ILPP3/443-86/09-3/TW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 20 sierpnia 2009 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP3/443-86/09-3/TW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko X przedstawione we wniosku z dnia 11 maja 2009 r. (data wpływu do Biura KIP w Lesznie 27 maja 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 18 lipca 2009 r. (data wpływu 20 lipca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie wyrobów zwolnionych od podatku akcyzowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2009 r. X, złożyła do Dyrektora Izby Celnej w Poznaniu, wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie wyrobów zwolnionych od podatku akcyzowego. Przedmiotowy wniosek został następnie przekazany w dniu 15 maja 2009 r. do Urzędu Celnego w Poznaniu.

Pismem z dnia 22 maja 2009 r. nr (...) Naczelnik Urzędu Celnego, działając na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego, przekazał ww. wniosek do rozpatrzenia Dyrektorowi Izby Skarbowej w Poznaniu Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie (data wpływu do Biura KIP w Lesznie 27 maja 2009 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest podmiotem zajmującym się handlem hurtowym i detalicznym produktów ropopochodnych. Są to m.in. oleje smarowe i smary zarówno producentów krajowych jak i zagranicznych przy czym - jak wyjaśnia - nie prowadzi importu tych olejów we własnym zakresie, a jedynie sprzedaje je, jako pośrednik kontrahentom. Są to produkty takich firm jak XXL, YY czy ZZ.

Od roku 2005 zajmuje się on sprzedażą olejów smarowych zwolnionych z akcyzy ze względu na przeznaczenie.

Z dniem 1 marca 2009 r. weszły w życie nowe przepisy o podatku akcyzowym, które zostały wprowadzone ustawą z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 z późn. zm.). Mając na względzie definicję podmiotu pośredniczącego jaka znajduje się w art. 2 pkt 23 ustawy, tj. podmiot pośredniczący to osoba lub firma mająca siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie, ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, Zainteresowany wystąpił do właściwego Naczelnika Urzędu Celnego o wydanie stosownego zezwolenia.

Naczelnik Urzędu Celnego decyzją z dnia 3 kwietnia 2009 r. wydał firmie zezwolenie na prowadzenie działalności jako podmiot pośredniczący.

Wykaz wyrobów zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie znajduje się w art. 32 ustawy oraz w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 228). W przepisie § 10 ust. 2 tegoż rozporządzenia, znajduje się zwolnienie od akcyzy wyrobów akcyzowych, którymi handluje Wnioskodawca.

Zainteresowany wyjaśnia następnie, iż warunki zwolnienia od akcyzy zostały określone w art. 32 ust. 5 pkt 1 do pkt 3 ustawy, zgodnie z którym warunkiem zwolnienia jest:

* złożenie przez podmiot pośredniczący zabezpieczenia akcyzowego w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku naruszenia warunków zwolnienia - Zainteresowany złożył takie zabezpieczenie i posiada wydane przez właściwego Naczelnika Urzędu Celnego potwierdzenie złożenia takiego zabezpieczenia wraz z kartą do saldowania zabezpieczenia zgodnie z wzorami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zabezpieczeń akcyzowych (Dz. U. z 2009 r. Nr 32, poz. 237)

* dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy, zwanego dalej "dokumentem dostawy" - firma dołącza do faktur sprzedaży "dokument dostawy" zgodny z wzorem zawartym w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy (Dz. U. z 2009 r. Nr 32, poz. 251)

* prowadzenie ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem przez podmiot pośredniczący - firma posiada założoną i zarejestrowaną przez właściwy urząd celny ewidencję obrotów wyrobami akcyzowymi, która jest prowadzona na bieżąco.

Ponadto mając na uwadze dyspozycje zawarte w art. 32 ust. 6 ustawy, Spółka żąda od swoich kontrahentów, przed dokonaniem pierwszej dostawy wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie, przedłożenia na druku AKC-PR potwierdzenia zgłoszenia rejestracyjnego wydanego przez właściwego Naczelnika Urzędu Celnego, o którym mowa art. 16 ust. 3 ustawy.

Realizując obowiązki wynikające z aktów prawnych wymienionych wyżej, wypełniając dokument dostawy, Zainteresowany wpisuje w rubryce 7 pola 11 tego dokumentu następującą formułę: "Dostawa uprawnionemu podmiotowi zużywającemu towaru zwolnionego od akcyzy na podstawie § 10 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 228)", bowiem na tym etapie przemieszczania towaru zwolnionego od akcyzy ze względu na przeznaczenie, przeznaczeniem tego towaru jest jego dostarczenie od podmiotu pośredniczącego do podmiotu zużywającego.

Konsekwencją takiego stanowiska jest również zastosowanie tej samej formuły w miesięcznym zestawieniu dokumentów dostawy w rubryce "przeznaczenie" sporządzonym na podstawie § 3 ust. 5 i ust. 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy, służącego do zwolnienia od akcyzy (Dz. U. Nr 32, poz. 251 z późn. zm.).

Powodem wystąpienia przez Zainteresowanego o interpretacje stosowania ustawy o podatku akcyzowym i aktach wykonawczych do niej jest żądanie Referatu Podatku Akcyzowego właściwego Urzędu Celnego zmiany tej formuły i wpisywania w rubryce 7 pola 11 dokumentu dostawy oraz miesięcznym zestawieniu wydanych dokumentów dostawy, rzeczywistego przeznaczenia wyrobów zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie przez podmiot zużywający np.: do zalania dźwigu, koparki, maszyn na linii produkcyjnej itp.

Ze stanowiskiem takim Zainteresowany nie może się zgodzić bowiem bez narażania się na ewentualne sankcje prawne z tytułu poświadczenia nieprawdy w dokumentach nie jest w stanie - jak wskazuje - żądania tego spełnić.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy podatnik stosując w odpowiedniej rubryce dokumentu dostawy towarów zwolnionych od akcyzy oraz w rubryce "przeznaczenie" miesięcznych zestawień dokumentów dostawy, postępuje prawidłowo stosując następującą klauzulę: "Dostawa uprawnionemu podmiotowi zużywającemu towar zwolniony od akcyzy na podstawie § 10 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr 32, poz. 228)".

Zdaniem Wnioskodawcy, w aktualnym stanie prawnym wprowadzonym od dnia 1 marca 2009 r. przez znowelizowaną ustawę o podatku akcyzowym, żadna ze stron procesu przemieszczania wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie nie została zobowiązana do składania oświadczenia innemu uczestnikowi tego obrotu, w którym w sposób szczegółowy określa przeznaczenie nabywanych wyrobów akcyzowych.

Ze względu na to, że jedynie podmiot zużywający jest w stanie wiarygodnie określić w sposób szczegółowy rzeczywiste zastosowanie nabywanego towaru zwolnionego od akcyzy - a ustawodawca nie zobowiązał go do przekazania takiej informacji np.: w formie oświadczenia, ani podmiotowi pośredniczącemu ani składowi podatkowemu, jeżeli nabywa wyroby zwolnione od akcyzy bezpośrednio ze składu podatkowego - to żaden dostawca wyrobów zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie do podmiotu zużywającego nie posiada wiarygodnej i dającej się udowodnić informacji o rzeczywistym przeznaczeniu nabywanego przez ten podmiot wyrobu akcyzowego.

W tej sytuacji - jak sugeruje właściwy dla Wnioskodawcy Urząd Celny - gdyby podmiot pośredniczący uzyskał nieformalną informację, co do zamiaru przeznaczenia nabywanego towaru na konkretny cel np.: zalanie oleju hydraulicznego do układu podnoszącego dźwigu i wpisał taką informację w rubrykę 7 pola 11 dokumentu dostawy, to w razie stwierdzenia przez kontrolę, że w rzeczywistości nabyty olej został zalany zarówno do dźwigu jak i do koparki to wówczas podmiotowi pośredniczącemu można by było postawić zarzut poświadczenia nieprawdy w dokumencie. Podmiot pośredniczący nie byłby bowiem w stanie udowodnić, że takie przeznaczenie nabywanego towaru zwolnionego z akcyzy zadeklarował mu podmiot zużywający.

Konkretne przeznaczenie nabywanego wyrobu zwolnionego od akcyzy ze względu na przeznaczenie można dopiero stwierdzić przeglądając ewidencję, do której prowadzenia podmiot zużywający jest na podstawie art. 32 ust. 5 pkt 3 ustawy, zobowiązany. Dlatego też żądanie właściwego Urzędu Celnego Zainteresowany uważa za nakładanie na podatnika obowiązków, których ani istnienie, ani spełnienie nie wynika z obowiązujących przepisów prawa o podatku akcyzowym i w rzeczywistości sprowadza się do nałożenia na podmiot pośredniczący obowiązku kontroli w podmiotach zużywających, celów na jakie przeznaczą nabywane wyroby akcyzowe zwolnione z akcyzy ze względu na przeznaczenie. W świetle obowiązującego prawa podmiot pośredniczący takiego prawa ani obowiązku nie ma.

Mając powyższe na uwadze Wnioskodawca wnosi o uznanie stosowanych przez niego zapisów w rubryce 7 pola 11 "dokumentu dostawy" oraz w rubryce "przeznaczenie" zestawienia miesięcznego dokumentów dostawy, za prawidłowe i zgodne z obowiązującym prawem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 2 pkt 23 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podmiot pośredniczący, to podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju, inny niż podmiot prowadzący skład podatkowy, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ust. 1, pochodzących również z importu.

Wnioskodawca zajmuje się sprzedażą olejów smarowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie. Wystawia przy tym dokument dostawy oraz sporządza miesięczne zestawienie wystawionych dokumentów dostawy. Wątpliwości Zainteresowanego dotyczą zastosowania w tych dokumentach następującej formuły: "Dostawa uprawnionemu podmiotowi zużywającemu towar zwolniony od akcyzy na podstawie § 10 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr 32, poz. 228)".

Wyjaśnić należy, iż korzystając z delegacji ustawowej Minister Finansów działając m.in. na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy, ww. rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, w którym uregulował w szczególności zwolnienie olejów smarowych.

Z przepisu § 10 pkt 2 tego rozporządzenia oraz uregulowań art. 32 ust. 3 pkt 3 ustawy, wynika że określone mogą podlegać zwolnieniu od akcyzy ze względu na określone przeznaczenie w przypadku dostarczenia ich przez podmiot pośredniczący do podmiotu zużywającego.

Zgodnie z treścią § 10 pkt 2 ww. rozporządzenia, zwalnia się od akcyzy oleje smarowe oznaczone kodem CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, przeznaczone do wykorzystania do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy,

- jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy.

Istotą tego uregulowania - które należy interpretować przy uwzględnieniu przepisów art. 8 ust. 2 pkt 1 lit. a) i pkt 2 ustawy - jest identyfikacja przeznaczenia zwolnionego od akcyzy wyrobu. Jest to niezbędne w procesie stosowania postanowień art. 8 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, w świetle których przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy.

Zgodnie natomiast z przepisem art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy.

W ten sposób podmiot pośredniczący zobowiązany jest spełnić warunki uprawniające do zastosowania zwolnienia od akcyzy, natomiast podmiot zużywający do użycia tych wyrobów zgodnego z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy.

Przedmiotem opodatkowania jest więc naruszenie przez ww. podmioty przewidzianych w przepisach prawa podatkowego warunków zwolnienia. Tym niemniej - co należy podkreślić - każdy z tych podmiotów będzie podatnikiem z innego tytułu.

Podmiot pośredniczący w świetle uregulowań art. 13 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 ustawy, może być podatnikiem nie jak wskazuje Wnioskodawca w związku z niedochowaniem przez podmiot zużywający wskazanego przeznaczenia, lecz wyłącznie w granicach warunków, które musi on - jako podmiot pośredniczący - spełnić (w szczególności dotyczy to prawidłowego wypełniania dokumentu dostawy).

Natomiast podmiot zużywający, może być podatnikiem akcyzy z tytułu niezgodnego z przeznaczeniem użycia wyrobów zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie.

Jednym z warunków zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie - które musi spełnić podmiot pośredniczący zgodnie z art. 32 ust. 5 pkt 2 ustawy - jest dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy, zwanego dalej "dokumentem dostawy".

Szczegółowe postanowienia dotyczące tego dokumentu zawarte zostały w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy (Dz. U. Nr 32, poz. 251 z późn. zm.).

W myśl § 3 ust. 1 pkt 2 tego rozporządzenia, dokument dostawy jest wystawiany przez podmiot pośredniczący - w przypadku importu przez niego wyrobów zwolnionych oraz w przypadku dostarczania od niego wyrobów zwolnionych do podmiotu zużywającego.

Z kolei § 3 ust. 7 ww. rozporządzenia stanowi, iż wzór dokumentu dostawy określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

Obowiązkiem Wnioskodawcy jest więc dołączenie dokumentu dostawy zgodnego z ww. wzorem, który musi zostać wypełniony w sposób właściwy dla stosowania tego dokumentu. Dokument dostawy w polu 11 dotyczącym wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy stanowiących przedmiot dostawy w kolumnie 6 zawiera informacje: "Przeznaczenie uprawniające do zwolnienia (krótki opis i podstawa prawna)".

Dodatkowo - co należy podkreślić - dokument dostawy w polu 10 przewiduje potwierdzenie odbioru wyrobów wymienionych w polu 11.

Z powyższych zapisów wprost wynika, iż podmiot zużywający odbierający dostarczone przez podmiot pośredniczący wyroby zwolnione od akcyzy potwierdza odbiór wyrobów wyszczególnionych w polu 11. Oprócz nazwy, ilości czy kodu CN potwierdza on również zapis zawarty kolumnie 6.

Dodać należy, iż w kolumnie 7 "Adnotacje dotyczące odbioru wyrobów" podmiot ten może dokonywać stosownych zapisów również co do rozbieżności z przeznaczeniem wskazywanym w kolumnie 7.

Należy wyjaśnić, iż taka konstrukcja przepisów stanowi wraz z cyt. uregulowaniami art. 8 ust. 2 pkt 1 lit. a) i pkt 2 ustawy, normę prawną, która nakazuje opodatkować niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy, użycie tych wyrobów oraz opodatkować wyroby, które zostały dostarczone przez podmiot pośredniczący, z pominięciem ww. warunków.

Zdaniem tut. Organu zapis o treści: "Dostawa uprawnionemu podmiotowi zużywającemu towar zwolniony od akcyzy na podstawie § 10 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr 32, poz.

Obowiązkowe zapisy dotyczące przeznaczenia dokonywane są bowiem w celu udokumentowania przeznaczenia nabytych przez podmiot zużywający wyrobów. W związku z tym, iż pole 10 przewiduje potwierdzenie odbioru wyrobów wymienionych w polu 11, stanowią one w istocie oświadczenie składane pomiotowi pośredniczącemu przez podmiot zużywający, co do przeznaczenia nabywanych wyrobów zwolnionych od akcyzy.

Nie jest jednak wystarczające wskazanie, iż wyroby są zwolnione w trybie ww. przepisu rozporządzenia, gdyż czyni to zadość jedynie warunkowi wskazania podstawy prawnej.

Prawidłowym sposobem wypełniania kolumny 6 jest również wskazanie zindywidualizowanego przeznaczenia uprawniającego do tego zwolnienia (krótki opis).

Zaznaczyć przy tym należy, iż identyfikacja przeznaczenia uprawniającego do zwolnienia musi wykraczać poza merytoryczną treść samej wytycznej: "przeznaczenie uprawniające do zwolnienia". Musi być to zapis wyjaśniający w jakim celu zostanie przeznaczony nabywany przez podmiot zużywający wyrób, który to cel poprzez potwierdzenie w polu 10 odbioru wyrobów wymienionych w polu 11, podmiot zużywający powinien poświadczyć.

Wyjaśnić również należy, iż kwestia miesięcznego zestawienia doświadczeń uregulowana została w przepisie § 3 ust. 5 rozporządzenia w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy, służącego do stosowania zwolnień od akcyzy.

Zgodnie z tym przepisem podmiot, który wystawił dokument dostawy, sporządza miesięczne zestawienie wystawionych dokumentów dostawy, w dwóch egzemplarzach, z których jeden przekazuje właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, w terminie do 10. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy zestawienie.

Z kolei w myśl § 3 ust. 6 ww. rozporządzenia, zestawienie, o którym mowa w ust. 5, powinno określać datę jego sporządzenia, nazwę i siedzibę podmiotu sporządzającego zestawienie, wykaz wystawionych dokumentów dostawy, a także dane dotyczące podmiotów, którym dostarczono wyroby zwolnione, oraz rodzaj, ilość i przeznaczenie tych wyrobów.

Powyższe ustalenia odnośnie zapisów w dokumencie dostawy bezpośrednio odnoszą się do miesięcznego zestawienia wystawionych dokumentów dostawy. Skoro mają one zawierać zindywidualizowane zapisy o przeznaczeniu uprawniającym do zwolnienia, to takie zapisy powinny być zawarte również i w miesięcznym zestawieniu wystawionych dokumentów dostawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl