożarowych oraz usług polegających na pełnieniu dyżurów w Punkcie Alarmowo-Dyzpozycyjnym - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych usług. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 1 października 2013 r. (data wpływu 4 października 2013 r.) w którym wskazano, że dotyczy on zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, której przewarzającą część sprzedaży stanowią usługi związane z leśnictwem. Głównymi odbiorcami usług świadczonych przez Zainteresowanego są jednostki organizacyjne - P. G. L. L. P. Kontrakty obejmujące najczęściej okres roczny, realizowane są na podstawie postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1, art. 39-46 oraz art. 5 ust. 1 i la ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.). Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie X w 2013 r. W szczegółowy zakres zamówienia wchodzą między innymi usługi związane z ochroną przeciwpożarową.

Ochrona przeciwpożarowa dotyczy:

1. Dyżurowania na dwóch dostrzegalniach przeciwpożarowych. Prace rozliczane są za dany miesiąc. Czas trwania dyżuru ustala RDLP w zależności od pory roku i stopnia zagrożenia pożarowego. Ostateczną decyzję odnośnie czasu trwania dyżuru podejmuje Nadleśniczy lub Zastępca Nadleśniczego. Obserwator na wieży zgłasza się do PAD drogą radiową o godz. 9.00, tzn. z chwilą rozpoczęcia dyżuru.

Do obowiązku dyżurnych należy m.in.:

* utrzymywanie stałego kontaktu z dyżurnym w PAD;

* ciągła obserwacja terenu objętego zasięgiem wieży;

* natychmiastowe zgłaszanie zauważonych dymów wraz z wartościami odczytanych dla nich kątów;

* sprawdzanie prawidłowości ustawienia przyrządu pomiarowego mające zapewnić maksymalną dokładność odczytu;

* odnotowanie zaistniałych zdarzeń w książce obserwatora,

2. Pełnienie dyżurów w Punkcie Alarmowo-Dyzpozycyjnym (PAD). Prace rozliczane ryczałtowo za dany miesiąc. Czas trwania dyżuru ustala RDLP w zależności od pory roku i stopnia zagrożenia pożarowego. Ostateczną decyzję odnośnie czasu trwania dyżuru podejmuje Nadleśniczy lub Zastępca Nadleśniczego. W dni robocze dyżurny rozpoczyna pracę o godz. 15.00 (do godz. 15.00 w dni robocze dyżur pełni przedstawiciel Nadleśnictwa), w dni wolne od pracy i święta dyżurny PAD rozpoczyna pracę o godz. 9.00.

Do obowiązku dyżurnego należy m.in.:

* przyjmowanie i odnotowywanie prognoz i dyspozycji z RDLP oraz wszystkich napływających meldunków w dzienniku pracy PAD, łącznie z godziną otrzymania informacji;

* utrzymywanie stałego kontaktu z dyżurującym przedstawicielem Nadleśniczego, informowanie go o przyjęciu prognozy, czasie trwania dyżuru, przebiegu dyżuru i wykonywanie jego poleceń;

* bieżący nadzór i koordynacja pracy systemu obserwacyjno-alarmowego Nadleśnictwa;

* przyjmowanie zgłoszeń o pożarach, określanie ich miejsca przy użyciu modułu "pożar" w aplikacji e-Las oraz wg mapy przeglądowej;

* niezwłoczne przekazanie informacji o pożarze zgodnie ze "Schematem postępowania na wypadek pożaru";

* alarmowanie i wysyłanie do akcji własnych sił i środków w rozmiarze ustalonym przez dyżurującego członka kierownictwa;

* utrzymanie łączności z miejscem akcji gaśniczej, RK, PSP, RDLP, wzajemne przekazywanie meldunków, informacji i dyspozycji związanych z przebiegiem i organizacją akcji;

* sporządzanie, na podstawie danych z miejsca akcji, wstępnego meldunku o pożarze wg obowiązującego wzoru i przekazanie go w tym samym dniu do RDLP;

* informowanie Nadleśniczego lub jego Zastępcę o zakończeniu akcji pożarowej,

3. Patrolowanie obszarów leśnych przy użyciu samochodu patrolowo-gaśniczego (samochód dyżurny). Prace rozliczane są ryczałtowo za dany dzień pracy. Przyjmuje się, że okres zagrożenia pożarowego trwa 6 miesięcy w roku (od 1 marca do 31 października 2012 r.), daje to 245 dni. Czas trwania dyżuru ustala RDLP w zależności od pory roku i stopnia zagrożenia pożarowego. Ostateczną decyzję odnośnie czasu trwania dyżuru podejmuje Nadleśniczy lub Zastępca Nadleśniczego. Kierowca pełniący dyżur przeciwpożarowy rozpoczyna dyżur o godz. 9.00 i pozostaje do dyspozycji dyżurnego z PAD-u oraz pracowników Nadleśnictwa pełniących dyżury domowe oraz pełnomocnika.

Samochód dyżurny z kierowcą ma obowiązek znajdować się przy PAD Nadleśnictwa. Obowiązkiem dyżurnego kierowcy jest wyjazd na polecenie dyżurnego PAD w rejon zagrożenia, zlokalizowanie miejsca pożaru oraz bieżące informowanie o sytuacji w terenie - w tym określenie potrzeb w zakresie wezwania jednostek straży pożarnej oraz floty powietrznej.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

Jaka stawka VAT jest właściwa do zastosowania w fakturach sprzedaży dla:

1. Usług dyżurowania na dostrzegalniach przeciwpożarowych.

2. Usług polegających na pełnieniu dyżurów w Punkcie Alarmowo-Dyzpozycyjnym.

3. Usług polegających na patrolowaniu obszarów leśnych przy użyciu samochodu patrolowo-gaśniczego.

Zdaniem Wnioskodawcy, właściwa stawka VAT do zastosowania w fakturach sprzedaży dla:

1. Usług dyżurowania na dostrzegalniach przeciwpożarowych - wynosi 23%;

2. Usług polegających na pełnieniu dyżurów w Punkcie Alarmowo-Dyzpozycyjnym - wynosi 23%;

3. Usług polegających na patrolowaniu obszarów leśnych przy użyciu samochodu patrolowo-gaśniczego - wynosi 23%.

UZASADNIENIE

Usługi te zgodnie z pismem z 7 czerwca 2013 r. otrzymanym od Urzędu Statystycznego w (...) zostały sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) w grupowaniu: "02.40.10.3 Usługi związane z ochroną lasu, włączając ochronę przed pożarami". Usługi te zgodnie z poz. 137 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług "Usługi związane z leśnictwem, z wyłączeniem: patrolowania lasów wykonywanego na zlecenie przez jednostki inne niż leśne (PKWiU ex 02.40.10.3) oraz doradztwa w zakresie zarządzania lasami" opodatkowane są stawką 23%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie stawki podatku dla:

* usług polegających na patrolowaniu obszarów leśnych przy użyciu samochodu patrolowo-gaśniczego - jest prawidłowe,

* usług dyżurowania na dostrzegalniach przeciwpożarowych oraz usług polegających na pełnieniu dyżurów w Punkcie Alarmowo-Dyzpozycyjnym - jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą - opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy - przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast w myśl art. 8 ust. 1 ustawy - świadczeniem usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, jest każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Stosownie do art. 5a ustawy - towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą której przewarzającą część sprzedaży stanowią usługi związane z leśnictwem. Głównymi odbiorcami usług świadczonych przez Zainteresowanego są jednostki organizacyjne - P. G. L. L. P. W szczegółowy zakres zamówienia wchodzą między innymi usługi związane z ochroną przeciwpożarową.

Ochrona przeciwpożarowa dotyczy:

1. Dyżurowania na dwóch dostrzegalniach przeciwpożarowych. Prace rozliczane są za dany miesiąc. Czas trwania dyżuru ustala RDLP w zależności od pory roku i stopnia zagrożenia pożarowego. Ostateczną decyzję odnośnie czasu trwania dyżuru podejmuje Nadleśniczy lub Zastępca Nadleśniczego. Obserwator na wieży zgłasza się do PAD drogą radiową o godz. 9.00, tzn. z chwilą rozpoczęcia dyżuru.

Do obowiązku dyżurnych należy m.in.:

* utrzymywanie stałego kontaktu z dyżurnym w PAD;

* ciągła obserwacja terenu objętego zasięgiem wieży;

* natychmiastowe zgłaszanie zauważonych dymów wraz z wartościami odczytanych dla nich kątów;

* sprawdzanie prawidłowości ustawienia przyrządu pomiarowego mające zapewnić maksymalną dokładność odczytu;

* odnotowanie zaistniałych zdarzeń w książce obserwatora,

2. Pełnienie dyżurów w Punkcie Alarmowo-Dyzpozycyjnym (PAD). Prace rozliczane ryczałtowo za dany miesiąc. Czas trwania dyżuru ustala RDLP w zależności od pory roku i stopnia zagrożenia pożarowego. Ostateczną decyzję odnośnie czasu trwania dyżuru podejmuje Nadleśniczy lub Zastępca Nadleśniczego. W dni robocze dyżurny rozpoczyna pracę o godz. 15.00 (do godz. 15.00 w dni robocze dyżur pełni przedstawiciel Nadleśnictwa), w dni wolne od pracy i święta dyżurny PAD rozpoczyna pracę o godz. 9.00.

Do obowiązku dyżurnego należy m.in.:

* przyjmowanie i odnotowywanie prognoz i dyspozycji z RDLP oraz wszystkich napływających meldunków w dzienniku pracy PAD, łącznie z godziną otrzymania informacji;

* utrzymywanie stałego kontaktu z dyżurującym przedstawicielem Nadleśniczego, informowanie go o przyjęciu prognozy, czasie trwania dyżuru, przebiegu dyżuru i wykonywanie jego poleceń;

* bieżący nadzór i koordynacja pracy systemu obserwacyjno-alarmowego Nadleśnictwa;

* przyjmowanie zgłoszeń o pożarach, określanie ich miejsca przy użyciu modułu "pożar" w aplikacji e-Las oraz wg mapy przeglądowej;

* niezwłoczne przekazanie informacji o pożarze zgodnie ze "Schematem postępowania na wypadek pożaru";

* alarmowanie i wysyłanie do akcji własnych sił i środków w rozmiarze ustalonym przez dyżurującego członka kierownictwa;

* utrzymanie łączności z miejscem akcji gaśniczej, RK, PSP, RDLP, wzajemne przekazywanie meldunków, informacji i dyspozycji związanych z przebiegiem i organizacją akcji;

* sporządzanie, na podstawie danych z miejsca akcji, wstępnego meldunku o pożarze wg obowiązującego wzoru i przekazanie go w tym samym dniu do RDLP;

* informowanie Nadleśniczego lub jego Zastępcę o zakończeniu akcji pożarowej,

3. Patrolowanie obszarów leśnych przy użyciu samochodu patrolowo-gaśniczego (samochód dyżurny). Prace rozliczane są ryczałtowo za dany dzień pracy. Przyjmuje się, że okres zagrożenia pożarowego trwa 6 miesięcy w roku (od 1 marca do 31 października 2012 r.), daje to 245 dni. Czas trwania dyżuru ustala RDLP w zależności od pory roku i stopnia zagrożenia pożarowego. Ostateczną decyzję odnośnie czasu trwania dyżuru podejmuje Nadleśniczy lub Zastępca Nadleśniczego. Kierowca pełniący dyżur przeciwpożarowy rozpoczyna dyżur o godz. 9.00 i pozostaje do dyspozycji dyżurnego z PAD-u oraz pracowników Nadleśnictwa pełniących dyżury domowe oraz pełnomocnika.

Samochód dyżurny z kierowcą ma obowiązek znajdować się przy PAD Nadleśnictwa. Obowiązkiem dyżurnego kierowcy jest wyjazd na polecenie dyżurnego PAD w rejon zagrożenia, zlokalizowanie miejsca pożaru oraz bieżące informowanie o sytuacji w terenie - w tym określenie potrzeb w zakresie wezwania jednostek straży pożarnej oraz floty powietrznej.

Jak wskazał Zainteresowany ww. usługi - zgodnie z pismem z 7 czerwca 2013 r. otrzymanym od Urzędu Statystycznego w (...) - zostały sklasyfikowane w PKWiU w grupowaniu: 02.40.10.3 "Usługi związane z ochroną lasu, włączając ochronę przed pożarami".

Przedmiotem pytania Wnioskodawcy jest określenie właściwej stawki podatku dla sprzedaży wyżej opisanych usług.

Dla prawidłowego określenia wysokości stawki podatku od towarów i usług od czynności, których przedmiotem są poszczególne towary lub usługi, ustawodawca odsyła do klasyfikacji statystycznych wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, powołując w przepisach dotyczących obniżonych stawek podatku oraz w załącznikach do ustawy symbole PKWiU.

Klasyfikacją do której odwołują się przepisy ustawy jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.), którą dla celów podatku od towarów i usług stosuje się od 1 stycznia 2011 r.

Należy podkreślić, że do zaklasyfikowania danego towaru bądź usługi do odpowiedniej grupy towarów lub usług czy też do weryfikacji wskazanej klasyfikacji nie są kompetentne organy podatkowe. Ponieważ w myśl Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Podstawowa stawka podatku od towarów i usług dla dostawy towarów i świadczenia usług - zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy - wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy jak i przepisach wykonawczych do niej ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku, a także zwolnienie od podatku.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy - dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Na mocy art. 146a pkt 1 i 2 ustawy - w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, pod poz. 137 zostały wymienione - sklasyfikowane pod symbolem PKWiU ex 02.40.10 - "Usługi związane z leśnictwem, z wyłączeniem: patrolowania lasów wykonywanego na zlecenie przez jednostki inne niż leśne (PKWiU ex 02.40.10.3) oraz doradztwa w zakresie zarządzania lasami".

W tym miejscu wskazać należy, że z wyjaśnień Głównego Urzędu Statystycznego do PKWiU wynika, że grupowanie PKWiU 02.40.10 obejmuje:

* usługi związane z urządzeniem lasu, włączając inwentaryzacje leśne, oceny i aktualizacje;

* usługi związane z zagospodarowaniem lasu;

* usługi związane z ochrona lasu, włączając ochronę przed pożarami;

* usługi związane z pozyskiwaniem drewna, włączając zrywkę i przemieszczanie drewna na terenie lasu;

* pozostałe usługi związane z leśnictwem.

W myśl art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU ex - rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania obniżonej stawki podatku tylko do towarów lub usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce - nazwa towaru lub usługi (grupy towarów lub usług). Wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT dotyczy wyłącznie danego towaru lub danej usługi z danego grupowania - konkretnego towaru lub konkretnej usługi wymienionej obok symbolu PKWiU. Zatem obniżona stawka podatku VAT dotyczy tylko danego wyrobu/usługi z danego grupowania.

Jak wynika z wyżej powołanego załącznika nr 3 do ustawy, wyłączeniu z możliwości korzystania ze stawki podatku 8% podlegają zatem usługi patrolowania lasów wykonywane na zlecenie przez jednostki inne niż leśne (PKWiU ex 02.40.10.3) oraz doradztwa w zakresie zarządzania lasami.

Zatem biorąc pod uwagę opis sprawy oraz powołane przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że świadczone przez Zainteresowanego usługi polegające na dyżurowaniu na dostrzegalniach przeciwpożarowych oraz usługi polegające na pełnieniu dyżurów w Punkcie Alarmowo-Dyzpozycyjnym - sklasyfikowane przez Wnioskodawcę w grupowaniu PKWiU 02.40.10.3 - jako wymienione w poz. 137 załącznika nr 3 do ustawy będą korzystały z obniżonej stawki podatku VAT w wysokości 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2 i w zw. z poz. 137 załącznika nr 3 do ustawy.

Natomiast świadczone przez Zainteresowanego usługi polegające na patrolowaniu obszarów leśnych przy użyciu samochodu patrolowo-gaśniczego - sklasyfikowane przez Wnioskodawcę do grupowania PKWiU 02.40.10.3 - jako usługi patrolowania lasów wykonywane przez jednostkę inną niż leśna (wyłączone z poz. 137 załącznika nr 3 do ustawy) będą opodatkowane stawką podstawową w wysokości 23% - zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy w zw. z art. 146a pkt 1 ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto podkreślić należy, że kwestie dotyczące zaklasyfikowania usług wskazanych we wniosku do właściwego grupowania statystycznego, nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym niniejszej interpretacji udzielono w oparciu o klasyfikację PKWiU wskazaną przez Zainteresowanego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl